Se afstemningsresultater: Kampens resultat?

Stemmeafgivere
79. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FC København Sejr!

    43 54.43%
  • Uafgjort!

    26 32.91%
  • FC Zlin Sejr!

    10 12.66%
Side 3 af 6 FørsteFørste 123456 SidsteSidste
Viser resultater 31 til 45 af 87

Emner: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Zlin (02.11.17 kl.19)

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    756

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Zlin (02.11.17 kl.19)

    Vi har vundet alle europæiske hjemmekampe jeg har set i år, så vi vinder i dag. Zlin er elendige og vi er gode i parken. To gange Verbic og en gang Holse. Mest glæder jeg mig til at se om Matic og Toutouh kan begynde at vise noget.

    Edit. Der var jeg for hård ved Matic. Han er begyndt at vise noget. Men kan de to begynde at spille godt kontinuerligt er de altså gode typer til kampene mod Horsens og de andre ork hold. Det kan vi godt få brug for i slutningen af efteråret, bla ude mod Sønderjyske og ude mod AaB.
    Sidst redigeret af Something : 02.11.17 kl. 11:12

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #32
    Tilmeldingsdato
    Aug 2015
    Indlæg
    457

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Zlin (02.11.17 kl.19)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    At den danske liga er højere rangeret end den makedonske eller aserbajdjanske siger absolut intet om hvorvidt det enkelte hold fra et land er stærkere end et hold fra et andet land. Ud fra det princip kan man også sige, at den belgiske liga er bedre end den danske, men derfor udraderede FCK alligevel Brugge med 6-0 samlet i Champions League i sidste sæson. Også på trods af at Brugge har et større budget end FCK.

    Og siden du insisterer på at sammenligne klubber fra svagere ligaer med FCK: APOEL er nået længere end FCK i Champions League, de har lige så mange deltagelser i CL de sidste 10 år som FCK, og på den europæiske rangliste for de sidste 4 sæsoner ligger de på samme pointantal som os.
    Du nævner Vardar og Qarabag, og siger at størstedelen af spillerne ikke er bedre end en gennemsnitlig superligaspiller. Derfor kan vi i nuværende forfatning stadig tabe til et superligahold. Selv i vores bedste sæsoner er vi ikke lykkes med at gå ubesejret igennem. Vi besejrede stadig Vardar med 4-2 sammenlagt, og havde Santander ikke været tvunget til at udgå i løbet af kampen med et træthedsbrud på skinnebenet, er jeg sikker på vi kunne have lagt det fysiske pres, som skulle til for at score et mål mere, og slå Qarabag ud.

    Og helt ærligt, at sige at et dansk klubhold, uanset klubnavn, skal være bedre end nærmest hvilket som helst hold fra eksempelvis Azerbaijan eller Cypern.. Right.. Fordi Helsingør eller Randers vil kunne slå hold som Apollon Limassol (der slog FCM ud), APOEL Nicosia (som spillede 1-1 med Dortmund både ude og hjemme) eller Qarabag, som i årets gruppespil er bedre indbyrdes end Atletico Madrid, som har været i 2 af de sidste 4 Champions League finaler.. Den holder ikke.
    Hold da op. Der er godt nok ikke højt til loftet på dette her debatforum og det virker som om at der heller ikke er nogen egentlig debatkultur herinde. Hvis person A siger noget der ikke lige passer til den generelle holdning herinde så er der straks 4-5 muskelmænd.

    Men alt jeg kan sige til folk som tilsyneladende keder sig så meget i deres liv at de vil bruge så meget tid på at kommentere mit indlæg omkring at danske hold selvfølgelig skal være bedre end hold fra Cypern, Makedonien og Aserbajdsjan er følgende:

    Minimum 1 hold med i gruppespillene hvert år siden 2005

    50 procent af de 14 Superliga hold har deltaget i et gruppespil

    4 ud af de 7 hold har formået at komme videre fra gruppespillet

    3 af de 7 hold har spillet i CHL gruppespil

    Til sammenligning har Makedonien og Aserbajdsjan kun haft 1 hold med hver i gruppespillene i samme periode. Cypern har haft 3 eller 4 hold med.

    Der er som regel en sammenhæng mellem hvordan en given ligaes hold præstere i Europa og ligaens niveau. Her er det interessant at du snakker Belgien. For selvfølgelig er de fleste belgiske hold bedre end de danske hold - det viser de belgiske klubbers Europæiske resultater. Så kan man som dig begynde og trække enkelte hold ud og sammenligne dem med hinanden og man vil sikkert finde hold fra Danmark der er bedre end hold
    fra Belgien, ligesom Qarabag eller APOEL sikkert er bedre end Helsingør. Det er så her, hvis man skal bruge din logik korrekt, at man så burde sammenligne FCK med de bedste fra de andre lande og de dårligste hold fra Danmark med de dårligste hold fra de andre ligaer og ikke det bedste hold med det dårligste som du gjorde. DU har misforstået et eller andet. Skal Helsingør ikke være bedre end det dårligste hold fra Makedonien og Aserbajdsjan? Skal FCK ikke være bedre end Vardar og Qarabag? Skal Brøndby ikke være bedre end Qabala og toeren fra Makedonien? Det er så den logik du vil sammenligne holdene efter.

    Min logik går på at Danmark og de danske hold gennem snart 20 år har klaret sig langt bedre end holdene fra de andre ligaer europæiske set og derfor må man formode at de danske klubber generelt set er bedre end de andre set over en bred kamp. Det er der vel ingen der ved sine fulde fem der kan mene at danske hold generelt set ikke skal være bedre end dem. Ellers er det godt nok en falliterklæring af fodbolden i Danmark!
    Sidst redigeret af Romme : 02.11.17 kl. 13:35

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #33
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,588

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Zlin (02.11.17 kl.19)

    Du læser åbenbart de andres indlæg som fanden læser biblen.. Men lad mig da forklare det for dig, siden du åbenbart er gledet helt forbi både bold og pointe...

    Du skrev flg.:
    Citat Oprindeligt indsendt af Romme Se meddelelser
    Derudover skal en dansk klub uanset klubnavn være
    bedre end et hold fra Makedonien, Aserbajdsjan og for den skyld Cypern.
    Med den konkrete formulering påstår du implicit, at alle danske klubber er stærkere end alle makedonske, aserbaijanske og cypriotiske klubber, og et samlet nederlag til disse vil være en udtalt fiasko. Her går du udelukkende ud fra UEFA's nationale rangliste, i stedet for den individuelle rangliste. Her kan jeg fortælle dig, at Qarabag er på niveau med Viktoria Plzen, APOEL er på niveau med Celtic, og Vardar er, som den svageste af de tre mesterhold, på niveau med BØF. At de klubber bliver mestre på en billig baggrund i deres hjemlige liga er underordnet, for den hjemlige ligas styrke siger som udgangspunkt intet om det enkelte holds styrke. Man kan sagtens være et stærkt hold i en svag liga, ligesom man kan være et svagt hold i en stærk liga. På samme måde som Celtic spiller i en svag liga, men alligevel formår gentagne gange at kvalificere sig til CL. Eller Benevento, som generelt får røvful i Serie A i denne sæson.

    Citat Oprindeligt indsendt af Romme Se meddelelser
    For selvfølgelig er de fleste belgiske hold bedre end de danske hold - det viser de belgiske klubbers Europæiske resultater. Så kan man som dig begynde og trække enkelte hold ud og sammenligne dem med hinanden og man vil sikkert finde hold fra Danmark der er bedre end hold fra Belgien
    Dit eksempel med den belgiske liga holder heller ikke. For det danske mesterhold spillede mod det belgiske mesterhold, som på papiret burde være det danske hold overlegent. Både hvad angår national rangliste, individuel rangliste og økonomi. Alligevel vandt det danske mesterhold 6-0 samlet.

    Citat Oprindeligt indsendt af Romme Se meddelelser
    Min logik går på at Danmark og de danske hold gennem snart 20 år har klaret sig langt bedre end holdene fra de andre ligaer europæiske set og derfor må man formode at de danske klubber generelt set er bedre end de andre set over en bred kam. Det er der vel ingen der ved sine fulde fem der kan mene at danske hold generelt set ikke skal være bedre end dem. Ellers er det godt nok en falliterklæring af fodbolden i Danmark!
    Ja, den danske liga er rangeret højere end både den makedonske, aserbaijanske og cypriotiske fordi de danske hold generelt præsterer bedre. Men det fortæller udelukkende om gennemsnittet og den generelle tendens, ikke om hverken bølgetoppe eller bølgedale, som man finder i alle præstationskurver. På nogle tidspunker overlapper den enes bølgetop den andens bølgedal. På samme måde som BØFs bølgetop i øjeblikket er højere end FCK's bølgedal i Superligaen.

    Inden du begynder at råbe op om at "statistik er statistik", som du gjorde i et nu slettet indlæg, så må jeg fortælle dig, at du ikke aner meget om brugen af det. Statistik i denne sammenhæng (og dermed også sandsynlighedsregning) kan fortælle om en generel tendens (altså 20+ hændelser). Den siger intet om den enkelte hændelse. Konkret eksempel: FCK vil kunne slå Zlin 9 ud af 10 gange på hjemmebane. Men ingen kan fortælle om denne kamp i aften er hændelse nr. 1, 4, 8 eller 10. Moneyball-princippet, eller Table of Justice, som det hedder i Herning, er mindre stærkt i fodbold, end det er i eksempelvis basketball, håndbold, amerikansk fodbold, osv., fordi der er færre scoringer/point (altså hændelser) i spil i fodbold. Derfor bliver måleusikkerheden, og dermed udslagene, større.

  6. De følgende 10 brugere er enige:

  7. #34
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    626

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Zlin (02.11.17 kl.19)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Du læser åbenbart de andres indlæg som fanden læser biblen.. Men lad mig da forklare det for dig, siden du åbenbart er gledet helt forbi både bold og pointe...
    Og her ender så mundhuggeriet og de nedladende svar. Vi gider ikke se på det –*ikke i denne tråd, ikke i andre, ligegyldigt hvor uenige I ellers er om essensen.

    Det gælder alle, ikke mindst Romme. Vi har såmænd allerede advaret.
    In 1972 a crack commando unit was sent to prison by a military court for a crime they didn't commit. These men promptly escaped from a maximum security stockade to the Los Angeles underground. Today, still wanted by the government, they survive as soldiers of fortune. If you have a problem — if no one else can help — and if you can find them — maybe you can hire Debatredaktionen

  8. De følgende 7 brugere er enige:

  9. #35
    Tilmeldingsdato
    Aug 2015
    Indlæg
    457

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Zlin (02.11.17 kl.19)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Du læser åbenbart de andres indlæg som fanden læser biblen.. Men lad mig da forklare det for dig, siden du åbenbart er gledet helt forbi både bold og pointe...

    Du skrev flg.:


    Med den konkrete formulering påstår du implicit, at alle danske klubber er stærkere end alle makedonske, aserbaijanske og cypriotiske klubber, og et samlet nederlag til disse vil være en udtalt fiasko. Her går du udelukkende ud fra UEFA's nationale rangliste, i stedet for den individuelle rangliste. Her kan jeg fortælle dig, at Qarabag er på niveau med Viktoria Plzen, APOEL er på niveau med Celtic, og Vardar er, som den svageste af de tre mesterhold, på niveau med BØF. At de klubber bliver mestre på en billig baggrund i deres hjemlige liga er underordnet, for den hjemlige ligas styrke siger som udgangspunkt intet om det enkelte holds styrke. Man kan sagtens være et stærkt hold i en svag liga, ligesom man kan være et svagt hold i en stærk liga. På samme måde som Celtic spiller i en svag liga, men alligevel formår gentagne gange at kvalificere sig til CL. Eller Benevento, som generelt får røvful i Serie A i denne sæson.



    Dit eksempel med den belgiske liga holder heller ikke. For det danske mesterhold spillede mod det belgiske mesterhold, som på papiret burde være det danske hold overlegent. Både hvad angår national rangliste, individuel rangliste og økonomi. Alligevel vandt det danske mesterhold 6-0 samlet.



    Ja, den danske liga er rangeret højere end både den makedonske, aserbaijanske og cypriotiske fordi de danske hold generelt præsterer bedre. Men det fortæller udelukkende om gennemsnittet og den generelle tendens, ikke om hverken bølgetoppe eller bølgedale, som man finder i alle præstationskurver. På nogle tidspunker overlapper den enes bølgetop den andens bølgedal. På samme måde som BØFs bølgetop i øjeblikket er højere end FCK's bølgedal i Superligaen.

    Inden du begynder at råbe op om at "statistik er statistik", som du gjorde i et nu slettet indlæg, så må jeg fortælle dig, at du ikke aner meget om brugen af det. Statistik i denne sammenhæng (og dermed også sandsynlighedsregning) kan fortælle om en generel tendens (altså 20+ hændelser). Den siger intet om den enkelte hændelse. Konkret eksempel: FCK vil kunne slå Zlin 9 ud af 10 gange på hjemmebane. Men ingen kan fortælle om denne kamp i aften er hændelse nr. 1, 4, 8 eller 10. Moneyball-princippet, eller Table of Justice, som det hedder i Herning, er mindre stærkt i fodbold, end det er i eksempelvis basketball, håndbold, amerikansk fodbold, osv., fordi der er færre scoringer/point (altså hændelser) i spil i fodbold. Derfor bliver måleusikkerheden, og dermed udslagene, større.
    Haha nej. Det gjorde jeg så ikke. Du er helt galt på den. Hvornår har du set mig skrive at Helsingør f.eks. skal kunne slå APOEL, Qarabag eller lignende? Find det post hvor jeg har skrevet det og vend så tilbage igen hvis du kan det. Du er helt galt på den.

    Mind dig selv om at DU kom med eksemplet Belgien. Det var ikke mig der bragte Club Brugge og den belgiske liga på banen. Og mind også dig selv om at læse mine indlæg godt igennem inden du kommentere på dem. Der blev sagt at du sikkert finder hold i Danmark der er bedre end hold fra Belgien. Ergo det kan være FCK er bedre end Club Brugge men at den generelle tendens er at de belgiske hold er bedre end de danske.

    Nej det er vist dig der ikke forstår brugen af statistiker eller tendenserr. Tendensen de sidste snart 20 år siger at danske hold klare sig bedre europæisk end de lande vi diskutere her, ergo de danske klubber må generelt set være bedre end de klubber fra de lande. Der er ikke tale om en tendens hvis det kun er et eller to år vi taler om, nu taler vi om snart 20 år. Tror du det er tilfældigt at det er sådan som de 5 klasses eksempler du der svinger på banen? Hvor herre bevares.

  10. #36
    Tilmeldingsdato
    Aug 2015
    Indlæg
    457

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Zlin (02.11.17 kl.19)

    Citat Oprindeligt indsendt af Debatredaktionen Se meddelelser
    Og her ender så mundhuggeriet og de nedladende svar. Vi gider ikke se på det –*ikke i denne tråd, ikke i andre, ligegyldigt hvor uenige I ellers er om essensen.

    Det gælder alle, ikke mindst Romme. Vi har såmænd allerede advaret.
    Jeg respektere hvad du siger. Men hvad der ikke kan respekteres er det faktum at folk herinde ikke kan tåle at der altså findes andre holdninger og meninger end det den generelle sidelinien fan har. At et uskyldigt indlæg om at danske klubber skal være bedre end klubber fra Cypern, Makedonien og Aserbaijdan kan udløse sådan et reaktion fra sideliniens brugere siger jo desværre alt om problemerne på denne her side. Det er fuldstændig vanvittigt og jeg mener bestemt ikke at det "især" er mig der her skal advares- Måske skulle administratoren begynde og sortere lidt i de svar mine indlæg generer.

  11. #37
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,218

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Zlin (02.11.17 kl.19)

    Romme, det virker som om at du ikke anderkender, at der er en årsag til at intet dansk hold endnu er blevet mestre, sæsonen efter Champions league deltagelse. Årsagerne er kan være mange, en af dem er nok generelle økonomiske strukturer i europæisk fodbold. Og disse strukturer er så stærke, at FCK med nuværende økonomisk formåen, ikke kan modvirke dem. Vi kan råbe og skrige, om at det er for dårligt, og at ståles hoved skal serveres på et fad. Det bliver bare meningsløst, når kravet for at bestå, er, at skulle opnå noget som aldrig er sket før.

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #38
    Tilmeldingsdato
    Aug 2015
    Indlæg
    457

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Zlin (02.11.17 kl.19)

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Romme, det virker som om at du ikke anderkender, at der er en årsag til at intet dansk hold endnu er blevet mestre, sæsonen efter Champions league deltagelse. Årsagerne er kan være mange, en af dem er nok generelle økonomiske strukturer i europæisk fodbold. Og disse strukturer er så stærke, at FCK med nuværende økonomisk formåen, ikke kan modvirke dem. Vi kan råbe og skrige, om at det er for dårligt, og at ståles hoved skal serveres på et fad. Det bliver bare meningsløst, når kravet for at bestå, er, at skulle opnå noget som aldrig er sket før.
    Forklar mig helt konkret hvad det er at det har at gøre med mig indlæg? Har du og andre overhovedet sat sig ind i de ting jeg skriver? Jeg spørg bare.

  14. #39
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    952

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Zlin (02.11.17 kl.19)

    Citat Oprindeligt indsendt af Romme Se meddelelser
    Hvornår har du set mig skrive at Helsingør f.eks. skal kunne slå APOEL, Qarabag eller lignende?
    Her: http://sidelinien.dk/forums/showthre...612#post664612

  15. De følgende 3 brugere er enige:

  16. #40
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    756

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Zlin (02.11.17 kl.19)

    Citat Oprindeligt indsendt af Romme Se meddelelser
    Hold da op. Der er godt nok ikke højt til loftet på dette her debatforum og det virker som om at der heller ikke er nogen egentlig debatkultur herinde. Hvis person A siger noget der ikke lige passer til den generelle holdning herinde så er der straks 4-5 muskelmænd.

    Men alt jeg kan sige til folk som tilsyneladende keder sig så meget i deres liv at de vil bruge så meget tid på at kommentere mit indlæg omkring at danske hold selvfølgelig skal være bedre end hold fra Cypern, Makedonien og Aserbajdsjan er følgende:

    Minimum 1 hold med i gruppespillene hvert år siden 2005

    50 procent af de 14 Superliga hold har deltaget i et gruppespil

    4 ud af de 7 hold har formået at komme videre fra gruppespillet

    3 af de 7 hold har spillet i CHL gruppespil

    Til sammenligning har Makedonien og Aserbajdsjan kun haft 1 hold med hver i gruppespillene i samme periode. Cypern har haft 3 eller 4 hold med.

    Der er som regel en sammenhæng mellem hvordan en given ligaes hold præstere i Europa og ligaens niveau. Her er det interessant at du snakker Belgien. For selvfølgelig er de fleste belgiske hold bedre end de danske hold - det viser de belgiske klubbers Europæiske resultater. Så kan man som dig begynde og trække enkelte hold ud og sammenligne dem med hinanden og man vil sikkert finde hold fra Danmark der er bedre end hold
    fra Belgien, ligesom Qarabag eller APOEL sikkert er bedre end Helsingør. Det er så her, hvis man skal bruge din logik korrekt, at man så burde sammenligne FCK med de bedste fra de andre lande og de dårligste hold fra Danmark med de dårligste hold fra de andre ligaer og ikke det bedste hold med det dårligste som du gjorde. DU har misforstået et eller andet. Skal Helsingør ikke være bedre end det dårligste hold fra Makedonien og Aserbajdsjan? Skal FCK ikke være bedre end Vardar og Qarabag? Skal Brøndby ikke være bedre end Qabala og toeren fra Makedonien? Det er så den logik du vil sammenligne holdene efter.

    Min logik går på at Danmark og de danske hold gennem snart 20 år har klaret sig langt bedre end holdene fra de andre ligaer europæiske set og derfor må man formode at de danske klubber generelt set er bedre end de andre set over en bred kamp. Det er der vel ingen der ved sine fulde fem der kan mene at danske hold generelt set ikke skal være bedre end dem. Ellers er det godt nok en falliterklæring af fodbolden i Danmark!
    Jeg forstår til fulde din logik om, at holdene i den danske liga sådan bredt set, er bedre end holdene i de ligaer du nævner. Det er jeg faktisk også enig i. Det er en generel betragtning, som man kan aflæse er rimeligt valid, feks i de forskellige europæiske ranglister.
    Det jeg synes du mangler er to ting. Før det første er en erkendelse af, at der er outliers til sådanne generaliseringer. Det andet er, at trends i fodbold ændrer sig forhåndsvist hurtigt.
    I det her tilfælde betyder det, at Qarabaq er en outlier. De har mange penge i truppen lige nu, de har en voldsom hjemlig magtposition og en god velstruktureret trup. De er uforholdsmæssigt bedre end deres liga. Qarabaq er også en forholdsvist ny ting. De har måske ikke 20 års gode resultater, men de har en stærkt opadgående kurve.
    Spillede vi Qarabaqs gennemsnitslige niveau over de sidste 20 år mod vores gennemsnitslige niveau de sidste 20 år, ville vi jo vinde. Men det gør vi ikke. Vi spiller mod Qarabaq i år.
    Det er det du glemmer, og som 3+ glemmer, når de bedømmer vores modstandere europæisk. Deri har Ståle en pointe.

  17. De følgende 8 brugere er enige:

  18. #41
    Tilmeldingsdato
    Jul 2008
    Indlæg
    382

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Zlin (02.11.17 kl.19)

    Citat Oprindeligt indsendt af Romme Se meddelelser
    Haha nej. Det gjorde jeg så ikke. Du er helt galt på den. Hvornår har du set mig skrive at Helsingør f.eks. skal kunne slå APOEL, Qarabag eller lignende? Find det post hvor jeg har skrevet det og vend så tilbage igen hvis du kan det. Du er helt galt på den.
    Lige her såmænd.

    Derudover skal en dansk klub uanset klubnavn være
    bedre end et hold fra Makedonien, Aserbajdsjan og for den skyld Cypern. Det kan ikke være anderledes.
    Er du med så langt? Godt så.

    Problemet er ikke din, pænt sagt, ulogiske kommentar. Det er at du efterfølgende, når folk prøver at forstå din logik, vælger at bede andre om at modbevise dig. En debatform folk herinde ikke gider se på. At du så får lov til at sidde og være nedladende i dit svar til mig, stadig uden nogen form for logik, og uden at debatredaktionen finder det problematisk, som de vælger at gøre med mit svar, er som det er. Men faktum er at:

    Og så vil du nok sige: Ja men Qarabag og Vardar har flere penge end mange danske klubber. Til det kan jeg sige: Det rager mig.
    Du igen vælger at tilsidesætte logisk tankegang, og igen fremhæve dine egne argumenter som værende de eneste rigtige at forholde sig til.

    Nu bliver det sjovt, for når folk så bruger din logik imod dig, begynder du at påstå at det du har sagt ikke er blevet sagt. Og at det så klart ikke gælder for alle. Kun for Danmark.

    Du slutter med et "ergo de danske hold er bedre", og det giver mig lyst til at kalde dig Erasmus Montanus. Har du hørt om ham? Ellers så prøv google. Håber min metafor vil give mening for dig..
    "When the seagulls follow the trawler, it is because they think sardines will be thrown into the sea"

  19. De følgende 2 brugere er enige:

  20. #42
    Tilmeldingsdato
    Aug 2015
    Indlæg
    457

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Zlin (02.11.17 kl.19)

    Citat Oprindeligt indsendt af Something Se meddelelser
    Jeg forstår til fulde din logik om, at holdene i den danske liga sådan bredt set, er bedre end holdene i de ligaer du nævner. Det er jeg faktisk også enig i. Det er en generel betragtning, som man kan aflæse er rimeligt valid, feks i de forskellige europæiske ranglister.
    Det jeg synes du mangler er to ting. Før det første er en erkendelse af, at der er outliers til sådanne generaliseringer. Det andet er, at trends i fodbold ændrer sig forhåndsvist hurtigt.
    I det her tilfælde betyder det, at Qarabaq er en outlier. De har mange penge i truppen lige nu, de har en voldsom hjemlig magtposition og en god velstruktureret trup. De er uforholdsmæssigt bedre end deres liga. Qarabaq er også en forholdsvist ny ting. De har måske ikke 20 års gode resultater, men de har en stærkt opadgående kurve.
    Spillede vi Qarabaqs gennemsnitslige niveau over de sidste 20 år mod vores gennemsnitslige niveau de sidste 20 år, ville vi jo vinde. Men det gør vi ikke. Vi spiller mod Qarabaq i år.
    Det er det du glemmer, og som 3+ glemmer, når de bedømmer vores modstandere europæisk. Deri har Ståle en pointe.
    Jamen selvfølgelig kan der da være undtagelser og det har jeg da også efterfølgende prøvet at redegøre for, problemer er jo bare at folk virker så låste. Selvfølgelig er jeg klar over at Byens Hold kan tabe til Qarabag et år, det er klart og derfor kan man så også sige at min formulering om at danske hold til ENHVER tid skal kunne slå hold fra disse lande måske er en anelse skarp. Men det ændrer jo altså ikke på at vi SKAL være bedre end dem over f.eks. en 20 årig periode som jeg skriver, det viser tendensen og det siger alt fornuft. Pointen er vel bare at vi i FCK og dansk fodbold ikke skal sammeligne os med sådan nogle lande

  21. #43
    Tilmeldingsdato
    Jul 2008
    Indlæg
    382

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Zlin (02.11.17 kl.19)

    Citat Oprindeligt indsendt af Romme Se meddelelser
    Prøv og hør her Ailton. Jeg skrev at danske klubber skal være bedre end hold derfra. Folk spurgte hvorfor? Jeg skrev hvorfor ikke? Folk begyndte at hetze mig fordi det åbenbart ikke er logisk eller ambitionen herinde at danske klubber skal være det. Jeg sagde OK, jeg giver folkene en argumentation for det og en saglig en af slagsen efter min mening. Det var ikke nok for folkene og hetzen blev større. Jeg blev så irriteret over visse folk og gav så lidt igen. I dag prøver vi at komme til at fornuft og hver part giver sig lidt.Der er ikke mere at sige til det længere. At du ikke kan acceptere min 20 års redegørelse om danske klubber versus de andre klubber er din sag og det er fint med mig.
    Korrekt det skrev du. Hvilket jo ikke giver mening. Skulle andre Danske hold end FCK, kunne slå Qarabag? Så indrøm dog at du var for kontant i din udmelding, i stedet for at påstå at det aldrig er blevet sagt. Jeg så din redegørelse, godt blended ind med smålige kommentare til mig, fordi jeg tillod mig at spørge ind til din logik. Jeg ikke svinede dig, kaldte dig Erasmus eller noget andet på det tidspunkt. Blot en forespørgsel på hvordan du kom frem til din tidligere konklusion. Har du overvejet din retorik?

    Det var ikke en Hetz, langt fra. Og hvis du mente at det var uambitiøst at folk kunne frygte, at hold fra lande der ikke overgik os på diverse lister, i teorien kunne tæve os, hvorfor var det så ikke det du startede med at sige? Hvorfor "rager" det dig, den del af debatten, der handler om hvor mange penge en klub har? Skal alle danske hold også kunne slå alle kinesiske hold, da kina har været lort indtil de begyndte at købe verdenseliten? Kan den kendsgerning virkelig fjernes komplet fra udregningen?

    Jeg har forstået at du mener at et land der har været bedre for 10 år siden, også skal være bedre nu. Tror jeg de fleste har. Men du har ikke ret. På nogen måder. Længere er den ikke. For du acceptere ikke selv, at en klub som Leicester skal kunne slå alle danske hold, altid, ifølge den udregning du selv fremlagde så fint. Du kan ikke nøjes med at bruge dine tal til din fordel. Enten så passer de, eller også passer de ikke. Og i dette tilfælde, er der så mange andre mellemregninger du så fint springer over, der gør at din redegørelse bare ikke holder stik. Det må du jo acceptere.
    "When the seagulls follow the trawler, it is because they think sardines will be thrown into the sea"

  22. #44
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    626

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Zlin (02.11.17 kl.19)

    Citat Oprindeligt indsendt af Ailton Se meddelelser
    Korrekt det skrev du. Hvilket jo ikke giver mening.
    Beklager, men svarer man på mundhuggeri, risikerer man at svaret kommer til at flagre. Det gør dette, fordi det blev og ved med at være en gang "Du fatter ingenting".

    Hold jer til emnet, så sletter vi ikke. Bliv ved med at tale om hinandens smålighed og uvidenhed, og vi sletter videre. Det er trættende for alle.

    Og lad være med at tro nogen tager side, fordi "de tillod dit men ikke dat". Vi har læst så meget pointeløst mundhuggeri nu, at vi forlængst har mistet overblikket, så det kommer an på tilfældigheder. Vi gider bare ikke mere. Heller ikke i de andre tråde.
    In 1972 a crack commando unit was sent to prison by a military court for a crime they didn't commit. These men promptly escaped from a maximum security stockade to the Los Angeles underground. Today, still wanted by the government, they survive as soldiers of fortune. If you have a problem — if no one else can help — and if you can find them — maybe you can hire Debatredaktionen

  23. De følgende 4 brugere er enige:

  24. #45
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,588

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Zlin (02.11.17 kl.19)

    Citat Oprindeligt indsendt af Romme Se meddelelser
    Jamen selvfølgelig kan der da være undtagelser og det har jeg da også efterfølgende prøvet at redegøre for, problemer er jo bare at folk virker så låste. Selvfølgelig er jeg klar over at Byens Hold kan tabe til Qarabag et år, det er klart og derfor kan man så også sige at min formulering om at danske hold til ENHVER tid skal kunne slå hold fra disse lande måske er en anelse skarp. Men det ændrer jo altså ikke på at vi SKAL være bedre end dem over f.eks. en 20 årig periode som jeg skriver, det viser tendensen og det siger alt fornuft.
    Lige her er vi ved at bevæge os i samme retning. FCK kan sagtens tabe til Qarabag et år, hvor der er en bølgedal i København, og en bølgetop i Baku. Også selv om vi over 5, 10 og 20 år har været bedre end dem i Europa. Statistisk set er vi et bedre hold end dem, hvilket er derfor vi er højere seedet end dem. Men som Something skriver:

    Citat Oprindeligt indsendt af Something Se meddelelser
    Spillede vi Qarabaqs gennemsnitslige niveau over de sidste 20 år mod vores gennemsnitslige niveau de sidste 20 år, ville vi jo vinde. Men det gør vi ikke. Vi spiller mod Qarabaq i år.
    Og deres formkurve er stærkt opadgående i denne sæson, mens vores er det modsatte. Og det koster på det her niveau, hvis man ikke toppræsterer. Gennemsnitligt går et useedet mesterhold videre fra play-off 40% af gangene. Så det er altså ikke bare en walk-over i play-off runden. Og det er det, Ståle både tidligere og nu har prøvet at banke ind i hovedet på Viasats journalister, som ikke ligefrem er verdens bedste, hvad angår research. Deri har Ståle en pointe, som han har bevist et par gange. Både efter op- og nedture i Europa.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Optakts- og kamptråd: FC Zlin – FC København (19.10.17 kl.21.05)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 52
    Sidste Meddelelse: 21.10.17, 12:40
  2. Optakts- og kamptråd: BIF – FC København (06.08.17 kl.18)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 145
    Sidste Meddelelse: 10.08.17, 14:20
  3. Optakts- og kamptråd: FC København – OB (18.05.14 kl.17)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 46
    Sidste Meddelelse: 20.05.14, 09:07
  4. Optakts- og kamptråd: FC København – OB (07.04.13 kl.19)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 51
    Sidste Meddelelse: 08.04.13, 11:50
  5. Optakts- og kamptråd: FC København - FCM (15.07.12 kl.19)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 41
    Sidste Meddelelse: 18.07.12, 17:48

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •