Se afstemningsresultater: Dagens resultat?

Stemmeafgivere
28. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • AaB-sejr

    10 35.71%
  • Uafgjort

    11 39.29%
  • FCK-sejr

    7 25.00%
Side 3 af 3 FørsteFørste 123
Viser resultater 31 til 37 af 37

Emner: Optakts- og kamptråd AaB-FCK 10. december 2017, kl. 16.00

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Aug 2002
    Indlæg
    114

    Re: Optakts- og kamptråd AaB-FCK 10. december 2017, kl. 16.00

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    "Jeg har bygget en scouting-afdeling op, som er helt overlegen suveræn".

    Der fik jeg lige aftenkaffen galt i halsen.
    Hehe. Jeg har netop kopieret netop den sætning, og var klar til at paste den ind i denne tråd. Men du havde allerede studset over den. Jeg synes ellers at Ståle i artiklen siger mange rigtige ting. Og hans modargument med pokaler, doubler, ChL, EL og flotte resultater i hans tid er jo rigtigt nok. Men lige nu er alt bare SÅ meget lort, så selv Ståles mest inkarnerede fans begynder at tvivle over hvad der er gået galt. Og hvordan vi kommer videre.

    Spillerne der forlod os, tog åbenbart de andres vilje til at vinde, med sig. Og dem vi har hentet, virker på trods af deres evner og resultater fejlcastet. Set i bakspejlet ville yngre skandinaviske talenter måske været et bedre sats. For nu render Matic, Zeca, Pieros og de andre nye spillere rundt på træningsbanen efter at have præsteret ringe i kampe. Er det noget der afkræver respekt? Hvor skal dem, der er længere nede i hierakiet kigge hen? Er det okay at være middelmådig (eller værre) i FCK? Hvem er det der går foran med vilje OG resultater?

    Jeg ville give meget for at kende årsagen til, at spillerne er så bange for at fejle. Årsagen til, at vi både taktisk og mentalt kejter rundt. Men jeg tror det handler om, at nogle af de typer vi har hentet, enten er vant til at andre ser op til dem - eller forventer det. Men når resultaterne så ikke følger med, opstår der tvivl. Hos dem der ønsker en succesfuld leder at se hen til. Og hos dem selv.

    Overlegen suveræn scouting afdeling = Fæcesbelagte resultater.

    - a. nyholm
    In the land of the blind,
    the one-eyed man is king

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #32
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Optakts- og kamptråd AaB-FCK 10. december 2017, kl. 16.00

    Vores 4-4-2 har været trænet og spillet hele sæsonen. Vi har haft voldsomme problemer med at få forsvaret til at stå rigtigt, særligt har vores stoppere ofte har lignet kegler. Hvorfor i alverden begynder man så med et helt nyt system fra start? Hvad indikerer at det rystende usikre forsvar vil have gavn af en helt ny måde at spille på?
    Vi havde én udskiftning tilbage da folk begyndte at vise træthedstegn....

    Ståle afslutter sæsonen med en taktisk ydmygelse. Ikke fordi Morten W var skarp, men fordi han fuldstændig overvurdere fleksibiliteten af de usikre to drenge foran Robin. Det er jo det træk vi brugte med erfarne fckspillere, ikke rookies som ikke engang kan finde ud af den formation som vi har skolet dem i fra day one.

    Flooooop.

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #33
    Tilmeldingsdato
    Aug 2015
    Indlæg
    457

    Re: Optakts- og kamptråd AaB-FCK 10. december 2017, kl. 16.00

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace Se meddelelser
    Det er vildt nok, at vi i en sæson, hvor det egentlig ikke føles, som om det på noget tidspunkt er gået specielt godt, faktisk var okay med i de første ti runder, hvor vi fik 18 point og var to point fra førstepladsen, til og med 4-0-sejren over Silkeborg i Parken.

    Siden er det så gået fuldstændig galt - som i helt og aldeles totalt galt. 2-2-5 i ni kampe. Et point mere end Helsingør i den periode. 17 point mindre end Brøndby. 17! Det er til grin.


    [IMG][/IMG]
    Ikke nok med at det er til grin det er også en katastrofe og pinligt at DK dyreste trup har præsteret sådan. Det er jo en mindre skandale. Der skete et eller andet omkring den periode hvor vi var i Sheriff og taber i Lyngby. Priske ryger vist kampen inden Lyngby. Men hvad der helt præcist gik galt er et virkelig godt spørgsmål. Et godt bud på hvad det er? Mentalitets problemer blandt spillerne? Uroen omkring Priske? Eller simpelthen bare fordi spillerne ikke har niveauet? Hvad siger i?
    Nordmanden selv ynder jo at sige at mange af de point vi har tabt skyldes at vi skulle spille os ind i Europa i starten af sæsonen. Den der tabel viser da i hvert fald at det faktisk er efter at man er kommet ind i Europa at det for alvor er gået galt!
    Sidst redigeret af Romme : 11.12.17 kl. 00:32

  6. #34
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,308

    Re: Optakts- og kamptråd AaB-FCK 10. december 2017, kl. 16.00

    Citat Oprindeligt indsendt af Slush Se meddelelser
    Sjovt lige præcis sådan hver eneste kamp har været hele det her efterår.
    Ja der har været nogen fine resultater ind i mellem, hvorefter man falder fuldstændig fra hinanden weekenden efter.
    Men det du har beskrevet oven på dagens kamp, dog har du glemt en væsenlig del.
    Vi spiller så ufattelig langsomt at selv et oldboys hold på den forkerte side af 70 år vil kunne løbe fra vores spillere.

    Holder stadig på, at det ville have klædt FCK at stille op i en 4141 frem for det her 352 eller 442.
    Smid kvist ned hvor han er bedst, stil med Zeca, Thomsen på midten, samt Verbic / Falk på kanten og Santander alene i front.
    Kan umuligt blive dårligere end det vi ser pt.
    Jeg synes nu det er lidt underforstået at vi spiller langsomt i min beskrivelse. Ligesom jeg også kommer ind på, at det at Aab stod lavt og kompakt ikke er hele forklaringen.

    Man kan spekulere i rigtig mange mulige opstillinger der på papiret lyder rigtig spændende. Når vores offensiv leverer som den gør, så tror jeg ikke det har nogen effekt at erstatte en angriber med en defensiv midtbane. Jeg er dog enig i, at det lyder som en interessant mulighed, da de to centrale midtbanespillere burde få langt mere frihed, men jeg er ikke helt tryg ved kun at have en angriber.

  7. #35
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,153

    Re: Optakts- og kamptråd AaB-FCK 10. december 2017, kl. 16.00

    Citat Oprindeligt indsendt af Romme Se meddelelser
    Ikke nok med at det er til grin det er også en katastrofe og pinligt at DK dyreste trup har præsteret sådan. Det er jo en mindre skandale. Der skete et eller andet omkring den periode hvor vi var i Sheriff og taber i Lyngby. Priske ryger vist kampen inden Lyngby. Men hvad der helt præcist gik galt er et virkelig godt spørgsmål. Et godt bud på hvad det er? Mentalitets problemer blandt spillerne? Uroen omkring Priske? Eller simpelthen bare fordi spillerne ikke har niveauet? Hvad siger i?
    Nordmanden selv ynder jo at sige at mange af de point vi har tabt skyldes at vi skulle spille os ind i Europa i starten af sæsonen. Den der tabel viser da i hvert fald at det faktisk er efter at man er kommet ind i Europa at det for alvor er gået galt!
    Det er nok en blanding af mange ting, der er gået galt. Jeg tror ikke, at man kan sætte fingeren ét sted. Lidt for tynd en trup, krydret med alt for mange skader og karantæner, som har medført usikkerheder, træthed, nederlag, som igen har medført endnu flere usikkerheder osv osv. Når lavinen først ruller, så er det svært at stoppe.

    Priske fyres forøvrigt 5. september, hvilket er inden FCM-kampen som er begyndelsen på en september med lutter sejre i ligaen og to uafgjorte på udebane i Europa. Men det er nok rigtigt, at træningssetuppet ikke har fungeret ordentlig efter Priskes afgang, siden man henter Wiggen ind nu.

    Samtidig med at Priske fyres bliver Santander jo også skadet, hvilket imo har været en helt central grund til downperioden. Godt nok vinder vi nogle kampe straks efter hans skade (efter at har tabt 3-0 i Farum), men det er alle kampe, hvor vi kommer foran fra start af - desuden er det 2 hjemmekampe og en udekamp mod et meget dårligt Helsingør. I de kampe hvor vi kommer bagud (heraf 3 kampe i 1. minut) har vi slet ikke evnerne til at komme tilbage. Vi kan ikke åbne meget kompakte forsvar uden ham.
    Og så hjælper det forøvrigt ikke yderligere, at Verbic samtidig med at han rammer topformen lige bliver udvist og får 3! kampes karantæne. Her får vi kun 3 point.

    Det "sjove" er, at Ståle jo egentlig har ret i, at vi har spillet bedre i den sidste halvdel end i starten, men pointene er åbenlyst udeblevet. Vi har bare ikke kunnet score uden Santander og har lukket et hav af hjernedøde mål ind især på udebane.


    Det er egentlig lidt absurd at tænke på, at inden runden hvor vi taber på Lyngby, kiggede jeg på kampprogrammet og konkluderede, at med lidt held lå vi nr et efter runden. Så vinder et tæt på kriseramt BIF ufatteligt heldigt til sidst i kampen i Hobro (hvor Antipas redder dem fra 0-2), FCM vinder og vi spiller sæsonens ringeste kamp i Lyngby og taber. Derefter rydder BIF bordet, og vi taber ufortjent til OB og nedturen starter for alvor. Man må bare sige, at selvtillid ikke kan undervurderes. Taber BIF i Hobro så starter krisesnakken der - i stedet vender det og de ridder på en bølge. Det kunne egentlig lige så godt have været omvendt, hvis Pieros får scoret på sin friløber i 1. minut i Lyngby.

  8. De følgende 6 brugere er enige:

  9. #36
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,623

    Re: Optakts- og kamptråd AaB-FCK 10. december 2017, kl. 16.00

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Jeg synes nu det er lidt underforstået at vi spiller langsomt i min beskrivelse. Ligesom jeg også kommer ind på, at det at Aab stod lavt og kompakt ikke er hele forklaringen.

    Man kan spekulere i rigtig mange mulige opstillinger der på papiret lyder rigtig spændende. Når vores offensiv leverer som den gør, så tror jeg ikke det har nogen effekt at erstatte en angriber med en defensiv midtbane. Jeg er dog enig i, at det lyder som en interessant mulighed, da de to centrale midtbanespillere burde få langt mere frihed, men jeg er ikke helt tryg ved kun at have en angriber.
    Det var nu mere en konstatering at vi spiller for langsomt ;)

    Tja tror nu fint det ville fungere, vi ville kunne frigive lidt af de defensive pligter til vores offensive folk.
    Er jo ikkefordi at det at have 2 angribere har været en succes pt., hvorfor ikke bringe folk i spil der kan komme fra dybden.
    Evt., frigøre lidt af de defensive pligter hos vores offensive folk.

    At Ståle så slet ikke praktisere den type fodbold er en anden sag, hvilket vil starte en snak omStåle er den rette mand.
    Så den lader jeg være, da jeg har min mening om ham og hans måde at spille fodbold på.

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #37
    Tilmeldingsdato
    Sep 2005
    Indlæg
    314

    Re: Optakts- og kamptråd AaB-FCK 10. december 2017, kl. 16.00

    Vores midt/midt Zeca/Kvist er vel god for 4-6 mål til sammen på en sæson. Det går altså ikke, hvis man skal ligge i top.

    Når nu Santander og Verbic sælges som planlagt, så er vi absolut røv og nøgler.

    Det er svært at være optimistisk.

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 3 af 3 FørsteFørste 123

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 32
    Sidste Meddelelse: 09.12.17, 18:10
  2. Optakts- og kamptråd FCK-Lyngby 26.11.2017
    By Garneren in forum De korte linier
    Svar: 61
    Sidste Meddelelse: 28.11.17, 17:41
  3. Optakts- og kamptråd: Lyngby - FCK 1.10.2017.
    By Wonderboy in forum De korte linier
    Svar: 86
    Sidste Meddelelse: 03.10.17, 14:31
  4. Optakts- og kamptråd: FCK - Silkeborg 23.9.2017.
    By Wonderboy in forum De korte linier
    Svar: 48
    Sidste Meddelelse: 25.09.17, 14:33
  5. Optakts- og kamptråd: Helsingør-FCK 17.9.2017
    By FCK4LIF3 in forum De korte linier
    Svar: 20
    Sidste Meddelelse: 18.09.17, 22:14

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •