Side 57 af 145 FørsteFørste ... 7475455565758596067107 ... SidsteSidste
Viser resultater 841 til 855 af 2172

Emner: Til- og afgange, sommeren 2018

  1. #841
    Tilmeldingsdato
    Aug 2010
    Indlæg
    284

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Mon ikke der har været konsekvenser internt? F.eks. har han nu fået Holmstrøms ånde i nakken ved hver investering fremover. Mon ikke også, at der er bonusser som ikke udbetales? For ikke at tale om det kedelige i kun at være træner for et Europa League hold (hvis vi overhovedet kommer ind).

    Som jeg skrev tidligere, så er jeg med på at en gruppe herinde helst så ham pisket til blods i en gabestok og brændt levende på bålet som hævn for en dårlig sæson og kiksede indkøb. Eller i hvert fald fyret. Jeg fatter bare ikke hvorfor - jeg kan slet ikke se grunden udover ren "hævn" for nogle fejl, Ståle har begået. Jeg kan slet ikke se noget god grund til, at en fyring af Ståle og en kæmpe udskiftning i truppen skulle rykke os fremad. Tværtimod har de seneste år i superligaen netop lært os, at kontinuitet er vejen frem. FCM har lige vundet DM på at holde Thorup, hvor alle ville have ham fyret. BIF har fået kæmpe succes ved at holde fast i Coachs' vanvidstaktik og holde på stammen af spillere, ligesom FCN og AAB indenfor for få år har vundet titler på samme metode.

    Alle kan se, at vi har haft markant fremgang siden efteråret. Ingen (og gentager det som i flere andre indlæg) med forstand på dansk fodbold udover nogle brugere herinde ser det fornuftige i at fyre Ståle. Skal vi så virkelig bare smide ham på porten, fordi der absolut skal være en hård konsekvens? Det er jo decideret latterligt.

    Jeg er med på, at mange har mistet troen til ham især mht indkøb. Han skal også helst ramme rigtigt nu for, at jeg ikke skal miste troen på ham mht indkøb. Men han må da om nogen have sparet så meget kredit op, at en række fejlkøb ikke får ham fyret, når han åbenlyst (for alle andre end en gruppe herinde) er den helt rigtige mand på posten.
    Det tror jeg er dér vores uenighed bunder i. Kigger du, helt seriøst, tilbage på et forår som værende fremgang? Jeg er med på, at der kom lidt Fischer-effekt, men mesterskabsslutspillet viste jo netop, hvor lort vi var.

    2 nederlag til FCM. Det fjerde nederlag til bif. I træk! Nederlag i Aalborg. Og til sidst - en ekstrem vigtig kamp om en EL plads, mod et FCN hold der har solgt så mange profiler siden sidste sommer, hvor man ikke engang formår at sætte holdet op.

    Læg dertil at så mange spillere er faldet i niveau. Peter Ankersen, YT, Kvist, Robin Olsen mm. Kunne dette eventuelt skyldes trænerens manglende evner?

    Men okay. Når vi nu ryger ud til RB Leipzig i playoff runden og fortsætter vores takter fra denne sæson i ligaen, så sker der forhåbentlig noget. Jeg håber jeg jixner mig selv, men som tingene ser ud nu, så taler det ikke for et jinx.
    Også punkter som kioskdrift, snerydning og andre ting fungerer rigtig godt, fortæller Bjerregaard.

  2. De følgende 6 brugere er enige:

  3. #842
    Tilmeldingsdato
    Dec 2013
    Indlæg
    325

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser

    Og så den der sammenligning med større europæiske klubbers koefficient.. Jeg kan i den sammenhæng nævne at en klub som Sparta Prag så vidt jeg ved har en højere koefficient end os. For de store klubber i mindre lande er der altså ikke tale om en helt uhørt høj koefficient..
    Pointen med at fremhæve Marseille, Celtic, Galatasaray, AC Milan og Fenerbahce var netop, at det er klubber, der kontinuerligt er med i top 4 i deres respektive ligaer, og derfor - på samme måde som os - har regelmæssig mulighed for at spille i Europa. Og dem klarer vi os bedre end.
    Vil altid elske Ståle

  4. #843
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,148

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Debatten er bare mere nuanceret end som så, det må man nok erkende... Det er nemt for Ståles væbnere at finde argumenterne imod en fyring og dreje alting over på en pro-Ståle vinkling ligesom det er nemt for hans kritikere at gøre det modsatte.. Eksempelvis undskyldes han af sine tilhængere for at have overtaget et hold fra Ariel i dårlig forfatning, men de samme nævner ikke det mesterskab som han nærmest fik gratis foræret af Backe? Der er et hav af argumenter både for og imod, men det at vi overhovedet har diskussionen hænger selvfølgelig sammen med at det han har leveret i denne sæson langt fra er godt nok og at hans position derfor kan diskuteres.. Jeg har klart en tro på at vi kan finde en træner som kan få endnu mere ud af vores potentiale, men jeg er også klar tilhænger af at man giver Ståle en mulighed for at vise at han kan rette skuden op.. Hvis det fortsat halter igennem efteråret må han dog ud..

    Og så den der sammenligning med større europæiske klubbers koefficient.. Jeg kan i den sammenhæng nævne at en klub som Sparta Prag så vidt jeg ved har en højere koefficient end os. For de store klubber i mindre lande er der altså ikke tale om en helt uhørt høj koefficient..
    Til gengæld blev Sparta Prag kun nummer 5 i Tjekkiet i den forgangne sæson :)

  5. #844
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Kong jensen Se meddelelser
    Det tror jeg er dér vores uenighed bunder i. Kigger du, helt seriøst, tilbage på et forår som værende fremgang? Jeg er med på, at der kom lidt Fischer-effekt, men mesterskabsslutspillet viste jo netop, hvor lort vi var.

    2 nederlag til FCM. Det fjerde nederlag til bif. I træk! Nederlag i Aalborg. Og til sidst - en ekstrem vigtig kamp om en EL plads, mod et FCN hold der har solgt så mange profiler siden sidste sommer, hvor man ikke engang formår at sætte holdet op.

    Læg dertil at så mange spillere er faldet i niveau. Peter Ankersen, YT, Kvist, Robin Olsen mm. Kunne dette eventuelt skyldes trænerens manglende evner?

    Men okay. Når vi nu ryger ud til RB Leipzig i playoff runden og fortsætter vores takter fra denne sæson i ligaen, så sker der forhåbentlig noget. Jeg håber jeg jixner mig selv, men som tingene ser ud nu, så taler det ikke for et jinx.
    Altså du må meget undskylde, men hvis du ikke kan anerkende at der er sket en markant fremgang i spil og egentlig også i resultater i foråret, så er der jo reelt ikke noget at diskutere. Når du samtidig nævner Toutouh som ikke har spillet fordi han mentalt er helt væk med ikke gad skifte i vinters, Olsen der blev tidligt skadet og Ankersen der rent faktisk er blevet bedre end i efteråret som nogen der er faldet i niveau (med antagelsen af, at Ståle er en dårlig træner), så giver det om muligt endnu mindre mening.

    Jeg tror bare vi skal lukke denne diskussion og holde os til trådens emne, nemlig til- og afgange. Og da Ståle næppe er en afgang trods ønske fra flere, så er der ikke nogen grund til at fortsætte i dette spor.


  6. #845
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,164

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af topshot Se meddelelser
    Vi har lige overværet den største katastrofesæson i klubbens historie.
    Du har vist ikke været med så længe...
    Time flies like an arrow - fruit flies like a banana

    Landslollet burde ved førstkommende lejlighed
    kollektivt have moonet emiren af (røv)Qatar


    Jeg håber, at en af landsholdets bedste spillere i 2034 har taget navneforandring til Khashoggi



  7. #846
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Jinx13 Se meddelelser
    Pointen med at fremhæve Marseille, Celtic, Galatasaray, AC Milan og Fenerbahce var netop, at det er klubber, der kontinuerligt er med i top 4 i deres respektive ligaer, og derfor - på samme måde som os - har regelmæssig mulighed for at spille i Europa. Og dem klarer vi os bedre end.
    Det passer jo ikke. Marseille missede de europæiske kvalifikationspladser i både 2014 og 16. Galatasaray i 16. Milan i 14, 15 og 16. Fenerbahce i 13 og 14.

    Af de nævnte klubber det kun Celtic, som har været med hvert år de sidste mange år. Og de spiller i en om muligt endnu dårligere liga en Superligaen efter den anden storklub gik konkurs, og hvor der derfor ingen hjemlig modstand var.

    På baggrund af dine data giver det derfor ikke mening at sige, at FCK er bedre end de nævnte klubber.

  8. De følgende 2 brugere er enige:

  9. #847
    Tilmeldingsdato
    Aug 2010
    Indlæg
    284

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Altså du må meget undskylde, men hvis du ikke kan anerkende at der er sket en markant fremgang i spil og egentlig også i resultater i foråret, så er der jo reelt ikke noget at diskutere. Når du samtidig nævner Toutouh som ikke har spillet fordi han mentalt er helt væk med ikke gad skifte i vinters, Olsen der blev tidligt skadet og Ankersen der rent faktisk er blevet bedre end i efteråret som nogen der er faldet i niveau (med antagelsen af, at Ståle er en dårlig træner), så giver det om muligt endnu mindre mening.

    Jeg tror bare vi skal lukke denne diskussion og holde os til trådens emne, nemlig til- og afgange. Og da Ståle næppe er en afgang trods ønske fra flere, så er der ikke nogen grund til at fortsætte i dette spor.
    Hvordan skal jeg anerkende noget der er faktuelt forkert? Vi var 18 point bagefter i vinterpause og ender 27 point efter. Det er jo på ingen måde fremgang.

    Lad os bare lukke den, når det er sådan man ser verdenen.
    Også punkter som kioskdrift, snerydning og andre ting fungerer rigtig godt, fortæller Bjerregaard.

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #848
    Tilmeldingsdato
    Jul 2013
    Indlæg
    28

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Kong jensen Se meddelelser
    Hvordan skal jeg anerkende noget der er faktuelt forkert? Vi var 18 point bagefter i vinterpause og ender 27 point efter. Det er jo på ingen måde fremgang.

    Lad os bare lukke den, når det er sådan man ser verdenen.
    I forhold til vores målsætning er hele sæsonen ikke fremgang men vælger du at stykke den op i efterår og forår ja så er der faktuelt fremgang ellers burde vi være 36 point efter Midtjylland alt under det vil være faktuelt fremgang i forhold til efteråret

    Ser vi bort fra point som selvfølgelig er alfa og omega dette er FC muh vil et godt eksempel på ja så har vores præstation været klart med pil op

    lidt mere tur i nogle af kampene i foråret havde vores pointhøst været højere hvilket ret beset havde været fortjent men kynisme i fodbold er alt og den kynisme er vi normalt suveræn til at mestre men ikke denne sæson og det har kostet desværre har FC muh lært det i deres to guldsæsoner desværre.

  12. #849
    Tilmeldingsdato
    Aug 2010
    Indlæg
    284

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Lechef75 Se meddelelser
    I forhold til vores målsætning er hele sæsonen ikke fremgang men vælger du at stykke den op i efterår og forår ja så er der faktuelt fremgang ellers burde vi være 36 point efter Midtjylland alt under det vil være faktuelt fremgang i forhold til efteråret

    Ser vi bort fra point som selvfølgelig er alfa og omega dette er FC muh vil et godt eksempel på ja så har vores præstation været klart med pil op

    lidt mere tur i nogle af kampene i foråret havde vores pointhøst været højere hvilket ret beset havde været fortjent men kynisme i fodbold er alt og den kynisme er vi normalt suveræn til at mestre men ikke denne sæson og det har kostet desværre har FC muh lært det i deres to guldsæsoner desværre.
    Ej stop nu. Det er altså ikke hardcore diskret matematik det her.

    Vi havde X point op til FCM i vinter. Nu har vi X+Y. Fremgang havde været et formindsket forspring. Altså X-Y.
    Også punkter som kioskdrift, snerydning og andre ting fungerer rigtig godt, fortæller Bjerregaard.

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #850
    David_T er offline Occasionally wears a hat
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    2,506

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    I efteråret var vores pointgennemsnit 1,37, i foråret var det 1,88.

    I efteråret vandt vi 7 af 19 kampe, tabte 7 og spillede 5 uafgjort, i foråret vandt vi 10 af 17, tabte 5 og havde 2 uafgjorte.

    I efteråret havde vi en måldifference på +8, i foråret en måldifference på +10.

    Det er ikke hardcore matematik, det er fremgang.


  15. #851
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af David_T Se meddelelser
    I efteråret var vores pointgennemsnit 1,37, i foråret var det 1,88.

    I efteråret vandt vi 7 af 19 kampe, tabte 7 og spillede 5 uafgjort, i foråret vandt vi 10 af 17, tabte 5 og havde 2 uafgjorte.

    I efteråret havde vi en måldifference på +8, i foråret en måldifference på +10.

    Det er ikke hardcore matematik, det er fremgang.
    Men stadig langt under vanlig FC København standard.
    Vi var dårlige før jul og vi var dårlige efter jul.
    Dårlig+dårlig=(indsæt svar her)

  16. De følgende 4 brugere er enige:

  17. #852
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg tror bare vi skal lukke denne diskussion og holde os til trådens emne, nemlig til- og afgange. Og da Ståle næppe er en afgang trods ønske fra flere, så er der ikke nogen grund til at fortsætte i dette spor.
    Jeg synes ikke der er grund til at lukke en diskussion, der umiddelbart interesserer ret mange. Den blusser jo op af en grund og hvis vi ikke kan diskutere det herinde, giver det vel ikke mening at have et forum.

    At det her skulle være et særligt dårligt tidspunkt at fyre Ståle, køber jeg ikke. Fyrer man sin træner, eller hvis træneren selv smutter, kommer der jo uanset hvad, en periode hvor træneren skal indføre sine egne idéer og spillestil. Det kan man næppe komme udenom, uanset hvor godt man forsøger at time det. I min optik er det her tidspunkt reelt meget passende.

    Jeg er helt enig i, at der har været fremskridt her i foråret (hej Bård). Både spillemæssigt og resultatmæssigt. Der har dog stadig været store udfald og det har ikke været godt nok. Vores spil har stadig store mangler på mange områder og denne sæson skulle nok mest af alt være en genopbygningssæson, men det der er bygget op indtil nu, er ikke voldsomt imponerende.

    Offensivt har vi stadig mangler og det er især tydeligt når vi møder hold, der kan stå kompakt i defensiven. Det så vi mod Nordsjælland, der reelt ikke skaber en chance og mod Aab hvor vores spil aldrig fungerede.
    Defensivt er der også store udfald og her behøves vel ikke eksempler, selvom der har været fremgang.
    Et område der også har kostet dyrt, har været den manglende bredde i truppen. I de kampe, hvor en spiller måske har underpræsteret og vi lige mangler det sidste, har der ikke været nogen fra bænken, der har kunne hæve niveauet.

    Det der så allerede er bygget op, er ret skrøbeligt. Ankersen, der har præsteret bedre i foråret, smutter nok, mens Boilesen, der stadig ikke har indfriet sit potentiale, leger også med tanken om at smutte.
    I forsvaret har vi nu fået Papagiannopoulus, men alt tyder dog på, at det stadig skal være Vavro og Lüftner, der ikke har niveauet (endnu).
    På venstrekanten er vi altafhængige af Fischer og en skade til ham, vil være ødelæggende for vores offensiv, da Thomsen ikke har brilleret på pladsen. Centralt har Zeca præsteret stærkt og med Kvist som backup, er det vel reelt den plads, der er mindst skrøbelig. Den anden centrale plads er dog en af de mest skrøbelige på holdet lige nu, da ingen spiller for alvor, har formået at slå igennem her. Falk er den der er tættest på, men han er bedst på højrekanten, der nu huserer Skov og han har ikke niveauet (endnu).
    I angrebet har vi kun to etablerede angribere og en ung spiller der kan komme ind og bidrage.

    Jeg er med på, at man altid vil være udsat på et par positioner, men hos os gælder det, at vi er udsatte på de fleste positioner og hvis spillet i en kamp ikke fungerer, så kan vi godt nok ikke gøre ret meget for at ændre det. Som jeg ser det, står vi kun marginalt bedre, end vi gjorde i starten af sidste sæson og så mener jeg ikke man kan sige, at der er bygget særlig meget op.

    Derfor kan jeg ikke se, at en ny træner nu vil ødelægge særlig meget stabilitet. Derimod er der ikke ret meget, der kan gå tabt. En ny træner vil nok have lettere ved at indføre sine egne idéer nu, end hvis vedkommende overtog et velfungerende hold, der er bygget op omkring en bestemt spillestil.

    Jeg er dog af den opfattelse, at Ståle sagtens kan føre holdet tilbage på rette spor, men jeg kan godt forstå dem, der gerne vil have, at den rædderlige sæson skal have konsekvenser og også dem der gerne vil se noget nyt. Spillet i ligaen (hos topholdene) har udviklet sig og det er muligt, at tiden er løbet fra Ståles spillestil, der ellers har tjent os godt og også har udviklet sig på nogle områder, men som fundamentalt er den samme. Vi ser jo netop, at andre trænere i øjeblikket opnår mere med meget mindre og jeg synes ikke man skal lukke øjnene for, hvor mange ressourcer vi faktisk har og hvordan de ikke bliver formidlet særlig godt.

    Ståles tidligere succes kan ingen tage fra ham. Ingen har haft så meget succes som ham og de internationale resultater taler deres tydelige sprog. Selvom vi har mange ressourcer herhjemme, så blegner de, i forhold til de hold vi gerne vil konkurrere med i Europa. Kan Ståle skabe hold, der kan have et topniveau, hvor de kan konkurrere i Champions League, så accepterer jeg gerne de hold, hvor bundniveauet end ikke rækker til at kæmpe med om mesterskabet. Men jeg synes dog stadig debatten er meget relevant og interessant for det er også utopi at tro, at Ståle er den eneste, der kan gøre det.

  18. De følgende 13 brugere er enige:

  19. #853
    Tilmeldingsdato
    Aug 2010
    Indlæg
    284

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af David_T Se meddelelser
    I efteråret var vores pointgennemsnit 1,37, i foråret var det 1,88.

    I efteråret vandt vi 7 af 19 kampe, tabte 7 og spillede 5 uafgjort, i foråret vandt vi 10 af 17, tabte 5 og havde 2 uafgjorte.

    I efteråret havde vi en måldifference på +8, i foråret en måldifference på +10.

    Det er ikke hardcore matematik, det er fremgang.

    Det er netop ikke fremgang når den skal ses relativt ift. de resterende hold. Midtjylland var bedre end os - både efterår og forår.
    Også punkter som kioskdrift, snerydning og andre ting fungerer rigtig godt, fortæller Bjerregaard.

  20. De følgende 2 brugere er enige:

  21. #854
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    343

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Kong jensen Se meddelelser
    Det er netop ikke fremgang når den skal ses relativt ift. de resterende hold. Midtjylland var bedre end os - både efterår og forår.
    Altså, man kan ikke have fremgang, hvis nogle andre stadig er bedre? Er det korrekt forstået?

    Så når jeg har forbedret min tid på 10 km løb fra 40 min. til 35 min., så er det slet ikke fremgang? Fordi Mo Farah goddammit stadig løber under 30?

  22. De følgende 2 brugere er enige:

  23. #855
    Tilmeldingsdato
    Aug 2010
    Indlæg
    284

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af VillaMan Se meddelelser
    Altså, man kan ikke have fremgang, hvis nogle andre stadig er bedre? Er det korrekt forstået?

    Så når jeg har forbedret min tid på 10 km løb fra 40 min. til 35 min., så er det slet ikke fremgang? Fordi Mo Farah goddammit stadig løber under 30?
    Hvis du kæmper mod ham om den samme titel, og har en selvforståelse der medvirker til dette, så må du også forvente at blive sammenlignet med ham.
    Også punkter som kioskdrift, snerydning og andre ting fungerer rigtig godt, fortæller Bjerregaard.

  24. De følgende 2 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Krystalkugle: Hvordan ender grundspillet 2017/2018
    By tobynator in forum De korte linier
    Svar: 79
    Sidste Meddelelse: 19.03.18, 09:22
  2. FCK Inside - 1. Februar 2018
    By Bakkedal in forum De korte linier
    Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 04.02.18, 01:07
  3. Inside 2018
    By Mgt09 in forum Home & Away
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 01.02.18, 22:17
  4. Træningslejr i Dubai Vinter 2018
    By Frederik in forum De korte linier
    Svar: 126
    Sidste Meddelelse: 01.02.18, 13:36
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •