Side 75 af 145 FørsteFørste ... 25657273747576777885125 ... SidsteSidste
Viser resultater 1,111 til 1,125 af 2172

Emner: Til- og afgange, sommeren 2018

  1. #1111
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Santander millimeter fra et skifte væk fra Kbh., hvis man skal tro Michel Davidsen.

    https://mobile.twitter.com/michelwd/...68181291413506

  2. #1112
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Santander millimeter fra et skifte væk fra Kbh., hvis man skal tro Michel Davidsen.

    https://mobile.twitter.com/michelwd/...68181291413506
    Jeg håber ikke prisen er under 55 mio.. 45 er sgu lige lavt nok med tanke på at vi gav 18 mio for ham, han har udviklet sig godt her og priserne generelt er stukket helt af..

  3. De følgende 3 brugere er enige:

  4. #1113
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Men nu købte vi jo også en spiller i vinters, som kan spille pladsen, og som de fleste herinde så som fuldblodsangriber. Endvidere så vi spilletid til et stort angrebstalent, i øvrigt også noget som mange havde skreget på herinde. Jeg har sådan lidt svært ved at se, hvordan man har kunnet gardere sig meget mere udover at have købt en anden og mere langsigtet angriber end Pusic i sommers, hvilket dog nok ikke var økonomisk muligt med Santander, Pieros, Pavlovic, Wind og Holse i truppen.
    Man kunne selvfølgelig også have købt Santanders afløser typemæssigt i vinters, men det havde jo også været dumt, hvis man rent faktisk havde kunne overbevise Santander om at blive, hvilket umiddelbart lå i kortene.
    Jeg tror nu det er en anelse naivt at tro på, at Santander ville fravælge en klub fra en af Europas største ligaer til fordel for os.
    Der er mange ting man kunne have gjort for at stå stærkere i forhold til Santanders salg og måske man allerede har gjort nogle af tingene. Det kan jo være, at de holder øje med en habil erstatning, der måske ikke gad være 3. valg indtil Santander blev solgt (det er vel ret sandsynligt). Det har jeg som sådan ikke noget imod, ligesom Santander jo heller ikke er solgt endnu.
    Men hvis der ikke er penge til at hente afløseren for en spiller, man er ret sikker på kan sælges, så giver strategien jo slet ingen mening. Så bliver det i hvert fald for alvor svært at bygge noget nyt op.

    Selvfølgelig kan Wind få spilletid, men synes du selv, han ligner en der er klar til at spille fast ved siden af Pieros? Det synes jeg ikke – især ikke når hans vel bedste præstation var ved siden af Santander.

    Som du også er inde på, så kan det da godt være at Fischer er udset til pladsen, men det vil være et selvmål af de helt store. Han har set stærkest ud på kanten og ryger han op på toppen begynder midtbanecirkusset for alvor at sejle. Så kan Thomsen ryge ud på venstrekanten, selvom han har imponeret mest inde centralt, Falk skal fortsat være inde centralt, selvom han er bedst på kanten, Skov får højrekanten, selvom han har været meget svingende og Gregus trækker nitten og vil blive backup for Falk. Det vil også resultere i, at enhver udskiftning på kanterne vil medføre rotationer på holdet.

    Hvis det bliver tilfældet, så ser vi faktisk svagere ud end i starten af sidste sæson og så vil transferstrategien ikke længere være til diskussion. Så vil den være en eklatant fiasko. Der kan selvfølgelig ske en masse endnu og jeg er da også overbevist om, at der kommer til at ske noget. Det er bare svært at være optimistisk lige nu, når man ser på truppens sammensætning i lyset af den seneste sæson.

  5. De følgende 4 brugere er enige:

  6. #1114
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    1,224

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Kunne være Intresant at få en update på transfer ind af Ståle , med mindre der kommer nogle store (minst 3 )
    Kanoner må de altså tage målsætningen op til overvejelse.

  7. De følgende 3 brugere er enige:

  8. #1115
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    @Kenney

    Jeg er jo ikke uenig med dig. Og selvfølgelig bliver der købt en angriber, såfremt (når) Santander sælges. Jeg ser helst at der købes to.

    Men jeg anfægtede blot dine betragtninger i sidste indlæg om, at man ikke var forberedt på et forventet salg. Og grunden var

    1)
    At man jo rent faktisk købte en spiller, som kunne spille angriber.
    At det senere har vist sig (meget overraskende for folk herinde), at han fungerer bedst som kant, ændrer ikke så meget på det faktum, at han også kan dække angriber pladsen. Men det ændrer måske på, at Ståle ikke ser ham så meget som angriber mere.

    2)
    At jeg har svært ved at se, at man skulle have købt Santanders direkte afløser i vinters eller sidste sommer. I sommers pga økonomi og antal angribere i truppen (j.fr. Ståle selv). I vinters fordi man som sagt købte Fischer og dermed antalsmæssigt var dækket ind, og fordi man nok stadig gerne ville se situationen an mht Santander.

  9. #1116
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Jeg håber ikke prisen er under 55 mio.. 45 er sgu lige lavt nok med tanke på at vi gav 18 mio for ham, han har udviklet sig godt her og priserne generelt er stukket helt af..
    Havde vi snakket sidste sommer, så var jeg enig. I dette vindue synes jeg egentlig, at 45 mio er en pæn pris for en spiller, som er lovet et salg (det ved agenter og købende klubber) og som har været meget skadet og temmelig svingende i præstationerne.

    Det der undrer mig mest ved denne sag er egentlig, at Bologna har den slags penge, og at de åbenbart kan give ham en pæn lønforhøjelse. Jeg forstår faktisk ikke helt Santanders valg. Jeg troede hans drøm var England, og der tænker jeg egentlig at vejen er kortere med et godt år i FCK end flere sæsoner i Italien. Men fair nok - Serie A er Seria A og vejret er bedre.

  10. De følgende 6 brugere er enige:

  11. #1117
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    1)
    At man jo rent faktisk købte en spiller, som kunne spille angriber.
    At det senere har vist sig (meget overraskende for folk herinde), at han fungerer bedst som kant, ændrer ikke så meget på det faktum, at han også kan dække angriber pladsen. Men det ændrer måske på, at Ståle ikke ser ham så meget som angriber mere.
    Jeg tror ikke, folk er overrasket over, at Fischer fungerer bedst på kanten. Jeg tror, folk er overrasket over, at han har fungeret så meget dårligere på toppen end på kanten. Jeg håbede på Fischer på toppen - ikke fordi jeg troede, han var bedst der, men fordi vores hold skreg på en god angriber, der kunne spille ved siden af Santander og bidrage med noget andet end Sotirou, Pavlovic, Wind og Holse. Og fordi kantpositionerne i forvejen var vores bedst besatte pladser, så det ville betyde en bænkeplads til enten Falk eller Skov, hvis Fischer skulle spille på kanten (det var vel at mærke, før Ståle smed Falk ind centralt).

    Bortset fra det tvivler jeg stærkt på, at Fischer blev købt som en erstatning for Santander, men snarere som hans makker (i den udstrækning han oprindeligt var tænkt til angrebet). Jeg tror, Ståle havde håbet, at vi med Sotiriou og Pavlovic allerede ville have Santanders afløser i klubben.

    Mht. Santander, synes jeg, det lader til, at nogle herinde har et urealistisk syn på vores spilleres værdi/niveau. En nøglespiller i FCK er jo ikke per automatik attraktiv for alverdens klubber i de bedste ligaer. Santander har ikke gennem længere perioder pumpet mål ind i store mængder for os - uanset at han har været en af vores bedste og vigtigste spillere. Og Bologna, en traditionsklub i Serie A, er da et stort skridt op for ham. Tror folk seriøst, han er god nok til at spille i en topklub i en af de store ligaer? Det tvivler jeg på. Hvad angår prisen er det vel også primært i England (eller i hvert fald sjældent i Italien), at de betaler silly money for spillere, der aldrig har begået sig på højt niveau før. Og det har Santander altså ikke.
    Sidst redigeret af Garneren : 19.06.18 kl. 08:42
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  12. De følgende 10 brugere er enige:

  13. #1118
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,148

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Mht. Santander, synes jeg, det lader til, at nogle herinde har et urealistisk syn på vores spilleres værdi/niveau. En nøglespiller i FCK er jo ikke per automatik attraktiv for alverdens klubber i de bedste ligaer. Santander har ikke gennem længere perioder pumpet mål ind i store mængder for os - uanset at han har været en af vores bedste og vigtigste spillere. Og Bologna, en traditionsklub i Serie A, er da et stort skridt op for ham. Tror folk seriøst, han er god nok til at spille i en topklub i en af de store ligaer? Det tvivler jeg på. Hvad angår prisen er det vel også primært i England (eller i hvert fald sjældent i Italien), at de betaler silly money for spillere, der aldrig har begået sig på højt niveau før. Og det har Santander altså ikke.
    Det er ikke kun i forhold til Santander, at folk herinde har et urealistisk syn på vores spilleres niveau ;)

  14. De følgende 4 brugere er enige:

  15. #1119
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    499

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Mht. Santander, synes jeg, det lader til, at nogle herinde har et urealistisk syn på vores spilleres værdi/niveau. En nøglespiller i FCK er jo ikke per automatik attraktiv for alverdens klubber i de bedste ligaer. Santander har ikke gennem længere perioder pumpet mål ind i store mængder for os - uanset at han har været en af vores bedste og vigtigste spillere. Og Bologna, en traditionsklub i Serie A, er da et stort skridt op for ham. Tror folk seriøst, han er god nok til at spille i en topklub i en af de store ligaer? Det tvivler jeg på. Hvad angår prisen er det vel også primært i England (eller i hvert fald sjældent i Italien), at de betaler silly money for spillere, der aldrig har begået sig på højt niveau før. Og det har Santander altså ikke.
    Jeg tror at de fleste forventer at få mere end 45 mio. kr for en spiller der er SÅ meget bedre end Sørloth.. Sørloth var god, men ikke 100 mio. god - det er godt købmandskab af FCM, og en freak transfer, der desværre vil danne præcedens i forhold til hvad fans forventer at få for klubbens spillere.
    Og lige en sidste ting - Santander har da bevist sig på højere niveau, ved at score i CL, EL, derbys osv.

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #1120
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser

    Mht. Santander, synes jeg, det lader til, at nogle herinde har et urealistisk syn på vores spilleres værdi/niveau. En nøglespiller i FCK er jo ikke per automatik attraktiv for alverdens klubber i de bedste ligaer. Santander har ikke gennem længere perioder pumpet mål ind i store mængder for os - uanset at han har været en af vores bedste og vigtigste spillere. Og Bologna, en traditionsklub i Serie A, er da et stort skridt op for ham. Tror folk seriøst, han er god nok til at spille i en topklub i en af de store ligaer? Det tvivler jeg på. Hvad angår prisen er det vel også primært i England (eller i hvert fald sjældent i Italien), at de betaler silly money for spillere, der aldrig har begået sig på højt niveau før. Og det har Santander altså ikke.
    De penge de engelske klubber bruger på spillere bliver jo i markedet og er derfor med til at hæve priserne på spillere helt generelt.. Klubberne længere nede i fødekæden påvirkes også af den økonomiske udvikling (på godt og ondt) og særligt nu her, et par år efter den engelske tv-aftale trådte i kraft, vil markedet for alvor være blevet påvirket af de seneste vinduers mange voldsomme transfers...

  18. #1121
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Bigtimebowler Se meddelelser
    Jeg tror at de fleste forventer at få mere end 45 mio. kr for en spiller der er SÅ meget bedre end Sørloth.. Sørloth var god, men ikke 100 mio. god - det er godt købmandskab af FCM, og en freak transfer, der desværre vil danne præcedens i forhold til hvad fans forventer at få for klubbens spillere.
    Som du selv skriver, var Sørloth en freak-transfer. Den kan næppe bruges som målestok for særligt meget - ligesom vores Cornelius-transfer til Cardiff ikke kunne det.

    Citat Oprindeligt indsendt af Bigtimebowler Se meddelelser
    Og lige en sidste ting - Santander har da bevist sig på højere niveau, ved at score i CL, EL, derbys osv.
    Nu skriver du "højere". Jeg skrev "højt." ;-) Men jeg betragter altså ikke et dansk derby eller europæiske mål mod tilfældige klubber som højt niveau. Han har jo kun scoret regelmæssigt i den paraguayanske og den danske liga, hvilket i min bog ikke er højt niveau.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #1122
    Tilmeldingsdato
    Jun 2007
    Indlæg
    678

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Bigtimebowler Se meddelelser
    Jeg tror at de fleste forventer at få mere end 45 mio. kr for en spiller der er SÅ meget bedre end Sørloth.. Sørloth var god, men ikke 100 mio. god - det er godt købmandskab af FCM, og en freak transfer, der desværre vil danne præcedens i forhold til hvad fans forventer at få for klubbens spillere.
    Og lige en sidste ting - Santander har da bevist sig på højere niveau, ved at score i CL, EL, derbys osv.
    Kan vi ikke lade være med at sammenligne med Sørloth? Sørloth var 22 år og blev solgt for 75 mio. Jeg tror ikke at der er nogen der forventer at de sidste 60 mio kr bonusser nogensinde bliver udbetalt. Det er den slags skøre handler der sker en gang imellem med unge spillere. Der kan være agent-vennetjenester og alt muligt indblandet som vi ikke kan gennemskue. Vi skal bare være glade for at vi engang solgte Corner for meget mere end han var værd.

    En god tommelfingerregel er, at man ikke skal se på de mest ekstreme tilfælde når man skal sætte forventninger.

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

  22. #1123
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    617

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    De fik åbenbart de første 22,5 mio kroner at Crystal Palace blev i Premier League.

  23. De følgende 5 brugere er enige:

  24. #1124
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Så er Santa ved at være væk...

    Tag dog røven på alle og lej Corner i Atalanta. Han er helt ude i kulden.

    Så kan vi se hvad der rører sig, og slå til på en grundigt scoutet(!) - hørte du den, Lars Højer, angriber til vinter.

    Corner vil nok føle han taber ansigt, men grundlæggende er tanken ganske fornuftig på alle parametre.

    Zan

  25. De følgende 3 brugere er enige:

  26. #1125
    Tilmeldingsdato
    Mar 2013
    Indlæg
    496

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Som tidligere nævn, så er årsagen til prisen på Sørloth jo at det er et bud fra England. Samtlige klubber fra 'små' ligaer sidder jo og krydser fingre for, at en PL-klub har interesse i en af deres spillere. Omvendt synes jeg stadig 45 er lavt, især når det tages i betragtning at Santander kostede 22-25 mil.

    Jeg var klar på Bendtner, men er ved at miste interessen. Corner tror jeg ikke er interesseret. Jeg tror han har taget nok 'nederlag' ved at vende hjem, så han bliver nok i udlandet mindst 2-3 år endnu.

    Før salget af Santander så jeg at vi i hvert fald hentede endnu en targetmand og nej - Wind tæller ikke. Det betyder at vi nu skal hente to af den slags.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Krystalkugle: Hvordan ender grundspillet 2017/2018
    By tobynator in forum De korte linier
    Svar: 79
    Sidste Meddelelse: 19.03.18, 09:22
  2. FCK Inside - 1. Februar 2018
    By Bakkedal in forum De korte linier
    Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 04.02.18, 01:07
  3. Inside 2018
    By Mgt09 in forum Home & Away
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 01.02.18, 22:17
  4. Træningslejr i Dubai Vinter 2018
    By Frederik in forum De korte linier
    Svar: 126
    Sidste Meddelelse: 01.02.18, 13:36
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •