Side 2 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 51

Emner: Hørsholt stopper i FCK - Harrit tager over

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,589

    Re: Hørsholt stopper i FCK - Harrit tager over

    Citat Oprindeligt indsendt af puma4ever Se meddelelser
    Det virkede til Ståle og Hørsholt kørte et relativt tæt parløb. Men mon ikke Ståle kan gøre det med Harrit også.
    Tror i højere grad det bliver med Moesgaard end med Harrit. Hun har i det mindste en vis erfaring inden for fodboldverdenen, det har han ikke.

  2. #17
    Gobas er offline Pessimist i sit livs form
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    1,155

    Re: Hørsholt stopper i FCK - Harrit tager over

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Der er meget at spekulere i her. Har det noget at gøre med rolle/magt-fordelingen at gøre, efter at Katja Moesgaards ansættelse blev annonceret for et par måneder siden? Er han simpelthen bare blevet sparket ud på grund af den generelle krise og måske i særdeleshed på grund af billetkrise og generelt faldende entusiasme omkring Byens Hold til fordel for en direktør, som har vist, han kan sælge billetter til et badeland? Er han selv gået, fordi det ikke er så sjovt længere, nu når klubben er i krise?

    Spændende er det i hvert fald, og det er svært ikke at se det som et krisetegn uanset hvad. Jeg er ikke stor Hørsholt-fan, men jeg synes, det er bekymrende, at Lalandia-direktøren nu både skal styre badeland og fodboldklub, om end det bliver i samarbejde med Moesgaard. Og kombien Moesgaard, der stod for DBU's Holger Danske-strategi, og en badelandsmand kan godt gøre mig nervøs for, hvor meget provinsunderholdning, vi skal have stoppet ned i halsen i pauserne i forsøget på at overdøve fodboldkrisen.
    Med til krisen hører i den grad også Fitness.DK der har blødt kraftigt i en del år. Det har Hørsholt ikke formået at vende. Der var også tale om, at FDK skulle salgsmodnes, og hvis der ikke er tilfredsstillende udvikling i det, er det endnu et søm i kisten. Jeg tror det vil være for navlebeskuende af os fodboldfans at tro, at det primært er de sportslige resultater der er er årsagen til hans afgang.

    Hvis bestyrelsen ser Harrit som den rigtige mand til at styre hele biksen, er det bare med at få ham ind på posten og så lede efter en ny mand til hans post. Så jeg tror ikke han dobbelt-jobber for tid og evighed.

    Men det bliver spændende at følge meldingerne i den kommende tid. Og ikke mindst om det skærper Ståle at få nyt modspil på ledelsesfronten.
    /Gobas

    Jack of all trades
    Gobas's Avatar

  3. De følgende 2 brugere er enige:

  4. #18
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Hørsholt stopper i FCK - Harrit tager over

    Citat Oprindeligt indsendt af Gobas Se meddelelser
    Med til krisen hører i den grad også Fitness.DK der har blødt kraftigt i en del år. Det har Hørsholt ikke formået at vende. Der var også tale om, at FDK skulle salgsmodnes, og hvis der ikke er tilfredsstillende udvikling i det, er det endnu et søm i kisten. Jeg tror det vil være for navlebeskuende af os fodboldfans at tro, at det primært er de sportslige resultater der er er årsagen til hans afgang.

    Hvis bestyrelsen ser Harrit som den rigtige mand til at styre hele biksen, er det bare med at få ham ind på posten og så lede efter en ny mand til hans post. Så jeg tror ikke han dobbelt-jobber for tid og evighed.

    Men det bliver spændende at følge meldingerne i den kommende tid. Og ikke mindst om det skærper Ståle at få nyt modspil på ledelsesfronten.
    Det er vel ikke Hørsholt, der har haft ansvaret for Fitness.dk?
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  5. #19
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,506

    Re: Hørsholt stopper i FCK - Harrit tager over


  6. #20
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    392

    Re: Hørsholt stopper i FCK - Harrit tager over

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Det er vel ikke Hørsholt, der har haft ansvaret for Fitness.dk?
    Hørsholt havde et overordnet ansvar for hele koncernen, ikke kun FCK.

    Som jeg også skrev andet sted.
    Det har evt. noget at gøre med at der ønskes at seperere FCK og Parken mere end nuværende. Anders var direktør for hele koncernen, og ikke kun FCK trods alt. Jeg ved ikke specifikt hvad Katja lavede hos DBU, men kunne forestille sig at hun kommer til at være ledende for fodboldholdet, og evt have Lalandia manden som står for resten.

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #21
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,397

    Re: Hørsholt stopper i FCK - Harrit tager over

    Med signaturen "Stadig sur på CV" kunne jeg ellers godt lure det ... og er stadig sur på både CV og ham der lod katastrofen ske ;-)

  9. De følgende 2 brugere er enige:

  10. #22
    KK er offline Topstyret stemmekvæg
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    420

    Re: Hørsholt stopper i FCK - Harrit tager over

    Citat Oprindeligt indsendt af engulf Se meddelelser
    Hørsholt havde et overordnet ansvar for hele koncernen, ikke kun FCK.

    Som jeg også skrev andet sted.
    Det har evt. noget at gøre med at der ønskes at seperere FCK og Parken mere end nuværende. Anders var direktør for hele koncernen, og ikke kun FCK trods alt. Jeg ved ikke specifikt hvad Katja lavede hos DBU, men kunne forestille sig at hun kommer til at være ledende for fodboldholdet, og evt have Lalandia manden som står for resten.
    Ja - min forståelse er at Hørsholt har været direktør for både FC København, og koncerndirektør for Parken. Nu overtager Harrit så - iflg. fondsbørsmeddelelsen - posten som koncerndirektør, og så antager jeg at Moesgaard bliver den daglige ansvarlige for F.C. København.
    Sidst redigeret af KK : 16.01.18 kl. 16:58

  11. Den følgende bruger er enig i dette:
    rsj

  12. #23
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,153

    Re: Hørsholt stopper i FCK - Harrit tager over

    Jeg synes det er en bekymrende fyring. Uden at det nødvendigvis behøver at være sandt (jeg ved intet om ledelse og regnskab), så har Hørsholt i mine øjne stået for kontinuiteten og stabiliteten i FCK, og jeg synes han har fungeret godt. Han har virket som den fornuftige i en bestyrelse som ellers ikke har noget forstand på fodbold, og han har i hvert fald for i mig virket som manden der har været villig til at putte ekstra midler i fodbolddelen. Jeg er stærkt bekymret for, at investeringsniveuet vil falde nu.

    Der kan selvfølgelig være mange årsager til en fyring, men jeg kan ikke lade være med at tænke tanken om, at Hørsholt nu betaler prisen for den sportslige fiasko i efteråret. Hørsholt har hele tiden fuldstændig bakket op om Ståle, stået for hans forlængelse og givet ham al magten. Jeg kan sagtens se, at man nu smider Hørsholt på porten, da vi intet har fået for de mange mange penge. Desuden er det for omfangsrigt, for dyrt og for satset at smide Ståle på porten nu. Jeg frygter (flertallet herinde håber nok), at det sker til sommer, såfremt resultaterne ikke vender drastisk.

    Puha jeg er bekymret for fremtiden. Jeg håber, at der kommer en forklaring på et tidspunkt, hvor det ikke er det sportslige som er årsagen.

  13. De følgende 4 brugere er enige:

  14. #24
    KK er offline Topstyret stemmekvæg
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    420

    Re: Hørsholt stopper i FCK - Harrit tager over

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg synes det er en bekymrende fyring. Uden at det nødvendigvis behøver at være sandt (jeg ved intet om ledelse og regnskab), så har Hørsholt i mine øjne stået for kontinuiteten og stabiliteten i FCK, og jeg synes han har fungeret godt. Han har virket som den fornuftige i en bestyrelse som ellers ikke har noget forstand på fodbold, og han har i hvert fald for i mig virket som manden der har været villig til at putte ekstra midler i fodbolddelen. Jeg er stærkt bekymret for, at investeringsniveuet vil falde nu.

    Der kan selvfølgelig være mange årsager til en fyring, men jeg kan ikke lade være med at tænke tanken om, at Hørsholt nu betaler prisen for den sportslige fiasko i efteråret. Hørsholt har hele tiden fuldstændig bakket op om Ståle, stået for hans forlængelse og givet ham al magten. Jeg kan sagtens se, at man nu smider Hørsholt på porten, da vi intet har fået for de mange mange penge. Desuden er det for omfangsrigt, for dyrt og for satset at smide Ståle på porten nu. Jeg frygter (flertallet herinde håber nok), at det sker til sommer, såfremt resultaterne ikke vender drastisk.

    Puha jeg er bekymret for fremtiden. Jeg håber, at der kommer en forklaring på et tidspunkt, hvor det ikke er det sportslige som er årsagen.
    For det første er det stadig uklart, om der er tale om en fyring, eller om Hørsholt selv har sagt op.

    Dernæst kan jeg slet ikke forestille mig, at der er nogen sportslig begrundelse for at han stopper. Fodbolden leverede et kæmpe overskud i sidste sæson, og rent økonomisk har indeværende sæson også været tilfredsstillende med EL-gruppespil og nu en kassekamp mod Atletico. Man kan frygte for næste år, men vi har trods alt stadig rimelige muligheder for at opnå EL-kval, så der er ikke nogen grund til at bestyrelsen skulle gribe så drastisk ind af sportslige årsager.

    Og selv hvis der var en sportslig begrundelse, kan jeg ikke se at man ville komme uden om at fyre Ståle også, hvis man er ude i at tage så voldsomme konsekvenser af et dårligt efterår.

    Så mit gæt er, at det har med noget andet at gøre - enten har man ikke kunne blive enige med Hørsholt om den fremtidige organisation (hvor Katja Moesgaard må antages at skulle overtage nogle af Hørsholts opgaver) - eller også har Hørsholt ganske enkelt takket ja til et andet job.

    EDIT: Bestyrelsesformanden indikerer, at det netop er overlappet med Moesgaards kommende ansvarsområder, der er grunden til, at Hørsholt er ude: https://www.bt.dk/superligaen/forman...oersholt-i-fck
    Sidst redigeret af KK : 16.01.18 kl. 19:11

  15. De følgende 8 brugere er enige:

  16. #25
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,431

    Re: Hørsholt stopper i FCK - Harrit tager over

    http://borsen.dk/nyheder/virksomhede....html#cxrecs_s

    Ifølge bestyrelsesformand Bo Rygaard skilles man som venner, og det er en opsigelse.

  17. De følgende 3 brugere er enige:

  18. #26
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    952

    Re: Hørsholt stopper i FCK - Harrit tager over

    Kan slet ikke se hvordan timingen er et problem. Hørsholt var ikke omdrejningspunktet for sportslige beslutninger, og skal derfor dels ikke have hovedparten af skylden for situationen lige nu og på samme måde er han heller ikke vigtig for for transfervinduet. Han var i klubben i 15 år så at sammenligne med BIFs 6-måneders chefer er også helt i skoven.

    Hørsholt har efter min mening gjort det rimeligt godt, men bestemt ikke uden fejl heller. Dog har han været god til at tage hurtige konsekvenser af de fejl der er blevet begået. Det bliver spændende om det nye setup kan gøre det endnu bedre, for det er nemlig ikke nogen selvfølge.

  19. De følgende 6 brugere er enige:

  20. #27
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Hørsholt stopper i FCK - Harrit tager over


  21. #28
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Hørsholt stopper i FCK - Harrit tager over

    Nu højere oplyst forstår jeg, at Hørsholt har haft det overordnede ansvar for hele butikken, så det er jo sjovt, hvis han skal betale for Fitness.dk's underskud, mens den administrerende direktør, Jakob Hansen, går fri. Til gengæld scorer Lalandias administrerende direktør Jan Harrit kreditten for badelandets optur og bliver ny kalif. Men sådan fungerer den verden vel bare.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

  23. #29
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    813

    Re: Hørsholt stopper i FCK - Harrit tager over

    Der må ligge et eller andet og ulme under overfladen i den her nyhed. Noget, som er sket relativt pludselig og måske relativt dramatisk.

    Jeg har bestemt læst min andel af pressemeddelelser og fondsbørsmeddelelser fra børsnoterede selskaber gennem tiderne, og det hører altså til sjældenheder med så kort en meddelelse, som sendes ud i dag. Særligt når det handler om udskiftningen af CEO, og hvor årsagen til afskeden ikke nævnes med et ord - ikke engang bare de sædvanlige "efter eget ønske", "af private årsager", "vi skal bruge en anden til at føre strategien ud" eller lignende. Der er heller ikke de sædvanlige floksler med "vi takker Anders for mange års stor indsats" eller lignende. Han bliver ikke nævnt eller takket overhovedet, hvilket ellers er kutyme i denne type chefskifter.

    Så kan det godt være, at man har fundet en fodboldfaglig dygtig chef i Katja Moesgaard - men hvorfor i al verden går der sølle to måneder fra, at ansættelsen af hende offentliggøres, og nu til at Hørsholt er ude med øjeblikkelig virkning? Hvis man ønskede en samlet ledelsesrokade, havde man vel meldt det ud allerede i forbindelse med ansættelsen af Moesgaard?

    Endnu mere mærkeligt bliver det, når Hørsholt i meddelelsen om ansættelsen af Moesgaard citeres for, at "vi har været meget grundige i vores søgen efter den helt rigtige person" og at "vi glæder os meget til at komme i gang med samarbejdet".

    Det er også kun en måned siden, at Hørsholt sad i den varme stol og gjorde status over FCK-efteråret. For mindre end tre uger siden skrev han en lang nytårshilsen med budskaber som "vi kommer ikke til at holde juleferie", at alle i FCK, inklusive ham selv, skal gå ned i alle detaljer for at sikre, at alle indsatser er på et niveau, som gør det muligt at opnå de mål, klubben har.

    Dertil kan vi så lægge, at Hørsholt, sammen med Ståle, var hjernen bag den nye organisation i FCK med Ståle som manager, og at han for et halvt år siden blev valgt ind i bestyrelsen for de europæiske fodboldklubbers sammenslutning, ECA.

    Hørsholt var fodboldens mand i Parken og havde i en række sammenhænge et respekteret navn, bl.a. illustreret med bestyrelsesposten i ECA. Det er derfor også helt sort at spekulere i, om de dårlige resultater i fitnessdk har kostet ham jobbet. Selvfølgelig har de ikke det.

    Der må ligge en pludselig opstået situation eller beslutning til grund for dagens nyhed. Det gode spørgsmål er, om det er noget relateret til Anders Hørsholt personligt, eller om det er starten på nogle strategiske bevægelser i koncernen, der kommer til at påvirke forholdet mellem badeland og fodbold. Det bliver interessant at følge med i de kommende dage.


  24. #30
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    756

    Re: Hørsholt stopper i FCK - Harrit tager over

    Jeg ved ikke hvad fyringen handler om, men jeg kan se i dag i BT, at Holmstrøm kommer tættere på transfers. Hvis der var en kurv jeg ville lægge mine æg i, var det hans. Han var gigantisk, dengang han virkede som sportsdirektør, og vi har virkelig brug for en der sportsligt kan skære igennem, som har tårnhøje ambitioner og tør blive upopulær. Det ser jeg frem til.

    Iøvrigt tror jeg godt vi kan gøre os klar til at se udefans på enten D eller nedre A.

  25. De følgende 3 brugere er enige:

Side 2 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Østergaard vs. Hørsholt
    By røde-romario in forum De korte linier
    Svar: 16
    Sidste Meddelelse: 04.01.14, 14:00
  2. Svar: 60
    Sidste Meddelelse: 22.02.12, 11:08
  3. Vi tager det med ro......
    By JZC#20 in forum De korte linier
    Svar: 35
    Sidste Meddelelse: 30.05.07, 09:56
  4. Dem som synger Brøndby-lort stopper - STOPPER.
    By Leander in forum De korte linier
    Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 14.03.05, 15:03

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •