Citat Oprindeligt indsendt af okoronkwo Se meddelelser
Jeffrey Adjei-Broni, der skiftede fra FCK U19 til Lyngby U19 i sommer, har scoret 15 mål i 15 kampe for dem i U19-ligaen.

Jeppe Corfitzen, der også forlod U19 i sommer først for Lyngby og sidenhen Lecce, er fast mand på Lecces Primavera-hold, der imponerende nok suverænt fører Italiens ungdomsrække.

Kristall Mani Ingason, der forlod U19 for to år siden, er sidenhen kommet til Rosenborg, hvor han spillede en del i slutningen af deres forgangne sæson, samt har scoret 7 mål i sine seneste 5 kampe for Islands U21-landshold.

På den ene side naturligvis ærgerligt, hvis spillere slår igennem i andre klubber på den måde, men vel også et meget kraftigt signal om, at ungdomsarbejdet er blevet helt sindsygt godt i FCK, hvis disse spillere blev vejet for lette og stadig er så gode.
Jeg har det altid svært når talenter forlader klubben, det er klart at vi ikke skal have 100 spillere på hver årgang og naturligvis laver vi fejl hen ad vejen. Omvendt - så er det jo også fedt at se kvaliteten af vores ungdomsarbejde! Højlund er oplagte at nævne, men eksempler findes over alt… De Bruyne og Salah var ikke gode nok hos Chelsea og blev vidst solgt for ca 15 millioner pund pr mand… så alt i alt kan jeg godt glæde mig over deres succes og tænker at FCK skal være gode til at forhandle tilbagkøbsklausuler og vidersalgsklausuler