Side 5 af 5 FørsteFørste ... 2345
Viser resultater 61 til 62 af 62

Emner: Optakts- og kamptråd FCK-Lyngby 26.11.2017

  1. #61
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,558

    Re: Optakts- og kamptråd FCK-Lyngby 26.11.2017

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Ja vi ville da sikkert kunne spille noget lækkert fodbold. Men vi ville jo også totalt udstille vores i forvejen temmelig usikre midterforsvar, idet der med den opstilling ville mangle defensiv balance i uhørt grad.

    Jeg er forøvrigt enig i de tidligere indlæg om, at Matic gjorde det fornuftigt. Jeg synes dog også, at selv Matic/Zeca kombinationen mangler i nogen grad evnerne til at dække af og skabe balancen på holdet. Jeg vil da personligt have ganske store bekymringer, hvis det bliver vores centrale midtbane mod FCN på søndag. FCN er så boldsikre, så gode på omstillinger og så ufattelig gode til at spille i mellem kæderne, at jeg tror Matic/Zeca vil være en dårlig ide. Selvom det er en ganske upopulær holdning at have på Sidelinien, så vil jeg foretrække Kvist/Zeca til netop kampen på søndag. Ja Kvist er langsom, men han er forudseende og god til at lukke rummene ned. Og så bør det være en fordel for ham, at vi ikke spiller på den lynhurtige plastikbane i Farum, men på en knoldet, tung og gennemgående forfærdelig bane i Parken (jfr. tude-Schmeichel efter sidste landskamp)
    Må jeg spørge hvorfor du er af den overbevisning? Er det fordi du mener Zeca mangler defensive kompetencer? Eller fordi du mener balancen mangler hvis ikke vi har to kontrollerende spillere centralt?

    Umiddelbart er der masser af hold der kun spiller med en balancespiller, uden de sejler defensivt. Og Zeca mener jeg netop har sine spidskompetencer på denne position (som den defensive balancespiller).

  2. #62
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,201

    Re: Optakts- og kamptråd FCK-Lyngby 26.11.2017

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Må jeg spørge hvorfor du er af den overbevisning? Er det fordi du mener Zeca mangler defensive kompetencer? Eller fordi du mener balancen mangler hvis ikke vi har to kontrollerende spillere centralt?
    Ja det bliver vel nok både og. Jeg synes, at Zeca fylder lidt for lidt, hvis han skal være det defensive anker på den centrale midt. Og Matic er lidt for flyvsk til, at jeg ville turde spille den kombination mod så god en midtbane/hold som FCN. Egentlig har jeg måske bare lidt svært ved at placere Zeca som type i vores 442. Jeg synes han mangler noget til at spille Kvists rolle i hvert fald mod gode hold. Samtidig bliver det måske en anelse kønsløst med Kvist/Zeca.
    Zeca skal nok have en ved siden af sig, som både kan byde ind offensivt og defensivt. På papiret er Gregus nok den mest optimale makker. Så kan Kvist spille ved siden af i kampe, hvor vi har brug for mere defensiv balance, og Matic i kampe som i søndags, hvor vi kommer til at have bolden meget og dominerer.

  3. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 5 af 5 FørsteFørste ... 2345

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Optakts- og kamptråd: Lyngby - FCK 1.10.2017.
    By Wonderboy in forum De korte linier
    Svar: 86
    Sidste Meddelelse: 03.10.17, 14:31
  2. Optakts- og kamptråd: FCK - Silkeborg 23.9.2017.
    By Wonderboy in forum De korte linier
    Svar: 48
    Sidste Meddelelse: 25.09.17, 14:33
  3. Optakts- og kamptråd: Skive IK-FCK (Pokal) 20.9.2017
    By Wonderboy in forum De korte linier
    Svar: 38
    Sidste Meddelelse: 23.09.17, 11:16
  4. Optakts- og kamptråd: Helsingør-FCK 17.9.2017
    By FCK4LIF3 in forum De korte linier
    Svar: 20
    Sidste Meddelelse: 18.09.17, 22:14
  5. Svar: 108
    Sidste Meddelelse: 11.06.17, 15:41

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •