Side 4 af 5 FørsteFørste 12345 SidsteSidste
Viser resultater 46 til 60 af 73

Emner: OB - F.C. København 15.10.2017

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    711

    Re: OB - F.C. København 15.10.2017

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Tværtimod jeg tror Koncernledelsen har en stor tålmodighed også selvom det skulle blive til at tabt DM guld. Ståle har for stor en stjerne i klubben til at man "bare" fyre ham efter en skidt sæson.

    Og helt seriøst, vi har lige haft 2 fantastiske år, med uforglemmelige resultater og minder som Ståle har stået i spidsen for. En "mindre" nedtur med skader og resultater skulle jo komme på et tidspunkt.
    Jeg er så dødhamrende træt af al den snak om "supersæsoner" og hvad ved jeg. En "supersæson" er vel egentlig bare det man bør forvente hvert år, når man slår sig op som Danmarks svar på Bayern München. Alt det pis med "gem et smil til det blir' gråvejr" eller "succes is temporary- loyality is forever"...SKRÅT OP MED DET!!!
    At målsætningen så ikke altid lykkes, ja det er så en anden sag.

    Mvh Torben
    Sidst redigeret af FCTorben : 15.10.17 kl. 22:49

  2. De følgende 5 brugere er enige:

  3. #47
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: OB - F.C. København 15.10.2017

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Javel, man stiler naturligvis efter at blive mestre hvert år. Jeg tror bare ikke på recepten, at bare fordi man har en økonomi der er større end de andres så er man nærmest garanteret et DM guld per automatik år efter år. Der ganske få eksempler, hvor dette sker, Celtic og tildels Basel. Så kan man jo diskuterer om de andre hold i de ligaer ikke også er under niveau kontra de hold vi konkurrer med i suppen ?. Jeg mener bare ikke fodbold er så sort og hvid anno 2017.

    Bare for at hive et andet eksempel op. Island. Det giver jo slet ingen mening at et hold som Island med deres indbyggertal og registreret fodboldspillere kan kvalificere sig til 2 slutrunder i træk og tilmed ved EM slå England i 1/8 finalen. Jeg tænker hvad mon Englands trup kontra Islands er værd dømt på økonomi, Det burde jo være en smal sag at slå dem. De fleste dårlige fodboldhold i dag kan organisere sig og så med 11 mand i forsvaret og så køre på kontra i håb om at vinde en heldig sejre.

    Men jeg vil da klart anerkende at det spillemæssige i starten af denne sæson i suppen er noget af det værste jeg længe har set FCK præstere. Og det er hellere ikke fordi jeg er en super fan af Ståle og hans taktik, slet ikke. Jeg mener bare det ville være en fejl at fyre ham nu eller til vinter. Jeg mener helt klart Ståle fortjener en værdig afsked med FCK kontra de mange oplevelser og resultater han har givet os. Det kan en dårlig "mellem" sæson ikke ændre min holdning ved.
    Skal vi endelig skifte en træner/manager, foretrækker jeg det sker om vinteren, hvor en ny mand vil have tid sammen med truppen. Om sommeren virker det hele for sammenpresset, med ferie osv.

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #48
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: OB - F.C. København 15.10.2017

    Citat Oprindeligt indsendt af FCTorben Se meddelelser
    Jeg er så dødhamrende træt af al den snak om "supersæsoner" og hvad ved jeg. En "supersæson" er vel egentlig bare det man bør forvente hvert år, når man slår sig op som Danmarks svar på Bayern München. Alt det pis med "gem et smil til det blir' gråvejr" eller "succes is temporary- loyality is forever"...SKRÅT OP MED DET!!!
    At målsætningen så ikke altid lykkes, ja det er så en anden sag.

    Mvh Torben
    Det har du egentlig ret i, men problemet er jo, at vi ikke kan sammenligne os med Bayern. Og der er i hvert fald to grunde til dette:

    1)
    Selvom vi er langt foran økonomisk i forhold til konkurrenterne, så er vi ikke så langt foran, at vi kan pille de bedste spillere fra FCM og BIF. Bayern dominerer jo til dels, fordi de bla. kan hente en Lewandowski og Gotze i Dortmund, en Neuer i Schalke osv. Kunne vi gøre det samme med Mukthar, Lange Poul, Sørloth osv, så ville vi nok nemt klare os igennem. Vi kan jo ikke engang hente de bedste fra FCN mere. Både fordi de har flere økonomiske muskler, men også fordi vi på lønninger er faldet langt tilbage i forhold til resten af Europa. Bare så på en spiller som Maxø der hellere vil til Osmanlispor end til os.

    2)
    Selvom Bayern måske ikke er blandt de aller største klubber i verden, så er det alligevel sjældent, at man mister profiler til udlandet. Vi har indenfor de sidste par år mistet Amartey, Nicolai, Delaney, Ludwig, Zanka og Corner og derudover ramt af skader til næsten samtlige af de spillere, som skulle være dem, der holdt det høje niveau efter de andre afgange. Vi er alle utilfredse med både spil men især resultater i år, men lige meget hvordan man vender og drejer det, så findes der næppe nogen klubber i verden som kan klare sådan en åreladning uden at det viser sig resultatmæssigt.

    Der er selvfølgelig nogle spørgsmåltegn man kan sætte ved Ståles dispositioner mht indkøb og salg. Det kunne være følgende:
    1)
    Har vi solgt for mange på en gang?
    2)
    Har vi købt rigtigt ind?
    3)
    Har vi været godt nok forberedt

    osv osv

    Til 1) kan man sige, at havde vi fordelt salgene lidt bedre, så havde vi nok ikke ramt dette hul nu. Men så havde vi nok heller ikke haft så fantastisk en sæson sidste år.
    Vedrørende punkt 2) så hænger svarene nok stadig lidt i vinden. Det er f.eks. diskuteret længere oppe i tråden om vi har købt for meget balkan og for lidt nordisk, men her må vi jo nok konkludere, at de nordiske profiler ikke har været til rådighed. Det er i hvert fald uden for enhver tvivl, at Ståle har forsøgt et hente utal af nordiske spillere til forsvaret men uden held.

    Det er dog klart, at man fra klubbbens side allerede inden næste transfervindue må gennemanalysere om der scoutes ordentligt og om alle indkøbsprocedurer og strategier er i orden. Jeg synes i hvert fald, at der er et par indkøb hvor man kan undres en smule over, at spilleren er endt her. Og her tænker jeg nok mest på Pavlovic og Matic.


    Mht at sammenlignes os med andre klubber, så har jeg svært ved lige at finde en klub at sammenligne os med. Bayern passer ikke helt og det gør Celtic nok heller ikke. De ligger i en økonomisk liga langt over vores (bare se på Sviatchenkosagen) og er milevidt fra deres konkurrenter i ligaen. Rosenborg er måske et bedre eksempel, men de har vel også meget lettere ved at fiske konkurrenternes spillere end os. Jeg kender i hvert fald ikke til nogle norske klubber med et par rigmænd i spidsen som skider hul i økonomisk balance, som FCM og BIF herhjemme. Uden deres to rigmænd, så ville vi formentlig også hive DM hjem i år. (jeg tror ikke på FCN) Basels situation kender jeg ikke. Den er måske den mest imponerende præstation, idet flere af de andre Schweiziske hold da vist klarer sig ret godt internationalt. Men måske Basel bare har et enormt højt budget?
    Skal vi endelig sammenligne os med et andet hold, så er Malmø vel det mest åbenlyse eksempel. De er også økonomisk langt foran konkurrenterne, er i nogenlunde samme situation som os europæisk, har en liga nogenlunde på vores niveau og har vel et budget ikke vildt langt fra vores. Deres resultater er også forholdsvis sammenlignelige med vores. De vinder de fleste mesterskaber, men har også (som os) et par svipsere, når et hold som Norrkjøbing popper op et år. Men ligesom Rosenborg, så er de altså også forskånet for et par gale rigmænd.

    Generelt er vores situation ikke så nem. Vores økonomiske forbrug lige nu ligger et pænt stykke over konkurrenternes, men alligevel ikke så meget, at vi er helt vildt suveræne, hvis klubber som FCM og BIF rammer et godt år. Og selvom vi er økonomisk foran, så kan vi jo ikke forhindre de andre klubber i at ramme et par lykketræf på transfermakedet. Samtidig er det svært at skrue endnu mere op økonomisk grundet vores europæiske situation, hvor vi kun sjældent kommer i CL, og hvor det på sigt bliver endnu sværere. Havde vi en automatisk plads i CL (som f.eks. Basel pt.), ja så havde vi måske også nemt kunne skrue forbruget op på et niveau, hvor de andre danske klubber slet ikke kan være med. Men som der ofte nævnes, så ligger vi også økonomisk i et slags tomrum hvor en mindre øgning af budgettet næppe ændrer meget på, hvilke spillere vi kan tiltrække. Vi skal vel op på mindst 50% mere eller måske 100% øgning før det virkelig rykker og før vi er i samme liga som Basel, Brugge, Anderlecht osv. Og der kommer vi desværre næppe op. Så skal der i hvert fald træffes nogle andre ledelsesmæssige beslutninger ala Dan Hammers mantra fra diverse podcasts om at "man skal investere penge, for at tjene penge". Men om det er et fornuftigt sats, ved jeg ikke. Vi har før været i økonomisk uføre og har en enorm gæld. Der er dog ingen tvivl om, at det er det os fans vil se.
    Størrelsen på vores økonomiske budget i forhold til de europæiske konkurrenter betyder nok også, at vi pt. kigger mod Østeuropa, hvor vi lige nu økonomisk kan hente de bedste spillere. Desværre bliver det bl.a. grundet kulturelle forskelle også mere satsede køb, og når vi så måske er uheldige (eller ikke dygtige nok til at scoute) og rammer lidt ved siden af (sammen med et stort antal solgte og skadede spillere) så ender vi i en situation som nu. Det er desværre nok uundgåeligt.

    Der er ikke så meget andet at gøre end at bide denne formentlig grimme sæson i os og håbe, at vi kommer ovenpå hurtigst muligt. Ligemeget hvor meget vi herinde råber og skriger om, at det er utilgiveligt, at vi skal fyre Ståle, trænerstaben, ledelsen osv osv osv, så er sæsoner som disse uundgåelige med jævne mellemrum. Bedre er vi altså ikke. Og skal vi ud af dette her, så kræver det hårdt arbejde, tro på tingene og ikke mindst kontinuitet. Og så nytter det ikke noget at smide Ståle på porten nu. Han har om nogen tidligere bevist, at han kan bygge dette hold op igen. Så at nogen i denne situation vil smide et sikkert kort (Ståle) på porten og reelt skabe en mulighed for det totale kaos og sammenbrud er i min verden fuldstændig uforståeligt. Det er meget muligt, at mesterskabet glipper i år, men mon ikke vi så vinder det igen i de næste 2-3 sæsoner og rammer et godt år i Europa igen - og så vil jeg tro, at mange herinde for deres våde drøm opfyldt med Ståles afgang, når vi atter er på toppen. Og så bliver det for alvor spændende....
    Sidst redigeret af k@sper : 16.10.17 kl. 07:22


  6. #49
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: OB - F.C. København 15.10.2017

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Det har du egentlig ret i, men problemet er jo, at vi ikke kan sammenligne os med Bayern. Og der er i hvert fald to grunde til dette:

    1)
    Selvom vi er langt foran økonomisk i forhold til konkurrenterne, så er vi ikke så langt foran, at vi kan pille de bedste spillere fra FCM og BIF. Bayern dominerer jo til dels, fordi de bla. kan hente en Lewandowski og Gotze i Dortmund, en Neuer i Schalke osv. Kunne vi gøre det samme med Mukthar, Lange Poul, Sørloth osv, så ville vi nok nemt klare os igennem. Vi kan jo ikke engang hente de bedste fra FCN mere. Både fordi de har flere økonomiske muskler, men også fordi vi på lønninger er faldet langt tilbage i forhold til resten af Europa. Bare så på en spiller som Maxø der hellere vil til Osmanlispor end til os.

    2)
    Selvom Bayern måske ikke er blandt de aller største klubber i verden, så er det alligevel sjældent, at man mister profiler til udlandet. Vi har indenfor de sidste par år mistet Amartey, Nicolai, Delaney, Ludwig, Zanka og Corner og derudover ramt af skader til næsten samtlige af de spillere, som skulle være dem, der holdt det høje niveau efter de andre afgange. Vi er alle utilfredse med både spil men især resultater i år, men lige meget hvordan man vender og drejer det, så findes der næppe nogen klubber i verden som kan klare sådan en åreladning uden at det viser sig resultatmæssigt.

    Der er selvfølgelig nogle spørgsmåltegn man kan sætte ved Ståles dispositioner mht indkøb og salg. Det kunne være følgende:
    1)
    Har vi solgt for mange på en gang?
    2)
    Har vi købt rigtigt ind?
    3)
    Har vi været godt nok forberedt

    osv osv

    Til 1) kan man sige, at havde vi fordelt salgene lidt bedre, så havde vi nok ikke ramt dette hul nu. Men så havde vi nok heller ikke haft så fantastisk en sæson sidste år.
    Vedrørende punkt 2) så hænger svarene nok stadig lidt i vinden. Det er f.eks. diskuteret længere oppe i tråden om vi har købt for meget balkan og for lidt nordisk, men her må vi jo nok konkludere, at de nordiske profiler ikke har været til rådighed. Det er i hvert fald uden for enhver tvivl, at Ståle har forsøgt et hente utal af nordiske spillere til forsvaret men uden held.

    Det er dog klart, at man fra klubbbens side allerede inden næste transfervindue må gennemanalysere om der scoutes ordentligt og om alle indkøbsprocedurer og strategier er i orden. Jeg synes i hvert fald, at der er et par indkøb hvor man kan undres en smule over, at spilleren er endt her. Og her tænker jeg nok mest på Pavlovic og Matic.


    Mht at sammenlignes os med andre klubber, så har jeg svært ved lige at finde en klub at sammenligne os med. Bayern passer ikke helt og det gør Celtic nok heller ikke. De ligger i en økonomisk liga langt over vores (bare se på Sviatchenkosagen) og er milevidt fra deres konkurrenter i ligaen. Rosenborg er måske et bedre eksempel, men de har vel også meget lettere ved at fiske konkurrenternes spillere end os. Jeg kender i hvert fald ikke til nogle norske klubber med et par rigmænd i spidsen som skider hul i økonomisk balance, som FCM og BIF herhjemme. Uden deres to rigmænd, så ville vi formentlig også hive DM hjem i år. (jeg tror ikke på FCN) Basels situation kender jeg ikke. Den er måske den mest imponerende præstation, idet flere af de andre Schweiziske hold da vist klarer sig ret godt internationalt. Men måske Basel bare har et enormt højt budget?
    Skal vi endelig sammenligne os med et andet hold, så er Malmø vel det mest åbenlyse eksempel. De er også økonomisk langt foran konkurrenterne, er i nogenlunde samme situation som os europæisk, har en liga nogenlunde på vores niveau og har vel et budget ikke vildt langt fra vores. Deres resultater er også forholdsvis sammenlignelige med vores. De vinder de fleste mesterskaber, men har også (som os) et par svipsere, når et hold som Norrkjøbing popper op et år. Men ligesom Rosenborg, så er de altså også forskånet for et par gale rigmænd.

    Generelt er vores situation ikke så nem. Vores økonomiske forbrug lige nu ligger et pænt stykke over konkurrenternes, men alligevel ikke så meget, at vi er helt vildt suveræne, hvis klubber som FCM og BIF rammer et godt år. Og selvom vi er økonomisk foran, så kan vi jo ikke forhindre de andre klubber i at ramme et par lykketræf på transfermakedet. Samtidig er det svært at skrue endnu mere op økonomisk grundet vores europæiske situation, hvor vi kun sjældent kommer i CL, og hvor det på sigt bliver endnu sværere. Havde vi en automatisk plads i CL (som f.eks. Basel pt.), ja så havde vi måske også nemt kunne skrue forbruget op på et niveau, hvor de andre danske klubber slet ikke kan være med. Men som der ofte nævnes, så ligger vi også økonomisk i et slags tomrum hvor en mindre øgning af budgettet næppe ændrer meget på, hvilke spillere vi kan tiltrække. Vi skal vel op på mindst 50% mere eller måske 100% øgning før det virkelig rykker og før vi er i samme liga som Basel, Brugge, Anderlecht osv. Og der kommer vi desværre næppe op. Så skal der i hvert fald træffes nogle andre ledelsesmæssige beslutninger ala Dan Hammers mantra fra diverse podcasts om at "man skal investere penge, for at tjene penge". Men om det er et fornuftigt sats, ved jeg ikke. Vi har før været i økonomisk uføre og har en enorm gæld. Der er dog ingen tvivl om, at det er det os fans vil se.
    Størrelsen på vores økonomiske budget i forhold til de europæiske konkurrenter betyder nok også, at vi pt. kigger mod Østeuropa, hvor vi lige nu økonomisk kan hente de bedste spillere. Desværre bliver det bl.a. grundet kulturelle forskelle også mere satsede køb, og når vi så måske er uheldige (eller ikke dygtige nok til at scoute) og rammer lidt ved siden af (sammen med et stort antal solgte og skadede spillere) så ender vi i en situation som nu. Det er desværre nok uundgåeligt.

    Der er ikke så meget andet at gøre end at bide denne formentlig grimme sæson i os og håbe, at vi kommer ovenpå hurtigst muligt. Ligemeget hvor meget vi herinde råber og skriger om, at det er utilgiveligt, at vi skal fyre Ståle, trænerstaben, ledelsen osv osv osv, så er sæsoner som disse uundgåelige med jævne mellemrum. Bedre er vi altså ikke. Og skal vi ud af dette her, så kræver det hårdt arbejde, tro på tingene og ikke mindst kontinuitet. Og så nytter det ikke noget at smide Ståle på porten nu. Han har om nogen tidligere bevist, at han kan bygge dette hold op igen. Så at nogen i denne situation vil smide et sikkert kort (Ståle) på porten og reelt skabe en mulighed for det totale kaos og sammenbrud er i min verden fuldstændig uforståeligt. Det er meget muligt, at mesterskabet glipper i år, men mon ikke vi så vinder det igen i de næste 2-3 sæsoner og rammer et godt år i Europa igen - og så vil jeg tro, at mange herinde for deres våde drøm opfyldt med Ståles afgang, når vi atter er på toppen. Og så bliver det for alvor spændende....
    Super skarp og velargumenteret analyse.

    De store spørgsmål er nok, om vi er så skrøbelige at det kan ende med at blive værre end blot en mellemsæson. Det gruer jeg lidt for, da jeg personligt mener kvaliteten på vores hold ikke nødvendigvis er særlig høj.
    Gregus, Pavlovic, Matic, Vavro, Luftner, Pieros kommer ikke med nogle voldsomme cv’er, så det er desværre reelt nok at stille spørgsmålstegn ved deres reelle kvalitet. Hvad er så alternativet? Ved det ikke. Men som andre også nævner, er der nærmest ikke én af de nævnte der har gjort en forskel indenfor kort tid. Det mener jeg er problematisk.

    Jeg synes du har ret i det hele, og du stiller spørgsmålstegn ved vores scouting-afdeling. Og det er oplagt at dette er en del af svaret.
    Jeg ved godt det er blevet lidt en nem floskel at “skyde skylden på” netop den afdeling, men jeg stiller tit mig selv det spørgsmål, om det virkelig er seriøst nok at have en afdeling der består af Lars Højer, Lange og Ståle. (Uden at jeg reelt ved hvad jeg snakker om, men tillader mig at undres lidt). Scouting og transfers er jo som bekendt en ganske vigtig del af fodboldverdenen, så her skal man vel være über ambitiøs. Og spørgsmålet er om denne afdeling ikke kan optimeres...
    Det er i hvert fald påfaldende at de seneste års succes hovedsageligt har været domineret af egen avl (i ved hvem jeg tænker på. Og ja, er med på at Zanka kom fra B93).

    Zan
    Sidst redigeret af zan : 16.10.17 kl. 09:34

  7. #50
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: OB - F.C. København 15.10.2017

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    En ting er et tabt DM-guld, hvor en konkurrent i en enkelt sæson stikker snuden frem og gør det fremragende.. Noget andet er når ligaens med længder dyreste trup sejler rundt i midten at tabellen og spiller den ene frygtelige kamp efter den anden.. Ja det er for tidligt at rause Ståle nu, men han er bestemt ikke fredet i min bog, så lad os gøre status til vinter..
    Jeg tror simpelt hen ikke, at Ståle bliver fyret på baggrund af en halv eller hel dårlig sæson. Men det værste er, at jeg heller ikke tror, at han bliver fyret, selvom han taber omklædningsrummet.

    Jeg synes, at alle spillere i går så opgivende og frustrerede ud, og jeg tror ikke at det hjælper på humøret, at Ståle skriger og skriger og skriger fra sidelinien. Og jeg tør slet ikke tænke på, hvordan novembervejret kommer til at præge vores græker og cypriot og måske også Balkan.

    Da jeg i 75. minut i lyngby så på stadionuret tænkte jeg, det skal nok gå. Det tænkte jeg egentlig også i går flere gange. Vi er bedre, end det vi ser. Spørgsmålet er alene, hvorfor vi spiller fuldstændig uden en plan mod middelmådige hold.

    Den kommende uge ser nok således ud: Vi spiller 0-0 med zlin og taber i Parken til et revitaliseret århus. Og så tør jeg ikke tænke på mit helbred og på stemningen på sidelinien (herinde).

  8. #51
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,363

    Re: OB - F.C. København 15.10.2017

    Debatten løber lidt i ring, men jeg vil bare sige, at selvom jeg er enig i de fleste af k@spers argumenter, så ryger det efter min smag for meget over i grøften med "INTET er Ståles skyld" over for dem, der mener, at "ALT er Ståles skyld". Sandheden findes jo nok et sted midtimellem.

    Ståle har ansvaret for sammensætningen af spillertruppen. Ja, det er et svært marked. Ja, spillere fra Norden er dyre. MEN han har brugt over 60 mio. kr. denne sommer på at hente erstatninger for salg, der var kendt længe. Efter danske forhold er det jo et helt uhørt beløb, og måske med undtagelse af Pavlovic (som jo godt nok er fra sidste sommer) synes jeg egentlig godt, at man kan se, at de kan noget hver især. Problemet er nok snarere, at typerne ikke passer særlig godt sammen eller ikke passer til det system, som i hvert fald set udefra virker ret primitivt og ikke videre fleksibelt. Det er det, vi har haft succes med i Europa, men lige nu synes det mest af alt at hæmme mange af spillerne.

    Så på trods af 'rigmandsklubberne' i ligaen har vi stadig det suverænt største budget og bør selvfølgelig til enhver tid have en konkurrencedygtig trup. Ikke nødvendigvis en totalt overlegen trup som i sidste sæson, men en trup med perspektiv og udviklingspotentiale til at blive det. Ellers er der gået noget galt. Og som sagt synes jeg faktisk også, at vi har et hold, der burde leve op til det kriterium. Vi har klassespillere som Boilesen, Santander og Zeca samt andre, der stadig kan blive endnu bedre. Der har været for mange fejlskud, som især Pavlovic, Matic og Pusic tegner til at blive, og der er begået kostbare fejltagelser med de lange kontrakter til Kvist og Bengtsson. Høgli og Antonsson har også vist sig at have overskredet sidste salgsdato, selvom sidstnævnte så har fået en anden rolle nu.
    Sådan vil det være, man kan ikke ramme plet hver gang. Det kommer til at virke voldsomt, fordi vi køber dyrt ind, men da vi også sælger dyrt, har vi sådan set råd til at dumme os i stor stil indimellem.

    Jeg synes, det er værre, at man i det store budget (eller den rigide taktik) ikke har kunnet finde plads til at have alternativer i angrebet, der kan noget andet end at tage kampen op i feltet og score på indlæg. En mellemrumsspiller som Santin eller en hurtigløber som Vetokele. Ja, vi havde succes med to store i feltet i sidste sæson, men når man nu har angribere, som ikke har samme kvalitet, er det simpelthen for let at dæmme op for den nuværende stil. Og er det måske i virkeligheden Ståles grundlæggende problem? Han har vænnet sig til at have så overlegne spillere enten fysisk som Cornelius og Santander, med overskud og aggressivitet som Delaney og overblik, fart og pasningsstyrke som Zanka, hvor det hele mere eller mindre gik af sig i ligaen, at der ikke har været behov for andet end business as usual.

    Vores nuværende problemer har ikke så meget med holdene i toppen at gøre. Det er da fint for dem, at FCN, BIF og FCM stikker næsen frem og har et pointsnit omkring de 2,0. Vi skal hellere nøjes med at kigge på os selv og vores snit på 1,5. Kigge på, at vi i alle turneringer har spillet 11 udekampe, hvor det er lykkedes os at vinde over superligaens nummer 13 og 14, 1. divisions nummer 12 og så Zilinas ti mand. Til gengæld har vi tabt til Vardar, Brøndby, Qarabag, FCN, Lyngby og OB samt spillet uafgjort mod Sheriff. I de syv kampe har vi i alt scoret et mål.

    Der er en vis fremgang at spore i spillet, men jeg må indrømme, at jeg ikke længere tror på mesterskabet i denne sæson. Det virker ikke oplagt, at vores svage form på udebane pludselig vender så markant, at vi kan hente så mange point, som det vil kræve, når hele tre hold foran os samtidig skal gå i stå.

    Og for at vende tilbage til dit indlæg, k@sper, så er min anke, at du kan skrive det helt samme, hvis vi til sommer er sluttet uden for medaljerækken og samtidig er røget ud af EL-gruppen på trods af den yderst overkommelige modstand. At der var stor udskiftning, et svært marked, rigmandsklubber, der ramte topformen osv. I bund og grund er kernen i det hele ikke, om man kan acceptere, AT vi klarer os dårligere end sidste sæson, men HVOR MEGET dårligere vi klarer os. I mine øjne er vi mere end godt på vej mod noget, der er helt og aldeles uacceptabelt. Om konsekvensen så bør være en udskiftning på trænerposten, en ny retning på transfermarkedet eller noget tredje, har jeg ikke et bud på her og nu. Det handler jo også om, hvilke muligheder der opstår på trænerfronten eksempelvis, for det er klart, at en stor kapacitet som Ståle skal erstattes af en anden kapacitet - og ikke en ny Nilsson. Eller CV :-)
    HIC SUNT LEONES


  9. #52
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: OB - F.C. København 15.10.2017

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace Se meddelelser
    Debatten løber lidt i ring, men jeg vil bare sige, at selvom jeg er enig i de fleste af k@spers argumenter, så ryger det efter min smag for meget over i grøften med "INTET er Ståles skyld" over for dem, der mener, at "ALT er Ståles skyld". Sandheden findes jo nok et sted midtimellem.

    Ståle har ansvaret for sammensætningen af spillertruppen. Ja, det er et svært marked. Ja, spillere fra Norden er dyre. MEN han har brugt over 60 mio. kr. denne sommer på at hente erstatninger for salg, der var kendt længe. Efter danske forhold er det jo et helt uhørt beløb, og måske med undtagelse af Pavlovic (som jo godt nok er fra sidste sommer) synes jeg egentlig godt, at man kan se, at de kan noget hver især. Problemet er nok snarere, at typerne ikke passer særlig godt sammen eller ikke passer til det system, som i hvert fald set udefra virker ret primitivt og ikke videre fleksibelt. Det er det, vi har haft succes med i Europa, men lige nu synes det mest af alt at hæmme mange af spillerne.

    Så på trods af 'rigmandsklubberne' i ligaen har vi stadig det suverænt største budget og bør selvfølgelig til enhver tid have en konkurrencedygtig trup. Ikke nødvendigvis en totalt overlegen trup som i sidste sæson, men en trup med perspektiv og udviklingspotentiale til at blive det. Ellers er der gået noget galt. Og som sagt synes jeg faktisk også, at vi har et hold, der burde leve op til det kriterium. Vi har klassespillere som Boilesen, Santander og Zeca samt andre, der stadig kan blive endnu bedre. Der har været for mange fejlskud, som især Pavlovic, Matic og Pusic tegner til at blive, og der er begået kostbare fejltagelser med de lange kontrakter til Kvist og Bengtsson. Høgli og Antonsson har også vist sig at have overskredet sidste salgsdato, selvom sidstnævnte så har fået en anden rolle nu.
    Sådan vil det være, man kan ikke ramme plet hver gang. Det kommer til at virke voldsomt, fordi vi køber dyrt ind, men da vi også sælger dyrt, har vi sådan set råd til at dumme os i stor stil indimellem.

    Jeg synes, det er værre, at man i det store budget (eller den rigide taktik) ikke har kunnet finde plads til at have alternativer i angrebet, der kan noget andet end at tage kampen op i feltet og score på indlæg. En mellemrumsspiller som Santin eller en hurtigløber som Vetokele. Ja, vi havde succes med to store i feltet i sidste sæson, men når man nu har angribere, som ikke har samme kvalitet, er det simpelthen for let at dæmme op for den nuværende stil. Og er det måske i virkeligheden Ståles grundlæggende problem? Han har vænnet sig til at have så overlegne spillere enten fysisk som Cornelius og Santander, med overskud og aggressivitet som Delaney og overblik, fart og pasningsstyrke som Zanka, hvor det hele mere eller mindre gik af sig i ligaen, at der ikke har været behov for andet end business as usual.

    Vores nuværende problemer har ikke så meget med holdene i toppen at gøre. Det er da fint for dem, at FCN, BIF og FCM stikker næsen frem og har et pointsnit omkring de 2,0. Vi skal hellere nøjes med at kigge på os selv og vores snit på 1,5. Kigge på, at vi i alle turneringer har spillet 11 udekampe, hvor det er lykkedes os at vinde over superligaens nummer 13 og 14, 1. divisions nummer 12 og så Zilinas ti mand. Til gengæld har vi tabt til Vardar, Brøndby, Qarabag, FCN, Lyngby og OB samt spillet uafgjort mod Sheriff. I de syv kampe har vi i alt scoret et mål.

    Der er en vis fremgang at spore i spillet, men jeg må indrømme, at jeg ikke længere tror på mesterskabet i denne sæson. Det virker ikke oplagt, at vores svage form på udebane pludselig vender så markant, at vi kan hente så mange point, som det vil kræve, når hele tre hold foran os samtidig skal gå i stå.

    Og for at vende tilbage til dit indlæg, k@sper, så er min anke, at du kan skrive det helt samme, hvis vi til sommer er sluttet uden for medaljerækken og samtidig er røget ud af EL-gruppen på trods af den yderst overkommelige modstand. At der var stor udskiftning, et svært marked, rigmandsklubber, der ramte topformen osv. I bund og grund er kernen i det hele ikke, om man kan acceptere, AT vi klarer os dårligere end sidste sæson, men HVOR MEGET dårligere vi klarer os. I mine øjne er vi mere end godt på vej mod noget, der er helt og aldeles uacceptabelt. Om konsekvensen så bør være en udskiftning på trænerposten, en ny retning på transfermarkedet eller noget tredje, har jeg ikke et bud på her og nu. Det handler jo også om, hvilke muligheder der opstår på trænerfronten eksempelvis, for det er klart, at en stor kapacitet som Ståle skal erstattes af en anden kapacitet - og ikke en ny Nilsson. Eller CV :-)
    Synes du har en rigtig god pointe i at der er grænser for hvor dybt et fald der er acceptabelt.
    For udover en 6. plads, er der flere ting der har gjort ondt i år.
    Qarabag Agdam var måske ikke en decideret fiasko, men virkelig sløjt og et hårdt slag på økonomi og drømme.
    At vi taber til BIF vil jo ske fra tid til anden, men at vi ligefrem blev kørt rundt i manegen (for jo, det gjorde vi!), var ikke rart at se på. Den kamp var nærmest symbolsk for vores mentale standpunkt, og måske endda vores spillemæssige niveau.

    Så min pointe er, at Ståle naturligvis skal vurderes og vejes. Han skal have en chance for at kæmpe sig tilbage, men man bør også være åben for andre veje, hvis tingene ikke forbedres markant i denne sæson.

    Zan

  10. De følgende 2 brugere er enige:

  11. #53
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: OB - F.C. København 15.10.2017

    Citat Oprindeligt indsendt af Romme Se meddelelser
    Jeg vil tillade mig at sætte spørgsmålstegn ved hvor dygtig en træner fjeldaben i virkeligheden er. Manden blev sparket ud på røv og albuer i de to bundklubber Køln og Wolves. Han skulle bruge 3 år på at skaffe os mesterskabet hvori vi i den periode sejlede rundt i ligaen og leverede den ene pinlige præstation efter den anden i Europa.

    Det værste og pinligste ved det hele er dog at det får legendariske Roland Nilsson til at fremstå som en anden magier. Han formåede simpelthen at spille os i Europa League og få os op på førstepladsen med en 5 points føring ned til nærmeste forfølger på samme tidspunkt på året som nu med nøglespillere som Johnny Thomsen, Grindheim og fænomenet Pape Diouf!
    Det siger jo i virkeligheden alt!
    Fjeldabe - come on! Ellers et fint indspark i debatten.

  12. De følgende 5 brugere er enige:

  13. #54
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: OB - F.C. København 15.10.2017

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace Se meddelelser
    Debatten løber lidt i ring, men jeg vil bare sige, at selvom jeg er enig i de fleste af k@spers argumenter, så ryger det efter min smag for meget over i grøften med "INTET er Ståles skyld" over for dem, der mener, at "ALT er Ståles skyld". Sandheden findes jo nok et sted midtimellem.

    Ståle har ansvaret for sammensætningen af spillertruppen. Ja, det er et svært marked. Ja, spillere fra Norden er dyre. MEN han har brugt over 60 mio. kr. denne sommer på at hente erstatninger for salg, der var kendt længe. Efter danske forhold er det jo et helt uhørt beløb, og måske med undtagelse af Pavlovic (som jo godt nok er fra sidste sommer) synes jeg egentlig godt, at man kan se, at de kan noget hver især. Problemet er nok snarere, at typerne ikke passer særlig godt sammen eller ikke passer til det system, som i hvert fald set udefra virker ret primitivt og ikke videre fleksibelt. Det er det, vi har haft succes med i Europa, men lige nu synes det mest af alt at hæmme mange af spillerne.

    Så på trods af 'rigmandsklubberne' i ligaen har vi stadig det suverænt største budget og bør selvfølgelig til enhver tid have en konkurrencedygtig trup. Ikke nødvendigvis en totalt overlegen trup som i sidste sæson, men en trup med perspektiv og udviklingspotentiale til at blive det. Ellers er der gået noget galt. Og som sagt synes jeg faktisk også, at vi har et hold, der burde leve op til det kriterium. Vi har klassespillere som Boilesen, Santander og Zeca samt andre, der stadig kan blive endnu bedre. Der har været for mange fejlskud, som især Pavlovic, Matic og Pusic tegner til at blive, og der er begået kostbare fejltagelser med de lange kontrakter til Kvist og Bengtsson. Høgli og Antonsson har også vist sig at have overskredet sidste salgsdato, selvom sidstnævnte så har fået en anden rolle nu.
    Sådan vil det være, man kan ikke ramme plet hver gang. Det kommer til at virke voldsomt, fordi vi køber dyrt ind, men da vi også sælger dyrt, har vi sådan set råd til at dumme os i stor stil indimellem.

    Jeg synes, det er værre, at man i det store budget (eller den rigide taktik) ikke har kunnet finde plads til at have alternativer i angrebet, der kan noget andet end at tage kampen op i feltet og score på indlæg. En mellemrumsspiller som Santin eller en hurtigløber som Vetokele. Ja, vi havde succes med to store i feltet i sidste sæson, men når man nu har angribere, som ikke har samme kvalitet, er det simpelthen for let at dæmme op for den nuværende stil. Og er det måske i virkeligheden Ståles grundlæggende problem? Han har vænnet sig til at have så overlegne spillere enten fysisk som Cornelius og Santander, med overskud og aggressivitet som Delaney og overblik, fart og pasningsstyrke som Zanka, hvor det hele mere eller mindre gik af sig i ligaen, at der ikke har været behov for andet end business as usual.

    Vores nuværende problemer har ikke så meget med holdene i toppen at gøre. Det er da fint for dem, at FCN, BIF og FCM stikker næsen frem og har et pointsnit omkring de 2,0. Vi skal hellere nøjes med at kigge på os selv og vores snit på 1,5. Kigge på, at vi i alle turneringer har spillet 11 udekampe, hvor det er lykkedes os at vinde over superligaens nummer 13 og 14, 1. divisions nummer 12 og så Zilinas ti mand. Til gengæld har vi tabt til Vardar, Brøndby, Qarabag, FCN, Lyngby og OB samt spillet uafgjort mod Sheriff. I de syv kampe har vi i alt scoret et mål.

    Der er en vis fremgang at spore i spillet, men jeg må indrømme, at jeg ikke længere tror på mesterskabet i denne sæson. Det virker ikke oplagt, at vores svage form på udebane pludselig vender så markant, at vi kan hente så mange point, som det vil kræve, når hele tre hold foran os samtidig skal gå i stå.

    Og for at vende tilbage til dit indlæg, k@sper, så er min anke, at du kan skrive det helt samme, hvis vi til sommer er sluttet uden for medaljerækken og samtidig er røget ud af EL-gruppen på trods af den yderst overkommelige modstand. At der var stor udskiftning, et svært marked, rigmandsklubber, der ramte topformen osv. I bund og grund er kernen i det hele ikke, om man kan acceptere, AT vi klarer os dårligere end sidste sæson, men HVOR MEGET dårligere vi klarer os. I mine øjne er vi mere end godt på vej mod noget, der er helt og aldeles uacceptabelt. Om konsekvensen så bør være en udskiftning på trænerposten, en ny retning på transfermarkedet eller noget tredje, har jeg ikke et bud på her og nu. Det handler jo også om, hvilke muligheder der opstår på trænerfronten eksempelvis, for det er klart, at en stor kapacitet som Ståle skal erstattes af en anden kapacitet - og ikke en ny Nilsson. Eller CV :-)
    Jeg er meget enig i dit indlæg. Ståle har jo det overordnede ansvar også for indkøb. Og lige netop på det område skal må der forhåbentlig foregå en analyse af, om strategi, scouting og indkøb er i orden. Jeg undrer mig lige som dig også lidt over typerne af angribere. Med Pieros og især Pavlovic har vi sat og lidt mellem to stole - de er ikke gode nok som opspilsstationer og de er ikke gode nok til at drible og kombinere, når modstanderne står dybt som OB og Lyngby. Begge ville have godt af Santander som makker eller måske Falk/Holse som har mere fart.

    Mht hvor dybt vi falder omkring fyring osv, så har du ret i, at der må være en grænse. Men Ståle må have mere tid til at få sammenspillet holdet - husk vi har virkelig mange nye og folk tilbage fra længere skader og virkelig ikke ret meget tid på træningsbanen med kampe konstant. Samtidig må vi ikke nøjes med at kigge på resultater (i hvert fald ikke lige nu), men også på om udviklingen går den rette vej. Og selvom vi nu har tabt to kampe i træk, så går udviklingen umiddelbart den rette vej. I starten var vi som du skriver helt væk i kampene, men nu dominerer vi trods alt og i går bør vi vel reelt vinde kampen. Udviklingen går dog langsomt (nok også for langsomt) og vi har pt et angriberproblem. Så jeg er ikke enig i, at jeg kan fyre samme smøre af til sommer. Hvis ellers spillerne kommer tilbage fra skader (og vi ikke får nogen nye) så skal der ske en udvikling i resultater og spil. Ellers er det klart, at man må overveje Ståles situation.

  14. #55
    Tilmeldingsdato
    Sep 2005
    Indlæg
    310

    Re: OB - F.C. København 15.10.2017

    Når vores angribere ikke er bedre, så er det altså spild at spille med to på toppen, specielt på udebane. En ekstra midtbane vil styrke forsvaret og give endnu større overtag, så vores enlige angriber forhåbentlig får endnu flere chancer og så måske kan få scoret et mål.

    Og så måske en lille transfer her til vinter med ny angriber ind og salg af 3 til 4 den anden vej. En køber kan selv vælge, blot ikke Santander.

  15. De følgende 4 brugere er enige:

  16. #56
    Tilmeldingsdato
    Dec 2013
    Indlæg
    325

    Re: OB - F.C. København 15.10.2017

    Citat Oprindeligt indsendt af Romme Se meddelelser
    Jeg vil tillade mig at sætte spørgsmålstegn ved hvor dygtig en træner fjeldaben i virkeligheden er. Manden blev sparket ud på røv og albuer i de to bundklubber Køln og Wolves. Han skulle bruge 3 år på at skaffe os mesterskabet hvori vi i den periode sejlede rundt i ligaen og leverede den ene pinlige præstation efter den anden i Europa.

    Det værste og pinligste ved det hele er dog at det får legendariske Roland Nilsson til at fremstå som en anden magier. Han formåede simpelthen at spille os i Europa League og få os op på førstepladsen med en 5 points føring ned til nærmeste forfølger på samme tidspunkt på året som nu med nøglespillere som Johnny Thomsen, Grindheim og fænomenet Pape Diouf!
    Det siger jo i virkeligheden alt!
    Der er da en del, du har misforstået.

    Ståle overtog holdet 7-8 kampe inde i sæsonen 13/14, hvor vi allerede var sat 10 point efter Midtjylland, og han desuden havde et materiale, han slet ikke havde haft medbestemmelse over. Vi gik endda forbi FCM og tog 2. pladsen.
    I sæsonen 14/15 fik Ståle købt de spillere han ville have, og selvom der var fejlskud med De Ridder og for mange skader til Nilsson, var det alligevel en godkendt præstation i en sæson, hvor vi havde et helt sindssygt uheld med skader. Hvem husker ikke, at Brandur Hendriksson var fast mand og at en af kanterne hed Rurik Gislason? Alligevel fik vi over 2 point i snit, som i mange tilfælde burde være nok til mesterskab, men FCM havde bare en kanon sæson.

    Og herfra buldrede vi ellers derudaf i 15/16 og 16/17.

    Det er simpelthen dybt godnat, at du forsøger at latterliggøre Ståle og bagatelliserer hans præstationer i FCK. Der er INGEN, der bare kommer tæt på den mand. Og han er derfor også den der klart fortjener den længste snor, og han skal ikke have en eller anden uværdig afsked med klubben i et vintervindue.
    Vil altid elske Ståle

  17. De følgende 11 brugere er enige:

  18. #57
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,363

    Re: OB - F.C. København 15.10.2017

    Citat Oprindeligt indsendt af Jinx13 Se meddelelser

    Ståle overtog holdet 7-8 kampe inde i sæsonen 13/14, hvor vi allerede var sat 10 point efter Midtjylland
    Det var faktisk allerede efter fem kampe, og vi var endda 13 point efter FCM. Efter ti runder lå vi i øvrigt under stregen, så i år er ikke første gang i nyere tid, at vi er i nedrykningsfare :-)
    HIC SUNT LEONES

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #58
    Tilmeldingsdato
    Aug 2015
    Indlæg
    457

    Re: OB - F.C. København 15.10.2017

    Citat Oprindeligt indsendt af Jinx13 Se meddelelser
    Der er da en del, du har misforstået.

    Ståle overtog holdet 7-8 kampe inde i sæsonen 13/14, hvor vi allerede var sat 10 point efter Midtjylland, og han desuden havde et materiale, han slet ikke havde haft medbestemmelse over. Vi gik endda forbi FCM og tog 2. pladsen.
    I sæsonen 14/15 fik Ståle købt de spillere han ville have, og selvom der var fejlskud med De Ridder og for mange skader til Nilsson, var det alligevel en godkendt præstation i en sæson, hvor vi havde et helt sindssygt uheld med skader. Hvem husker ikke, at Brandur Hendriksson var fast mand og at en af kanterne hed Rurik Gislason? Alligevel fik vi over 2 point i snit, som i mange tilfælde burde være nok til mesterskab, men FCM havde bare en kanon sæson.

    Og herfra buldrede vi ellers derudaf i 15/16 og 16/17.

    Det er simpelthen dybt godnat, at du forsøger at latterliggøre Ståle og bagatelliserer hans præstationer i FCK. Der er INGEN, der bare kommer tæt på den mand. Og han er derfor også den der klart fortjener den længste snor, og han skal ikke have en eller anden uværdig afsked med klubben i et vintervindue.

    Citat Oprindeligt indsendt af Jinx13 Se meddelelser
    Der er da en del, du har misforstået.

    Ståle overtog holdet 7-8 kampe inde i sæsonen 13/14, hvor vi allerede var sat 10 point efter Midtjylland, og han desuden havde et materiale, han slet ikke havde haft medbestemmelse over. Vi gik endda forbi FCM og tog 2. pladsen.
    I sæsonen 14/15 fik Ståle købt de spillere han ville have, og selvom der var fejlskud med De Ridder og for mange skader til Nilsson, var det alligevel en godkendt præstation i en sæson, hvor vi havde et helt sindssygt uheld med skader. Hvem husker ikke, at Brandur Hendriksson var fast mand og at en af kanterne hed Rurik Gislason? Alligevel fik vi over 2 point i snit, som i mange tilfælde burde være nok til mesterskab, men FCM havde bare en kanon sæson.

    Og herfra buldrede vi ellers derudaf i 15/16 og 16/17.

    Det er simpelthen dybt godnat, at du forsøger at latterliggøre Ståle og bagatelliserer hans præstationer i FCK. Der er INGEN, der bare kommer tæt på den mand. Og han er derfor også den der klart fortjener den længste snor, og han skal ikke have en eller anden uværdig afsked med klubben i et vintervindue.
    Nej det er desværre dig der er forkert på den og som så mange andre er blevet hjernevasket af nordmandens Mourinho spin og floskler.
    Vi har ikke været uovervindeligt de seneste to sæsoner som manden selv har været ude at sige - vi er bla. blevet sendt ud af at tjekkisk midterhold i Europa League og var efter 12 runder i 15-16 sæsonen 3 point efter FCM som UDELUKKENDE og jeg mener UDELUKKENDE tabte pusten i ligaen fordi man for første gang i deres historie spillede i et Europæisk gruppespil. Det er bare et faktum.

    Og hvad angår den sæson han overtog efter belgieren.. tja hvad kan man sige. Manden overtog efter 5 kampe og skulle bruge 6 kampe for at få os væk fra stregen. Man endte så 6 point efter AaB og kunne hvis man havde været skarpere godt have vundet den sæson i sidste ende hvis man f.eks. ikke var blevet smadret 1-5 på hjemmebane af FCM hvor han tilsyneladende mente at det var en god ide at starte med Jakob Busk på kassen og sætte Lars Jacobsen af i en vigtig topkamp, det er bare elendigt trænerarbejde, og smidt sejrene i sidste minut i hjemmekampene mod Randers og Esbjerg samt udekampen mod AGF 5-6 minutter før tid. Det er et faktum. Man kan så mene at det er godt trænerarbejde, det syntes jeg ikke det er, jeg tror Ariel Jacobs kunne have opnået noget lignende.

    Og jeg gentager: Det må være meget pinligt og meget frygteligt for Ståle Solbakken at vide at Roland Nilsson som mange anser for FCK's dårligste træner nogensinde har præsteret langt bedre end ham selv i en meget, meget sammenlignelig situation. Også det er et faktum og det kan ingen argumentere imod.
    Sidst redigeret af Romme : 16.10.17 kl. 14:26

  21. De følgende 4 brugere er enige:

  22. #59
    Tilmeldingsdato
    Dec 2013
    Indlæg
    325

    Re: OB - F.C. København 15.10.2017

    Du er simpelthen så unuanceret, at det halve kunne være nok. Du kigger jo slet ikke på tingene bag, og det er du sgu nødt til.

    Citat Oprindeligt indsendt af Romme Se meddelelser
    Nej det er desværre dig der er forkert på den og som så mange andre er blevet hjernevasket af nordmandens Mourinho spin og floskler.
    Vi har ikke været uovervindeligt de seneste to sæsoner som manden selv har været ude at sige - vi er bla. blevet sendt ud af at tjekkisk midterhold i Europa League
    I den kamp scorede Jablonec på alle deres 3 skud på mål. Vi dominerede dem hele kampen, men bolden gik simpelthen ind hver gang de sparkede. Desuden fik vi Verbic udvist pga. en bagatel. Havde vi haft samme effektivitet og held med os i den kamp, som Jablonec havde, er jeg sikker på, at vi kunne have slået hvem som helst.

    Citat Oprindeligt indsendt af Romme Se meddelelser
    ´Man endte så 6 point efter AaB og kunne hvis man havde været skarpere godt have vundet den sæson i sidste ende hvis man f.eks. ikke var blevet smadret 1-5 på hjemmebane af FCM hvor han tilsyneladende mente at det var en god ide at starte med Jakob Busk på kassen og sætte Lars Jacobsen af i en vigtig topkamp, det er bare elendigt trænerarbejde, og smidt sejrene i sidste minut i hjemmekampene mod Randers og Esbjerg samt udekampen mod AGF 5-6 minutter før tid. Det er et faktum. Man kan så mene at det er godt trænerarbejde, det syntes jeg ikke det er, jeg tror Ariel Jacobs kunne have opnået noget lignende.
    Han valgte ikke at sætte Jakob Busk på mål! Wiland blev skadet under opvarmningen. Få dog styr på facts. Og desuden fik Pione Sisto sit gennembrud i den kamp. En spiller som lige nu præsterer voldsomt godt i La Liga.

    Citat Oprindeligt indsendt af Romme Se meddelelser
    Og jeg gentager: Det må være meget pinligt og meget frygteligt for Ståle Solbakken at vide at Roland Nilsson som mange anser for FCK's dårligste træner nogensinde har præsteret langt bedre end ham selv i en meget, meget sammenlignelig situation. Også det er et faktum og det kan ingen argumentere imod.
    Det har Roland Nilsson simpelthen? Roland Nilsson har vundet et utal af mesterskaber med FCK, solgt spillere for flere hundrede millioner af kroner og spillet Champions League 4 gange?

    Gå dog i seng.
    Vil altid elske Ståle


  23. #60
    Tilmeldingsdato
    Aug 2015
    Indlæg
    457

    Re: OB - F.C. København 15.10.2017

    Nej jeg tror det er dig der ikke vil erkende faktum. Hvis man kigger på især 14-15 sæsonen fik Ståle gjort lige præcis det han ville med truppen i form af at sende færdige spillere videre samt at hente det ind han pegede på men fejlede alligevel. Det er bare et faktum. Færdig slut.

    Nej, du er galt på den. Du sidder jo og gentager de ord Ståle brugte om hjemmekampen. Vi blev udspillet på udebane og var heldige med at Verbic scorede på sit drømmehug. I hjemmekampen scorede de på det de skulle og var bare bedre end os.


    Hehe, men hvem var det at han valgte at droppe for at sætte ham på kassen? Var det ikke den rutinerede og tidligere landsholdskeeper Kim C? Elendigt trænerarbejde. Jeg kan huske at det første jeg tænkte da den opstilling blev offentliggjort var at han er så tilpas arrogant til at tro at han ville besejre FCM med to ungdomsspillere på positioner hvor man havde mulighed for at vælge bedre og mere rutinerede spillere.


    Nej for han fik jo aldrig chancen til at gøre det færdigt, vel? ;)
    Sidst redigeret af Romme : 16.10.17 kl. 15:01

  24. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 68
    Sidste Meddelelse: 14.07.17, 08:13
  2. Slutspillet 2017
    By Kiwi in forum De korte linier
    Svar: 32
    Sidste Meddelelse: 23.03.17, 14:20
  3. Svar: 39
    Sidste Meddelelse: 07.03.17, 10:40
  4. Forårssæson 2017
    By Kaff in forum De korte linier
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 17.02.17, 15:17
  5. 2016/2017 Godt Nytår til alle som elsker FC København
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 31.12.16, 13:06

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •