Side 137 af 145 FørsteFørste ... 3787127134135136137138139140 ... SidsteSidste
Viser resultater 2,041 til 2,055 af 2172

Emner: Til- og afgange, sommeren 2018

  1. #2041
    Tilmeldingsdato
    Mar 2013
    Indlæg
    496

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af phillipo Se meddelelser
    Det er vel de færreste offensive spillere under Ståle der stråler fra dag 1. Fischer og Grønkjær er næsten de eneste jeg kan komme i tanke om. Resten har skulle bruge et halvt til helt år før de bliver godkendt af brugerne herinde. Selv PS der lavede 14 kasser sidste sæson er der stadig folk der ser ham solgt og som en skuffelse....
    Synes dog vi skal give kodro tid til at lærer holdet og spillestilen at kende.
    Jeg synes at han virker til at have en god spilforståelse og et godt touch på bolden.
    Hans medspillere skal lige lære hans løbemønstre samt at han søger 1 stolpe som Roerslev gjorde x 3.

    Men tror han får svært med at få spilletid så længe Fischer og Dame spiller som de gør
    Jamen enig ift. system.

    Jeg gentager mig selv lidt igen, problemet virker til at Kodro mangler deciderede spidskompetencer, og her mener jeg ikke man kan fremhæve spilforståelse, da alle fodboldspillere i FCK må antages at have dette. N'doye havde jo b.la en råstyrke fra dag et.

    Ift. Pieros så har han jo faktisk en decideret spidskompetence, og det er at komme frem til en masse afslutninger. Vi griner lidt af Jon Dahl, Ronaldo osv., men det er altså en evne som meget få fodboldspillere har. Det er ikke en kompetence jeg ser i Kodro. Men vi får se, sæsonen er knap nok begyndt.

    Fortryder helt jeg svarede, det er altså Req i skal give tæsk og ikke mig ;-)

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #2042
    Tilmeldingsdato
    Aug 2010
    Indlæg
    284

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af niknik Se meddelelser
    At allerede nu begynde at kaste "meh" og "ham skulle vi ikke have købt" efter Kodro er ikke bare useriøst - det er dumt. (omend en klassiker i visse kredse herinde. (Ndoye, Flopperico etc).
    Vi kan fint tage diskussionen op igen når han har været her en sæsons tid og vi/du har et ordenligt grundlag at dømme ham på.

    Mvh
    Nikolaj

    Han skal i hvert fald træne noget straffesparksteknik, for at gøre sig lidt mere populær.
    Også punkter som kioskdrift, snerydning og andre ting fungerer rigtig godt, fortæller Bjerregaard.

  4. #2043
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,304

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Mht. Kodro er jeg personligt helt på linje med dem, der er skuffede. Der kan selvfølgelig nå at ske meget og ikke nok med at han skal finde sig til rette på holdet og lære sine medspillere at kende, så kender medspillerne heller intet til ham. Så jeg har fuld forståelse for, at han skal have noget tid.
    Når det er sagt, så har jeg utroligt svært ved at få øje på hans kompetencer. Det er selvfølgelig også svært, når N’Doye har overstrålet ham og de svage straffespark gør også at man bliver noget mere skeptisk, men jeg mangler stadig at se hvad han kan.
    Er han god på dødbolde? Det kan selvfølgelig være svært at vurdere, når vi slår så dårlige indlæg og da Roerslev kom ind og slog sukkerbolde, gjorde Kodro det jo også meget godt.
    Er han god til at finde medspillerne? Ikke indtil videre i hvert fald og det der primært dukker op i hukommelsen, er fejlafleveringer.
    Er han bevægelig? Ikke rigtigt. Han ligner ikke en der søger dybe løb eller viger ret meget fra sin position. Han søger primært det forreste område i feltet. Det er der som sådan ikke noget galt i, men han får ofte ikke bidraget med noget fra den position.
    Er han teknisk god? Det har jeg heller ikke set noget til. En tidligere Brøndbyspiller udtalte ellers at han var en teknisk rigtig dygtig spiller med et fantastisk touch og et godt drive med bolden, ligesom han har en rigtig godt spark.
    Er han en god afslutter? Jeg ved kun, at han har svært ved at komme frem til afslutninger.
    Er han hurtig? Umiddelbart ikke.

    Man kan jo fortsætte listen, men det bliver man næppe klogere af. Indtil videre har Kodro ikke vist ret meget og han har vel kun kampen mod Stjarnan at trække på og det er ikke nok. Indtil videre er det eneste positive vel hans arbejdsindsats og selvom ingen gider glo på en ugidelig angriber, så giver jeg ikke særlig meget for angribernes arbejdsindsats, selvom det kan bidrage i presspillet. En spiller hvis spidskompetence er at være en tonser, har ikke meget at gøre i vores angreb og hører nok mest til ude vestpå i en anden jysk/tysk knoldesparkerklub. Tværtimod har jeg ikke noget imod en angriber, der sparer på kræfterne og bruger dem mere eksplosivt, på at positionere sig bedre eller på at tage flere løb i banen.

  5. De følgende 2 brugere er enige:

  6. #2044
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Det er lidt mærkeligt med Kodro, for som andre nævner, så kan man jo ikke pege på hans spidskompetencer. Det kunne man f.eks. med Pavlovic og Matic, som havde åbenlyse spidskompetencer, men som desværre manglede andet, så de aldrig kom op på højt niveau. Måske (jeg håber) er det et spørgsmål om tid for at han fysisk kommer i lidt bedre forfatning, måske også psykisk, og så han lærer spillestilen. Eller måske passer han bare ikke sammen med N'Doye, som måske tager de rum, som Kodro er vant til at tage?

    Jeg håber dog på, at den sportlige ledelse har gjort deres scouting ordentligt (jeg gider ikke diskutere deres evner), og at han ikke bare er en nulbon. En anden i tråden nævner Jon Dahl, og han var vel også lidt svært definere styrkerne på - måske er Kodro lidt samme type. Jeg synes i hvert fald, at han vist lidt af de samme egenskaber mod Stjarnan, hvor han også dukkede op med indersider og et hoved tæt på mål.

    Lad os undre os lidt over købet, men lad os også lige give ham tid til at komme i ordentlig fysisk (og psykisk) forfatning inden vi afskriver ham helt.

  7. De følgende 9 brugere er enige:

  8. #2045
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,164

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Det er lidt mærkeligt med Kodro, for som andre nævner, så kan man jo ikke pege på hans spidskompetencer. ...... En anden i tråden nævner Jon Dahl, og han var vel også lidt svært definere styrkerne på
    Er det nu helt rigtigt? John Dahl havde vel i hvert fald den spidskompetance, at han kom til virkeligt mange chancer.
    Sidst redigeret af guldsmed : 20.08.18 kl. 12:38
    Time flies like an arrow - fruit flies like a banana

    Landslollet burde ved førstkommende lejlighed
    kollektivt have moonet emiren af (røv)Qatar


    Jeg håber, at en af landsholdets bedste spillere i 2034 har taget navneforandring til Khashoggi


  9. De følgende 2 brugere er enige:

  10. #2046
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af guldsmed Se meddelelser
    Er det nu helt rigtigt? John Dahl havde vel i hvert fald den spidskompetance, at han komme til virkeligt mange chancer.
    Og at han var forholdsvis klinisk i boksen.

    I øvrigt blev der sammen med John Dahl også sagt at vi griner af Ronaldo, hvilket næppe er rigtigt. Medmindre man nyder når hans hold ikke gå videre i en turnering. Anyway, Ronaldo og Dahl var elendige eksempler...

  11. #2047
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af guldsmed Se meddelelser
    Er det nu helt rigtigt? John Dahl havde vel i hvert fald den spidskompetance, at han komme til virkeligt mange chancer.
    Jo jo. Min pointe er, at ser du på Jon Dahl så var han ikke specielt god på hovedet, han havde ikke noget specielt godt skud, han var ikke hurtig, han var ikke fysisk stærk osv osv osv, men som du siger, så kom han alligevel til chancer og scorede mål. Og så indgik han vel også ok i spillet. Jeg håber lidt, at Kodro er samme type, hvilket kampen mod Stjarnan kunne tyde en smule på. Hvis ikke, ja så kan Kodro jo reelt intet.

  12. De følgende 2 brugere er enige:

  13. #2048
    Tilmeldingsdato
    Jan 2006
    Indlæg
    851

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Tap In skrev denne i forbindelse med Kodros skifte. Der er en del data angående hans spil som kan hjælpe med at afklare om Kenan Kodro virkelig er den nye Jon Dahl Tomasson.

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #2049
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    756

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jo jo. Min pointe er, at ser du på Jon Dahl så var han ikke specielt god på hovedet, han havde ikke noget specielt godt skud, han var ikke hurtig, han var ikke fysisk stærk osv osv osv, men som du siger, så kom han alligevel til chancer og scorede mål. Og så indgik han vel også ok i spillet. Jeg håber lidt, at Kodro er samme type, hvilket kampen mod Stjarnan kunne tyde en smule på. Hvis ikke, ja så kan Kodro jo reelt intet.
    Jon Dahl havde da udtalte kompetencer. Fantastisk timing i feltet, stærk til at positionere sig også defensivt, fantastisk til at time dybdeløb var vel de 3 største. Det er altså en tosset sammenligning.
    Og så er der Kodro, dårlige straffespark og TapIn analyse der heller ikke er positiv læsning. Jeg er altså ikke fan, men det er jeg heller ikke helt af Pieros endnu, så måske mine standarder bare er for høje.
    Sidst redigeret af Something : 20.08.18 kl. 12:56

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #2050
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Something Se meddelelser
    Jon Dahl havde da udtalte kompetencer. Fantastisk timing i feltet, stærk til at positionere sig også defensivt, fantastisk til at time dybdeløb var vel de 3 største. Det er altså en tosset sammenligning.
    Og så er der Kodro, dårlige straffespark og TapIn analyse der heller ikke er positiv læsning. Jeg er altså ikke fan, men det er jeg heller ikke helt af Pieros endnu, så måske mine standarder bare er for høje.
    TapIn-analysen er jo ikke kun negativ. Hans 7 mål i La Liga i 16/17-sæsonen skal jo ses ifht., at han ikke spillede særligt meget:

    Citat Oprindeligt indsendt af TapIn
    Ser vi på det faktiske antal minutter Kodro fik i sæsonen og hans produktion, fortæller tallene os, at Kodro både i chanceproduktion og faktisk målproduktion lå omkring de 0,4 mål pr. 90 minutter. Tal der viser, at Kodro så absolut var en af Osasunas farligste mænd.

    Taget i betragtning, at Kodro spillede på et hold der lå sidst gennem næsten hele foråret og også var blandt ligaens ringeste i chanceproduktion, er 0,43 mål per 90 minutter en rigtigt pæn total. Især med tanke på, at Griezmann (0,47 mål per 90), Bale (0,44 mål per 90) og Neymar (0,41 mål per 90) lavede lignende tal for ligaens absolut bedste offensive hold.
    Og han blev topscorer i Grasshoppers sidste sæson, på trods af at han kun var der en halv sæson og primært spillede på kanten:

    Citat Oprindeligt indsendt af TapIn
    Set over hele sæsonen er det kun Nsamé fra Young Boys, Ajeti fra Basel og Schürpf fra Luzern der kan bryste sig af et pænere målsnit per 90 minutter. Med til den historie hører det jo også, at netop Young Boys, Basel og Luzern endte på rækkens tre øverste pladser henholdsvis 45, 30 og 15 point foran Grasshoppers på rækkens næstsidste plads. Ligesom det også skal nævnes, at Kodro i godt halvdelen af kampene for Grasshoppers havde udgangspunkt som wing.
    Så mens analysen viser, at han er sløj til en masse ting, er hans scoringsstatistik for de sidste to sæsoner faktisk rigtigt pæn. Jeg har også umiddelbart svært ved at få øje på hans kompetencer, men måske er sammenligningen med Jon Dahl ikke så skæv. Måske har de målnæsen som spidskompetence til fælles - og Jon Dahl var jo også til grin i løbet af sin karriere: https://www.chroniclelive.co.uk/spor...wards-13731116

    Jeg venter i hvert fald lige lidt med at afskrive ham. Det større problem ifht. angrebet er IMO, at det bliver meget svært at give både Kodro og Sotiriou særligt meget spilletid, når Fischer/N'Doye-duoen fungerer så godt.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  18. De følgende 6 brugere er enige:

  19. #2051
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,148

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Lad os undre os lidt over købet, men lad os også lige give ham tid til at komme i ordentlig fysisk (og psykisk) forfatning inden vi afskriver ham helt.
    Ståle gjorde det fra start af klart, at Kodro er en spiller, som ikke har fået det maksimale ud af sit potentiale i 2 år, og at Kodro derfor er en langsigtet investering.

    Ikke overraskende er forventningerne til Kodro helt i bund efter godt 1½ måned :o)

  20. De følgende 8 brugere er enige:

  21. #2052
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    297

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Det er lidt mærkeligt med Kodro, for som andre nævner, så kan man jo ikke pege på hans spidskompetencer. Det kunne man f.eks. med Pavlovic og Matic, som havde åbenlyse spidskompetencer, men som desværre manglede andet, så de aldrig kom op på højt niveau. Måske (jeg håber) er det et spørgsmål om tid for at han fysisk kommer i lidt bedre forfatning, måske også psykisk, og så han lærer spillestilen. Eller måske passer han bare ikke sammen med N'Doye, som måske tager de rum, som Kodro er vant til at tage?

    Jeg håber dog på, at den sportlige ledelse har gjort deres scouting ordentligt (jeg gider ikke diskutere deres evner), og at han ikke bare er en nulbon. En anden i tråden nævner Jon Dahl, og han var vel også lidt svært definere styrkerne på - måske er Kodro lidt samme type. Jeg synes i hvert fald, at han vist lidt af de samme egenskaber mod Stjarnan, hvor han også dukkede op med indersider og et hoved tæt på mål.

    Lad os undre os lidt over købet, men lad os også lige give ham tid til at komme i ordentlig fysisk (og psykisk) forfatning inden vi afskriver ham helt.
    Jon Dahl havde en hel unik evne til at placere sig korrekt på banen, og han var en klinisk afslutter.
    Det var ikke altid kønt, men effektivt.
    Her synes jeg forskellen er med Kodro.

    Hvis han en dag bliver en succes, så tror jeg at det bliver sin sin teknik, for placeringsevne har han kun udvist mod et hold fra Island.

    Det jeg synes vi har brug for hvis vi åbner for tilgange i dette eller kommende vinduer, er en spiller, der kan udfordre på fart og teknik.
    En Amon i Nordsjælland, Sabbi i Hobro eller som Zuma var det i sin storhedstid. Gerne en med evner på fløjen og i angrebet, så vi bliver ekstra svære at læse.

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

  23. #2053
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Løven Se meddelelser
    Jon Dahl havde en hel unik evne til at placere sig korrekt på banen, og han var en klinisk afslutter.
    Det var ikke altid kønt, men effektivt.
    Her synes jeg forskellen er med Kodro.

    Hvis han en dag bliver en succes, så tror jeg at det bliver sin sin teknik, for placeringsevne har han kun udvist mod et hold fra Island.

    Det jeg synes vi har brug for hvis vi åbner for tilgange i dette eller kommende vinduer, er en spiller, der kan udfordre på fart og teknik.
    En Amon i Nordsjælland, Sabbi i Hobro eller som Zuma var det i sin storhedstid. Gerne en med evner på fløjen og i angrebet, så vi bliver ekstra svære at læse.
    Altså Fischer :)

  24. De følgende 4 brugere er enige:

  25. #2054
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Altså Fischer :)
    Man kan aldrig få for mange Fischere!
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013


  26. #2055
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    890

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Man kan aldrig få for mange Fischere!
    Bare vi ikke får en Fisker!

  27. De følgende 14 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Krystalkugle: Hvordan ender grundspillet 2017/2018
    By tobynator in forum De korte linier
    Svar: 79
    Sidste Meddelelse: 19.03.18, 09:22
  2. FCK Inside - 1. Februar 2018
    By Bakkedal in forum De korte linier
    Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 04.02.18, 01:07
  3. Inside 2018
    By Mgt09 in forum Home & Away
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 01.02.18, 22:17
  4. Træningslejr i Dubai Vinter 2018
    By Frederik in forum De korte linier
    Svar: 126
    Sidste Meddelelse: 01.02.18, 13:36
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •