Side 56 af 145 FørsteFørste ... 6465354555657585966106 ... SidsteSidste
Viser resultater 826 til 840 af 2172

Emner: Til- og afgange, sommeren 2018

  1. #826
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Kong jensen Se meddelelser
    Hvor er konsekvensen med det ansvar så? Siden Ståle kom tilbage har vi vundet to ud af fem mesterskaber. I min verden er det simpelthen ikke godt nok ift. den økonomi og selvforståelse vi har i København. Læg dertil et hav af ubrugelige transfers som Ståle ligeledes har ansvaret for - de er jo værre end CV's indkøb?
    Mon ikke der har været konsekvenser internt? F.eks. har han nu fået Holmstrøms ånde i nakken ved hver investering fremover. Mon ikke også, at der er bonusser som ikke udbetales? For ikke at tale om det kedelige i kun at være træner for et Europa League hold (hvis vi overhovedet kommer ind).

    Som jeg skrev tidligere, så er jeg med på at en gruppe herinde helst så ham pisket til blods i en gabestok og brændt levende på bålet som hævn for en dårlig sæson og kiksede indkøb. Eller i hvert fald fyret. Jeg fatter bare ikke hvorfor - jeg kan slet ikke se grunden udover ren "hævn" for nogle fejl, Ståle har begået. Jeg kan slet ikke se noget god grund til, at en fyring af Ståle og en kæmpe udskiftning i truppen skulle rykke os fremad. Tværtimod har de seneste år i superligaen netop lært os, at kontinuitet er vejen frem. FCM har lige vundet DM på at holde Thorup, hvor alle ville have ham fyret. BIF har fået kæmpe succes ved at holde fast i Coachs' vanvidstaktik og holde på stammen af spillere, ligesom FCN og AAB indenfor for få år har vundet titler på samme metode.

    Alle kan se, at vi har haft markant fremgang siden efteråret. Ingen (og gentager det som i flere andre indlæg) med forstand på dansk fodbold udover nogle brugere herinde ser det fornuftige i at fyre Ståle. Skal vi så virkelig bare smide ham på porten, fordi der absolut skal være en hård konsekvens? Det er jo decideret latterligt.

    Jeg er med på, at mange har mistet troen til ham især mht indkøb. Han skal også helst ramme rigtigt nu for, at jeg ikke skal miste troen på ham mht indkøb. Men han må da om nogen have sparet så meget kredit op, at en række fejlkøb ikke får ham fyret, når han åbenlyst (for alle andre end en gruppe herinde) er den helt rigtige mand på posten.


  2. #827
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    343

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    BIF har fået kæmpe succes ved at holde fast i Coachs' vanvidstaktik og holde på stammen af spillere
    Snip en hel masse om hvem som skal være træner. Men, kan vi ikke blive enige om ikke at benytte BIF-kælenavne her? Og andre steder, faktisk. Det slider altså voldsomt på sjælen at læse.


  3. #828
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af VillaMan Se meddelelser
    Snip en hel masse om hvem som skal være træner. Men, kan vi ikke blive enige om ikke at benytte BIF-kælenavne her? Og andre steder, faktisk. Det slider altså voldsomt på sjælen at læse.
    Så skidt da. Jeg gad bare ikke skrive hans navn.

  4. #829
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Så skidt da. Jeg gad bare ikke skrive hans navn.
    Så kald ham det min søn på knap 3 kaldte ham, Puha-BØF. Jeg var stolt, da det kom helt uden at jeg havde sagt noget... i hvert fald på det tidspunkt! Og ja, så er det ufatteligt rammende, synes vi.

  5. De følgende 8 brugere er enige:

  6. #830
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018


    http://uk.youtube.com/v/USA50akyHjE

    Jonathan Hartmann med en analyse af sæsonens spil, og måske fremtid.

    Han/Mediano mener at hvorend vi henter spillere til på banen, vil deres hovedspil være et af kriterierne i scoutingen, da vores nuværende setup ikke er stærkt nok ved standardsituationer (40% mål imod på dødbolde).

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #831
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,622

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Mon ikke der har været konsekvenser internt? F.eks. har han nu fået Holmstrøms ånde i nakken ved hver investering fremover. Mon ikke også, at der er bonusser som ikke udbetales? For ikke at tale om det kedelige i kun at være træner for et Europa League hold (hvis vi overhovedet kommer ind).

    Som jeg skrev tidligere, så er jeg med på at en gruppe herinde helst så ham pisket til blods i en gabestok og brændt levende på bålet som hævn for en dårlig sæson og kiksede indkøb. Eller i hvert fald fyret. Jeg fatter bare ikke hvorfor - jeg kan slet ikke se grunden udover ren "hævn" for nogle fejl, Ståle har begået. Jeg kan slet ikke se noget god grund til, at en fyring af Ståle og en kæmpe udskiftning i truppen skulle rykke os fremad. Tværtimod har de seneste år i superligaen netop lært os, at kontinuitet er vejen frem. FCM har lige vundet DM på at holde Thorup, hvor alle ville have ham fyret. BIF har fået kæmpe succes ved at holde fast i Coachs' vanvidstaktik og holde på stammen af spillere, ligesom FCN og AAB indenfor for få år har vundet titler på samme metode.

    Alle kan se, at vi har haft markant fremgang siden efteråret. Ingen (og gentager det som i flere andre indlæg) med forstand på dansk fodbold udover nogle brugere herinde ser det fornuftige i at fyre Ståle. Skal vi så virkelig bare smide ham på porten, fordi der absolut skal være en hård konsekvens? Det er jo decideret latterligt.

    Jeg er med på, at mange har mistet troen til ham især mht indkøb. Han skal også helst ramme rigtigt nu for, at jeg ikke skal miste troen på ham mht indkøb. Men han må da om nogen have sparet så meget kredit op, at en række fejlkøb ikke får ham fyret, når han åbenlyst (for alle andre end en gruppe herinde) er den helt rigtige mand på posten.
    Kan ikke mindes en klub hvor det ikke har kostet en fyring, at lave netop dette stunt som Ståle lige har praktiseret i FCK.
    At jeg ønsker Ståle væk fra FCK fred være med dette, der har du og jeg forskellige holdninger.

    Men den kredit, må godt nok være så slidt det overhovedet er muligt efter at slutte 25 / 22 point efter nr. 1 & 2.
    Samt have smidt et utalt af millioner direkte ud af vinduet på skod spillere.
    Knapt komme videre fra en lorte pulje i EL, der tæller mægtige FC Zlin og Sheriff Tiraspol FC samt Lokomotiv Moskva.
    Bevares vi kom videre, så kan resten reelt være ligegyldigt. Men se lige de hold vi har mødt igen.
    Så klare man sig med nød og næppe i EL kval til den kommende sæson, som var et erklæret mål via en 4 plads, samt et knald / fald kamp mod GF.

    Som en længere oppe end mit svar, siger så har han faktisk kun formået at vinde 2 mesterskaber på de nu 5 forsøg han har haft.
    Vi kan vel alle blive enige om, at det er uacceptabelt for en klub som rent ud sagt har den største økonomi i Danmark.

    Dertil kan vi jo smide i puljen, af spillet rent ud sagt har været til at græde over.
    At nogen falder på halen over et 11 mands forsvars fodbold, samt indlæg fra backs og dødbolde fred være med dette jeg gør bare ikke.
    Vi har på ingen måde haft en regulært flow i spillet, bevares det er da blevet bedre efter Ståle langt om længe så lyset og flyttede de offensive folk rundt og smed Kvist + Bengtsson på bænken hvor de begge hører hjemme.
    Nu står vi så i en situation, hvor en træner der har fejlet så grumt i en genopbygning af FCK, han vel og mærket har haft over 1½ år til at forberede sig på, skal til at bygge op igen.

    Nu har han blot dette transfervindue til at hente de forstærkninger ind der kan vinde ham det mesterskab som er påkrævet fra fans og klubben selv der burde ikke være flere skud i bøssen.

    At vi har haft et kvaj af en direktør, der har valgt at stikke Ståle alle hatte på i FCK.
    Er vel den eneste grund til, at man ikke har losset Ståle ud af vagten.

    Så ja jeg har mine tvivl til om Ståle er den rette mand mere, jeg har da været glad for det guld samt cl + el bold der har været i parken.
    Spillet på banen, tja hvad skal jeg sige det kan gøres bedre.

    Det gælder om at stå rigtig i kæderne og ej bryde dem med mindre man er 100% sikker på at vinde bolden jf. Zanka
    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/prem...-fc-koebenhavn
    Siger vel alt om, at det handler om defensiven først og fremmest og så håbe en eller anden X factor spiller formår at bryde ud med lidt indput.
    Sidst redigeret af Slush : 30.05.18 kl. 09:56

  9. De følgende 10 brugere er enige:

  10. #832
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    2,326

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Som sagt før kan jeg sagtens forstå hans beslutning, men jeg kan på ingen måde respektere den. De andre nævnte spillere havde ikke udsigt til spilletid, blev behandlet dårligt og/eller havde skadesforløb, de havde problemer med at komme tilbage fra. Intet af dette er gældende for Erik. Han har en overdådig kontrakt, er forholdsvis tæt på sin familie, har udsigt til masser spilletid og til at blive en bærende kraft på holdet, ligesom det udadtil bestemt virker til, at han er vellidt blandt sine holdkammerater og staben.
    At jeg mener han pisser på klubben skyldes, at han nu i to omgange har skulle være en af de spillere, som holdet skulle bygges op omkring. I det første 1½ år red han på ryggen af Zanka og da han skulle overtage den rolle, blev han uheldigvis skadet. Nu har han haft et langt genoptræningsforløb og er endelig kommet tilbage og så vælger han at skride - alt sammen for at undgå en times pendling. Det har jeg ærlig talt umådelig svært ved at respektere.
    Jeg synes dog, at det er helt fint at lade ham smutte. Det giver ikke meget mening, at holde på spillere der ikke gider være her eller smide dem på andetholdet. At sammenligne med Kris Stadsgaard synes jeg ikke giver helt mening. Han var i sin karrieres efterår, havde været plaget af skader og ønskede ikke at spille fodbold hos andre. Man kan selvfølgelig sige, at han bare kunne rive kontrakten i stykker og gå på 'pension', men det var en kontrakt, vi selv havde indgået med ham og som han reelt honorerede - vel det stikmodsatte af Erik, der står i en væsentlig bedre situation end Kris gjorde. Lige mht. Kris er der for nyligt udgivet en artikel på Spillerforeningens hjemmeside med ham, hvor han brokker sig lidt over at blive degraderet til U19-holdet (at jeg ikke er enig i brokkeriet er en anden sag - hans tid var vel bedst brugt sammen med de unge spillere, hvor han kunne dele ud af sin erfaring, når nu han ikke kunne vende tilbage til topfodbold).
    Det er jo fair nok. Du mener noget, og jeg mener noget andet. Vi når næppe frem til nogen enighed. Det er, hvad det er.

    I øvrigt er der her et slags lille hyldestskrift af en fan om vores nye svenske spiller.
    Jeg har været anfører som 2. års gennem alle ungdomsrækker og mener også, at jeg er berettiget til at blive det på førsteholdet en dag, når jeg har fået erfaringen - Thomas Delaney, 2010.
    Gandhi's Avatar

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #833
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Slush Se meddelelser
    Kan ikke mindes en klub hvor det ikke har kostet en fyring, at lave netop dette stunt som Ståle lige har praktiseret i FCK.
    At jeg ønsker Ståle væk fra FCK fred være med dette, der har du og jeg forskellige holdninger.

    Men den kredit, må godt nok være så slidt det overhovedet er muligt efter at slutte 25 / 22 point efter nr. 1 & 2.
    Samt have smidt et utalt af millioner direkte ud af vinduet på skod spillere.
    Knapt og komme videre fra en lorte pulje i EL, der tæller mægtige FC Zlin og Sheriff Tiraspol FC samt Lokomotiv Moskva.
    Bevares vi kom videre, så kan resten reelt være ligegyldigt. Men se lige de hold vi har mødt igen.
    Så klare man sig med nød og næppe i EL kval til den kommende sæson, som var et erklæret mål via en 4 plads, samt et knald / fald kamp mod GF.

    Som en længere oppe end mit svar, siger så har han faktisk kun formået at vinde 2 mesterskaber på de nu 5 forsøg han har haft.
    Vi kan vel alle blive enige om, at det er uacceptabelt for en klub som rent ud sagt har den største økonomi i Danmark.

    Dertil kan vi jo smide i puljen, af spillet rent ud sagt har været til at græde over.
    At nogen falder på halen over et 11 mands forsvars fodbold, samt indlæg fra backs og dødbolde fred være med dette jeg gør bare ikke.
    Vi har på ingen måde haft en regulært flow i spillet, bevares det er da blevet bedre efter Ståle langt om længe så lyset og flyttede de offensive folk rundt og smed Kvist + Bengtsson på bænken hvor de begge hører hjemme.
    Nu står vi så i en situation, hvor en træner der har fejlet så grumt i en genopbygning af FCK, han vel og mærket har haft over 1½ år til at forberede sig på, skal til at bygge op igen.

    Nu har han blot dette transfervindue til at hente de forstærkninger ind der kan vinde ham det mesterskab som er påkrævet fra fans og klubben selv der burde ikke være flere skud i bøssen.

    At vi har haft et kvaj af en direktør, der har valgt at stikke Ståle alle hatte på i FCK.
    Er vel den eneste grund til, at man ikke har losset Ståle ud af vagten.

    Så ja jeg har mine tvivl til om Ståle er den rette mand mere, jeg har da været glad for det guld samt cl + el bold der har været i parken.
    Spillet på banen, tja hvad skal jeg sige det kan gøres bedre.

    Det gælder om at stå rigtig i kæderne og ej bryde dem med mindre man er 100% sikker på at vinde bolden jf. Zanka
    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/prem...-fc-koebenhavn
    Siger vel alt om, at det handler om defensiven først og fremmest og så håbe en eller anden X factor spiller formår at bryde ud med lidt indput.
    Hvis jeg tæller rigtigt, så Ståle nu været her 11 (10,5) sæsoner og vundet 7 gange guld og 4 pokal titler. Det er i snit 1 titel pr sæson. Han har fået os i et Europæisk gruppespil alle sæsoner undtagen 1 og givet os 4 ture til CL. Og du fokuserer på 2 mesterskaber de sidste 5 sæsoner - hvad med at fokusere på 2 gange The Double de sidste 3 sæsoner? Du ved jo også godt, at han arvede et lortehold fuldstændigt blottet fra vindermentalitet og FCK-gen, da han vendte tilbage. Altså come on.

    Vi er alle med på, at denne sæson har været uacceptabel, og vi er alle enige om, at der er lavet nogle uheldige investeringer. Men det sker i alle klubber for alle trænere. Jeg gætter på, at Wenger i Arsenal og Ferguson i Man U og sikkert og mange flere trænere, som har været i en klub i længere perioder har sådanne sæsoner. Det er, hvad der sker. Det betyder ikke pr. automatik en fyrring, som du så gerne vil gøre det til. I hvert fald ikke hos trænere, som succesfuld har været i klubber i længere perioder.

    Men fair nok, du og andre er overbeviste om, at det bedste der kan ske for FCK er at smide Ståle ud. Den holdning kan jeg ikke ændre, ligesom jeg heller ikke kan forstå den. Jeg kunne bare godt tænke mig at du eller andre af dine fyrings-fæller svarer på følgende:

    1)
    Gør det slet ikke indtryk, at ingen andre end jer herinde synes, at en fyring er en god ide?
    Der er jo ingen ekspert, kommentator, træner, spiller eller nogen med forstand på dansk fodbold, der ser en fyring som en god løsning.

    2)
    Hvad tænker I, der vil ske ved en fyring? Tror du så, at vi bare ved et trylleslag vil rykke os markant fremad?
    Tror I, at det er så nemt at være træner herinde, så vores økonomiske forspring alene giver guldet - for det er jo stort set den præmis I antager.

    3)
    Er du klar til et par mellemsæsoner, imens en ny træner bygger trup og spillestil op?
    Eller sidder du igen efter et par måneder og kræver fyring, fordi vi igen er 12 point efter BIF og Kvist forøvrigt stadig spiller?


  13. #834
    Tilmeldingsdato
    May 2014
    Indlæg
    383

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Mon ikke der har været konsekvenser internt? F.eks. har han nu fået Holmstrøms ånde i nakken ved hver investering fremover. Mon ikke også, at der er bonusser som ikke udbetales? For ikke at tale om det kedelige i kun at være træner for et Europa League hold (hvis vi overhovedet kommer ind).

    Som jeg skrev tidligere, så er jeg med på at en gruppe herinde helst så ham pisket til blods i en gabestok og brændt levende på bålet som hævn for en dårlig sæson og kiksede indkøb. Eller i hvert fald fyret. Jeg fatter bare ikke hvorfor - jeg kan slet ikke se grunden udover ren "hævn" for nogle fejl, Ståle har begået. Jeg kan slet ikke se noget god grund til, at en fyring af Ståle og en kæmpe udskiftning i truppen skulle rykke os fremad. Tværtimod har de seneste år i superligaen netop lært os, at kontinuitet er vejen frem. FCM har lige vundet DM på at holde Thorup, hvor alle ville have ham fyret. BIF har fået kæmpe succes ved at holde fast i Coachs' vanvidstaktik og holde på stammen af spillere, ligesom FCN og AAB indenfor for få år har vundet titler på samme metode.

    Alle kan se, at vi har haft markant fremgang siden efteråret. Ingen (og gentager det som i flere andre indlæg) med forstand på dansk fodbold udover nogle brugere herinde ser det fornuftige i at fyre Ståle. Skal vi så virkelig bare smide ham på porten, fordi der absolut skal være en hård konsekvens? Det er jo decideret latterligt.

    Jeg er med på, at mange har mistet troen til ham især mht indkøb. Han skal også helst ramme rigtigt nu for, at jeg ikke skal miste troen på ham mht indkøb. Men han må da om nogen have sparet så meget kredit op, at en række fejlkøb ikke får ham fyret, når han åbenlyst (for alle andre end en gruppe herinde) er den helt rigtige mand på posten.
    Jeg finder det lidt besynderligt, at du får det til at lyde som om, at man ikke har forstand på fodbold, hvis man mener, at Ståle bør fyres.

    Vi har lige overværet den største katastrofesæson i klubbens historie. Sluttet 27 points efter mesterholdet og så skal man ikke tage debatten?

    Ståle vandt 5 ud af 6 mesterskaber i sin første tid i klubben. Ovenikøbet da ligaen var stærkere end nu. Efter han kom tilbage hedder den 2 ud af 5. Næppe imponerende.

    Spillerindkøbene har været stærkt kritisable. Der er brugt enormt mange penge på spillere, der i bedste fald er middelmådige og i flere tilfælde allerede er sendt videre med tab.

    Man røg i EL-kvalen i 2015. En sæson, der ellers startede en god periode. I år kostede den dårlige planlægning 200 millioner mod et ordinært mandskab.

    Spillet er ikke videre underholdende. Man kan leve med det, når man har en skarpsleben defensiv som i 2016, men ellers er det altså langt hen ad vejen voldsomt kedeligt at se på. Dog må man sige, at Ståle rent faktisk har forsøgt at ændre lidt på det i foråret, dog med blandet held.

    Men konklusionen må være, at selvom Ståle har leveret gode ting for FCK, så er det helt fair at diskutere hans position. Han har nu været sammenlagt i klubben i mere end 10 år. Ligesom spillerne kan han vel også have aftjent sin værnepligt? Jeg må iøvrigt lige pointere, at jeg som udgangspunkt gerne vil have de samme nøglepersoner i klubben i lang tid.

    Men det er en mærkelig holdning, at Ståle nærmest skulle være den eneste i verden, der kan træne FCK.

    Når jeg ikke hælder til fyring, skyldes det dog ikke hans egenskaber eller de mange, mange millioner det vil koste. Men primært, at jeg ikke tiltror ledelsen, med undtagelse af Holmstrøm, at træffe de rette beslutninger, som ville være en ny, stærk sportsdirektør og en internationalt erfaren træner.

    Den måske største anke mod projekt-Ståle er nemlig faktisk den række af inkompetente personer, der omgiver ham.

  14. De følgende 7 brugere er enige:

  15. #835
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af topshot Se meddelelser
    Den måske største anke mod projekt-Ståle er nemlig faktisk den række af inkompetente personer, der omgiver ham.
    Hvad med Bård? Er det ham, der står for den ændrede spillestil i foråret, eller skyldes det indkøb af mere dynamiske (?) spillere (fx Skov og Fischer)?

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #836
    Tilmeldingsdato
    Dec 2013
    Indlæg
    325

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Nu må det der argument med "kun 2 af 5 mesterskaber" gerne snart afgå ved døden. I første sæson overtog Ståle et hold, som han ikke havde haft medbestemmelse over, og som befandt sig under nedrykningsstregen, hvis jeg ikke husker forkert. Alligevel fik han styr på det, og vi gik op og tog 2. pladsen. Dét i sig selv synes jeg er flot. I Ståles anden sæson havde vi et sindssygt uheld med skader, ligesom vi stadig havde rester af spillere, der ikke er Ståle-material. På midtbanen brugte vi bl.a. Brandur Olsen og Rurik Gislason. Come on, altså. Alligevel fik vi over 2 point i snit, hvilket ofte er godt nok til et mesterskab, men Midtjylland havde bare en kanon sæson. Det sker.

    Og herfra var vi altdominerende.

    Igen, denne sæson har været jammerlig, og Ståle er den, der skal peges fingre af. Men han har før vist, at han kan vende skuden. Og desuden er jeg sgu ikke overbevist om, at en anden træner kan gøre hvad Ståle gør. Et er at vinde mesterskabet. Det kan de fleste - Roland Nilsson var på vej til det, og Ariel gjorde det. Alligevel røg begge ud. Men Ståle har i gennem al sin tid formået at skabe FCK-hold, der puncher langt over vores vægtklasse i europæisk regi. Det er jo helt uhørt, hvor godt vi klarer os europæisk ift. vores minimale størrelse internationalt. Tænk, at vi har et dansk hold, der ligger højere på UEFAs koefficientlister end Marseille, Celtic, Galatasaray, AC Milan, Fenerbahce og jeg kunne blive ved.

    Dette er overhovedet ikke tidspunktet, hvor Ståle må ud. Er der ikke sket mærkbare fremskridt i næste sæson, kan vi revurdere til vinter.
    Vil altid elske Ståle


  18. #837
    Tilmeldingsdato
    Sep 2005
    Indlæg
    411

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Dette er overhovedet ikke tidspunktet, hvor Ståle må ud. Er der ikke sket mærkbare fremskridt i næste sæson, kan vi revurdere til vinter.[/QUOTE]


    Det er jeg for så vidt ikke uenig i, at det er et dumt tidspunkt nu.

    Men diskussionen er vel relevant i forhold til holdets forfatning lige nu, efter at have haft historisk lang tid til at forberede og indkøbe til sæsonens hold, jeg er meget lidt imponeret over spillet og resultatet



    rsj

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #838
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af topshot Se meddelelser
    Jeg finder det lidt besynderligt, at du får det til at lyde som om, at man ikke har forstand på fodbold, hvis man mener, at Ståle bør fyres.
    Man kan for min skyld have lige den holdning man vil. Om man har forstånd på fodbold ved jeg ikke - jeg har set ualmindelig mange fodboldkamp især live, og min forstand på fodbold er sikkert ikke vildt stor alligevel.
    Jeg er nysgerrig over, om man slet selv undrer sig over, at ingen udenfor dette forum ønsker ham fyret.

    Jeg mener bare, at når jeg har en holdning der går imod alle andres, så overvejer jeg den da lige om jeg er helt skæv på den. F.eks hader jeg Falk centralt, men da de fleste åbenbart finder dette som en god ide, så er jeg ligesom kommet overens med, at jeg måske tager fejl i min vurdering af den beslutning.

    Citat Oprindeligt indsendt af topshot Se meddelelser
    Ståle vandt 5 ud af 6 mesterskaber i sin første tid i klubben. Ovenikøbet da ligaen var stærkere end nu. Efter han kom tilbage hedder den 2 ud af 5. Næppe imponerende.
    Det kan jo diskuteres. Denne sæson har selvfølgelig været en katastrofe, men med det udgangspunkt han havde da han vendte retur, så er 5 titler på 4 år + en succesfuld i CL da faktisk ikke så skævt.


    Citat Oprindeligt indsendt af topshot Se meddelelser
    Spillerindkøbene har været stærkt kritisable. Der er brugt enormt mange penge på spillere, der i bedste fald er middelmådige og i flere tilfælde allerede er sendt videre med tab.
    Ja nogen af dem. Andre har været gode. Men man kan sagtens diskutere den indkøbsstrategi der har været, og det er sikkert allerede gjort internt, hvor det ser ud til, at man har ændret fokus på spillertyper, nationalitet osv.

    Citat Oprindeligt indsendt af topshot Se meddelelser
    Man røg i EL-kvalen i 2015. En sæson, der ellers startede en god periode. I år kostede den dårlige planlægning 200 millioner mod et ordinært mandskab.
    I 2015 røg vi ud pga en hjerneblødning til Verbic - det kan nok ske for de fleste. I denne sæson røg vi ud til det ordinære hold, som spillede lige op med Atletico Madrid i to kampe i CL. Dem kunne vi måske også have røget ud til med en bedre trup, ligesom vi nok var gået videre, hvis dommeren havde set den udvisning på udebane, som alle andre kunne se. Men vi kunne selvfølgelig også være røget ud til Zilina.
    De kampe er jo også marginaler som afgører, og det er imo urimelig at vurdere træneren ud fra lige det. Vi kunne også lige så godt have tabt til Rosenborg i 2010, og så havde vi måske ikke eksisteret som klub nu.

    Citat Oprindeligt indsendt af topshot Se meddelelser
    Men konklusionen må være, at selvom Ståle har leveret gode ting for FCK, så er det helt fair at diskutere hans position.
    Det er helt fair. Jeg prøver jo sådan set også mest at forstå, hvordan man kan mene, at en fyring er en god ide.

    Citat Oprindeligt indsendt af topshot Se meddelelser
    Men det er en mærkelig holdning, at Ståle nærmest skulle være den eneste i verden, der kan træne FCK.
    Ja det er en underlig holdning. Næsten lige så underlig, som at alt andet er bedre.

    Jeg er helt med på, at der sagtens er andre der kan træne FCK. Det varer sikkert ikke så længe, før vi får en ny. Men derfor er jeg stadig nysgerrig om, hvorvidt de personer som vil af med Ståle er klar til et par mellemsæsoner, hvor altid skal bygges op/om? Eller om de samme mennesker står med fakler og høtyve for at jage en ny træner ud efter et par måneder.

  21. De følgende 10 brugere er enige:

  22. #839
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    For Djævelen, der er jo super gode argumenter på den ene og den anden side - så det har jo intet med "forstand på fodbold" eller ej at gøre.
    Det er monster nuanceret;

    Ståle Plus:
    * Ståle er den altoverskyggende konge i forvejen til resultater i FCK.
    * Ståle har før bevist han kan komme tilbage efter hårde tider
    * Ståle er dybt engageret i klubben, og har fravalgt en landstræner-gerning m.m.
    * Ståle er pisse dyr at fyre

    Ståle Minus:
    * Denne sæson har været en katastrofe (0 medaljer, 0 CL på trods af ønskelodtrækning, 0 derbysejre)
    * Ansvar for en scouting-afdeling der tilsyneladende (med Ståle i spidsen) træffer dårlige beslutninger, der ikke giver value for (lots of) money
    * Udvikling af spillet (må være en meget subjektiv vurdering).

    Personligt mener jeg IKKE Ståle skal fyres nu!
    Jeg er vred, skuffet og provokeret over klubbens tilstand pt, og lige nu er jeg mildest talt ikke stor Ståle-fan.

    Men det giver ikke mening at skrotte ham denne sommer - tror vi kunne komme til at fortryde det, og have en "kunne han alligevel have rettet op på tingene" fornemmelse, når Hjulmand kun har spillet vores hold til en fesen 4.-plads. Efter at skulle overtage et hold, og spille Europa efter 3-4 uger.

    Næææh, Ståle skal have til vinter! Et halvt år mere til at rette op på tingene, og fortsætte den stigende kurve (selvom jeg må indrømme, at jeg stadig kan konstatere at vi jo stadig ikke formår at slå de andre tophold...).

    Vi har selvfølgelig en kompetent ledelse, der står klar med en GOD plan A, B og C til vinter, så der kan rykkes!

    Så er der 3 månders opstart, med eventuelle trupjusteringer, og en halvsæson hvor vi kan køre ind, og så slå max til i den efterfølgende sæson, med den nye træner (som er svær at komme med bud på, synes jeg).

    Og hvis Ståle leverer en godkendt halvsæson til efteråret - ja, men så er det vel fint og godt...

    Zan

  23. #840
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Jinx13 Se meddelelser
    Nu må det der argument med "kun 2 af 5 mesterskaber" gerne snart afgå ved døden. I første sæson overtog Ståle et hold, som han ikke havde haft medbestemmelse over, og som befandt sig under nedrykningsstregen, hvis jeg ikke husker forkert. Alligevel fik han styr på det, og vi gik op og tog 2. pladsen. Dét i sig selv synes jeg er flot. I Ståles anden sæson havde vi et sindssygt uheld med skader, ligesom vi stadig havde rester af spillere, der ikke er Ståle-material. På midtbanen brugte vi bl.a. Brandur Olsen og Rurik Gislason. Come on, altså. Alligevel fik vi over 2 point i snit, hvilket ofte er godt nok til et mesterskab, men Midtjylland havde bare en kanon sæson. Det sker.

    Og herfra var vi altdominerende.

    Igen, denne sæson har været jammerlig, og Ståle er den, der skal peges fingre af. Men han har før vist, at han kan vende skuden. Og desuden er jeg sgu ikke overbevist om, at en anden træner kan gøre hvad Ståle gør. Et er at vinde mesterskabet. Det kan de fleste - Roland Nilsson var på vej til det, og Ariel gjorde det. Alligevel røg begge ud. Men Ståle har i gennem al sin tid formået at skabe FCK-hold, der puncher langt over vores vægtklasse i europæisk regi. Det er jo helt uhørt, hvor godt vi klarer os europæisk ift. vores minimale størrelse internationalt. Tænk, at vi har et dansk hold, der ligger højere på UEFAs koefficientlister end Marseille, Celtic, Galatasaray, AC Milan, Fenerbahce og jeg kunne blive ved.

    Dette er overhovedet ikke tidspunktet, hvor Ståle må ud. Er der ikke sket mærkbare fremskridt i næste sæson, kan vi revurdere til vinter.
    Debatten er bare mere nuanceret end som så, det må man nok erkende... Det er nemt for Ståles væbnere at finde argumenterne imod en fyring og dreje alting over på en pro-Ståle vinkling ligesom det er nemt for hans kritikere at gøre det modsatte.. Eksempelvis undskyldes han af sine tilhængere for at have overtaget et hold fra Ariel i dårlig forfatning, men de samme nævner ikke det mesterskab som han nærmest fik gratis foræret af Backe? Der er et hav af argumenter både for og imod, men det at vi overhovedet har diskussionen hænger selvfølgelig sammen med at det han har leveret i denne sæson langt fra er godt nok og at hans position derfor kan diskuteres.. Jeg har klart en tro på at vi kan finde en træner som kan få endnu mere ud af vores potentiale, men jeg er også klar tilhænger af at man giver Ståle en mulighed for at vise at han kan rette skuden op.. Hvis det fortsat halter igennem efteråret må han dog ud..

    Og så den der sammenligning med større europæiske klubbers koefficient.. Jeg kan i den sammenhæng nævne at en klub som Sparta Prag så vidt jeg ved har en højere koefficient end os. For de store klubber i mindre lande er der altså ikke tale om en helt uhørt høj koefficient..

  24. De følgende 2 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 4 users browsing this thread. (0 members and 4 guests)

Lignende emner

  1. Krystalkugle: Hvordan ender grundspillet 2017/2018
    By tobynator in forum De korte linier
    Svar: 79
    Sidste Meddelelse: 19.03.18, 09:22
  2. FCK Inside - 1. Februar 2018
    By Bakkedal in forum De korte linier
    Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 04.02.18, 01:07
  3. Inside 2018
    By Mgt09 in forum Home & Away
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 01.02.18, 22:17
  4. Træningslejr i Dubai Vinter 2018
    By Frederik in forum De korte linier
    Svar: 126
    Sidste Meddelelse: 01.02.18, 13:36
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •