Side 5 af 6 FørsteFørste ... 23456 SidsteSidste
Viser resultater 61 til 75 af 80

Emner: Målsætning for resten af sæsonen

  1. #61
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,397

    Re: Målsætning for resten af sæsonen

    Citat Oprindeligt indsendt af danebull Se meddelelser
    Det er da fuldstændigt håbløs at ønske et nedrykningsslutspil. Det er helt imod DNA'en i vores klub og med vores manglende held med marginalerne, så skal jeg ikke ud at tage den chance.
    Tjah. Hvis nu f.eks. Brøndby ryger ud allerede i næste runde, hvad alle sunde mennesker håber på, og FCM tager samme tur inden finalen, så står vi med 13 points op til bronzen.

    Indhenter vi de 13 points, skal vi stadig spille en playoffkamp mod nr. 7 for at få lov at beholde den plads i Europa League.

    Man kan sige, at det føles forkert at gå efter Europa via en 7.-plads i stedet for at gøre det på den hårde måde. Men håbløst? Det er det altså ikke. Det er ret realistisk. Der er nemlig også en del marginaler man kan være uheldig med, hvis man skal til at indhente en føring der står på 13 points lige nu, og måske endda er endnu større når slutspillet skal til at begynde.

    Egentlig kan jeg ikke se de store etiske kvaler i det. Superligaen har meldt det meget direkte ud: I denne turnering kan det betale sig at tabe, og tage et skridt nedad for at få en genvej til Europa. Det er hele idéen bag den 'underholdende' Venus B-model fra Hypercube, at det skal kunne betale sig at være nr. 7 frem for nr. 4, 5 eller 6. Nogle af os advarede allerede ved indførslen om, at det var pisseusundt, men nu står vi med modellen, og så siger jeg bare "When in Rome ..."

    En anelse nihilisme herfra oven på kampen i går morges kan øvrigt ikke udelukkes ;-)


  2. #62
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,623

    Re: Målsætning for resten af sæsonen

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace Se meddelelser
    Hvis Ståle var sin opgave voksen, ville han gå i gang med at forberede holdet til den kommende sæson - om han så selv stadig er her til den tid eller ej.

    Det vil sige satse på de spillere, som fremtiden skal bygges op om, og den første og vigtigste, der skal pilles ud af ligningen, er William Kvist. Han er totalt færdig som central midt i vores 4-4-2 og burde parkeres på bænken som fjerde-/femtevalg. Lad Gregus spille ved siden af Zeca med Matic som backup og giv Keita chancen, når han er klar igen.

    I forsvaret er Bengtsson åbenlyst det svageste led, og selvom det betyder, at det usikre makkerpar Lüftner og Vavro kommer til at spille sammen igen, så må og skal Boilesen ud på backen, så vi kan slippe for at glo på Pierre.

    Fischer må formodes at starte fast fra på lørdag, og med en ordentlig makker tror jeg stadig på, at Pieros kan komme i gang efter sin gevaldige formnedgang. Pavlovic har til gengæld med al tydelighed vist, at han ikke har niveauet, så han må ud på bænken.

    Kill your darlings, Ståle. Det tog aaaalt for lang tid med Toutouh, så vis nu lidt nosser denne gang og lad Kvist trække sig tilbage, inden det for alvor bliver pinligt.
    Vi kan alligevel ikke nå noget i den her forpulede "mellemsæson" (lol), så det giver mere mening at have som målsætning at få formet fremtidens hold.
    Hvis Ståle var sin opgave voksen, stoppede han med øjebliklig virkning som træner i FCK.
    Jeg har virkelig svært ved at se, hvordan han skal kunne vende den her krise vi er i.
    Han holder stædigt fast i de samme spillere, som bliver ved gang på gang at præstere så ynkeligt.
    Dertil har manden brugt så mange mio kr, at man får lyst til at græde over hvor ringe de spillere er han har hentet.

    Dertil har han stadig ikke hentet den stopper/leder forsvaret skriger på, og nej det er ikke Erik J.
    Han mangler som du selv nævner det, stadig at finde ud af at Kvist tid som DM i en 442 er kørt helt af sporet.
    Dertil mangler vi i den grad en erstatning til Santander, da Ståle på ingen måde har formået at udvikle sig hvad angår offensiv opspil.

    Alle ved hvad FCKs spillestil er, der er så simpelt at lukke ned.
    Der er ingen nytænkning, man spiller stadig selvom vi har et historisk ringe angreb med lange bolde og indlæg.

    Dertil giver jeg ikke specielt meget for en mellemsæson.
    Det handler om elendig scouting arbejde, både fra vores scout afdeling, men så sandelig også fra Ståle og Lange som i sidste ende godkender de køb der er fortaget.

  3. De følgende 5 brugere er enige:

  4. #63
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Målsætning for resten af sæsonen

    Noget af det offensive spil bliver forhåbentlig bedre med ansættelsen af Bård Wiggen. Det har jeg en forhåbning om i hvert fald...

  5. De følgende 5 brugere er enige:

  6. #64
    Tilmeldingsdato
    Jul 2015
    Indlæg
    89

    Re: Målsætning for resten af sæsonen

    Målsætningen må være at få Europæisk bold i næste sæson, og hvilken bedre måde at opnå det på end at vinde Europa League?! Ja, med Atléticos forsvarsduo ude af kampene mod os, så ligger der jo en oplagt mulighed lige dér. https://www.tipsbladet.dk/nyhed/euro...af-fck-kampene
    Jeg kan umuligt forestille mig, at Filip Luis og Gimenez kan holde så farlige folk som Pieros og Pavlovic fra fadet! Uha, uha, vejen til Europa ligger åben nu!!!

  7. De følgende 8 brugere er enige:

  8. #65
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,184

    Re: Målsætning for resten af sæsonen

    Citat Oprindeligt indsendt af Master Se meddelelser
    Målsætningen må være at få Europæisk bold i næste sæson, og hvilken bedre måde at opnå det på end at vinde Europa League?! Ja, med Atléticos forsvarsduo ude af kampene mod os, så ligger der jo en oplagt mulighed lige dér. https://www.tipsbladet.dk/nyhed/euro...af-fck-kampene
    Jeg kan umuligt forestille mig, at Filip Luis og Gimenez kan holde så farlige folk som Pieros og Pavlovic fra fadet! Uha, uha, vejen til Europa ligger åben nu!!!
    Sjovt nok, men det bliver vel i sagens natur Santander-Fischer på toppen. Uden Godin og Savic (måske endda Filipe Luis, der har været meget skadet og endnu ikke er tilbage fra sin nuværende skade) er det forsvar i sagens natur svækket. Plus de har ikke nogen forsvarere tilbage på bænken overhovedet.

    Selvfølgelig er de da gigantiske favoritter, men FCKs håb hviler velsagtens i, at Santander når at blive klar, da en duo med ham og Fischer er cirka 100 gange bedre end Pavlovic-Pieros. Derudover er det egentligt meget rart at skulle møde et hold, der må gå efter at fedte en 1-0 sejr hjem, i stedet for et offensivt hold som Arsenal eller Dortmund, hvor der måske er åbent i defensiven, men hvor jeg seriøst ville få et panikanfald af at se Vavro og Lüftner på glatis. For lige nu er FCK vel i stand til at tabe med rigtig mange mål mod et storhold.

  9. De følgende 3 brugere er enige:

  10. #66
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    445

    Re: Målsætning for resten af sæsonen

    Desværre er 100 gange 0 = 0 ��
    Mvh Anders
    -----------------------------------------------
    Pessimist for life

  11. De følgende 2 brugere er enige:

  12. #67
    Django er offline Ostepoppes, R. Varemærke!
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    383

    Re: Målsætning for resten af sæsonen

    Når jeg tænker på Atletico kampene og på Luftner/Vavro duoen tænker jeg kun på 3 ord:
    Griezmann
    Costa
    Torres

    Det er ærlig talt ikke en rar tanke, også selvom Atletico ikke er kendt for at score mange mål...

  13. De følgende 4 brugere er enige:

  14. #68
    Tilmeldingsdato
    Jul 2015
    Indlæg
    89

    Re: Målsætning for resten af sæsonen

    Citat Oprindeligt indsendt af okoronkwo Se meddelelser
    Derudover er det egentligt meget rart at skulle møde et hold, der må gå efter at fedte en 1-0 sejr hjem, i stedet for et offensivt hold som Arsenal eller Dortmund, hvor der måske er åbent i defensiven, men hvor jeg seriøst ville få et panikanfald af at se Vavro og Lüftner på glatis.
    Så er det godt, at det kun er Diego Costa og Antoine Grizmann, der er på toppen...
    Spøg til side - kan sagtens se din pointe omkring 1-0 som værende fint for dem. Håber i hvert fald, at det er sådan i første kamp, så vi i det mindste kan håbe på en god oplevelse i Parken.

    Må dog indrømme, at jeg næsten kan glæde mig til at se Diego Costa over for netop Vavro og Lüftner - så skal du se vores tjekkoslovakiske duo opleve, hvad spillets største bandit kan på en fodboldbane! Pukki fremstår jo som en skoledreng ved siden af Madrids svar på Shrek.

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #69
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,237

    Re: Målsætning for resten af sæsonen

    Fuldstændig enig med Ace.

    Alt der "forstyrrer" opbygningen mod et sikkert mesterskabshold i næste sæson, der kan gå ud og spille relevant med i Europa i den efterfølgende sæson, må gerne fylde så lidt som overhovedet muligt.

    Dvs 1) ud med Kvist og Bengtsson og ind med dem som måske kan blive en del af fremtiden. 2) Sæt IKKE holdet efter håb om resultater, men spil efter at gøre holdet klar på sigt. Det er fuldstændig ligegyldig, hvordan det går mod Atletico og i ligaen. Om vi bliver nr. 3 eller 9 er underordnet. Bare byg op.
    “We`ll be coming down the road.
    Wien you hear the noise...”


    FCK Allstar:

    --------------Wiland-----------------
    Pospech--Antonsson--Hange--Wendt
    Sionko---linde---Mykland---Grøn
    --------Zuma------Allbæck------

  17. #70
    Tilmeldingsdato
    Jul 2016
    Indlæg
    299

    Re: Målsætning for resten af sæsonen

    Citat Oprindeligt indsendt af MBS Se meddelelser
    Fuldstændig enig med Ace.

    Alt der "forstyrrer" opbygningen mod et sikkert mesterskabshold i næste sæson, der kan gå ud og spille relevant med i Europa i den efterfølgende sæson, må gerne fylde så lidt som overhovedet muligt.

    Dvs 1) ud med Kvist og Bengtsson og ind med dem som måske kan blive en del af fremtiden. 2) Sæt IKKE holdet efter håb om resultater, men spil efter at gøre holdet klar på sigt. Det er fuldstændig ligegyldig, hvordan det går mod Atletico og i ligaen. Om vi bliver nr. 3 eller 9 er underordnet. Bare byg op.

    Det er vel egentlig også det som Ståle er igang med. Spillere som Luftner, Bengtsson, Kvist og Pavlovic er de spillere der i fremtiden skal tegne dette FCK hold. At det så kun er de færreste der efterhånden tror på det projekt, er så en anden sag.

  18. De følgende 3 brugere er enige:

  19. #71
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    850

    Re: Målsætning for resten af sæsonen

    Citat Oprindeligt indsendt af Anders Se meddelelser
    Desværre er 100 gange 0 = 0 ��
    Den dom over Fischer og Santander finder jeg ganske hård, jeg tror faktisk at de to, på en god dag, vil kunne give de fleste problemer.

    - Vi er dog enige om at hverken Pieros eller Pavlo har været skræmmende endnu.

  20. #72
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,589

    Re: Målsætning for resten af sæsonen

    Men skal vi tage udgangspunkt i hvad vi har (og ikke har) i næste sæson, så ser idealopstillingen vel således ud til den tid:

    Joronen

    (Ny højre back) - Lüftner - Johansson - Boilesen

    Skov - Gregus - Zeca - Falk

    Fischer - (Santander/Wind/Ny angriber)

    Midtbanen og angrebet kan vi pt. nemmest spille ind i denne forårssæson, fordi de er mest komplette. Så længe Johansson stadig er ude, er det svært at for alvor gøre noget i midterforsvaret, som ikke medfører mindst én lappeløsning.

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

  22. #73
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    455

    Re: Målsætning for resten af sæsonen

    He he Bakkedal, jeg tror det var sagt med et glimt i øjet, men 100 gange bedre end 2 gange nul, er nu engang 0. :-)

  23. #74
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    850

    Re: Målsætning for resten af sæsonen

    Citat Oprindeligt indsendt af Mjen Se meddelelser
    He he Bakkedal, jeg tror det var sagt med et glimt i øjet, men 100 gange bedre end 2 gange nul, er nu engang 0. :-)
    Det er jeg med på. - Jeg anfægter ingenlunde matematikken i det :-P

    Derudover mener jeg ganske seriøst, at vi der har potentialet til et makkerpar som river ligaen midtover. :-)

  24. #75
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,397

    Re: Målsætning for resten af sæsonen

    Endelig lykkedes det at komme på et væsentligt mål for resten af sæsonen:

    At få klubben til at vågne og opdage, at Zeca ikke hedder "Carlos Zeca" ...

  25. De følgende 4 brugere er enige:

Side 5 af 6 FørsteFørste ... 23456 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Zaza ude resten af sæsonen
    By gæt in forum De korte linier
    Svar: 6
    Sidste Meddelelse: 16.04.08, 15:40
  2. Silberbauer ude resten af sæsonen?
    By McMac in forum De korte linier
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 27.11.07, 17:03
  3. Sælges: Sæsonkort til resten af sæsonen
    By Miss-mus in forum Bazar
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 11.11.07, 11:55
  4. Bech ude resten af sæsonen
    By Alikiosk in forum De korte linier
    Svar: 15
    Sidste Meddelelse: 14.06.05, 11:40
  5. Røll ude resten af sæsonen...
    By Martin CX in forum De korte linier
    Svar: 13
    Sidste Meddelelse: 05.05.04, 09:57

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •