Side 3 af 3 FørsteFørste 123
Viser resultater 31 til 39 af 39

Emner: Optakts- og kamptråd: Skive IK-FCK (Pokal) 20.9.2017

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Optakts- og kamptråd: Skive IK-FCK (Pokal) 20.9.2017

    (Og så kan jeg bedre lide typer som Zanka, Delaney, Cornelius, Linderoth, Gravgaard, Mykland, Poulsen, Ståle, Albäck osv. end små typer a la FCN... så jeg er selvfølgelig også lidt farvet her)

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #32
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Optakts- og kamptråd: Skive IK-FCK (Pokal) 20.9.2017

    Citat Oprindeligt indsendt af h0ps Se meddelelser
    (Og så kan jeg bedre lide typer som Zanka, Delaney, Cornelius, Linderoth, Gravgaard, Mykland, Poulsen, Ståle, Albäck osv. end små typer a la FCN... så jeg er selvfølgelig også lidt farvet her)
    Mykland? Han var vel en af de mindste spillere i FCK i moderne tid - både på den ene og den anden led. Om noget er han et godt eksempel på, at en splejs kan klare sig godt i FCK. Nå, gider egentlig ikke rigtigt køre i ring mere her, for diskussionen er i sagens natur meget teoretisk. Kunne bare ikke lade "Mykland som modsætning til små typer" stå uimodsagt. ;-)
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  4. De følgende 5 brugere er enige:

  5. #33
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    754

    Re: Optakts- og kamptråd: Skive IK-FCK (Pokal) 20.9.2017

    Jeg er med på fysikken bruges som forklaring på vore succes. Og jeg er enig så langt, som at FCK offensivt altid har haft det bedst, med en stor stærk targetmand. Det er dog først med Ståle 2.0 at vi har været afhængige af 2 brød.
    Vores bedste kamp nogensinde blev spillet med Wiland – Pospech, Antonsson, Zanka, Wendt – Vingaard, Kvist, Claudemir, Grønkjær – Santin, N’Doye. Det er der squ da ikke meget rugbrød over, og der var plads til 4 offensive typer der ikke scorer højt på powerlifter skalaen.
    De fysiske evner, både styrke og udholdenhed er store årsager til vores internationale succes. Det er ikke enten eller. Og så er den aller største årsag vel vores absurd godt afstemte dobbelte firekæde i zoneforsvar. Det kræver kloge spillere der spiller for holdet.
    Så er det sandt mange er efter f.eks. Kusk for hans fysik, men i virkeligheden er det jo ikke mængden af kilo på kroppen - der er han og Falk vel ret beset ens. Det handler om hvor meget han går ind i duellerne og hvordan.


  6. #34
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Optakts- og kamptråd: Skive IK-FCK (Pokal) 20.9.2017

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Mykland? Han var vel en af de mindste spillere i FCK i moderne tid - både på den ene og den anden led. Om noget er han et godt eksempel på, at en splejs kan klare sig godt i FCK. Nå, gider egentlig ikke rigtigt køre i ring mere her, for diskussionen er i sagens natur meget teoretisk. Kunne bare ikke lade "Mykland som modsætning til små typer" stå uimodsagt. ;-)
    Mykland var stadig en fysisk spiller og knap så meget FCN style. Mest sådan det skulle forstås :) Zeca er et godt eksempel på det tilsvarende. Zanka var heller ikke et brød, da han slog igennem i klubben.

  7. #35
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    943

    Re: Optakts- og kamptråd: Skive IK-FCK (Pokal) 20.9.2017

    Citat Oprindeligt indsendt af Something Se meddelelser
    Jeg er med på fysikken bruges som forklaring på vore succes. Og jeg er enig så langt, som at FCK offensivt altid har haft det bedst, med en stor stærk targetmand. Det er dog først med Ståle 2.0 at vi har været afhængige af 2 brød.
    Vores bedste kamp nogensinde blev spillet med Wiland – Pospech, Antonsson, Zanka, Wendt – Vingaard, Kvist, Claudemir, Grønkjær – Santin, N’Doye. Det er der squ da ikke meget rugbrød over, og der var plads til 4 offensive typer der ikke scorer højt på powerlifter skalaen.
    De fysiske evner, både styrke og udholdenhed er store årsager til vores internationale succes. Det er ikke enten eller. Og så er den aller største årsag vel vores absurd godt afstemte dobbelte firekæde i zoneforsvar. Det kræver kloge spillere der spiller for holdet.
    Så er det sandt mange er efter f.eks. Kusk for hans fysik, men i virkeligheden er det jo ikke mængden af kilo på kroppen - der er han og Falk vel ret beset ens. Det handler om hvor meget han går ind i duellerne og hvordan.
    I den ligning er der bare 2 ting, som kun sker hvert 10. år eller mindre: Dame N'doye og Jesper Grønkjær - to stjerner, der også ville få dette hold til at blive ekstraordinært.

    Jeg er for så vidt enig i at det mest seværdige fodbold og det aller højeste topnoveau måske kan nås med sådant spil og spillere, men jeg tror bare der er for langt i mellem snapsene til udelukkende at satse på den stil. Men når muligheden ind i mellem byder sig, så er det bare om at springe på.

  8. De følgende 7 brugere er enige:

  9. #36
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    754

    Re: Optakts- og kamptråd: Skive IK-FCK (Pokal) 20.9.2017

    Jeg siger jo ikke, det skal være enten eller. Faktisk har jeg vidst aldrig ønsket os andet end et køleskab som den ene angriber. Jeg synes bare det er uforståeligt at fravælge en anden angriber / kant, fordi han ikke er stor nok. Jeg kunne forstå det hvis han trak sig fra dueller og ikke kunne løbe. Men når han sprinter, presser, går aggresivt ind i duellerne - så forstår jeg ikke hvorfor det ikke er nok - heller ikke i en FCK kontekst.

    Du har naturligvis ret, det hold handler mest af alt om at det var latterligt godt set i en skandinavisk kontekst. Også bedre end holdet sidste sæson. Det var bare for at eksemplificere at vi ikke nødvendigvis bliver bedre af flere kilo.

    Og så vil jeg også gerne smide, jeg er ikke sikker på Holse er god nok, kortet. Det handler mere om at jeg synes det er fjollet at fraskrive os en spiller fordi han er ung og ikke vejer nok.

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #37
    Tilmeldingsdato
    Feb 2004
    Indlæg
    615

    Re: Optakts- og kamptråd: Skive IK-FCK (Pokal) 20.9.2017

    Citat Oprindeligt indsendt af Something Se meddelelser
    Jeg er med på fysikken bruges som forklaring på vore succes. Og jeg er enig så langt, som at FCK offensivt altid har haft det bedst, med en stor stærk targetmand. Det er dog først med Ståle 2.0 at vi har været afhængige af 2 brød.
    Vores bedste kamp nogensinde blev spillet med Wiland – Pospech, Antonsson, Zanka, Wendt – Vingaard, Kvist, Claudemir, Grønkjær – Santin, N’Doye. Det er der squ da ikke meget rugbrød over, og der var plads til 4 offensive typer der ikke scorer højt på powerlifter skalaen.
    De fysiske evner, både styrke og udholdenhed er store årsager til vores internationale succes. Det er ikke enten eller. Og så er den aller største årsag vel vores absurd godt afstemte dobbelte firekæde i zoneforsvar. Det kræver kloge spillere der spiller for holdet.
    Så er det sandt mange er efter f.eks. Kusk for hans fysik, men i virkeligheden er det jo ikke mængden af kilo på kroppen - der er han og Falk vel ret beset ens. Det handler om hvor meget han går ind i duellerne og hvordan.
    At sige at N'doye ikke var fysisk mener jeg dog slet ikke er korrekt. Hans fysik er stort set magen til Santander's og langt størstedelen af han mål var da også med låget som jeg husker det. At beskylde vingaard for ikke at have spist nok rugbrød synes jeg også er at twiste sandheden.

    Grønkjær var en once in a lifetime spiller som vi normalt aldrig får mulighed for at signe (og efter Grønkjær stoppede sagde Ståle faktisk også at han har fysik som en Græsk Gud men det er nok mere kondi end rugbrød)
    Messias har givet ordet skandaledommer helt ny betydning!!!!

  12. #38
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    754

    Re: Optakts- og kamptråd: Skive IK-FCK (Pokal) 20.9.2017

    N'Doye var den fysiske undtagelse. Grønkjær, Vingaard, bolanos, Santin og Claudemir var alle spillere der ikke var tunge muskelbundter. Vingaard kunne løbe solen sort, var god i presset og gik godt ind i dueller, men han var ikke typen der holdt forsvarere væk med kroppen.

  13. #39
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Optakts- og kamptråd: Skive IK-FCK (Pokal) 20.9.2017

    Citat Oprindeligt indsendt af Sir Lanng Se meddelelser
    Hvilken kamp har du mere at samligne med ? Mig bekendt har kun spillet pokal kampe mod hold der er langt under superliga niveau ? Hvis fcn bruger u 19 spillere og taber siger fodbold Danmark ok de bruger jo unge talenter, taber FCK er der krise i pressen og når vi til med har lavet regnskapet efter at vi kommer i gruppe spil, kan vi ikke både give unge chance også håber de holder niveau ? Er du klar hvilken konsekvens det har for klubben hvis gruppe spillet misser ? Vi ønsker alle at FCK drenge kommer og bliver profiler. Men vi har bare ikke den Luxus at satse på de er klar, vi skal vide de er klar
    Jeg har ikke tid til den store redegørelse, og jeg er helt enig i at vi ikke har de samme friheder som FCN. Men vi kan altså godt gøre brug af vores talenter uden at vi per definition taber kampen, særligt på de offensive pladser (Læs:Carlo > Roerslev).

    Han debuterede I øvrigt i den forgangne sæson mod B93 (Pokal). Jeg har dog fulgt ham siden hans u-19 debut, og senere set ham i 6-8 reserveholdskampe (minimum). bl.a. for nyligt mod BIF hvor hans hurtighed ændrede meget af kampen for vores vedkommende, da de store stærke forsvarsspillere ikke kan følge med ham.

    I overdriver vigtigheden af råstyrke helt vanvittigt. Bare kig på hvor meget Pavlovic får ud af sine kilo. Jeg så langt hellere at han var 3-4km/t hurtigere end at være høj og... Fysisk?

Side 3 af 3 FørsteFørste 123

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Optakts- og kamptråd: Helsingør-FCK 17.9.2017
    By FCK4LIF3 in forum De korte linier
    Svar: 20
    Sidste Meddelelse: 18.09.17, 22:14
  2. Svar: 108
    Sidste Meddelelse: 11.06.17, 15:41
  3. Svar: 39
    Sidste Meddelelse: 07.03.17, 10:40
  4. Svar: 14
    Sidste Meddelelse: 27.09.12, 10:36
  5. Svar: 21
    Sidste Meddelelse: 26.11.11, 04:48

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •