Se afstemningsresultater: Hvem vinder kampen?

Stemmeafgivere
59. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder

    21 35.59%
  • Uafgjort

    2 3.39%
  • Nordsjælland vinder

    36 61.02%
Side 4 af 8 FørsteFørste 1234567 ... SidsteSidste
Viser resultater 46 til 60 af 108

Emner: Optakts- og kamptråd: FC København vs. FC Nordsjælland, 3/12 2017, kl. 18:00

  1. #46
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,623

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København vs. FC Nordsjælland, 3/12 2017, kl. 18:00

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Dit indlæg er jeg vel 100 % enig i, jeg tror dog ikke, at Ståle siger op eller bliver fyret. Hørsholt udtalte for et par dage siden, at Ståle er FCK, og med ansættelse af Bård pr. foråret, bliver Ståle sæsonen ud som minimum.

    Tilbage til kampen som var RÆDDERLIG. Helt og aldeles forfærdelig af de grunde, du beskriver ovenfor. Jeg har ikke observeret så meget som ikke allerede er nævnt ovenfor, men det bekymrer mig fanme', og det blev bekræftet i går, at vi har en middelmådig målmand, en middelmådig svensk venstre back og en middelmådig dansk højre back. Robin og PA skal sælges til sommer. Fortsætter de som i går, bliver de ikke solgt. Og hvad så? Pierre skal vi trækkes med 4,5 år endnu.

    Er der nogen som så, hvorfor Santander gik amok på marcondes efter slutfløjt?

    Ps. De der dansepiger i pausen? Skal vi ikke også have 3xfornavnet når vi scorer, 3xefternavn fra os fans, og så et "Tak skal I ha*" fra stadionspeakeren?
    Du glemte en middelmådig træner og sportsdirektør, dertil at Anders siger som han gør er han reelt nødsaget til.
    Jeg håber dog på at bestyrelsen træder i karakter og smider Ståle og Anders på porten.

    Vi har nu alletiders chance for endelig at sige fuck det vi sadler om, da guld er væk.
    Giv da en ny træner samme chance som man har givet Ståle, der på ingen måde er lykkedes.

  2. De følgende 5 brugere er enige:

  3. #47
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    521

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København vs. FC Nordsjælland, 3/12 2017, kl. 18:00

    Citat Oprindeligt indsendt af Slush Se meddelelser
    Du glemte en middelmådig træner og sportsdirektør, dertil at Anders siger som han gør er han reelt nødsaget til.
    Jeg håber dog på at bestyrelsen træder i karakter og smider Ståle og Anders på porten.

    Vi har nu alletiders chance for endelig at sige fuck det vi sadler om, da guld er væk.
    Giv da en ny træner samme chance som man har givet Ståle, der på ingen måde er lykkedes.
    Jeg er meget uenig.
    Vi skal ikke fyre Ståle. Det er ikke længe siden, at vi havde lutter succes.
    Ståle er god for FCK. Han er en klassetræner. Second to none.

    Udfordringen for os er de manglende økonomiske investeringer. Vi skulle have haft klasse som Erik Sviatchenko. Vi endte med Luftner. Det er ikke udelukkende pga dårlig indsats fra SS og Co. Nej, det handler om at overholde et budget. Det gør Ståle. Men konsekvenserne ser vi nu.
    Fodbold er altså ikke en vanvittig god investering for aktionærer - og derfor er det ikke omkostningsfrit at hive så store beløb ud istedet for at investere i udvikling ...
    Jeg håber, at vi beholder teamet - særligt Ståle!
    Og så håber jeg, at vores to krejlerkonger kan se fornuften i at investere lidt i det her.
    Investering i en fodboldklub kræver mere følelser for klubben end tanke på økonomisk overskud.
    Det skal de forstå - især i denne svære tid.
    ["...det er jo FCK, det er ikke en eller anden lille ubetydelig klub..." - Kris Stadsgaard]

    "Martin Retov er ikke nogen ledertype, og det bliver han aldrig. Du kan ikke gøre en Skoda til en Mercedes". Citat: Ole Mørk

  4. De følgende 6 brugere er enige:

  5. #48
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København vs. FC Nordsjælland, 3/12 2017, kl. 18:00

    Citat Oprindeligt indsendt af Rokie_Ijeh Se meddelelser
    Jeg er meget uenig.
    Vi skal ikke fyre Ståle. Det er ikke længe siden, at vi havde lutter succes.
    Ståle er god for FCK. Han er en klassetræner. Second to none.

    Udfordringen for os er de manglende økonomiske investeringer. Vi skulle have haft klasse som Erik Sviatchenko. Vi endte med Luftner. Det er ikke udelukkende pga dårlig indsats fra SS og Co. Nej, det handler om at overholde et budget. Det gør Ståle. Men konsekvenserne ser vi nu.
    Fodbold er altså ikke en vanvittig god investering for aktionærer - og derfor er det ikke omkostningsfrit at hive så store beløb ud istedet for at investere i udvikling ...
    Jeg håber, at vi beholder teamet - særligt Ståle!
    Og så håber jeg, at vores to krejlerkonger kan se fornuften i at investere lidt i det her.
    Investering i en fodboldklub kræver mere følelser for klubben end tanke på økonomisk overskud.
    Det skal de forstå - især i denne svære tid.
    Han har altså brugt over 100 millioner i dette og sidste transfervindue. Så synes ikke man kan skyde bestyrelse i skoen at de ikke åbner pungen. Tror nu mere pilen peger i retning af vores kære manager. Har skrevet det før og skriver det gerne igen. Han virker bedst, når han har det bedste hold i ligaen. Han har jo selv købt samtlige spiller på vores hold og alligevel skal der pege's fingre af andre. Andre klubber kan godt finde billigere spiller der fungere eller egne talenter.... Vi skal partout købe spiller der er for gode til superligaen ellers kan vi ikke vinde!!?!?! Måske Ståle bare ikke er verdens bedste træner i Danmark....


  6. #49
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    521

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København vs. FC Nordsjælland, 3/12 2017, kl. 18:00

    Citat Oprindeligt indsendt af phillipo Se meddelelser
    Han har altså brugt over 100 millioner i dette og sidste transfervindue. Så synes ikke man kan skyde bestyrelse i skoen at de ikke åbner pungen. Tror nu mere pilen peger i retning af vores kære manager. Har skrevet det før og skriver det gerne igen. Han virker bedst, når han har det bedste hold i ligaen. Han har jo selv købt samtlige spiller på vores hold og alligevel skal der pege's fingre af andre. Andre klubber kan godt finde billigere spiller der fungere eller egne talenter.... Vi skal partout købe spiller der er for gode til superligaen ellers kan vi ikke vinde!!?!?! Måske Ståle bare ikke er verdens bedste træner i Danmark....
    Men der er mange variable her.
    1. FCK er kendt som det bedste hold. Dvs., at vi skal skabe kampen. Det problem står BIF pt ikke overfor. FCM gør - og de leverer! FCN gør heller ikke. Sådan vil det være længe. Vi er stadig et storhold som modstanderen indstiller sig på, og stiller sig dybt imod. Sådan er det - og det kræver klassespillere, hurtigt at tilegne sig egenskaber til. Eksempel: Pierre B. Han er tidligere kåret som årets spiller. Han er bare ikke i omdrejninger endnu. Det tager nemlig tid at komme ind i den rytme, som FCK spiller i.
    Igår var et OS der skulle skabe kampen. I Forsvaret lærer man at defensiv er lettest; at forsvare sig. Men at angribe er det sværeste. Ståle er dygtig, men vi ved alle, at han har størst force i ledelse, coaching, defensiv og kommunikation. Han mangler dermed en, som kan bidrage til offensiv, standardsituationer, teknisk træning m.m. Det kan Bård - Det har BW i hvert fald gjort før.
    2. Ja, Ståle har brugt mange penge, ja. Men alt er dyrt når FCK skal handle. Vi har penge - og det ved de andre. Men Så mange penge er det altså heller ikke. Pieros havde været længere fremme hvis Santander havde været makkeren. Pavlo er nok fejlcasted, og det er hvad det er (det kan sgu ske). Med Erik J. havde vi - troede alle herinde er jeg overbevist om - en leder. Det var Erik så ikke, og så gik han i øvrigt i stykker. Havde vi haft en halvskadet Erik Sviachenko derinde, havde vi været stærkere. Og ham håber jeg på, at vi kan hente.

    Ærligt: Jeg synes faktisk at vores hold indeholder stort potentiale. Vi mangler ledere pt. Men på sigt har vi dem. Vavro har store lederegenskaber og autoritet. men han er ung, taler end ikke engelsk og så er han helt ny (både i FCK og væk fra hjemlandet).
    Der forestår store opgaver, men en fyring af Ståle er ikke løsningen i min optik. Næ, investeringer.
    Ud med Matic (ja, han kæmper da fint, men på sigt mega uholdbart, og vi skal passe på med at forelske os i dem som kæmper vildt nu i modgang, men som bare ikke har kvalitet til medgang (jf at forsvarer og angribe). Vi skal nok også af med Luftner (selvom Ståle synes at se noget i ham), og så skal vi have en ny målmand.
    Men: Ingen ny træner, tak! :-)
    ["...det er jo FCK, det er ikke en eller anden lille ubetydelig klub..." - Kris Stadsgaard]

    "Martin Retov er ikke nogen ledertype, og det bliver han aldrig. Du kan ikke gøre en Skoda til en Mercedes". Citat: Ole Mørk

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #50
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,623

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København vs. FC Nordsjælland, 3/12 2017, kl. 18:00

    Citat Oprindeligt indsendt af Rokie_Ijeh Se meddelelser
    Jeg er meget uenig.
    Vi skal ikke fyre Ståle. Det er ikke længe siden, at vi havde lutter succes.
    Ståle er god for FCK. Han er en klassetræner. Second to none.

    Udfordringen for os er de manglende økonomiske investeringer. Vi skulle have haft klasse som Erik Sviatchenko. Vi endte med Luftner. Det er ikke udelukkende pga dårlig indsats fra SS og Co. Nej, det handler om at overholde et budget. Det gør Ståle. Men konsekvenserne ser vi nu.
    Fodbold er altså ikke en vanvittig god investering for aktionærer - og derfor er det ikke omkostningsfrit at hive så store beløb ud istedet for at investere i udvikling ...
    Jeg håber, at vi beholder teamet - særligt Ståle!
    Og så håber jeg, at vores to krejlerkonger kan se fornuften i at investere lidt i det her.
    Investering i en fodboldklub kræver mere følelser for klubben end tanke på økonomisk overskud.
    Det skal de forstå - især i denne svære tid.
    Ståle er en middelmådig træner, der ikke kan fungere hvis ikke han har det bedste materiale til rådighed.
    Se bare hans såkaldte meritter i Tyskland og England, hans måde at spille på fungere bare ikke mere.
    Måske han skulle kigge lidt ind af og så indse at hans måde at spille fodbold på er passé, at der er den forgabelse i Ståle er mig en gåde.
    Dertil nævn bare en træner, der vil kunne overleve et sådan rædselshalvår som Ståle har præsteret nu her.

    Der er ingen anden træner i FCK der har fået så meget tillid og penge at gøre godt med som Ståle har, og alligevel skulle bruge så lang tid på at få et hold til at fungere optimalt.
    Vi snakker mellem 1.5/2 år før at vores indkøb begynder at vise bare lidt talent i Ståles antifodbold system.

    Dertil kan vi snakke om, at manden virkelig intet offensivt koncept har.
    Der er ingen spillere der aner hvad fanden de skal når de har bolden, det er giv bolden til Verbic eller Falk og håb på de kan noget uventet.
    Eller sats på en dødbold, hvor vi alligevel intet bringer af gode indlæg eller fornyelse.

    Mest af alt som jeg har skrevet før, minder det her om Morten Olsens sidste tid med landsholdet.
    En stædig mand, der nægter at se sandheden i øjnene, at man ikke har materialet til at spille på den måde man ønsker.

    Ståle er et meget større problem i FCK, end de spillere han har købt.
    Man har valgt fra Anders Hørsholt side, at binde alt op omkring en person er jo fuldstændig vanvittigt.
    Hvilket vel reelt gør, at man er stavsbundet til at skulle håbe på han måske om 1-2 år kan få et hold til at fungere.
    Det bedste ved hele den her situation, er vi starter forfra til sommer når Olsen, Ankersen, Verbic, Santander skal sælges.

    Dertil så har manden reelt fået hvad han har peget på, man har løftet budgettet gennem de sidste mange år.
    Han har købt spillere for mere end 100 mio kr, og alligevel kan ingen af dem slå til.
    Sidst redigeret af Slush : 04.12.17 kl. 09:24

  9. De følgende 7 brugere er enige:

  10. #51
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    57

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København vs. FC Nordsjælland, 3/12 2017, kl. 18:00

    Citat Oprindeligt indsendt af phillipo Se meddelelser
    Han har altså brugt over 100 millioner i dette og sidste transfervindue. Så synes ikke man kan skyde bestyrelse i skoen at de ikke åbner pungen. Tror nu mere pilen peger i retning af vores kære manager. Har skrevet det før og skriver det gerne igen. Han virker bedst, når han har det bedste hold i ligaen. Han har jo selv købt samtlige spiller på vores hold og alligevel skal der pege's fingre af andre. Andre klubber kan godt finde billigere spiller der fungere eller egne talenter.... Vi skal partout købe spiller der er for gode til superligaen ellers kan vi ikke vinde!!?!?! Måske Ståle bare ikke er verdens bedste træner i Danmark....
    Kan stadig ikke se, at det er værd at løbe risikoen ved at fyre Ståle, set i forhold til, hvad vi kan tabe. Ståle bliver jo ikke en dårligere træner på en halvsæson. Han har igennem mange år eminent kunnet balancere Superligaen og europæisk fodbold. Det har hold i Europa sammenlignelige med FCK ikke kunnet præstere.

    Samtidig er jeg træt af at høre, hvor mange penge Ståle har brugt på spillere. Mig bekendt har han stadig overskud, eller som minimum gået i nul, økonomisk. Han har jo ikke brugt flere penge end har tjent - og derved er det jo ikke en investering. Og ja - i Superliga-målestok er det dyre spillere, Ståle henter, men man får altså ikke meget europæisk klasse for spillere til 10-20 mio. kr. (Husk at det er transferbeløber, vi taler om. Man kan godt få bedre spillere til samme pris, men så er det forbundet med ældre spillere med lavere videresalgspotentiale og højere løn).

    Vi kan alle blive enige om, at kampen i går var rædselsfuld og holdet har underpræsteret helt vildt og at mange af nyindkøbene ikke har været pengene værd. Men det kan nok tilskrives en hel række faktorer. Set over hele Ståles tid, så har han stadig ramt rigtigt med de fleste indkøb, efter min mening.

    Erkendt, der er nok grund til at revidere eller justere lidt på strategien. Det ser umiddelbart ud til at ramme os hårdere end klubben havde forventet, at vi har hentet så mange spillere fra ikke-nordiske lande.

    Men som Rokie_Ijeh siger, så handler det nok om, at vi er nødt til at investere os til videre udvikling (dvs. øge budgetterne/bruge flere penge end vi tjener), når vi har ramt et peak, som i 2011 og i sidste sæson. Lige nu ligger der to klubber nr. 1 og 2, som bruger flere penge end de tjener...

  11. De følgende 4 brugere er enige:

  12. #52
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,318

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København vs. FC Nordsjælland, 3/12 2017, kl. 18:00

    Citat Oprindeligt indsendt af Rokie_Ijeh Se meddelelser
    Udfordringen for os er de manglende økonomiske investeringer. Vi skulle have haft klasse som Erik Sviatchenko. Vi endte med Luftner. Det er ikke udelukkende pga dårlig indsats fra SS og Co. Nej, det handler om at overholde et budget. Det gør Ståle. Men konsekvenserne ser vi nu.
    Fodbold er altså ikke en vanvittig god investering for aktionærer - og derfor er det ikke omkostningsfrit at hive så store beløb ud istedet for at investere i udvikling ...
    Jeg håber, at vi beholder teamet - særligt Ståle!
    Og så håber jeg, at vores to krejlerkonger kan se fornuften i at investere lidt i det her.
    Investering i en fodboldklub kræver mere følelser for klubben end tanke på økonomisk overskud.
    Det skal de forstå - især i denne svære tid.
    Det er altså en omgang vrøvl. Han har med afstand det største budget i ligaen. Vi er 17p efter førstepladsen i starten af december (!) og kan være 20p efter i vinterpausen. Og det skal være fordi Ståle må nøjes med Lüftner, som han smider 11 mio efter?
    Der er 13 andre klubber i ligaen der misunder os vores budget og du mener vores storaktionærer skal øge deres investering? Til hvor meget?

    Ståle har gjort det godt med det absolut bedste spillermateriale i ligaen. Med øget konkurrence i toppen og tvivlsomme indkøb har vi taget 87 skridt tilbage. Det falder tilbage på Ståle. Både som manager og træner.

    Nå, men forhåbentlig kommer vi i pulje med Helsingør i nedrykningsspillet.
    I think people need to be educated to the fact that marijuana is not a drug. Marijuana is an herb and a flower. God put it here. If He put it here and He wants it to grow, what gives the government the right to say that God is wrong?
    Willie Nelson
    Nygzen's Avatar

  13. De følgende 13 brugere er enige:

  14. #53
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    521

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København vs. FC Nordsjælland, 3/12 2017, kl. 18:00

    Citat Oprindeligt indsendt af Nygzen Se meddelelser
    Det er altså en omgang vrøvl. Han har med afstand det største budget i ligaen. Vi er 17p efter førstepladsen i starten af december (!) og kan være 20p efter i vinterpausen. Og det skal være fordi Ståle må nøjes med Lüftner, som han smider 11 mio efter?
    Der er 13 andre klubber i ligaen der misunder os vores budget og du mener vores storaktionærer skal øge deres investering? Til hvor meget?

    Ståle har gjort det godt med det absolut bedste spillermateriale i ligaen. Med øget konkurrence i toppen og tvivlsomme indkøb har vi taget 87 skridt tilbage. Det falder tilbage på Ståle. Både som manager og træner.

    Nå, men forhåbentlig kommer vi i pulje med Helsingør i nedrykningsspillet.
    Lad os nu lige bevare tonen. Bottom of the line: Vi ønsker FCK det bedste.
    Du har naturligvis ret til din holdning - og det respekterer jeg, omend jeg er uenig.
    Ståle har det største budget, og til syvende og sidst har han ansvar. Ja, sådan må det være. Og ja, vi skal kritisere når det går som det aktuelt gør. Men vi skal fandeme også støtte op, synes jeg. Jeg støtter Ståle 110% fordi han har givet mig så meget, og fordi jeg ved, at han vil FCK det bedste. Jeg kan ikke se andre, som kan det som Ståle kan.
    Han passer perfekt til FCK med den "possive arrogance" som er andet end attitude, men som også er DNA i spillestil, organisationen, kommunikation etc. Det kan Ståle. Han tager enormt meget pres fra spillere, trænere, direktør m.fl. Men det er ikke alene det - han er sgu også et brand udadtil.
    Nå, det er bare lige til og om Ståle.

    Ståle har disponeret ud fra det han troede ville ske. Arbejder man med risiko, så laver man en sårbarhedsanalyse.
    Her beregner man synligheden for at noget sker og konsekvensen ved, at det sker. Den opstillinger kan se således ud: S * K = R (risiko).

    Så hvad er sandsynligheden for, at Erik bliver skadet? Han havde ikke mange skader før, så den var lille. Jo, konsekvensen ville være stor, men reelt en lille risiko. Derfor henter man Luftner, som så vurderes til at have stort potentiale, hvorfor der investeres omtrent 11 mio i ham. Det skønnes at han - med Erik som makker - kan udvikles (ligesom Erik vil udvikle sig som leder). Det kalkulering gik helt galt. Desværre. Sådan kan det gå!

    Samme scenarie med Santander. Sandsynlighed? Relativt lille. Ikke en spiller, som med Boile, har tradition for at blive skadet. Det skete bare. Og så står Pieros, som mange herinde godt kan se har et rigtig stort potentiale, pludseligt tilbage og skal være bærende. øv. øv. øv. Det havde været fantastisk, hvis Santander, som med forståelse for konceptet, viden om presspil m.m., kunne støtte den unge og talentfulde investering (Pieros). Det skete bare ikke.

    Med Boile vurderede man jo netop, at der var en reel risiko for, at manden gik i stykker. Så henter man en tidligere årets spiller. Herlig gut, som dog er totalt ude af kampform og ryger ind på et hold der bare ikke fungerer.

    Som jeg ser det, så er uheld en væsentlig årsag. Selve beregningerne, som altid bør bygge på historisk data, synes ganske valid og reel. Men det fungerede bare ikke denne gang.

    Desuagtet, så er det altså ikke lang tid siden, at Ståle gav mig - og mange andre - historie at berette om. Vores europæiske eventyr! :-)
    ["...det er jo FCK, det er ikke en eller anden lille ubetydelig klub..." - Kris Stadsgaard]

    "Martin Retov er ikke nogen ledertype, og det bliver han aldrig. Du kan ikke gøre en Skoda til en Mercedes". Citat: Ole Mørk

  15. De følgende 3 brugere er enige:

  16. #54
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København vs. FC Nordsjælland, 3/12 2017, kl. 18:00

    Citat Oprindeligt indsendt af Rokie_Ijeh Se meddelelser
    Men der er mange variable her.
    1. FCK er kendt som det bedste hold. Dvs., at vi skal skabe kampen. Det problem står BIF pt ikke overfor. FCM gør - og de leverer! FCN gør heller ikke. Sådan vil det være længe. Vi er stadig et storhold som modstanderen indstiller sig på, og stiller sig dybt imod. Sådan er det - og det kræver klassespillere, hurtigt at tilegne sig egenskaber til. Eksempel: Pierre B. Han er tidligere kåret som årets spiller. Han er bare ikke i omdrejninger endnu. Det tager nemlig tid at komme ind i den rytme, som FCK spiller i.
    Igår var et OS der skulle skabe kampen. I Forsvaret lærer man at defensiv er lettest; at forsvare sig. Men at angribe er det sværeste. Ståle er dygtig, men vi ved alle, at han har størst force i ledelse, coaching, defensiv og kommunikation. Han mangler dermed en, som kan bidrage til offensiv, standardsituationer, teknisk træning m.m. Det kan Bård - Det har BW i hvert fald gjort før.
    2. Ja, Ståle har brugt mange penge, ja. Men alt er dyrt når FCK skal handle. Vi har penge - og det ved de andre. Men Så mange penge er det altså heller ikke. Pieros havde været længere fremme hvis Santander havde været makkeren. Pavlo er nok fejlcasted, og det er hvad det er (det kan sgu ske). Med Erik J. havde vi - troede alle herinde er jeg overbevist om - en leder. Det var Erik så ikke, og så gik han i øvrigt i stykker. Havde vi haft en halvskadet Erik Sviachenko derinde, havde vi været stærkere. Og ham håber jeg på, at vi kan hente.

    Ærligt: Jeg synes faktisk at vores hold indeholder stort potentiale. Vi mangler ledere pt. Men på sigt har vi dem. Vavro har store lederegenskaber og autoritet. men han er ung, taler end ikke engelsk og så er han helt ny (både i FCK og væk fra hjemlandet).
    Der forestår store opgaver, men en fyring af Ståle er ikke løsningen i min optik. Næ, investeringer.
    Ud med Matic (ja, han kæmper da fint, men på sigt mega uholdbart, og vi skal passe på med at forelske os i dem som kæmper vildt nu i modgang, men som bare ikke har kvalitet til medgang (jf at forsvarer og angribe). Vi skal nok også af med Luftner (selvom Ståle synes at se noget i ham), og så skal vi have en ny målmand.
    Men: Ingen ny træner, tak! :-)
    Enig i dette hold har utrolig meget potentiale og mange dygtige boldspillere men det virker bare til de bliver for låste og ikke kan/tør bruge deres kreativitet.
    I går er der vel 7 ud af 11 dygtige boldspillere på banen (minus RO, Vavro, Luftner, Matic) og alligevel kan vi ikke spille hurtigt op igennem deres kompakte kæder.
    Vavro slog faktisk de bedste afleveringer indtil han blev pillet ud.
    Vi spiller langsomt og uforudsigeligt. Vi varmer bolden og der er ingen løb for hinanden.
    De offensive spillere har mere travlt med at stå godt defensivt end at bruge deres kræfter offensivt.

    Ståle vil være en god defensiv coach i et NFL setup men synes han har for mange mangler offensivt til at være i København og det er upåagtet at han er den mest vindende træner i klubbens historie. Vi har det klart største budget og den dyreste trup og alligevel spiller vi sådan noget pindsvinefodbold i superligaen. Der burde vi kunne dominere som Real Madrid, Bayern eller City style med flot offensivt fodbold. Gennemspillede angreb og klare løbemønstre hvor man som tilskuer sidder og bander over at angriber brænder ikke over at vi ikke kan skabe en kamp overhovedet.

    Så ny træner i vinterpausen tak og gerne en der ser forsvarsspillerne som de første angribere og ikke ser angriberne som de første forsvarsspillere, for ham har vi nu....

  17. De følgende 6 brugere er enige:

  18. #55
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    521

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København vs. FC Nordsjælland, 3/12 2017, kl. 18:00

    Citat Oprindeligt indsendt af phillipo Se meddelelser
    Enig i dette hold har utrolig meget potentiale og mange dygtige boldspillere men det virker bare til de bliver for låste og ikke kan/tør bruge deres kreativitet.
    I går er der vel 7 ud af 11 dygtige boldspillere på banen (minus RO, Vavro, Luftner, Matic) og alligevel kan vi ikke spille hurtigt op igennem deres kompakte kæder.
    Vavro slog faktisk de bedste afleveringer indtil han blev pillet ud.
    Vi spiller langsomt og uforudsigeligt. Vi varmer bolden og der er ingen løb for hinanden.
    De offensive spillere har mere travlt med at stå godt defensivt end at bruge deres kræfter offensivt.

    Ståle vil være en god defensiv coach i et NFL setup men synes han har for mange mangler offensivt til at være i København og det er upåagtet at han er den mest vindende træner i klubbens historie. Vi har det klart største budget og den dyreste trup og alligevel spiller vi sådan noget pindsvinefodbold i superligaen. Der burde vi kunne dominere som Real Madrid, Bayern eller City style med flot offensivt fodbold. Gennemspillede angreb og klare løbemønstre hvor man som tilskuer sidder og bander over at angriber brænder ikke over at vi ikke kan skabe en kamp overhovedet.

    Så ny træner i vinterpausen tak og gerne en der ser forsvarsspillerne som de første angribere og ikke ser angriberne som de første forsvarsspillere, for ham har vi nu....
    Tja, det er jo så der vi er uenige :-)
    Vi er inde i en dårlig periode. Og normalt, vil et trænerskifte nok være fint. Men Ståle kan ændre tingene fordi han er så dygtig en coach, som jeg anser ham for. Derfor er vinterpausen god for ham.
    Det er svært, at få gang i spillerne, når de konstant møder modgang (i rent uheld). Det kendetegner altså en krise.
    Ja, faktisk kendetegnes en krise ved at være en hændelse, hvor tidligere erfaringer ikke kan bruges.
    Ståle har erfaring med sådan noget, men det har mange af de unge drenge, som vi har investeret i, altså ikke. og desværre, så mangler de rutinerede - eller har manglet. Erik Johansson, Santander og tildels Boile.
    De har manglet, skønt det så sådanne typer, som kunne lede de unge igennem de spillemæssige udsving ... Ja, måske have begrænset dem!

    Jeg tror derfor fuld og fast på, at vi skal beholde Ståle. At vi faktisk kan bruge vinterpausen til at blive stærke.
    Og jeg håber, at vi får et øget budget, så vi kan hente Erik Sviachenko, som jeg læser faktisk stadig er interesseret i os af en eller anden årsag.
    Og jeg håber, at vi får hentet en angriber, som kan spille med ryggen mod mål, og holde i bolden. Det mangler vi; en som kan holde i bolden, så vi kan få rykket spillet frem i banen, og der ikke blive for langt mellem forsvar i forsvar og forsvar i angreb.
    ["...det er jo FCK, det er ikke en eller anden lille ubetydelig klub..." - Kris Stadsgaard]

    "Martin Retov er ikke nogen ledertype, og det bliver han aldrig. Du kan ikke gøre en Skoda til en Mercedes". Citat: Ole Mørk

  19. De følgende 3 brugere er enige:

  20. #56
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    57

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København vs. FC Nordsjælland, 3/12 2017, kl. 18:00

    Citat Oprindeligt indsendt af phillipo Se meddelelser

    Ståle vil være en god defensiv coach i et NFL setup men synes han har for mange mangler offensivt til at være i København og det er upåagtet at han er den mest vindende træner i klubbens historie. Vi har det klart største budget og den dyreste trup og alligevel spiller vi sådan noget pindsvinefodbold i superligaen. Der burde vi kunne dominere som Real Madrid, Bayern eller City style med flot offensivt fodbold. Gennemspillede angreb og klare løbemønstre hvor man som tilskuer sidder og bander over at angriber brænder ikke over at vi ikke kan skabe en kamp overhovedet.
    Ja - vi skulle have gjort som Bayern, Barcelona og Real Madrid og undladt at sælge vores bedste spillere i de sidste to transfervinduer, så havde vi stadig kunne dominere kampene med flydende angrebsspil. Nu er vi bare ikke Bayern, Barcelona og Real Madrid, som ikke er sælgende klubber og som kan købe deres konkurrenters bedste spillere (nej, jeg ved godt at Barca og Real ikke køber fra hinanden, men derudover...).

    Desuden er det jo ikke fordi, at Real Madrid ligefrem brænder ligaen af i år, med deres store budget, skader til nøglespillere og med et hold der har vundet alt der kan vindes de sidste to år. Sjovt, det lyder egentlig næsten som os selv...
    Sidst redigeret af DanDruff : 04.12.17 kl. 10:18

  21. #57
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    235

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København vs. FC Nordsjælland, 3/12 2017, kl. 18:00

    Hørt. Selvfølgelig skal Ståle ikke fyres nu, og det blir han heller ikke. Han har fået det her hold til at overpræstere gennem flere sæsoner, ikke mindst europæisk mod klubber med meget højere budgetter. Vi er ramte nu, ingen tvivl, men det skal Ståle nok få rettet op på. Så meget snor har han trods alt fortjent.
    Og lad os så lige få ordnet Sheriff på torsdag.
    h

  22. De følgende 3 brugere er enige:

  23. #58
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København vs. FC Nordsjælland, 3/12 2017, kl. 18:00

    Citat Oprindeligt indsendt af DanDruff Se meddelelser
    Ja - vi skulle have gjort som Bayern, Barcelona og Real Madrid og undladt at sælge vores bedste spillere i de sidste to transfervinduer, så havde vi stadig kunne dominere kampene med flydende angrebsspil. Nu er vi bare ikke bare ikke Bayern, Barcelona og Real Madrid, som ikke er sælgende klubber og som kan købe deres konkurrenters bedste spillere (nej, jeg ved godt at Barca og Real ikke køber fra hinanden, men derudover...).

    Desuden er det jo ikke fordi, at Real Madrid ligefrem brænder ligaen af, med deres store budget, skader til nøglespillere og med et hold der har vundet alt der kan vindes de sidste to år. Sjovt, det lyder egentlig næsten som os selv...
    Citat: - Vi ved, hvad de kommer med, og det er meget forudsigeligt. Men det er da fedt at gå ind og vinde herinde i Parken.https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...condes/6943139

    Vi er læst... Ved da godt at vi ikke kan holde på spillere der er for gode til superligaen, men det kan de andre hold jo heller ikke. FCN solgte Maxsø, Lobotka og Ingvartsen og nu Marcondes i samme kalender år. De sælger nok Karlo Bartolec, Mathias Jensen, Runar Alex Runarsson og Mads “Mini” Pedersen til sommer. Men de har en træner og en kultur ned igennem hele klubben der tør satse på deres unge spillere også er det nemmere at hive et ungt talent op i superligaen. Vi har åbenbart ikke samme tro på vores egne talenter eller vi har måske ikke så gode talenter eller igen vores ungdomstrænere er måske ikke lige så gode til at klargøre vores unge spillere som de er i FCN?!?!?!

  24. De følgende 2 brugere er enige:

  25. #59
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    11

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København vs. FC Nordsjælland, 3/12 2017, kl. 18:00

    Citat Oprindeligt indsendt af Rokie_Ijeh Se meddelelser
    2. Ja, Ståle har brugt mange penge, ja. Men alt er dyrt når FCK skal handle. Vi har penge - og det ved de andre. Men Så mange penge er det altså heller ikke. Pieros havde været længere fremme hvis Santander havde været makkeren. Pavlo er nok fejlcasted, og det er hvad det er (det kan sgu ske). Med Erik J. havde vi - troede alle herinde er jeg overbevist om - en leder. Det var Erik så ikke, og så gik han i øvrigt i stykker. Havde vi haft en halvskadet Erik Sviachenko derinde, havde vi været stærkere. Og ham håber jeg på, at vi kan hente.
    Lige en ting angående Erik: Er det ikke Ståles opgave inden sæsonstarten at have vurderet, at Erik IKKE har/havde lederpotentiale? Han har trods alt været i klubben i halvandet år....

  26. Den følgende bruger er enig i dette:

  27. #60
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,506

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København vs. FC Nordsjælland, 3/12 2017, kl. 18:00

    Tjah, jeg bemærkede godt konflikten efter slutfløjt og igen forsøgte marcondes sig med at fremprovokere et rødt kort til Santander. Ekstremt usympatisk fyr, må man sige, og Santander skal lære at holde hovedet koldt. Så mangler vi bare, at der åbnes en sag på efterbevilling.

Side 4 af 8 FørsteFørste 1234567 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 105
    Sidste Meddelelse: 18.01.18, 11:25
  2. Svar: 39
    Sidste Meddelelse: 07.03.17, 10:40
  3. Svar: 30
    Sidste Meddelelse: 02.08.16, 08:05
  4. Svar: 27
    Sidste Meddelelse: 22.04.15, 14:02
  5. Svar: 112
    Sidste Meddelelse: 29.07.14, 10:47

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •