Side 5 af 145 FørsteFørste ... 23456781555105 ... SidsteSidste
Viser resultater 61 til 75 af 2172

Emner: Til- og afgange, sommeren 2018

  1. #61
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    296

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Men har han nærkampsstyrken og styrken i hovedspillet, som skal til i den position? Og er han hurtig nok i en europæisk kamp over for en ung brasiliansk dribler?
    Nærkampstyrke, foruseende og overblik er vel det Kvist besidder i højeste grad.
    Kvist var for bare få år siden den hurtigste spiller i truppen. Har ikke hørt tal fra den nuværende trup, men jeg nægter at tro det er blevet så galt at han ikke kan følge med længere.

    Derudover kender han taktikken i verdens sværeste job gennem mere end ti års taktik træning med Ståle.
    Delaney blev også flyttet ned i forsvaret, da det haltede for nogle sæsoner siden, så det er ikke helt ubekendt for Ståle.

    Han kan lægge en aflevering over fem meter, hvilket også er et plus i øjeblikket.
    Kvist er en centimeter højere end Okore.
    Det kan forlænge hans karriere i FCK med et par år.

    Jeg synes det er genialt, men det var også min idé.-)

  2. #62
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Løven Se meddelelser
    Kvist var for bare få år siden den hurtigste spiller i truppen.
    Det håber jeg dæleme ikke, at han er længere. Mod bøf fik de mod slut en kontra (jeg husker ikke hvem), og Kvist stod fuldstændig stille, selvom han gjorde, hvad han kunne for at følge med.

  3. Den følgende bruger er enig i dette:

  4. #63
    Tilmeldingsdato
    Aug 2015
    Indlæg
    457

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Jeg synes det er en smule vattet at medierne og andre godtfolk ikke går mere til Ståle Solbakken og især vdr. Luftner/Vavro sagen. Manden bliver ved med at spille samme plade om at det ikke var meningen at de skulle spille sammen, samt at de ikke skulle have haft så stort et ansvar så tidligt. Manden har selv skabt dette problem ved at hente Vavro ind da Erik gik i stykker. Jeg forstår ikke hvorfor man ikke hentede en rutineret skandinavisk stopper ind uden vidersalgspotentiale men som kunne stabilisere med det samme, måske havde tingene været lidt anderledes i efteråret. For mig at se virker det som om at manden har undervurderet situationen pga. Hans arrogance, Han er sådan en type der trænger til at blive grillet rigtig igennem så han kan komme lidt ned på jorden igen. Manden er ved at køre det hele i sænk.

  5. #64
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Bortset fra at Vavro ikke var tænkt som en erstatning for Erik, siden processen med at købe ham blev sat i gang over en måned inden Eriks skade... Og at en stor del af transferbudgettet allerede var brugt på Sotiriou, Lüftner og Bengtsson, da Erik blev skadet, plus man havde forhandlinger i gang omkring Zeca samtidigt.

    Det havde nok også hjulpet, hvis Høgli ikke var blevet skadet, og hvis Ankersen ikke var faldet så drastisk i niveau, men hvordan skulle man også lige kunne forudse det?

    Så kan man argumentere for at man skulle have satset på at hente en "rutineret skandinavisk stopper uden videresalgspotentiale" i vinterens transfervindue, men en stor del af det budget (plus lidt ekstra) var jo "reserveret" til Fischer-handlen, samt købet af Robert Skov.

    Så er man som sportslig leder jo lidt i et dillemma:
    Skal man forpasse muligheden for at hente en klassespiller til offensiven, som har sejlet meget i efteråret, til fordel for en rutineret forsvarsspiller, som kan være vikar indtil Erik J. er klar i marts?
    eller
    Skal man hente Viktor Fischer i en ekstraordinær handel, og håbe på at de to unge tjekkoslovakker kan holde stangen lidt endnu, indtil Erik er tilbage?

    At medierne ikke har gået hårdt til Ståle er vist en sandhed med kraftige modifikationer. At de ikke har en overskrift med "STÅLE RAUS!" er ikke det samme som at de ikke er gået hårdt til ham og ledelsen.

  6. De følgende 8 brugere er enige:

  7. #65
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Romme Se meddelelser
    Jeg synes det er en smule vattet at medierne og andre godtfolk ikke går mere til Ståle Solbakken og især vdr. Luftner/Vavro sagen. Manden bliver ved med at spille samme plade om at det ikke var meningen at de skulle spille sammen, samt at de ikke skulle have haft så stort et ansvar så tidligt. Manden har selv skabt dette problem ved at hente Vavro ind da Erik gik i stykker. Jeg forstår ikke hvorfor man ikke hentede en rutineret skandinavisk stopper ind uden vidersalgspotentiale men som kunne stabilisere med det samme, måske havde tingene været lidt anderledes i efteråret. For mig at se virker det som om at manden har undervurderet situationen pga. Hans arrogance, Han er sådan en type der trænger til at blive grillet rigtig igennem så han kan komme lidt ned på jorden igen. Manden er ved at køre det hele i sænk.
    Enig.

    Uanset bliver det sgu spændende hvad der sker til Sommer.

    1. Tør ledelsen lade Ståle ryde op i sit eget selvforskyldte rod og give manden endnu 50+ millioner i håb om han kan vende situationen dog med chancen for endnu flere fejlkøb og endnu et tabt mesterskab.

    2. Har man nosserne til at fyre Ståle og satse på en ny træner med et nyt koncept.

    Jeg tror nu mere på punkt 1 "desværre"

  8. De følgende 2 brugere er enige:

  9. #66
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    2,309

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Så er man som sportslig leder jo lidt i et dillemma:
    Skal man forpasse muligheden for at hente en klassespiller til offensiven, som har sejlet meget i efteråret, til fordel for en rutineret forsvarsspiller, som kan være vikar indtil Erik J. er klar i marts?
    eller
    Skal man hente Viktor Fischer i en ekstraordinær handel, og håbe på at de to unge tjekkoslovakker kan holde stangen lidt endnu, indtil Erik er tilbage?
    Eller man kunne have hentet både Fischer og Skov, samt f.eks. Svia ind på en lejeaftale, når nu truppen i hele efteråret - også da Erik var skadesfri - har skreget på en leder som kunne få styr på tingene bagude.

  10. De følgende 2 brugere er enige:

  11. #67
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Enig.

    Uanset bliver det sgu spændende hvad der sker til Sommer.

    1. Tør ledelsen lade Ståle ryde op i sit eget selvforskyldte rod og give manden endnu 50+ millioner i håb om han kan vende situationen dog med chancen for endnu flere fejlkøb og endnu et tabt mesterskab.

    2. Har man nosserne til at fyre Ståle og satse på en ny træner med et nyt koncept.

    Jeg tror nu mere på punkt 1 "desværre"
    Eller en ny træner med samme koncept.... Det ville nærmest være endnu være!!!!!

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #68
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    782

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Håber f... at man til sommer tænker den tanke at få købt nogle nye forsvarspillere. En eller to stykker der kan bevare roen i den bagerste kæde. Holdet spiller vel oki... men damn hvor forsvaret er dårligt, håber det bliver meget bedre når svenskeren kommer tilbage fra sin skade..... Men Ståle sæt igang.... der mangler muren..

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #69
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Outpatient Se meddelelser
    Eller man kunne have hentet både Fischer og Skov, samt f.eks. Svia ind på en lejeaftale, når nu truppen i hele efteråret - også da Erik var skadesfri - har skreget på en leder som kunne få styr på tingene bagude.
    Og pengene til lejeaftalen ville du have fundet hvor? Man brugte hele vinduets transferbudget + lidt til for at hente Fischer. Og vi havde aldrig en jordisk chance for at hente Sviatchenko hertil i januar, selv på en lejeaftale. Han har meldt ud et par gange, at FCK har lav prioritet for ham, og vi kunne se, at FCM altid ville komme foran os i køen. Det er også fair nok, at han følelsesmæssigt er bundet til sin gamle klub, som Delaney og Zanka følelsesmæssigt er det til os.

  16. #70
    Tilmeldingsdato
    Aug 2015
    Indlæg
    457

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Bortset fra at Vavro ikke var tænkt som en erstatning for Erik, siden processen med at købe ham blev sat i gang over en måned inden Eriks skade... Og at en stor del af transferbudgettet allerede var brugt på Sotiriou, Lüftner og Bengtsson, da Erik blev skadet, plus man havde forhandlinger i gang omkring Zeca samtidigt.

    Det havde nok også hjulpet, hvis Høgli ikke var blevet skadet, og hvis Ankersen ikke var faldet så drastisk i niveau, men hvordan skulle man også lige kunne forudse det?

    Så kan man argumentere for at man skulle have satset på at hente en "rutineret skandinavisk stopper uden videresalgspotentiale" i vinterens transfervindue, men en stor del af det budget (plus lidt ekstra) var jo "reserveret" til Fischer-handlen, samt købet af Robert Skov.

    Så er man som sportslig leder jo lidt i et dillemma:
    Skal man forpasse muligheden for at hente en klassespiller til offensiven, som har sejlet meget i efteråret, til fordel for en rutineret forsvarsspiller, som kan være vikar indtil Erik J. er klar i marts?
    eller
    Skal man hente Viktor Fischer i en ekstraordinær handel, og håbe på at de to unge tjekkoslovakker kan holde stangen lidt endnu, indtil Erik er tilbage?

    At medierne ikke har gået hårdt til Ståle er vist en sandhed med kraftige modifikationer. At de ikke har en overskrift med "STÅLE RAUS!" er ikke det samme som at de ikke er gået hårdt til ham og ledelsen.
    Jojo men tror du nødvendigvis at man havde hentet ham hvis Erik ikke var gået i stykker? Han skulle have droppet det køb og som sagt hente noget mere sikkert ind. Det synes jeg jo egentlig at det hele viser. Der er nogen der snakker om at de to unge stopper ikke har selvtillid, det er sikkert rigtigt nok, men det er ikke kun det. Det kan ikke have noget at gøre med selvtillid hvis man gang på gang smider bolden til en modstander/ud af banen, eller hvis bolden hopper over en som bagerste mand, eller hvis ens clearinger er set bedre i Serie 3. Så må det bare være fordi man ikke har evnerne og jeg synes Ståle Solbakken svigter klubben, resten af truppen og os fans kolossalt ved ikke at gøre noget ved det i Januar! Den der med at der ikke var rum i budgettet til at hente en ekstra stopper ind tror jeg simpelthen ikke på, og det er pinligt at der ikke bliver gået mere til ham!

  17. #71
    Tilmeldingsdato
    Aug 2015
    Indlæg
    457

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Killer Se meddelelser
    Håber f... at man til sommer tænker den tanke at få købt nogle nye forsvarspillere. En eller to stykker der kan bevare roen i den bagerste kæde. Holdet spiller vel oki... men damn hvor forsvaret er dårligt, håber det bliver meget bedre når svenskeren kommer tilbage fra sin skade..... Men Ståle sæt igang.... der mangler muren..
    Problemet er og har jo netop været at de to unge stoppere dernede skaber usikkerhed op gennem banen. En fejlaflevering , en dårlig clearing osv. Skaber netop det. For os der selv har spillet ved man at det ikke kan undgås. Det er mig ubegribeligt at han ikke selv kan se det altså! Alle andre kan,

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #72
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Romme Se meddelelser
    Jojo men tror du nødvendigvis at man havde hentet ham hvis Erik ikke var gået i stykker?
    Siden man gik i gang med forhandlinger om at købe ham inden Erik blev skadet, så ja. Okore var væk, og Zanka var væk. Man havde kun to reelle midterforsvarere i truppen.

  20. #73
    Tilmeldingsdato
    Aug 2015
    Indlæg
    457

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Og pengene til lejeaftalen ville du have fundet hvor? Man brugte hele vinduets transferbudget + lidt til for at hente Fischer. Og vi havde aldrig en jordisk chance for at hente Sviatchenko hertil i januar, selv på en lejeaftale. Han har meldt ud et par gange, at FCK har lav prioritet for ham, og vi kunne se, at FCM altid ville komme foran os i køen. Det er også fair nok, at han følelsesmæssigt er bundet til sin gamle klub, som Delaney og Zanka følelsesmæssigt er det til os.
    Så er det bare en dårlig priotering altså. Alle kan se at det ikke nødvendigvis er der problemet ligger. Og at han siger at alle pengene er brugt skal man tage som et gran salt synes jeg. Manden siger mange mærkværdige og usande ting, han lever som sagt i egen verden. bla. Tjener Andreas Granqvist mere end hele vores trup til sammen. Så dvs. At han tjener plus 120 millioner. Ej vel? Han er yderst utroværdigt, andre vil kalde det at spinne.
    Sidst redigeret af Romme : 20.02.18 kl. 14:56

  21. #74
    Tilmeldingsdato
    Aug 2015
    Indlæg
    457

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Siden man gik i gang med forhandlinger om at købe ham inden Erik blev skadet, så ja. Okore var væk, og Zanka var væk. Man havde kun to reelle midterforsvarere i truppen.
    I så fald var det en fejl af dimensioner, det tror jeg trods alt det har vist at være.

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

  23. #75
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Og pengene til lejeaftalen ville du have fundet hvor? Man brugte hele vinduets transferbudget + lidt til for at hente Fischer. Og vi havde aldrig en jordisk chance for at hente Sviatchenko hertil i januar, selv på en lejeaftale. Han har meldt ud et par gange, at FCK har lav prioritet for ham, og vi kunne se, at FCM altid ville komme foran os i køen. Det er også fair nok, at han følelsesmæssigt er bundet til sin gamle klub, som Delaney og Zanka følelsesmæssigt er det til os.
    At budgettet var opbrugt er ikke nødvendigvis det samme som at pengene ikke er der.. Ingen tvivl om at der var likvider til at lave en lejeaftale med en forsvarsspiller for forårssæsonen, hvis man virkelig havde ønsket det og havde vurderet, at en sådan investering ville øge sandsynligheden for europæisk kvalifikation betydeligt (hvilket jeg synes har været tydeligt siden efteråret).. Jeg tror ganske enkelt at Ståle har haft en tro på, at han kunne træne sig ud af det.. Nu står vi efter fire kampe og kan se at det ikke er blevet et hak bedre, og så er det nemmeste selvfølgelig at spille kortet med "opbrugt budget" for ingen er jo i tvivl om at Skov og Fischer er gode investeringer.. Well played Ståle :-)

  24. De følgende 4 brugere er enige:

Side 5 af 145 FørsteFørste ... 23456781555105 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 4 users browsing this thread. (0 members and 4 guests)

Lignende emner

  1. Krystalkugle: Hvordan ender grundspillet 2017/2018
    By tobynator in forum De korte linier
    Svar: 79
    Sidste Meddelelse: 19.03.18, 09:22
  2. FCK Inside - 1. Februar 2018
    By Bakkedal in forum De korte linier
    Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 04.02.18, 01:07
  3. Inside 2018
    By Mgt09 in forum Home & Away
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 01.02.18, 22:17
  4. Træningslejr i Dubai Vinter 2018
    By Frederik in forum De korte linier
    Svar: 126
    Sidste Meddelelse: 01.02.18, 13:36
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •