Se afstemningsresultater: Ståle raus?

Stemmeafgivere
187. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Ståle raus nu!

    37 19.79%
  • Ståle raus i vinterpausen!

    22 11.76%
  • Ståle raus i sommerpausen!

    12 6.42%
  • Ståle raus? Du må da være vanvittig!

    85 45.45%
  • Ved ikke/det er en anden træners skyld/lad os nu lige se, hvordan det går... etc

    31 16.58%
Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 43

Emner: Ståle raus?

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Aug 2015
    Indlæg
    457

    Re: Ståle r

    Citat Oprindeligt indsendt af engulf Se meddelelser
    Til trods for at jeg heller ikke er fan af Ståle lige pt. vil jeg dog lige med input til denne, sige at de gange vi har været i CL, har vi præsteret ret godt, til trods for vi var langt under modstanderne med holdet.

    Når det så er sagt, er det åbenlyst at, der ingen styr er på holdet lige pt. Man kan snakke meget om fejlindkøb, skader og lign, og som der uden tvivl har været. Men hvad kan virkelig gøres lige nu? Få en offensiv træner ind når vores defensiv sejler så meget som det gør lige pt?
    Personligt kan jeg godt li' at se en disciplineret forsvar stil, og synes ikke nødvendigvis vi skal have en super offensiv træner, men jeg kan virkelig ikke se hvordan det på nogen måde kan hjælpe, når vi har så ekstremt mange huller i vores forsvar, og hvis vi virkelig sætter et fokus på vores offensiv lige pt, ender vi jo op med at tabe 2-5, istedet for 0-3.
    Lige nu kan der ikke gøres så meget andet end at træne på træningsbanen og få det bedste ud af de sidste 5 kampe i efteråret.
    Så har man 1-2 måneder efterfølgende hvor man udelukkende skal træne verdens mest avancerede taktik, plus at vi får skadede spillere tilbage og evt. et par nye.

    Men ingen tvivl om at Ståle Solbakken og co. langt fra har lykkedes med deres Balkan/Østeuropa projekt. Forhåbentlig er dette også en vital læring fremadrettet. Man skal slet ikke hente spillere fra den region, de har bare generelt ikke mentaliteten. Se på hvordan en spiller som f.eks. Pavlovic laller rundt og er ugidelig. Duer ikke. Hvor mange spillere fra de regioner har generelt slået til i FCK og Superligaen som helhed? Pospech måske? Hvad med FCM Balkan/Østeuropæiske revlotion i slut 00'erne eller Jens Andersons ditto i AGF osv.

    Der tegner sig en tendens til at spillere derfra ikke passer ind i Danmark. Og nej jeg er bestemt ikke fremmedhadsk. Er sammen med en udlænding privat på 5 år.

    PS. Løsningen er ikke at fyre Solbakken. Vi skal ikke have Brøndby tilstande indover det. Vi må være cool og
    så må visse ting som sagt være vital læring til fremadrettet
    Sidst redigeret af Romme : 20.11.17 kl. 18:15

  2. #17
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    530

    Re: Ståle r

    Jeg synes ikke det er den rigtige beslutning at smide Ståle på porten... Giv ham nu tid til at rejse holdet inden sommer, hvis ikke så må vi se på det til den tid...!
    Tror man ikke på ham når sæsonnen er slut, så fair nok - men pga. en dårlig ½-sæson i suppen (vi har jo gjort det ok godt i Europa League - afventer lige en måned)
    Han er trods alt den bedste træner i suppen nogensinde, hvis man tæller meritter både nationalt og internationalt - og har flere gange vist at han kan løfte FCK til et
    nyt SUPER-niveau, hvis han får tiden til det... Så må vi overleve hvis det koster ½-1 dårlig sæson ind i mellem double-successer og CHL-kampagner ;-)

  3. #18
    Tilmeldingsdato
    Dec 2013
    Indlæg
    325

    Re: Ståle r

    Lad os nu lige prøve at tage en dyb indånding.

    Hvad sker der, hvis vi fyrer Ståle nu? Måske har det en positiv chok effekt, og vi kommer til at spille formidabelt. Skønt. Men er det nok til at indhente BIF og FCM, der bare kværner derudaf? Nej, det tror jeg ikke. Hvad er formålet så med at fyre Ståle?

    Jeg forstår godt stemningen lige nu, men hvis vi absolut skal sadle om, og ændre på hele klubbens strategi og identitet gennem de sidste 16 år - hvilket det virker til, at mange ønsker - så må vi simpelthen tænke os grundigere om, end at fyre Ståle dagen efter et 3-0 nederlag i Sønderjylland. Man må kortlægge, hvordan vi ønsker at definere os selv, og om der findes en anderledes og mere bæredygtig metode end Ståles, der kan føre os frem. Det er en kæmpe beslutning, og ikke en der skal træffes i følelsernes vold. Så bliver jeg først rigtig bange, hvis vi agerer derefter.

    Min klare holdning er helt klart også, at det hele er noget lort. Der er ingen struktur, ingen vilje og alt for mange fejlindkøb, og ja - det falder tilbage på Ståle. Men Ståle har også før bevist, at han kan vende skuden. Hvem husker ikke, da vi kun vandt bronze i 08 og efterfølgende tog tre mesterskaber på stribe. Jeg er ramt på min tillid til ham, men - med fare for at blive kaldt tvangsoptimist - den eksisterer altså stadig. Brug resten af sæsonen på at overveje og gentænke om - og i så fald hvordan - vi skal redefinere os selv, men lad Ståle køre sæsonen ud og se om det ikke vender efter vinterpausen. Vi vinder nemlig intet ved at skifte stil midt i vinteren, da mesterskabet alligevel er væk. Og jo, det har altså også en betydning, at vi er så hårdt ramt på skader. To måneders vinterpause, folk tilbage fra skader og forhåbentlig nogen succesfulde nyindkøb vil gøre rigtig godt. Derudover skal vi altså have faglig kapacitet på assistentposten, ligesom jeg rigtig gerne vil have Jesper Jansson tilbage.

    Og nu overtager følelserne, men for satan, jeg holder også meget af Ståle. Jeg ville simpelthen hade at vi fyrer ham midt i sæsonen, og fuldstændig smadrer eftermælet hos den mand, der har givet os så store oplevelser. Ja, han er nok den, der har betydet allermest for os af alle.

    Jeg er maks presset, men jeg er stadig ikke klar til at give op.
    Vil altid elske Ståle

  4. De følgende 10 brugere er enige:

  5. #19
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Ståle r

    Citat Oprindeligt indsendt af engulf Se meddelelser
    Til trods for at jeg heller ikke er fan af Ståle lige pt. vil jeg dog lige med input til denne, sige at de gange vi har været i CL, har vi præsteret ret godt, til trods for vi var langt under modstanderne med holdet.

    Når det så er sagt, er det åbenlyst at, der ingen styr er på holdet lige pt. Man kan snakke meget om fejlindkøb, skader og lign, og som der uden tvivl har været. Men hvad kan virkelig gøres lige nu? Få en offensiv træner ind når vores defensiv sejler så meget som det gør lige pt?
    Personligt kan jeg godt li' at se en disciplineret forsvar stil, og synes ikke nødvendigvis vi skal have en super offensiv træner, men jeg kan virkelig ikke se hvordan det på nogen måde kan hjælpe, når vi har så ekstremt mange huller i vores forsvar, og hvis vi virkelig sætter et fokus på vores offensiv lige pt, ender vi jo op med at tabe 2-5, istedet for 0-3.

    Jeg savner idéer og kreativitet, som ikke bare går ud på at sparke langt og højt. Om det er Ståle, spillerne eller noget helt 3 ved jeg ikke men det er trods alt nemmere at fyrer Ståle end hele truppen...

    Nu efterlyser jeg jo heller ikke en træner uden taktiske kompetencer som bare praktisere en gung-ho taktik men der er næsten en holdning herinde om at man kun kan spille offensivt og lukke mange mål ind eller spille defensivtog lukke få mål ind... Jeg er ikke helt enig i den holdning.

    Vi er som regel gode i Europa mod de store hold hvor vi er underdogs og kan køre på kontra, men vi har ikke været gode i år hvor har skulle skabe kampene hverken i Superligaen eller i Europa!!!

  6. De følgende 3 brugere er enige:

  7. #20
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    392

    Re: Ståle r

    Citat Oprindeligt indsendt af Romme Se meddelelser
    Men ingen tvivl om at Ståle Solbakken og co. langt fra har lykkedes med deres Balkan/Østeuropa projekt. Forhåbentlig er dette også en vital læring fremadrettet. Man skal slet ikke hente spillere fra den region, de har bare generelt ikke mentaliteten. Se på hvordan en spiller som f.eks. Pavlovic laller rundt og er ugidelig. Duer ikke. Hvor mange spillere fra de regioner har generelt slået til i FCK og Superligaen som helhed? Pospech måske? Hvad med FCM Balkan/Østeuropæiske revlotion i slut 00'erne eller Jens Andersons ditto i AGF osv.
    Så dette vil altså sige at 6 spillere lige pt. er skyld i det hele? Verbic er blandt dem, samt at Matic+Gregus ikke spiller lige pt.

  8. #21
    Tilmeldingsdato
    Aug 2015
    Indlæg
    457

    Re: Ståle r

    Citat Oprindeligt indsendt af engulf Se meddelelser
    Så dette vil altså sige at 6 spillere lige pt. er skyld i det hele? Verbic er blandt dem, samt at Matic+Gregus ikke spiller lige pt.
    Præcis. Disse spillere var hentet ind som erstarninger for de afgående. Hvordan syntes du selv de har klaret den opgave hidtil?

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #22
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,622

    Re: Ståle r

    Citat Oprindeligt indsendt af Jinx13 Se meddelelser
    Lad os nu lige prøve at tage en dyb indånding.

    Hvad sker der, hvis vi fyrer Ståle nu? Måske har det en positiv chok effekt, og vi kommer til at spille formidabelt. Skønt. Men er det nok til at indhente BIF og FCM, der bare kværner derudaf? Nej, det tror jeg ikke. Hvad er formålet så med at fyre Ståle?

    Jeg forstår godt stemningen lige nu, men hvis vi absolut skal sadle om, og ændre på hele klubbens strategi og identitet gennem de sidste 16 år - hvilket det virker til, at mange ønsker - så må vi simpelthen tænke os grundigere om, end at fyre Ståle dagen efter et 3-0 nederlag i Sønderjylland. Man må kortlægge, hvordan vi ønsker at definere os selv, og om der findes en anderledes og mere bæredygtig metode end Ståles, der kan føre os frem. Det er en kæmpe beslutning, og ikke en der skal træffes i følelsernes vold. Så bliver jeg først rigtig bange, hvis vi agerer derefter.

    Min klare holdning er helt klart også, at det hele er noget lort. Der er ingen struktur, ingen vilje og alt for mange fejlindkøb, og ja - det falder tilbage på Ståle. Men Ståle har også før bevist, at han kan vende skuden. Hvem husker ikke, da vi kun vandt bronze i 08 og efterfølgende tog tre mesterskaber på stribe. Jeg er ramt på min tillid til ham, men - med fare for at blive kaldt tvangsoptimist - den eksisterer altså stadig. Brug resten af sæsonen på at overveje og gentænke om - og i så fald hvordan - vi skal redefinere os selv, men lad Ståle køre sæsonen ud og se om det ikke vender efter vinterpausen. Vi vinder nemlig intet ved at skifte stil midt i vinteren, da mesterskabet alligevel er væk. Og jo, det har altså også en betydning, at vi er så hårdt ramt på skader. To måneders vinterpause, folk tilbage fra skader og forhåbentlig nogen succesfulde nyindkøb vil gøre rigtig godt. Derudover skal vi altså have faglig kapacitet på assistentposten, ligesom jeg rigtig gerne vil have Jesper Jansson tilbage.

    Og nu overtager følelserne, men for satan, jeg holder også meget af Ståle. Jeg ville simpelthen hade at vi fyrer ham midt i sæsonen, og fuldstændig smadrer eftermælet hos den mand, der har givet os så store oplevelser. Ja, han er nok den, der har betydet allermest for os af alle.

    Jeg er maks presset, men jeg er stadig ikke klar til at give op.
    Selvom manden har givet os mange fine oplevelser, er sidste sæson og alle de andre dobbelt og guldsæsoner altså fortid.
    Når man så ser og hører ham udtale sig at det ene og alene er hans skyld, det går som det gør må man også stille spørgsmålstegn ved hans kompetencer som ikke ligefrem shiner pt.

    Imo giver de et fint indtryk, af hvorfor manden er blevet fyret fra Køln og wolves, når han nu ikke har de bedste spillere til rådighed.
    Hans eftermælge har han vist selv ødelagt oven på det her rædselshalvår.
    Så hvis man nu alligevel vil skifte koncept kan man ligeså godt gøre det nu, hvor man har en lang pause foran sige, samt lade en evt. ny træner finde ud af hvad han vil med truppen.
    Sidst redigeret af Slush : 20.11.17 kl. 19:49

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #23
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Ståle raus?

    Citat Oprindeligt indsendt af Slush Se meddelelser
    En god træner, havde løst de problemer skaderne havde givet ved at omlægge taktikken til noget der passer ind materialet.
    En dårlig træner holder stædigt fast i noget vi ikke har materialet til at udfører.
    Fra sæsonens start vil jeg mene, at vi havde spillermaterialet til, at klare Ståles taktik. På det tidspunkt var der dog blandt andet nogle nye spillere, der først skulle ordentligt ind på holdet, midtbanen med Kvist og Gregus havde store udfald og højrebacken var svækket. Det er umiddelbart ikke noget, der ville få mig til at genoverveje taktikken, men snarere blot lave justeringer (hvilket også er sket, dog kun med blandet succes).
    Da skaderne begyndte at hobe sig op, kunne man nok godt have ændret noget i spillestilen, men det virker også lidt omsonst, at ændre i taktikken når man umiddelbart skal vende tilbage til den efterfølgende, især fordi en ændring i taktikken vil betyde ny taktik for alle – også de etablerede spillere.
    At ændre taktikken er ikke noget der med et trylleslag løser vores svagheder. De formsvage spillere vil givetvis stadig være formsvage og man vil givetvis også stadig indkassere de ’lette’ scoringer.
    Personligt så jeg gerne, at vi kunne formå at spille meget mere direkte når det er åbenlyst, at vi med vores tålmodige tilgang ikke kan kreere chancer, men jeg tror ikke, at en ny taktik med et vil løse det problem heller. Så en så sort/hvis tilgang til det mener jeg ikke er retfærdig.

    Citat Oprindeligt indsendt af Slush Se meddelelser
    Verbic er vel først begyndt for alvor at shine nu her, 2 år efter han ankom til klubben.
    Jeg siger det gerne igen, Ståles taktik tager 1½-2 år for de enkelte spillere at forstå da den åbenbart er så kompliceret at udfører.
    Det triste i det her sammenhæng er at vi til sommer kan starte forfra, efter en ny åreladning af spillere.
    Jeg skal ikke sige om en anden træner kunne accelerere Verbics udvikling, men jeg har svært ved at se, hvad man reelt kan kritisere. Han kunne godt have taget større skridt sidste sæson, men var her dels hæmmet af skader og at Toutouh præsterede godt.
    At det tager 1-2 år for nye spillere for alvor at bryde igennem, ser jeg mere som konsekvens af, at vi ikke køber spillere der ved købstidspunktet har et højere niveau end dem der allerede er på holdet (og dem der har det, er heller ikke 1-2 år om at bryde igennem). Sat på spidsen så vidner det, i min optik, nærmere om en svag trup eller en svag taktik (eller ekstrem god scouting), hvis alle og enhver kan gå ind og udfordre startopstillingen.
    Citat Oprindeligt indsendt af Slush Se meddelelser
    Vil nok give det manglende kompetencer hos vores trænerteam i hvordan offensivt fodbold også kan udføres.
    Kan ikke se hvorfor man skal gå på kompromis med offensiven, fordi man vægter defensiven først.
    Det er naturligvis sandsynligt og jeg ser helst at assistenttræneren har andre idéer og løsninger end Ståle, så de på den måde kan komplementere hinanden. I den sammenhæng ved jeg ikke helt hvad Lange eller Antonsson (der mest af alt nok er i en slags oplæring) kan bidrage med.
    Til gengæld synes jeg det virker naturligt, at et fokus på defensiven kan kompromittere offensiven.
    Eksempelvis så vi Sønderjyskekampen at selvom Sønderjyske stod dybt, så var Kvist og Zeca alt for defensive og turde ikke overlade for meget til Lüftner og Vavro og det var på trods af, at Sønderjyske kun stillede med en angriber. De kom som regel kun frem, når Sønderjyske havde alle mand bag bolden. Et mere offensivt hold havde forsøgt, at skubbe midtbanen længere frem og så overlade mere ansvar til forsvaret. Det lukker hullet op til angriberne, det gør at en midtbanespiller kan gå med i feltet og at en midtbane kan hjælpe mere i opbygningen på kanterne, men det åbner også et rum bag midtbanen og det turde vi åbenbart ikke (der er naturligvis flere faktorer i spil end blot dem jeg lister).
    Der er ingen der siger, at den ’rigtige’ måde er at sikre defensiven og det virkede øjensynligt ikke mod Sønderjyske. Derfor er jeg ikke uenig i, at vi kan have gavn af en anden tilgang, men jeg synes nu ikke, at argumenterne mod Ståles tilgang er særlig gode (kan jo godt bare være mig).
    Citat Oprindeligt indsendt af Slush Se meddelelser
    Vi spiller stadig på samme kedelige måde, hvor alt offensivt er efterladt til to spillere der måske har en god dag(Hej Falk & Verbic), samt dødbolde.
    Vi spiller for at sige det ligeud, røv kedeligt fodbold. Det er fantasiløst, uden fart og virker fastlåst i at stå korrekt i de defensive pligter.
    Et hold i en dårlig periode spiller næppe særlig god fodbold, men jeg mener ikke, at vi spillede kedeligt eller dårligt i sidste sæson (som jeg ved nogle er uenige i – det er jo en smagssag). Går vi ud fra tesen om, at Ståle kan bygge holdet op igen, så ser jeg ingen grund til at skifte træner nu (eller i vinterpausen), hvis det er en konsekvens af det nuværende spil.

    Citat Oprindeligt indsendt af Slush Se meddelelser
    Jeg siger det gerne, jeg ser gerne en ny træner der kan bringe nye indput og ideer ind i hvordan FCK skal spille.
    Jeg gad reelt godt en træner, der kunne bringe lidt fart og offensive ideer ind i hvordan FCK skal forsvare sig med bolde samt angribe med bolden.
    Om det kommer til at ske, er nok utopi at tro da Ståle er fredet i KBH og bundet op på alt hvad angår FCK pga., den managerpost han besidder.
    Men når man ser på hvordan man har brugt penge, selv besøgt og beset de spillere man har købt.
    Det vidner sgu om elendig scouting/træner arbejde om man vil det eller ej.
    Jeg kan sagtens forstå den tilgang og jeg kan især godt forstå ønsket om en mere direkte stil (som jeg faktisk synes vi så lidt til da Wettergren i kort tid var her) og det tror jeg bestemt at en ny træner kan indføre. Om det på sigt kan overgå de resultater Ståle har skabt, kan jeg dog ikke afgøre og jeg har ikke læst nogle solide argumenter der har kunne overbevise mig.
    Jeg tror ikke at Ståle er fredet, men grundet hans massive indflydelse og magt skal der virkelig meget til. Uanset hvad er det jo ikke os der bestemmer og jeg tror først det bliver et tema, om han skal fyres, hvis vi slutter uden for top 6.
    Realistisk tror jeg mere der er tale om, hvorvidt han skal beholde managerrollen, for uanset hvor logisk transferstrategien har været, så er den dumpet med et brag.

  13. De følgende 4 brugere er enige:

  14. #24
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Ståle raus?

    Med Bårds tilbagevenden til foråret kan vi lukke denne tråd.

    I stedet for at tænke nyt køber vi igen gammelt, som vi er helt trygge ved (Ligesom William og Pierre). Bård er sikkert stadig sød og dygtig til det, han kan.

  15. #25
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    57

    Re: Ståle raus?

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Med Bårds tilbagevenden til foråret kan vi lukke denne tråd.

    I stedet for at tænke nyt køber vi igen gammelt, som vi er helt trygge ved (Ligesom William og Pierre). Bård er sikkert stadig sød og dygtig til det, han kan.
    Om jeg fatter den generelle antipati mod Ståle og hans præstationer...?!

    Jeg er helt på linie med, at der kan være forskellige holdninger til, hvordan FCK skal spille. Jeg kunne af og til også godt efterspørge noget mere vovemod. Når det så er sagt, så tror jeg stadig fuldt og fast på, at den måde vi spiller på, er den eneste måde, hvorpå et dansk tophold kan skabe succes i Europa. Derfor er vi langt henad vejen og nødt til at spille sådan i Superligaen.

    Jeg er også helt på det rene med, at det niveau, som holdet viser lige nu, er helt uhørt og uacceptabelt. Jeg er helt med på, at de indkøb (i særdeleshed Lüftner og Pavlovic) der er foretaget, ikke har slået igennem og at det svært at forestille sig at de skulle gøre det - også på den lange bane. Meget af det skyldes i mine øjne dog, at man har skullet bygge et helt nyt hold, eller som minimum en ny rygrad og at vi har været ramt af uhørt mange skader. Men umiddelbart har ingen af delene noget at gøre med, om spilkonceptet er det rigtige.

    Er indkøb og skader så Ståles skyld? Ja, det er det vel - til dels. Alle klubber rammer af og til forkert - det er et vilkår. Alle klubber rammer perioder, hvor man rammes af uheld (skader). Det gør også Ståle og FCK.
    Her taler vi om en mand og en klub, som i flere perioder, har evnet at købe rigtigt ind, sørge for en velplejet og næsten skadesfri trup, så hvorfor skulle de ikke kunne gøre det igen med den samme bemanding bag holdet?

    Ja vi er godt og grundigt distanceret af de øvrige tophold og henter dem ikke i denne sæson. Men hvad skulle hindre os fra det i næste sæson? Lige nu er vilkårene for FCK og hhv. BIF og FCM vidt forskellige for at præstere. Vi har helt ny rygrad i holdet, de har kontinuitet. Vi vælter os i skader og karantæner, de har nærmest ingen. Vi skal fokusere på både Superliga og Europa, de skal kun fokusere på Superligaen. Disse ting vil variere over tid. Uomtvisteligt er det dog, at vi bliver hårdere presset de kommende år end i de forrige, idet den nuværende top 3 i Superligaen har rige folk i kulissen, der kan sikre, at disse klubber kan agere mere tålmodigt og købe og sælge efter sportslige hensyn.

    Vi er ikke den eneste storklub, der må tage dyk fra tid til anden - det gør alle! Målet er, at dykket bliver så kortvarigt som muligt. Ved at kigge på nogle cases ude i Europa, kan man sagtens finde flere eksempler på, at man ikke bare kører en liga over år efter år. Feyenoord blev mestre sidste år og har taget et gevaldigt dyk. Ajax og Anderlecht kom langt i Europa og mistede vigtige spillere og startede sæsonen meget skidt. De er dog kommet efter det. Basel er suveræne økonomisk og klarer sig voldsomt godt i CL, men har kun 26 point for 15 kampe og ligger 7 point efter Young Boys. Så er der Grækenland, hvor hverken Olympiacos eller Panathinaikos præsterer efter formåen.
    Erkendt, vores krise er større end førnævntes, men jeg gætter på, at vi havde ligget bedre til, hvis vi ikke havde været ramt af langvarige skader til nøglespillere og småskader og karantæner til rigtig mange andre.

    Nogle nævner, at det virker til at Ståle har tabt omklædningsrummet. Jeg er ikke i det mindste tvivl om, at det ikke er tilfældet. Der kan have sneget sig noget metaltræthed eller overlegenhed ind i truppen fra sæsonstart, som vi har svært ved at slippe ud af, men også dette ser jeg som et vilkår. Modsat kan man se, hvilken sult det giver i de øvrige klubber, når de har været væk fra toppen i en periode.

    Det er nærmest surrealistisk at stå i denne situation et år efter, vi alle vist næsten syntes vi var uovervindelige på den korte og lange bane. Hvorom alting er, så er der sikkert flere ting der skal gøres anderledes (igen), men jeg mener, at Ståle er den rigtige til at vurdere og iværksætte disse ændringer. I hvert fald ser jeg, at risikoen ved at lave et helt nyt administrativt setup, er langt mere risikabelt end at fortsætte det spor der er lagt.

  16. De følgende 6 brugere er enige:

  17. #26
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    499

    Re: Ståle raus?

    Citat Oprindeligt indsendt af DanDruff Se meddelelser
    Om jeg fatter den generelle antipati mod Ståle og hans præstationer...?!

    Jeg er helt på linie med, at der kan være forskellige holdninger til, hvordan FCK skal spille. Jeg kunne af og til også godt efterspørge noget mere vovemod. Når det så er sagt, så tror jeg stadig fuldt og fast på, at den måde vi spiller på, er den eneste måde, hvorpå et dansk tophold kan skabe succes i Europa. Derfor er vi langt henad vejen og nødt til at spille sådan i Superligaen.

    Jeg er også helt på det rene med, at det niveau, som holdet viser lige nu, er helt uhørt og uacceptabelt. Jeg er helt med på, at de indkøb (i særdeleshed Lüftner og Pavlovic) der er foretaget, ikke har slået igennem og at det svært at forestille sig at de skulle gøre det - også på den lange bane. Meget af det skyldes i mine øjne dog, at man har skullet bygge et helt nyt hold, eller som minimum en ny rygrad og at vi har været ramt af uhørt mange skader. Men umiddelbart har ingen af delene noget at gøre med, om spilkonceptet er det rigtige.

    Er indkøb og skader så Ståles skyld? Ja, det er det vel - til dels. Alle klubber rammer af og til forkert - det er et vilkår. Alle klubber rammer perioder, hvor man rammes af uheld (skader). Det gør også Ståle og FCK.
    Her taler vi om en mand og en klub, som i flere perioder, har evnet at købe rigtigt ind, sørge for en velplejet og næsten skadesfri trup, så hvorfor skulle de ikke kunne gøre det igen med den samme bemanding bag holdet?

    Ja vi er godt og grundigt distanceret af de øvrige tophold og henter dem ikke i denne sæson. Men hvad skulle hindre os fra det i næste sæson? Lige nu er vilkårene for FCK og hhv. BIF og FCM vidt forskellige for at præstere. Vi har helt ny rygrad i holdet, de har kontinuitet. Vi vælter os i skader og karantæner, de har nærmest ingen. Vi skal fokusere på både Superliga og Europa, de skal kun fokusere på Superligaen. Disse ting vil variere over tid. Uomtvisteligt er det dog, at vi bliver hårdere presset de kommende år end i de forrige, idet den nuværende top 3 i Superligaen har rige folk i kulissen, der kan sikre, at disse klubber kan agere mere tålmodigt og købe og sælge efter sportslige hensyn.

    Vi er ikke den eneste storklub, der må tage dyk fra tid til anden - det gør alle! Målet er, at dykket bliver så kortvarigt som muligt. Ved at kigge på nogle cases ude i Europa, kan man sagtens finde flere eksempler på, at man ikke bare kører en liga over år efter år. Feyenoord blev mestre sidste år og har taget et gevaldigt dyk. Ajax og Anderlecht kom langt i Europa og mistede vigtige spillere og startede sæsonen meget skidt. De er dog kommet efter det. Basel er suveræne økonomisk og klarer sig voldsomt godt i CL, men har kun 26 point for 15 kampe og ligger 7 point efter Young Boys. Så er der Grækenland, hvor hverken Olympiacos eller Panathinaikos præsterer efter formåen.
    Erkendt, vores krise er større end førnævntes, men jeg gætter på, at vi havde ligget bedre til, hvis vi ikke havde været ramt af langvarige skader til nøglespillere og småskader og karantæner til rigtig mange andre.

    Nogle nævner, at det virker til at Ståle har tabt omklædningsrummet. Jeg er ikke i det mindste tvivl om, at det ikke er tilfældet. Der kan have sneget sig noget metaltræthed eller overlegenhed ind i truppen fra sæsonstart, som vi har svært ved at slippe ud af, men også dette ser jeg som et vilkår. Modsat kan man se, hvilken sult det giver i de øvrige klubber, når de har været væk fra toppen i en periode.

    .
    Ja det er meget normalt at storklubber falder i niveau - og hvad plejer der så at ske? - Bingo - trænerfyring! Kan det tænkes at vores elskede nordmand selv er ramt af metaltræthed? Han har om nogen vundet ALT denne klub kan vinde - og gjort det så godt at han burde værre et emne i mange storklubber?
    Jeg siger bestemt ikke, at der skal gå Real Madrid, Chelsea eller skrækeksemplet AGF i trænerrotationen - men jeg ville gerne snart se nogen nye ideer i Fc.København


  18. #27
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    392

    Re: Ståle r

    Citat Oprindeligt indsendt af Romme Se meddelelser
    Præcis. Disse spillere var hentet ind som erstarninger for de afgående. Hvordan syntes du selv de har klaret den opgave hidtil?

    Helt enig i at de ikke har været gode, men når det så er sagt, hvad med resten af holdet? Det er squ ikke kun dem der er elendige. Jeg ville aldrig afskrive en spiller grundet hans nationalitet.

  19. #28
    Tilmeldingsdato
    Aug 2015
    Indlæg
    457

    Re: Ståle r

    Citat Oprindeligt indsendt af engulf Se meddelelser
    Helt enig i at de ikke har været gode, men når det så er sagt, hvad med resten af holdet? Det er squ ikke kun dem der er elendige. Jeg ville aldrig afskrive en spiller grundet hans nationalitet.
    Nej det skal man heller ikke. Men når nu de spillere for det første tydeligvis ikke har niveauet og de så oven i det render rundt med en lad kropsattitude så skal de efter min mening bare ud. Det er ret simpelt. Pavlovic og Luftner f.eks. bliver aldrig nogensinde rigtige FCK spillere. Det er jeg 100 procent sikker på. De er så pisse irriterende at se på, og det gøre mig ked af det at se sådanne to spillere rende rundt at spille for Byens Hold. Det gøre det altså. Ståle Solbakken har fejlet groft med de spillere han har hentet derfra. Der er en tendens til at spillere fra de regioner ikke fungere i DK. Hvor mange kan du på stående hånd nævne udover Pospech og tildels Verbic der har haft stor succes i Superligaen? Hør hvordan Mikanovic render rundt og flæber over at dommerne er efter ham til den lokale avis bla. Deres kultur og deres måde at se verden på er totalt anderledes fra hvordan vi lever i Danmark.
    Ikke for at gå total besærk og generalisere. Men jeg ved at mange østeuropæer og Balkan folk tror at fordi Danmark er så rigt et land og folk har så mange ting at så er det OK at de kommer herop og tager vores ting. Det er jeg blevet fortalt og det siger jo alt om hvordan de tænker. Det er så fjernt fra den danske mentalitet. Selv jeg som netop er i et forhold med en fra de regioner har svært ved at forstå hvorfor hun gøre visse ting sommetider og hvorfor tingene fungere på visse måder i hendes land. Folk har generelt en lad holdning til tingene og er dovne og det skyldes at man i mange tilfælde er blevet undertrykt i mange år og at arbejde for manges tilfælde ikke har en værdi grundet lav løn osv, Så kommer man til Danmark og får en fyrstehyre og falder stille og roligt hen. Det er en helt anden verden. Og så forventer danske fodboldklubber at man kan tage dem herop og lade dem spille fodbold med 23 andre danske/skandinaviske spillere og så løses alle kulturelle og mentale forskelle. Det tror jeg ikke på.

    Igen vil jeg understrege at jeg har ikke noget imod Østeuropæer og Balkan folk
    Sidst redigeret af Romme : 24.11.17 kl. 17:29

  20. #29
    MCN er offline 1/11-06 - jeg var der!
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    832

    Re: Ståle r

    Citat Oprindeligt indsendt af Romme Se meddelelser
    Nej det skal man heller ikke. Men når nu de spillere for det første tydeligvis ikke har niveauet og de så oven i det render rundt med en lad kropsattitude så skal de efter min mening bare ud. Det er ret simpelt. Pavlovic og Luftner f.eks. bliver aldrig nogensinde rigtige FCK spillere. Det er jeg 100 procent sikker på. De er så pisse irriterende at se på, og det gøre mig ked af det at se sådanne to spillere rende rundt at spille for Byens Hold. Det gøre det altså. Ståle Solbakken har fejlet groft med de spillere han har hentet derfra. Der er en tendens til at spillere fra de regioner ikke fungere i DK. Hvor mange kan du på stående hånd nævne udover Pospech og tildels Verbic der har haft stor succes i Superligaen? Hør hvordan Mikanovic render rundt og flæber over at dommerne er efter ham til den lokale avis bla. Deres kultur og deres måde at se verden på er totalt anderledes fra hvordan vi lever i Danmark.
    Ikke for at gå total besærk og generalisere. Men jeg ved at mange østeuropæer og Balkan folk tror at fordi Danmark er så rigt et land og folk har så mange ting at så er det OK at de kommer herop og tager vores ting. Det er jeg blevet fortalt og det siger jo alt om hvordan de tænker. Det er så fjernt fra den danske mentalitet. Selv jeg som netop er i et forhold med en fra de regioner har svært ved at forstå hvorfor hun gøre visse ting sommetider og hvorfor tingene fungere på visse måder i hendes land. Folk har generelt en lad holdning til tingene og er dovne og det skyldes at man i mange tilfælde er blevet undertrykt i mange år og at arbejde for manges tilfælde ikke har en værdi grundet lav løn osv, Så kommer man til Danmark og får en fyrstehyre og falder stille og roligt hen. Det er en helt anden verden. Og så forventer danske fodboldklubber at man kan tage dem herop og lade dem spille fodbold med 23 andre danske/skandinaviske spillere og så løses alle kulturelle og mentale forskelle. Det tror jeg ikke på.

    Igen vil jeg understrege at jeg har ikke noget imod Østeuropæer og Balkan folk
    Skal vi lige hæve niveauet en smule???
    MCN

  21. De følgende 7 brugere er enige:

  22. #30
    Tilmeldingsdato
    Aug 2015
    Indlæg
    457

    Re: Ståle r

    Citat Oprindeligt indsendt af MCN Se meddelelser
    Skal vi lige hæve niveauet en smule???
    MCN

    Kan godt se hvad du mener og det er heller ikke for at lyde dumdristig. Men det handler om at prøve at give et billede af hvordan tingene kan være når to kulturer der er så milevidt fra hinanden mødes. Dette er ikke noget jeg slynger ud, jeg har som du sikkert selv kan læse dig til, selv erfaring med det. Og der er bare forskelle på kulturen og mentaliteten på de breddegrader og det vi kender fra Danmark. Hvorfor skulle det være anderledes på en fodboldbane? Har du nogensinde opholdt dig i disse regioner over en længere periode som undertegnede? De kan da sikkert være fine fodboldspillere, men hvis mentaliteten ikke rigtig er der til hårdt arbejde i modgang så er der jo ingenting tilbage. Syntes du en spiller som Pavlovic arbejder hårdt? Hvad syntes du i øvrigt om hans lade kropsattitude? Hvad med Luftner ditto? Det gøre ondt som fan at se sådan en elendighed og ugidelighed.

    Det er nemt at være bagklog men mon ikke det havde set anderledes ud pt. hvis holdet var fyldt op med Skandinaviere og især hvis de havde god kvalitet. Egentlig bare det der er min pointe
    Sidst redigeret af Romme : 24.11.17 kl. 20:50

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Ståle raus?
    By Garneren in forum De korte linier
    Svar: 35
    Sidste Meddelelse: 05.11.17, 18:11

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •