Side 2 af 15 FørsteFørste 1234512 ... SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 224

Emner: FCK Talent

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,509

    Re: FCK Talent

    Mohamed Daramy scorede begge mål, da U17 slog Porto 2-0 i kvartfinalen i en turnering i Frankrig. Han skal nok nå, at blive solgt inden vi får ham at se på førsteholdet.
    72' Grønkjær leger med Barca, Barca-style. Rob Palmer @ SkySports 1: "Gronkjaer... he's like the Peter Pan of football, flying around the field... calmness, composure, awareness, footwork, skill... fantastic!" Video (med engelske komm.), Video (med danske komm.)

  2. De følgende 8 brugere er enige:

  3. #17
    Tilmeldingsdato
    Nov 2010
    Indlæg
    690

    Re: FCK Talent

    Citat Oprindeligt indsendt af rmjdk Se meddelelser
    Mohamed Daramy scorede begge mål, da U17 slog Porto 2-0 i kvartfinalen i en turnering i Frankrig. Han skal nok nå, at blive solgt inden vi får ham at se på førsteholdet.
    Mon ikke han bliver til han er mindst 18 år gammel, på grund af at han endnu ikke er dansk statsborger... er ikke sikker på han kan spille udenlands som ungdomsspiller på grund af hans ikke EU pas (husk lige på FC Midtjylland). Derudover er der mange fordele ved at vente på det danske statsborgerskab.

  4. #18
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: FCK Talent

    Her står der, at Filip Djukic forlader klubben denne sommer. Nogen med mere info på ham? Det er da ærgerligt, hvis han rent faktisk er en god målmand.

    Og nogen ideer om, hvorvidt der rykkes U19-spillere op i førsteholdstruppen? Nu synes jeg, man i længere tid har hørt snak om f.eks. Vesterlund, Racic og Bellman, men klubben har ikke meldt noget ud.

  5. #19
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    754

    Re: FCK Talent

    Citat Oprindeligt indsendt af okoronkwo Se meddelelser
    Her står der, at Filip Djukic forlader klubben denne sommer. Nogen med mere info på ham? Det er da ærgerligt, hvis han rent faktisk er en god målmand.

    Og nogen ideer om, hvorvidt der rykkes U19-spillere op i førsteholdstruppen? Nu synes jeg, man i længere tid har hørt snak om f.eks. Vesterlund, Racic og Bellman, men klubben har ikke meldt noget ud.
    Det sidste jeg læste var, at Vesterlund skulle på til sommer og at Racic først skal til vinter. Bellman aner jeg intet om. Jeg er mest spændt på hvornår Daramy kommer op for at snuse. Ser vi ikke noget særligt til Holse-Wind-Roerslev og i mindre grad Vesterlund-Racic-Bellman-Daramy i næste sæson - så skal snakken om Ståles brug af talenter nok nå nye højder.

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #20
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    232

    Re: FCK Talent

    Har aldrig hørt tale om Djukic skulle være på tale til 1. holdet. Så tror ikke det er et stort tab, selvom vi godt kunne bruge en 3. målmand.

    Tror først der kommer svar om nogle måneder om hvor mange af dem der bliver rykket op. Carlo Holse blev rykket op d. 27 august, og Jonas Wind d. 8. februar. Mads Roerslev blev dog d. 5. maj. Men det var fordi han lige var kommet tilbage fra Sverige på grund af administrative fejl.
    Når truppen til træningslejren bliver udtaget kan man se hvem der er i betragtning til at blive 1. holdsspillere. Derefter vil trænerstaben nok tage en beslutning baseret på trupstørrelse, sammensætning, og de enkelte spilleres niveau og potientiale. Det er dog lidt uheldigt at Vesterlund og Rasic dækker samme position, så ihvertfald en af dem bliver nok sorteret fra.

  8. #21
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: FCK Talent

    Citat Oprindeligt indsendt af Larsen Se meddelelser
    Har aldrig hørt tale om Djukic skulle være på tale til 1. holdet. Så tror ikke det er et stort tab, selvom vi godt kunne bruge en 3. målmand.

    Tror først der kommer svar om nogle måneder om hvor mange af dem der bliver rykket op. Carlo Holse blev rykket op d. 27 august, og Jonas Wind d. 8. februar. Mads Roerslev blev dog d. 5. maj. Men det var fordi han lige var kommet tilbage fra Sverige på grund af administrative fejl.
    Når truppen til træningslejren bliver udtaget kan man se hvem der er i betragtning til at blive 1. holdsspillere. Derefter vil trænerstaben nok tage en beslutning baseret på trupstørrelse, sammensætning, og de enkelte spilleres niveau og potientiale. Det er dog lidt uheldigt at Vesterlund og Rasic dækker samme position, så ihvertfald en af dem bliver nok sorteret fra.
    Jeg håber på at flere af de unge drenge bliver sendt på lejeophold hos en anden Superliga klub. Alternativt på et hold i den bedste række i Sverige eller Norge. Dette for at hente noget erfaring fra seniorfodbold på et godt niveau. Reserveholdsturneringen er jeg ikke fan af, da der ikke er noget på spil.

  9. #22
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    376

    Re: FCK Talent

    Mohamed Daramy er på det seneste blevet brugt som venstrekant på u19 og scorede det afgørende mål på den position da de slog OB 2-3 i lørdags. Jeg kunne godt forestille mig at det er en plads han er tiltænkt på førsteholdet på sigt.

    Han udtalte i øvrigt for nyligt på sin instagram at han har ambitioner om at slå igennem på førsteholdet i FCK og ikke er på vej til udlandet.

  10. De følgende 3 brugere er enige:

  11. #23
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: FCK Talent

    https://www.fck.dk/nyhed/u19-highlig...-1-1-silkeborg

    Det er U19, men stadigvæk. Rimelig vildt mål af Daramy (se fra 1:50).


  12. #24
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    376

    Re: FCK Talent

    https://youtu.be/ZwSazM1he-E

    Daramy fortsætter de gode takter med 2 mål mod Brøndby for reserveholdet.

  13. De følgende 2 brugere er enige:

  14. #25
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    376

    Re: FCK Talent

    Til dem der ikke nåede at se indslaget om vores talentafdeling i søndags:

    www.bold.dk/video/?id=583153

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #26
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: FCK Talent

    Så er alle ungdomshold gået til vinterpause, og selvom U17-holdet sluttede godt af, kan det konstateres at resultaterne for talentafdelingen i efterårssæsonen er helt i skoven.

    U14: https://www.dbu.dk/turneringer_og_re...?poolid=277363
    U15: https://www.dbu.dk/turneringer_og_re...?poolid=277360
    U17: https://www.dbu.dk/turneringer_og_re...?poolid=281578
    U19: https://www.dbu.dk/turneringer_og_re...?poolid=281577

    Særligt skuffende er det at konstatere at U19-holdet er hele 19 point efter FCM, efter 11 kampe. De spiller her om en kvalifikationsplads til Youth League.
    Nu er det talentudvikling det gælder, men til syvende og sidst så handler fodbold om at vinde, hvilket ingen af årgangene har været særligt dygtige til.
    Er der nogen af jer på forummet der er sat lidt mere ind i talentafdelingen, som ved hvad der gøre sig gældende her?
    Fx tidlig oprykning af spillere. Små tekniske typer, der bliver mast af nogle store drenge osv.

  17. De følgende 2 brugere er enige:

  18. #27
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: FCK Talent

    Vil gerne bringe denne tråd i live igen. Resultaterne er stadig helt hen i skoven hele vejen fra U14 til reserveligaen. Er der nogen, der ved, hvad der sker? Jeg er med på, at havde f.eks. Daramy og Daghim spillet fast på U19, havde resultaterne nok set noget bedre ud. Men det princip gør sig vel gældende for alle hold, og jeg han ikke se, hvordan det skulle ramme FCK specielt hårdt. Det samme med salg af Bistrup, Jensen, Nartey, osv.

  19. De følgende 11 brugere er enige:

  20. #28
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    558

    Re: FCK Talent

    Citat Oprindeligt indsendt af okoronkwo Se meddelelser
    Vil gerne bringe denne tråd i live igen. Resultaterne er stadig helt hen i skoven hele vejen fra U14 til reserveligaen. Er der nogen, der ved, hvad der sker? Jeg er med på, at havde f.eks. Daramy og Daghim spillet fast på U19, havde resultaterne nok set noget bedre ud. Men det princip gør sig vel gældende for alle hold, og jeg han ikke se, hvordan det skulle ramme FCK specielt hårdt. Det samme med salg af Bistrup, Jensen, Nartey, osv.
    Man går ikke (særlig meget) op i resultaterne internt på FCK Talent. Jeg mindes et podcast med en af de ansvarlige (formentlig Sune Smith-Nielsen) der fortalte om et vundet U17 DM hvor han havde været ved at sende en lykønsknings sms til cheftræneren for U17, men havde stoppet sig selv i det, fordi det interessante ikke er at vinde DM titler for U hold, men at udvikle spillere der kan gøre sig på førsteholdet.
    Derudover kører man også med nogle mål om at alle spillere skal have spilletid, vistnok at den enkelte spiller skal spille minimum 50 % af kampene (i minuttter), at vælge den, på dagen, næstbedste for at give ham bedre udviklingsmuligheder må alt andet lige koste på kort sigt.

    Til sidst kan jeg supplere med en anden anekdote fortalt af en tidligere ungdomsspiller i klubben, men fra før at vi oprettede School of Excellence. Han havde været med til at spille uafgjort mod et jævnaldrende Bayern München hold bestående af flere navne der senere fik langt større karrierer (og nogle andre glimrende europæiske resultater). Hans pointe var at der dengang havde været et for ensidigt fokus på at skabe resultater her og nu, hvilket havde lykkedes, men at det også havde kostet på lang sigt for ingen af hans holdkammerater var kommet i nærheden af at have en karriere i stil med Bayern spillernes.

    Jeg beklager min elendighed til at huske navne.

  21. De følgende 5 brugere er enige:

  22. #29
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    849

    Re: FCK Talent

    Citat Oprindeligt indsendt af okoronkwo Se meddelelser
    Vil gerne bringe denne tråd i live igen. Resultaterne er stadig helt hen i skoven hele vejen fra U14 til reserveligaen. Er der nogen, der ved, hvad der sker? Jeg er med på, at havde f.eks. Daramy og Daghim spillet fast på U19, havde resultaterne nok set noget bedre ud. Men det princip gør sig vel gældende for alle hold, og jeg han ikke se, hvordan det skulle ramme FCK specielt hårdt. Det samme med salg af Bistrup, Jensen, Nartey, osv.
    Som jeg forstod det, blandt andet til inside sidste år, er SOE og resten af Talent ret ligeglade med resultaterne. Derfor rykkes spillerne hurtigt op hvor de får maksimale udfordringer, mens spillere som ikke vurderes gode nok sendes videre. Det går naturligvis ud over resultaterne i ungdomsrækkerne, men kan forhåbentlig ses på niveauet hos de som kommer til førsteholdet, som er førsteprioritet. :-)

  23. De følgende 3 brugere er enige:

  24. #30
    Tilmeldingsdato
    Sep 2005
    Indlæg
    411

    Re: FCK Talent

    Citat Oprindeligt indsendt af Lindrup Se meddelelser
    Man går ikke (særlig meget) op i resultaterne internt på FCK Talent. Jeg mindes et podcast med en af de ansvarlige (formentlig Sune Smith-Nielsen) der fortalte om et vundet U17 DM hvor han havde været ved at sende en lykønsknings sms til cheftræneren for U17, men havde stoppet sig selv i det, fordi det interessante ikke er at vinde DM titler for U hold, men at udvikle spillere der kan gøre sig på førsteholdet.
    Derudover kører man også med nogle mål om at alle spillere skal have spilletid, vistnok at den enkelte spiller skal spille minimum 50 % af kampene (i minuttter), at vælge den, på dagen, næstbedste for at give ham bedre udviklingsmuligheder må alt andet lige koste på kort sigt.

    Til sidst kan jeg supplere med en anden anekdote fortalt af en tidligere ungdomsspiller i klubben, men fra før at vi oprettede School of Excellence. Han havde været med til at spille uafgjort mod et jævnaldrende Bayern München hold bestående af flere navne der senere fik langt større karrierer (og nogle andre glimrende europæiske resultater). Hans pointe var at der dengang havde været et for ensidigt fokus på at skabe resultater her og nu, hvilket havde lykkedes, men at det også havde kostet på lang sigt for ingen af hans holdkammerater var kommet i nærheden af at have en karriere i stil med Bayern spillernes.

    Jeg beklager min elendighed til at huske navne.

    Jeg mindes også den podcast og det var Sune der sagde det.

    Jeg er dog ikke helt vild med den tilgang til at "vinde" . For det første mener jeg at man kommer til at mangle en vinderkultur og jeg tror desværre at der er unge spillere der ikke vil skifte til os, jeg kunne frygte, at de bedste gider ikke spille på et taberhold.

    Det er dog også en mulighed, at vi bare ikke er bedre og den udtagelse er et forsvar for gennemført dårlige resultater.

  25. De følgende 7 brugere er enige:

Side 2 af 15 FørsteFørste 1234512 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Årets talent
    By Elver in forum De korte linier
    Svar: 21
    Sidste Meddelelse: 07.01.06, 17:25
  2. FCK's største talent...
    By Aeren in forum De korte linier
    Svar: 22
    Sidste Meddelelse: 19.08.05, 10:22
  3. FCK talent til England
    By Flindtstone in forum De korte linier
    Svar: 22
    Sidste Meddelelse: 27.07.05, 16:11

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •