Side 3 af 15 FørsteFørste 12345613 ... SidsteSidste
Viser resultater 31 til 45 af 224

Emner: FCK Talent

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: FCK Talent

    Citat Oprindeligt indsendt af rsj Se meddelelser
    Jeg mindes også den podcast og det var Sune der sagde det.

    Jeg er dog ikke helt vild med den tilgang til at "vinde" . For det første mener jeg at man kommer til at mangle en vinderkultur og jeg tror desværre at der er unge spillere der ikke vil skifte til os, jeg kunne frygte, at de bedste gider ikke spille på et taberhold.

    Det er dog også en mulighed, at vi bare ikke er bedre og den udtagelse er et forsvar for gennemført dårlige resultater.
    Vi har da ikke svært ved at tiltrække talent i Danmark?

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #32
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: FCK Talent

    Måske er jeg naiv, men burde vores næstbedste u-spillere ikke være gode nok til også at kunne klare sig fornuftigt i rækkerne trods rotation?

    Jeg vidste godt, at u19 ikke havde de bedste resultater i år, men jeg blev alligevel lidt chokeret hvor dårlige resultaterne er hele vejen igennem. Jeg er også med på, at en del kan forklares med princippet om "udvikling først" samt skader og en tynd trup på 1. holdet og dermed plads til træning og spilletid til Daramy, Daghim, Haahr osv der forplanter sig nedad. Rykkes de op fra u19, skal nogle fra u17 rykkes op på u19, og de skal erstattes af endnu yngre osv osv. Men det må for pokker da også være noget, som mange andre klubber (måske ikke lige FCM's kæmpetrupper) slås med.

    Udvikling er selvfølgelig det vigtigste, men som andre pointerer, så skal man passe godt på vinderkulturen. Jeg synes resultaterne lige nu er både bekymrende og også decideret pinlige. F.eks er reserveholdet pt en ren varmestue for 1. holdets dårligste spillere (som åbenbart ikke kan/gider præstere mod andre reserver) samt talenter, som åbenbart slet ikke er klar til voksenfodbold og for de flestes vedkommende er totalt overmatchet, forøvrigt mod halve ungdomshold fra andre klubber. Ud over at give spillere tilbage fra skade lidt kamptræning, så virker det næsten som det rene tidsspild.

    Det kunne være virkelig interessant at få Sune (eller en anden f.eks. Neestrup) i fanradioen igen og snakke om situationen i ungdomsafdelingen pt. Jeg er i hvert fald lidt bekymret.

  4. De følgende 7 brugere er enige:

  5. #33
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: FCK Talent

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Det kunne være virkelig interessant at få Sune (eller en anden f.eks. Neestrup) i fanradioen igen og snakke om situationen i ungdomsafdelingen pt. Jeg er i hvert fald lidt bekymret.
    Du skal være bekymret, hvis ungdomsafdelingen ikke leverer input til førsteholdet eller ikke kan sælge talent videre.

    Vi har både gode spillere på vej til spilletid, og vi har også solgt en del talenter for store summer.

    Hvad er der at være bekymret for? Det er ikke manager, det her.

  6. De følgende 7 brugere er enige:

  7. #34
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,148

    Re: FCK Talent

    I nyere tid er det lykkedes at sælge Victor Jensen, Mads Bidstrup og Nikolas Nartey til relativ store klubber. Samtidig ligner Daramy, Daghim, Carlo Holse og Wind fremtidige spillere på førsteholdet.

    Hvem ved, om der kommer yderligere en spiller op fra U19. Jacob Haahr Steffensen er årgang 2002 og var med på seneste træningslejr.

    Det er da noget af det bedste, jeg kan mindes, der er præsteret fra talentafdelingen.

  8. De følgende 6 brugere er enige:

  9. #35
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: FCK Talent

    Citat Oprindeligt indsendt af h0ps Se meddelelser
    Du skal være bekymret, hvis ungdomsafdelingen ikke leverer input til førsteholdet eller ikke kan sælge talent videre.

    Vi har både gode spillere på vej til spilletid, og vi har også solgt en del talenter for store summer.

    Hvad er der at være bekymret for? Det er ikke manager, det her.
    Min bekymring er da, om vi fortsætter med at få gode nok spillere op. Hvad med årgangene efter Wind, Holse, Daghim og Daramy. Kommer der nogen?
    De nævnte spillere (LogeLars nævner dem ovenover) var for de flestes vedkommende alle spillere på meget succesfulde u-hold. Det var hold med meget gode spillere hele vejen rundt, som selvfølgelig øger udbyttet af den enkelte træning. Det kan sagtens være, at der er et par kæmpe talenter på vej (jeg følger ikke ret godt med), men hvis de spiller i "bløde" årgange, så kan man måske bekymre sig over, om de får god nok sparing holdmæssigt. Endvidere må det da nødvendigvis være en faktor for unge spillere udefra, om holdene er velfungerende. Bliver det ikke pludselig meget svært at sige til et stortalent, at han skal komme til os (hvor alle hold ligger i bunden af rækken) fremfor f.eks. Farum (som nærmest topper alle u-rækker) eller for den sags skyld BIF?

    Jeg ved godt, at den personlige udvikling er vigtigst. Men at klare sig godt sammen som u-hold er imo stærkt kædet sammen med dette, og pt. ligger vi og er total til grin i samtlige u-rækker. Derfor er jeg bekymret. Kan vi se en ny Daramy komme ud af et "bundhold"?

  10. De følgende 3 brugere er enige:

  11. #36
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: FCK Talent

    Citat Oprindeligt indsendt af h0ps Se meddelelser
    Du skal være bekymret, hvis ungdomsafdelingen ikke leverer input til førsteholdet eller ikke kan sælge talent videre.

    Vi har både gode spillere på vej til spilletid, og vi har også solgt en del talenter for store summer.

    Hvad er der at være bekymret for? Det er ikke manager, det her.
    Jeg er meget enig her. Målsætningen for FCK Talent er at uddanne fodboldspillere til at spille førsteholdsfodbold i de bedste rækker. Allerhelst til FCKs førstehold, og som 2. prioritet at tjene penge på at sælge spillere til andre klubber.

    De seneste par år har FCK Talent solgt spillere uden spilletid i officielle kampe på 1. holdet direkte til udenlandske hold i store ligaer, såsom Ajax (Victor Jensen), Twente (Joel Felix), Köln (Nicklas Nartey) og Brentford (Luka Racic), og derudover skandinaviske klubber som Trelleborg (Niklas Vesterlund), Helsingør (Frederik Bay), Vendsyssel (Frederik Ibsen), m.m.

    Herudover har man sendt nogle egenudviklede spillere, som ikke har været gode nok til FCK, men som alligevel har fået debut på 1. holdet, videre til andre klubber, såsom Julian Kristoffersen (Hobro), Mads Aaqvist (Randers), Jakob Busk (Union Berlin) og Mikkel Wohlgemuth (Vendsyssel).

    Derudover har man inden for de seneste 2 år officielt rykket Mads Roerslev, Jonas Wind og Carlo Holse op i truppen, og man har Mohamed Daramy og Ahmed Daghim på spring til 1. holdstruppen, og derudover har man Jacob Haahr på bare 17 år i periferien af truppen. Skriver man kontrakt med Daramy og Daghim til sommer, og man ikke videresælger Holse eller Roerslev efter deres lejeperioder, så har man 5 spillere under 21 år fra egen avl i 1. holdstruppen pr. 1. juli.

    Man plejer at sige, at man kan få gennemsnitligt 1 op pr. årgang, så der kan man se det således:
    1999: Wind, Holse, Roerslev
    2000: Victor Jensen (solgt)
    2001: Daghim
    2002: Daramy, Haahr
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  12. De følgende 5 brugere er enige:

  13. #37
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: FCK Talent

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Min bekymring er da, om vi fortsætter med at få gode nok spillere op. Hvad med årgangene efter Wind, Holse, Daghim og Daramy. Kommer der nogen?
    De nævnte spillere (LogeLars nævner dem ovenover) var for de flestes vedkommende alle spillere på meget succesfulde u-hold. Det var hold med meget gode spillere hele vejen rundt, som selvfølgelig øger udbyttet af den enkelte træning. Det kan sagtens være, at der er et par kæmpe talenter på vej (jeg følger ikke ret godt med), men hvis de spiller i "bløde" årgange, så kan man måske bekymre sig over, om de får god nok sparing holdmæssigt. Endvidere må det da nødvendigvis være en faktor for unge spillere udefra, om holdene er velfungerende. Bliver det ikke pludselig meget svært at sige til et stortalent, at han skal komme til os (hvor alle hold ligger i bunden af rækken) fremfor f.eks. Farum (som nærmest topper alle u-rækker) eller for den sags skyld BIF?

    Jeg ved godt, at den personlige udvikling er vigtigst. Men at klare sig godt sammen som u-hold er imo stærkt kædet sammen med dette, og pt. ligger vi og er total til grin i samtlige u-rækker. Derfor er jeg bekymret. Kan vi se en ny Daramy komme ud af et "bundhold"?
    Vi er altså ikke til grin, når unge spiller kan se, at der er god mulighed for at kunne komme enten på førsteholdet eller blive solgt til en storklub, hvis du er rigtig god.

    Mange klubber går væk fra resultatbold og fokuserer på andre ting. Det er helt med vilje. Derfor DBU blandt andet er begyndt at lave talenthold med spillere født i andet halvår, fordi man har en tendens til at fokusere på f.eks. store og stærke spillere (relativt set), som er født i første halvleg.

    Folkene ved, hvad de laver - is på.

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #38
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    2,309

    Re: FCK Talent

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Man plejer at sige, at man kan få gennemsnitligt 1 op pr. årgang, så der kan man se det således:
    1999: Wind, Holse, Roerslev
    2000: Victor Jensen (solgt)
    2001: Daghim
    2002: Daramy, Haahr
    Kom alle de ovenstående spillere ikke op fra forholdsvis succesfulde U-hold? Det mener jeg at huske, men måske jeg tager fejl. Uanset hvad, så er det jo fint hvis vores U-hold ligger og sovser rundt i bunden af tabellen, men stadig fodrer førsteholdet med dygtige spillere. Personligt har jeg bare svært ved at se hvordan så dygtige spillere skal kunne levere så dårligt, uanset hvor lidt man fokuserer på resultater og tabellen.

  16. De følgende 5 brugere er enige:

  17. #39
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: FCK Talent

    Fodbold er en holdsport. Tag et kig på sidste forår. Tæl, hvor mange såkaldte æsler vi havde i start-11'eren. Det betød dårlige kampresultater, men det gjorde ikke eksempelvis Fischer, Zeca eller Falk til dårlige spillere. Du kan ikke vurdere den enkelte spillers kvalitet på baggrund af et helt holds resultater.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  18. #40
    Tilmeldingsdato
    Aug 2010
    Indlæg
    93

    Re: FCK Talent

    Ingen husker et U17 mesterskab.
    Alle husker Delaney.

  19. #41
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: FCK Talent

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Fodbold er en holdsport. Tag et kig på sidste forår. Tæl, hvor mange såkaldte æsler vi havde i start-11'eren. Det betød dårlige kampresultater, men det gjorde ikke eksempelvis Fischer, Zeca eller Falk til dårlige spillere. Du kan ikke vurdere den enkelte spillers kvalitet på baggrund af et helt holds resultater.
    Men der må da nødvendigvis være en sammenhæng mellem træningens kvalitet og holdkammeraternes kvalitet? Lidt forenklet: Det er måske svært for et top angribertalent at øve afslutninger, hvis backen er så ringe, at han aldrig laver et ordentligt indlæg til angribere.

    Endvidere så undrer det mig stadig, hvordan de næstebedste i en klub som FCK åbenbart er så ringe, at vi falder helt igennem også mod klubber som burde ligge lidt under vores niveau.

    Sidst men ikke mindst, så må det trods alt have en indvirkning på meget unge talenter (og ikke mindst deres lidt uvidende forældre) som skal vælge klub, at holdene ikke klarer sig godt, når man slår stillingen op for uhold. Så kan FCK jo komme med nok så mange argumenter om fantastisk individuel træning, når Farum siger det samme og forøvrigt nævner at de fører nærmest alle rækker og FCK forøvrigt stinker.

    Som sagt, så jeg er ikke inde i sagerne og bekymrer mig måske unødvendigt. Jeg har dog svært ved at se, hvorfor de tre nævnte elementer ikke er et problem/udfordring.

  20. De følgende 6 brugere er enige:

  21. #42
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: FCK Talent

    Citat Oprindeligt indsendt af Pazdecki Se meddelelser
    Ingen husker et U17 mesterskab.
    Alle husker Delaney.
    Enig, men bekymringen går jo også primært på, om man får sværere med at lave en Delaney, når holdene samlet set åbenbart stinker.

  22. De følgende 2 brugere er enige:

  23. #43
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: FCK Talent

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Sidst men ikke mindst, så må det trods alt have en indvirkning på meget unge talenter (og ikke mindst deres lidt uvidende forældre) som skal vælge klub, at holdene ikke klarer sig godt, når man slår stillingen op for uhold. Så kan FCK jo komme med nok så mange argumenter om fantastisk individuel træning, når Farum siger det samme og forøvrigt nævner at de fører nærmest alle rækker og FCK forøvrigt stinker.
    Det kan jeg til gengæld bekræfte at det gør. Da et helt u-hold fra det danske Barcelona akademi valgte at skifte til anden klub sammen, blev FCK valgt fra, fordi forældrene så på hvor dårlige resultater de havde og hvor nemt de selv kørte dem over når de mødte dem.

    Men, det kan jo være at man vurdere at det man taber på dén front, opvejes af det output man får af det fokus der er i SOE.
    Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe.

  24. #44
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: FCK Talent

    Citat Oprindeligt indsendt af LogeLars Se meddelelser
    I nyere tid er det lykkedes at sælge Victor Jensen, Mads Bidstrup og Nikolas Nartey til relativ store klubber. Samtidig ligner Daramy, Daghim, Carlo Holse og Wind fremtidige spillere på førsteholdet.

    Hvem ved, om der kommer yderligere en spiller op fra U19. Jacob Haahr Steffensen er årgang 2002 og var med på seneste træningslejr.

    Det er da noget af det bedste, jeg kan mindes, der er præsteret fra talentafdelingen.
    Der er jo ikke nogen, der anfægter, at der er kommet gode talenter ud af talentafdelingen de sidste 5 år. Pointen er derimod, at resultaterne de sidste par år er blevet drastisk ringere. Alle de nævnte talenter kom jo frem på hold, der klarede sig godt resultatmæssigt. Selvfølgelig er det muligt at frembringe store talenter fra dårlige hold, eller hold der får dårlige resultater. Men alt andet lige er det da bedre, hvis holdene også klarer sig bedre. Især hvis en af de afgørende kvaliteter, som førsteholdet efterspørger, er at kunne klare presset ved at være favoritter og en storklub. Med andre ord at lave en Delaney eller Cornelius i stedet for en Lucas Andersen eller Kasper Kusk.

    Altså: Hvad er årsagen til, at resultaterne lige pludselig er blevet drastisk ringere?

  25. De følgende 5 brugere er enige:

  26. #45
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    343

    Re: FCK Talent

    Citat Oprindeligt indsendt af okoronkwo Se meddelelser
    Altså: Hvad er årsagen til, at resultaterne lige pludselig er blevet drastisk ringere?
    Jeg ved det ikke. Men jeg håber, at det er fordi, man er begyndt at prioritere talenter i stedet for børn, som er tidligt udviklet - altså særskilt store/hurtige i forhold til deres alder. Disse store, hurtige drenge vinder fodboldkampe i ungdomsårene, men deres fordel forsvinder med alderen. Her ville det så være rart, hvis man stod med talentfulde i stedet.

    Jeg har ikke videnskabeligt belæg for det, men det er klart mit indtryk, at de store klubber i københavnsområdet tidligere har haft svært ved at gå på kompromis med resultaterne. Jeg håber, det er det vi nu ser, at FCK er begyndt på.

Side 3 af 15 FørsteFørste 12345613 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Årets talent
    By Elver in forum De korte linier
    Svar: 21
    Sidste Meddelelse: 07.01.06, 17:25
  2. FCK's største talent...
    By Aeren in forum De korte linier
    Svar: 22
    Sidste Meddelelse: 19.08.05, 10:22
  3. FCK talent til England
    By Flindtstone in forum De korte linier
    Svar: 22
    Sidste Meddelelse: 27.07.05, 16:11

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •