Side 4 af 15 FørsteFørste 123456714 ... SidsteSidste
Viser resultater 46 til 60 af 224

Emner: FCK Talent

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: FCK Talent

    Citat Oprindeligt indsendt af VillaMan Se meddelelser
    Jeg ved det ikke. Men jeg håber, at det er fordi, man er begyndt at prioritere talenter i stedet for børn, som er tidligt udviklet - altså særskilt store/hurtige i forhold til deres alder. Disse store, hurtige drenge vinder fodboldkampe i ungdomsårene, men deres fordel forsvinder med alderen. Her ville det så være rart, hvis man stod med talentfulde i stedet.

    Jeg har ikke videnskabeligt belæg for det, men det er klart mit indtryk, at de store klubber i københavnsområdet tidligere har haft svært ved at gå på kompromis med resultaterne. Jeg håber, det er det vi nu ser, at FCK er begyndt på.
    Den teori falder lidt til jorden, da vores U19 drenges resultater stinker, med to sejre i tolv kampe. De drenge på det hold, er ikke fysisk underlegne. Jeg tror vi skal finde årsagen i, at vores forskellige hold er fyldt med mange individualister, der halter med at finde fælles fodslag.

  2. #47
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: FCK Talent

    Med 6 nederlag i træk sluttede FCK U19 på en delt sidsteplads. 34 point efter FCM og AaB efter blot 22 kampe. U17 vandt kun 1 af de sidste 9 kampe og sluttede tredjesidst, 30 point efter FCN efter 24 kampe. Selvfølgelig havde det nok set bedre ud for U19, hvis Daramy havde spillet med, men stadigvæk.

    På trods af de dårlige præstationer, er der så nogen, med fingeren på pulsen, der kan fortælle lidt om status på de største talenter? Vi må antage, at Daghim og Haahr rykkes fast op her til sommer. Hvad med nogle af de andre, træner de allerede med førsteholdet en gang i mellem? Er det stadig Henriksen og Korang, der er forrest i køen? På de to backs ser vi jo ret godt besat ud, så det ligner umiddelbart, at der er ret lang vej til spilletid der.

  3. Den følgende bruger er enig i dette:

  4. #48
    Tilmeldingsdato
    Nov 2010
    Indlæg
    690

    Re: FCK Talent

    Citat Oprindeligt indsendt af okoronkwo Se meddelelser
    Med 6 nederlag i træk sluttede FCK U19 på en delt sidsteplads. 34 point efter FCM og AaB efter blot 22 kampe. U17 vandt kun 1 af de sidste 9 kampe og sluttede tredjesidst, 30 point efter FCN efter 24 kampe. Selvfølgelig havde det nok set bedre ud for U19, hvis Daramy havde spillet med, men stadigvæk.

    På trods af de dårlige præstationer, er der så nogen, med fingeren på pulsen, der kan fortælle lidt om status på de største talenter? Vi må antage, at Daghim og Haahr rykkes fast op her til sommer. Hvad med nogle af de andre, træner de allerede med førsteholdet en gang i mellem? Er det stadig Henriksen og Korang, der er forrest i køen? På de to backs ser vi jo ret godt besat ud, så det ligner umiddelbart, at der er ret lang vej til spilletid der.
    De største talenter fra U19 årgangene (2000-2001) er allerede blevet solgt fra i Nartey (4 millioner), Jensen (26 millioner) og Bidstrup (20 millioner) - det er umiddelbart kun Ahmed Daghim jeg vurderer har niveauet til FCK. Talenterne lige under (fx Canto, Korang, Henriksen) tror jeg får det svært i superligaen. Det er lidt en udtømt guldmine.

    Fra årgang 2002 - som aldersmæssigt er U17 spillere - har vi Jacob Haahr, Victor Kristiansen (venstre back) og Mohammad Daramy. Victor blev blandt andet kåret som hele turneringens bedste spiller i en stor ungdomsturnering for et par måneder siden og han har spille fast for U19 de seneste kampe.

    For at opsummere, er det Daghim (2001), Daramy (2002), Haahr (2002) og Kristiansen (2002) vi skal holde øje med lige pt

    Har ikke medtaget årgang 2003 - da de nok er lidt for unge lige pt
    Sidst redigeret af pouljensen : 13.06.19 kl. 13:58

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #49
    Tilmeldingsdato
    Mar 2007
    Indlæg
    226

    Re: FCK Talent

    Jeg ved ihvertfald at FCK har Greve IF som samarbejdsklub. BIF var den førende før dernede men brugte aldrig talenterne fra det område. Ved at der er 2-3 spillere hos SOE fra den skole jeg arbejder på, så FCK er ved at skabe sig et ok ry på “Vestegnen”. Greve har yderligere en del pige talenter som FCK måske kan få brug for, hvis der på et tidspunkt skal etableres noget dame/pigefodbold i FCK. (Har der været snak om) Fedt at se at vi også opererer i “fjendeland”. :-)
    Citat Per N. efter 4-2 nederlag til Horsens : Gilberto har slet ikke klasse og er ganske ordinær. (Sagt efter GIL har lavet 2 mål mod BIF)
    david.kjaer's Avatar

  7. #50
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    27

    Re: FCK Talent

    Hvad med ham Ali Almo [Almosawe], kan vist skadet til i januar, nogen der ved hvor langt han er for kunne spille?

  8. #51
    Tilmeldingsdato
    Nov 2010
    Indlæg
    690

    Re: FCK Talent

    Citat Oprindeligt indsendt af Alvaromarciosantos Se meddelelser
    Hvad med ham Ali Almo [Almosawe], kan vist skadet til i januar, nogen der ved hvor langt han er for kunne spille?
    Han har ihvertfald ikke spillet for U19. Han har været skadet længe, så det er nok ikke et talent vi skal regne med i første omgang.

  9. #52
    Tilmeldingsdato
    May 2014
    Indlæg
    308

    Re: FCK Talent

    Citat Oprindeligt indsendt af pouljensen Se meddelelser
    De største talenter fra U19 årgangene (2000-2001) er allerede blevet solgt fra i Nartey (4 millioner), Jensen (26 millioner) og Bidstrup (20 millioner) - det er umiddelbart kun Ahmed Daghim jeg vurderer har niveauet til FCK. Talenterne lige under (fx Canto, Korang, Henriksen) tror jeg får det svært i superligaen. Det er lidt en udtømt guldmine.

    Fra årgang 2002 - som aldersmæssigt er U17 spillere - har vi Jacob Haahr, Victor Kristiansen (venstre back) og Mohammad Daramy. Victor blev blandt andet kåret som hele turneringens bedste spiller i en stor ungdomsturnering for et par måneder siden og han har spille fast for U19 de seneste kampe.

    For at opsummere, er det Daghim (2001), Daramy (2002), Haahr (2002) og Kristiansen (2002) vi skal holde øje med lige pt

    Har ikke medtaget årgang 2003 - da de nok er lidt for unge lige pt
    Jeg er enig i de nævnte navne, men ville måske også tilføje Brajanac (hvis han får lidt tur i den), og vores islandske og norske venner Kristall Ingason og Trygve Solberg Aarstad. Jeg kan godt forstå at du udelader 2003-årgangen grundet alder, men i mine øjne er det den mest talentfulde årgang siden 1999.

    Spillere som Mattias Jakobsen, Philip Banda, William Bøving Vick, Valdemar Lund Jensen, Rasmus Højlund, og suppleret med spillere som Daniel Haarbo, Elias Jelert, Christoffer Dommer, Fisnik Isaki og Nikolaj Østergaard. Der er virkelig meget talent i den årgang, så det bliver spændende at se, om de kan tage lige så flotte skridt som 99-årgangen.

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #53
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    368

    Re: FCK Talent

    Citat Oprindeligt indsendt af Falkengulle Se meddelelser
    Christoffer Dommer
    Når han kommer på førsteholdet er det slut med at råbe lortedommer ;)
    Øvre C'er

  12. De følgende 4 brugere er enige:

  13. #54
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: FCK Talent

    Et bestyrelsesmedlem i B93 får i nedenstående artikel sendt en solid bredside afsted mod FCK’s talentarbejde, og i samme ombæring har de valgt at indgå et rimeligt omfangsrigt samarbejde med FCN.

    https://www.bt.dk/fodbold/superliga-...kaempe-respekt

    I følge nedenstående artikel, vil FCN sammen med B93 åbne et talentcenter på Østerbro. Der skal nok blive kamp om Københavns største talenter.

    https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...lenter/7731178

  14. #55
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: FCK Talent

    Det er da besynderligt at de vælger lige FCN, når ham fra B93 fremhæver det usympatiske i at klubber henvender sig før 12-års alderen og at han gerne vil forhindre, at de unge mister interessen for fodbold hvis de ikke får succes. Det er jo ikke mange måneder siden det kom frem, at FCN var særligt slemme til lige netop det ham fra B93 gerne vil undgå. Så mon ikke der er nogle mere kommercielle interesser på spil end B93 vil ud med?

  15. De følgende 3 brugere er enige:

  16. #56
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    32

    Re: FCK Talent

    Formentlig det at man modtager et årligt beløb for samarbejdet.
    FCK havde et fint samarbejde uden skillinger indblandet med B93, bla omkring Topcenter - indtil Patrick Mtiliga blev "sportsdirektør".

    B93 er af den størrelse og selvforståelse at man bør spille Superliga, og lillebroren på Øster Alle pænt bør sætte sig ned bag i bussen.
    Det er en meget fin klub, og de er dygtige på mange ting. Nu har de så valgt som de gør, og den må vi æde.

    Ps. FCK har ikke noget økonomisk samarbejde med nogen af vores 44 samarbejdsklubber, og det der er, kan betegnes som brugerbetaling fra deres side i forbindelse med ekstra ydelser. (specifik træning bla.)

    Edit:
    Har lige læst artikel. Wow en gang cr*** at lukke ud. Hvad han beskylder FCK for, er præcis hvad FCN er dømt for. Usmageligt, og begrunder vel pænt hvorfor Sune ikke udtaler sig.

    Simon V
    Sidst redigeret af SimonV : 03.08.19 kl. 07:55


  17. #57
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: FCK Talent

    Der har i denne weekend været afholdt AUDI KB CUP 2019, hvor KB/FCK’s U13, U14 og U15 var i kamp. Det blev til turneringssejre for alle tre årgange.

    U13 sluttede stævnet af med at vinde finalen 9-0 over Randers Freja FC. Det blev til 5 kampe i alt, med 5 sejre til følge og en målscore på 53-0.

    U14 sluttede stævnet af med at vinde finalen 2-0 over Tiger Academi. Det blev til 5 kampe i alt, med 5 sejre til følge og en målscore på 28-0.

    U15 sluttede stævnet af med at vinde finalen 5-2 over Lillestrøm SK. Det blev til 5 kampe i alt, med 4 sejre og 1 uafgjort til følge og en målscore på 27-4.

    https://www.procup.se/cup/cupstartge...=www.procup.se

  18. De følgende 7 brugere er enige:

  19. #58
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,423

    Re: FCK Talent

    [QUOTE=albinus1985;684094]Der har i denne weekend været afholdt AUDI KB CUP 2019, hvor KB/FCK’s U13, U14 og U15 var i kamp. Det blev til turneringssejre for alle tre årgange.

    U13 sluttede stævnet af med at vinde finalen 9-0 over Randers Freja FC. Det blev til 5 kampe i alt, med 5 sejre til følge og en målscore på 53-0.

    U14 sluttede stævnet af med at vinde finalen 2-0 over Tiger Academi. Det blev til 5 kampe i alt, med 5 sejre til følge og en målscore på 28-0.

    U15 sluttede stævnet af med at vinde finalen 5-2 over Lillestrøm SK. Det blev til 5 kampe i alt, med 4 sejre og 1 uafgjort til følge og en målscore på 27-4.

    https://www.procup.se/cup/cupstartge...=www.procup.se[/QU

    Nu kender jeg ikke niveauet på de andre deltagende hold, men det kunne virke som om der er spændende talenter på vej i de yngre årgange.

  20. De følgende 4 brugere er enige:

  21. #59
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: FCK Talent

    Trupperne er opdateret for den kommende sæson på ungdomsholdene. Et par velkendte efternavne på U14 og U15: Adam Daghim, Noah Nartey og Hjalte Bidstrup!

    I øvrigt kan jeg se, at Trygve Solberg Aarstad er skiftet tilbage til Vålerenga. Er det af familiære årsager?

  22. De følgende 3 brugere er enige:

  23. #60
    Tilmeldingsdato
    Nov 2010
    Indlæg
    690

    Re: FCK Talent

    En lille opdatering på U17 og U19. Tidligere har folk været skeptiske over de manglende resultater, men det behøver de ikke at være i denne sæson. U17 er på en delt førsteplads og U19 på en delt tredjeplads med FCN og to kampe i baghånden.

    En oversigt over hvem der er med på ungdomslandsholdene, som er en godt indikation af hvem der er "top" talenterne og dermed hvor spændende en årgang ser ud.

    2001: overgået af flere hold
    Central midt: Mads Bidstrup - solgt for 20 millioner til RB Leipzig
    Wing: Ahmed Daghim

    2002: 3 (danske) (samme som FCM, overgået af Esbjerg)
    Centerforsvar: Jacob Haahr - rykket en årgang op på ungdomslandsholdene
    Venstre Back: Victor Kristiansen
    Central Midt: Kristall Ingason (Island)
    Angriber: Mohammad Daramy (okay, ikke dansk statsborger endnu :P)

    2003: (andenflest efter FCN med 5)
    Centerforsvar: Valdemar Jensen
    Central Midt: Mattias Jakobsen
    Wing/Offensiv Midt: William Bøving - allerede topscorer for U19 selvom han er U17
    Angriber: Rasmus Højlund

    2004: (Flest af alle hold)
    Forsvar: Emil Møller
    Forsvar: Jacob Perelman
    Midtbane: Silas Andersen
    Angriber: Jeppe Corfitzen

  24. De følgende 6 brugere er enige:

Side 4 af 15 FørsteFørste 123456714 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Årets talent
    By Elver in forum De korte linier
    Svar: 21
    Sidste Meddelelse: 07.01.06, 17:25
  2. FCK's største talent...
    By Aeren in forum De korte linier
    Svar: 22
    Sidste Meddelelse: 19.08.05, 10:22
  3. FCK talent til England
    By Flindtstone in forum De korte linier
    Svar: 22
    Sidste Meddelelse: 27.07.05, 16:11

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •