Se afstemningsresultater: Kampens resultat?

Stemmeafgivere
20. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FC København Sejr!

    5 25.00%
  • Uafgjort!

    9 45.00%
  • AC Horsens Sejr!

    6 30.00%
Side 4 af 4 FørsteFørste 1234
Viser resultater 46 til 59 af 59

Emner: Optakts- og kamptråd: AC Horsens – FC København (29.10.17 kl.16)

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    Jul 2016
    Indlæg
    299

    Re: Optakts- og kamptråd: AC Horsens – FC København (29.10.17 kl.16)

    Citat Oprindeligt indsendt af Wonderboy Se meddelelser
    Han blev heller ikke købt i sidste vindue?! Meningen var jo helt sikkert at Pavlovic skulle være første angriber når enten Corner eller Santander blev solgt, men han har det bare ikke i sig. Problemet er jo bare at Santander blev skadet, og at vi derfor er fuldstændig afhængige af Pavlovic. Hvilket er en lorte situation for alle parter. Os fordi han så åbenlyst ikke er på det niveau vi forventer at vores angribere er på, Ståle fordi han ikke præstere som sine forgængere, og ham selv fordi han ikke kan aflastes og få lidt tid på træningsbanen uden det store pres.

    Req selvfølgelig køber vi ikke ind for 18 mio. Blot for at dekorere bænken.... Det er bare ikke alle spillere der lykkes.
    Det er bare mange spillere der ikke lykkes i øjeblikket. Hvis vi kigger på alle vore indkøb det sidste års tid, så er det vel kun Falk der for alvor er slået igennem, og Boilesen har i glimt vist lidt, og dem fik vi for en slik. Gregus, Matic og Pavlovic er nogle af de mest udskældte spillere i truppen, og med god grund. Thomsen Har været skadet igennem stort set hele hans FCK tid. Okore er sendt videre. Luftner og Bengtsson sejler rundt. Pieros brænder alt, ham har jeg dog stadig tiltro til. Zeca startede godt, men han har også svinget meget på det seneste. Vavro ser fornuftig ud, men også tydeligt at han har mange mangler. han er dog en del yngre end mange af de andre der er kommet til, og på det grundlag er han lidt undskyldt. Der kommer til, at være sorte får engang imellem, der har bare været mange af dem det sidste års tid i min optik.

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #47
    Tilmeldingsdato
    Aug 2015
    Indlæg
    457

    Re: Optakts- og kamptråd: AC Horsens – FC København (29.10.17 kl.16)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Man havde regnet med, at Santander skulle være den klare førsteangriber, som de to andre kunne læne sig opad og dermed udvikle sig og bryde igennem.

    Du har ret i, at vi ikke er et socialt kontor. Men vi er altså heller ikke Real Madrid. Så når vi laver forholdsvis store investeringer i spillere som Pavlovic og Matic, så er der ikke råd til blot at smide dem på gaden efter ½-1 år, hvis de ikke præsterer. Så må man give dem tid medmindre at der står nogen klar til at købe dem for et nogenlunde tilsvarende beløb af det vi betalte. Og det sker jo ikke.
    Det er jo det der er problemet. I tilfældene Pavlovis og Gregus har vi at gøre med to spillere som har været her i halvandet år uden for alvor at bide sig fast og gøre en forskel på Byens Hold. Matic har snart haft et år og er nu 4 valg på sin plads, måske 3 efter Gregus gik i stykker. Heller ikke han har formået at bide sig fast. SÅ mener jeg at man har haft rigeligt med tid og man derfor skal ud af vagten. Hvis man er god nok har man ikke som sådan brug for den tid til at præstere, jeg kan nævne mange tidligere FCK spillere der kom til og gjorde en forskel fra starten af og det gjorde de primært fordi de var gode nok. Cesar, Claudemir, Bolanos, NJ, Atiba, Gravgaard, Jesper C, Erik J, Falk, Santander egentlig også osv. Så kan man omvendt nævne spillere som kom til og ikke slog til og hvorfor gjorde man ikke det? Det var fordi man ikke havde niveauet til FCK: Grindheim, Johnny T, Pape Diouf, Ailton, Peter Larsson, Okore, Mos, Matic? Gregus? Pavlovic? Luftner?

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #48
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: AC Horsens – FC København (29.10.17 kl.16)

    Citat Oprindeligt indsendt af Romme Se meddelelser
    Det er jo det der er problemet. I tilfældene Pavlovis og Gregus har vi at gøre med to spillere som har været her i halvandet år uden for alvor at bide sig fast og gøre en forskel på Byens Hold. Matic har snart haft et år og er nu 4 valg på sin plads, måske 3 efter Gregus gik i stykker. Heller ikke han har formået at bide sig fast. SÅ mener jeg at man har haft rigeligt med tid og man derfor skal ud af vagten. Hvis man er god nok har man ikke som sådan brug for den tid til at præstere, jeg kan nævne mange tidligere FCK spillere der kom til og gjorde en forskel fra starten af og det gjorde de primært fordi de var gode nok. Cesar, Claudemir, Bolanos, NJ, Atiba, Gravgaard, Jesper C, Erik J, Falk, Santander egentlig også osv. Så kan man omvendt nævne spillere som kom til og ikke slog til og hvorfor gjorde man ikke det? Det var fordi man ikke havde niveauet til FCK: Grindheim, Johnny T, Pape Diouf, Ailton, Peter Larsson, Okore, Mos, Matic? Gregus? Pavlovic? Luftner?
    Vi er jo ikke uenige omkring det du skriver. Men vi har jo ikke økonomi til bare at skibe de omtalte spillere videre her og nu og købe nye. Kommer der nogen med en pose penge for dem, så sælger Ståle sikkert gerne.

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #49
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: AC Horsens – FC København (29.10.17 kl.16)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Vi er jo ikke uenige omkring det du skriver. Men vi har jo ikke økonomi til bare at skibe de omtalte spillere videre her og nu og købe nye. Kommer der nogen med en pose penge for dem, så sælger Ståle sikkert gerne.
    Helt korrekt.

    Javel er jeg også skuffet over Pavlovic og Gregus og tildels Matic, som dog ser bedre ud end han har gjort længe. Men som k@sper skriver, så kan vi jo ikke bare gøre som Madrid og sige "nåååå" de slog ikke igennem efter 1 år, vi køber nyt. Godt nok er vi en rig klub efter skandinaviske forhold, men altså ikke rige nok til, at være økonomiske uansvarlige.

    Hvis jeg skal være helt ærlig så er jeg mest sur på vores Scouting team og tildels Ståle for ikke at have været bedre til at spotte de korrekte spillere fra start af. Som andre også har nævnt så har vi jo haft massere af tid til at handle ind i rettidig omhu.

    Hvorfor bare ikke bare holde sig til skandinaviske spillere primært?. Vi har jo eksempler på Sørloth og kirkevold som har klaret sig udmærket. Jeg er dog udmærket klar over at det ikke en lig med success, jeg tror bare chancen for integration er langt større og derfor performer langt hurtigere.

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #50
    Tilmeldingsdato
    Aug 2015
    Indlæg
    457

    Re: Optakts- og kamptråd: AC Horsens – FC København (29.10.17 kl.16)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Vi er jo ikke uenige omkring det du skriver. Men vi har jo ikke økonomi til bare at skibe de omtalte spillere videre her og nu og købe nye. Kommer der nogen med en pose penge for dem, så sælger Ståle sikkert gerne.
    Hm. Så man skal blive ved med at have spillere hængende som tydeligvis ikke har niveauet til FCK fordi man ikke vil tage det tab som det vil medføre? Så er det jo et socialkontor. Det handler altså om at vinde og det gøre man bedst ved at have de bedste spillere og det er dem der bestemt ikke. Så må man få styr på sin scouting afdeling og stoppe med at investere i spillere fra den region. Det er altså ikke mange der har slået til derfra i FCK. Forstår ikke hvorfor man ikke gøre som Shakhtar eller tildels Ludogorets pg investere flere penge i offensive brasilianske spillere eller sydamerikanere i almindelighed.

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #51
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,622

    Re: Optakts- og kamptråd: AC Horsens – FC København (29.10.17 kl.16)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Helt korrekt.

    Javel er jeg også skuffet over Pavlovic og Gregus og tildels Matic, som dog ser bedre ud end han har gjort længe. Men som k@sper skriver, så kan vi jo ikke bare gøre som Madrid og sige "nåååå" de slog ikke igennem efter 1 år, vi køber nyt. Godt nok er vi en rig klub efter skandinaviske forhold, men altså ikke rige nok til, at være økonomiske uansvarlige.

    Hvis jeg skal være helt ærlig så er jeg mest sur på vores Scouting team og tildels Ståle for ikke at have været bedre til at spotte de korrekte spillere fra start af. Som andre også har nævnt så har vi jo haft massere af tid til at handle ind i rettidig omhu.

    Hvorfor bare ikke bare holde sig til skandinaviske spillere primært?. Vi har jo eksempler på Sørloth og kirkevold som har klaret sig udmærket. Jeg er dog udmærket klar over at det ikke en lig med success, jeg tror bare chancen for integration er langt større og derfor performer langt hurtigere.
    I og for sig tror jeg nu ikke spillerne fejler noget, tror nu mere det er på det taktiske at de skal bruge alt for meget energi på at spille defensivt.
    Dertil duer indlæg fra backs bare ikke, når vi ikke har nogen spillere til at modtage bolden på sidste stolpe.

    Så mon ikke det ville funkle lidt mere, hvis man greb det taktiske lidt anderledes an fra vores trænerteam frem for at los bolden af h til og håb på en lotto dødbold.

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #52
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Optakts- og kamptråd: AC Horsens – FC København (29.10.17 kl.16)

    Boiles skade er forresten den 12. mere eller mindre alvorlige skade i denne sæson, truppen er ramt af. Så næsten halvdelen af truppen har været ramt af skader. Heraf er nøglepersoner som Santander, Johansson og Boilesen iblandt i forhold til lederevner, samt Falk, Thomsen og til dels Ankersen i forhold til det offensive/kreative. Plus de rutinerede som Høgli og Antonsson, samt en kulturbærer som Toutouh.. Og spillere på vej i form og opad i hierarkiet, såsom Gregus... osv.. Det er fandme svært at skabe kontinuitet i det roderi, som skader og dumme karantæner medfører. Især når vi har solgt hele lederstammen, og nye spillere ikke har slået til lige fra start. Så bliver flere enkelte spilleres formdyk bare dyrere for holdet.

    Og så kan vi snakke om, hvorvidt holdet agerer som et socialkontor. Skal vi ikke også lige huske, at de fleste af de spillere, vi er gået efter som erstatning for afgangene, har været for dyre, og at vi så har været tvunget til at hente spillere fra en lavere hylde? Vi konkurrerer mod netop hold som Shaktar og Ludogorets, men de har bare større lønbudgetter end os. For mange spillere handler det altså også om, hvor mange lønkroner (eller anden valuta) man kan hente i karrieren. Så vi kan sagtens hente spillere fra Skandinavien og visse østeuropæiske lande til en konkurrencedygtig pris, men andre steder fra, der bliver vi overmatchet på økonomien.

    Men jo, vores scouting afdeling burde blive skarpere, og måske også udvidet. Måske Hørsholt & co. burde investere lidt mere i budgettet til holdet, samtidig med at man gør noget mere for scoutingen.

  14. De følgende 3 brugere er enige:

  15. #53
    Tilmeldingsdato
    Aug 2015
    Indlæg
    457

    Re: Optakts- og kamptråd: AC Horsens – FC København (29.10.17 kl.16)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Boiles skade er forresten den 12. mere eller mindre alvorlige skade i denne sæson, truppen er ramt af. Så næsten halvdelen af truppen har været ramt af skader. Heraf er nøglepersoner som Santander, Johansson og Boilesen iblandt i forhold til lederevner, samt Falk, Thomsen og til dels Ankersen i forhold til det offensive/kreative. Plus de rutinerede som Høgli og Antonsson, samt en kulturbærer som Toutouh.. Og spillere på vej i form og opad i hierarkiet, såsom Gregus... osv.. Det er fandme svært at skabe kontinuitet i det roderi, som skader og dumme karantæner medfører. Især når vi har solgt hele lederstammen, og nye spillere ikke har slået til lige fra start. Så bliver flere enkelte spilleres formdyk bare dyrere for holdet.

    Og så kan vi snakke om, hvorvidt holdet agerer som et socialkontor. Skal vi ikke også lige huske, at de fleste af de spillere, vi er gået efter som erstatning for afgangene, har været for dyre, og at vi så har været tvunget til at hente spillere fra en lavere hylde? Vi konkurrerer mod netop hold som Shaktar og Ludogorets, men de har bare større lønbudgetter end os. For mange spillere handler det altså også om, hvor mange lønkroner (eller anden valuta) man kan hente i karrieren. Så vi kan sagtens hente spillere fra Skandinavien og visse østeuropæiske lande til en konkurrencedygtig pris, men andre steder fra, der bliver vi overmatchet på økonomien.

    Men jo, vores scouting afdeling burde blive skarpere, og måske også udvidet. Måske Hørsholt & co. burde investere lidt mere i budgettet til holdet, samtidig med at man gør noget mere for scoutingen.
    Det er faktuelt forkert når du siger at Ludogorets har et større budget end Byens Hold. Vores budget er omtrent dobbelt så stort som deres. De ligger på et spillerbudget på omkring 60 millioner om året. Ludogorets mistede i øvrigt to af deres bedste spillere i Jonathan Cafu og Palomino i sommers samt fyrede deres mest succesfulde træner og selvom man ikke kom ind i CHL så har man formået at slå Hoffenheim og Braga og spille uafgjort mod et tyrkisk hold på udebane i Europa League. Jeg følger lidt med omkring dem og jeg høre ikke noget klynkeri om mistede spillere osv.

    Det har dog ikke så meget at gøre med os hvis de har bedrevet. Selvfølgelig kunne vi gå Shakhtar og Ludogorets vejen hvis vi ville det men det er nok for eksotisk for Ståle Solbakken og ja hele den kultur som der er hos Byens Hold. Det er jo ikke fordi vi har haft så mange spillere igen fra Sydamerika
    Sidst redigeret af Romme : 30.10.17 kl. 13:49

  16. #54
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,318

    Re: Optakts- og kamptråd: AC Horsens – FC København (29.10.17 kl.16)

    Citat Oprindeligt indsendt af Romme Se meddelelser
    Hm. Så man skal blive ved med at have spillere hængende som tydeligvis ikke har niveauet til FCK fordi man ikke vil tage det tab som det vil medføre? Så er det jo et socialkontor. Det handler altså om at vinde og det gøre man bedst ved at have de bedste spillere og det er dem der bestemt ikke. Så må man få styr på sin scouting afdeling og stoppe med at investere i spillere fra den region. Det er altså ikke mange der har slået til derfra i FCK. Forstår ikke hvorfor man ikke gøre som Shakhtar eller tildels Ludogorets pg investere flere penge i offensive brasilianske spillere eller sydamerikanere i almindelighed.
    Spillerne er udstyret med lukrative kontrakter og hvis ingen andre vil matche den løn, så hænger man på dem. Matic kan f.eks. ende med at koste FCK 30-40 mio + penge til en erstatning. Scoutingen kan selvfølgelig optimeres, men de spillere der er i truppen og ikke præsterer kan være svære at vise bagdøren uden et kæmpe tab. Det kan jeg altså godt forstå man ikke gør.
    I think people need to be educated to the fact that marijuana is not a drug. Marijuana is an herb and a flower. God put it here. If He put it here and He wants it to grow, what gives the government the right to say that God is wrong?
    Willie Nelson
    Nygzen's Avatar

  17. De følgende 3 brugere er enige:

  18. #55
    Tilmeldingsdato
    Aug 2015
    Indlæg
    457

    Re: Optakts- og kamptråd: AC Horsens – FC København (29.10.17 kl.16)

    Citat Oprindeligt indsendt af Nygzen Se meddelelser
    Spillerne er udstyret med lukrative kontrakter og hvis ingen andre vil matche den løn, så hænger man på dem. Matic kan f.eks. ende med at koste FCK 30-40 mio + penge til en erstatning. Scoutingen kan selvfølgelig optimeres, men de spillere der er i truppen og ikke præsterer kan være svære at vise bagdøren uden et kæmpe tab. Det kan jeg altså godt forstå man ikke gør.
    Selvfølgelig er man frit til at agere sådan, men er det så ikke bare det samme som at sige at man er tilfreds med at spille anden violin i denne her sæson? Det må da være tydeligt for enhver at de indkøb som er blevet foretaget de seneste 18 måneder langt fra har været gode nok, det er velsagtens kun Falk der har leveret det man må kunne forvente af en spiller i den hvide trøje. Og man vil så ikke gøre noget ved det fordi det åbenbart er for dyrt at få dem væk og hente nye ind. Hvis det er sådan man ser på det i den sportslige ledelse så kan man heller ikke klynke eller lignende når guldet ender på vestegnen eller heden i Maj 18 ej kan vi som fans.
    Sidst redigeret af Romme : 30.10.17 kl. 16:15

  19. #56
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Optakts- og kamptråd: AC Horsens – FC København (29.10.17 kl.16)

    I forhold til den situation er med spillere og manglende niveau, håber jeg på en solid udrensning i truppen, vinteren over. Ud med spillere som Amankwaa, Toutouh, Gregus, Pavlovic, Høgli (er allerede færdig), Kusk og Matic. Den eneste der kan blive en dyr farveller, må være Matic. Men det nytter jo ikke noget, og jeg bruger meget hellere en ung spiller fra U19 holdet. Lüftner er jeg klar på kan agere 3-4 valg, da han umiddelbart ikke kan være for dyr i drift. Selvom Vavro indirekte havde skyld i målet i går, via sin vanvittige positionering, ser jeg et stort lys i ham, med den rette ved hans side.
    Dette betyder at der i vinterpausen skal handles stort ind, RIGTIG stort.

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #57
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Optakts- og kamptråd: AC Horsens – FC København (29.10.17 kl.16)

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    I forhold til den situation er med spillere og manglende niveau, håber jeg på en solid udrensning i truppen, vinteren over. Ud med spillere som Amankwaa, Toutouh, Gregus, Pavlovic, Høgli (er allerede færdig), Kusk og Matic. Den eneste der kan blive en dyr farveller, må være Matic. Men det nytter jo ikke noget, og jeg bruger meget hellere en ung spiller fra U19 holdet. Lüftner er jeg klar på kan agere 3-4 valg, da han umiddelbart ikke kan være for dyr i drift. Selvom Vavro indirekte havde skyld i målet i går, via sin vanvittige positionering, ser jeg et stort lys i ham, med den rette ved hans side.
    Dette betyder at der i vinterpausen skal handles stort ind, RIGTIG stort.
    Nu er det her jo en kamptråd, så det er det helt forkerte sted at drøfte en markant udrensning til vinter, men mener du helt oprigtigt, at det er realistisk at rense så meget ud, som du advokere for ovenfor?

  22. De følgende 5 brugere er enige:

  23. #58
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,318

    Re: Optakts- og kamptråd: AC Horsens – FC København (29.10.17 kl.16)

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Nu er det her jo en kamptråd, så det er det helt forkerte sted at drøfte en markant udrensning til vinter, men mener du helt oprigtigt, at det er realistisk at rense så meget ud, som du advokere for ovenfor?
    Med glippet CL og et DM (og deraf endnu en CL-chance) der kan være væk om en uge, så er vi vist ovre i afdelingen for ønsketænkning.
    I think people need to be educated to the fact that marijuana is not a drug. Marijuana is an herb and a flower. God put it here. If He put it here and He wants it to grow, what gives the government the right to say that God is wrong?
    Willie Nelson
    Nygzen's Avatar

  24. Den følgende bruger er enig i dette:

  25. #59
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Optakts- og kamptråd: AC Horsens – FC København (29.10.17 kl.16)

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Nu er det her jo en kamptråd, så det er det helt forkerte sted at drøfte en markant udrensning til vinter, men mener du helt oprigtigt, at det er realistisk at rense så meget ud, som du advokere for ovenfor?
    Sorry mht. tråden. Der var jeg ikke lige skarp nok ;-)

    Mht. oprydningen, så kan jeg konstatere at koncernen har en fin drift, så der må være midler at allokere. Som jeg også skrev i går, så koster det penge at tjene penge. Mht. de ovennævnte herrer, så ser jeg ikke noget i deres præstationer, der viser at de har nogen stor fremtid i den hvide trøje. Det er jo ikke fordi jeg dømmer dem ude pga. et par enkelte sløje præstationer.

Side 4 af 4 FørsteFørste 1234

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 50
    Sidste Meddelelse: 14.08.17, 16:04
  2. Optakts- og kamptråd: AC Horsens – FC København (29.10.12 kl.19)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 50
    Sidste Meddelelse: 30.10.12, 20:39
  3. Optakts- og kamptråd: AC Horsens – FC København (29.09.12 kl.17)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 01.10.12, 15:15
  4. Optakts- og kamptråd: AC Horsens-FC København
    By Jazzie in forum De korte linier
    Svar: 11
    Sidste Meddelelse: 20.10.08, 20:05
  5. Optakts- og kamptråd: FC København - AC Horsens
    By zeez in forum De korte linier
    Svar: 27
    Sidste Meddelelse: 23.03.08, 01:13

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •