Side 5 af 15 FørsteFørste ... 2345678 ... SidsteSidste
Viser resultater 61 til 75 af 224

Emner: FCK Talent

  1. #61
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: FCK Talent

    Ved vinterpausen sidste år var spilletiden til spillere med en fortid fra eget akademi på ca. 40 minutter pr. kamp. I denne sæson er tallet inden sidste kamp før vinterpausen på mindst 68 minutter pr. kamp. 3 spillere deler spilletiden, hvor Jonas Wind står for 27 minutter pr. kamp, mens Daramy står for 22 minutter, og Holse står for 19. Sidste år ved vinterpausen var spilletiden fordelt på Kvist (9 min. pr. kamp), Wind (20 min. pr. kamp) Holse (11 min. pr. kamp) og Daramy (<1 min. pr. kamp).
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #62
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: FCK Talent

    I dag blev U19 dregenes sidste kamp afviklet, hvilket blev til et nederlag på udebane på 2-1 til Vejle.
    Det er skuffende at konstatere, sæson efter sæson, at man på U19 ikke gør sig mere gældende i mesterskabskampen, der betyder UEFA Youth League. Det er sådanne steder, på øverste hylde, hvor man er med til at give sine største ungdomstalenter solid matchning, ligesom det er med til at brande klubbens ungdomsarbejde.
    Er der nogen, med lidt større indsigt i tingene end undertegnede, der ved hvad der røre sig omkring vores ungdomssetup? Der er tydeligvis noget der ikke fungerer.
    Det er rigtig fint at man har fokus på udvikling hos den enkelte, men det burde være muligt at skabe resultater samtidig. Fodbold handler først og fremmest om at vinde, og skabe en vinderkultur.

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #63
    Tilmeldingsdato
    Mar 2007
    Indlæg
    226

    Re: FCK Talent

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    I dag blev U19 dregenes sidste kamp afviklet, hvilket blev til et nederlag på udebane på 2-1 til Vejle.
    Det er skuffende at konstatere, sæson efter sæson, at man på U19 ikke gør sig mere gældende i mesterskabskampen, der betyder UEFA Youth League. Det er sådanne steder, på øverste hylde, hvor man er med til at give sine største ungdomstalenter solid matchning, ligesom det er med til at brande klubbens ungdomsarbejde.
    Er der nogen, med lidt større indsigt i tingene end undertegnede, der ved hvad der røre sig omkring vores ungdomssetup? Der er tydeligvis noget der ikke fungerer.
    Det er rigtig fint at man har fokus på udvikling hos den enkelte, men det burde være muligt at skabe resultater samtidig. Fodbold handler først og fremmest om at vinde, og skabe en vinderkultur.
    Vores u-17 ligger til at vinde DM. De ligger vist nok nr 1... så talenterne er der.
    Citat Per N. efter 4-2 nederlag til Horsens : Gilberto har slet ikke klasse og er ganske ordinær. (Sagt efter GIL har lavet 2 mål mod BIF)
    david.kjaer's Avatar

  6. #64
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: FCK Talent

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Det er rigtig fint at man har fokus på udvikling hos den enkelte, men det burde være muligt at skabe resultater samtidig. Fodbold handler først og fremmest om at vinde, og skabe en vinderkultur.
    FCK Talent har en målsætning om at uddanne spillere til at kunne spille på øverste niveau, enten på nationalt eller internationalt plan. Derfor er fokus primært rettet på udvikling, og knapt så meget på resultater. Som det reelt sig hør og bør i ungdomsfodbold. Man vil derfor måles på hvor mange spillere på topniveau, man producerer, frem for hvor mange ungdomspokaler man henter.
    En af de europæiske klubber, som producerer flest talenter til Top-5 ligaerne i Europa, KRC Genk, anvender samme tilgang for at skabe det bedst mulige talentudviklingsmiljø. Her bruger man i endnu mindre grad resultater og stillinger for at udvikle spillere, der skal gå i fodsporene på Courtois, Kalidou Koulibaly, Carrasco, de Bruyne, Benteke, Origi, m.fl.
    Jeg vil anbefale at man lytter til Playmaker.nu's podcast om talentudviklingsmiljøer med udgangspunkt i netop Genk, hvor et par idrætsforskere har undersøgt klubben nærmere.
    PS: At sige at det nuværende kuld U19 spillere ikke fungerer, når man har solgt Nikolas Nartey til FC Köln, Victor Jensen til Ajax, Mads Bidstrup til RB Leipzig og Daramy spiller på seniorholdet, så har man højere forventninger end de fleste.. ��
    Sidst redigeret af Kiwi : 04.07.20 kl. 23:48
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)


  7. #65
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: FCK Talent

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    FCK Talent har en målsætning om at uddanne spillere til at kunne spille på øverste niveau, enten på nationalt eller internationalt plan. Derfor er fokus primært rettet på udvikling, og knapt så meget på resultater. Som det reelt sig hør og bør i ungdomsfodbold. Man vil derfor måles på hvor mange spillere på topniveau, man producerer, frem for hvor mange ungdomspokaler man henter.
    En af de europæiske klubber, som producerer flest talenter til Top-5 ligaerne i Europa, KRC Genk, anvender samme tilgang for at skabe det bedst mulige talentudviklingsmiljø. Her bruger man i endnu mindre grad resultater og stillinger for at udvikle spillere, der skal gå i fodsporene på Courtois, Kalidou Koulibaly, Carrasco, de Bruyne, Benteke, Origi, m.fl.
    Jeg vil anbefale at man lytter til Playmaker.nu's podcast om talentudviklingsmiljøer med udgangspunkt i netop Genk, hvor et par idrætsforskere har undersøgt klubben nærmere.
    PS: At sige at det nuværende kuld U19 spillere ikke fungerer, når man har solgt Nikolas Nartey til FC Köln, Victor Jensen til Ajax, Mads Bidstrup til RB Leipzig og Daramy spiller på seniorholdet, så har man højere forventninger end de fleste.. ��
    Tak for info Kiwi. Du har ret mht. at klubben har skilt sig af med nogle af de største talenter, som du nævner. Men Nikolas og Victor er vel ret beset et år for gamle til U19, med mindre man ville gøre brug af dispensationsreglen.

    Lidt ærgerligt at de ikke blev i København, når man fx ser at den ene gør sig på et hold i den 3. bedste tyske række, mens den anden gør sig i den næstbedste hollandske.
    Man kan selvfølgelig ikke gardere sig imod skader, men ærgerligt er det.

  8. #66
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: FCK Talent

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Tak for info Kiwi. Du har ret mht. at klubben har skilt sig af med nogle af de største talenter, som du nævner. Men Nikolas og Victor er vel ret beset et år for gamle til U19, med mindre man ville gøre brug af dispensationsreglen.

    Lidt ærgerligt at de ikke blev i København, når man fx ser at den ene gør sig på et hold i den 3. bedste tyske række, mens den anden gør sig i den næstbedste hollandske.
    Man kan selvfølgelig ikke gardere sig imod skader, men ærgerligt er det.
    Onde tunger ville hævde, at det at forlade FCK i sig selv er en gardering for skader.
    Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe.

  9. De følgende 2 brugere er enige:

  10. #67
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,423

    Re: FCK Talent

    https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...ter-ud/8309643

    EB mener at vide, at der har været ballade i talentafdelingen.

    Nogen, der ved mere?

  11. #68
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: FCK Talent

    Citat Oprindeligt indsendt af Ståle Se meddelelser
    https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...ter-ud/8309643

    EB mener at vide, at der har været ballade i talentafdelingen.

    Nogen, der ved mere?
    Jeg kender ikke noget til historien. Men det kræver vist ikke meget arbejde at konkludere, hvem den 18-årige (som netop er udskiftet med en finsk spiller) er. Ligesom den 19-årige, der netop har fundet ny klub, nok er til at regne ud.

  12. De følgende 2 brugere er enige:

  13. #69
    Tilmeldingsdato
    Aug 2010
    Indlæg
    284

    Re: FCK Talent

    Citat Oprindeligt indsendt af Ståle Se meddelelser
    https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...ter-ud/8309643

    EB mener at vide, at der har været ballade i talentafdelingen.

    Nogen, der ved mere?
    Han har tidligere været med omkring Superliga-holdet og har også ungdomslandskampe på cv'et. Han er dog blevet overhalet af andre og var ikke en, man i FCK så som en kommende Superliga-spiller.
    Daghim? Han passer i hvert fald på de parametre, men er han ikke udlejet?
    Også punkter som kioskdrift, snerydning og andre ting fungerer rigtig godt, fortæller Bjerregaard.

  14. #70
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: FCK Talent

    Citat Oprindeligt indsendt af Kong jensen Se meddelelser
    Daghim? Han passer i hvert fald på de parametre, men er han ikke udlejet?
    Nej det tror jeg ikke. Den 19-årige, som BT blot nævner at have forladt klubben samtidig, må næsten være Muamer Brajanac, (uden at jeg ved det) Han er i hvert fald lige skiftet til Horsens, han er 19 år, han har u-landskampe og han har været med 1. holdet på træningslejr.

  15. De følgende 10 brugere er enige:

  16. #71
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: FCK Talent

    Muamer Brajanac
    Mohammed Hassan
    Bathuan Kulak

    (offentlig tilgængelig info fra Transfermarkt.com)

  17. De følgende 2 brugere er enige:

  18. #72
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: FCK Talent

    I øvrigt kiggede jeg de nye ungdomslandshold igennem. Der er godt nok ikke mange FCK-spillere på det nye U16-hold. Startopstillingen i sejren mod Tyskland så således ud:

    FCN x4
    BIF x4
    FCM x1
    AaB x1
    Sønderjyske x1
    OB x1

  19. Den følgende bruger er enig i dette:
    rsj

  20. #73
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    2,309

    Re: FCK Talent

    Jeg har hørt noget om, at en lille gruppe spillere skulle have kørt en bødekasse udenom klubben. Ikke videre sympatisk opførsel, så fint der er blevet luget ud.

  21. De følgende 3 brugere er enige:

  22. #74
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    885

    Re: FCK Talent

    Citat Oprindeligt indsendt af Outpatient Se meddelelser
    Jeg har hørt noget om, at en lille gruppe spillere skulle have kørt en bødekasse udenom klubben. Ikke videre sympatisk opførsel, så fint der er blevet luget ud.
    De unge mennesker kan ikke have haft alverden af respekt for vores nye cheftræner

  23. De følgende 2 brugere er enige:

  24. #75
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: FCK Talent

    Citat Oprindeligt indsendt af shs Se meddelelser
    De unge mennesker kan ikke have haft alverden af respekt for vores nye cheftræner
    Har han netop ikke sat sig i respekt ved at give dem sparket sammen med klubben?

  25. De følgende 2 brugere er enige:

Side 5 af 15 FørsteFørste ... 2345678 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Årets talent
    By Elver in forum De korte linier
    Svar: 21
    Sidste Meddelelse: 07.01.06, 17:25
  2. FCK's største talent...
    By Aeren in forum De korte linier
    Svar: 22
    Sidste Meddelelse: 19.08.05, 10:22
  3. FCK talent til England
    By Flindtstone in forum De korte linier
    Svar: 22
    Sidste Meddelelse: 27.07.05, 16:11

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •