Se afstemningsresultater: Kampens resultat?

Stemmeafgivere
59. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Derby Sejr!

    30 50.85%
  • Uafgjort!

    11 18.64%
  • Derby Nederlag!

    18 30.51%
Side 8 af 11 FørsteFørste ... 567891011 SidsteSidste
Viser resultater 106 til 120 af 159

Emner: Optakts- og derbytråd: FC København – BIF (05.11.17 kl.12)

  1. #106
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,622

    Re: Optakts- og derbytråd: FC København – BIF (05.11.17 kl.12)

    Citat Oprindeligt indsendt af Something Se meddelelser
    Jeg synes ikke den kamp som sådan er særlig dårligt trænerarbejde. Jeg synes heller ikke Ståles 442 er problemet. Problemet et at spillerne ikke et gode nok og heller ikke passer til systemet. Træneren kan jo være nok så god, men hvad nytter det når sportsdirektøren ikke leverer ?
    Træneren må have ansvaret for, at taktikken passer til de spiller man har til rådighed og ikke omvendt holde fast på noget der virkede sidste år hvor vi havde andre spillere.
    Dernæst, er både Ståle og Lange nede og scout samt tage en snak med div. spillere inden indkøb så de har i sidste ende sagt god for de spillere vi har.
    Ud fra det at Ståle selv har udtalt førhen ifb., spillerkøb, så man var sikker på de passede ind...

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #107
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    754

    Re: Optakts- og derbytråd: FC København – BIF (05.11.17 kl.12)

    Citat Oprindeligt indsendt af Slush Se meddelelser
    Træneren må have ansvaret for, at taktikken passer til de spiller man har til rådighed og ikke omvendt holde fast på noget der virkede sidste år hvor vi havde andre spillere.
    Dernæst, er både Ståle og Lange nede og scout samt tage en snak med div. spillere inden indkøb så de har i sidste ende sagt god for de spillere vi har.
    Ud fra det at Ståle selv har udtalt førhen ifb., spillerkøb, så man var sikker på de passede ind...
    Du skriver to ting så jeg tager dem af gangen.
    1) naturligvis er det trænerens ansvar at indrette sig - som feks hjulmand har gjort i FCN. Men, det har aldrig været Ståles stærke side. Han kan stort set kun en ting, med små modifikationer, og den ting er han verdensklasse til. Sådan er han, ønsker man en meget fleksibel, med de fordele det bringer fremfor en som Ståle, med de fordele det bringer skal man fyre ståle. Men det gjorde vi ikke, vi har ham stadig og derfor skal han naturligvis fodres med de rimeligt kendte redskaber vi alle ved han skal bruge.

    2) Ståle er sportsdirektøren, der lovede rettidig omhu og at spillerne ville kunne løfte opgaven. Det var så ikke tilfældet. En masse på papiret gode indkøb der var foretaget rettidigt, men som fodboldfagligt enten er for ringe eller ikke passer ind.

    Hvad gør man så, når træneren er god men sportsdirektøren ringe og de to er en og samme person?

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #108
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    57

    Re: Optakts- og derbytråd: FC København – BIF (05.11.17 kl.12)

    Citat Oprindeligt indsendt af Slush Se meddelelser
    Træneren må have ansvaret for, at taktikken passer til de spiller man har til rådighed og ikke omvendt holde fast på noget der virkede sidste år hvor vi havde andre spillere.
    Dernæst, er både Ståle og Lange nede og scout samt tage en snak med div. spillere inden indkøb så de har i sidste ende sagt god for de spillere vi har.
    Ud fra det at Ståle selv har udtalt førhen ifb., spillerkøb, så man var sikker på de passede ind...
    Jeg kan ikke andet end se, at den manglende sammenhængskraft i holdet skyldes, at vi stille og roligt og alligevel med stormskridt, har brudt med den årelange 'Ashvetia-doktrin', som krævede at de spillere vi købte havde skandinavisk tilvænning. Lige nu kommer minimum 5 af de centrale 6 spillere fra fodboldkulturer der ligger fjernt fra den skandinaviske. Her tænker jeg på Vavro, Lüftner, Zeca, Pavlovic og Sotiriou. Nuvel, alle de nævnte 5 er hentet i lande og fra klubber, der lige som FCK, spiller ud fra en kontrolleret defensiv, og hvor man arbejder for holdet. Alligevel er det som om, at sprogbarrieren, den manglende skoling i 4-4-2 og generel indsigt i hvordan der spilles i den danske liga og hvor taktisk og fysisk stærk den er, kommer bag på en række af disse spillere.

    Naturligvis er dette vilkår ekstra udfordret af, at vi konstant er nødt til at skifte på vigtige pladser som følge af skader og karantæner, men alligevel kan det undre, at FCK (Ståle, Lange, Hørsholt) i så høj grad har været villig til at bryde med meget af den kim, der har ligget til grund for vores succes de seneste 15 år.

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #109
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Optakts- og derbytråd: FC København – BIF (05.11.17 kl.12)

    Bare lige for en god ordens skyld, så er jeg ikke tilhænger af, at vi fyrer Ståle nu og henter Hjulmand. Selvom jeg er umådeligt træt af Ståles 4-4-2 og har været det længe, så fortjener han (endnu) stadig selv at bestemme hvornår han skal stoppe. Det ville være grimt med en ulykkelig skilsmisse med en mand der trods alt har gjort så meget for klubben og som i den grad er klubmand.

    Jeg mener dog, at NÅR Ståles tid udrinder, så bør vi sætte alle sejl ind på at lande Hjulmand. Eller som minimum at finde en træner med en lidt mere frisk stil. Jeg håber det bliver til sommer at Ståle trækker stikket, men det bliver formentlig senere. Hjulmand er i mine øjne DK's suverænt største trænertalent, og han har samtidig den karisma og erfaring der kræves for at styre FCK. Derudover står han for noget fodbold som både er attraktivt at kigge på og som skaber resultater. Hjulmand i FCK vil både kunne skabe sportslig succes samt trække endnu flere på lægterne.

    Og nej, det er da bestemt ikke en selvfølgelighed, at en træner der gør det godt med et hold der har få midler, gør det endnu bedre på et hold der har flere midler. Hjulmand har dog nu i to omgange formået at skabe en gennemsyret vinderkultur på hold, som på papiret aldrig burde have kunne spille med om guldet. Det er VILDT imponerende og for mig slet ikke sammenligneligt med det David Nielsen, Jakob Michelsen Christian Lønstrup etc. har præsteret med deres klubber (I øvrigt er det da alt alt for tidligt at evaluere noget som helst på David i AGF).

  8. De følgende 2 brugere er enige:

  9. #110
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Optakts- og derbytråd: FC København – BIF (05.11.17 kl.12)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Jeg mener dog, at NÅR Ståles tid udrinder, så bør vi sætte alle sejl ind på at lande Hjulmand. Eller som minimum at finde en træner med en lidt mere frisk stil. Jeg håber det bliver til sommer at Ståle trækker stikket, men det bliver formentlig senere. Hjulmand er i mine øjne DK's suverænt største trænertalent, og han har samtidig den karisma og erfaring der kræves for at styre FCK. Derudover står han for noget fodbold som både er attraktivt at kigge på og som skaber resultater. Hjulmand i FCK vil både kunne skabe sportslig succes samt trække endnu flere på lægterne.
    1) Stor forskel på hvad man får lov til som FCK end FCN forstået på den måde, at færre konsoliderer sig defensivt mod FCN end FCK. Det er vel også noget, som spillere i andre superligaklubber, som er endt i FCK, har bemærket.

    2) Hjulmands stil er ikke garant for store europæiske oplevelser. Snarere det omvendte.

  10. #111
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    875

    Re: Optakts- og derbytråd: FC København – BIF (05.11.17 kl.12)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Enig.

    Selvindsigt blandt fans er åbenbart ikke-eksisterende. Det er muligt, at politiet har opført sig tåbeligt i denne sag, men deres reaktion kommer jo kun af én eneste grund, nemlig tåbelig opførsel fra fans. Vi bør vel reelt bukke og takke for, at vi overhovedet er til stede til kampen i stedet for at opføre os som tudeprinsesser. At nævne fanforbud i samme sætning som bandekrig med dødsofte og et parteret lig - omg en børnehave. Føj.

    Mit årlig bidrag til tifokassen er hermed under kraftig overvejelse.
    Helt enig. De bannere (i begge ender) var direkte pinlige!!!

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #112
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    875

    Re: Optakts- og derbytråd: FC København – BIF (05.11.17 kl.12)

    Citat Oprindeligt indsendt af Slush Se meddelelser
    Problemet er vel reelt at vores offensive spillere skal bruge alt deres krudt på defensive pligter
    Ja, det var underligt at se, at man eksempelvis ikke satte Falk op på toppen, når vi havde hjørnespark imod os. Vi header det meste væk, men der er ingen fremme...

    Fint angriberne hjælper til bagud, men vi har intet - når vi som i går - sparker væk i panik pga. et veltilrettelagt brøndbypres. Helt håbløst i mine øjne.

    Ståle må til at have en alternativ tilgang til betondefensiv og en offensiv baseret på ustrukturerede enkeltmandspræstationer. Var det mod Lyngby vi havde 40+ indlæg, men stort set ingen hovedstødschancer? Eller var det nederlaget før (har allerede glemt til hvem)

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #113
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,622

    Re: Optakts- og derbytråd: FC København – BIF (05.11.17 kl.12)

    Citat Oprindeligt indsendt af h0ps Se meddelelser
    1) Stor forskel på hvad man får lov til som FCK end FCN forstået på den måde, at færre konsoliderer sig defensivt mod FCN end FCK. Det er vel også noget, som spillere i andre superligaklubber, som er endt i FCK, har bemærket.

    2) Hjulmands stil er ikke garant for store europæiske oplevelser. Snarere det omvendte.
    Tror nu stadig at en hjulmand, kunne gøre FCK til en bedre klub, men om han ville få samme mulighed som Ståle og være fredet på samme måde er en hypotese.

    Dertil synes jeg reelt ikke man skal frede nogen, for som pilen peger pt., har vi næppe set bunden i nu.
    Det er skræmmende så lidt, Ståle formår at få ud af så dyr en trup.
    Vi spiller røvsygt fodbold, det går i snegletempo.
    Der er ingen offensive ideer i spillet andet end efterlad bolden til verbic eller falk og håb på et mirakel.

    Fair nok hans defensive stil har skaffet resultater, men det hører sig fortidens meritter til, og der må være en grænse for hvor ringe man kan få en så dyr trup til at spille. Hele truppen skriger på nye input og ideer, det tror jeg bare ikke på at Ståle er manden der kan bringe, han er for stædig og holder fast i sit koncept som ikke passer til vores trup.
    Sidst redigeret af Slush : 06.11.17 kl. 16:34 Årsag: Tastefejl

  15. De følgende 3 brugere er enige:

  16. #114
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    643

    Re: Optakts- og derbytråd: FC København – BIF (05.11.17 kl.12)

    Jeg ved snart ikke hvad jeg skal mene om det hold. Det er ihvertfald fattigt når man som udgangspunkt sidder og håber på, at der bare bliver skabt en enkelt måske to store chancer.

    Der er det efterhånden kommet til rent offensivt. Defensiven taler for sig selv, rystende lavt niveau i tanke og handling. Særligt Lüftners præstationer er præget af dårlige beslutninger.

  17. De følgende 2 brugere er enige:

  18. #115
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    750

    Re: Optakts- og derbytråd: FC København – BIF (05.11.17 kl.12)

    Bortset fra enkelte velovervejede indlæg, så synes jeg denne tråd viser meget godt, at det nok er klogest at lade følelserne falde til ro, før der kommer "seriøse" posts om, at Ståle skal fyres, at ledelsen skal gå af, at spillere skal have opsagt deres kontrakt osv osv. Otte sider, hvor skribenterne tydeligvis er meget berørte af resultatet, dét kunne sagtens have været undgået, og jeg er sikker på at der er mange Brøndbyfans der får sig et godt grin, hvis de "tilfældigvis" kommer forbi i dag og læser med.

    Det er en af de kampe, hvor intet lykkedes, der var personlige fejl, og ikke mindst en blå-gul bus der skulle forceres.
    Nogle gange taber man bare kampe, det gjorde vi DESVÆRRE i går, men historien har jo vist, at FCK altid kommer igen. Muligvis et fjumre år, men hold nu op med betvivle klubbens ambitioner og formåen :)

    Forza FCK og husk; "success it temporary, loyalty is forever"
    Fremtiden kommer af sig selv, det gør fremskridtet ikke!!

  19. De følgende 10 brugere er enige:

  20. #116
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,363

    Re: Optakts- og derbytråd: FC København – BIF (05.11.17 kl.12)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jens Andersen Se meddelelser
    Nogle gange taber man bare kampe. Muligvis et fjumre år, men hold nu op med betvivle klubbens ambitioner og formåen :)
    God lol. Det måtte jo komme, indlægget, der affejer al kritik ved at sige, at folk "er berørte af resultatet" og ikke "lader følelserne falde til ro".
    Vi står i den værste krise i 17 år og er godt på vej til at sætte et historisk stort forspring til de andre klubber over styr. Sidst vi fyrede en træner, havde vi efter 15 kampe 21 point. Denne gang har vi 22 - og det i en liga med 14 hold og formentlig svagere bundhold, hvilket da også afspejler sig i det højere pointsnit for topholdene. Dem er vi i øvrigt 11, 10 og 8 point efter, mens vi dengang var nummer tre og haltede 9 point efter FCM. Der er ikke tale om. at "nogle gange taber man bare kampe". Vi har tabt otte kampe allerede i denne sæson, og der er ikke meget, der tyder på, at billedet pludselig skulle ændre sig til det bedre. Der er en meget reel risiko for, at vi slutter uden for medaljerækken, og en pokalgevinst er bestemt heller ikke givet, så Europa er i alvorlig fare. Der er altså ikke tale om et lille bump på vejen.

    Måske er det i virkeligheden alle jer Ståle-apologeter, der er styret af følelser? Jeres verdensbillede krakelerer ved tanken om tiden efter vores norske ven, og det kan jeres følsomme sind slet ikke kapere. Hvabehar, der tvister jeg den! :-)
    HIC SUNT LEONES


  21. #117
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    643

    Re: Optakts- og derbytråd: FC København – BIF (05.11.17 kl.12)

    Meget enig. At kalde så lidt kvalitet for 100 millioner kroner for et fjumreår, det virker i bedste fald jubeloptimistisk.

  22. De følgende 7 brugere er enige:

  23. #118
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    227

    Re: Optakts- og derbytråd: FC København – BIF (05.11.17 kl.12)

    Jeg er meget skuffet over, at der ingen handling er sket fra ledelsen i dag. Small club mentality.

  24. De følgende 3 brugere er enige:

  25. #119
    Tilmeldingsdato
    Mar 2014
    Indlæg
    43

    Re: Optakts- og derbytråd: FC København – BIF (05.11.17 kl.12)

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace Se meddelelser
    God lol. Det måtte jo komme, indlægget, der affejer al kritik ved at sige, at folk "er berørte af resultatet" og ikke "lader følelserne falde til ro".
    Vi står i den værste krise i 17 år og er godt på vej til at sætte et historisk stort forspring til de andre klubber over styr. Sidst vi fyrede en træner, havde vi efter 15 kampe 21 point. Denne gang har vi 22 - og det i en liga med 14 hold og formentlig svagere bundhold, hvilket da også afspejler sig i det højere pointsnit for topholdene. Dem er vi i øvrigt 11, 10 og 8 point efter, mens vi dengang var nummer tre og haltede 9 point efter FCM. Der er ikke tale om. at "nogle gange taber man bare kampe". Vi har tabt otte kampe allerede i denne sæson, og der er ikke meget, der tyder på, at billedet pludselig skulle ændre sig til det bedre. Der er en meget reel risiko for, at vi slutter uden for medaljerækken, og en pokalgevinst er bestemt heller ikke givet, så Europa er i alvorlig fare. Der er altså ikke tale om et lille bump på vejen.

    Måske er det i virkeligheden alle jer Ståle-apologeter, der er styret af følelser? Jeres verdensbillede krakelerer ved tanken om tiden efter vores norske ven, og det kan jeres følsomme sind slet ikke kapere. Hvabehar, der tvister jeg den! :-)
    Godt skrevet. Det handler ikke om nederlaget i går. Men om FC Københavns præstationer i denne sæson (faktisk også foråret på trods af mesterskabet). 5 nederlag i superligaen og trist spil meget af tiden - det kalder på forandring og Ståle ændre ikke spillestil. Ligeledes antyder flere at han er på vej til at forlade klubben indenfor et år - så hvorfor ikke nu?
    Sidst redigeret af Frank Ryle : 06.11.17 kl. 20:10

  26. De følgende 4 brugere er enige:

  27. #120
    Tilmeldingsdato
    Sep 2013
    Indlæg
    247

    Re: Optakts- og derbytråd: FC København – BIF (05.11.17 kl.12)

    Citat Oprindeligt indsendt af Romme Se meddelelser
    Tillykke til Brøndby. Det er svært at vinde fodboldkampe når man spiller uden angribere. Jeg ved ikke hvad der er værst: Den brudte stime eller nederlag til BIF.
    Du ved simpelthen ikke, hvad der er værst. En ligegyldig rekord eller et nederlag til prollerne.

Side 8 af 11 FørsteFørste ... 567891011 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Optakts- og kamptråd: BIF – FC København (17.04.17 kl.16)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 145
    Sidste Meddelelse: 29.04.17, 11:35
  2. Svar: 21
    Sidste Meddelelse: 22.11.16, 00:26
  3. Optakts- og kamptråd: FC København – FCM (15.08.14 kl.19.30)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 104
    Sidste Meddelelse: 20.08.14, 12:00
  4. Optakts- og kamptråd: FCM – FC København (11.05.14 kl.17)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 69
    Sidste Meddelelse: 12.05.14, 21:18
  5. Optakts- og kamptråd: OB - København
    By rmjdk in forum De korte linier
    Svar: 46
    Sidste Meddelelse: 07.12.09, 19:42

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •