Side 132 af 145 FørsteFørste ... 3282122129130131132133134135142 ... SidsteSidste
Viser resultater 1,966 til 1,980 af 2172

Emner: Til- og afgange, sommeren 2018

  1. #1966
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af scoring Se meddelelser
    Det ligner umiddelbart at vi laver en 'FCM anno 2017', og finder ud af efter et par kampe at en ny 'formation/spilopstilling' end regnet med er det der fungerer for os, ved at smide alle vores kanter ind i start 11'eren.

    Problemet er bare, at vi ingen kanter har tilbage på bænken - står vi ikke og mangler min. en kant?
    Time for Holse to Shine... Synes også vi mangler endnu en kreativ CM til når Falk ikke spiller. Synes Gregus ligner en yngre Kvist med et bedre spark og flere fejlafleveringer...

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #1967
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    392

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Skulle vi som forventet ryge ud til Atalanta, så håber jeg Ankersen bliver solgt og vi henter et talent, som Roerslev kan konkurrer med.
    Jeg tvivler nu meget på Roerslev ville gå sammen med et andet talent. Det er for farligt hvis du spørger mig, så ville det være bedre hvis det er muligt at få en ældre erfaren person, som måske ikke kan spille alle kampe.

    Derudover har jeg virkelig svært ved at se hvordan CM ser ud. Zeca er fast mand, og så Falk ved siden. Det ser ud til Thomsen har fået en fast plads, så kanter er Skov/Thomsen/Fischer(selvom det er primært angreb nu), og Falk kan være der. Men synes helt sikkert lige her ville et talent være et godt sted at få nogle ind. Jeg ved ikke hvordan det ser ud med vores yngre hold. Men måske skal hentes noget her.

    Ellers har jeg svært ved at se hvordan vores angreb fungere når Pieros også er tilbage. Virker lidt til vi har alt for mange folk der. Evt køre med 4-3-3? Og hvem er vores primære angribere? Det ser ud til Doye og Fischer kører det rent igennem, og fungere godt. Hvis vi går ud fra det er fast selvom Pieros kommer tilbage, så kunne det måske være, at komme af med Pieros, og få en central midt som måske også kan spille kanten?

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #1968
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af engulf Se meddelelser
    Derudover har jeg virkelig svært ved at se hvordan CM ser ud. Zeca er fast mand, og så Falk ved siden. Det ser ud til Thomsen har fået en fast plads, så kanter er Skov/Thomsen/Fischer(selvom det er primært angreb nu), og Falk kan være der. Men synes helt sikkert lige her ville et talent være et godt sted at få nogle ind. Jeg ved ikke hvordan det ser ud med vores yngre hold. Men måske skal hentes noget her.

    Ellers har jeg svært ved at se hvordan vores angreb fungere når Pieros også er tilbage. Virker lidt til vi har alt for mange folk der. Evt køre med 4-3-3? Og hvem er vores primære angribere? Det ser ud til Doye og Fischer kører det rent igennem, og fungere godt. Hvis vi går ud fra det er fast selvom Pieros kommer tilbage, så kunne det måske være, at komme af med Pieros, og få en central midt som måske også kan spille kanten?
    Det er netop den pointe, jeg er kommet med et par gange i tråden: Vores trup er sammensat efter det gamle system. Med det nye offensive system - og hurra for det! - er truppen skæv på flere områder.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  6. #1969
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    https://www.fck.dk/nyhed/keita-udlej...tabaek-fotball

    Keita udlejes til Stabæk til sommeren 2019. Vi kan hente ham hjem i januar, hvis vi vil.

    De ligner en god plan!


  7. #1970
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    I det nye system mangler vi et alternativ til Falk på den centrale midt. Jeg tror ikke, Ståle har så meget fidus til Thomsen centralt, og han mangler nok også noget rent fysisk for at kunne spille de hårde kampe centralt i en 4-mands midtbane. Derudover får vi formentlig snart Kodro i overskud. Skal vi helt op at ringe, kommer vi heller ikke uden om to nye backs. Ankersen og Boilesen har bare ikke det, der skal til.

  8. #1971
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Skal vi helt op at ringe, kommer vi heller ikke uden om to nye backs. Ankersen og Boilesen har bare ikke det, der skal til.
    Tvivler meget stærkt på, at vi kan opgradere på de to backs. Hvem skulle det være?

  9. De følgende 2 brugere er enige:

  10. #1972
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    https://www.fck.dk/nyhed/keita-udlej...tabaek-fotball

    Keita udlejes til Stabæk til sommeren 2019. Vi kan hente ham hjem i januar, hvis vi vil.

    De ligner en god plan!
    Forøvrigt ligger Stabæk pt. 3.-sidst i Tippeligaen, så det var i den grad vigtigt med tilbagekaldelsesklausulen til januar. Vi kan ikke have Keita gående i den næstbedste række i Norge, såfremt de rykker ud.

  11. De følgende 4 brugere er enige:

  12. #1973
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af okoronkwo Se meddelelser
    Tvivler meget stærkt på, at vi kan opgradere på de to backs. Hvem skulle det være?
    Det har jeg ikke noget godt bud på, men vi har været væsentlig bedre besat på posterne tidligere. Ankersen leverer jo egentlig en fin arbejdsindsats og kommer fint med frem i angrebene, men han kan bare ikke slå et ordentligt indlæg. Han pøver - men det bare ikke godt nok.

    Boilesen har jeg svært ved at greje. Han ligner ikke en back, og da slet ikke en FCK-back. Jeg synes ikke, han leverer på et tilfredsstillende niveau hverken defensivt eller offensivt. Han ligger oftest for langt fra sin modstander, når der skal forsvares, og han er ikke aggressiv nok i sine offensive løb. Måske er han bare for langsom, men han stopper som regel op, når der er en modstander foran ham. Jeg savner indlæg fra baglinien, eller som minimum at han slår det tidlige indlæg, når han ikke vil tage udfordringen. Ankersen prøver i det mindste, men det føler jeg ikke, at Boilesen gør.

  13. De følgende 3 brugere er enige:

  14. #1974
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    1,006

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Det har jeg ikke noget godt bud på, men vi har været væsentlig bedre besat på posterne tidligere. Ankersen leverer jo egentlig en fin arbejdsindsats og kommer fint med frem i angrebene, men han kan bare ikke slå et ordentligt indlæg. Han pøver - men det bare ikke godt nok.

    Boilesen har jeg svært ved at greje. Han ligner ikke en back, og da slet ikke en FCK-back. Jeg synes ikke, han leverer på et tilfredsstillende niveau hverken defensivt eller offensivt. Han ligger oftest for langt fra sin modstander, når der skal forsvares, og han er ikke aggressiv nok i sine offensive løb. Måske er han bare for langsom, men han stopper som regel op, når der er en modstander foran ham. Jeg savner indlæg fra baglinien, eller som minimum at han slår det tidlige indlæg, når han ikke vil tage udfordringen. Ankersen prøver i det mindste, men det føler jeg ikke, at Boilesen gør.
    Enig i dine betragtninger.

    Ankersen er god i nærmest alle spillets facetter, lige med undtagelse af indlæg, hvilket må siges at være en temmelig kritisk egenskab for en wingback........

    Boilesen udfordrer meget sjældent på egen hånd, og som type ser jeg ham mere som "spillende" centerforsvarer end som wingback - eller eventuelt som en defensiv wingback (lissom Niclas v2 eller Bergdølmo), men med en sådan type på holdet er det vigtigt at have en venstrebenet venstremidt, hvis ikke dén side af banen skal blive lukket totalt ned for indlæg.

  15. De følgende 2 brugere er enige:

  16. #1975
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Jeg har gjort mig lidt nogle tanker omkring hvad vores strategi bør være omkring transfers i dette vindue og de efterfølgende 1-2 vinduer.

    Vi har en del spillere med udløb i sommeren 2020, som derfor skal sælges omkring sommeren '19, hvis vi skal have en pæn sum for dem. I forsvaret er det Ankersen og Boilesen, og på midtbanen er det Falk, Gregus og Kvist.

    På venstre back har Boilesen en direkte back-up i form af Pierre, så man kunne godt lade Boilesen smutte allerede til nytår, så man har tid til at spille en ny og etableret back ind i stedet. Hvis Boilesen kan få nogle landskampe i løbet af efteråret, kan det være med til at skyde prisen op. Så kan man vente til sommeren '19 med Ankersen, både så Roerslev kan få tid til at bevise sig og få nogle flere kampe, men også så man ved, om man skal hente en back-up til Roerslev, eller om han skal være back-up lidt endnu.

    Som parentes angående forsvaret: Hvis man kan afskibe Lüftner til en pæn pris i dette vindue, og rykke Vesterlund op i førsteholdstruppen samtidigt som ”lærling”, kunne det måske være det optimale hvad angår forsvarssituationen. For udsigten til spilletid bliver mindre og mindre for hans vedkommende.

    På midtbanen ser det lidt anderledes ud. Kvist render ingen steder, så han sidder sin kontrakt ud indtil 2020. Falk og Gregus skal dog skydes af sted til den tid. Derfor kunne det være en god ide at sælge Gregus til vinter, og finde en ny central midt, der kan komme ind omkring start-11'eren. Så kan den nye spiller stå lidt i ”lære” hos Falk, inden han flyver afsted, og Keita kan træde ind som afløser for Gregus efter endt lejeophold i Norge.

    Hvad angår angribere: Hvis vi ryger ud til Atalanta, kan det måske være nøglen til at beholde Fischer indtil sommeren 2020. Dermed kan vi få gavn af ham i en sæson mere, hvor vi forhåbentlig kan spille CL-kval og forhåbentlig gruppespil. Så bliver der også sat et lidt større prisskilt på ham. Og så skal vi forlænge med Dame N'Doye.

    Og så skal vi vist så småt til at kigge efter et par målmænd, som kan presse Joronen på den lange bane. Kim C. bliver 40 om et år, og Stephan har kontraktudløb næste nytår. Plus han heller ikke bliver yngre.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  17. De følgende 6 brugere er enige:

  18. #1976
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    521

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Ødegaard rygtes til championship. Her kan vi til tider konkurrere.
    Og Ståle og Ødegaard har jo kendskab til hinanden, så jeg håber at man forsøger.
    Han er et kæmpe talent, som også ville skabe øget eksponering i ind- og udland. Jeg accepterer derfor en lejeaftale uden købsoption på denne.
    ["...det er jo FCK, det er ikke en eller anden lille ubetydelig klub..." - Kris Stadsgaard]

    "Martin Retov er ikke nogen ledertype, og det bliver han aldrig. Du kan ikke gøre en Skoda til en Mercedes". Citat: Ole Mørk

  19. De følgende 6 brugere er enige:

  20. #1977
    Tilmeldingsdato
    May 2014
    Indlæg
    383

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Det har jeg ikke noget godt bud på, men vi har været væsentlig bedre besat på posterne tidligere. Ankersen leverer jo egentlig en fin arbejdsindsats og kommer fint med frem i angrebene, men han kan bare ikke slå et ordentligt indlæg. Han pøver - men det bare ikke godt nok.

    Boilesen har jeg svært ved at greje. Han ligner ikke en back, og da slet ikke en FCK-back. Jeg synes ikke, han leverer på et tilfredsstillende niveau hverken defensivt eller offensivt. Han ligger oftest for langt fra sin modstander, når der skal forsvares, og han er ikke aggressiv nok i sine offensive løb. Måske er han bare for langsom, men han stopper som regel op, når der er en modstander foran ham. Jeg savner indlæg fra baglinien, eller som minimum at han slår det tidlige indlæg, når han ikke vil tage udfordringen. Ankersen prøver i det mindste, men det føler jeg ikke, at Boilesen gør.
    Det er en skrøne, at en FCK-back nødvendigvis skal være en sidelinjefræser. Ståle har benyttet så forskellige spillere som Bergdølmo, Niclas Jensen, Wendt, Bengtsson og Augustinsson. Det er klart, at Boilesen mere tilhører de første end de sidste, men det passer jo ganske fremragende til den stil holdet er ved at udvikle. Med flere offensive midtbanespillere skal backs ikke fanges så højt oppe som tidligere. Og samtidig er Boilesens fremragende pasningsspil med flade afleveringer ind i banen meget mere passende til holdets tekniske offensivspillere end de primitive indlæg til to tårne.

    Han har haft lidt problemer de seneste par måneder, men er ved at komme ovenpå igen både mentalt og fysisk, og har været glimrende de seneste tre kampe.

    Det er i meget høj grad danske topspillere som ham, der er værd at bygge det nye store FCK-hold op omkring.


  21. #1978
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Jeg har gjort mig lidt nogle tanker omkring hvad vores strategi bør være omkring transfers i dette vindue og de efterfølgende 1-2 vinduer.

    Vi har en del spillere med udløb i sommeren 2020, som derfor skal sælges omkring sommeren '19, hvis vi skal have en pæn sum for dem. I forsvaret er det Ankersen og Boilesen, og på midtbanen er det Falk, Gregus og Kvist.

    På venstre back har Boilesen en direkte back-up i form af Pierre, så man kunne godt lade Boilesen smutte allerede til nytår, så man har tid til at spille en ny og etableret back ind i stedet. Hvis Boilesen kan få nogle landskampe i løbet af efteråret, kan det være med til at skyde prisen op. Så kan man vente til sommeren '19 med Ankersen, både så Roerslev kan få tid til at bevise sig og få nogle flere kampe, men også så man ved, om man skal hente en back-up til Roerslev, eller om han skal være back-up lidt endnu.

    Som parentes angående forsvaret: Hvis man kan afskibe Lüftner til en pæn pris i dette vindue, og rykke Vesterlund op i førsteholdstruppen samtidigt som ”lærling”, kunne det måske være det optimale hvad angår forsvarssituationen. For udsigten til spilletid bliver mindre og mindre for hans vedkommende.

    På midtbanen ser det lidt anderledes ud. Kvist render ingen steder, så han sidder sin kontrakt ud indtil 2020. Falk og Gregus skal dog skydes af sted til den tid. Derfor kunne det være en god ide at sælge Gregus til vinter, og finde en ny central midt, der kan komme ind omkring start-11'eren. Så kan den nye spiller stå lidt i ”lære” hos Falk, inden han flyver afsted, og Keita kan træde ind som afløser for Gregus efter endt lejeophold i Norge.

    Hvad angår angribere: Hvis vi ryger ud til Atalanta, kan det måske være nøglen til at beholde Fischer indtil sommeren 2020. Dermed kan vi få gavn af ham i en sæson mere, hvor vi forhåbentlig kan spille CL-kval og forhåbentlig gruppespil. Så bliver der også sat et lidt større prisskilt på ham. Og så skal vi forlænge med Dame N'Doye.

    Og så skal vi vist så småt til at kigge efter et par målmænd, som kan presse Joronen på den lange bane. Kim C. bliver 40 om et år, og Stephan har kontraktudløb næste nytår. Plus han heller ikke bliver yngre.
    Enig i mange betragtninger. Bl.a. målmands-overvejelser, og ikke mindst at være realistisk omkring situationen med eksempelvis Boilesen og Ankersen.

    Et par indvendinger dog:

    * Tror du undervurderer sværhedsgraden i at afskibe både Lüftner og Gregus. Det er ikke sexede transferemner pt. Jeg er endda ret overbevist om at man er mere end klar til at sælge - oven i købet relativt billigt, men køberne er der simpelthen ikke.

    * Og så forstår jeg ikke helt din tese vedr. Fischer - at det skulle hjælpe os med at beholde ham, hvis vi ryger ud af EL? Kan godt se at et gruppespil vil åbne nogle øjne derude - men tror allerede der er rigeligt med opmærksomhed på Fischer.
    Og det kan vel også have en negativ effekt ikke at spille gruppespil; at Fischer simpelthen gerne vil videre til noget større snarest...

    Mit bud mht Fischer er; han ryger til sommer. MEDMINDRE, vi skal spille CL-kval. I så fald beholder man ham til vi ser om vi ryger i CL (a la Delaney).

    Zan

  22. De følgende 2 brugere er enige:

  23. #1979
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    287

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Et interessant spørgsmål ifm. Fischer er også hvad vi kan få for ham. Han er ung og samtidig nok en top 10-spiller i superligaens historie målt i kvalitet. Dertil har han disciplin (modsat Emre Mor eller Zidan), er en holdspiller (vel også modsat førnævnte) og bringer humør. Dertil har han bevist sig over længere tid (modsat Corner før Cardiff) og ham fyren fra FCM som blev solgt alt for dyrt. Hans tid i Ajax og landsholdskampe på et ret godt dansk landshold tæller op, men hans tid imellem Ajax og FCK tæller givetvis ned.

    Jeg synes transermarkedet er helt skørt for tiden, så jeg har intet bud. Men + 50 millioner er vel realistisk? Eller hvad?
    Politiken.dk om Brøndbys krise: - Borgmester Ib Terp fortæller til BT, at klubben har henvendt sig, for at høre om mulighederne for hjælp fra kommunen.

    »Men det har vi desværre ikke kunnet«.

  24. Den følgende bruger er enig i dette:

  25. #1980
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Jogo Bonito Se meddelelser
    Et interessant spørgsmål ifm. Fischer er også hvad vi kan få for ham. Han er ung og samtidig nok en top 10-spiller i superligaens historie målt i kvalitet. Dertil har han disciplin (modsat Emre Mor eller Zidan), er en holdspiller (vel også modsat førnævnte) og bringer humør. Dertil har han bevist sig over længere tid (modsat Corner før Cardiff) og ham fyren fra FCM som blev solgt alt for dyrt. Hans tid i Ajax og landsholdskampe på et ret godt dansk landshold tæller op, men hans tid imellem Ajax og FCK tæller givetvis ned.

    Jeg synes transermarkedet er helt skørt for tiden, så jeg har intet bud. Men + 50 millioner er vel realistisk? Eller hvad?
    Er det ikke alt for tidligt at begynde at tænke i salg af profiler som Fischer og Boilesen.. Vi er først lige ved at bygge et nyt hold op, og så går det ikke at sælge nogle af de vigtigste profiler i utide.. Med mindre vi får et eller andet uhørt bud a'la Sørloth.. I min verden giver det eksempelvis INGEN mening at tænke i et salg af Boilesen til januar, fordi vi potentielt kan score 10-15 mio mere i forhold til at vente et halvt år. Til januar er vi formentlig i tæt parløb med både FCM og BIF om guldet, så det eneste fokus skal være på at holde på profilerne og endda eventuelt at forstærke os.. Et mesterskab vil være SÅ meget mere værd end de 10-15 mio vi (måske) kan score yderligere på et januar-salg. Den økonomiske gevinst ved CL-gruppespil siger sig selv, men vejen til EL-gruppespil og +60 mio bliver også uendeligt meget nemmere ved at være mesterhold end ved at indtræde direkte i EL-kvalifikationen. Derudover kommer alle de synergier som et mesterskab bringer..

  26. De følgende 2 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Krystalkugle: Hvordan ender grundspillet 2017/2018
    By tobynator in forum De korte linier
    Svar: 79
    Sidste Meddelelse: 19.03.18, 09:22
  2. FCK Inside - 1. Februar 2018
    By Bakkedal in forum De korte linier
    Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 04.02.18, 01:07
  3. Inside 2018
    By Mgt09 in forum Home & Away
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 01.02.18, 22:17
  4. Træningslejr i Dubai Vinter 2018
    By Frederik in forum De korte linier
    Svar: 126
    Sidste Meddelelse: 01.02.18, 13:36
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •