Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 39

Emner: Optakts- og kamptråd: Skive IK-FCK (Pokal) 20.9.2017

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    756

    Re: Optakts- og kamptråd: Skive IK-FCK (Pokal) 20.9.2017

    Jeg må også tilmelde mig, jeg er så enig jeg bliver nød til at skrive et indlæg, koret. FCK skal have folk med kilo på kroppen, da det er et billigt parameter at matche dyrere trupper på. "Alle" kan blive bøffer - og det er et reelt våben i tætte kampe. MEN, det betyder jo ikke hele holdet skal være sådan. Fysik er mange ting, bare se på Zeca, og jeg synes ikke Holse faldt ud fysisk, og det vil han heller ikke gøre for superligaen, så længe han spilles rigtigt. Naturligvis kan han ikke spilles med lange bolde mens han er med ryggen til mål - men det er jo også Santanders og Pieros rolle.
    Mere spilletid til Holse. Pronto.

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #17
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Optakts- og kamptråd: Skive IK-FCK (Pokal) 20.9.2017

    Holses evner ufortalt er jeg meget enig i de forrige par indlæg. Det er et deprimerende dogme, der er ved at vinde indpas, at alle angribere i FCK partout skal være nogle pumpede muskelbundter. Hvis teknikken og niveauet i øvrigt er godt nok, burde det være muligt at kunne gøre sig i moderne fodbold uden at skulle bruge mere tid i fitnesscentret end på træningsbanen. Tværtimod kan det jo være ødelæggende at tvinge en lille, hurtig tekniker til at tage fem-ti kilo muskler på, hvis det er på bekostning at hurtighed, smidighed og teknisk udvikling.

    Uden sammenligning i øvrigt virker Santander i mine øjne tungere og mindre eksplosiv, end da han kom til FCK - og han var jo i forvejen et stort brød, man ikke lige skubbede af vejen. Måske har han fået for meget tankcenterforward-træning og for lidt almindelig teknisk angrebstræning i FCK. Han strøede jo i øvrigt også om sig med giftige stikninger i dybden i begyndelsen, hvis nogen mindes det. Det kan jeg ikke huske, hvornår han sidst har gjort.

    Men det er en generel betragtning. Jeg har som nævnt ikke set nok til Holse til at vurdere hans niveau. Jeg ønsker mig bare mere fokus på teknik og mindre på fysik i FCK.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  4. De følgende 6 brugere er enige:

  5. #18
    Tilmeldingsdato
    May 2007
    Indlæg
    124

    Re: Optakts- og kamptråd: Skive IK-FCK (Pokal) 20.9.2017

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Holses evner ufortalt er jeg meget enig i de forrige par indlæg. Det er et deprimerende dogme, der er ved at vinde indpas, at alle angribere i FCK partout skal være nogle pumpede muskelbundter. Hvis teknikken og niveauet i øvrigt er godt nok, burde det være muligt at kunne gøre sig i moderne fodbold uden at skulle bruge mere tid i fitnesscentret end på træningsbanen. Tværtimod kan det jo være ødelæggende at tvinge en lille, hurtig tekniker til at tage fem-ti kilo muskler på, hvis det er på bekostning at hurtighed, smidighed og teknisk udvikling.

    Uden sammenligning i øvrigt virker Santander i mine øjne tungere og mindre eksplosiv, end da han kom til FCK - og han var jo i forvejen et stort brød, man ikke lige skubbede af vejen. Måske har han fået for meget tankcenterforward-træning og for lidt almindelig teknisk angrebstræning i FCK. Han strøede jo i øvrigt også om sig med giftige stikninger i dybden i begyndelsen, hvis nogen mindes det. Det kan jeg ikke huske, hvornår han sidst har gjort.

    Men det er en generel betragtning. Jeg har som nævnt ikke set nok til Holse til at vurdere hans niveau. Jeg ønsker mig bare mere fokus på teknik og mindre på fysik i FCK.
    Messi er vel et pragt eksemplar på dette? Teknik er til enhver tid bedre end fysisk råstyrke.
    Så skyd dog udefra!!!! Hvad kan der ske??

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #19
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Optakts- og kamptråd: Skive IK-FCK (Pokal) 20.9.2017

    Citat Oprindeligt indsendt af pikkerrup Se meddelelser
    Messi er vel et pragt eksemplar på dette? Teknik er til enhver tid bedre end fysisk råstyrke.
    Ja, hvis du har teknik som Messi, hvilket vi aldrig nogensinde i verden får en spiller i FCK, som har. Derfor er det vigtigt, at vores spillere har fysiske spidskompetencer, da disse kan bringe dem i situationer, hvor der kan kompenseres for manglende Messi teknik, Pirlo overblik og Dybala skudevner. Det, sammenholdt med en god organisation, skaber de europæiske overpræstationer.

    En fysisk spidskompetence kan dog sagtens være andet end at være et skur, der kan tage den ned med brystet og heade videre. Her er jeg fuldstændig enig. Hurtighed, adræthed, springkraft, at være kropstærk og at have "gode lunger" er andre måder at bringe sig i en fysisk overlegen situation.

  8. De følgende 5 brugere er enige:

  9. #20
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Optakts- og kamptråd: Skive IK-FCK (Pokal) 20.9.2017

    Citat Oprindeligt indsendt af Lokomotiv Luxus Se meddelelser
    Ja, hvis du har teknik som Messi, hvilket vi aldrig nogensinde i verden får en spiller i FCK, som har. Derfor er det vigtigt, at vores spillere har fysiske spidskompetencer, da disse kan bringe dem i situationer, hvor der kan kompenseres for manglende Messi teknik, Pirlo overblik og Dybala skudevner. Det, sammenholdt med en god organisation, skaber de europæiske overpræstationer.

    En fysisk spidskompetence kan dog sagtens være andet end at være et skur, der kan tage den ned med brystet og heade videre. Her er jeg fuldstændig enig. Hurtighed, adræthed, springkraft, at være kropstærk og at have "gode lunger" er andre måder at bringe sig i en fysisk overlegen situation.
    Det er klart, at vi ikke har eller får teknikere på et niveau, der kan konkurrere med europæiske tophold. Til de kampe er de mere fysisk betonede angribere uden tvivl at foretrække. Men til kampe mod danske hold bør vi kunne købe og udvikle teknikere på et niveau, der kan klare sig. Så en større variation i spillertyper ville være skønt.
    Sidst redigeret af Garneren : 21.09.17 kl. 12:21
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  10. #21
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Optakts- og kamptråd: Skive IK-FCK (Pokal) 20.9.2017

    FCK's taktik er altså også delvist bundet op på det fysiske, men derfor kan man jo godt have et par enkelte, som er mere flyvske, men heller ikke mere end det. Vi spiller pr. kultur ikke som Ajax eller Barcelona.

  11. #22
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Optakts- og kamptråd: Skive IK-FCK (Pokal) 20.9.2017

    Citat Oprindeligt indsendt af h0ps Se meddelelser
    FCK's taktik er altså også delvist bundet op på det fysiske, men derfor kan man jo godt have et par enkelte, som er mere flyvske, men heller ikke mere end det. Vi spiller pr. kultur ikke som Ajax eller Barcelona.
    Det er jeg pinagtigt bevidst om ;-) Det er den taktik - eller kultur om man vil - jeg gerne så et opgør med i en eller anden udstrækning.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #23
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    1,224

    Re: Optakts- og kamptråd: Skive IK-FCK (Pokal) 20.9.2017

    Forstår ikke rigtigt Holse skal snakkes så meget op ? Han har scoret på en 100 % og et sindsygt godt mål fra kanten af .MOD det dårligste hold i 1 div. Som til med skiftende 7 spillere havde en snit alder på 21.9 år !! Jeg siger ikke han ikke kan blive god og en vigtig spiller for os. Men med vores spillestil pt bliver han spist og i ligaen er mit bud. Lej ham ud et år og lad ham komme tilbage med hår på brystet så kan man Tage en vurdering om han er klar

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #24
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Optakts- og kamptråd: Skive IK-FCK (Pokal) 20.9.2017

    Jeg kan tilmed ikke se hvorfor han skal snakkes ned. Hvorfor skal det være utænkeligt at han og andre talenter fra U-19 kan bidrage i ligaen? Særligt når bredden er et problem. Jeg synes vitterlig der mangler anerkendelse af den betydning "vilje" har for et hold, spillere der vil give sig 110% for at få opfyldt deres drøm om at blive professionelle fodboldspillere. Hvis vi vil have et akademi så skal vi også bruge det, og de drenge som står og banker på nu, er dem der satte rekorder, i at sætte rekorder! Wind, Holse, Røjkjær, Hjulmand, Roerslev, Racic. Jeg forstår godt Ståle har været stædig omkring at få banket en 11er fast i den her sæson. Men hvad med sidste sæson hvor mesterskabet var sikret, og flere spillere gik ned i niveau da det hele var sikret flere runder før. Der er jeg sikker på at flere talenter havde løftet opgaven, vist gejst vilje og.... Talent! Vi havde måske haft 3-4 kampe på Carlo og Roerslev nu, og det kunne måske have været Roerslev der blev brugt da Høgli og PA var ude.

    Du snakker om at han vil blive spist i ligaen, havde du ikke haft samme tanker om samtlige fra Farum?

    Carlo og Co. Skal ikke være fundament, men det var da helt tydeligt at han havde samme niveau som flere andre vi anser som reel alternativer til 11eren. Ikke blot ud fra kampen i går.


  16. #25
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    1,224

    Re: Optakts- og kamptråd: Skive IK-FCK (Pokal) 20.9.2017

    Hvilken kamp har du mere at samligne med ? Mig bekendt har kun spillet pokal kampe mod hold der er langt under superliga niveau ? Hvis fcn bruger u 19 spillere og taber siger fodbold Danmark ok de bruger jo unge talenter, taber FCK er der krise i pressen og når vi til med har lavet regnskapet efter at vi kommer i gruppe spil, kan vi ikke både give unge chance også håber de holder niveau ? Er du klar hvilken konsekvens det har for klubben hvis gruppe spillet misser ? Vi ønsker alle at FCK drenge kommer og bliver profiler. Men vi har bare ikke den Luxus at satse på de er klar, vi skal vide de er klar

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #26
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Optakts- og kamptråd: Skive IK-FCK (Pokal) 20.9.2017

    Citat Oprindeligt indsendt af Sir Lanng Se meddelelser
    Forstår ikke rigtigt Holse skal snakkes så meget op ? Han har scoret på en 100 % og et sindsygt godt mål fra kanten af .MOD det dårligste hold i 1 div. Som til med skiftende 7 spillere havde en snit alder på 21.9 år !! Jeg siger ikke han ikke kan blive god og en vigtig spiller for os. Men med vores spillestil pt bliver han spist og i ligaen er mit bud. Lej ham ud et år og lad ham komme tilbage med hår på brystet så kan man Tage en vurdering om han er klar
    Bare for en god ordens skyld: Jeg snakker hverken Holse op eller ned. Jeg snakker generelt om spillertyper, fordi der lader til at være en tendens til at forkaste spillere udelukkende på fysik. Om Holse er god nok eller ej, aner jeg ikke. Jeg håber bare ikke, han bliver kasseret på et eller andet tonserkrav.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  19. De følgende 2 brugere er enige:

  20. #27
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Optakts- og kamptråd: Skive IK-FCK (Pokal) 20.9.2017

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Det er jeg pinagtigt bevidst om ;-) Det er den taktik - eller kultur om man vil - jeg gerne så et opgør med i en eller anden udstrækning.
    Tja. Medaljer hvert år siden 00/01? Masser af mesterskaber og ikke mindst europæisk succes? Det fungerer. Jeg stemmer nej ;)


  21. #28
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Optakts- og kamptråd: Skive IK-FCK (Pokal) 20.9.2017

    Citat Oprindeligt indsendt af h0ps Se meddelelser
    Tja. Medaljer hvert år siden 00/01? Masser af mesterskaber og ikke mindst europæisk succes? Det fungerer. Jeg stemmer nej ;)
    Nu forudsætter du, at det ene udelukker det andet. Det tror jeg ikke, det gør.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  22. De følgende 2 brugere er enige:

  23. #29
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    946

    Re: Optakts- og kamptråd: Skive IK-FCK (Pokal) 20.9.2017

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Nu forudsætter du, at det ene udelukker det andet. Det tror jeg ikke, det gør.
    På dét hierarkiske niveau, sportsligt såvel som økonomisk, som FCK befinder sig på, så er det min overbevisning at den mængde mesterskaber og europæiske toppræstationer, som primært Ståle har leveret, er det ypperste vores hold kan bære.

    Går vi i hundende af at skifte til "Ajax-modellen"? Næppe, men jeg tror ikke vi kontinuerligt kan tiltrække nok talenter med et højt nok niveau til at kunne spille champagnebold og vinde hvert andet DM og hver anden Pokaltitel + spille europæisk gruppespil 93% af tiden.

    Jeg ved godt hvad jeg fortrækker. Vind mest muligt.

  24. De følgende 8 brugere er enige:

  25. #30
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Optakts- og kamptråd: Skive IK-FCK (Pokal) 20.9.2017

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Nu forudsætter du, at det ene udelukker det andet. Det tror jeg ikke, det gør.
    Næh, men hvorfor satse? Vi ved, hvad vi har, ikke hvad vi får. Hvorfor lave noget om, som har virket for os i 17 år og gennemsyrer vores måde at være klub på? Jeg forstår simpelthen ikke behovet. 90'erne var slemme nok.

  26. De følgende 4 brugere er enige:

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Optakts- og kamptråd: Helsingør-FCK 17.9.2017
    By FCK4LIF3 in forum De korte linier
    Svar: 20
    Sidste Meddelelse: 18.09.17, 22:14
  2. Svar: 108
    Sidste Meddelelse: 11.06.17, 15:41
  3. Svar: 39
    Sidste Meddelelse: 07.03.17, 10:40
  4. Svar: 14
    Sidste Meddelelse: 27.09.12, 10:36
  5. Svar: 21
    Sidste Meddelelse: 26.11.11, 04:48

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •