Se afstemningsresultater: Ståle raus?

Stemmeafgivere
187. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Ståle raus nu!

    37 19.79%
  • Ståle raus i vinterpausen!

    22 11.76%
  • Ståle raus i sommerpausen!

    12 6.42%
  • Ståle raus? Du må da være vanvittig!

    85 45.45%
  • Ved ikke/det er en anden træners skyld/lad os nu lige se, hvordan det går... etc

    31 16.58%
Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 43

Emner: Ståle raus?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Ståle raus?

    Titlen giver jo sig selv.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    890

    Re: Ståle raus?

    Tror ikke det vil hjælpe med Ståle raus, men der skal simpelthen ske noget. Spillernes indstilling er horribel! Så ikke noget mod Ståle personligt, men løbet er kørt i denne omgang...

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,301

    Re: Ståle raus?

    Jeg forstår godt krisestemningen og selvom nogle vil trøste sig selv med, at ingen har vundet ligaen efter at have deltaget i Champions League gruppespillet og at vi har mistet mange profiler, så kan man ikke komme uden om, at vi er i en gevaldig resultatsmæssig krise.
    Det er dog ganske muligt, at tingene allerede bliver bedre når vi får nogle stabiliserende spillere tilbage samt at holdet bliver bedre sammenspillet (og kulturen begynder at indfinde sig, som Kiwi udpeger som en væsentlig del).
    Det er klart, at en del af det vi ser nu, er et naturligt formdyk som er et resultat af de spillere der har forladt klubben, ligesom at der er komponenter af, at de nye spillere ikke har leveret (muligvis fejlscoutede), at nogle etablerede spillere er dalet i niveau og at dem der var udset store roller, er blevet skadede. En anden faktor er, at vores konkurrenter naturligvis satser hårdt på at kapitalisere på vores dårlige perioder.
    Selvom en god slutspurt kan sikre os en plads i slutspillet og at vi her godt kan kæmpe os op til en medaljeplads, så er mesterskabet tabt, så hvis vi skal sadle om, kan det sagtens give god mening allerede i vinterpausen.
    Spørgsmålet er bare hvad man vil have ud af det. Sæsonen bliver næppe reddet af at skifte træner nu og personligt tror jeg sagtens på, at Ståle kan få os tilbage, så i min optik skal det være fordi, man vil have en anden trænertype med et anderledes taktisk oplæg, som vil kunne drive os længere end Ståles tilgang (eksempelvis at tiden er løbet fra Ståle og at andre vil kunne præstere væsentligt bedre med tilsvarende budget – selvom det bliver ret svært). At man vil have Ståle fyret, fordi man er sur over de nuværende resultater vil jeg mene, er en alt for kortsigtet tilgang. Dog skal man også være opmærksom på, at de dårlige resultater også må have en grænse (min er umiddelbart hvis vi ikke når med i slutspillet).
    Det nuværende spillermateriale virker på papiret tilstrækkeligt til, at kunne vinde den danske liga (når de skadede kommer tilbage) og med mindre udskiftninger kan det sagtens blive godt (en assistent der især kan bidrage med nogle offensive idéer og en angriber der kan heade kan vist bringe os ret langt), så det kræver næppe store investeringer i truppen for at komme tilbage.
    Derfor ville det være rart, at høre nogle argumenter for hvad folk håber på, at man vil opnå ved at fyre Ståle.

  4. De følgende 4 brugere er enige:

  5. #4
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,865

    Re: Ståle r

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Jeg forstår godt krisestemningen og selvom nogle vil trøste sig selv med, at ingen har vundet ligaen efter at have deltaget i Champions League gruppespillet og at vi har mistet mange profiler, så kan man ikke komme uden om, at vi er i en gevaldig resultatsmæssig krise.
    Det er dog ganske muligt, at tingene allerede bliver bedre når vi får nogle stabiliserende spillere tilbage samt at holdet bliver bedre sammenspillet (og kulturen begynder at indfinde sig, som Kiwi udpeger som en væsentlig del).
    Det er klart, at en del af det vi ser nu, er et naturligt formdyk som er et resultat af de spillere der har forladt klubben, ligesom at der er komponenter af, at de nye spillere ikke har leveret (muligvis fejlscoutede), at nogle etablerede spillere er dalet i niveau og at dem der var udset store roller, er blevet skadede. En anden faktor er, at vores konkurrenter naturligvis satser hårdt på at kapitalisere på vores dårlige perioder.
    Selvom en god slutspurt kan sikre os en plads i slutspillet og at vi her godt kan kæmpe os op til en medaljeplads, så er mesterskabet tabt, så hvis vi skal sadle om, kan det sagtens give god mening allerede i vinterpausen.
    Spørgsmålet er bare hvad man vil have ud af det. Sæsonen bliver næppe reddet af at skifte træner nu og personligt tror jeg sagtens på, at Ståle kan få os tilbage, så i min optik skal det være fordi, man vil have en anden trænertype med et anderledes taktisk oplæg, som vil kunne drive os længere end Ståles tilgang (eksempelvis at tiden er løbet fra Ståle og at andre vil kunne præstere væsentligt bedre med tilsvarende budget – selvom det bliver ret svært). At man vil have Ståle fyret, fordi man er sur over de nuværende resultater vil jeg mene, er en alt for kortsigtet tilgang. Dog skal man også være opmærksom på, at de dårlige resultater også må have en grænse (min er umiddelbart hvis vi ikke når med i slutspillet).
    Det nuværende spillermateriale virker på papiret tilstrækkeligt til, at kunne vinde den danske liga (når de skadede kommer tilbage) og med mindre udskiftninger kan det sagtens blive godt (en assistent der især kan bidrage med nogle offensive idéer og en angriber der kan heade kan vist bringe os ret langt), så det kræver næppe store investeringer i truppen for at komme tilbage.
    Derfor ville det være rart, at høre nogle argumenter for hvad folk håber på, at man vil opnå ved at fyre Ståle.
    Jeg tænker at den nuværende rædderlige periode skal have konsekvenser. Hvis ikke det er Ståle der skal tage sit gode tøj og gå, må der sadles om i assistentbesætningen. Personligt kunne jeg godt tænke mig at se en Kasper Hjulmand som firstteam coach. Jeg ved dog ikke hvor interesseret han vil være i det, når han ikke vil have 100% indflydelse på tingenes tilstand. Slutteligt, så skal det seriøst overvejes om ikke scoutingafdelingen skal have en seriøs overhaling. Det er som om at det hele er faldet fra hinanden efter Jesper Jansson smuttede.

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #5
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Ståle r

    Mon ikke Ståle har relativ lang snor. Så må man evaluere til sommer.

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #6
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Ståle raus?

    Det, vi oplever nu, kan ikke bortforklares med CL-deltagelse sidste sæson, spillersalg og skader. Det, vi oplever nu, er så langt under niveau, at det udstiller hele den sportslige sektor. Vi ved, at Ståle er en træner, der bygger holdet op nedefra. Det er ikke altid lige sjovt at se på, men det har tjent os godt gennem årene. Vi sejler defensivt pt., og det er selvfølgelig dårligt trænerarbejde. Når Ståle ikke formår at opbygge en solid defensiv, så bliver det svært at forsvare hans fortsatte berettigelse i klubben, for han formår så sandelig heller ikke at opbygge en solid offensiv pt. Vi har adskillige, dyre, fejlcastede spillere på holdet. Det er selvfølgelig også Ståles ansvar, men det udstiller især vores scoutingafdeling, som nok kræver et nærmere eftersyn. Johan Langes rolle i dette rod bør også vurderes. Endelig står det mig ikke klart, hvad vores svenske mentaltræner bidrager med. Jeg mindes ikke et mere modløst FCK-hold i nyere tid.

    Så ingen tvivl om, at Ståle, som manager, er ansvarlig for den situation, vi befinder os i, men spørgsmålet er, om han har den rette hjælp. Han har givetvis de folk omkring sig, som han ønsker sig, men har han nogen, der kan udfordre ham? Det tvivler jeg på.

  10. De følgende 2 brugere er enige:

  11. #7
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,623

    Re: Ståle raus?

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Jeg forstår godt krisestemningen og selvom nogle vil trøste sig selv med, at ingen har vundet ligaen efter at have deltaget i Champions League gruppespillet og at vi har mistet mange profiler, så kan man ikke komme uden om, at vi er i en gevaldig resultatsmæssig krise.
    Det er dog ganske muligt, at tingene allerede bliver bedre når vi får nogle stabiliserende spillere tilbage samt at holdet bliver bedre sammenspillet (og kulturen begynder at indfinde sig, som Kiwi udpeger som en væsentlig del).
    Det er klart, at en del af det vi ser nu, er et naturligt formdyk som er et resultat af de spillere der har forladt klubben, ligesom at der er komponenter af, at de nye spillere ikke har leveret (muligvis fejlscoutede), at nogle etablerede spillere er dalet i niveau og at dem der var udset store roller, er blevet skadede. En anden faktor er, at vores konkurrenter naturligvis satser hårdt på at kapitalisere på vores dårlige perioder.
    Selvom en god slutspurt kan sikre os en plads i slutspillet og at vi her godt kan kæmpe os op til en medaljeplads, så er mesterskabet tabt, så hvis vi skal sadle om, kan det sagtens give god mening allerede i vinterpausen.
    Spørgsmålet er bare hvad man vil have ud af det. Sæsonen bliver næppe reddet af at skifte træner nu og personligt tror jeg sagtens på, at Ståle kan få os tilbage, så i min optik skal det være fordi, man vil have en anden trænertype med et anderledes taktisk oplæg, som vil kunne drive os længere end Ståles tilgang (eksempelvis at tiden er løbet fra Ståle og at andre vil kunne præstere væsentligt bedre med tilsvarende budget – selvom det bliver ret svært). At man vil have Ståle fyret, fordi man er sur over de nuværende resultater vil jeg mene, er en alt for kortsigtet tilgang. Dog skal man også være opmærksom på, at de dårlige resultater også må have en grænse (min er umiddelbart hvis vi ikke når med i slutspillet).
    Det nuværende spillermateriale virker på papiret tilstrækkeligt til, at kunne vinde den danske liga (når de skadede kommer tilbage) og med mindre udskiftninger kan det sagtens blive godt (en assistent der især kan bidrage med nogle offensive idéer og en angriber der kan heade kan vist bringe os ret langt), så det kræver næppe store investeringer i truppen for at komme tilbage.
    Derfor ville det være rart, at høre nogle argumenter for hvad folk håber på, at man vil opnå ved at fyre Ståle.
    Kan vi ikke snart stoppe alt den snak om skadede spillere og ny trup.
    De har spillet sammen i et halvt år nu her, dertil var spillet direkte af h til selv da Erik og Santander var på banen.

    Det her handler ene og alene om, at det tager Ståle 1½-2 år at bygge en brugbar taktik da han først og fremmest skal smadre alt sund fornuft i de spillere klubben henter.
    Så de kan forstå, at defensiven kommer før offensiven i FCK.
    Det mest triste i hele den her missære er, at vi til sommer kan starte forfra når vi skal vinke farvel til Ankersen, Olsen, Verbic, Santander og hvad der så ellers ryger ud af porten.

    Så det største problem i FCK, er klart det taktiske oplæg.
    Fair nok det har skaffet fine resultatet i fortiden, men her lever vi i nutiden og der er sgu ikke meget der peger på at det skal blive bedre efter januar.
    Fint vi får Erik, Nicolai og Santander tilbage, men ingen ved hvor længe de skal bruge på at komme i form igen eller får tilbagefald.

    Synes i den grad, man bør kigge nærmere på måden hvorpå vi spiller.
    Evt., smide en ekstra mand ind på midten, vi får alligevel intet ud af at spille med 2 angribere.

    Ville stadig gerne se hvad vores trup kunne udrette i en 433, eller 3421 frem for det vi spiller nu.

    Dertil tror jeg reelt set ikke, at Ståle har mere at byde ind med i FCK.
    Han har gjort det fint i sin tid, men tiden er også inde til noget nyt.
    Der mangler i den grad nye ideer, FCK har ikke udviklet sig meget.
    Vi spiller stadig med indlæg / dødbolde, resten er efterladt lidt til hvad Falk, Verbic, Kusk evt. kan finde ud af at lave på egen hånd.
    Og ja her ved jeg godt, du vil komme og sige, de får lov at trække ind i banen vores kanter, men til hvad nytte når resten af holdet ikke har nogen ide om at de skal løbe i hullerne da de skal stå defensivt korrekt i deres zoner.

  12. De følgende 7 brugere er enige:

  13. #8
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,584

    Re: Ståle r

    Jeg tror også, på linie med albinus1985, at vi er for tyndt besatte på assistenttrænerpositionen med Johan Lange og Antonsson. Det er meget svært at se, hvilket aftryk vores nuværende assistenttrænere efterlader. Johan Lange har mange udmærkede kvaliteter, men jeg tror bare ikke, at assistenttræner på et hold med så karismatiske typer som cheftræner og spillere er den rette hylde for ham. Han er bedre på kontoret, med langtidsplanlægning, strategi osv. Anton er en fantastisk kulturbærer, men jeg har med DBU's B1 trænerkursus personligt mere formel træneruddannelse end han har, og så er det altså ikke nok, når man skal lede Danmarks dyreste trup.

    Såvidt jeg husker, har vi præsteret bedst med assistenttrænere, som har efterladt et aftryk. Bård Wiggen, som var der op til og med 2010/11 sæsonen, har en stor del af ansvaret for spilleranalyse- og udvikling, mandskabsbehandling og arbejdet med at få unge spillere til at toppræstere. Peter Wettergren havde, inden han kom til FCK, vundet to svenske mesterskaber som cheftræner for Elfsborg. Derfor har han kunnet give god sparring til Ståle i forhold til at skabe en vinderkultur, hvilket var vigtigt efter to sæsoner uden mesterskaber, da vi trådte ind i 2015/16 sæsonen. Samtidigt var han vigtig i processen med at gøre vores angrebsspil bedre, hvilket også ses i hvordan både Santander og NJ trivedes under ham. I direkte forlængelse heraf var Priske en god supplering i 2016/17, både fordi han havde været med til at skabe et ungt mesterhold med FCM, men også havde taget dødbold-våbnet med fra det midtjyske, og gjort det til en del af FCK.

    Jeg mangler at kunne se, hvilket aftryk Anton og Johan kan efterlade, især fordi de i høj grad er "chefens mænd". Så kan jeg blive bekymret for, om de kan bidrage med nye ideer, eller om det bliver for meget "smil og nik". For Ståle har brug for sparring og modspil, hvis han skal præstere på højeste niveau.

    Derfor bekymrer det mig også, at man ifølge fanradioen først til sommer vil kigge på en ny assistenttræner. Der skal en ny til allerede i vinterpausen.

  14. De følgende 7 brugere er enige:

  15. #9
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    630

    Re: Ståle r

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Jeg tror også, på linie med albinus1985, at vi er for tyndt besatte på assistenttrænerpositionen med Johan Lange og Antonsson. Det er meget svært at se, hvilket aftryk vores nuværende assistenttrænere efterlader. Johan Lange har mange udmærkede kvaliteter, men jeg tror bare ikke, at assistenttræner på et hold med så karismatiske typer som cheftræner og spillere er den rette hylde for ham. Han er bedre på kontoret, med langtidsplanlægning, strategi osv. Anton er en fantastisk kulturbærer, men jeg har med DBU's B1 trænerkursus personligt mere formel træneruddannelse end han har, og så er det altså ikke nok, når man skal lede Danmarks dyreste trup.

    Såvidt jeg husker, har vi præsteret bedst med assistenttrænere, som har efterladt et aftryk. Bård Wiggen, som var der op til og med 2010/11 sæsonen, har en stor del af ansvaret for spilleranalyse- og udvikling, mandskabsbehandling og arbejdet med at få unge spillere til at toppræstere. Peter Wettergren havde, inden han kom til FCK, vundet to svenske mesterskaber som cheftræner for Elfsborg. Derfor har han kunnet give god sparring til Ståle i forhold til at skabe en vinderkultur, hvilket var vigtigt efter to sæsoner uden mesterskaber, da vi trådte ind i 2015/16 sæsonen. Samtidigt var han vigtig i processen med at gøre vores angrebsspil bedre, hvilket også ses i hvordan både Santander og NJ trivedes under ham. I direkte forlængelse heraf var Priske en god supplering i 2016/17, både fordi han havde været med til at skabe et ungt mesterhold med FCM, men også havde taget dødbold-våbnet med fra det midtjyske, og gjort det til en del af FCK.

    Jeg mangler at kunne se, hvilket aftryk Anton og Johan kan efterlade, især fordi de i høj grad er "chefens mænd". Så kan jeg blive bekymret for, om de kan bidrage med nye ideer, eller om det bliver for meget "smil og nik". For Ståle har brug for sparring og modspil, hvis han skal præstere på højeste niveau.

    Derfor bekymrer det mig også, at man ifølge fanradioen først til sommer vil kigge på en ny assistenttræner. Der skal en ny til allerede i vinterpausen.
    Helt enig i den betragtning. Det fungerer ikke, når hele vores trænerteam er et resultat af indavl. Hvor skal de nye input komme fra? De kommer ikke, når alle trænerne er oplært af cheftrænerne selv. Vi har i høj grad behov for hjælp udefra i trænerteamet.

    Men Ståle skal blive. Synes jeg. Han er og bliver en fremragende træner for FCK. Men lige nu trænger vi virkelig til nogle friske pust
    FCK er en slags Terminator-udgave af Ham-Kam.

    Nick Horup:"Hvem skal med i fodboldens Hall Of Fame?"
    Morten:"Michael Gravgaard, FC København"

  16. #10
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,584

    Re: Ståle r

    Citat Oprindeligt indsendt af Kim-N Se meddelelser
    Det fungerer ikke, når hele vores trænerteam er et resultat af indavl.
    Det eneste lyspunkt ved hele krisen er, at den har affødt denne sætning..

  17. De følgende 4 brugere er enige:

  18. #11
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Ståle r

    Jeg så gerne en træner som Kasper Hjulmand eller en anden træner/manager der ser forsvarsspillerne som de første angribere og ikke angriberne som de første forsvarsspillere...

    Synes vi har for få strenge at spille på, udover lidt individuel magi i ny og næ eller indlæg og dødbolde. Det minder lidt om det Barcelona oplevede(uden at sammenligne os med Barcelona PÅ NOGEN SPILLEMÆSSIG MÅDE). Men da de blev presset højt blev de nød til at sparke langt og (næsten) alle snakkede om at Barca manglede en plan B. Vi mangler i høj grad en ny plan A og B. Vi er læst og jeg tror ikke vi bliver meget bedre med EJ, Santa og Boile på banen(Kan dog have lov til at håbe).

    Ståle er måske en god træner, men har bare ikke vist det i denne sæson, når han ikke har det klart bedste hold i ligaen. Så kan man begynde at drage paralleller til 1. FC Köln og Wolverhampton, hvor han heller ikke shinede, da han kun havde middelmådige hold. Er Ståle kun god når han har hold der er for gode til ligaen???

    Savner bare en offensiv tænkende træner, også kan det godt være at vi scorede mange mål i sidste sæson og lukkede få ind, men igen vi spillede med et hold, der kunne være med i Bundesligaen...
    Jeg synes ikke Ståle spiller poleret underholdende, offensivt fodbold og vil gerne have en træner/manager der heller vil vinde 4-3 end en kontrolleret 1-0....
    Jeg vil underholdes med offensiv fodbold og selvfølgelig skal København vinde kampene og pokaler
    Sidst redigeret af phillipo : 20.11.17 kl. 00:31

  19. De følgende 4 brugere er enige:

  20. #12
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,301

    Re: Ståle raus?

    Citat Oprindeligt indsendt af Slush Se meddelelser
    Kan vi ikke snart stoppe alt den snak om skadede spillere og ny trup.
    De har spillet sammen i et halvt år nu her, dertil var spillet direkte af h til selv da Erik og Santander var på banen.

    Det her handler ene og alene om, at det tager Ståle 1½-2 år at bygge en brugbar taktik da han først og fremmest skal smadre alt sund fornuft i de spillere klubben henter.
    Så de kan forstå, at defensiven kommer før offensiven i FCK.
    Det mest triste i hele den her missære er, at vi til sommer kan starte forfra når vi skal vinke farvel til Ankersen, Olsen, Verbic, Santander og hvad der så ellers ryger ud af porten.

    Så det største problem i FCK, er klart det taktiske oplæg.
    Fair nok det har skaffet fine resultatet i fortiden, men her lever vi i nutiden og der er sgu ikke meget der peger på at det skal blive bedre efter januar.
    Fint vi får Erik, Nicolai og Santander tilbage, men ingen ved hvor længe de skal bruge på at komme i form igen eller får tilbagefald.

    Synes i den grad, man bør kigge nærmere på måden hvorpå vi spiller.
    Evt., smide en ekstra mand ind på midten, vi får alligevel intet ud af at spille med 2 angribere.

    Ville stadig gerne se hvad vores trup kunne udrette i en 433, eller 3421 frem for det vi spiller nu.

    Dertil tror jeg reelt set ikke, at Ståle har mere at byde ind med i FCK.
    Han har gjort det fint i sin tid, men tiden er også inde til noget nyt.
    Der mangler i den grad nye ideer, FCK har ikke udviklet sig meget.
    Vi spiller stadig med indlæg / dødbolde, resten er efterladt lidt til hvad Falk, Verbic, Kusk evt. kan finde ud af at lave på egen hånd.
    Og ja her ved jeg godt, du vil komme og sige, de får lov at trække ind i banen vores kanter, men til hvad nytte når resten af holdet ikke har nogen ide om at de skal løbe i hullerne da de skal stå defensivt korrekt i deres zoner.
    Vi kan da godt droppe snakken om skadede og nye spillere, hvis det ikke er relevant. Det vil jeg dog mene det er.

    Planen var umiddelbart at Erik skulle overtage lederrollen i forsvaret, men han leverede svage præstationer i starten af sæsonen, blev umiddelbart bedre og dernæst skadet.
    Santander skulle være den suveræne førsteangriber i truppen, men han kom tilbage i for dårlig fysisk tilstand og da han kom bedre med, blev også han skadet.
    Boilesen skulle givetvis også have en større rolle i denne sæson, men han har kun sjældent fået lov til at spille sin faste plads (igen grundet skader) og så er han selv blevet skadet.
    Gregus har haft en noget svingende sæson, men han leverede et par stabile præstationer med Zeca og blev så også skadet.
    Yderligere startede sæsonen med en skadet Ankersen og Falk.
    Det forventer jeg trods alt vil efterlade et negativt aftryk på spillet.

    Det er for generaliserende at påstå, at Ståle smadrer sine spillere ved at kræve, at de også kan bidrage defensivt. Eksempelvis vil det nok passe på Kusk, men næppe på Verbic.

    Vi er helt enige i, at vi i øjeblikket ikke får nok ud af vores angribere. I min optik har man forsøgt, at få Pavlovic til at overtage Santanders rolle, hvilket han på ingen måde kan, så ham får vi slet intet ud af. Derudover er vi så dårlige til at spille os frem til chancer, at indlæg er det eneste vi har og her er angriberne ikke gode nok.
    Jeg er enig i, at der er meget offensivt ansvar på vores kantspilleres skuldre, men det synes jeg nu ikke er problematisk, da det er deres opgave. Så kan man diskutere om de måske skal fritages for nogle af de defensive pligter, men det tror jeg ikke vi får gavn af.

    Om Ståle ikke har mere at byde ind med, kan jeg ikke afgøre, men det han har budt ind med tidligere, har trods alt været fint. At FCK ikke har udviklet sig meget er jeg uenig i - afhængigt af tidsperioden naturligvis, men sammenligner man de forskellige mesterskabshold, så kan man sagtens se udviklingen (men naturligvis også lighederne).

  21. De følgende 4 brugere er enige:

  22. #13
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,865

    Re: Ståle raus?

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Vi kan da godt droppe snakken om skadede og nye spillere, hvis det ikke er relevant. Det vil jeg dog mene det er.

    Planen var umiddelbart at Erik skulle overtage lederrollen i forsvaret, men han leverede svage præstationer i starten af sæsonen, blev umiddelbart bedre og dernæst skadet.
    Santander skulle være den suveræne førsteangriber i truppen, men han kom tilbage i for dårlig fysisk tilstand og da han kom bedre med, blev også han skadet.
    Boilesen skulle givetvis også have en større rolle i denne sæson, men han har kun sjældent fået lov til at spille sin faste plads (igen grundet skader) og så er han selv blevet skadet.
    Gregus har haft en noget svingende sæson, men han leverede et par stabile præstationer med Zeca og blev så også skadet.
    Yderligere startede sæsonen med en skadet Ankersen og Falk.
    Det forventer jeg trods alt vil efterlade et negativt aftryk på spillet.

    Det er for generaliserende at påstå, at Ståle smadrer sine spillere ved at kræve, at de også kan bidrage defensivt. Eksempelvis vil det nok passe på Kusk, men næppe på Verbic.

    Vi er helt enige i, at vi i øjeblikket ikke får nok ud af vores angribere. I min optik har man forsøgt, at få Pavlovic til at overtage Santanders rolle, hvilket han på ingen måde kan, så ham får vi slet intet ud af. Derudover er vi så dårlige til at spille os frem til chancer, at indlæg er det eneste vi har og her er angriberne ikke gode nok.
    Jeg er enig i, at der er meget offensivt ansvar på vores kantspilleres skuldre, men det synes jeg nu ikke er problematisk, da det er deres opgave. Så kan man diskutere om de måske skal fritages for nogle af de defensive pligter, men det tror jeg ikke vi får gavn af.

    Om Ståle ikke har mere at byde ind med, kan jeg ikke afgøre, men det han har budt ind med tidligere, har trods alt været fint. At FCK ikke har udviklet sig meget er jeg uenig i - afhængigt af tidsperioden naturligvis, men sammenligner man de forskellige mesterskabshold, så kan man sagtens se udviklingen (men naturligvis også lighederne).
    Du har selvfølgelig ret i at skader hos nøglespillere er en stor del af forklaringen, men det er jo netop derfor at brede trupper er til. Vi har i FCK en trup, der på papiret, burde præstere MEGET bedre end det er tilfældet. Jeg vil gå så langt og sige, at det er en historisk dyr trup Ståle har fået samlet, hvor et hav af ikke-skadede spillere, viser et horribelt niveau. Dette falder tilbage på Ståle og til dels Johan Fallby. Mht. Fallby, ved jeg ikke lige hvad det er han byder ind med. Mht. Ståle, kan man godt frygte, at der er ved at gå lidt Morten Olsen i den.

  23. De følgende 4 brugere er enige:

  24. #14
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,623

    Re: Ståle raus?

    Vi kan da godt droppe snakken om skadede og nye spillere, hvis det ikke er relevant. Det vil jeg dog mene det er.

    Planen var umiddelbart at Erik skulle overtage lederrollen i forsvaret, men han leverede svage præstationer i starten af sæsonen, blev umiddelbart bedre og dernæst skadet.
    Santander skulle være den suveræne førsteangriber i truppen, men han kom tilbage i for dårlig fysisk tilstand og da han kom bedre med, blev også han skadet.
    Boilesen skulle givetvis også have en større rolle i denne sæson, men han har kun sjældent fået lov til at spille sin faste plads (igen grundet skader) og så er han selv blevet skadet.
    Gregus har haft en noget svingende sæson, men han leverede et par stabile præstationer med Zeca og blev så også skadet.
    Yderligere startede sæsonen med en skadet Ankersen og Falk.
    Det forventer jeg trods alt vil efterlade et negativt aftryk på spillet.
    En god træner, havde løst de problemer skaderne havde givet ved at omlægge taktikken til noget der passer ind materialet.
    En dårlig træner holder stædigt fast i noget vi ikke har materialet til at udfører.


    Det er for generaliserende at påstå, at Ståle smadrer sine spillere ved at kræve, at de også kan bidrage defensivt. Eksempelvis vil det nok passe på Kusk, men næppe på Verbic.
    Verbic er vel først begyndt for alvor at shine nu her, 2 år efter han ankom til klubben.
    Jeg siger det gerne igen, Ståles taktik tager 1½-2 år for de enkelte spillere at forstå da den åbenbart er så kompliceret at udfører.
    Det triste i det her sammenhæng er at vi til sommer kan starte forfra, efter en ny åreladning af spillere.

    Vi er helt enige i, at vi i øjeblikket ikke får nok ud af vores angribere. I min optik har man forsøgt, at få Pavlovic til at overtage Santanders rolle, hvilket han på ingen måde kan, så ham får vi slet intet ud af. Derudover er vi så dårlige til at spille os frem til chancer, at indlæg er det eneste vi har og her er angriberne ikke gode nok.
    Vil nok give det manglende kompetencer hos vores trænerteam i hvordan offensivt fodbold også kan udføres.
    Kan ikke se hvorfor man skal gå på kompromis med offensiven, fordi man vægter defensiven først.

    Jeg er enig i, at der er meget offensivt ansvar på vores kantspilleres skuldre, men det synes jeg nu ikke er problematisk, da det er deres opgave. Så kan man diskutere om de måske skal fritages for nogle af de defensive pligter, men det tror jeg ikke vi får gavn af.
    Igen havde jeg nok valgt en anden tilgang til spillet, end holder fast i noget der virkede da vi havde 2 tanks i front.

    Om Ståle ikke har mere at byde ind med, kan jeg ikke afgøre, men det han har budt ind med tidligere, har trods alt været fint. At FCK ikke har udviklet sig meget er jeg uenig i - afhængigt af tidsperioden naturligvis, men sammenligner man de forskellige mesterskabshold, så kan man sagtens se udviklingen (men naturligvis også lighederne).
    Vi spiller stadig på samme kedelige måde, hvor alt offensivt er efterladt til to spillere der måske har en god dag(Hej Falk & Verbic), samt dødbolde.
    Vi spiller for at sige det ligeud, røv kedeligt fodbold. Det er fantasiløst, uden fart og virker fastlåst i at stå korrekt i de defensive pligter.

    Jeg siger det gerne, jeg ser gerne en ny træner der kan bringe nye indput og ideer ind i hvordan FCK skal spille.
    Jeg gad reelt godt en træner, der kunne bringe lidt fart og offensive ideer ind i hvordan FCK skal forsvare sig med bolde samt angribe med bolden.
    Om det kommer til at ske, er nok utopi at tro da Ståle er fredet i KBH og bundet op på alt hvad angår FCK pga., den managerpost han besidder.
    Men når man ser på hvordan man har brugt penge, selv besøgt og beset de spillere man har købt.
    Det vidner sgu om elendig scouting/træner arbejde om man vil det eller ej.

    Så spark ham gerne ud af klubben nu, og byg forfra med nye ideer og tilgang.

  25. De følgende 11 brugere er enige:

  26. #15
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    392

    Re: Ståle r

    Citat Oprindeligt indsendt af phillipo Se meddelelser
    Ståle er måske en god træner, men har bare ikke vist det i denne sæson, når han ikke har det klart bedste hold i ligaen. Så kan man begynde at drage paralleller til 1. FC Köln og Wolverhampton, hvor han heller ikke shinede, da han kun havde middelmådige hold. Er Ståle kun god når han har hold der er for gode til ligaen???
    Til trods for at jeg heller ikke er fan af Ståle lige pt. vil jeg dog lige med input til denne, sige at de gange vi har været i CL, har vi præsteret ret godt, til trods for vi var langt under modstanderne med holdet.

    Når det så er sagt, er det åbenlyst at, der ingen styr er på holdet lige pt. Man kan snakke meget om fejlindkøb, skader og lign, og som der uden tvivl har været. Men hvad kan virkelig gøres lige nu? Få en offensiv træner ind når vores defensiv sejler så meget som det gør lige pt?
    Personligt kan jeg godt li' at se en disciplineret forsvar stil, og synes ikke nødvendigvis vi skal have en super offensiv træner, men jeg kan virkelig ikke se hvordan det på nogen måde kan hjælpe, når vi har så ekstremt mange huller i vores forsvar, og hvis vi virkelig sætter et fokus på vores offensiv lige pt, ender vi jo op med at tabe 2-5, istedet for 0-3.

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Ståle raus?
    By Garneren in forum De korte linier
    Svar: 35
    Sidste Meddelelse: 05.11.17, 18:11

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •