Side 111 af 145 FørsteFørste ... 1161101108109110111112113114121 ... SidsteSidste
Viser resultater 1,651 til 1,665 af 2172

Emner: Til- og afgange, sommeren 2018

  1. #1651
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,588

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Jeg er bestemt ikke uenig, men det er næppe ny viden for Ståle. Vi havde trods alt ledere i hver kæde i sidste sæson - de var bare skadede eller underpræsterede (Boilesen undtaget).
    Forskellen er bare nu, at vi nu virker til at være mindre sårbare på nøglepositionerne nu ift. sidste sæson.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  2. #1652
    zebos er offline can't put this day back
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,837

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Baseret på følgende:

    * Bjelland har været fast mand på det danske landshold

    * Bjelland har været fast mand (udover skaden) i Brentford

    * Bjelland er med sine 29 år i en rigtig fin fodboldalder

    * Bjelland har selv udtalt han vil blive i udlandet

    * Bjelland er gratis

    Når man lægger punktet med at han gerne vil blive i udlandet, sammen med resten af punkterne - så tænker jeg måske der er en (udenlandsk) klub eller to der tilbyder ham en kontrakt.

    Men lad mig spørge, hvad taler for at Bjelland skulle være realistisk for FCK pt?

    Zan
    Du fik vist dit svar? ;-)
    At the first world's fair, the 1851 Crystal Palace Exhibition in London, trinkets abounded, everything from handbills to small cards, all emblazoned with the image of the Crystal Palace.

  3. De følgende 3 brugere er enige:

  4. #1653
    Tilmeldingsdato
    Jun 2007
    Indlæg
    678

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Jeg er sindsygt glad for tilgangen af Bjelland. Det jeg er allermest glad for er, at han vil komme ind helt i toppen af hierarkiet, hvor Kvist indtil nu har været alt for dominerende. Kvist har utrolig meget erfaring og kender kulturen til hudløshed, men han virker bare ikke til at være en samlende ledertype. Bjelland har meget mere karisma og faderlig autoritet. Jeg er helt sikker på at hele holdet vil løfte sig under Bjelland.

  5. De følgende 8 brugere er enige:

  6. #1654
    Tilmeldingsdato
    Jan 2018
    Indlæg
    86

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Strictly Se meddelelser
    Det er ikke 'fun'. Det er klamt og frastødende og årsagen til at Bjelland i min bog starter sin tid i København nogenlunde samme sted som Bøfhan og 32.
    Jeg kan så berolige dig med, at Bjelland fra barns ben har været FCK fan. Hans køb af Lyngby-aktier skal ses i lyset af, at det er den klub der har givet ham hans fodboldopdragelse, og han derfor betaler tilbage på en måde, der i sidste ende reelt set også kan gøre, at han selv tjener penge :-)

  7. De følgende 6 brugere er enige:

  8. #1655
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,389

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af zebos Se meddelelser
    Du fik vist dit svar? ;-)
    Som tidligere nævnt - jeg bøjer mig i støvet.

    Den minder mig lidt om dengang jeg kaldte Delaney middelmådig, og at han aldrig ville blive mere end en breddespiller.

    Jooo, jeg har et par klassikere gennem mine mange år herinde...

    Når det så er sagt, er jeg rimelig stunned over det skete - gad virkelig godt få indsigt i hvad han har fravalgt.

    At lokke Fischer og Bjelland til klubben indenfor et halvt år, er et rigtig godt stykke arbejde af Ståle.

    Vi kan dog stadig ikke give den store kredit til transfer-afdelingen - medmindre Kodro viser sig at være et stykke guld.

    Så Ståle og Johan får props - Højer, du skylder stadig...

    Zan

  9. De følgende 13 brugere er enige:

  10. #1656
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,870

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Honse Se meddelelser
    Jeg er sindsygt glad for tilgangen af Bjelland. Det jeg er allermest glad for er, at han vil komme ind helt i toppen af hierarkiet, hvor Kvist indtil nu har været alt for dominerende. Kvist har utrolig meget erfaring og kender kulturen til hudløshed, men han virker bare ikke til at være en samlende ledertype. Bjelland har meget mere karisma og faderlig autoritet. Jeg er helt sikker på at hele holdet vil løfte sig under Bjelland.
    Såfremt man skal være en samlende lederfigur på et hold, må det være et godt sted at starte, at være én af de første på holdkortet, hvis ikke den første. Dette har været Kvists store problem, meget af sidste sæson. Dette tror jeg ikke der vil blive ændret på fremadrettet. Derfor vil Bjelland, Boilesen, Zeca, Fischer og N'Doye svinge dirigentstokken fremadrettet. Det bliver spændende at følge hvordan Kvist kommer til at trives i dette. Jeg kan sagtens forestille mig at han ikke afslutter sin aktive karriere i Kbh., hvilket han vidst også på et tidspunkt gav udtryk for.

  11. De følgende 3 brugere er enige:

  12. #1657
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    530

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Og lige netop de mange nye rutinerede spillere som kan agere lederskikkelser kan netop give Kvist den ro der gør ham 20-30% bedre og så vil han minimum være en super-sub for de andre centrale når et resultat skal køres hjem eller hvis vi møder stærkt offensive eller mindre gode modstandere:-)

  13. #1658
    Tilmeldingsdato
    Jun 2007
    Indlæg
    678

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Såfremt man skal være en samlende lederfigur på et hold, må det være et godt sted at starte, at være én af de første på holdkortet, hvis ikke den første. Dette har været Kvists store problem, meget af sidste sæson. Dette tror jeg ikke der vil blive ændret på fremadrettet. Derfor vil Bjelland, Boilesen, Zeca, Fischer og N'Doye svinge dirigentstokken fremadrettet. Det bliver spændende at følge hvordan Kvist kommer til at trives i dette. Jeg kan sagtens forestille mig at han ikke afslutter sin aktive karriere i Kbh., hvilket han vidst også på et tidspunkt gav udtryk for.
    Jeg synes at videoen hvor spillerne viste deres nye bus frem giver et indtryk af, at Kvist ikke er en ledertype. Han har mange af forudsætningerne qua sine mange kampe for FCK og landsholdet. Men han har ikke de andres fulde respekt. Han bliver udfordret af Fischer, Pierre og Boile og klarer det ikke særlig overbevisende. De spillere tror jeg har langt mere respekt for Bjelland. Jeg hørte engang Andreas Kraul fortælle, at han efter et interview med Bjelland havde følt at Bjelland næsten var en faderfigur man kunne spørge til råds om børneopdragelse, på trods af at Bjelland var 13 år yngre.

    https://youtu.be/gJFjzjBDsPk

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #1659
    Tilmeldingsdato
    Aug 2017
    Indlæg
    85

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...-sin-fck-trup/

    Det kan betyde alt fra, at vi henter ingen spillere til, at vi henter tre spillere på en uge.

  16. De følgende 3 brugere er enige:

  17. #1660
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Transferpengekassen er - ifølge Ståle - tom!

    Kan der dukke en spiller op, som er så god, at du ikke kan lade være at gå efter ham, spørger BT. Ståles svar:»Så skal han ikke koste meget.« (kilde: https://www.bt.dk/superligaen/fck-ve...-lukker-kassen)

    Selvfølgelig kan der opstå salg, som kan ændre på behovet for forstærkninger, men ellers skal vi ifølge Ståle ikke forvente flere spillerindkøb - og pengene fra Robin Olsen er der allerede budgetteret med.

    Transfervinduet ser derfor således ud:

    Købt:
    Andreas Bjelland, Brentford (kontraktfri - årsløn cirka 9 mio. kr./år, kilde: https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...han-er/7229158)
    Kenan Kodro, Mainz (12 mio. kr., kilde: https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...prisen/7223146)
    Dame N’Doye, Trabzonspor (kontraktfri)
    Sotirios Papagiannopoulos, Östersunds FK (pris: ?)
    Jesse Joronen, AC Horsens (6,5 mio. kr., kilde: https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...almand/6957588)

    Solgt:
    Federico Santander, Bologna (mindst 45 mio. kr., kilde: https://www.bt.dk/fodbold/officielt-...l-serie-a-klub)
    Andrija Pavlovic, Rapid Wien (10 mio. kr., kilde: https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...for-10-mio-kr/)
    Uros Matic, Austria Wien (leje med købsoption)
    Erik Johansson, Djurgården (8-10 mio. kr., kilde: http://footy.dk/footy-fodbold/2018/0...etjek-i-aften/)
    evt. Robin Olsen, Barcelona/Roma/Liverpool/? (30-110 mio. kr., mange kilder - indtil videre kun rygter)

    Alle beløb skal tages med store forbehold. F.eks. har Bjelland formentlig fået et pænt sign-on-fee, ligesom lønnen i sig selv afspejler en særlig situation. Men i meget rå tal betyder det, at FCK er kommet ud af det her transfervindue med rene transferudgifter på 18,5 mio. kr. + hvad end Papa har kostet. Lad os bare sige sammenlagt cirka 35 mio. kr. inkl. Papa og sign-up-fee til Bjelland.

    Af indtægter har vi allerede hentet i omegnen af 65 mio. kr., ligesom vi står til potentielt at sprænge banken med et salg af Robin Olsen. Endelig har vi scoret mindst 13,5 ekstra mio. kr. på Delaney og tjent cirka 7,6 mio. kr. på diverse 'leje' af spillere til VM (OK, det kan ikke reelt kaldes transfers, men det er stadig indtægter på spillere, som man reelt ikke kan budgettere med).

    (kilder: https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...y-salg/7188224 og https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...corere/7228528)

    Bottom line er dermed, at vi som minimum kommer ud med et transferoverskud på cirka 30 mio. kr. på sommerens salg. Tæller vi Delaneys ekstrasjat med, stiger beløbet til 43,5 mio. kr., og tæller vi derudover VM-pengene med, runder vi de 50 mio. kr. i 'overskud'. Det beløb kan så mere end blive fordoblet ved et salg af Robin Olsen.

    Igen - jeg ved, at tallene er særdeles rå og ubekræftet og ikke indeholder diverse klausuler og sign-on-fees. Muligvis kan lønrammen også på fiks vis være justeret lidt med transferpenge for at få råd til Bjelland. Men man skal læse tallene ekstremt konservativt for ikke at konkludere, at vi har tjent en hel del mere på transfervinduet, end vi har brugt. Det er bestemt ikke nødvendigvis dårligt. Vi har jo desværre et kæmpe økonomisk hul at fylde ud efter FitnessDK-frasalget. Og det er svært at brokke sig over et vindue, hvor vi har fået så stærke navne ind. Men burde der alligevel ikke være lidt flere penge til rådighed? Eller er FCK's transferbudget så komplet uafhængigt af, hvor mange penge man får ind? Just wondering.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #1661
    crekke er offline Og kategorien er en hest
    Tilmeldingsdato
    Jul 2004
    Indlæg
    674

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Transferpengekassen er - ifølge Ståle - tom!
    Lad os nu se ...
    /crekke

    There are only 10 types of people in the world -
    those who understand binary, and those who don't.

  20. De følgende 9 brugere er enige:

  21. #1662
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Eller er FCK's transferbudget så komplet uafhængigt af, hvor mange penge man får ind? Just wondering.
    Ja, det er jo det store spørgsmål. Det har tidligere været mantraet, at Ståle havde en på forhånd afmålt pose penge at lege med - uanset hvad der måtte komme ind af penge fra spillersalg. Men ifbm. salget af Santander sagde han jo, frit efter hukommelsen, at prisen på Santander var så høj, at der ville blive råd til en kompetent afløser. Svaret blæser vist i vinden...
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

  23. #1663
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Mht FCK’s transferbudget, så er det uafhængigt af salg - dog vil større salg gøre degn nemmere at justere det nuværende budget. Alt i alt er jeg dog mega tilfreds, det ligner vi forbedre truppen OG dækker underskudet fra Fitness DK via et næsten perfekt vindue.

    Åbne spørgsmål til truppen er udviklingen på højre back og den centrale midtbane kan både være åben for udskiftning og ellers så må Keitar, Thomse og Gregus være til eksamen indtil vinter.

  24. Den følgende bruger er enig i dette:

  25. #1664
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Mht FCK’s transferbudget, så er det uafhængigt af salg - dog vil større salg gøre degn nemmere at justere det nuværende budget. Alt i alt er jeg dog mega tilfreds, det ligner vi forbedre truppen OG dækker underskudet fra Fitness DK via et næsten perfekt vindue.

    Åbne spørgsmål til truppen er udviklingen på højre back og den centrale midtbane kan både være åben for udskiftning og ellers så må Keitar, Thomse og Gregus være til eksamen indtil vinter.
    https://www.expressen.se/kvallsposte...ista-matchen-/

    Der har tidligere været fransk interesse i Keita, så en solid ½-1 sæson kan kaste flere $$$ i vores slunke transferkasse...
    Samt der tidligere var italiensk interesse i Gregus. https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...r-henvendt-sig og vedr. Thomsen kan vi vel altid sende ham retur til Aab :)

  26. #1665
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,641

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Det tyder ikke på, at der skal tyndes ud blandt midtstopperne - hvilket i øvrigt passer mig fint.

    If wars can be started by lies - they can be stopped by truth. (Julian Assange)

  27. De følgende 3 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Krystalkugle: Hvordan ender grundspillet 2017/2018
    By tobynator in forum De korte linier
    Svar: 79
    Sidste Meddelelse: 19.03.18, 09:22
  2. FCK Inside - 1. Februar 2018
    By Bakkedal in forum De korte linier
    Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 04.02.18, 01:07
  3. Inside 2018
    By Mgt09 in forum Home & Away
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 01.02.18, 22:17
  4. Træningslejr i Dubai Vinter 2018
    By Frederik in forum De korte linier
    Svar: 126
    Sidste Meddelelse: 01.02.18, 13:36
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •