Side 3 af 5 FørsteFørste 12345 SidsteSidste
Viser resultater 31 til 45 af 73

Emner: OB - F.C. København 15.10.2017

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: OB - F.C. København 15.10.2017

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Ahh Ståle Raus efter en dårlig halvsæson ?. Der skal sgu mere til i min bog. Ståle Har lang snor også selvom det formentlig bliver til et tabt DM guld.
    Han har høvlet millioner efter tvivlsomme spillere, og spiller en lidet imponerende omgang fodbold, som ikke kaster mange point af sig. Slutteligt har han skilt sig af med assistenten. Pilen peger vidst kun en vej, og det er i Ståles retning. Jeg tror heller ikke på at koncernledelsens tålmodighed varer evigt.

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #32
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: OB - F.C. København 15.10.2017

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    En ting er et tabt DM-guld, hvor en konkurrent i en enkelt sæson stikker snuden frem og gør det fremragende.. Noget andet er når ligaens med længder dyreste trup sejler rundt i midten at tabellen og spiller den ene frygtelige kamp efter den anden.. Ja det er for tidligt at rause Ståle nu, men han er bestemt ikke fredet i min bog, så lad os gøre status til vinter..
    Jojo, målt på økonomi etc. og det spil vi har vist i denne sæson så kan man da godt argumenter på en Ståle fyring. Meeen skal vi nu ikke passe på der ikke går AGF i den. Uagtet at FCK har en stærk økonomi så er der vel de færreste klubber rundt omkring i Europa der bare vinder Guld 10 år i træk (Måske Celtic). En fyring af Ståle kommer ikke til at ske (selvom måske nogle fans ønsker det)

    Jeg var personligt selv forberedt på en mellem sæson med den spillerafgang vi har haft. Hvis jeg kender Ståle ret så skal han nok få styr på det.

  4. De følgende 10 brugere er enige:

  5. #33
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: OB - F.C. København 15.10.2017

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Han har høvlet millioner efter tvivlsomme spillere, og spiller en lidet imponerende omgang fodbold, som ikke kaster mange point af sig. Slutteligt har han skilt sig af med assistenten. Pilen peger vidst kun en vej, og det er i Ståles retning. Jeg tror heller ikke på at koncernledelsens tålmodighed varer evigt.
    Tværtimod jeg tror Koncernledelsen har en stor tålmodighed også selvom det skulle blive til at tabt DM guld. Ståle har for stor en stjerne i klubben til at man "bare" fyre ham efter en skidt sæson.

    Og helt seriøst, vi har lige haft 2 fantastiske år, med uforglemmelige resultater og minder som Ståle har stået i spidsen for. En "mindre" nedtur med skader og resultater skulle jo komme på et tidspunkt.

  6. De følgende 9 brugere er enige:

  7. #34
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    875

    Re: OB - F.C. København 15.10.2017

    Tænker ikke det vil hjælpe det store at fyre Ståle. Stilen vil stadigvæk være den samme 4-4-2 stil - som alle hold skal spille i FCK. Så de ansætter bare en ny - der laver det samme... Vi har en dårlig mellemsæson - sådan må det være en gang imellem. Måske Pieros og Zeca er de nye N'Doye/Linderoth (altså spillere der skal bruge noget tid...)

  8. #35
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    454

    Re: OB - F.C. København 15.10.2017

    Måske Pieros og Zeca er de nye N'Doye/Linderoth (altså spillere der skal bruge noget tid...) go joke...;-)

  9. #36
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,363

    Re: OB - F.C. København 15.10.2017

    Jeg kunne godt tænke mig at spørge lidt til det der evige argument om en forventet mellemsæson, som åbenbart per automatik må følge salget af nogle store profiler. Hvor dårligt må man præstere i sådan en mellemsæson, før det er tilladt at kritisere trænerens dispositioner og holdets pointhøst? Vi er nu én runde fra at være halvvejs gennem grundspillet, og vi ligger nummer seks. De tre tophold er godt på vej til at stikke af, og vi er seks, syv og otte point efter dem.

    Hvis vi eksempelvis skulle stå som nummer fire, når sidste runde er færdigspillet til sommer, er det så bare at trække på skuldrene og sige "ja, der skulle jo spilles et nyt hold sammen, bedre held næste år"? Jeg synes, det er en komplet vanvittig tankegang. Vi har alle sammen været klar over, at der efter en større udskiftning ville være mere modgang, men det kan aldrig frede træneren eller holdet fra kritik, og vi nærmer os et lavpunkt, som i min bog er helt uacceptabelt.
    Undskyldningerne har været mange - og en del af dem ganske rimelige - men nu er de efterhånden tyndslidte. Holdet har haft nok tid sammen til at levere et vist bundniveau. Skaderne er heller ikke så mange som for en måned siden. Ja, især Santander er savnet, men det skal truppen kunne bære i en klub med vores økonomi.

    Jeg er træt af at høre om mellemsæson. Det er ikke, fordi jeg hellere vil tale om en i øvrigt sikkert ganske utopisk fyring af Ståle, men han bør være presset, for han står ene mand med ansvaret for det ubestridelige faktum, at vi ligger nummer seks så langt inde i sæsonen og ganske snart mere eller mindre allerede kan have udspillet vores rolle i kampen om mesterskabet. Det er helt afsindigt at tænke på med den trup.
    HIC SUNT LEONES


  10. #37
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: OB - F.C. København 15.10.2017

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace Se meddelelser
    Jeg kunne godt tænke mig at spørge lidt til det der evige argument om en forventet mellemsæson, som åbenbart per automatik må følge salget af nogle store profiler. Hvor dårligt må man præstere i sådan en mellemsæson, før det er tilladt at kritisere trænerens dispositioner og holdets pointhøst? Vi er nu én runde fra at være halvvejs gennem grundspillet, og vi ligger nummer seks. De tre tophold er godt på vej til at stikke af, og vi er seks, syv og otte point efter dem.

    Hvis vi eksempelvis skulle stå som nummer fire, når sidste runde er færdigspillet til sommer, er det så bare at trække på skuldrene og sige "ja, der skulle jo spilles et nyt hold sammen, bedre held næste år"? Jeg synes, det er en komplet vanvittig tankegang. Vi har alle sammen været klar over, at der efter en større udskiftning ville være mere modgang, men det kan aldrig frede træneren eller holdet fra kritik, og vi nærmer os et lavpunkt, som i min bog er helt uacceptabelt.
    Undskyldningerne har været mange - og en del af dem ganske rimelige - men nu er de efterhånden tyndslidte. Holdet har haft nok tid sammen til at levere et vist bundniveau. Skaderne er heller ikke så mange som for en måned siden. Ja, især Santander er savnet, men det skal truppen kunne bære i en klub med vores økonomi.

    Jeg er træt af at høre om mellemsæson. Det er ikke, fordi jeg hellere vil tale om en i øvrigt sikkert ganske utopisk fyring af Ståle, men han bør være presset, for han står ene mand med ansvaret for det ubestridelige faktum, at vi ligger nummer seks så langt inde i sæsonen og ganske snart mere eller mindre allerede kan have udspillet vores rolle i kampen om mesterskabet. Det er helt afsindigt at tænke på med den trup.
    Jeg kan godt forstå du er træt at høre om en "mellem" sæson. Men igen upåagtet af økonomi så har alle de "store" klubber i Europa en sæson engang i mellem, hvor alt ikke køre op skinner og de har trodsalt en økonomi der er astronomisk højere end vores.

    Økonomi alene vinder ikke et DM år efter år. Nye spillere skal samspilles, skader på vigtige nøgle positioner spiller også en rolle samt det faktum at vores konkurrenter måske også bliver bedre og har haft et sammenspillet hold som lige slår igennem med en gylden årgang". Undskyldninger ja måske, men det spiller altså en rolle.

    Eller forventer du bare vi køre Celtic style året rundt?. selv ikke Rosenborg vinder guld hvert år, selvom de gjorde det i 90erne :)
    Sidst redigeret af EraZ : 15.10.17 kl. 19:54

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #38
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: OB - F.C. København 15.10.2017

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace Se meddelelser
    Jeg kunne godt tænke mig at spørge lidt til det der evige argument om en forventet mellemsæson, som åbenbart per automatik må følge salget af nogle store profiler. Hvor dårligt må man præstere i sådan en mellemsæson, før det er tilladt at kritisere trænerens dispositioner og holdets pointhøst? Vi er nu én runde fra at være halvvejs gennem grundspillet, og vi ligger nummer seks. De tre tophold er godt på vej til at stikke af, og vi er seks, syv og otte point efter dem.

    Hvis vi eksempelvis skulle stå som nummer fire, når sidste runde er færdigspillet til sommer, er det så bare at trække på skuldrene og sige "ja, der skulle jo spilles et nyt hold sammen, bedre held næste år"? Jeg synes, det er en komplet vanvittig tankegang. Vi har alle sammen været klar over, at der efter en større udskiftning ville være mere modgang, men det kan aldrig frede træneren eller holdet fra kritik, og vi nærmer os et lavpunkt, som i min bog er helt uacceptabelt.
    Undskyldningerne har været mange - og en del af dem ganske rimelige - men nu er de efterhånden tyndslidte. Holdet har haft nok tid sammen til at levere et vist bundniveau. Skaderne er heller ikke så mange som for en måned siden. Ja, især Santander er savnet, men det skal truppen kunne bære i en klub med vores økonomi.

    Jeg er træt af at høre om mellemsæson. Det er ikke, fordi jeg hellere vil tale om en i øvrigt sikkert ganske utopisk fyring af Ståle, men han bør være presset, for han står ene mand med ansvaret for det ubestridelige faktum, at vi ligger nummer seks så langt inde i sæsonen og ganske snart mere eller mindre allerede kan have udspillet vores rolle i kampen om mesterskabet. Det er helt afsindigt at tænke på med den trup.
    Fuldstændig enig. Det kuriøse ved det hele er, at holdet virker lige så rodet, som det han i sin tid overtog, da han returnerede. Med dette mener jeg spillere, som er købt i øst og vest, og som fremstår fejlcastet.

  13. De følgende 6 brugere er enige:

  14. #39
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,363

    Re: OB - F.C. København 15.10.2017

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Jeg kan godt forstå du er træt at høre om en "mellem" sæson. Men igen upåagtet af økonomi så har alle de "store" klubber i Europa en sæson engang i mellem, hvor alt ikke køre op skinner og de har trodsalt en økonomi der er astronomisk højere end vores.

    eller forventer du bare vi køre Celtic style året rundt?. selv ikke Rosenborg vinder guld hvert år, selvom de gjorde det i 90erne :)
    Jeg forventer, at vi spiller med om mesterskabet hvert år. Jeg forventer, at vi ikke bliver spillet ud af banen adskillige gange på få måneder af modstandere, der burde være os underlegne. Jeg forventer, at kvaliteten af vores trup nogenlunde afspejler vores økonomiske formåen.

    Men du svarede ikke på det, jeg spurgte om: Hvor dårlig en placering er efter din mening acceptabel i en sæson som den her? Er der nogen grænse for, hvor svagt holdet kan tillade sig at præstere, eller kan alt undskyldes og forsvares, fordi der blev solgt nogle dygtige spillere i sommer? I øvrigt salg, man kendte til i exceptionelt god tid.
    HIC SUNT LEONES


  15. #40
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: OB - F.C. København 15.10.2017

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Jeg kan godt forstå du er træt at høre om en "mellem" sæson. Men igen upåagtet af økonomi så har alle de "store" klubber i Europa en sæson engang i mellem, hvor alt ikke køre op skinner og de har trodsalt en økonomi der er astronomisk højere end vores. Økonomi alene vinder ikke et DM år efter år. Nye spillere skal samspilles, skader på vigtige nøgle positioner spiller også en rolle samt det faktum at vores konkurrenter måske også bliver bedre og har haft et sammenspillet hold som lige slår igennem med en "golden age". Undskyldninger ja måske, men det spiller altså en rolle.

    Eller forventer du bare vi køre Celtic style året rundt?. selv ikke Rosenborg vinder guld hvert år, selvom de gjorde det i 90erne :)
    Rosenborg var hårdt presset på økonomien i en årrække, men har nu fået styr på det, og har bl.a. lige købt deres stadion, og og og, styrer mod deres tredje mesterskab på stribe. De har vidst fundet en formel der virker deroppe, uagtet den tvivlsomme modstand.

  16. #41
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: OB - F.C. København 15.10.2017

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace Se meddelelser
    Jeg forventer, at vi spiller med om mesterskabet hvert år. Jeg forventer, at vi ikke bliver spillet ud af banen adskillige gange på få måneder af modstandere, der burde være os underlegne. Jeg forventer, at kvaliteten af vores trup nogenlunde afspejler vores økonomiske formåen.

    Men du svarede ikke på det, jeg spurgte om: Hvor dårlig en placering er efter din mening acceptabel i en sæson som den her? Er der nogen grænse for, hvor svagt holdet kan tillade sig at præstere, eller kan alt undskyldes og forsvares, fordi der blev solgt nogle dygtige spillere i sommer? I øvrigt salg, man kendte til i exceptionelt god tid.
    Spillet ud af banen ?. Javel de første 7-8 kampe var grænsen til det pinlige, det vil jeg give dig ret i. Men det syntes jeg altså ikke vi ser lige p.t. Javel vi spiller ikke prangende, men da slet ikke så dårligt som vi gjorde i starten, hvor vi især spillemæssigt blev ydmyget.

    Så skal jeg svare på dit spørgsmål.

    1. En acceptabel "mellem" sæson er en placering i top 3, samt minimum muligheden for europæisk gruppespil.

    2. Igen du kan tale økonomi op og ned. En god økonomi skaber bare ikke et "sammenspillet" hold ud af den blå luft fra dag 1. Hvis økonomi alene ville skabe et super hold der præstere fra dag 1 så er der godt nok mange klubber rundt omkring i Europa der skal fyre deres trænere.

    Og så nævner du at du forventer at vi spiller med om Mesterskabet hvert år ?. Det gør vi og kommer også til. Sæsonen er lang og jeg er slet ikke i tvivl om vi nok skal komme i top 3 selv med en "dårlig" mellem sæson.
    Sidst redigeret af EraZ : 15.10.17 kl. 20:18

  17. De følgende 2 brugere er enige:

  18. #42
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: OB - F.C. København 15.10.2017

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Rosenborg var hårdt presset på økonomien i en årrække, men har nu fået styr på det, og har bl.a. lige købt deres stadion, og og og, styrer mod deres tredje mesterskab på stribe. De har vidst fundet en formel der virker deroppe, uagtet den tvivlsomme modstand.
    Enig, men tror du selv på de bare cruiser sig til guld år efter år ligesom i 90erne ?. Det tvivler jeg stærkt på. De skal nok også ramme en dårlig periode :)

  19. #43
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: OB - F.C. København 15.10.2017

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Enig, men tror du selv på de bare cruiser sig til guld år efter år ligesom i 90erne ?. Det tvivler jeg stærkt på. De skal nok også ramme en dårlig periode :)
    Altså der er da masser af eksempler på hold i europæiske ligaer der qua deres markant større økonomiske formåen end deres konkurrenter vinder mesterskabet år efter år.. Du nævner selv Celtic, men Basel er et andet eksempel.. Jeg mener så absolut vi bør stile efter det samme.. Alt andet er uambitiøst med vores økonomiske formåen sammenlignet med vores konkurrenters.. Selvfølgelig kan vi ikke styre vores konkurrenters præstationer, og der kan da komme sæsoner, hvor en eller flere af vores konkurrenter rammer en gude-sæson.. Lidt ligesom Monaco gjorde i Frankrig sidste år.. I sådan et tilfælde må man jo bare anerkende konkurrenterne.. Problemet i vores tilfælde, i år såvel som de andre år vi har "smidt" guldet, så er det ikke pga ekseptionelle stærke sæsoner fra vores konkurrenters side, men fordi vi selv har leveret alt alt for dårligt..

  20. De følgende 2 brugere er enige:

  21. #44
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    612

    Re: OB - F.C. København 15.10.2017

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Noget andet er når ligaens med længder dyreste trup sejler rundt i midten at tabellen og spiller den ene frygtelige kamp efter den anden.. Ja det er for tidligt at rause Ståle nu, men han er bestemt ikke fredet i min bog, så lad os gøre status til vinter..
    Jeg synes faktisk, der var mange gode elementer i dag, og ingen kunne vel have klaget, hvis vi havde vundet med et par mål. Som situationen er nu, har vi et angreb, der imo kan for lidt på egen hånd. Dermed bliver offensiven afhængig af at blive fodret fra midtbanen - eller overlappende backs.
    Midtbanen har været en skygge af den vi havde de seneste år, og ikke mindst på baggrund af Falks skade og efterfølgende problemer med at finde de gode takter igen. Derfor kommer oplæggene til angriberne ikke så hyppigt og kvalificeret som tidligere. Det gør det altså sværere at score mål. Når vi ikke får målene, skal der ikke meget til før modstanderne kan hive et point eller tre med hjem.
    Boilesen lægger jævnligt nogle fine indlæg, og Ankersen kan også -af og til. Men derudover savner jeg præcision og kynisme ved vores dødbolde - et område, vi tidligere dominerede i ligaen.
    Det jeg vil sige er: Vi spiller i perioder meget fint, endda rigtig godt, men vi mangler offensiv kvalitet til at afslutte angrebene.

  22. De følgende 3 brugere er enige:

  23. #45
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: OB - F.C. København 15.10.2017

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Altså der er da masser af eksempler på hold i europæiske ligaer der qua deres markant større økonomiske formåen end deres konkurrenter vinder mesterskabet år efter år.. Du nævner selv Celtic, men Basel er et andet eksempel.. Jeg mener så absolut vi bør stile efter det samme.. Alt andet er uambitiøst med vores økonomiske formåen sammenlignet med vores konkurrenters.. Selvfølgelig kan vi ikke styre vores konkurrenters præstationer, og der kan da komme sæsoner, hvor en eller flere af vores konkurrenter rammer en gude-sæson.. Lidt ligesom Monaco gjorde i Frankrig sidste år.. I sådan et tilfælde må man jo bare anerkende konkurrenterne.. Problemet i vores tilfælde, i år såvel som de andre år vi har "smidt" guldet, så er det ikke pga ekseptionelle stærke sæsoner fra vores konkurrenters side, men fordi vi selv har leveret alt alt for dårligt..
    Javel, man stiler naturligvis efter at blive mestre hvert år. Jeg tror bare ikke på recepten, at bare fordi man har en økonomi der er større end de andres så er man nærmest garanteret et DM guld per automatik år efter år. Der ganske få eksempler, hvor dette sker, Celtic og tildels Basel. Så kan man jo diskuterer om de andre hold i de ligaer ikke også er under niveau kontra de hold vi konkurrer med i suppen ?. Jeg mener bare ikke fodbold er så sort og hvid anno 2017.

    Bare for at hive et andet eksempel op. Island. Det giver jo slet ingen mening at et hold som Island med deres indbyggertal og registreret fodboldspillere kan kvalificere sig til 2 slutrunder i træk og tilmed ved EM slå England i 1/8 finalen. Jeg tænker hvad mon Englands trup kontra Islands er værd dømt på økonomi, Det burde jo være en smal sag at slå dem. De fleste dårlige fodboldhold i dag kan organisere sig og så med 11 mand i forsvaret og så køre på kontra i håb om at vinde en heldig sejre.

    Men jeg vil da klart anerkende at det spillemæssige i starten af denne sæson i suppen er noget af det værste jeg længe har set FCK præstere. Og det er hellere ikke fordi jeg er en super fan af Ståle og hans taktik, slet ikke. Jeg mener bare det ville være en fejl at fyre ham nu eller til vinter. Jeg mener helt klart Ståle fortjener en værdig afsked med FCK kontra de mange oplevelser og resultater han har givet os. Det kan en dårlig "mellem" sæson ikke ændre min holdning ved.
    Sidst redigeret af EraZ : 15.10.17 kl. 21:45

  24. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 68
    Sidste Meddelelse: 14.07.17, 08:13
  2. Slutspillet 2017
    By Kiwi in forum De korte linier
    Svar: 32
    Sidste Meddelelse: 23.03.17, 14:20
  3. Svar: 39
    Sidste Meddelelse: 07.03.17, 10:40
  4. Forårssæson 2017
    By Kaff in forum De korte linier
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 17.02.17, 15:17
  5. 2016/2017 Godt Nytår til alle som elsker FC København
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 31.12.16, 13:06

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •