Side 4 af 5 FørsteFørste 12345 SidsteSidste
Viser resultater 46 til 60 af 62

Emner: Optakts- og kamptråd FCK-Lyngby 26.11.2017

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    2,455

    Re: Optakts- og kamptråd FCK-Lyngby 26.11.2017

    Citat Oprindeligt indsendt af crekke Se meddelelser
    Helt enig med mere spilletid til Holse - dybt uenig i mindre spilletid til Pusic. Han spillede en god kamp igår. Stop med at hate.... Masser af gejst, vilje og godt presspil. Fra mit sæde, oplevede jeg flere gode aktioner fra Pusic, endda langt flere end fra Pavlovic side.(inden han gik mål-amok)

    Jeg er godt klar over at vi ikke har fundet den nye Ronaldo i Pusic, og jeg ser ham også gerne smutte igen til sommer. Dog skal han have credit for igår. God præstation IMO.
    Som sagt, fuld kredit for Pusic' aktion ved 1-1, den var både god og vigtig. Men derudover er jeg ikke ligefrem blæst bagover; jeg ser i hvert fald ingenting, der berettiger ham til mere spilletid end hverken Pavlovic, Pieros eller Federico, og Holse er der langt mere fremtid i. De (få) fornuftige ting, Pusic laver udover sin assist i går ("gejst, vilje og godt presspil"), er absolut minimum af, hvad man kan forvente. At han måske skal have et halvtyndt straffe i første halvleg ændrer jo ikke på, at det er en elendig aktion. Med Santa tilbage i bare nogenlunde form er Pusic femtevalg i min bog.

    duckman
    Tom, Tom, Tom, Tom, Tom, Tom Høgli!

    "I have a degree from Harvard, whenever I´m wrong, the world makes a little less sense."
    duckman's Avatar

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #47
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,536
    Mht. kampen i går bed jeg mærke i flere ting:

    1) Matic og Zeca fungerer virkelig godt sammen på den centrale midt. Matic har, ganske fortjent, fået en del kritik for sine præstationer de sidste mange måneder, men når han spiller med Zeca ser det ganske fornuftigt ud. Der kommer bare mere dynamik og offesive aktioner frem i banen når den hedder Matic-Zeca i stedet for Kvist-Zeca. Det er ikke nødvendigvis de to bedste CM'er der skal spille derinde, men de to der fungerer bedst sammen.

    2) Vi er voldsomt afhængige af at have Boilesen på VB. Vores spil vokser jo 2-3 niveauer med ham på positionen i stedet for Pierre. Dels er det som om at hele hans tilstedeværelse har en positiv, afsmittende effekt på 4-back kæden. Han skaber simpelthen ro. Og så er han GENIAL med bolden. Uanset hvor presset han er, så finder han en fornuftig løsning med bolden. Hvor Pierre giver den væk i 9 ud af 10 tilfælde, så sørger Boilesen for at holde den i egne rækker i 10 ud af 10 tilfælde. Det er verdensklasse det han laver! Og når han så samtidig kommer frem i banen og slår det ene fremragende indlæg efter det andet, ja så bliver det sgu ikke meget bedre. Som Boilesen spiller pt savner jeg ikke Augustinsson (det skulle lige være hans fysik). Endelig er han niveauer over Pierre når det kommer til at forsvare de lange bolde mellem VB og vestre CB.

    3) De spillere som er kommet retur fra skader ser mere klar ud, end jeg havde troet. Både Santa og Thomsen viser et overskud, som jeg ikke havde forventet at se efter at de har være ude det meste af efteråret. Thomsen havde jeg egentlig mere eller mindre helt afskrevet, efter at have set ham an i de få kampe han fik i sommer inden sin nye skade. Dengang så han tung ud i både tanke og handling, men det vi så i går mindede om den Thomsen jeg husker fra Aab. Det kan måske alligevel blive spændende at følge ham i foråret. Personligt kunne jeg godt tænke mig at se ham i en central rolle ved siden af Zeca. Ståle har travlt med at gøre Zeca mere offensiv, men helt ærligt, så har han nogle udprægede kompetencer som klassisk 6'er. Hans teknik og pasningsfod er god, men han bliver aldrig en målscorende felt-felt spiller a'la Delaney, dertil er hans afslutningsevner simpelthen for ringe. Lad ham dog spille den 6'er som han gjorde i Panathinaikos, og som han også startede med at gøre fremragende her, med nogle meget imponerende bolderobringer, og så par ham med en CM med nogle mere tydelige offensive kvaliteter. Jeg tror Thomsen kunne være løsningen, men det ligger ikke lige for, med både Kvist, Matic og Gregus på spring.

  4. De følgende 13 brugere er enige:

  5. #48
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,366

    Re: Optakts- og kamptråd FCK-Lyngby 26.11.2017

    Det er synd for Kvist med VM forude og alt det der, men ret beset burde han ikke være i spil til en startplads. Som du skriver, er der bare langt mere dynamik og tempo, når han ikke er med. Jeg ser Zeca som førstevalget, og han dur ikke sammen med Kvist, så nu må der satses på de efterhånden mange alternativer i først og fremmest Matic og Gregus samt evt. Keita eller Thomsen.
    HIC SUNT LEONES

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #49
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    297

    Re: Optakts- og kamptråd FCK-Lyngby 26.11.2017

    Citat Oprindeligt indsendt af zeez Se meddelelser
    Eller også skulle du måske kigge ind af ogs spørge om du har forstand nok på fodbold.
    Jeg ville ikke give MOM til Pavlovic, men til falk eller boilesen.
    Men at kalde Pavlo en af vores dårligste idag synes jeg satme er skud meget langt forbi målet.

    Manden laver to kasser, det ene decideret fremragende, samtidig er han milimeter fra at score en tredje med et fantatisk træk og en first timer som lyngby målmanden må ud i fuld længde for at give hjørne på.
    Han holder for en gang skyld godt i bolden i opspillet og fordeler bolden godt.
    Vores dårligste idag må være Vavro. men generelt god figur over hele linien.

    Han holder for en gang skyld godt i bolden i opspillet og fordeler bolden godt.?????????
    -Det er så der jeg er dybt uenig. Medmindre du omtaler Santander i den sætning.

  8. De følgende 2 brugere er enige:

  9. #50
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,397

    Re: Optakts- og kamptråd FCK-Lyngby 26.11.2017

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace Se meddelelser
    I går burde både Brandrup og Lumb i hvert fald have været smidt ud.
    Den første af de to er trods alt den mærkeligste kendelse.

    Ikke blot er den et professionelt frispark, der bremser et meget lovende angreb tæt på feltet, men dommer Krogh står klar med sin blok. Hvis han holder igen, fordi han indser at Brandrup allerede har gult, er der noget helt, helt galt. Jeg ville meget gerne høre hans forklaring på den detalje.

  10. De følgende 7 brugere er enige:

  11. #51
    Tilmeldingsdato
    Jun 2014
    Indlæg
    89

    Re: Optakts- og kamptråd FCK-Lyngby 26.11.2017

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Er jeg den eneste som er ved at være godt og grundigt træt af vores manglende marginaler i forbindelse med afgørende dommerkendelser. I går blev det heldigvis ikke afgørende for resultatet, men det kunne det nemt have gjort. Vi bliver snydt for et klokkeklart straffespark mens Lyngby scorer på en tydelig offside. Det er jo nærmest hver kamp efterhånden at disse afgørende kendelser går os imod. Der er en tendens til at vores spillere blot skal puste på en modstander, så er det direkte rødt, mens modstanderen nærmest skal være en meter offside før der vinkes. Og hvis ikke vores spillere saves midt over og ligger med åbent benbrud, så får vi ikke straffespark. Ved godt vi fik et straffe mod AGF, som ikke var der, men derudover har vi da i den grad været forfulgt af uheld sæsonen igennem. Sjovt nok får det kun mediefokus når det er vores modstandere der bliver snydt..
    Problemet er at niveauet blandt de danske dommere er så lavt. Jeg kan ikke forstå, at klubberne eller DBU ikke gør mere for, at vi får fuldtids professionelle dommere.
    Og ja, jeg er helt enig i, at det er FCK som primært har måtte betale prisen i denne sæson.

  12. De følgende 5 brugere er enige:

  13. #52
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,551

    Re: Optakts- og kamptråd FCK-Lyngby 26.11.2017

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Hvornår har FCK egentlig sidst lavet 5 mål i en halvleg og hvor mange gange er det sket ?
    Det var 5. gang København scorede 5 mål på en halvleg (alle gange 2. halvleg)

    Sæson Runde Modstander Resultat Link
    1993/1994 18 Viborg 7-2 superstats.dk/kampe/471
    1999/2000 21 Vejle 7-2 superstats.dk/kampe/1651
    2001/2002 22 Esbjerg 6-0 superstats.dk/kampe/2055
    2009/2010 2 Herfølge 7-1 superstats.dk/kampe/3515
    2017/2018 2 Lyngby 5-1 superstats.dk/kampe/5258
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #53
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    297

    Re: Optakts- og kamptråd FCK-Lyngby 26.11.2017

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Er jeg den eneste som er ved at være godt og grundigt træt af vores manglende marginaler i forbindelse med afgørende dommerkendelser. I går blev det heldigvis ikke afgørende for resultatet, men det kunne det nemt have gjort. Vi bliver snydt for et klokkeklart straffespark mens Lyngby scorer på en tydelig offside. Det er jo nærmest hver kamp efterhånden at disse afgørende kendelser går os imod. Der er en tendens til at vores spillere blot skal puste på en modstander, så er det direkte rødt, mens modstanderen nærmest skal være en meter offside før der vinkes. Og hvis ikke vores spillere saves midt over og ligger med åbent benbrud, så får vi ikke straffespark. Ved godt vi fik et straffe mod AGF, som ikke var der, men derudover har vi da i den grad været forfulgt af uheld sæsonen igennem. Sjovt nok får det kun mediefokus når det er vores modstandere der bliver snydt..
    Jeg er enig i at modstanderne kan tillade sig meget mere end vi kan på banen. Hvis Mayron George havde fået gult første gang han skubbede til Vavro efter bolden var spillet, var han også røget ud på nogle af de andre episoder, men på forunderligvis undgik han et gult kort. Vi havde det tydelige benspænd på Pusic i 1. halvleg, der kunne have ført til gult og straffe, og et meget groft frispark på Falk kort før tid som kunne fortolkes, som en oplagt målchance og dermed rødt kort.

    Så ud fra frasen om, at det kan dømmes, synes jeg heller ikke at FCK er heldige for tiden.

  16. #54
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    615

    Re: Optakts- og kamptråd FCK-Lyngby 26.11.2017

    Citat Oprindeligt indsendt af Løven Se meddelelser
    Han holder for en gang skyld godt i bolden i opspillet og fordeler bolden godt.?????????
    -Det er så der jeg er dybt uenig. Medmindre du omtaler Santander i den sætning.
    Det ville da være meget underligt at omtale santander uden at nævne ham!

    Du må hjertens gerne være uenig - men jeg tror nu mest du er farvet af din indstilling til pavlo end til hans performance igår.
    du har jo allerede nævnt at du synes han var fcks dårligste mod lyngby.

    så vi bliver nok ikke enige, ikke engang hvis vi satte os og så kampen sammen!
    written by Zeez

  17. #55
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    850

    Re: Optakts- og kamptråd FCK-Lyngby 26.11.2017

    Jeg synes faktisk at Ankersen bliver overset, jeg havde personligt ham som MOM. Han dækker fint af defensivt, og får reddet Vavro et par gange, jeg synes også at han byder sig fint til fremad banen, og kommer med nogle kvalificerede indlæg.

    Jeg er også ved at tabe tålmodigheden med Pavlovic, hvilket selvfølgelig lyder mærkeligt efter en kamp hvor han scorer to. fra tid til anden laver han en fantastisk første touch, oftest efterfulgt af en fejl på miniputniveau. - Han er et sympatisk bekendtskab, og han har et godt spark, under de rigtige omstændigheder. Men jeg tror ikke at han nogensinde bliver en profil. (Skal nævnes at jeg har lige nøjagtigt så meget forstand på fodbold at jeg kommenterede på Boilesens lange bold mod Pusic, at "Det der kommer der sgu aldrig noget godt ud af!") Jeg håber at jeg tager fejl, for jeg under ham virkelig noget succes.

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #56
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    223

    Re: Optakts- og kamptråd FCK-Lyngby 26.11.2017

    Og FCK har også scoret 6 mål i en halvleg. Dog ikke i Superligaen.

    http://nipserstat.dk/nipserstat/Simp...ate=13/08/1998

    - Klaus
    Ingen angriber er så god, at han ikke kan få fiasko hos FCK.
    Qlawz's Avatar

  20. #57
    Tilmeldingsdato
    Jul 2016
    Indlæg
    299

    Re: Optakts- og kamptråd FCK-Lyngby 26.11.2017

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Mht. kampen i går bed jeg mærke i flere ting:

    1) Matic og Zeca fungerer virkelig godt sammen på den centrale midt. Matic har, ganske fortjent, fået en del kritik for sine præstationer de sidste mange måneder, men når han spiller med Zeca ser det ganske fornuftigt ud. Der kommer bare mere dynamik og offesive aktioner frem i banen når den hedder Matic-Zeca i stedet for Kvist-Zeca. Det er ikke nødvendigvis de to bedste CM'er der skal spille derinde, men de to der fungerer bedst sammen.

    2) Vi er voldsomt afhængige af at have Boilesen på VB. Vores spil vokser jo 2-3 niveauer med ham på positionen i stedet for Pierre. Dels er det som om at hele hans tilstedeværelse har en positiv, afsmittende effekt på 4-back kæden. Han skaber simpelthen ro. Og så er han GENIAL med bolden. Uanset hvor presset han er, så finder han en fornuftig løsning med bolden. Hvor Pierre giver den væk i 9 ud af 10 tilfælde, så sørger Boilesen for at holde den i egne rækker i 10 ud af 10 tilfælde. Det er verdensklasse det han laver! Og når han så samtidig kommer frem i banen og slår det ene fremragende indlæg efter det andet, ja så bliver det sgu ikke meget bedre. Som Boilesen spiller pt savner jeg ikke Augustinsson (det skulle lige være hans fysik). Endelig er han niveauer over Pierre når det kommer til at forsvare de lange bolde mellem VB og vestre CB.

    3) De spillere som er kommet retur fra skader ser mere klar ud, end jeg havde troet. Både Santa og Thomsen viser et overskud, som jeg ikke havde forventet at se efter at de har være ude det meste af efteråret. Thomsen havde jeg egentlig mere eller mindre helt afskrevet, efter at have set ham an i de få kampe han fik i sommer inden sin nye skade. Dengang så han tung ud i både tanke og handling, men det vi så i går mindede om den Thomsen jeg husker fra Aab. Det kan måske alligevel blive spændende at følge ham i foråret. Personligt kunne jeg godt tænke mig at se ham i en central rolle ved siden af Zeca. Ståle har travlt med at gøre Zeca mere offensiv, men helt ærligt, så har han nogle udprægede kompetencer som klassisk 6'er. Hans teknik og pasningsfod er god, men han bliver aldrig en målscorende felt-felt spiller a'la Delaney, dertil er hans afslutningsevner simpelthen for ringe. Lad ham dog spille den 6'er som han gjorde i Panathinaikos, og som han også startede med at gøre fremragende her, med nogle meget imponerende bolderobringer, og så par ham med en CM med nogle mere tydelige offensive kvaliteter. Jeg tror Thomsen kunne være løsningen, men det ligger ikke lige for, med både Kvist, Matic og Gregus på spring.
    Jeg kunne ikke være mere enig. Jeg gad også godt virkelig se Thomsen på den centrale midtbane ved siden af Zeca. jeg tror virkelig der kunne være potentiale i det. En midtbane der ser således ud: Verbic - Zeca - Thomsen - Falk. Jeg tror det kunne være en giftig midtbane , samtidigt med, at man så har en Santander og Pieros helt fremme.

  21. De følgende 5 brugere er enige:

  22. #58
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,623

    Re: Optakts- og kamptråd FCK-Lyngby 26.11.2017

    Citat Oprindeligt indsendt af Req Se meddelelser
    Jeg kunne ikke være mere enig. Jeg gad også godt virkelig se Thomsen på den centrale midtbane ved siden af Zeca. jeg tror virkelig der kunne være potentiale i det. En midtbane der ser således ud: Verbic - Zeca - Thomsen - Falk. Jeg tror det kunne være en giftig midtbane , samtidigt med, at man så har en Santander og Pieros helt fremme.
    Man kunne også lave den frække og sige, Verbic, Kusk, Falk med Zeca og Thomsen bag sig og Santander / Pieros som alene angriber.
    At det aldrig vil ske er så en anden sag :)

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

  24. #59
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,153

    Re: Optakts- og kamptråd FCK-Lyngby 26.11.2017

    Citat Oprindeligt indsendt af Req Se meddelelser
    Jeg kunne ikke være mere enig. Jeg gad også godt virkelig se Thomsen på den centrale midtbane ved siden af Zeca. jeg tror virkelig der kunne være potentiale i det. En midtbane der ser således ud: Verbic - Zeca - Thomsen - Falk. Jeg tror det kunne være en giftig midtbane , samtidigt med, at man så har en Santander og Pieros helt fremme.
    Ja vi ville da sikkert kunne spille noget lækkert fodbold. Men vi ville jo også totalt udstille vores i forvejen temmelig usikre midterforsvar, idet der med den opstilling ville mangle defensiv balance i uhørt grad.

    Jeg er forøvrigt enig i de tidligere indlæg om, at Matic gjorde det fornuftigt. Jeg synes dog også, at selv Matic/Zeca kombinationen mangler i nogen grad evnerne til at dække af og skabe balancen på holdet. Jeg vil da personligt have ganske store bekymringer, hvis det bliver vores centrale midtbane mod FCN på søndag. FCN er så boldsikre, så gode på omstillinger og så ufattelig gode til at spille i mellem kæderne, at jeg tror Matic/Zeca vil være en dårlig ide. Selvom det er en ganske upopulær holdning at have på Sidelinien, så vil jeg foretrække Kvist/Zeca til netop kampen på søndag. Ja Kvist er langsom, men han er forudseende og god til at lukke rummene ned. Og så bør det være en fordel for ham, at vi ikke spiller på den lynhurtige plastikbane i Farum, men på en knoldet, tung og gennemgående forfærdelig bane i Parken (jfr. tude-Schmeichel efter sidste landskamp)

  25. De følgende 9 brugere er enige:

  26. #60
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Optakts- og kamptråd FCK-Lyngby 26.11.2017

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Ja vi ville da sikkert kunne spille noget lækkert fodbold. Men vi ville jo også totalt udstille vores i forvejen temmelig usikre midterforsvar, idet der med den opstilling ville mangle defensiv balance i uhørt grad.

    Jeg er forøvrigt enig i de tidligere indlæg om, at Matic gjorde det fornuftigt. Jeg synes dog også, at selv Matic/Zeca kombinationen mangler i nogen grad evnerne til at dække af og skabe balancen på holdet. Jeg vil da personligt have ganske store bekymringer, hvis det bliver vores centrale midtbane mod FCN på søndag. FCN er så boldsikre, så gode på omstillinger og så ufattelig gode til at spille i mellem kæderne, at jeg tror Matic/Zeca vil være en dårlig ide. Selvom det er en ganske upopulær holdning at have på Sidelinien, så vil jeg foretrække Kvist/Zeca til netop kampen på søndag. Ja Kvist er langsom, men han er forudseende og god til at lukke rummene ned. Og så bør det være en fordel for ham, at vi ikke spiller på den lynhurtige plastikbane i Farum, men på en knoldet, tung og gennemgående forfærdelig bane i Parken (jfr. tude-Schmeichel efter sidste landskamp)
    Jeg så gerne at vi skiftede til 3-6-1 ala Juventus men ved god det ikke ville ske....
    R. Olsen
    Boile, Vavro, Lüftner
    PA + Verbic på kanterne
    Kvist + Zeca på midt
    Falk + Kusk som offensive midt/kant/angriber
    Santa/P.S

    Så ville der være defensiv balance og Kusk og Falk kunne lege bag Santa uden at de skulle tage alle de hårde defensive løb som de gør nu

    Ved godt det ikke kommer til at ske, men sjov tanke :D

  27. De følgende 3 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Optakts- og kamptråd: Lyngby - FCK 1.10.2017.
    By Wonderboy in forum De korte linier
    Svar: 86
    Sidste Meddelelse: 03.10.17, 14:31
  2. Optakts- og kamptråd: FCK - Silkeborg 23.9.2017.
    By Wonderboy in forum De korte linier
    Svar: 48
    Sidste Meddelelse: 25.09.17, 14:33
  3. Optakts- og kamptråd: Skive IK-FCK (Pokal) 20.9.2017
    By Wonderboy in forum De korte linier
    Svar: 38
    Sidste Meddelelse: 23.09.17, 11:16
  4. Optakts- og kamptråd: Helsingør-FCK 17.9.2017
    By FCK4LIF3 in forum De korte linier
    Svar: 20
    Sidste Meddelelse: 18.09.17, 22:14
  5. Svar: 108
    Sidste Meddelelse: 11.06.17, 15:41

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •