Se afstemningsresultater: Kampens resultat?

Stemmeafgivere
52. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FC København Sejr!

    12 23.08%
  • Uafgjort!

    27 51.92%
  • FC Zlin Sejr!

    13 25.00%
Side 4 af 4 FørsteFørste 1234
Viser resultater 46 til 53 af 53

Emner: Optakts- og kamptråd: FC Zlin – FC København (19.10.17 kl.21.05)

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: FC Zlin – FC København (19.10.17 kl.21.05)

    Citat Oprindeligt indsendt af Stenum Se meddelelser
    Hvis jeg skal citere k@sper selv:



    Det er da en bortforklaring, der vil noget. "Ja, vi er lort, men det er jo ikke nogens skyld, det er bare sådan fodbold er." Det er det, jeg bestrider. Vi skulle aldrig være havnet i den nuværende situation, og det faktum at vi befinder os i den er under al(!) kritik, og kunne, havde det ikke været for hans tidligere meritter, den tvivlsomme effekt det ville have, osv. osv., sagtens udløse en fyreseddel.
    Og det er nok den manglende fyreseddel og kontinuiteten som gør, at vi de sidste år har haft så meget succes. Du kan jo passende sammenligne med Køln og Wolves de år, hvor de skiftede trænere konstant.

    Når det er sagt, så er ansvaret for problemerne selvfølgelig Ståles. Der er da sket fejl bla med nogle tvivlsomme køb. Og nej, vi burde aldrig være endt i denne situation. Men om man vil det eller ej, så er nedture af og til nok uundgåelige. I år har vi næsten været ramt af Murphy's lov. Det som bare ikke måtte ske af skader og lignende er sket.
    Det er min overbevisning at en fyring af Ståle vil være det absolut dummeste, som vi kan gøre i denne situation.
    Sidst redigeret af k@sper : 20.10.17 kl. 22:08

  2. De følgende 6 brugere er enige:

  3. #47
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: FC Zlin – FC København (19.10.17 kl.21.05)

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Det er de jo så heller ikke, da Priske lige er blevet vippet ud. Dog synes jeg ikke at det er nok. Scoutingafdelingen, med Lars Højer i spidsen, bør være de næste som skal ud og lede efter nyt job.

    Jeg er sådan set enig. Har selv kritiseret scouting i klubben. Men vi har jo hørt igen og igen, at der ikke købes (dyre) spillere uden at Lange og/eller Ståle selv har set dem i aktion. Derfor er det en smule svært at pege på scoutingafdelingen uden også i den grad at pege på Ståle selv. Vi ved jo heller ikke, hvilke spillere scouting peger på, som Ståle takker nej til.

    Og så har jeg vist lige argumenteret imod Ståle. Jeg holder dog fast i, at han skal blive. Men det kunne tyde på, at vi mangler en til at spare lidt med ham ud over Lange vedrørende nye indkøb efter at Jesper Jansson stoppede.

  4. Den følgende bruger er enig i dette:
    rsj

  5. #48
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,622

    Re: Optakts- og kamptråd: FC Zlin – FC København (19.10.17 kl.21.05)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg er sådan set enig. Har selv kritiseret scouting i klubben. Men vi har jo hørt igen og igen, at der ikke købes (dyre) spillere uden at Lange og/eller Ståle selv har set dem i aktion. Derfor er det en smule svært at pege på scoutingafdelingen uden også i den grad at pege på Ståle selv. Vi ved jo heller ikke, hvilke spillere scouting peger på, som Ståle takker nej til.

    Og så har jeg vist lige argumenteret imod Ståle. Jeg holder dog fast i, at han skal blive. Men det kunne tyde på, at vi mangler en til at spare lidt med ham ud over Lange vedrørende nye indkøb efter at Jesper Jansson stoppede.
    Tror sgu ikke helt på at Ståle, har mere at byde ind med i FCK.
    Nyt blod kunne være tiltrængt efterhånden, at det så er utopi er en anden sag.

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #49
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    836

    Re: Optakts- og kamptråd: FC Zlin – FC København (19.10.17 kl.21.05)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Og det er nok den manglende fyreseddel og kontinuiteten som gør, at vi de sidste år har haft så meget succes. Du kan jo passende sammenligne med Køln og Wolves de år, hvor de skiftede trænere konstant.

    Når det er sagt, så er ansvaret for problemerne selvfølgelig Ståles. Der er da sket fejl bla med nogle tvivlsomme køb. Og nej, vi burde aldrig være endt i denne situation. Men om man vil det eller ej, så er nedture af og til nok uundgåelige. I år har vi næsten været ramt af Murphy's lov. Det som bare ikke måtte ske af skader og lignende er sket.
    Det er min overbevisning at en fyring af Ståle vil være det absolut dummeste, som vi kan gøre i denne situation.
    Jeg følger åbenbart slet ikke nok med. Murphy? Er det måske lidt overkill? Hjælp lige en sølle plastikfan lidt her: Er det Johansson (som spillede rædderligt efter Zanka smuttede)? Er det Toutouh, som er elendigheden selv? Høgli? Thomsen? Antonsson?
    Ankersen og Falk var skadet på forhånd. Så er der Santander, ham kan vi måske blive enige om. Men at kalde ham og så en Johansson med niveau i frit fald for Murphy'ske dimensioner.... wow.

    edit: Ved eftertanke: Jeg kan egentlig godt se din pointe, når nu jeg indsætter vores primitive stå-godt-bagude-og-los-den-frem-og-se-hvad-der-sker taktik i ligningen. Det er sgu et Murphy'sk skadeshelvede.
    Sidst redigeret af FC Franni : 21.10.17 kl. 01:19 Årsag: jeg tænkte lige lidt over det

  8. De følgende 2 brugere er enige:

  9. #50
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: FC Zlin – FC København (19.10.17 kl.21.05)

    Citat Oprindeligt indsendt af FC Franni Se meddelelser
    Jeg følger åbenbart slet ikke nok med. Murphy? Er det måske lidt overkill? Hjælp lige en sølle plastikfan lidt her: Er det Johansson (som spillede rædderligt efter Zanka smuttede)? Er det Toutouh, som er elendigheden selv? Høgli? Thomsen? Antonsson?
    Ankersen og Falk var skadet på forhånd. Så er der Santander, ham kan vi måske blive enige om. Men at kalde ham og så en Johansson med niveau i frit fald for Murphy'ske dimensioner.... wow.

    edit: Ved eftertanke: Jeg kan egentlig godt se din pointe, når nu jeg indsætter vores primitive stå-godt-bagude-og-los-den-frem-og-se-hvad-der-sker taktik i ligningen. Det er sgu et Murphy'sk skadeshelvede.
    Det kan da godt være, at det er at overdrive, når Murphys lov kommer på banen. Men vi har da uden tvivl været ekstraordinært uheldige med skader. Det starter sådan set allerede med Falk, som på daværende tidspunkt er i fantastisk form, og som ikke er kommet i nogen form som tilnærmelsesvis er i nærheden. Derefter ryger Ankersen på et tidspunkt hvor man ved, at halvdelen af forsvaret skal væk. Man forlænger med Høgli netop for at sikre stabilitet, og så bliver han skadet.
    Du har ret i, at Erik startede skidt, men han var ved at komme i omdrejninger da han så bliver skadet lige op til en vigtig CL kval - forøvrigt en Erik, der ifølge Ståle var udset til en absolut nøglerolle defensivt. Det samme kan siges om Santander, som var vores klare førstevalg og endelig tilbage i form. Han ryger så midt i sæsonens vigtigste kamp med Qarabac - igen en spiller, som Ståle fremhæver som central og som absolut nøglespiller.

    Du har ret i, at flere af de skadede spillere ikke har været forrygende. Men det er ubestrideligt, at skaderne har givet usikkerhed på holdet, har gjort at vi ikke har fået sammenspillet holdet, har givet spillere ude af position og har kostet muligheden for at rotere (spare spillere) de steder man gerne ville. Manglen af Ankersen/Høgli skabte f.eks. en enorm usikkerhed defensivt i starten af sæsonen og gjorde os enormt ensidige offensivt, idet højresiden nærmest ikke eksisterede. Eriks skade betød (udover den åbenlyse mangel af en klassespiller) at Boilesen i mange kampe måtte ind centralt, og Pierre måtte spille en masse kampe, før han egentlig var i god nok form. I Santander mangler vi ligaens måske bedste angriber - vi mangler i hvert fald en opspilsstation i en helt absurd grad. Med Toutouh og Thomsen mangler vi indskiftningsmuligheder for en træt Verbic/Falk og dårlig Kusk osv. Og sådan kan vi blive ved.

    Og nej, det skal selvfølgelig ikke være en undskyldning, så Ståle er fredet. Men det er godt nok en stor del af forklaringen. Vi har været uheldige med skader i perioder før. Men at få så mange skader og så mange til bærende spillere lige op til en stor udskiftning og lige efter en stor udskiftning er bare absurd uheldigt. Ståle kunne selvfølgelig have købt anderledes ind eller brugt flere unge (ikke at jeg kan tro, at det ville hjælpe) osv, men igen ved ingen af os jo reelt, hvad der sker i kulissen. Hvor mange penge har Ståle f.eks. haft - det kunne give et svar på, at vi "kun" har hentet Pusic, da Santander gik i stykker. Hvorfor er Roerslev ikke blvet brugt osv osv. Her kan vi kun gisne.
    Sidst redigeret af k@sper : 21.10.17 kl. 07:53

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #51
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,622

    Re: Optakts- og kamptråd: FC Zlin – FC København (19.10.17 kl.21.05)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Det kan da godt være, at det er at overdrive, når Murphys lov kommer på banen. Men vi har da uden tvivl været ekstraordinært uheldige med skader. Det starter sådan set allerede med Falk, som på daværende tidspunkt er i fantastisk form, og som ikke er kommet i nogen form som tilnærmelsesvis er i nærheden. Derefter ryger Ankersen på et tidspunkt hvor man ved, at halvdelen af forsvaret skal væk. Man forlænger med Høgli netop for at sikre stabilitet, og så bliver han skadet.
    Du har ret i, at Erik startede skidt, men han var ved at komme i omdrejninger da han så bliver skadet lige op til en vigtig CL kval - forøvrigt en Erik, der ifølge Ståle var udset til en absolut nøglerolle defensivt. Det samme kan siges om Santander, som var vores klare førstevalg og endelig tilbage i form. Han ryger så midt i sæsonens vigtigste kamp med Qarabac - igen en spiller, som Ståle fremhæver som central og som absolut nøglespiller.

    Du har ret i, at flere af de skadede spillere ikke har været forrygende. Men det er ubestrideligt, at skaderne har givet usikkerhed på holdet, har gjort at vi ikke har fået sammenspillet holdet, har givet spillere ude af position og har kostet muligheden for at rotere (spare spillere) de steder man gerne ville. Manglen af Ankersen/Høgli skabte f.eks. en enorm usikkerhed defensivt i starten af sæsonen og gjorde os enormt ensidige offensivt, idet højresiden nærmest ikke eksisterede. Eriks skade betød (udover den åbenlyse mangel af en klassespiller) at Boilesen i mange kampe måtte ind centralt, og Pierre måtte spille en masse kampe, før han egentlig var i god nok form. I Santander mangler vi ligaens måske bedste angriber - vi mangler i hvert fald en opspilsstation i en helt absurd grad. Med Toutouh og Thomsen mangler vi indskiftningsmuligheder for en træt Verbic/Falk og dårlig Kusk osv. Og sådan kan vi blive ved.

    Og nej, det skal selvfølgelig ikke være en undskyldning, så Ståle er fredet. Men det er godt nok en stor del af forklaringen. Vi har været uheldige med skader i perioder før. Men at få så mange skader og så mange til bærende spillere lige op til en stor udskiftning og lige efter en stor udskiftning er bare absurd uheldigt. Ståle kunne selvfølgelig have købt anderledes ind eller brugt flere unge (ikke at jeg kan tro, at det ville hjælpe) osv, men igen ved ingen af os jo reelt, hvad der sker i kulissen. Hvor mange penge har Ståle f.eks. haft - det kunne give et svar på, at vi "kun" har hentet Pusic, da Santander gik i stykker. Hvorfor er Roerslev ikke blvet brugt osv osv. Her kan vi kun gisne.
    Undskyld mig, men så må man som træner gå på kompromis med sin taktik og spille efter en taktik der rent faktisk passer til det man har til rådighed.
    Frem for at forsætte med det planløse los-den-frem-og-se-hvad-der-sker-taktik, det kan godt ske der ikke er indarbejdet spilmønstre og relationer til hinanden.
    Men for fanden Kasper, kan da ikke passe at man kun kan en taktik og det er stå godt i zoneforsvaret og håb på en lo2 dødbold/indlæg.
    Hvorfor skal bolden trilles rundt i så sløvt en tempo at selv oldningen kan følge med, hvorfor bliver der ikke spillet på hurtige first touch.

    Det minder mest af alt som om, at spillerne er fastlåste i de defensive pligter og er bange for at fejle.
    Lad dem for fanden da spille frit, og så find ud af hvilke roller der passer bedst til vores hold.
    Vi har så mange offensive spillere, samt nogen okay finde defensive.
    Så jeg forstår stadig ikke man ikke frigiver nogen af de offensive roller lidt mere, og går på kompromis med taktikken når den nu ikke fungere.

    Helt bund seriøst gad jeg godt en træner der ville spille en af følgende opstillinger.

    433
    4231
    3421

    At det så ikke kommer til at ske, at man har set sig blind på 442 tja er jo hvad det er.
    Men forandring fryder, og nogen gange er det hvad der skal til får at få løst nogen af de problemer man har.

    Desværre er Ståle bare ikke manden til den opgave, da han er fast besluttet på at spille verdens mest kompliceret taktik, som ingen spillere overhovedet kan finde ud af de første 1½ år af deres liv i KBH.
    Men hey, måske vi vinder guld igen om 1½-2 år, når nej der skal vi jo igennem endnu en åreladning af spillere.
    Hvad skal undskyldningerne så være når den tid kommer?

  12. De følgende 2 brugere er enige:

  13. #52
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: FC Zlin – FC København (19.10.17 kl.21.05)

    Citat Oprindeligt indsendt af Slush Se meddelelser
    Undskyld mig, men så må man som træner gå på kompromis med sin taktik og spille efter en taktik der rent faktisk passer til det man har til rådighed.
    Frem for at forsætte med det planløse los-den-frem-og-se-hvad-der-sker-taktik, det kan godt ske der ikke er indarbejdet spilmønstre og relationer til hinanden.
    Men for fanden Kasper, kan da ikke passe at man kun kan en taktik og det er stå godt i zoneforsvaret og håb på en lo2 dødbold/indlæg.
    Hvorfor skal bolden trilles rundt i så sløvt en tempo at selv oldningen kan følge med, hvorfor bliver der ikke spillet på hurtige first touch.

    Det minder mest af alt som om, at spillerne er fastlåste i de defensive pligter og er bange for at fejle.
    Lad dem for fanden da spille frit, og så find ud af hvilke roller der passer bedst til vores hold.
    Vi har så mange offensive spillere, samt nogen okay finde defensive.
    Så jeg forstår stadig ikke man ikke frigiver nogen af de offensive roller lidt mere, og går på kompromis med taktikken når den nu ikke fungere.

    Helt bund seriøst gad jeg godt en træner der ville spille en af følgende opstillinger.

    433
    4231
    3421

    At det så ikke kommer til at ske, at man har set sig blind på 442 tja er jo hvad det er.
    Men forandring fryder, og nogen gange er det hvad der skal til får at få løst nogen af de problemer man har.

    Desværre er Ståle bare ikke manden til den opgave, da han er fast besluttet på at spille verdens mest kompliceret taktik, som ingen spillere overhovedet kan finde ud af de første 1½ år af deres liv i KBH.
    Men hey, måske vi vinder guld igen om 1½-2 år, når nej der skal vi jo igennem endnu en åreladning af spillere.
    Hvad skal undskyldningerne så være når den tid kommer?
    Jeg synes ikke, at tingene er så sort/hvidt som du gør det.

    1)
    Så har vi i år spillet flere forskellige systemer i løbet af kampene (f.eks. 352, 343, 433) end nogensinde før med Ståle. Og det ser jeg forøvrigt ikke umiddelbart som en ubetinget god ting.

    2)
    Der er næppe noget i Ståles taktik som siger, at man ikke må spille med hurtige first touch - det har vi forøvrigt også set i nogle af de sidste kampe i Parken. Men vi er ramt af skader og manglende tid på træningsbanen (hvor første prioritet naturligt nok har været defensiven) og dermed manglende rytme og sammenspil. Desuden har vi i de sidste to kampe mødt Lyngby og OB, som stod ekstremt kompakt, og der er det bare ikke altid så nemt.

    3)
    "Lad dem spille frit"? Jeg har lidt svært ved at se, hvilke offensive spillere, som er så bundet defensivt, at de ikke kan spille frit nok? Vores backs har lov til at drøne fremad som ingen andre i ligaen, wings må gerne bevæge sig over stort set hele banen når vi er i boldbesiddelse, og angribere må gerne søge ned, løbe i huller eller hvad de nu vil. Kan du nærmere forklare, hvori problemet ligger?
    Ja de har bundne opgaver, når vi ikke har bolden. Men det er nu en gang vores organisation, der gør at vi har klaret os meget bedre internationalt end vi kan forvente - det virker umiddelbart som et rigtigt dumt sted at gå på komprimis.

    Jeg køber simpelthen ikke den præmis der siger, at Ståles system låser spillerne og at de ikke kan spille frit. Præcis ligesom jeg ikke køber, at taktikken kun går ud på lange bolde og dødbolde. Det er muligt, at jeg tager helt fejl, men jeg kan simpelthen ikke se det. Lige nu mangler der lidt tro på tingene, lidt tryghed med bolden og et par skarpere angribere - og når det kommer til tryghed, så må en god solid base altså være en god ting.


    Mht om forandring fryder, så er det da muligt. Jeg har bare ikke set nogen forandring til det bedre, da Ståle forsvandt sidst, ligesom jeg ikke kan pege på en træner, som i min verden vil være dygtigere (og være realistisk at hente) end Ståle til at få os på ret kurs igen. Han findes sikkert, men jeg kan ikke se det, og jeg ville skide grønne grise, hvis ledelsen lige pludeslig kaster sig ud i sådan et projekt. Skulle jeg endelig pege på én herhjemme, så må det være Hjulmand. Men han mangler altså også at vise, at han kan noget udenfor Farums plasticbane med et bare moderat pres på sine skuldre.

  14. De følgende 6 brugere er enige:

  15. #53
    Tilmeldingsdato
    Oct 2017
    Indlæg
    3

    Re: Optakts- og kamptråd: FC Zlin – FC København (19.10.17 kl.21.05)

    Endnu en skuffende og utrolig kedelig kamp af os

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 4 af 4 FørsteFørste 1234

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Optakts- og kamptråd: FC København – AaB (13.09.15 kl.16)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 62
    Sidste Meddelelse: 15.09.15, 13:11
  2. Svar: 43
    Sidste Meddelelse: 21.05.15, 22:51
  3. Optakts- og kamptråd: AaB – FC København (30.03.14 kl.19)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 88
    Sidste Meddelelse: 01.04.14, 14:49
  4. Optakts- og kamptråd: FC København - FCM (15.07.12 kl.19)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 41
    Sidste Meddelelse: 18.07.12, 17:48
  5. Optakts- og kamptråd: OB - FC København
    By østersø007 in forum De korte linier
    Svar: 75
    Sidste Meddelelse: 15.04.08, 12:20

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •