Side 3 af 6 FørsteFørste 123456 SidsteSidste
Viser resultater 31 til 45 af 87

Emner: Optakts- og kamptråd: Lyngby - FCK 1.10.2017.

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    455

    Re: Optakts- og kamptråd: Lyngby - FCK 1.10.2017.

    Det er da ikke Robins skyld at de får 12 chancer på 15 minutter. Problemet er simpelt, 4 problemer. 2 bak´s og 2 angribere der ikke kan noget som helst, og så kan Ståle åbenbart ikke satte spillerne op til at skulle møde et hold vi bare skal køre midt over.

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #32
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,530

    Re: Optakts- og kamptråd: Lyngby - FCK 1.10.2017.

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Nej. Bolden brækker og slår ned midt foran mål. Med lidt held kunne han måske holde på den, men den var ikke lige til lige at vifte ud til siden.
    Der er forskel på en bold der skruer og en bold der brækker. Jeg har ikke på eneste gengivelse set et klip hvor bolden brækker.. For mig at se for den en yderside og skruer lige så fint hele vejen ind til Robin uden at bolden pludselig ændrer bane..

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #33
    Tilmeldingsdato
    Aug 2015
    Indlæg
    457

    Re: Optakts- og kamptråd: Lyngby - FCK 1.10.2017.

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Der er forskel på en bold der skruer og en bold der brækker. Jeg har ikke på eneste gengivelse set et klip hvor bolden brækker.. For mig at se for den en yderside og skruer lige så fint hele vejen ind til Robin uden at bolden pludselig ændrer bane..
    Præcis. Men jeg forventer ikke folk der ikke selv har stået i buret skal forstå netop det. Det er håbløst målmandsspil, der er ikke så meget andet at sige.

  6. #34
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,516

    Re: Optakts- og kamptråd: Lyngby - FCK 1.10.2017.

    Citat Oprindeligt indsendt af Romme Se meddelelser
    Du har ikke forstand på fodbold. Punktum.

    Rolig nu med ordforrådet. Andre har vel lov til at have andre meninger end dig :).

  7. De følgende 6 brugere er enige:

  8. #35
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    1,010

    Re: Optakts- og kamptråd: Lyngby - FCK 1.10.2017.

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Rolig nu med ordforrådet. Andre har vel lov til at have andre meninger end dig :).
    Ignorer eller grin af ham. Han har igen og igen vist sig som en klassisk keyboard warrior ude af stand til at se andre perspektiver end hans eget.

  9. De følgende 3 brugere er enige:

  10. #36
    Tilmeldingsdato
    Aug 2015
    Indlæg
    457

    Re: Optakts- og kamptråd: Lyngby - FCK 1.10.2017.

    Citat Oprindeligt indsendt af Ventspilsner Se meddelelser
    Ignorer eller grin af ham. Han har igen og igen vist sig som en klassisk keyboard warrior ude af stand til at se andre perspektiver end hans eget.
    Jeg tror nu der nogle stykker herinde der deler samme opfattelse som jeg omkring det der diskuteres. Drop flosklerne eller smut tilbage til Letland :)
    Sidst redigeret af Romme : 01.10.17 kl. 19:40

  11. #37
    Tilmeldingsdato
    Jul 2016
    Indlæg
    299

    Re: Optakts- og kamptråd: Lyngby - FCK 1.10.2017.

    Fnis... Lige som man troede vi var på vej i den rigtige retning, så sker dette. Vi har generelt været elendige i vores udekampe i denne sæson både i superligaen og i CL/EL. Og så ligner det altså, at Ståle skal igang med en kæmpe udskiftning igen til næste sæson, der er alt for mange spillere med et helt uhørt lavt bundniveau i denne trup. Her kan man fremhæve spillere som Bengtsson, Pavlovic og Gregus. Bevares Gregus er blevet bedre i denne sæson, men han er stadig alt for ustabil i hans præstationer, og har et alt for lavt bundniveau til, at være cm i FCK. Hvis vores cm ikke fungere falder det hele sammen, så vi kan ikke bruge en spiller der er ustabil i hans præstationer der. Samtidigt har man en Matic på bænken som heller ikke er god nok. Og så har man en Olsen, Ankersen, Verbic og Santander der skal sælges næste sommer. Yderligere har man en Amankwaa som Ståle ikke ser ud til, at tro på. Afsted med ham så. Der er ingen grund til, at have spillere på bænken som man ikke vil benytte sig af alligevel, selvom jeg vil være trist over at miste ham. Kusk og Thomsen er lidt usikkert hvad der skal ske med dem. Vi ved alle hvad Kusk kan og ikke kan, og Thomsen skulle ikke bruge mere end 1 1/2 måned før han blev skadet igen. Håber han kommer op i omdrejninger igen, men frygter det værste. Og hvad med Toutouh? Skulle han ikke til Real Madrid eller noget? Måske Hammarby er interesseret nu? haha! Spøg til side... Jeg er bare mega skuffet over aftnens kamp, og min generelle holdning til vore nuværende trup er bare, at det aldrig rigtigt bliver helt godt. Der er simpelthen for mange spillere der ikke er dygtige nok til det niveau vi gerne vil være på, og skal være på.

  12. De følgende 2 brugere er enige:

  13. #38
    Tilmeldingsdato
    Sep 2005
    Indlæg
    314

    Re: Optakts- og kamptråd: Lyngby - FCK 1.10.2017.

    Piv ringe.
    Gider ikke kommentere noget som helst blot konstatere: Piv ringe

  14. #39
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,516

    Re: Optakts- og kamptråd: Lyngby - FCK 1.10.2017.

    Citat Oprindeligt indsendt af Romme Se meddelelser
    Jeg tror nu der nogle stykker herinde der deler samme opfattelse som jeg omkring det der diskuteres. Drop flosklerne eller smut tilbage til Letland :)
    Det er muligt. Men der er også mange der deler den modsatte opfattelse. Det er blandt andet derfor et Debatforum er opfundet :)

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #40
    Tilmeldingsdato
    Aug 2015
    Indlæg
    457

    Re: Optakts- og kamptråd: Lyngby - FCK 1.10.2017.

    Citat Oprindeligt indsendt af Req Se meddelelser
    Fnis... Lige som man troede vi var på vej i den rigtige retning, så sker dette. Vi har generelt været elendige i vores udekampe i denne sæson både i superligaen og i CL/EL. Og så ligner det altså, at Ståle skal igang med en kæmpe udskiftning igen til næste sæson, der er alt for mange spillere med et helt uhørt lavt bundniveau i denne trup. Her kan man fremhæve spillere som Bengtsson, Pavlovic og Gregus. Bevares Gregus er blevet bedre i denne sæson, men han er stadig alt for ustabil i hans præstationer, og har et alt for lavt bundniveau til, at være cm i FCK. Hvis vores cm ikke fungere falder det hele sammen, så vi kan ikke bruge en spiller der er ustabil i hans præstationer der. Samtidigt har man en Matic på bænken som heller ikke er god nok. Og så har man en Olsen, Ankersen, Verbic og Santander der skal sælges næste sommer. Yderligere har man en Amankwaa som Ståle ikke ser ud til, at tro på. Afsted med ham så. Der er ingen grund til, at have spillere på bænken som man ikke vil benytte sig af alligevel, selvom jeg vil være trist over at miste ham. Kusk og Thomsen er lidt usikkert hvad der skal ske med dem. Vi ved alle hvad Kusk kan og ikke kan, og Thomsen skulle ikke bruge mere end 1 1/2 måned før han blev skadet igen. Håber han kommer op i omdrejninger igen, men frygter det værste. Og hvad med Toutouh? Skulle han ikke til Real Madrid eller noget? Måske Hammarby er interesseret nu? haha! Spøg til side... Jeg er bare mega skuffet over aftnens kamp, og min generelle holdning til vore nuværende trup er bare, at det aldrig rigtigt bliver helt godt. Der er simpelthen for mange spillere der ikke er dygtige nok til det niveau vi gerne vil være på, og skal være på.
    Problemet er jo at man laver 3 fejl i dag og dem bliver man straffet for. Sådan er det i Superligaen - Superligaen er jo ikke den Moldoviske elle Hviderussiske liga hvor man kan vinde ligaen hvert år. Alle kampe i Superligaen kræver en god forberedelse og en indsats for at vinde. Nordmanden har nu også været ude og rase over at man ikke er i stand til ar præstere efter europæiske kampe i denne her sæson. Måske skulle han kigge indad og se på hvilke spillere han har hentet ind. Balkan spillere og Østeuropæiske spillere er tit for selvfede, bliver for hurtigt selvtilfredse og kan ikke motivere sig. Det er den generelle betegnelse af folk fra de lande. I dag havde man 2 danskere i startopstillingen, det er ganske forfærdeligt og man betaler prisen for det nu. Jeg er ikke sikker på at danske spillere nødvendigvis ville falde tilbage til sådan en ladhed som der ses hos de østeuropæere og Balkan spillere vi har.
    Sidst redigeret af Romme : 01.10.17 kl. 20:09

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #41
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: Optakts- og kamptråd: Lyngby - FCK 1.10.2017.

    Uagtet hvad folk må mene om Romme - jeg er heller ikke en af hans fans generelt - så er jeg altså enig med ham i denne sag. Jeg er selv gammel keeper og den der må han simpelthen ikke gå SÅ forkert på for så meget skruer bolden heller ikke væk. Men hans syn må være meget forstyrret, siden det kunne gå så galt for den bliver ikke rettet af på vejen ind og så meget kraft er der heller ikke i skudet som virkede noget forkølet.
    Sidst redigeret af DaneX : 01.10.17 kl. 20:39

  19. #42
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Optakts- og kamptråd: Lyngby - FCK 1.10.2017.

    Citat Oprindeligt indsendt af DaneX Se meddelelser
    Uagtet hvad folk må mene om Romme - jeg er heller ikke en af hans fans generelt - så er jeg altså enig med ham i denne sag. Jeg er selv gammel keeper og den der må han simpelthen ikke gå SÅ forkert på for så meget skruer bolden heller ikke væk. Men hans syn må være meget forstyrret, siden det kunne gå så galt for den bliver ikke rettet af på vejen ind og så meget kraft er der heller ikke i skudet som virkede noget forkølet.
    Jeg er også enig med Romme i denne sag. Andre gange er jeg uenig, men det udtrykker jeg ikke ved at skrive, at han ikke har forstand på fodbold. Synes det er helt på sin plads, at det bliver påtalt. Synes dog generelt, at der er en god debatterende tone herinde.

  20. #43
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: Optakts- og kamptråd: Lyngby - FCK 1.10.2017.

    Citat Oprindeligt indsendt af Lokomotiv Luxus Se meddelelser
    Jeg er også enig med Romme i denne sag. Andre gange er jeg uenig, men det udtrykker jeg ikke ved at skrive, at han ikke har forstand på fodbold. Synes det er helt på sin plads, at det bliver påtalt. Synes dog generelt, at der er en god debatterende tone herinde.
    Nuvel det var heller ikke hans påstand om at andre ikke havde forstand på fodbold, jeg var enig i, hvis nogen skulle være i tvivl. Omvendt så er jeg heller ikke enig i den til tider hetz lignende tilstand der er herinde omkring Romme, bare fordi jeg ikke selv er fan af ham. Men det er så en anden sag.

  21. #44
    Tilmeldingsdato
    Aug 2015
    Indlæg
    457

    Re: Optakts- og kamptråd: Lyngby - FCK 1.10.2017.

    Det som irritere mig er folk der aldrig har løbet 500 meter på en fodboldbane på det niveau som
    jeg har spillet på udtaler sig om ting de ikke ved noget om. Jeg tror jeg har spillet på et højere niveau end alle andre herinde ( måske bortset fra evt. Tidligere FCK’er, hvem ved ;) jeg ved). Og ja jeg er direkte og kontant i min tone, sådan er jeg og det er noget der har bragt mig langt på fodboldbanen også og gjort mig til anfører osv, da jeg har en afsmittende affekt qua mit vindergen. Jeg kan se at nogle finder det svært at håndtere men det er så forskellen på du og jeg og hvem
    der nåede længst på banen. Det er noget jeg har overført til andre aspekter af mit liv og jeg tolerer ikke uvidenhed eller middelmådighed og lader gerne folk
    vide. Sådan er det bare :) Igen, beklager den direkte tone, men det er vel et debatforum :)

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

  23. #45
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,304

    Re: Optakts- og kamptråd: Lyngby - FCK 1.10.2017.

    Det tredje nederlag i Superligaen i denne sæson er en realitet og holdet får næppe mange rosende ord med på vejen.

    Lyngby spillede op til deres bedste, hvor især deres pres var velafstemt. De havde en god balance mellem at gå i pres, afvente og trække sig tilbage og selvom de stod kompakt, så efterlader de ikke indtrykket af, at de pakkede sig. Det skal dog bemærkes, at vores passivitet bestemt ikke gjorde det svært for Lyngby, der gerne ville have tætte markeringer og ikke havde de store problemer med det.
    Vores defensiv var til gengæld ikke på plads i dag. Presspillet, markeringerne og offsidefælden glippede alt for ofte og vi havde det alt for svært i duellerne.

    Det var dog ikke fordi vi sejlede rundt i defensiven, men det gjorde vi til gengæld offensivt. Spilfordelingen var slet ikke god nok og det falder nok tilbage på den store passivitet, selvom det ikke er hele forklaringen. Pieros og Pavlovic er slet ikke dygtige nok med ryggen mod mål (selvom Pavlovic har forbedret sig på det område) og så nytter det ikke så meget, at vi jagter den løsning så ofte og slet ikke når angriberne ligger så alene. Det var dog ikke fordi vi væltede i alternative løsninger i dag, da vi heller ikke var særlig gode på kanterne og slet ikke kunne få tempo i vores spil.

    Det er klart, at vi reelt taber kampen i første halvleg. I anden halvleg får vi stabiliseret lidt mere, men det er klart, at Lyngby næppe havde den store interesse i, at skubbe for mange folk frem og åbne mere op, når de var foran og sagtens kunne leve med kun at sende George ud på nogle løbeture. Vi får dog ikke så forfærdeligt meget ud af formationsskiftet, da pladsen hurtigt blev for smal og vi formåede slet ikke, at brede spillet ud.

    Robin lukkede tre mål ind i dag. Det første mål kommer efter en uheldig retur, som han har haft et par stykker af, men det var trods alt en fin redning og jeg synes ikke man kan klandre ham for returen. Den tredje scoring ser han noget svagere ud på, men George er alt for upresset i situationen (og Zeca droppede at markere ham).

    Vavro og Lüftner efterlader ikke et særligt positivt indtryk, da de havde alt for svært ved, at håndtere George. I anden halvleg fik de bedre styr på ham og offsidefælden fungerede bedre, men det er lidt for sent at opdage, at man burde trække ham offside fremfor at tage løbeduellen. Generelt tillod Lyngby, at de havde bolden og presset blev først sat ind, når midtbanen modtog bolden. Derfor savnede jeg lidt, at forsvaret tog lidt mere initiativ med bolden, men de er naturligvis ikke forpligtet ud over evner. Lüftner forsøgte sig lidt med nogle bolde gennem midten, men helt godt blev det ikke.

    Backerne var ikke gode i dag og de blev slet ikke inddraget nok i spillet. Ankersen var den bedste af de to, men om han stod for langt tilbage, var for langsom til at komme frem eller bare ikke blev spillet kan jeg ikke vurdere, men bredden i højresiden blev ikke udnyttet tiltrækkeligt. Af det jeg så, så virkede Lyngby ellers ikke for stærke her. Pierre er en skygge af sig selv offensivt. Han virker ikke særlig hurtig og han kommer tit for sent i overlap og bliver dermed læst, så når han endelig modtager bolden, så er der hurtigt en modspiller ude ved ham og så går han i stå. Når ret skal være ret, så modtager han slet ikke bolden nok når han kommer i overlap og det må også være demotiverende.

    Zeca og Gregus gjorde det ikke særlig godt centralt. Zeca havde et par gode generobringer, men han laver også en stor fejlaflevering der fører til Lyngbys andet mål. De var dog begge hæmmet af, at der ikke blev løbet nok for dem og at Lyngby hurtigt pressede dem. Fejlen til trods så var Zeca bedre end Gregus, der havde store problemer med at bidrage til spillet og umiddelbart havde han svært ved at positionere sig. De gange hvor pladsen var der i anden halvleg, burde de også have bedre styr på Lyngby og fordele spillet hurtigere og gerne bredere. Derudover savnede jeg også noget intensitet i duellerne.

    Verbic og Falk ramte heller ikke deres topniveau i dag. Falk havde svært ved at finde pladsen og gøre sig spilbar, mens Verbic i starten havde et par dårlige aktioner og ikke rigtigt kunne hive sig selv op igen. De havde dog også for lidt opbakning, for når de endelig lykkedes med, at komme forbi modstanderen, så var der ingen at spille (det kan måske skyldes, at backerne løber i overlap og angriberne derfor positionerer sig i feltet, mens midtbanen ikke er skubbet op). Det blev bedre i anden halvleg, da Kusk kom ind, men farligt blev det ikke.

    Pavlovic lignede ikke en mand, der var klar. Pieros havde svære betingelser, men får alligevel scoret et mål. Han begår dog stadig for mange frispark (han stod overfor Lund, der dog filmede en del). I anden halvleg får Pieros dog en noget ’akavet’ rolle. Hans spidskompetencer er næppe, at vinde hovedstødsduellerne eller modtage bolden med ryggen mod mål, indlæggene var sjældent særlig gode og pladsen var ikke rigtigt til at løbe i dybden, så det er svært at se, hvad han skulle gøre anderledes.

    Dommeren gjorde det overordnet fint. I anden halvlegs slutning begynder fejlvurderingerne at snige sig ind, men kampen havde ikke rigtigt nogle intense dueller og var generelt fair spillet. Man kan diskutere om der skulle være straffe til George, da Vavro var i gang med at stjæle hans trøje, ligesom Ankersens løb i feltet kunne give straffe (såfremt kontakten var inde i feltet, hvilket jeg ikke lagde mærke til). Man kan dog næppe klandre dommeren for kampens udfald.

  24. De følgende 2 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Optakts- og kamptråd: FCK - Silkeborg 23.9.2017.
    By Wonderboy in forum De korte linier
    Svar: 48
    Sidste Meddelelse: 25.09.17, 14:33
  2. Optakts- og kamptråd: Skive IK-FCK (Pokal) 20.9.2017
    By Wonderboy in forum De korte linier
    Svar: 38
    Sidste Meddelelse: 23.09.17, 11:16
  3. Optakts- og kamptråd: Helsingør-FCK 17.9.2017
    By FCK4LIF3 in forum De korte linier
    Svar: 20
    Sidste Meddelelse: 18.09.17, 22:14
  4. Svar: 108
    Sidste Meddelelse: 11.06.17, 15:41
  5. Svar: 39
    Sidste Meddelelse: 07.03.17, 10:40

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •