Side 1 af 6 1234 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 80

Emner: Målsætning for resten af sæsonen

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    356

    Målsætning for resten af sæsonen

    Hvad skal målsætningen for resten af sæsonen være? Hvad er realistisk og hvad er must-win battles?

    Målsætning:
    - Sikre europæisk deltagelse i efteråret 2018
    - Vinde pokal'en (hård kamp mod Brøndby venter)
    - Komme i top 3 i superliga'en (langt efter Brøndby og FCM, MEN FCN kan vi godt hente)
    - Kom videre i European League --> kan give en god motivation til at træne ekstra hårdt i januar måned
    - Skabe en base op igennem banen som, der kan bygges på igennem de næste par sæsoner. Vi har altid være stærkest når dette har været på plads

    Must-win kampe:
    - Alle i princippet, men der er et par nøgle kampe som bare skal vindes
    - 3. december --> FCK mod FCN (Hvis vi skal nå 3. pladsen, så skal denne kamp bare vindes)
    - 7. december --> FCK mod Sheiff (FCN kamp SKAL have højere prioritet og så må man vurdere, hvad man så har tilbage af kræfter til denne gruppe finale, MEN tror det kun give truppen noget motivation henover vinteren)
    - 4. Februar --> FCK mod Brøndby (Den hurtigste vej er trods alt stadigvæk pokal. Hvis vi kan vinde her, så er det et stort skridt mod en pokal titel, hvor FCM nok vil blive den primære modstander af dem, der er tilbage, men også andre superliga hold der kan drille)

    I forhold til basen op igennem banen, så vil det jo så være -->målmand, centerforsvarer, centralmidt og angriber

    - Målmand (Robin er væk seneste til sommer og spørgsmålet er om man ikke allerede til vinter skal skifte ud her. Kan Stephan Andersen håndtere at være første målmand i 1 års tiden samtidig med man får en dygtig talentful målmand ind eller skal man ud og jagte en ny første målmand?)
    - Midterforsvarer (Vi har allerede potentielt set 3 gode muligheder i Vavro, Luftner og Erik. Problemet er at der indtil videre ikke er nogen helt oplagt person. Foråret skal bruges til at finde ud af, hvem det skal være. Tvivler meget på at vi foretager os noget her).
    - Central midt (Her bør vi allerede have en nøgle person i Zeca. Nu handler det om at finde ud af, hvem han passer bedste sammen med og hvordan vi udnytter hans kvalifikationer på bedst måde)
    - Angreb (På samme måde som på målmands posten, så kommer der nok en udskiftning af Santander seneste næste sommer, men i modsætning til målmand, så er det umuligt at forestille sig et salg af Santander til vinter. Han bliver nød til at blive foråret ud for at blive et godt emne til salg. Hvem der skal være det fremtidig fokuspunkt her er et af de helt store spørgsmål. Vi går dog ikke ud i vinterpausen at købe her. Der er simpelhen for mange penge investeret her, så det bliver først når Santander bliver solgt til sommer.

    Andre steder:
    - højre back. Ankersen skal først sælges til sommer, men der skal bestemt kigges i vinterpausen efter en erstatning.
    - wing. Verbic er også for vigtig til at sælge før til sommer, men hvis der kan findes en i vinterpausen skal der slås til

    Bud på hvad der skal ske i vinterpausen:
    - Salg af Robin. Lad Stephan står foråret og få en ny ind, der kan presse ham her til vinter.
    - Salg af Toutouh. Hans indstilling er simpelhen for ringe. Det er ikke kun i mod sønderjydske. Har hver gang han har spillet lavet alt for mange fejl.
    - Køb af ny målmand (must)
    - Køb af ny højreback (vigtig)
    - Køb af ny kreativ wing (nice)
    - Køb af ny target mand (nice)

    Tror umiddelbart kun på 2 køb, men et leje med købsoption af Erik Sviatchenko kun gå se ud som et oplagt ståle aktion, men vil jo så betyde 4 stærke centerforsvarer, hvilket nok er en for meget på den lange bane.

    Som konklusion, så må opfordring være at vi bakker op om specielt i de 3 nøglekamp, så sæt stort kryds i kalenderen ud for de 3 dage (3. december, 7. december og 4. februar)

    /T
    - Torben

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Målsætning for resten af sæsonen

    I resten af efterårssæsonen skal prioriteterne være flg.:

    1) Sikre sig avancement i Europa League (både for selvforståelsen, for at have en gulerod i foråret, og for stadig at være attraktiv for nye spillere. "Selv når vi har den værste sæson i næsten 20 år, spiller vi europæisk bold i foråret")
    2) Undgå flere skader. Jeg sælger hellere en kamp mod FCN end at skulle have endnu en spiller på skadeslisten, som så eksempelvis er ude i over 3 måneder, som normen næsten er i øjeblikket.
    3) Besejre FCN. Kan vi hente bare lidt ind på nogen af topholdene, bliver vi ubehagelige for alle i foråret.

    På vinterens transfermarked er den prioriterede rækkefølge:
    1) Skille sig ad med dødvægten i truppen. (Toutouh, Matic og evt. Pusic)
    2) Hente kreativt offensivt kort til kanterne som supplement til Verbic og Falk
    3) Hente et rutineret kort til midterforsvaret til at hjælpe Vavro og Lüftner
    4) Hente ny højre back til at erstatte Ankersen
    5) Hente et stort skur til angrebet, som kan spilles ind i systemet.
    6) Evt. ny målmand. Kan dog godt vente til sommer, så Robin O-transferen kan betale for det.

    Ift. pokalturneringen:
    1) Slå BØF ud. Om ikke andet betyder det som minimum, at de ikke længere har den teoretiske mulighed for at hente the Double.
    2) Vinde pokalturneringen. Så er europæisk bold i 18/19-sæsonen sikret.

    Foråret i Superligaen:
    1) Sikre sig en plads i slutspillet.
    2) Hente så meget som muligt på topholdene (og hvis muligt, overhale dem)

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #3
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    811

    Re: Målsætning for resten af sæsonen

    De 2 vigtigste ting resten af sæsonen må være

    - Undgå nedrykningsspillet
    - Slå Brøndby ud af pokalen

    Alt derudover kan kun være bonus.

    /Jesper
    cossie's Avatar


  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Målsætning for resten af sæsonen

    Citat Oprindeligt indsendt af cossie Se meddelelser
    De 2 vigtigste ting resten af sæsonen må være

    - Undgå nedrykningsspillet
    - Slå Brøndby ud af pokalen

    Alt derudover kan kun være bonus.
    Jeg tror, at du kraftigt undervurderer betydningen af deltagelse i Europa i sæsonen 2017/18. Klarer vi ikke den, så vil det få ualmindelig ubehagelige konsekvenser for økonomi, selvforståelse tiltrækningskraft af spillere osv. At komme i mesterskabsslutspillet og slå BIF 3 gange i foråret er fuldstændig irrelevant, såfremt vi ikke klarer at sikre os en plads i Europa.
    Vi så sidst, hvad nederlaget til Jablonec betød økonomisk, idet vi så pludselig var tvunget til at sælge Amartey. Klarer vi ikke engang at komme i Europa fra start af, så misser vi ikke blot mange penge, men vi har heller ikke en Kinamands chance for at tiltrække de spillere vi ønsker som f.eks. Granqvist, Sviatchenko, en topangriber eler hvad vi nu drømmer om. At spille europæisk hver sæson er grundstenen i hele vores fundament.

  7. De følgende 2 brugere er enige:

  8. #5
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    811

    Re: Målsætning for resten af sæsonen

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg tror, at du kraftigt undervurderer betydningen af deltagelse i Europa i sæsonen 2017/18. Klarer vi ikke den, så vil det få ualmindelig ubehagelige konsekvenser for økonomi, selvforståelse tiltrækningskraft af spillere osv. At komme i mesterskabsslutspillet og slå BIF 3 gange i foråret er fuldstændig irrelevant, såfremt vi ikke klarer at sikre os en plads i Europa.
    Vi så sidst, hvad nederlaget til Jablonec betød økonomisk, idet vi så pludselig var tvunget til at sælge Amartey. Klarer vi ikke engang at komme i Europa fra start af, så misser vi ikke blot mange penge, men vi har heller ikke en Kinamands chance for at tiltrække de spillere vi ønsker som f.eks. Granqvist, Sviatchenko, en topangriber eler hvad vi nu drømmer om. At spille europæisk hver sæson er grundstenen i hele vores fundament.
    Jeg tror du kraftigt undervurder forfatningen som truppen er i pt.

    https://www.superstats.dk/stilling/i...F2018&vis=form

    1 helt point mere end Helsingør de sidste 6 kampe!

    /Jesper
    cossie's Avatar

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #6
    Tilmeldingsdato
    Feb 2002
    Indlæg
    838

    Re: Målsætning for resten af sæsonen

    Citat Oprindeligt indsendt af cossie Se meddelelser
    Jeg tror du kraftigt undervurder forfatningen som truppen er i pt.

    https://www.superstats.dk/stilling/i...F2018&vis=form

    1 helt point mere end Helsingør de sidste 6 kampe!
    Jeg tror til gengæld, du kraftigt overvurderer betydningen af truppens nuværende tilstand ift. sæsonens målsætning.
    De sidste tre SL-kampe inden vinterpausen skal reddes hjem, men selv med nederlag i disse, vil målsætningen oplagt stadigvæk være europæisk deltagelse næste sæson.
    Puma 19:29
    -smølle> Jeg føler det er væmmeligt når Awesome flere gange i en diskussion bruger hårde facts for at skyde mine argumenter ned.

    DiabloDiego#15 14:55
    Har man først mødt Awesome, vil et møde med en 6-benet dromedar med blinkende øjne og tørretumblere istedet for ører samt indbygget baldakin og brødrister i puklen, kun udløse et ligegyldigt skuldertræk.

  11. De følgende 2 brugere er enige:

  12. #7
    Tilmeldingsdato
    Apr 2013
    Indlæg
    333

    Re: Målsætning for resten af sæsonen

    Vil folk herinde - rent hypotetisk selvfølgelig - være villige til at tabe de sidste tre kampe mod FCM (hvis vi går i mesterskabsspil), hvis det så betød, at holdet fra motorvejssammenfletningen ikke bliver mestre, eller er klubbens personlige resultater vigtigere end ærkerivalernes manglende succes?

  13. De følgende 5 brugere er enige:

  14. #8
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Målsætning for resten af sæsonen

    Klubbens personlige resultater er vigtigst. Men hvis det var fuldstændig omkostningsfrit (eksempelvis at vi er sikre på en bronzemedalje uden chance for sølv, eller at vi matematisk ikke kunne nå nogen medaljer), så ville jeg have det helt fint med at smide sig mod FCM, så BØF ikke bliver mester. BØF har gjort det tidligere i kampe mod FCN og AaB, så vi ikke kunne vinde guld, og har endda stået og jublet på tribunerne over det. Jeg ville være iskold omkring det. Har nemlig husket at hade BØF i dag.


  15. #9
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    2,326

    Re: Målsætning for resten af sæsonen

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg tror, at du kraftigt undervurderer betydningen af deltagelse i Europa i sæsonen 2017/18. Klarer vi ikke den, så vil det få ualmindelig ubehagelige konsekvenser for økonomi, selvforståelse tiltrækningskraft af spillere osv. At komme i mesterskabsslutspillet og slå BIF 3 gange i foråret er fuldstændig irrelevant, såfremt vi ikke klarer at sikre os en plads i Europa.
    De der ting har jo ikke nødvendigvis noget med hinanden at gøre. På grund af den håbløse struktur kan vi i princippet godt kvalificere os til en europæisk kampagne gennem nedrykningsspillet.

    Derudover må jeg bare sige, at mit mål for resten af sæsonen er at blive mester. Det kan godt være, at det ikke ser alt for sandsynligt ud, men vi er København og for mig er det en dybt integreret del af selvforståelsen, at vi selvfølgelig går efter guldet, når nu det er matematisk muligt og der er lang vej tilbage i sæsonen. Alle andre scenarier kan jeg tage stilling til, hvis de på et tidspunkt bliver relevante.
    Jeg har været anfører som 2. års gennem alle ungdomsrækker og mener også, at jeg er berettiget til at blive det på førsteholdet en dag, når jeg har fået erfaringen - Thomas Delaney, 2010.
    Gandhi's Avatar

  16. De følgende 4 brugere er enige:

  17. #10
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Målsætning for resten af sæsonen

    Citat Oprindeligt indsendt af Gandhi Se meddelelser
    De der ting har jo ikke nødvendigvis noget med hinanden at gøre. På grund af den håbløse struktur kan vi i princippet godt kvalificere os til en europæisk kampagne gennem nedrykningsspillet.

    Derudover må jeg bare sige, at mit mål for resten af sæsonen er at blive mester. Det kan godt være, at det ikke ser alt for sandsynligt ud, men vi er København og for mig er det en dybt integreret del af selvforståelsen, at vi selvfølgelig går efter guldet, når nu det er matematisk muligt og der er lang vej tilbage i sæsonen. Alle andre scenarier kan jeg tage stilling til, hvis de på et tidspunkt bliver relevante.
    Jeg er med på, at vi godt kan komme i Europa uden slutspil. Jeg skrev egentlig også bare, at en plads i Europa er det alt overskyggende mål, og at målet om at slå BIF 3 gange helt blegner i betydning i forhold til.

    Jeg kan godt lide din indstilling, og jeg håber spillerne deler den. Men skal vi opstille et realistisk målsætning lige nu, så må det være at sikre en plads i Europa i næste sæson. Vores målsætning hedder vel heller ikke, at vi skal vinde EL selvom vi stadig er med - men derfor kan vi jo godt gå efter det :-)

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #11
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Målsætning for resten af sæsonen

    Hvordan nogen dog kan have som mål at undgå nedrykningsspillet forstår jeg simpelthen ikke.. Jeg er sådan set fuldstændig ligeglad med vores nuværende forfatning.. Jeg mener det må være realistisk at stile efter en tredjeplads samt en pokaltitel.. Mindre kan virkelig ikke gøre det.. Og det vil selvfølgelig stadig have været en overordentlig skuffende sæson.. Det er da muligt tingene ser anderledes ud efter søndag, men lige nu kan målet simpelthen ikke være anderledes.. Iøvrigt har jeg ikke så dårlig en fornemmelse angående søndag.. FCN er ligesom os selv væsentligt bedre hjemme end ude, og i Farum var vi igen uheldige med en række kendelser der gik os imod, hvilket bestemt var medvirkende til at vi kom derfra med en lussing.. Med en sejr søndag har vi 5 point til 3. pladsen og forhåbentlig 6 indbyrdes point at spille om i slutspillet.. Samtidig forventer jeg at vi kommer ud i en klart stærkere forfatning efter nytår, end vi har været i her i efteråret.

    Som prikken over i'et håber jeg vi kan gøre en god europæisk kampagne efter nytår, hvor jeg håber vi stadig er med..

  20. De følgende 4 brugere er enige:

  21. #12
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Målsætning for resten af sæsonen

    Bronze, Europa (gerne via pokal og at slå Brøndby ud) og komme videre fra vores nuværende EL gruppe. Så er det OK.

  22. De følgende 4 brugere er enige:

  23. #13
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Målsætning for resten af sæsonen

    Guld, pokal, forår i EL - vi er FCK forhelvede, jeg gider ikke være realistisk!


  24. #14
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    836

    Re: Målsætning for resten af sæsonen

    Har jeg forstået det rigtigt, at vi har 2 kampe mod BIF i et evt. forår? Så er det jo "kun" 8 point der skal hentes....

  25. #15
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,622

    Re: Målsætning for resten af sæsonen

    Citat Oprindeligt indsendt af FC Franni Se meddelelser
    Har jeg forstået det rigtigt, at vi har 2 kampe mod BIF i et evt. forår? Så er det jo "kun" 8 point der skal hentes....
    Nu skal vi vel lige finde ind i en rytme med sejre, samt ende i top 6 før vi ved om den mulighed kommer.
    Vi møder FCN og Aab i de kommende to kampe, om vi vinder dem er en stor gåde.

    Men når det er sagt, må jeg også holde med Devil her.

    Guld, pokal, euro bold i efteråret.

Side 1 af 6 1234 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Zaza ude resten af sæsonen
    By gæt in forum De korte linier
    Svar: 6
    Sidste Meddelelse: 16.04.08, 15:40
  2. Silberbauer ude resten af sæsonen?
    By McMac in forum De korte linier
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 27.11.07, 17:03
  3. Sælges: Sæsonkort til resten af sæsonen
    By Miss-mus in forum Bazar
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 11.11.07, 11:55
  4. Bech ude resten af sæsonen
    By Alikiosk in forum De korte linier
    Svar: 15
    Sidste Meddelelse: 14.06.05, 11:40
  5. Røll ude resten af sæsonen...
    By Martin CX in forum De korte linier
    Svar: 13
    Sidste Meddelelse: 05.05.04, 09:57

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •