Side 5 af 6 FørsteFørste ... 23456 SidsteSidste
Viser resultater 61 til 75 af 87

Emner: Optakts- og kamptråd: Lyngby - FCK 1.10.2017.

  1. #61
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: Lyngby - FCK 1.10.2017.

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Jeg har meget svært ved at acceptere, at landets suverænt dyreste trup ikke skulle kunne deltage i tre sportsligt set overkommelige turneringer samtidig.
    Det bør vi jo også kunne. Men det er jo en trup med en del skader, flere som ikke er oppe i gear efter skader og enkelte, som ikke er vant til at spille Europæisk f.eks. Luftner og Vavro.

    Men hold da op, det var et tungt nederlag. Jeg vågnede søndag og troede egentlig, at vi med lidt held kunne ligge nr 1 nu. I stedet vinder alle konkurrenter og vi taber efter en skidt skidt indsats.
    Vi manglede energi og koncentration, og så blev det første mål bare afgørende. Scorer Pieros efter 30 sek, så er jeg ikke i tvivl om, at vi vinder. I stedet scorer Lyngby som giver selvtillid, tro på tingene og de kan fortsat stå meget lavt og leve på omstillinger. Og så må man bare konkludere, at George afgjorde kampen for Lyngby - han er en klassespiller, når han rammer dagen, og vi kunne ikke styre ham. Især Vavro var til sidst nærmest bange for ham.

    Der var mange virkelig dårlige indsatser. Gregus er forfærdelig, Pavlovic usynlig, Vavro kan ikke kontrollere George, Robin er usikker og redder ingen kvalificerede afslutninger og intet lykkes for Verbic og Falk. Mest irriteret var jeg dog på Ankersen, som konsekvent tager de forkerte beslutninger og krydrer en horribel indsats med at prøve at filme sig til et straffe i stedet for at løbe ind og score. Og så tager han lige en advarsel for brok.

    Inden i går var jeg ret optimistisk - i dag tror jeg ikke længere på guld. Med konkurrenternes og vores kampprogram i mente, så bliver de næste mange runder en ren overlevelseskamp for stadig at holde os i live til medaljer.

    Skal man endelig finde bare lidt positivt, så må det være, at Falk egentlig fungerede ok som angriber - i hvert fald meget bedre end Verbic. Det giver lidt flere muligheder fremover.
    Sidst redigeret af k@sper : 02.10.17 kl. 14:40

  2. De følgende 5 brugere er enige:

  3. #62
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,363

    Re: Optakts- og kamptråd: Lyngby - FCK 1.10.2017.

    Ja, selvfølgelig skal vi kunne klare alle tre turneringer. Vi har ikke brug for mere tabermentalitet i truppen ved at nedprioritere kampe yderligere. Det er nu heller ikke sådan, jeg tolker Ståles udmelding om, at vi skal 'liste os' videre fra EL-gruppen, men snarere en erkendelse af, at spillet ikke sprudler pt., og at det bliver nogle lige kampe, som vi dog bør kunne sikre de fornødne resultater i.

    Jeg synes, folk er lidt hurtige til at male fanden på væggen i forhold til truppens kvalitet. Der er for store udsving pt., men vi mangler altså også flere nøglespillere, og så tror jeg, at truppen lider under den dårlige sæsonstart og de fejl, der blev begået der, hvor man satsede alt for meget på Kvist, Toutouh og Bengtsson.

    Hvis vi ser på truppen, kan vi inddele den i tre kategorier - 1) absolut topkvalitet efter superligastandard, 2) spillere, der viser fint potentiale eller pt. leder efter deres vanlige niveau, og så 3) spillere, der i alt hvert fald lige nu ikke bør være i betragtning til startopstillingen.

    1) Santander, Boilesen, Zeca, Verbic.
    2) Pieros, Falk, Gregus, Ankersen, Lüftner, Vavro, Olsen, Kusk, Johansson.
    3) Bengtsson, Kvist, Toutouh, Matic, Antonsson, Høgli, Pusic, Holse, Pavlovic, Andersen, Roerslev, Thomsen, Amankwaa.

    Selvfølgelig kan det mærkes, når vi mangler flere af vores bedste folk, men til gengæld synes jeg, der er tegn på, at flere af kategori 2-spillerne kan løftes til kategori 1, hvis de fortsætter deres nuværende udvikling, og så bør vi ramme noget, der ligner vores sædvanlige niveau.

    EDIT: Jeg missede første halvleg i går og er derfor sikkert ikke lige så præget af tungsind som de fleste andre :-)
    HIC SUNT LEONES

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #63
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,363

    Re: Optakts- og kamptråd: Lyngby - FCK 1.10.2017.

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Mest irriteret var jeg dog på Ankersen, som konsekvent tager de forkerte beslutninger og krydrer en horribel indsats med at prøve at filme sig til et straffe i stedet for at løbe ind og score. Og så tager han lige en advarsel for brok.

    Jeg er helt enig i, at Ankersen spillede en forfærdelig kamp med masser af uprovokerede fejl, men filmede han virkelig der? Jeg ser det nu, som om der er kontakt, så han bringes ud af balance. Det ville heller ikke hverken ligne Ankersen at opgive en chance for at komme alene igennem eller i det hele taget give særlig meget mening.
    HIC SUNT LEONES

  6. De følgende 8 brugere er enige:

  7. #64
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Optakts- og kamptråd: Lyngby - FCK 1.10.2017.

    Ankersen sagde det jo meget godt selv (ligeesom kommentatorerne) - hvad fanden skulle han falde for der? Det giver ingen mening. TV-billederne viser jo også, at han bliver nedlagt (men det skete vel i første omgang uden for feltet, dog)

  8. De følgende 2 brugere er enige:

  9. #65
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,364

    Re: Optakts- og kamptråd: Lyngby - FCK 1.10.2017.

    Her kommer jeg så i stedet med "hippie, det hele skal nok gå" vinklen.

    Negativitet og panik hjælper intet på denne trup pt. Truppen er en del vej fra den styrke, som den har mulighed for. Men, det vil tale tid. Sådan er det for fodboldspillere, sådan har det altid været.
    Vil vi have en trup der virker fra dag 1, så skal vi have en meget større pung frem, når vi handler. Vi er knust af skader, og vi har en trup hvor vi spillerne der ikke engang forstår hinanden endnu + at der er en del som skal lære Ståles system, som kan være, og lad os bare sige det som det er, røvkedeligt.
    Det synes det er tydeligt, at de skal ikke ved endnu helt hvor de har hinanden.
    Det samme gælder Ståle, det giver ingen mening pt. at kræve hans afsked. Spiller vi også elendigt hele foråret, og ender vi uden for medaljer, så kan vi tale om det, indtil da så må vi finde os i, at Ståles form for fodbold vil tage tid for en hel trup at lære.
    I stedet så skal vi nok bare til at finde os i, at vi pt. ikke skal gå til bold og regne med at vi moser alle modstandere. Der vil komme flere kampe ala den vi så i går. Vi skal for tiden gå til bold, og se på et hold som er ved at blive formet til, ikke mindst et mesterhold, men også et hold der skal med tiden igen skabe gode resultater i europa. Men det kommer ikke til at ske med det samme, og det kan måske være svært at acceptere.

    Tag denne sæson for hvad det er. Vinder vi DM og pokalen vil det være en kæmpe succes i mine øjne, men kan godt klare mig med, at hen over tiden se et hold udvikle sig til noget, som igen vil give os store oplevelse i europa. Sker det dog, at de ikke udvikler sig, så skal jeg gerne være den første til at begynde at brokke mig for fulde gardiner. Synes dog allerede at vi nu kan se, at holdet er blevet bedre, siden vi startede for et par måneder siden. Der vil komme flere kampe ala i går, men det hører med lige pt.

    Nu er der landskamp pause, og det er måske meget godt for truppen.

    Som en sidste bemærkning, så håber jeg virkelig at Ståle og Johan Lange allerede nu kigger på spillere der kan erstatte Verbic, Robin og Santander til sommer, så vi ikke ender i et panikkøb til juli.
    Sidst redigeret af Ace20 : 02.10.17 kl. 14:26
    URBAN CREW - Fælles København
    Ace20's Avatar

  10. De følgende 13 brugere er enige:

  11. #66
    Tilmeldingsdato
    Jan 2006
    Indlæg
    439

    Re: Optakts- og kamptråd: Lyngby - FCK 1.10.2017.

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace20 Se meddelelser
    Truppen er en del vej fra den styrke, som den har mulighed for. Men, det vil tale tid. Sådan er det for fodboldspillere, sådan har det altid været.
    Min frustration går primært ud på, at Ståle ikke har formået at skabe et hold med et højere bundniveau. At vi efter en ganske glimrende (målt på resultater) sæson 16/17 nu er nede at skrabe bunden resultatmæssigt og spillemæssigt. Det er jo ikke fordi, advarselslamperne ikke har blinket. Foråret var rædderligt spillemæssigt, og vi redder vel kun mesterskabet på vores store forspring fra efteråret.

    De fleste herinde kunne se, at fx Toutouh og Kvist ikke havde niveauet i foråret '17. Alligevel er de to faste startere - og gør det horribelt - i en sæsonstart, hvor vi lynhurtigt er 10 point efter Nordsjælland. Det er satme ikke "rettidig omhu". Der har været tegn på den krise vi gennemlever nu siden januar, og Ståle har været blind for det. Det er altså ikke godt nok.

  12. De følgende 2 brugere er enige:

  13. #67
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,363

    Re: Optakts- og kamptråd: Lyngby - FCK 1.10.2017.

    Citat Oprindeligt indsendt af Stenum Se meddelelser
    Min frustration går primært ud på, at Ståle ikke har formået at skabe et hold med et højere bundniveau. At vi efter en ganske glimrende (målt på resultater) sæson 16/17 nu er nede at skrabe bunden resultatmæssigt og spillemæssigt. Det er jo ikke fordi, advarselslamperne ikke har blinket. Foråret var rædderligt spillemæssigt, og vi redder vel kun mesterskabet på vores store forspring fra efteråret.
    Ahr, det er vist en stramning. Tag et kig på forårsstillingen https://www.superstats.dk/stilling/i...017&vis=foraar Vi var også bedst der (bl.a. 11 point bedre end Brøndby), så det var altså ikke et Ariel Jacobs-forår. Men jeg er enig i, at der blev taget lidt for let på tingene, og jeg er, som jeg også skrev ovenfor, især enig i, at det var en stor fejl at køre videre med Toutouh, der var stået af mentalt og bare ville videre i karrieren.
    HIC SUNT LEONES

  14. De følgende 4 brugere er enige:

  15. #68
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    499

    Re: Optakts- og kamptråd: Lyngby - FCK 1.10.2017.

    Citat Oprindeligt indsendt af Stenum Se meddelelser
    Min frustration går primært ud på, at Ståle ikke har formået at skabe et hold med et højere bundniveau. At vi efter en ganske glimrende (målt på resultater) sæson 16/17 nu er nede at skrabe bunden resultatmæssigt og spillemæssigt. Det er jo ikke fordi, advarselslamperne ikke har blinket. Foråret var rædderligt spillemæssigt, og vi redder vel kun mesterskabet på vores store forspring fra efteråret.

    D.
    Vi taber først en kamp efter mesterskabet er sikret i foråret, så nu strammer du den vist liiiige rigeligt. måske er spillet ikke det bedste, men vi havde sikret mesterskabet og var igang med at komme langt i Europa og slår Ajax på hjemmebane i EL 1/8 delsfinalen - så altså helt skidt var det ikke i foråret..

  16. De følgende 3 brugere er enige:

  17. #69
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Optakts- og kamptråd: Lyngby - FCK 1.10.2017.

    Uanset at Stenum måske strammer den, er kritikken korrekt. Vi spillede ikke særligt godt det meste af foråret, men vigtigst af alt er pointen, at Ståle havde rigtig god tid til at forberede sig på den situation, vi står i nu med udskiftning af nøglespillere. Det gjorde han jo faktisk også selv opmærksom på i løbet af hele sidste sæson, hvilket bider ham i røven nu.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  18. De følgende 4 brugere er enige:

  19. #70
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,164

    Re: Optakts- og kamptråd: Lyngby - FCK 1.10.2017.

    Citat Oprindeligt indsendt af Romme Se meddelelser
    Nej den eneste der blamere sig selv er ham der gang på gang kommentere på indlæg jeg skriver fordi han selv er en værre alfa-han og vil måle penis med undertegnede. Det fair, det forstår jeg godt, der kan kun være en løvehan i
    flokken af gangen : D
    Det passer ikke, der kan godt være flere, men så er det som regel kuldsøskende.
    Time flies like an arrow - fruit flies like a banana

    Landslollet burde ved førstkommende lejlighed
    kollektivt have moonet emiren af (røv)Qatar


    Jeg håber, at en af landsholdets bedste spillere i 2034 har taget navneforandring til Khashoggi


  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #71
    Tilmeldingsdato
    Aug 2015
    Indlæg
    457

    Re: Optakts- og kamptråd: Lyngby - FCK 1.10.2017.

    Citat Oprindeligt indsendt af guldsmed Se meddelelser
    Det passer ikke, der kan godt være flere, men så er det som regel kuldsøskende.
    Haha, det kan man jo mene :)

  22. #72
    Tilmeldingsdato
    Aug 2015
    Indlæg
    457

    Re: Optakts- og kamptråd: Lyngby - FCK 1.10.2017.

    Hvis man skal se på noget positivt dagen derpå så er det jo at vi efter den seneste landskamps pause har hentet 4 point ind på FCN og 1 point ind på BIF. Kan vi stå her om en måneds tid og se at vi har præsteret det samme eller bedre så er alt som det skal være, efter omstændighederne :)

  23. #73
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: Lyngby - FCK 1.10.2017.

    Citat Oprindeligt indsendt af h0ps Se meddelelser
    Ankersen sagde det jo meget godt selv (ligeesom kommentatorerne) - hvad fanden skulle han falde for der? Det giver ingen mening. TV-billederne viser jo også, at han bliver nedlagt (men det skete vel i første omgang uden for feltet, dog)
    Altså som jeg ser det, så holdes der i ham uden for feltet. Men på det tidspunkt, hvor han vælter (inde i feltet) kan jeg ikke se nogen kontakt. Jeg skal da indrømme, at jeg ikke har set grundigere på højdepunkterne ( det er for deprimerende), men som jeg ser det, kan han sagtens løbe videre og vælger i stedet at falde teatralsk.

  24. #74
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    875

    Re: Optakts- og kamptråd: Lyngby - FCK 1.10.2017.

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Altså som jeg ser det, så holdes der i ham uden for feltet. Men på det tidspunkt, hvor han vælter (inde i feltet) kan jeg ikke se nogen kontakt. Jeg skal da indrømme, at jeg ikke har set grundigere på højdepunkterne ( det er for deprimerende), men som jeg ser det, kan han sagtens løbe videre og vælger i stedet at falde teatralsk.
    Så ikke kampen, men så højdepunkterne på fck.dk! De må være nøje udvalgt? Ud fra dem at se, så var vi uheldige med at tabe 3-1 ;-)

  25. #75
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    266

    Re: Optakts- og kamptråd: Lyngby - FCK 1.10.2017.

    Burde denne kamp ikke genoplive målmandskampen?

    Robin giver for mange returer (senest i går) og har lavet flere deciderede drops (senest i går? Men sikkert mod FC muh)

    Stephan har vel aldrig spillet sig af og så skarp ud i pokalfinalen, hvor han blev pokalfighter.

    Har Robin mistet motivation fordi han ikke måtte skifte, eller er det hans egentlige niveau, vi ser nu, hvor han ikke er beskyttet af sidse års eminente centerforsvar?

    Teknisk virker han en del dårligere end Stephan, synes jeg.


Side 5 af 6 FørsteFørste ... 23456 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Optakts- og kamptråd: FCK - Silkeborg 23.9.2017.
    By Wonderboy in forum De korte linier
    Svar: 48
    Sidste Meddelelse: 25.09.17, 14:33
  2. Optakts- og kamptråd: Skive IK-FCK (Pokal) 20.9.2017
    By Wonderboy in forum De korte linier
    Svar: 38
    Sidste Meddelelse: 23.09.17, 11:16
  3. Optakts- og kamptråd: Helsingør-FCK 17.9.2017
    By FCK4LIF3 in forum De korte linier
    Svar: 20
    Sidste Meddelelse: 18.09.17, 22:14
  4. Svar: 108
    Sidste Meddelelse: 11.06.17, 15:41
  5. Svar: 39
    Sidste Meddelelse: 07.03.17, 10:40

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •