Side 3 af 145 FørsteFørste 1234561353103 ... SidsteSidste
Viser resultater 31 til 45 af 2172

Emner: Til- og afgange, sommeren 2018

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Jeg tvivler meget på, at vores nuværende problemer alene kan tilskrives Peter Ankersen og de fire, aktive spillere, der har optrådt i midterforsvaret.

    Udover de tre spillere, der efter planen skal sælges, må man forvente afgang af Toutouh og Matic, som begge er droppet af Ståle. Toutouh har vist kontraktudløb, men Matic ville have fået lov til at skifte i dette transfervindue, da Ståle mener, at der er for mange løntunge spillere på hans position (så kan man tænke over, hvordan vi dog er havnet i den situation - og hvorfor Matic kom med på træningslejr ulig Amankwaa, Toutouh og Pusic). Thomsen kan heller ikke være tilfreds med sin situation, og hvis ikke Pavlovic går målamok i resten af sæsonen, bør man konkludere, at potientialet næppe vil indfris i FCK. Og så har jeg ikke engang adresseret problemerne i forsvaret eller på den centrale midt.

    Der bliver stor udskftning til sommer. Men næppe så stor, som man kan håbe - og som formentlig er påkrævet, hvis vi skal komme i spil til titlen.
    Hverken klubben eller Ståle kan tåle, hvis ikke vi er i spil til titlen i næste sæson. Så må og skal der ske noget nyt i klubben. Med dette mener jeg trænerposten.
    De spillere som Ståle ikke ser en fremtid for i klubben, de må væk til sommer. Om det så kommer til at koste klubben nogle penge.

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #32
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Hverken klubben eller Ståle kan tåle, hvis ikke vi er i spil til titlen i næste sæson. Så må og skal der ske noget nyt i klubben. Med dette mener jeg trænerposten.
    De spillere som Ståle ikke ser en fremtid for i klubben, de må væk til sommer. Om det så kommer til at koste klubben nogle penge.
    Hjulmand har lige udtalt at appetitten efter titler er større end nogensinde før.. Holmstrøm er vist gammel skolelære, så håber han rimelig nemt kan lave matematikken :-)

  4. De følgende 7 brugere er enige:

  5. #33
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    1,224

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Er meget enig i der skal udskiftning til, vores satsning på Balkan om du vil har slået meget fejl, eneste bekymring jeg har er bare om vi har pengene til det når der formentlig ikke ligger penge og vente i et gruppespil. Har de 2 jyder viljen til at satse ? .

  6. #34
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Sir Lanng Se meddelelser
    Er meget enig i der skal udskiftning til, vores satsning på Balkan om du vil har slået meget fejl, eneste bekymring jeg har er bare om vi har pengene til det når der formentlig ikke ligger penge og vente i et gruppespil. Har de 2 jyder viljen til at satse ? .
    De har lige accepteret en af de dyreste handler i FCK’s historie, med løn og sign-on nok i top 2! Det bør være svar nok til alle der forsøger at tale investerings lysten ned. Vi har kun set tegn på det modsatte, alligevel skal vi i perioder igennem trættende økonomiske dommedagsspekulationer. Desuden er den eneste måde jyderne kan få valuta for investeringer i klubben sportslig succes, så de har ikke råd til at skære i budgettet, særligt ikke når FCM og BØF satser stort.

  7. De følgende 5 brugere er enige:

  8. #35
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    De har lige accepteret en af de dyreste handler i FCK’s historie, med løn og sign-on nok i top 2! Det bør være svar nok til alle der forsøger at tale investerings lysten ned. Vi har kun set tegn på det modsatte, alligevel skal vi i perioder igennem trættende økonomiske dommedagsspekulationer. Desuden er den eneste måde jyderne kan få valuta for investeringer i klubben sportslig succes, så de har ikke råd til at skære i budgettet, særligt ikke når FCM og BØF satser stort.
    Satser stort hvordan? Økonomisk? For så satser vi gigantisk. Deres budgetter er ikke i nærheden af vores. Sat lidt på spidsen, burde der faktisk være plads til sænkning af vores budget, og vi burde stadigvæk kunne kæmpe med om titlen, uagtet de to klubbers nuværende investeringsramme.
    Forskellen ligger i, at vi ser os selv som en europæisk klub, det gør de ikke. Og det koster bare penge, mange penge. At vi er hvor vi er nu, kan til dels tilskrives et uhørt omgang af skader til nøglespillere, samt en scoutingafdeling der ikke har ramt meget rigtigt, rigtig længe desværre.

  9. De følgende 3 brugere er enige:

  10. #36
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Satser stort hvordan? Økonomisk? For så satser vi gigantisk. Deres budgetter er ikke i nærheden af vores. Sat lidt på spidsen, burde der faktisk være plads til sænkning af vores budget, og vi burde stadigvæk kunne kæmpe med om titlen, uagtet de to klubbers nuværende investeringsramme.
    Forskellen ligger i, at vi ser os selv som en europæisk klub, det gør de ikke. Og det koster bare penge, mange penge. At vi er hvor vi er nu, kan til dels tilskrives et uhørt omgang af skader til nøglespillere, samt en scoutingafdeling der ikke har ramt meget rigtigt, rigtig længe desværre.
    Her er jeg så ret uenig med dig i definitionen på "at satse stort" - resten kan vi fint blive enige om - men i min verden, så er det at satse i forretningsverdenen, at man laver store investeringer, i håb om et muligt afkast. FCK/PSE kører med faste budgetter og overskud på driften, både FCM og især Brøndby kører med gigantiske underskud år efter år, i håb om at det på sigt giver afkast. Det er satset efter min mening, og det jeg ville kalde "at satse stort". Skulle FCK/PSE agere på samme måde, så skruede vi tilsvarende op for det sportslige budget i FCK, lad os sige til 200 mio, for at komme op i en europæisk størrelse, hvor mulighederne for indtægter var tilsvarende store, men hvor risikoen også var der efter hvis "det store sats" glipper.

    Og, 200 mio er procentvis et retvisende tal, hvis man sammenligner med BØF's og FCM's budgetter og underskud og vores ditto. Jeg har desuden - og helt bevidst - undladt suggar daddy elementet, da det jo netop er den del, som har gjort de to klubbers "store sportslige satsninger" mulig. Derudover har FCM med vinterens salg flyttet sig rent økonomisk, så de reelt set, kan undfordre FCK's position, særligt hvis man lige skruer lidt ned for blusset. Jeg synes så også, at fyringen af Hørsholt, og omlægningen af direktionen, viser at man ikke har planer om at drosle ned sportsligt.
    Sidst redigeret af Devil : 15.02.18 kl. 12:21

  11. De følgende 3 brugere er enige:

  12. #37
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    296

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Jeg tænker faktisk at vi henter en målmand til 1. pladsen eller som minimum cirka samme kvalitet som Joronen og så lå de kæmpe om det. Stephan er blevet 36 og han bliver vores nye Kim.

    Til forsvaret skal der hentes en højre back og en central forsvare. Der skal være 8 forsvarspillere i truppen og med et salg af Ankersen (forventer jeg 100%) og et farvel til Anton, så mangler vi de to. Vavro og Luftner afgøre i dette forår, hvor god en central vi henter.

    Hvis Matic og Toutouh forlader os og Fischer bliver brugt mest i angrebet, så kan vi godt have plads til en enkelt ny spiller eller eventuelt to talenter til midten, men ellers skal pengen bruges længere fremme. Jeg tror Santander bliver! Dvs Santander, Fischer, Pieros og Holse til angrebet og her kunne vi godt bruge en Target mand, som back up for Santander.

    Dvs målmand: 10 millioner
    Højre back: 10-15 millioner
    Central forsvare: 5-20 millioner
    Midten tager vi forhåbentlig internt eller et stort talent i 5-10 millioner klassen
    Angrebet: 10-15 millioner og så en eller to hvis Santander ryger.

    Det bliver et dyrt vindue og de 40-70 millioner der skal bruges, får vi svært ved at hente hjem via Olsen, Ankersen og Matic!
    Jeg er ikke enig i at vi skal have flere "indkøb af målmænd i næste vindue. Det må være rigeligt at have Joronen og Andersen på den plads, suppleret med en målmand fra akademiet eller lignende, hvis Kim Christensen stopper.

    På Højre back, ville jeg foretrække at vi forlængende med Ankersen om muligt, og give ham trøje nummer 2. Ellers synes jeg vi skal ud og kigge langt efter en rutineret teknisk dygtig offensiv back.
    Problemet er at jeg hellere vil have skiftet i midterforsvaret, hvor jeg ikke synes Boilesens talenter kommer til sin ret. Vavro skal have mere tid og Eric Johansson skal vel væk som aftalt, når han er tilbage på sporet formmæssigt.
    Så det vil være rettidigt omhu at få en stærk centerforsvarer ind i sommerens vindue. Altså en ny nummer 4.
    Ståle plejer ikke at kunne køre to nye ind i forsvaret + målmand per vindue, så jeg vil helst vente med HB.

    Midtbanen kan holde, med en justering tror jeg. Hvis Matic bliver solgt, kan det skabe plads i truppen/budgettet.
    Der hvor jeg synes vi skal gå all in, er på angrebspladsen, hvor jeg ikke tror vi kan få forlænget med Santander.

    Hvem kunne så være emner til den plads til sommer?
    Der vil sikkert opstå nye situationer for mange spillere i løbet af foråret, men hvis vi skal gå efter en dansker, er der ikke mange at vælge i mellem.

    Hvis vi skal tage den gamle traver frem, så er Bendtner vel igen på tale?
    Så kunne vi have et angreb bestående af Fischer og Bendtner. Det lyder til at kunne sparke os tilbage til CL.
    Det kunne være en Berggren nede i Mainz, hvis han ikke blevet for dyr.

    Hvis vi skal kigge på dem, der har været forbi dansk fodbold tidligere, kunne Aron Johansen i Werder Bremen være en mulighed, da han mangler spilletid.
    En af dem jeg kunne forestille mig kunne gøre det fantastisk hos os er Isaac Thelin - https://www.transfermarkt.com/isaac-...spieler/201311
    Hvis ikke Anderlecht har tænkt sig at bruge ham efter udlån, håber jeg vi kan lave en handel.

    Er der andre der har spændende bud på en ny 9'er?

  13. De følgende 2 brugere er enige:

  14. #38
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Løven Se meddelelser
    Jeg er ikke enig i at vi skal have flere "indkøb af målmænd i næste vindue. Det må være rigeligt at have Joronen og Andersen på den plads, suppleret med en målmand fra akademiet eller lignende, hvis Kim Christensen stopper.

    På Højre back, ville jeg foretrække at vi forlængende med Ankersen om muligt, og give ham trøje nummer 2. Ellers synes jeg vi skal ud og kigge langt efter en rutineret teknisk dygtig offensiv back.
    Problemet er at jeg hellere vil have skiftet i midterforsvaret, hvor jeg ikke synes Boilesens talenter kommer til sin ret. Vavro skal have mere tid og Eric Johansson skal vel væk som aftalt, når han er tilbage på sporet formmæssigt.
    Så det vil være rettidigt omhu at få en stærk centerforsvarer ind i sommerens vindue. Altså en ny nummer 4.
    Ståle plejer ikke at kunne køre to nye ind i forsvaret + målmand per vindue, så jeg vil helst vente med HB.

    Midtbanen kan holde, med en justering tror jeg. Hvis Matic bliver solgt, kan det skabe plads i truppen/budgettet.
    Der hvor jeg synes vi skal gå all in, er på angrebspladsen, hvor jeg ikke tror vi kan få forlænget med Santander.

    Hvem kunne så være emner til den plads til sommer?
    Der vil sikkert opstå nye situationer for mange spillere i løbet af foråret, men hvis vi skal gå efter en dansker, er der ikke mange at vælge i mellem.

    Hvis vi skal tage den gamle traver frem, så er Bendtner vel igen på tale?
    Så kunne vi have et angreb bestående af Fischer og Bendtner. Det lyder til at kunne sparke os tilbage til CL.
    Det kunne være en Berggren nede i Mainz, hvis han ikke blevet for dyr.

    Hvis vi skal kigge på dem, der har været forbi dansk fodbold tidligere, kunne Aron Johansen i Werder Bremen være en mulighed, da han mangler spilletid.
    En af dem jeg kunne forestille mig kunne gøre det fantastisk hos os er Isaac Thelin - https://www.transfermarkt.com/isaac-...spieler/201311
    Hvis ikke Anderlecht har tænkt sig at bruge ham efter udlån, håber jeg vi kan lave en handel.

    Er der andre der har spændende bud på en ny 9'er?
    Umiddelbart kan jeg ikke se hvorfor vi skulle stå svækket hvis vi skiftede Ankersen ud med eksempelvis Gammelby i sommerens vindue.. Som begge spiller pt lavede jeg i hvert fald meget gerne det bytte, og så kender Skov og Gammelby jo hinanden fra SIF, så de ville formentlig meget hurtigt kunne finde ind i et godt samarbejde.. Det altoverskyggende mål for mig at se må dog være at finde en ny klasse centerforsvarer, men jeg tvivler stærkt på det kommer til at ske, da det formentlig ville sende Ståles yndling, Lüftner, ud på bænken... Og kunne man så få skibet Matic og evt. Gregus afsted, så kunne det selvfølgelig være fedt at få en rigtig dygtig, dynamisk CM ind som kan spille noget bold..

    Som ny 9'er gad jeg godt vi gik efter Berg.. Han har vel til sommer spillet et år i Saudi Arabien? og er forhåbentligt til den tid både blevet træt af tilværelsen dernede og har fået tjent lidt mønt.. Måske han kunne være til at lokke.. Et angreb med ham og Fischer ville i hvert fald have al den klasse jeg drømmer om..

  15. De følgende 2 brugere er enige:

  16. #39
    Tilmeldingsdato
    Jul 2016
    Indlæg
    299

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Umiddelbart kan jeg ikke se hvorfor vi skulle stå svækket hvis vi skiftede Ankersen ud med eksempelvis Gammelby i sommerens vindue.. Som begge spiller pt lavede jeg i hvert fald meget gerne det bytte, og så kender Skov og Gammelby jo hinanden fra SIF, så de ville formentlig meget hurtigt kunne finde ind i et godt samarbejde.. Det altoverskyggende mål for mig at se må dog være at finde en ny klasse centerforsvarer, men jeg tvivler stærkt på det kommer til at ske, da det formentlig ville sende Ståles yndling, Lüftner, ud på bænken... Og kunne man så få skibet Matic og evt. Gregus afsted, så kunne det selvfølgelig være fedt at få en rigtig dygtig, dynamisk CM ind som kan spille noget bold..

    Som ny 9'er gad jeg godt vi gik efter Berg.. Han har vel til sommer spillet et år i Saudi Arabien? og er forhåbentligt til den tid både blevet træt af tilværelsen dernede og har fået tjent lidt mønt.. Måske han kunne være til at lokke.. Et angreb med ham og Fischer ville i hvert fald have al den klasse jeg drømmer om..
    Jeg er enig med hensyn til Ankersen. Han har i denne sæson haft et mindre formdyk, og jeg tvivler på, at vi vil blive svækket ved, at sælge ham. Jeg ved dog ikke rigtig om Gammelby vil være svaret. Jeg kan sagtens se argumentet med ham og Skov over i den højre side, men hans stats er på ingen måde særlig imponerende. Jeg ved godt, at stats fortæller ikke alting, men med det forsvar vi har i øjeblikket, så kan man godt blive nervøs hvis vi skal have endnu en urutineret lottokupon, som ikke har prøvet det niveau som forventes i FCK. Vi kan potentielt stå med et forsvar næste sæson der hedder Bengtsson - Luftner - Vavro - Gammelby. Der skal ikke mere end en skade til Boilesen hvilket jo er ret sandsynligt desværre, og ingen ved vel hvordan og hvorledes Johanssons niveau er når han kommer tilbage efter sin skade, og om han nogensinde finder sit gamle niveau igen før dette forsvar bliver en realitet. Det forsvar tror jeg ikke vi kommer langt med, med mindre et par af disse spillere for alvor begynder ,at steppe op. Jeg så hellere, at man fandt noget interessant i udlandet et sted, gerne en med lidt erfaring. Han behøver ikke være 30+ men gerne en spiller som har prøvet lidt af hvert. Lidt det samme som vi egentlig har brug for i det centrale forsvar. Og så ved jeg ikke helt om en 32 årige Berg ville være løsningen i angrebet. Hvis Ståle fortsat insistere på, at spille med boldflyttere på den centrale midtbane som nu, så kommer vi ikke langt med det angreb. Dette har vi jo alt for oftest set i denne sæson hvor både Pavlovic og Pieros oftest har virket fejlcastet pga. vores evige trang til, at spille med lange bolde og indlæg. Men som du også selv skriver, så kunne en dynamisk central midtbanemand gerne med blik for det fremadrettet spil være meget interessant, og det kunne måske være med til, at løfte vores angrebsspil gevaldigt især når vi ikke spillere med de store gutter oppe i front.

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #40
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    1,224

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    De har lige accepteret en af de dyreste handler i FCK’s historie, med løn og sign-on nok i top 2! Det bør være svar nok til alle der forsøger at tale investerings lysten ned. Vi har kun set tegn på det modsatte, alligevel skal vi i perioder igennem trættende økonomiske dommedagsspekulationer. Desuden er den eneste måde jyderne kan få valuta for investeringer i klubben sportslig succes, så de har ikke råd til at skære i budgettet, særligt ikke når FCM og BØF satser stort.
    Læs hva jeg skriver , eneste bekymring JEG har. Hvem fanded snakker om domme dag ??? Jeg tror det har en konsekvens hvis vi ikke kommer i Europa. Mener at huske Ståle udtalt senest i sommer at det var nemmere at komme til Hørsholt om en evt spiller hvis man var kommet i gruppe spil.
    Sidst redigeret af Sir Lanng : 16.02.18 kl. 12:01

  19. #41
    Tilmeldingsdato
    Jun 2006
    Indlæg
    101

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Ståle Solbakken 2021-06-30

    MÅLMÆND
    Stephan Andersen 2019-12-31
    Jesse Joronen 2023-06-30
    FORSVAR
    Nicolai Boilesen 2020-06-30
    Erik Johansson 2021-06-30
    Pierre Bengtsson 2022-06-30
    Michael Lüftner 2022-06-30
    Denis Vavro 2022-06-30
    MIDTBANE
    William Kvist 2020-06-30
    Jan Gregus 2020-06-30
    Rasmus Falk 2020-06-30
    Aboubakar Keita 2020-12-31
    Carlos Zeca 2021-06-30
    Robert Skov 2022-06-30
    ANGRIBER
    Carlo Holse 2021-06-30
    Pieros Sotiriou 2022-06-30
    Jonas Wind 2022-06-30
    Viktor Fischer 2022-12-31

    Udløb
    Kim Christensen 2018-06-30
    Mikael Antonsson 2018-06-30
    Youssef Toutouh 2018-06-30

    Formentlig Solgt
    Robin Olsen 2020-06-30
    Peter Ankersen 2020-06-30
    Federico Santander 2020-06-30
    Mads Roerslev 2021-06-30
    Nicolaj Thomsen 2021-06-30
    Andrija Pavlovic 2021-06-30
    Uroš Matic 2021-06-30
    Sidst redigeret af mssg : 19.02.18 kl. 17:57

  20. #42
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    368

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af mssg Se meddelelser
    Solgt
    Robin Olsen 2020-06-30
    Peter Ankersen 2020-06-30
    Federico Santander 2020-06-30
    Mads Roerslev 2021-06-30
    Nicolaj Thomsen 2021-06-30
    Andrija Pavlovic 2021-06-30
    Uroš Matic 2021-06-30


    Solgt?? mener du ikke til salg?
    Øvre C'er

  21. De følgende 4 brugere er enige:

  22. #43
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...t-lovende-unge

    Nu ved jeg godt at vi har købt alt for meget potentiale i vores nuværende centerforsvarere, men måske vi skulle investere i endnu mere potentiale som rent faktisk spiller godt i Superligaen medmindre han allerede er for dyr for os.

  23. #44
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Hvis man synes, hvad vi betalte FCM for Pusic var overpris, skal man forvente det procentuelt samme overprisbeløb fra FCN. De vil ikke sælge til konkurrenter i ligaen, medmindre man lægger et vanvittigt højt beløb på bordet.

  24. #45
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Hvis man synes, hvad vi betalte FCM for Pusic var overpris, skal man forvente det procentuelt samme overprisbeløb fra FCN. De vil ikke sælge til konkurrenter i ligaen, medmindre man lægger et vanvittigt højt beløb på bordet.
    Forskellen på de to spillere må vel være at den ene er 19 år og et kæmpe talent. Han har vundet 71% af hans dueller i Superligaen i år. Den anden har ikke præsteret i Superligaen i lang tid.... CV er jo mesteren i at sælge dyrt men kontra hvad vi har givet for vores tjekkoslovakiske dynamiske duo så ville pengene måske have været bedre givet ud der....

  25. De følgende 2 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 4 users browsing this thread. (0 members and 4 guests)

Lignende emner

  1. Krystalkugle: Hvordan ender grundspillet 2017/2018
    By tobynator in forum De korte linier
    Svar: 79
    Sidste Meddelelse: 19.03.18, 09:22
  2. FCK Inside - 1. Februar 2018
    By Bakkedal in forum De korte linier
    Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 04.02.18, 01:07
  3. Inside 2018
    By Mgt09 in forum Home & Away
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 01.02.18, 22:17
  4. Træningslejr i Dubai Vinter 2018
    By Frederik in forum De korte linier
    Svar: 126
    Sidste Meddelelse: 01.02.18, 13:36
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •