Se afstemningsresultater: Hvem vinder kampen?

Stemmeafgivere
59. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder

    21 35.59%
  • Uafgjort

    2 3.39%
  • Nordsjælland vinder

    36 61.02%
Side 5 af 8 FørsteFørste ... 2345678 SidsteSidste
Viser resultater 61 til 75 af 108

Emner: Optakts- og kamptråd: FC København vs. FC Nordsjælland, 3/12 2017, kl. 18:00

  1. #61
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,506

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København vs. FC Nordsjælland, 3/12 2017, kl. 18:00

    Citat Oprindeligt indsendt af Pli Se meddelelser
    Lige en ting angående Erik: Er det ikke Ståles opgave inden sæsonstarten at have vurderet, at Erik IKKE har/havde lederpotentiale? Han har trods alt været i klubben i halvandet år....
    Erik minder mig om en one season wonder. Han var fanme' god sammen med Zanka, men pivringe før sin skade i indeværende sæson. Jeg er slet ikke sikker på, at han kommer tilbage.

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #62
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,318

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København vs. FC Nordsjælland, 3/12 2017, kl. 18:00

    Jeg håber virkelig vi lander Granqvist. Det her hold skriger efter ledere. Især i forsvaret.
    I think people need to be educated to the fact that marijuana is not a drug. Marijuana is an herb and a flower. God put it here. If He put it here and He wants it to grow, what gives the government the right to say that God is wrong?
    Willie Nelson
    Nygzen's Avatar

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #63
    Tilmeldingsdato
    Jul 2016
    Indlæg
    299

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København vs. FC Nordsjælland, 3/12 2017, kl. 18:00

    Citat Oprindeligt indsendt af Nygzen Se meddelelser
    Jeg håber virkelig vi lander Granqvist. Det her hold skriger efter ledere. Især i forsvaret.
    Hvad vil du dog med den svenske veteran? Burde folk som Mellberg, Nilsson, Antonsson og Bengtsson ikke være skræmmekampagne nok til ikke, at gå den vej? Manden vil til sommer være 33, og vil højst sandsynligt have spillet sin sidste landskamp. En af grundende til, at sandsynligvis gør det så godt lige nu, er nok netop pga. den VM slutrunde til sommer. Til den tid vil manden have tjent sin penge, spillet sin slutrunde, og dermed gå et niveau eller 2 ned. Vi burde hellere sætte alle sejl ind for, at få en Sviatchenko eller en anden leder type der er i slutningen af 20'erne, og ikke en spiller der er i sin karrieres efterår.

  6. De følgende 6 brugere er enige:

  7. #64
    Tilmeldingsdato
    May 2014
    Indlæg
    383

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København vs. FC Nordsjælland, 3/12 2017, kl. 18:00

    Citat Oprindeligt indsendt af Req Se meddelelser
    Hvad vil du dog med den svenske veteran? Burde folk som Mellberg, Nilsson, Antonsson og Bengtsson ikke være skræmmekampagne nok til ikke, at gå den vej? Manden vil til sommer være 33, og vil højst sandsynligt have spillet sin sidste landskamp. En af grundende til, at sandsynligvis gør det så godt lige nu, er nok netop pga. den VM slutrunde til sommer. Til den tid vil manden have tjent sin penge, spillet sin slutrunde, og dermed gå et niveau eller 2 ned. Vi burde hellere sætte alle sejl ind for, at få en Sviatchenko eller en anden leder type der er i slutningen af 20'erne, og ikke en spiller der er i sin karrieres efterår.
    Hvis man kan finde en ny Jacob Laursen, så fair nok, og jeg vil da også meget gerne have Sviatchenko. Men det er altså ikke let at finde interesserede spillere sidst i tyverne med lederegenskaber og kvalitet til at styrke FCK.

    Iøvrigt synes jeg i den grad truppen har brug for et par +30 spillere som har prøvet noget. Endvidere er der altså ingen grund til at tro, at bare fordi det kiksede med andre spillere vil det gøre det samme med Granqvist. Han er en klart bedre spiller end Nilsson og Antonsson, og derudover yngre end Mellberg og Poulsen.

    Hvis skræmmeeksempler skal nævnes, bør Solbakken, Peter Nielsen, Bergdølmo og Allbäck vel nævnes for det modsatte?

  8. De følgende 4 brugere er enige:

  9. #65
    Tilmeldingsdato
    Aug 2002
    Indlæg
    1,816

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København vs. FC Nordsjælland, 3/12 2017, kl. 18:00

    Citat Oprindeligt indsendt af Rokie_Ijeh Se meddelelser
    Jeg er meget uenig.
    Vi skal ikke fyre Ståle. Det er ikke længe siden, at vi havde lutter succes.
    Ståle er god for FCK. Han er en klassetræner. Second to none.

    Udfordringen for os er de manglende økonomiske investeringer. Vi skulle have haft klasse som Erik Sviatchenko. Vi endte med Luftner. Det er ikke udelukkende pga dårlig indsats fra SS og Co. Nej, det handler om at overholde et budget. Det gør Ståle. Men konsekvenserne ser vi nu.
    Fodbold er altså ikke en vanvittig god investering for aktionærer - og derfor er det ikke omkostningsfrit at hive så store beløb ud istedet for at investere i udvikling ...
    Jeg håber, at vi beholder teamet - særligt Ståle!
    Og så håber jeg, at vores to krejlerkonger kan se fornuften i at investere lidt i det her.
    Investering i en fodboldklub kræver mere følelser for klubben end tanke på økonomisk overskud.
    Det skal de forstå - især i denne svære tid.

    Men Lüftner har så kostet mere end de 13 andre klubbers midterforsvarer, så ærligt talt er det bare en lam undskyldning.

  10. De følgende 4 brugere er enige:

  11. #66
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,318

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København vs. FC Nordsjælland, 3/12 2017, kl. 18:00

    Citat Oprindeligt indsendt af Req Se meddelelser
    Hvad vil du dog med den svenske veteran? Burde folk som Mellberg, Nilsson, Antonsson og Bengtsson ikke være skræmmekampagne nok til ikke, at gå den vej? Manden vil til sommer være 33, og vil højst sandsynligt have spillet sin sidste landskamp. En af grundende til, at sandsynligvis gør det så godt lige nu, er nok netop pga. den VM slutrunde til sommer. Til den tid vil manden have tjent sin penge, spillet sin slutrunde, og dermed gå et niveau eller 2 ned. Vi burde hellere sætte alle sejl ind for, at få en Sviatchenko eller en anden leder type der er i slutningen af 20'erne, og ikke en spiller der er i sin karrieres efterår.
    Granqvist spiller på et andet niveau end dem du nævner. Han er gratis at hente. Har en masse erfaring og vil være en leder på og uden for banen. Erik S. vil være en dyr signing og sikkert kun være i KBH et par sæsoner alligevel. Med alle de spillere der skal erstattes til sommer, så synes jeg han er oplagt. Brug pengene længere fremme på banen.
    I think people need to be educated to the fact that marijuana is not a drug. Marijuana is an herb and a flower. God put it here. If He put it here and He wants it to grow, what gives the government the right to say that God is wrong?
    Willie Nelson
    Nygzen's Avatar

  12. #67
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    521

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København vs. FC Nordsjælland, 3/12 2017, kl. 18:00

    Citat Oprindeligt indsendt af scaleo Se meddelelser
    Men Lüftner har så kostet mere end de 13 andre klubbers midterforsvarer, så ærligt talt er det bare en lam undskyldning.
    Konstruktivt. Men alt bliver bare dyrere når der handles ind til FCK. Priser stiger. Sådan er det. Jeg er ikke fan af Luftner. Jeg så hellere Sviatchenko. Men han kostede mere end dobbelt så meget. Så tog man Luftner. Jeg er faktisk ret spændt på Vavro, som jeg ser som et scoop (i hvert fald potentielt) men indrømmer at jeg har svært ved at se det store i Luftner. Uanset hvad, så vinder og taber man i transfers. Sådan er det. Det gør alle klubber men er måske mere i når det sker i FCK ...
    ["...det er jo FCK, det er ikke en eller anden lille ubetydelig klub..." - Kris Stadsgaard]

    "Martin Retov er ikke nogen ledertype, og det bliver han aldrig. Du kan ikke gøre en Skoda til en Mercedes". Citat: Ole Mørk

  13. #68
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København vs. FC Nordsjælland, 3/12 2017, kl. 18:00

    Citat Oprindeligt indsendt af Rokie_Ijeh Se meddelelser
    Konstruktivt. Men alt bliver bare dyrere når der handles ind til FCK. Priser stiger. Sådan er det. Jeg er ikke fan af Luftner. Jeg så hellere Sviatchenko. Men han kostede mere end dobbelt så meget. Så tog man Luftner. Jeg er faktisk ret spændt på Vavro, som jeg ser som et scoop (i hvert fald potentielt) men indrømmer at jeg har svært ved at se det store i Luftner. Uanset hvad, så vinder og taber man i transfers. Sådan er det. Det gør alle klubber men er måske mere i når det sker i FCK ...
    Måske København skulle gøre som VSTGN'en og låne spiller med en købsoption eller hente dem gratis...

  14. #69
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København vs. FC Nordsjælland, 3/12 2017, kl. 18:00

    Var Granqvist ikke usandsynlig givet hans lønkrav? https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...ruppen/6796287

  15. #70
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    756

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København vs. FC Nordsjælland, 3/12 2017, kl. 18:00

    Når jeg ser spillere som Luftner, pavlovic, Okore, Matic, Vavro, sotiriu, pusic, Zeca og Gregus tænker jeg hverken de er dårlige - eller at de som sådan er for dårlige til fck.
    jeg ser det er spillere der ikke passer særlig godt til Ståles filosofi. Måske er svaret st hælde yderligere 40 millioner i truppen, men man kunne også se på hvorfor vi begår de samme fejl tre vinduer i træk, hvem der har eksekveret handlerne og forfattet strategien bag.
    jeg er sandt for dyden ikke imponeret.

  16. De følgende 7 brugere er enige:

  17. #71
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,318

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København vs. FC Nordsjælland, 3/12 2017, kl. 18:00

    Citat Oprindeligt indsendt af h0ps Se meddelelser
    Var Granqvist ikke usandsynlig givet hans lønkrav? https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...ruppen/6796287
    Han vil gerne hjem til Sverige (eller tæt på), så det er formentlig bare de svenske klubbers lønninger vi skal slå. Han var i hvert fald ude for nyligt og nævne FCK som en mulighed. Han er nok klar over vi ikke tilnærmelsesvist kan matche hans nuværende hyre.
    I think people need to be educated to the fact that marijuana is not a drug. Marijuana is an herb and a flower. God put it here. If He put it here and He wants it to grow, what gives the government the right to say that God is wrong?
    Willie Nelson
    Nygzen's Avatar

  18. De følgende 3 brugere er enige:

  19. #72
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København vs. FC Nordsjælland, 3/12 2017, kl. 18:00

    Citat Oprindeligt indsendt af Rokie_Ijeh Se meddelelser
    Så hvad er sandsynligheden for, at Erik bliver skadet? Han havde ikke mange skader før, så den var lille. Jo, konsekvensen ville være stor, men reelt en lille risiko. Derfor henter man Luftner, som så vurderes til at have stort potentiale, hvorfor der investeres omtrent 11 mio i ham. Det skønnes at han - med Erik som makker - kan udvikles (ligesom Erik vil udvikle sig som leder). Det kalkulering gik helt galt. Desværre. Sådan kan det gå!

    Samme scenarie med Santander. Sandsynlighed? Relativt lille. Ikke en spiller, som med Boile, har tradition for at blive skadet. Det skete bare. Og så står Pieros, som mange herinde godt kan se har et rigtig stort potentiale, pludseligt tilbage og skal være bærende. øv. øv. øv. Det havde været fantastisk, hvis Santander, som med forståelse for konceptet, viden om presspil m.m., kunne støtte den unge og talentfulde investering (Pieros). Det skete bare ikke.

    Med Boile vurderede man jo netop, at der var en reel risiko for, at manden gik i stykker. Så henter man en tidligere årets spiller. Herlig gut, som dog er totalt ude af kampform og ryger ind på et hold der bare ikke fungerer.
    Erik Johansson, Michael Lüftner og Michael Antonsson.
    Det er trioen som skulle klare Superligaen, Europa og Pokalkampene. Tilmed spiller Lüftner også for sit landshold. Boilesen kan som den eneste af backsne agere back up, men er lige så skrøbelig som en 4000år gammel ming-vase.

    Erik får hurtigt et kæmpe formdyk, og bliver kort efter skadet. Hvis ikke Antonsson og Boilesen også var skadet (som de begge er disponeret historisk), skulle de sammen med en mand der ikke kender systemet, og stadig er i en skolingsface, danne par I samtlige af efterårets kampe. Se lige det scenario med Lüftner og Antonsson?! Jeg tror ikke på det at det ville have holdt heller....
    Det skete ikke, for både Boilesen og Antonsson blev hurtigt skadet, og så vælger vi at købe en spiller som hurtigt skal ind i systemet, men som ikke kan kommunikere med andre en Gregus (i hele klubben...). Hertil skal det nævnes at han som Lüftner heller ikke er en færdig spiller. Men med den viden om at Antonsson er ude, Erik Johansson er væk resten af efteråret bliver han altså købt til at spille sammen med en Lüftner, med backup i form af Boilesen.

    Risiko, konsekvens lige den. To unge drenge hvoraf den ene ikke kan tale med resten af holdet skal dække 3 turneringer (+et landshold). Hvordan I alverden skulle det kunne være hurtigt at integrere når der konstant er pres, alle kampe tæller og ingen af dem har spillet zoneforsvar før. Hvordan kan vi år efter år satse på at have så smal en stamme, og stadig forvente at gå fri at Murphys lov?

    Skal vi også gå angrebet igennem? Her basere vi et system på Santander og Pavlovic, samt en ny. De skal præsentere alle 3. Pieros er i topform, Santander er forventet klar fra dag et, og Pavlovic har vist at han er uduelig I et år. Santander bliver skadet, og vi skal spille med Pieros og Pavlovic. Ikke overraskende er Pavlovic stadig lort, og indkøbet af Pusic lader til at være en joke. Hvorfor? Fordi man lader Pavlovic starte foran ham selvom ham er træt, dårlig, halvskadet og dårlig(igen)... Udgangspunktet for nyindkøbte er at de ikke præstere fra day-one. Så egentlig er det hele sat op på at Santa og Pavlovic skal køre den hjem, med Pieros som back up. 3 mand om 2 pladser i hele efteråret. En bliver skadet, en ny kommer ind. Og så står vi med to nye og en lort. Carlo Holse to the rescue? Næppe. Han er ung og skal spille, og floppe en masse før han skal inkluderes I regnestykket.

    Hvis man lever med at en skade kan koste dyrt, så lever man farligt. Hvis man lever med at to skader kan koste vores europæiske kampagne, samt mesterskabet og måske den europæiske kval næste år hvad siger din R (risiko)-værdi så?

    Det har været useriøst fra starten, og det skyldes blandt andet at vi har for mange penge investeret i dødvægt, Danny, Kusk, Thomsen, Høgli og Antonsson (Yus er uforudset, men fra vinter af er han også en del af ligningen). Det er spillere som ikke har præsteret eller gør en forskel på førsteholdet.
    Sidst redigeret af Wonderboy : 04.12.17 kl. 23:10

  20. De følgende 13 brugere er enige:

  21. #73
    Tilmeldingsdato
    Apr 2007
    Indlæg
    234

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København vs. FC Nordsjælland, 3/12 2017, kl. 18:00

    Citat Oprindeligt indsendt af topshot Se meddelelser
    Hvis man kan finde en ny Jacob Laursen, så fair nok, og jeg vil da også meget gerne have Sviatchenko. Men det er altså ikke let at finde interesserede spillere sidst i tyverne med lederegenskaber og kvalitet til at styrke FCK.

    Iøvrigt synes jeg i den grad truppen har brug for et par +30 spillere som har prøvet noget. Endvidere er der altså ingen grund til at tro, at bare fordi det kiksede med andre spillere vil det gøre det samme med Granqvist. Han er en klart bedre spiller end Nilsson og Antonsson, og derudover yngre end Mellberg og Poulsen.

    Hvis skræmmeeksempler skal nævnes, bør Solbakken, Peter Nielsen, Bergdølmo og Allbäck vel nævnes for det modsatte?
    Jeg savner Mordbølge...
    Sidst redigeret af Fred Perry : 04.12.17 kl. 14:35

  22. De følgende 2 brugere er enige:

  23. #74
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København vs. FC Nordsjælland, 3/12 2017, kl. 18:00

    Citat Oprindeligt indsendt af Nygzen Se meddelelser
    Han vil gerne hjem til Sverige (eller tæt på), så det er formentlig bare de svenske klubbers lønninger vi skal slå. Han var i hvert fald ude for nyligt og nævne FCK som en mulighed. Han er nok klar over vi ikke tilnærmelsesvist kan matche hans nuværende hyre.
    Tak for update!

  24. #75
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København vs. FC Nordsjælland, 3/12 2017, kl. 18:00

    Citat Oprindeligt indsendt af Wonderboy Se meddelelser
    Erik Johansson, Michael Lüftner og Michael Antonsson.
    Det er trioen som skulle klare Superligaen, Europa og Pokalkampene. Tilmed spiller Lüftner også for sit landshold. Boilesen kan som den eneste af backsne agere back up, men er lige så skrøbelig som en 4000år gammel ming-vase.

    Erik får hurtigt et kæmpe formdyk, og bliver kort efter skadet. Hvis ikke Antonsson og Boilesen også var skadet (som de begge er disponeret historisk), skulle de sammen med en mand der ikke kender systemet, og stadig er i en skolingsface, danne par I samtlige af efterårets kampe. Se lige det scenario med Lüftner og Antonsson?! Jeg tror ikke på det at det ville have holdt heller....
    Det skete ikke, for både Boilesen og Antonsson blev hurtigt skadet, og så vælger vi at købe en spiller som hurtigt skal ind i systemet, men som ikke kan kommunikere med andre en Gregus (i hele klubben...). Hertil skal det nævnes at han som Lüftner heller ikke er en færdig spiller. Men med den viden om at Antonsson er ude, Erik Johansson er væk resten af efteråret bliver han altså købt til at spille sammen med en Lüftner, med backup i form af Boilesen.

    Risiko, konsekvens lige den. To unge drenge hvoraf den ene ikke kan tale med resten af holdet skal dække 3 turneringer (+et landshold). Hvordan I alverden skulle det kunne være hurtigt at integrere når der konstant er pres, alle kampe tæller og ingen af dem har spillet zoneforsvar før. Hvordan kan vi år efter år satse på at have så smal en stamme, Og stadig forvente gå fri at Murphys lov?

    Skal vi også gå angrebet igennem? Her basere vi et system på Santander og Pavlovic, samt en ny. De skal præsentere alle 3. Pieros er i topform, Santander er forventet klar fra dag et, og Pavlovic har vist at han er uduelig I et år. Santander bliver skadet, og vi skal spille med Pieros og Pavlovic. Ikke overraskende er Pavlovic stadig lort, og indkøbet af Pusic lader til at være en joke. Hvorfor? Fordi man lader Pavlovic starte foran ham selvom ham er træt, dårlig, halvskadet og dårlig(igen)... Udgangspunktet for nyindkøbte er at de ikke præstere fra day-one. Så egentlig er det hele sat op på at Santa og Pavlovic skal køre den hjem, med Pieros som back up. 3 mand om 2 pladser i hele efteråret. En bliver skadet, en ny kommer ind. Og så står vi med to nye og en lort. Carlo Holse to the rescue? Næppe. Han er ung og skal spille, og floppe en masse før han skal inkluderes I regnestykket.

    Hvis man lever med at en skade kan koste dyrt, så lever man farligt. Hvis man lever med at to skader kan koste vores europæiske kampagne, samt mesterskabet og måske den europæiske kval næste år hvad siger din R (risiko)-værdi så?

    Det har været useriøst fra starten, og det skyldes blandt andet at vi har for mange penge investeret i dødvægt, Danny, Kusk, Thomsen, Høgli og Antonsson (Yus er uforudset, men fra vinter af er han også en del af ligningen). Det er spillere som ikke har præsteret eller gør en forskel på førsteholdet.
    Lige præcis! Og det er vel at mærke en situation, man står i efter at have vidst, hvad der ventede i et års tid forinden. Folk lader allerede til at have glemt det, men Vavro, Zeca og Pusic blev jo først købt ind til allersidst i vinduet, da selv Ståle kunne se, at situationen var uholdbar. Hans oprindelige plan var gudhjælpemig at køre sæsonen igennem uden de tre. Tanken er jo absurd, og så dårlig dømmekraft burde i sig selv være fyringsgrund.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  25. De følgende 3 brugere er enige:

Side 5 af 8 FørsteFørste ... 2345678 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 105
    Sidste Meddelelse: 18.01.18, 11:25
  2. Svar: 39
    Sidste Meddelelse: 07.03.17, 10:40
  3. Svar: 30
    Sidste Meddelelse: 02.08.16, 08:05
  4. Svar: 27
    Sidste Meddelelse: 22.04.15, 14:02
  5. Svar: 112
    Sidste Meddelelse: 29.07.14, 10:47

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •