Side 2 af 6 FørsteFørste 12345 ... SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 80

Emner: Målsætning for resten af sæsonen

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Feb 2013
    Indlæg
    470

    Re: Målsætning for resten af sæsonen

    Lad os se om eksistensen Marcondes får held til at fremprovokere endnu et rødt kort til modstanderne!!!

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #17
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    836

    Re: Målsætning for resten af sæsonen

    Ah ja, det var det jeg mente med "evt. forår", ikke den klimamæssige vinkel. Beklager hvis det var uklart.

    Jeg gad godt håbe på guld-pokal-euro. Må erkende jeg bare håber på det ikke bliver BIF, dvs. jeg nok så småt hepper lidt på FCN, når nu BIF nægter at tabe kampe.
    (ender BIF med skabet skal jeg gå i en str. 12 år BIF-trøje i en uge på arbejde. Ikke super lækker timing i mit "væddemål")

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #18
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,366

    Re: Målsætning for resten af sæsonen

    At tale om guld må siges at være meget optimistisk hvis ikke direkte naivt. Brøndby har et pointsnit på 2,29. Selv hvis vi vinder RESTEN af kampene, ender vores snit på 2,27 - og med 7 sejre i de første 17 kampe kan man selv vurdere, hvor sandsynligt det er. Vi skal altså som minimum vinde så godt som resten af kampene og håbe på, at både Brøndby og FCM snubler, og samtidig må FCN heller ikke fortsætte deres vilde pointhøst.

    Bookmakerne giver os odds 19, hvilket vel svarer til omkring 4% chance for at blive mestre. Det er nok mere realistisk at gå efter tredjepladsen, selvom det bliver svært nok i sig selv - især hvis det ikke bliver til tre point på søndag, og FCN's og vores egen nuværende form taget i betragtning virker en sejr alt andet end givet.

    Bronze, videre fra EL-gruppen og pokalsejr kan gøre sæsonen til en stor skuffelse og forhåbentlig en gevaldig lærestreg til alle i klubben. Mindre end det - som pilen peger på nu - vil betyde, at det er den værste præstation i dette århundrede, og med tanke på det stærke udgangspunkt, man kom fra efter mange års opbygning, vil jeg også mene, at det vil være den svageste i klubbens historie.
    Sidst redigeret af Ace : 30.11.17 kl. 10:01
    HIC SUNT LEONES

  6. De følgende 8 brugere er enige:

  7. #19
    Tilmeldingsdato
    Jul 2008
    Indlæg
    382

    Re: Målsætning for resten af sæsonen

    Gu' er det naivt, men det ændre ikke på at målsætningen, så længe muligheden er der, skal være at vinde hele lortet. Fordi vi er den klub vi er, og fordi, som du selv påpeger, vil alt andet vil være en stor skuffelse. Det handler ikke om sandsynlighedsregning, det handler om principper.

    Vil sige det sådan, at hvis Ståle, William eller Anders H, imorgen går ud og siger til MetroXpress at vi "satser på at blive nummer 3", så vil jeg få kaffen ret så galt i halsen.

    Specielt, når vi "kun" er 2 derby sejre og 3 bøf fuckups væk fra bøf.

    Hvis vi vinder resten af vores kampe, hvilket målsætningen bør være, så er vi 8 point efter bøf, 4 efter herning og har overhalet farum - alene på indbyrdes opgør.
    "When the seagulls follow the trawler, it is because they think sardines will be thrown into the sea"

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #20
    KK er offline Topstyret stemmekvæg
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    420

    Re: Målsætning for resten af sæsonen

    Så skal du ikke tage en tår kaffe, mens du læser denne (fra MX-tillægget BT): https://www.bt.dk/superligaen/fck-vi...d-og-skaenderi

    Vi har jo ikke løst noget endnu. Som jeg sagde til spillerne inden kampen, så er vi i en lortesituation. Men nu må vi se, om vi kan komme op på en tredjeplads.

  10. #21
    Tilmeldingsdato
    Jul 2008
    Indlæg
    382

    Re: Målsætning for resten af sæsonen

    Armen + ffs! ;p

    Er ikke på nogen måder enig, men giver Ståle at man nok heller ikke skal give en flok drenge mere pres end højest nødvendigt. Tror ikke et sekund på, at der internt arbejdes med en forhåbning om en 3. plads, men kan godt se logikken i at smide presset lidt over på de 2 andre hold.

    Gulvet skal hjem! *Ta'r tår af nu lunken kaffe*
    "When the seagulls follow the trawler, it is because they think sardines will be thrown into the sea"

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #22
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,184

    Re: Målsætning for resten af sæsonen

    Spørgsmålet er mest, om FCM og BIF kan hentes, for FCN tror jeg helt sikkert, vi henter. De mister Marcondes og Mtiliga til nytår, sammen med Petry og Gregor som selvfølgelig ikke har været centrale figurer, men som alligevel er blandt de rutinerede kulturbærere. Det er altså 4 af de mest indflydelsesrige spillere, der smutter på samme tid. Det betyder også, at de ender med en meget tynd trup til foråret. Så må vi håbe, at der takkes ja til bud på Novak, Rønnow, Larsson, Onuachu osv. til januar.

  13. #23
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,366

    Re: Målsætning for resten af sæsonen

    Citat Oprindeligt indsendt af okoronkwo Se meddelelser
    Spørgsmålet er mest, om FCM og BIF kan hentes, for FCN tror jeg helt sikkert, vi henter. De mister Marcondes og Mtiliga til nytår, sammen med Petry og Gregor som selvfølgelig ikke har været centrale figurer, men som alligevel er blandt de rutinerede kulturbærere. Det er altså 4 af de mest indflydelsesrige spillere, der smutter på samme tid. Det betyder også, at de ender med en meget tynd trup til foråret. Så må vi håbe, at der takkes ja til bud på Novak, Rønnow, Larsson, Onuachu osv. til januar.
    Problemet med FCN er bare, at de i sommer havde tre endnu mere markante salg i form af Lobotka, Ingvartsen og Maxsø, og alligevel er de ét point fra et snit på 2,0. De har tilsyneladende et system, som det er noget nemmere for afløserne at finde ind i end Ståles svære 4-4-2. Det er i hvert fald skræmmende at tænke på, at både de og vi i sommer solgte spillere for omkring 90 mio., men mens vores erstatninger kostede ca. 60 mio., hentede de kun en reservekeeper og et par unge spillere i Helsingør og Fredericia for samlet under fem millioner. Jeg tror ikke, man bare kan afskrive dem, fordi de nu mister Marcondes. Mtiliga er allerede mere eller mindre erstattet, og de to andre spiller ingen rolle på holdet.

    PS: Ja, deres unge hold ville sikkert blive krøllet sammen i Europa, men det argument klinger bare lidt hult, når vi ikke ligefrem selv har imponeret på den store scene i år.
    HIC SUNT LEONES

  14. De følgende 5 brugere er enige:

  15. #24
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Målsætning for resten af sæsonen

    Citat Oprindeligt indsendt af okoronkwo Se meddelelser
    Så må vi håbe, at der takkes ja til bud på Novak, Rønnow, Larsson, Onuachu osv. til januar.
    Mon ikke FCM og Brøndby vil gå meget langt for at holde på deres nøglespillere sæsonen ud, nu hvor de begge har en sjældent gylden mulighed for at tage mesterskabet? Hvis de sælger, bliver det i hvert fald formentlig til priser der gør, at de kan købe kvalitet som erstatning. Som måske oven i købet kan slå til med det samme, selv om vi ikke er så gode til den slags her i firmaet. :-)
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  16. De følgende 3 brugere er enige:

  17. #25
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    73

    Re: Målsætning for resten af sæsonen

    Citat Oprindeligt indsendt af okoronkwo Se meddelelser
    Spørgsmålet er mest, om FCM og BIF kan hentes, for FCN tror jeg helt sikkert, vi henter. De mister Marcondes og Mtiliga til nytår, sammen med Petry og Gregor som selvfølgelig ikke har været centrale figurer, men som alligevel er blandt de rutinerede kulturbærere. Det er altså 4 af de mest indflydelsesrige spillere, der smutter på samme tid. Det betyder også, at de ender med en meget tynd trup til foråret. Så må vi håbe, at der takkes ja til bud på Novak, Rønnow, Larsson, Onuachu osv. til januar.
    Der er ingen tvivl om at FCN må sige farvel til nogle tunge drenge, men jeg tør simpelthen ikke dømme dem ude. I Marcondes mister de en messias og en hulens masse mål, ingen tvivl om det. Men det gjorde de sgu også i Ingvartsen. Mtiliga spiller utvivlsomt en vigtig rolle i en ung og urutineret trup, men har været meget skadet og holdet må efterhånden have vænnet sig til at klare den uden ham. Dog tror jeg tabet af ham kan blive rigtig stort uden for banen og i omklædningsrummet. Konsekvenserne af Petrys og Gregors afgang har jeg svært ved at vurdere, men vil nøjes med at konkludere at resultaterne i deres fravær umiddelbart ikke har være påvirket mærkbart. Som så manger andre kan jeg ikke lade være med at tænke, at de for hulen da ikke kan blive ved med at hive det ene guldæg op ad reden efter det andet, men med tanke på hvordan de klarede skærene ovenpå afgangene i sommers (Lobotka, Ingvartsen & Maxsø), så vil jeg sgu gerne se dem have det formdyk vi alle håber før jeg vil afskrive dem. Og så skal vi heller ikke glemme hvor meget vi hader at spille på Estadio Plastico i Farum. Eller lige pt. er det vel sådan set hvor meget vi hader at spille på udebane generelt.

    Mht. FCM og BIF, så har jeg virkelig svært ved at forestille mig at de sælger ud i vintervinduet. Jeg synes signalerne fra begge lejre (og de rige onkler i kulissen) var været meget klare i indgangen til denne sæson. Vi sluger de røde tal i år og gar 'all in' på mesterskabet nu hvor København er i knæ. Det ville undre mig gevaldigt hvis de pludselig afveg fra de klare strategiske overvejelser der lader til at ligge bag deres ageren ift. transfers. I øvrigt et klogt træk, vores situation in mende.

    Jeg tror vi skal sætte vores lid til at vores egen trup og stab, forhåbentlig med nogle velovervejede tilføjelser og en masse tid på træningsbanen, formår at tænde op under sagerne og finde en form frem der om ikke andet kan tænde drømmenes lys i en masse københavnerøjne. Jeg tror ikke vi får en skid forærende fra heden eller betonen i denne sæson - vi skal ta' det selv.

    Desuden skal vi virkelig sætte alle sejl ind på at gå videre i Europa. Både fordi vi skal, men også fordi det sidste vi har behov for er at få forstyrret en historisk vigtig og meget tiltrængt vinteropstartsperiode ved at afgive bærende lederskikkelser som Kvist, Boilesen og Ankersen til en ligalandsholdstur med alt hvad dertil hører af skadesrisiko mv. Hareide har udtalt at hvis vi går videre i Europa vil han se bort fra FCK'erne.

    Edit: Et par kloge hoveder kom mig vist lidt i forkøbet her.
    Sidst redigeret af Jeredo : 29.11.17 kl. 13:48
    Money can't buy you happiness but it does bring you a more pleasant form of misery.

  18. De følgende 4 brugere er enige:

  19. #26
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,153

    Re: Målsætning for resten af sæsonen

    Citat Oprindeligt indsendt af Jeredo Se meddelelser
    Der er ingen tvivl om at FCN må sige farvel til nogle tunge drenge, men jeg tør simpelthen ikke dømme dem ude. I Marcondes mister de en messias og en hulens masse mål, ingen tvivl om det. Men det gjorde de sgu også i Ingvartsen. Mtiliga spiller utvivlsomt en vigtig rolle i en ung og urutineret trup, men har været meget skadet og holdet må efterhånden have vænnet sig til at klare den uden ham. Dog tror jeg tabet af ham kan blive rigtig stort uden for banen og i omklædningsrummet. Konsekvenserne af Petrys og Gregors afgang har jeg svært ved at vurdere, men vil nøjes med at konkludere at resultaterne i deres fravær umiddelbart ikke har være påvirket mærkbart. Som så manger andre kan jeg ikke lade være med at tænke, at de for hulen da ikke kan blive ved med at hive det ene guldæg op ad reden efter det andet, men med tanke på hvordan de klarede skærene ovenpå afgangene i sommers (Lobotka, Ingvartsen & Maxsø), så vil jeg sgu gerne se dem have det formdyk vi alle håber før jeg vil afskrive dem. Og så skal vi heller ikke glemme hvor meget vi hader at spille på Estadio Plastico i Farum. Eller lige pt. er det vel sådan set hvor meget vi hader at spille på udebane generelt.
    Jeg er til gengæld ret sikker på, at FCN har spillet over niveau i starten af sæsonen, og at deres mere naturlige niveau er ved at indfinde sig. Nu er det selvfølgelig en smule selektivt udvalgt, men i deres 5 seneste superligakampe har de vundet 2, spillet uafgjort i 1 og tabt 2. Desuden har de tabt i pokalen til Hobro. FCN red i starten af sæsonen på en bølge af selvtillid, friske ben, gode baner og marginaler og dommerkendelser deres vej. Bl.a. har deres modstandere fået et hav af udvisninger. Nu er banerne begyndt at blive tunge, benene i en tynd trup er ved at blive tunge og kendelser og stolpe ind udligner sig måske lidt, så begynder de også langsomt at falde i niveau. Jeg tror ikke på FCN i længden som en kæmpe pointsluger. Men skal vi overhale dem, så skal vi nok til at have 2 point i snit resten af sæsonen.

    Kampen søndag er selvfølgelig uhyre vigtig. Vinder vi, så er jeg ikke i tvivl om, at vi nok skal snuppe 3. pladsen - eller i hvert fad ende foran FCN. Der er også et hold som OB, som man nok skal holde lidt øje med. Taber vi, så ser det selvfølgelig meget skidt ud, og jeg ligner en idiot med mine udtalelser.

    Forøvrigt håber jeg på en kamp, hvor vi som publikum passende kan buhe af Marcondes hele kampen, og hvor vi forhåbentlig for sat FCN på plads. Jeg må indrømme, at FCN efterhånden er gået fra en ligegyldig parentes til top 3 af mine absolut hadeklubber med Marcondes som absolut frontfigur som ucharmerende og usportslige klam type.

  20. De følgende 6 brugere er enige:

  21. #27
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    73

    Re: Målsætning for resten af sæsonen

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg er til gengæld ret sikker på, at FCN har spillet over niveau i starten af sæsonen, og at deres mere naturlige niveau er ved at indfinde sig. Nu er det selvfølgelig en smule selektivt udvalgt, men i deres 5 seneste superligakampe har de vundet 2, spillet uafgjort i 1 og tabt 2. Desuden har de tabt i pokalen til Hobro. FCN red i starten af sæsonen på en bølge af selvtillid, friske ben, gode baner og marginaler og dommerkendelser deres vej. Bl.a. har deres modstandere fået et hav af udvisninger. Nu er banerne begyndt at blive tunge, benene i en tynd trup er ved at blive tunge og kendelser og stolpe ind udligner sig måske lidt, så begynder de også langsomt at falde i niveau. Jeg tror ikke på FCN i længden som en kæmpe pointsluger. Men skal vi overhale dem, så skal vi nok til at have 2 point i snit resten af sæsonen.

    Kampen søndag er selvfølgelig uhyre vigtig. Vinder vi, så er jeg ikke i tvivl om, at vi nok skal snuppe 3. pladsen - eller i hvert fad ende foran FCN. Der er også et hold som OB, som man nok skal holde lidt øje med. Taber vi, så ser det selvfølgelig meget skidt ud, og jeg ligner en idiot med mine udtalelser.
    Er langt hen ad vejen enig i dine betragtninger. Dog med den forskel at jeg håber FCN har spillet over evne af alle de årsager du nævner. Men, modsat flere herinde vil jeg ikke tro på det før jeg ser det. Synes de har præsteret på et så tilpads højt niveau under svære vilkår og i så lang tid, at de er nødt til at blive taget alvorligt. Er virkelig imponeret af det setup de har fået stablet på benene deroppe og det lader altså til at deres kultur er stærkere end som så. Det er bare en virkelig sund og veldrevet maskine. Det kommer man altså langt på i superligaen.

    Jeg håber de vil være mere skrøbelige i foråret og man kan håbe at savnet af Marcondes rammer dem som Santanders fravær har ramt os. Vi kan jo passende starte med at få ham udvist på Søndag. Mon ikke Kvist kan sige et eller andet flabet om hans frisure. Om det så er corn rows eller mysterious mohawk må tiden vise...

    Det helt store spørgsmål er selvfølgelig i hvilken forfatning vi selv kommer ud til foråret. Vi er tvunget til at levere et episk pointsnit, hvis vi skal kunne gøre os gældende hvor det er sjovt. Og det beskriver vel egentlig også vores egen situation ret godt, at vi bruger så meget energi på at tale om hvordan og hvorledes vores konkurrenter skal kvaje sig.
    Money can't buy you happiness but it does bring you a more pleasant form of misery.

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

  23. #28
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Målsætning for resten af sæsonen

    Citat Oprindeligt indsendt af Jeredo Se meddelelser
    Vi kan jo passende starte med at få ham udvist på Søndag. Mon ikke Kvist kan sige et eller andet flabet om hans frisure. Om det så er corn rows eller mysterious mohawk må tiden vise...
    Jeg tror, Kvist skal holde sig langt fra Marcondes, ellers er det snarere os, der får en udvisning. Kvist viser jo tegn på en mystisk omvendt modningsproces hvad angår evnen til at styre sit temperament...
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  24. De følgende 9 brugere er enige:

  25. #29
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    287

    Re: Målsætning for resten af sæsonen

    Nu vi snakker om hold der overpræsterer, så mener jeg faktisk det samme gælder for Brøndby. Jojo, det lyder enormt taberagtigt at snakke om, at de har været heldige osv. - for de HAR været gode, ingen tvivl derom - men de har også haft mange marginaler på deres side. Både i de indbyrdes opgør med os, men også i en del andre kampe. Senest mod Silkeborg, hvor de var decideret heldige. I kampen mod Helsingør fik de en spinkel 1-0, mod Hobro kunne de sagtens havde smidt to point også. I starten af sæsonen var de meget svingende.

    Jeg ser dem stadig som et hold med svingende præstationer, og de kommer til at sætte en del til. Forhåbentlig nok til at FCM kan overhale dem. Vi skal i hvert fald gøre vores i forårets indbyrdes kampe for at få dem ned med nakken. Det er meget højt på min liste over målsætninger, at vi slå Vestegnen i de indbyrdes opgør 2018
    Politiken.dk om Brøndbys krise: - Borgmester Ib Terp fortæller til BT, at klubben har henvendt sig, for at høre om mulighederne for hjælp fra kommunen.

    »Men det har vi desværre ikke kunnet«.

  26. #30
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    850

    Re: Målsætning for resten af sæsonen

    Citat Oprindeligt indsendt af Jogo Bonito Se meddelelser
    Nu vi snakker om hold der overpræsterer, så mener jeg faktisk det samme gælder for Brøndby. Jojo, det lyder enormt taberagtigt at snakke om, at de har været heldige osv. - for de HAR været gode, ingen tvivl derom - men de har også haft mange marginaler på deres side. Både i de indbyrdes opgør med os, men også i en del andre kampe. Senest mod Silkeborg, hvor de var decideret heldige. I kampen mod Helsingør fik de en spinkel 1-0, mod Hobro kunne de sagtens havde smidt to point også. I starten af sæsonen var de meget svingende.

    Jeg ser dem stadig som et hold med svingende præstationer, og de kommer til at sætte en del til. Forhåbentlig nok til at FCM kan overhale dem. Vi skal i hvert fald gøre vores i forårets indbyrdes kampe for at få dem ned med nakken. Det er meget højt på min liste over målsætninger, at vi slå Vestegnen i de indbyrdes opgør 2018

    Jeg er enig, lidt ad vejen. Men i den første kamp mellem betonen og os, der var det da os som var heldige, vi var overmatchede overalt på banen og kunne nemt have fået en seriøs røvfuld!
    I hjemmekampen kan jeg gå med til at de var heldige med resultatet.

  27. De følgende 2 brugere er enige:

Side 2 af 6 FørsteFørste 12345 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Zaza ude resten af sæsonen
    By gæt in forum De korte linier
    Svar: 6
    Sidste Meddelelse: 16.04.08, 15:40
  2. Silberbauer ude resten af sæsonen?
    By McMac in forum De korte linier
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 27.11.07, 17:03
  3. Sælges: Sæsonkort til resten af sæsonen
    By Miss-mus in forum Bazar
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 11.11.07, 11:55
  4. Bech ude resten af sæsonen
    By Alikiosk in forum De korte linier
    Svar: 15
    Sidste Meddelelse: 14.06.05, 11:40
  5. Røll ude resten af sæsonen...
    By Martin CX in forum De korte linier
    Svar: 13
    Sidste Meddelelse: 05.05.04, 09:57

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •