Side 80 af 145 FørsteFørste ... 30707778798081828390130 ... SidsteSidste
Viser resultater 1,186 til 1,200 af 2172

Emner: Til- og afgange, sommeren 2018

  1. #1186
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,623

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    @Slush.

    Lol, altså formulerer jeg mig virkelig så dårligt, så det er nødvendigt at du og andre skriver det samme igen og igen?

    Det eneste jeg prøver at argumentere for, er at man ikke kan konkludere noget på et transfervindue, som først lige er startet. For det er da en underlig måde at gribe tingene an også selvom man ikke tror på Ståle.
    Jeg er med på, at mange synes statistikken taler imod ham, men man kan vel for fanden ikke hænge ham op på noget, som han ikke har gjort endnu - og her snakker jeg DETTE vindue.


    Jeg gentager også gerne mig selv igen mht kritikken af Ståle: I må sætte alle de spørgsmålstegn ved Ståle I vil. Og som jeg også har skrevet tidligere, så har I/du (jeg kan sgu ikke længere huske, hvem der startede debatten) måske også ret i, at man er dårligt forberedt på dette vindue. Min pointe er bare (og har været hele tiden), at det kan du/I på ingen måde konkludere lige nu i dette skrevne øjeblik. Hvordan skulle I kunne det?

    Det er sådan set det eneste jeg har argumenteret for - jeg ved helt ærligt ikke, hvorfor du og andre hele tiden til have mig til at tage stilling til truppen osv, når det ikke er det diskussionen handlede om.

    Mht Ståles udmeldinger (spin), så må du altså lige slå koldt vand i blodet. Det ville sgu være lidt underligt, hvis han på de ydre linjer går ud og siger, at halvdelen af holdet er ubrugelige. Det vil være at skyde sig selv i benet, når han skal arbejde sammen med de fleste af dem også efter dette vindue. Det kan godt være, at du ikke tror meget på ham, men han er trods alt ikke helt idiot når det kommer til medierne.
    I og for sig tror jeg ikke vi er så uenige som det til tider lyder Kasper, problemet er bare at jeg ikke kan se hvad det er som pludselig gør at Ståle går ud og rammer plet på noget han kun har 2½ måned til.
    Når det ikke er lykkedes gennem de sidste 3 transfervinduer, Fischer har set fornuftig nok ud og har givet lidt mere tempo trods alt.

    Men hvis vi så kigger nærmere, starter ligaen om 3 ugers tid, hvis jeg ikke tager helt fejl.
    Dette betyder, at vi stadig som det ser ud pt., står uden reelle forstærkninger, til et hold der skriger på netop dette. Vi kan hvis tingene ikke flasker sig, være sat endnu engang i ligaen inden den reelt er startet op og vi er kommet ud af transfervinduet.

    For pt., mangler vi en erstatning for Ankersen, som er blevet lovet salg.(og også trænger til det)
    Fair nok vi har Boilesen + Bengtsson som kan spille pladsen til nøds samt Roerslev vist nok.
    Men skal vi ikke bare holde Bengtsson på bænken, og Boilesen på venstreback hvor han reelt er bedst.

    Så der det omvandrende cirkus i forsvaret i form af Vavro og Lüftner, fair nok vi hentede Papa G. ind.
    Men det efterlader i den grad stadig 2 spillere, som stadig leder efter en bare brugbart niveau til hvad vi forventer i FCK.
    Dertil ved ingen af os, hvad Papa G., er for en type samt hvor lang tid han skal bruge for at træde i karakter og i det hele taget kan løfte den opgave.

    Vi har en uprøvet målmand på dette niveau, spændende nok men ikke ligefrem noget jeg falder i svime over.
    Erstatningen er Bøfhan, som ligner en der bare burde spille oldboys fodbold.

    Midtbanen, er vel der hvor vi pt., er bedst besat sådan rent trupmæssigt

    Vi har Gregus, han er sgu egentlig god nok. Har dog været hårdt ramt af skader når han endelig bed sig fast og fik lidt flow i spillet.

    Falk, som jeg mener bliver misbrugt grundet nød på den midt.
    Imo ville han passe bedre ind i en 3 mands midtbane, uden at skulle have så vildt meget fokus på det defensive da han simpelthen ikke har kondien og styrken til at være i motorrummet i en Ståle 442.

    Så der Keita, som har været skadet hele foråret, og vi reelt ikke ved hvad har at byde ind med.
    Selvom det var yderst positive meldinger der kom fra det svenske.

    Kvist, tja han er done han får vel lidt kampe, når de andre skal aflastes eller har karantæne.

    Så har vi Thomsen, som i mine øjne bliver brugt helt forkert.
    Han har klart vist sig bedst på vores midt, og når man kan gøre det så fornuftigt som han gjorde nede i Madrid.
    Fatter jeg simpelthen hat, at man bliver ved at bruge ham på kanten. Byt da om på Falk / Thomsen, da det vil gøre Falk bedre, ligeså Thomsen bedre.

    Så har vi Skov, Fischer, samt Thomsen som vores wings.

    Skov gik helt ned efter han brændte det straffe i brøndby, og har virkelig lignet en spiller der skreg på en pause de sidste mange måneder. Men alternativet, har været for ringe til at dette kunne lade sig gøre, eller også blev de brugt andet steds på banen (Falk)

    Fischer, var et friskt pust og havde egentlig ikke regnet med at se ham som wing i en 442, nok nærmere som angriber rundt om Santander i en Grønkjær rolle.
    Men sådan blev det ikke, og tak for det. Selvom jeg stadig vil mene vi ville få mest ud af ham som wing i en 433.

    Holse, tja fint nok med en u19 spillere, men bare ikke det som gør forskellen når der virkelig er behov for det.

    Angrebet ser ud som følgende.

    Pieros, Holse samt Wind

    Det angreb vinder vi bare ikke guld med, og heller ikke selvom der kommer en ny angriber virker det plausibel at vi har noget brugbart ved evt., skader. Det er så tyndt og mangelfuldt.

    Så i min optik mangler vi som minimum til start 11'eren.

    Centerforsvar
    Højreback
    Kant
    Angriber

    For vi kan vel godt blive enige om, at bænken på ingen måde var brugbar sidste sæson?
    Der er mange af de spillere, som end ikke ville være i betragtning til klubberne der ligger under os i ligaen normalt.

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #1187
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,623

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af bad boy Se meddelelser
    ........ og så kan der vist ikke koges mere suppe
    på det emne :D
    Med en Santander med det ene ben ude af døren
    og en presse der har så travlt med VM at der ikke opfanges
    rygter om eventuelle angribere på Ståle og Højers liste, kunne
    det være interesant at høre mine medfans bud på hvem der kunne
    eller burde stå på den. Sæt igang:-)
    Mon ikke Bendtner kommer hjem til KBH

  4. De følgende 6 brugere er enige:

  5. #1188
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    106

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    LORD

  6. De følgende 3 brugere er enige:

  7. #1189
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,365

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Det sker ikke hver dag, men jeg er faktisk enig med k@sper. Det kan i mine øjne være fuldstændig ligegyldigt, hvad Ståle siger om truppen her i juni - vi ved jo alle sammen, at der bliver hentet forstærkninger, og dem må vi så bedømme ham på, hhv. når sæsonen går i gang, når vinduet er smækket i, og når efterårssæsonen er slut.

    Eftersom klubben har valgt at give Ståle chancen for at vende det her, følger jeg trop og bakker op om projektet. Ny sæson, frisk start, alle klubber køber og sælger og har udskiftninger i trupperne. Lige nu ser det bestemt ikke skidegodt ud, men om en måned har Højer & co. måske overrasket og hentet en trio af sydamerikanske stjernespillere, som går ind og vender op og ned på ligaen, og så vil det da føles lidt tamt at have siddet og brokket sig i juni :-)
    HIC SUNT LEONES


  8. #1190
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,585

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Og igen, han er vel nødt til at skabe bare lidt yderligere plads i budgettet, før han kan hente spillere på samme niveau som eksempelvis en Serie A angriber til 45 mio. kr..
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #1191
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,865

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Og igen, han er vel nødt til at skabe bare lidt yderligere plads i budgettet, før han kan hente spillere på samme niveau som eksempelvis en Serie A angriber til 45 mio. kr..
    Enig. Nu har han så også fået ryddet godt ud i truppen, og med Erik ude af døren lige om lidt, bliver der plads til 3-4 solide forstærkninger. Jf. Michel Davidsens seneste tweet, bliver det ihvertfald mere end to, som der har været debatteret.

  11. #1192
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    612

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Slush Se meddelelser

    Falk, som jeg mener bliver misbrugt grundet nød på den midt.
    Imo ville han passe bedre ind i en 3 mands midtbane, uden at skulle have så vildt meget fokus på det defensive da han simpelthen ikke har kondien og styrken til at være i motorrummet i en Ståle 442.

    Jeg er meget enig langt hen ad vejen, men når du vurderer, at Falk ikke har kondien til at spille central midt, så bliver jeg nødt til at sige “stop”. Så vidt jeg ved, er Falk den FCK-spiller der har løbet klart mest i flere af de kampe, hvor han har været central midt. Måske har det kostet på de tekniske kvaliteter eller entusiasmen, men løbe, det kan han - selv om det ser underligt ud.

  12. De følgende 8 brugere er enige:

  13. #1193
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,623

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Luffe Se meddelelser
    Jeg er meget enig langt hen ad vejen, men når du vurderer, at Falk ikke har kondien til at spille central midt, så bliver jeg nødt til at sige “stop”. Så vidt jeg ved, er Falk den FCK-spiller der har løbet klart mest i flere af de kampe, hvor han har været central midt. Måske har det kostet på de tekniske kvaliteter eller entusiasmen, men løbe, det kan han - selv om det ser underligt ud.
    Spøjst det altid er ham som bliver skiftet ud på kanten, samt endeligt ud når vi rammer omkring 70+ min.

  14. De følgende 2 brugere er enige:

  15. #1194
    Tilmeldingsdato
    Mar 2013
    Indlæg
    496

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Enig. Nu har han så også fået ryddet godt ud i truppen, og med Erik ude af døren lige om lidt, bliver der plads til 3-4 solide forstærkninger. Jf. Michel Davidsens seneste tweet, bliver det ihvertfald mere end to, som der har været debatteret.
    Her er jeg uenig. Jeg mener bestemt ikke der er ryddet op i truppen. Vi sidder med et forsvar bestående af Vavro, Luftner, Papa G, Boilesen, Pierre, Ankersen og Roeselv. Ankersen skal videre, Vavro og Luftner blev vi beriget med sidste sæson og Pierre ligner en skygge af sig selv - i hvert fald som klassisk FCK back.

    Midtbanen består af Fischer, Kvist, Thomsen, Zeca, Falk, Gregus og Skov. Om man skal regne Keita og Bashkim med ved jeg ikke. Thomsen har da nok været et af de mystiske køb længe. Vi har tydeligvis en dygtig spiller, men hvor passer han ind i en klassisk 4-4-2 SS-style. En god kamp mod Madrid overbeviser ikke mig, og tydeligvis heller ikke Ståle, som jo har valgt Falk fremfor Thomsen. I AAB spillede han enten kant eller centralt i en 4-3-3. Gregus' rolle på holdet er også usikker. Hvad er meningen med ham? Er det bare som fornuftig udskifter, og er han selv tilfreds med dette? Kvist er faldet voldsomt i niveau og kan ikke spille i en 4-4-2 længere. Han tabte desuden pladsen på holdet sidste sæson. Fischer, helt sikkert - super. Zeca, super. Skov ser jeg ikke som en typisk kant, og jeg har lidt svært ved at se hvad det er han konkret skal bidrage med, andet end et par frisparksperler til highlight-hjulet på FCK TV, når månedens mål skal kåres. Jeg finder det desuden dybt foruroligende at en spiller kan dykke så voldsomt fordi man kan brænde et straffe. Det minder må om Pavlovic og hans Ronaldo fejringer - og selvfølgelig også den fuldstændige mangel på selvtillid en uge efter. Dette giver et billede af en voldsomt usikker person - og så er det sgu den forkerte branche.

    Angrebet består af Pieros, Carlo og Wind. Javel. Bør man ikke smide de to unge, eller i hvert fald en af dem videre på leje? Men uanset hvad, så skal der hentes to angribere med mål i støvlerne. Gerne to fysiske, da vi er voldsomt afhængige af en targetmand til måden vi spiller på.

    Så kan man snakke om oprydning og lign., men truppen er af umådelig dårlig kvalitet, og den dårligste i mands minde. Der mangler meget, og der er meget som skal ud.

  16. De følgende 4 brugere er enige:

  17. #1195
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,585

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Økonomisk er der blevet ryddet op i truppen, med flg. afgange:

    - Kim C.
    - Laszlo Köteles
    - Mikael Antonsson
    - Erik Johansson (meget tæt på, i hvert fald)
    - Youssef Toutouh
    - Andrija Pavlovic
    - Uros Matic (leje)
    - Federico Santander

    Plus Robin Olsen er på vej væk, og man sælger Ankersen, hvis det rette tilbud dukker op. Så minimum 8 spillere ud af 27, som har forladt klubben i dette transfervindue, og det kan stige til 10, hvis alt går vel. Det vil være over 1/3 af en trup, man har skilt sig af med på et enkelt vindue. Så er der altså kommet lidt økonomisk råderum til nogle transfers i denne oprydning. Især fordi Santander, Erik, og måske også Matic har været i den dyre ende rent lønmæssigt.

    Du får ikke en totaludskiftning af alle dem, du ikke mener bør være i truppen, på så relativt kort tid, som et transfervindue varer. Det går for meget ud over kontinuitet i truppen, og det er sværere at integrere for mange på én gang, hvilket sidste sæson må have vist med al tydelighed. Men kan vi få 4-5 spillere ind på "almindelige" transfers, plus 1-2 spillere op fra FCK Talent, ser det fornuftigt ud for et enkelt transfervindue. Så kan vi snakke om yderligere kvalitetsmæssig oprydning i de kommende transfervinduer. For ja, det er også tiltrængt. Så da gerne, at nogen ville eksempelvis overtage Bengtsson og Kadrii.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  18. Den følgende bruger er enig i dette:
    rsj

  19. #1196
    David_T er offline Occasionally wears a hat
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    2,506

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Sreq Se meddelelser
    Thomsen har da nok været et af de mystiske køb længe. Vi har tydeligvis en dygtig spiller, men hvor passer han ind i en klassisk 4-4-2 SS-style. En god kamp mod Madrid overbeviser ikke mig, og tydeligvis heller ikke Ståle, som jo har valgt Falk fremfor Thomsen. I AAB spillede han enten kant eller centralt i en 4-3-3.
    Hverken under Kent Nielsen eller Lars Søndergaard spillede AaB andet end 4-4-2 med Würtz og Risgaard som det foretrukne par på den centrale midtbane. Thomsen spillede en sjælden gang på den centrale midtbane, men langt størstedelen af tiden var han venstre midt i netop en klassisk 4-4-2, hvor han som højrebenet kunne trække ind i banen og finde de åbne rum, fuldstændig ligesom en lang række omvendte kante har gjort det i FCK før. AaBs spillestil og de forudsætninger de havde at spille efter matchede nok både Thomsen og Kusk langt bedre end hvad de møder/mødte i FCK, jeg tror ikke at Thomsen nogensinde bliver et større hit i FCK end Kusk blev, men sådan formationsmæssigt passer han fint ind i systemet her.

  20. De følgende 7 brugere er enige:

  21. #1197
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    782

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    sælger Santander til Serie A-klub så blev det officielt...damn han vil blive savnet. Held og lykke og tak for alt :-) spændt på at høre hvad prisen ender på.

  22. #1198
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    530

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Er jeg den eneste der godt gad se Kadrii vende tilbage og bidrage med hans løb/styrke og hvis han kan så en forlængelse! Kan sgu godt lide den knægt!!

  23. De følgende 13 brugere er enige:

  24. #1199
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    850

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af copenhagener Se meddelelser
    Er jeg den eneste der godt gad se Kadrii vende tilbage og bidrage med hans løb/styrke og hvis han kan så en forlængelse! Kan sgu godt lide den knægt!!
    Nej, det er du ikke. Jeg synes egentlig, som type, at han kan noget vi mangler i angrebet, når det kommer til fart. - Men jeg tror desværre at han har spillet sit sidste minut for os.

  25. De følgende 5 brugere er enige:

  26. #1200
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    756

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Bakkedal Se meddelelser
    Nej, det er du ikke. Jeg synes egentlig, som type, at han kan noget vi mangler i angrebet, når det kommer til fart. - Men jeg tror desværre at han har spillet sit sidste minut for os.
    Jeg tror han starter inde mod finnerne. Med Pieros skadet og Fischer sandsynligvis på sommerferie der, så vi nede på at have Holse, Wind og Bashkim til angrebet. Men ejg tror også han er væk når vinduet lukker.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Krystalkugle: Hvordan ender grundspillet 2017/2018
    By tobynator in forum De korte linier
    Svar: 79
    Sidste Meddelelse: 19.03.18, 09:22
  2. FCK Inside - 1. Februar 2018
    By Bakkedal in forum De korte linier
    Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 04.02.18, 01:07
  3. Inside 2018
    By Mgt09 in forum Home & Away
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 01.02.18, 22:17
  4. Træningslejr i Dubai Vinter 2018
    By Frederik in forum De korte linier
    Svar: 126
    Sidste Meddelelse: 01.02.18, 13:36
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •