Side 121 af 145 FørsteFørste ... 2171111118119120121122123124131 ... SidsteSidste
Viser resultater 1,801 til 1,815 af 2172

Emner: Til- og afgange, sommeren 2018

  1. #1801
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af shs Se meddelelser
    Eller også har de ganske enkelt ikke psyken til at præstere under pres...
    Eller også har Ståle købt en spiller med et stort potentiale og talent som han tænkte han kunne/kan ændre til en helt anden type spiller end den spiller han oprindeligt købte???? Heller ikke mange kanter/wings som Ståle har udviklet og solgt videre med succes udover Verbic

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #1802
    Tilmeldingsdato
    Apr 2016
    Indlæg
    17

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Hvis den bliver lukket, er det virkelig et fedt salg. Især økonomisk, men også fordi vi - igen - viser, vi kan sælge spillere til de store ligaer.
    Der er sikkert en FitnessDK-afskrivning, der skal ordnes, men jeg håber godt nok, at salget er så meget mere, end der er budgetteret med, at det betyder, at Ståle får lov til at hente den dynamiske 8'er, det her hold skriger så meget efter. Især når nu han ikke vil bruge Thomsen derinde.

  4. De følgende 5 brugere er enige:

  5. #1803
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    813

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Skal vi ikke til at stoppe den der søgte sammenhæng mellem, at hvis vi sælger en spiller, så får vi råd til en anden? Som nu med mange, der håber, at et storsalg af Robin Olsen giver penge til en central midtbanespiller.

    Jeg kan ikke se noget i historien, der peger på, at det hænger sådan sammen i København. Måske i provinsklubber fra den københavnske vestegn og vestover hænger det sådan sammen, at når man har solgt en spiller, så har man råd til en anden. Men så ensidigt er det ikke hos os.

    Vi kan klandre Ståle og klubben for meget skidt, men bestemt ikke for økonomisk smalhans, når mulighederne på markedet opstår. Det handler bare om, at de rette muligheder skal være der. Da Viktor Fischer blev en mulighed, slog man til - uanset at der måske ikke var budgetteret med en ny angriber på det tidspunkt. Da Andreas Bjelland bød sig til, slog man til, selvom man var erklæret tilfreds med forsvarssituationen. Da Nicolai Boilesen, Jores Okore og Nicolaj Thomsen blev mulige, slog man til, selvom de på den korte bane ikke opfyldte noget stort behov i truppen. Det har vi set mange eksempler på efterhånden.

    Ståle har et ganske fint økonomisk råderum til at hente de spillere, han har brug for, og det er jo efterhånden reglen frem for undtagelsen, at en ny spiller til FC København koster 15 mio. kr. eller mere. Prisen for den økonomiske frihed er, at der engang imellem skal løbe nogle midler den anden vej fra store salg til at dække det transferunderskud, som der som udgangspunkt er i FC København.

    Hvis vi endelig skal tale om, hvad pengene fra Robin O-salget skal "gå til", er en langt mere aktuel udfordring for Ståle og den sportslige ledelse at nå Europa League-gruppespillet, hvor der er tre kvalifikationsrunder endnu. Da vi missede EL-gruppespillet i 2015, betød det en nedjustering af omsætningen på 50 mio. kr. og af bundlinjen på 30 mio. kr.
    Som børsnoteret selskab med en aktuelt lav tillid fra investorerne (fiaskoen og stor nedjustering med Fitness DK + svigtende resultater i FCK) må vi nok forvente, at størstedelen af overskuddet fra et eventuelt stort salg af Robin Olsen "reserveres" til at dække de manglende indtægter fra et eventuelt misset EL-gruppespil, som med holdets nuværende form og de potentielle modstandere i kvalifikationen in mente må betragtes som et ikke usandsynligt udfald.


  6. #1804
    Tilmeldingsdato
    May 2014
    Indlæg
    383

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af jooness Se meddelelser
    Skal vi ikke til at stoppe den der søgte sammenhæng mellem, at hvis vi sælger en spiller, så får vi råd til en anden? Som nu med mange, der håber, at et storsalg af Robin Olsen giver penge til en central midtbanespiller.

    Jeg kan ikke se noget i historien, der peger på, at det hænger sådan sammen i København. Måske i provinsklubber fra den københavnske vestegn og vestover hænger det sådan sammen, at når man har solgt en spiller, så har man råd til en anden. Men så ensidigt er det ikke hos os.

    Vi kan klandre Ståle og klubben for meget skidt, men bestemt ikke for økonomisk smalhans, når mulighederne på markedet opstår. Det handler bare om, at de rette muligheder skal være der. Da Viktor Fischer blev en mulighed, slog man til - uanset at der måske ikke var budgetteret med en ny angriber på det tidspunkt. Da Andreas Bjelland bød sig til, slog man til, selvom man var erklæret tilfreds med forsvarssituationen. Da Nicolai Boilesen, Jores Okore og Nicolaj Thomsen blev mulige, slog man til, selvom de på den korte bane ikke opfyldte noget stort behov i truppen. Det har vi set mange eksempler på efterhånden.

    Ståle har et ganske fint økonomisk råderum til at hente de spillere, han har brug for, og det er jo efterhånden reglen frem for undtagelsen, at en ny spiller til FC København koster 15 mio. kr. eller mere. Prisen for den økonomiske frihed er, at der engang imellem skal løbe nogle midler den anden vej fra store salg til at dække det transferunderskud, som der som udgangspunkt er i FC København.

    Hvis vi endelig skal tale om, hvad pengene fra Robin O-salget skal "gå til", er en langt mere aktuel udfordring for Ståle og den sportslige ledelse at nå Europa League-gruppespillet, hvor der er tre kvalifikationsrunder endnu. Da vi missede EL-gruppespillet i 2015, betød det en nedjustering af omsætningen på 50 mio. kr. og af bundlinjen på 30 mio. kr.
    Som børsnoteret selskab med en aktuelt lav tillid fra investorerne (fiaskoen og stor nedjustering med Fitness DK + svigtende resultater i FCK) må vi nok forvente, at størstedelen af overskuddet fra et eventuelt stort salg af Robin Olsen "reserveres" til at dække de manglende indtægter fra et eventuelt misset EL-gruppespil, som med holdets nuværende form og de potentielle modstandere i kvalifikationen in mente må betragtes som et ikke usandsynligt udfald.
    Du har helt ret i, at det ikke fungerer sådan i København, men at hævde det kun er små vestegnsklubber, der kunne fristes til at tænke sådan er altså ikke rigtigt. Det kunne også være en ambitiøs klub, der gerne vil opnå bedre sportslige resultater.

    Det er korrekt, at man i FCK formentlig arbejder med et spillerbudget på 120-130 millioner, der ikke forandrer sig nævneværdigt af evt. salg, der til gengæld kommer ind på indtægtssiden. Det er sikkert også rigtigt, at man hellere vil lappe på evt. kikset europæisk deltagelse eller hælde pengene i egen lomme som udbytte.

    Men det er altså lettere grotesk at høre Ståle så sent som for en uge siden sige, at pengene næsten er brugt op, når man er på vej mod et tre-cifret transferoverskud og helt åbenlyst har akutte problemer på banen.

    Du nævner en række eksempler og selvfølgelig kan man slå til, hvis den rette mulighed byder sig. Men bortset fra Fischer har de nævnte transfer næppe krævet noget ekstraordinært og endvidere blev Fischer hentet som erstatning for Verbic med et transferoverskud til følge.

    Klubbens ejere er nødt til at beslutte sig for, hvad de reelt vil med FCK. Vil de som det ser ud lige akkurat køre med det fornødne budget og så håbe på det går? Eller vil man erkende, at for at distancere sig fra andre hold i ligaen og være konkurrencedygtige internationalt kræver det større investeringer? Sidstnævnte burde være den helt oplagte løsning med tanke på, hvor vigtigt europæisk deltagelse og gode transfers er for det samlede overskud - og dermed i sidste ende ejernes egen pengepung.

  7. De følgende 5 brugere er enige:

  8. #1805
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    297

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af jooness Se meddelelser
    Da Andreas Bjelland bød sig til, slog man til, selvom man var erklæret tilfreds med forsvarssituationen
    Bjelland var jo ikke noget der lige pludselig opstod. Der var samtaler over en længere periode. Og fordi Ståle udadtil melder ud, at man er tilfreds med forsvarssituationen, er det ikke det samme som, at han rent faktisk mener det. Skal han melde ud, at han ikke tror på hans nuværende spillere, og samtidig proklamere at han er i marken efter en CB og har penge der brænder i lommen? Ståle har tit meldt noget ud, som man ikke skal lægge for meget i. Det er spin.
    HSV fans: You did a great job supporting your team! Much better than Bayern, Schalke and Dortmund - Die Stimmung der Dänen war echt super - 4000 dänen machen mehr lärm als der rest!

  9. De følgende 4 brugere er enige:

  10. #1806
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    813

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af mikzki Se meddelelser
    Bjelland var jo ikke noget der lige pludselig opstod. Der var samtaler over en længere periode. Og fordi Ståle udadtil melder ud, at man er tilfreds med forsvarssituationen, er det ikke det samme som, at han rent faktisk mener det. Skal han melde ud, at han ikke tror på hans nuværende spillere, og samtidig proklamere at han er i marken efter en CB og har penge der brænder i lommen? Ståle har tit meldt noget ud, som man ikke skal lægge for meget i. Det er spin.
    Der er uden tvivl masser af spin, men i det konkrete tilfælde må man spørge sig selv om: Havde man hentet en anden stopper, hvis ikke Bjelland var en mulighed? Det tror jeg personligt ikke. Så havde man kørt med det nuværende setup. Men fordi Bjelland - en spiller normalt uden for vores rækkevidde - bliver en mulighed, så handler man.

    Det samme gælder en eventuel forstærkning til midtbanen. Det handler ikke om, hvorvidt Robin Olsen sælges for 15, 30, 60 eller 90 mio. kr. Det handler om, at 1) Ståle identificerer et behov på midtbanen og overvejer, hvad en eventuel ny spiller vil gøre ved situationen for spillere som Gregus, Kvist, Keita og Thomsen, og 2) at man så kan finde den spiller, som reelt kan leve op til de formentlig høje krav, som man vurderer den spiller skal kunne opfylde.

    Det er ikke for at negligere behovet for en midtbaneforstærkning, og jeg synes også, vi under alle omstændigheder skal glæde os over at kunne lave et åbentbart freak-salg af en lidt over gennemsnittet keeper. Jeg vil bare mene, at det er fejlagtigt at tro/håbe, at de to ting hænger meget sammen eller kommer til at hænge meget sammen.

  11. #1807
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    368

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af jooness Se meddelelser
    Som børsnoteret selskab med en aktuelt lav tillid fra investorerne (fiaskoen og stor nedjustering med Fitness DK + svigtende resultater i FCK) må vi nok forvente, at størstedelen af overskuddet fra et eventuelt stort salg af Robin Olsen "reserveres" til at dække de manglende indtægter fra et eventuelt misset EL-gruppespil, som med holdets nuværende form og de potentielle modstandere i kvalifikationen in mente må betragtes som et ikke usandsynligt udfald.
    Hmmm …. aktien er steget det sidste halve år på trods af salget af FDK og den medfølgende nedjustering samt udbetaling af udbytte til aktionærerne. Så jeg tror ikke at tilliden er lav.
    Øvre C'er

  12. #1808
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    2,326

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af topshot Se meddelelser
    Du nævner en række eksempler og selvfølgelig kan man slå til, hvis den rette mulighed byder sig. Men bortset fra Fischer har de nævnte transfer næppe krævet noget ekstraordinært og endvidere blev Fischer hentet som erstatning for Verbic med et transferoverskud til følge.
    Jeg gætter på, at du snakker om overgangssummen, for det har i den grad kræver noget ekstraordinært på lønbudgettet. Alene Bjelland er noget af en udskrivning, som man kan læse her, som Superligaens suverænt løntungeste spiller. Derudover er det næppe sandsynligt, at Fischer, Boilesen, Okore, Thomsen, Zeca og andre er gået vildt og voldsomt ned i deres helt sikkert gode løn hos deres tidligere klubber, selvom de naturligvis ikke får det samme, som de har gjort.

    Man kan ikke uden videre gå ud fra at kun overgangssummer er en udfordring. Umiddelbart vil jeg faktiske gætte på at lønnen næsten er en større udfordring, fordi det i længden sagtens kan overstige overgangssummerne. Forresten ved ingen af os strengt taget, om Ståle snakkede om budgettet til overgangssummer eller lønninger. Det ville i hvert fald være en del mere sikkert at budgettere med, at Robin Olsens løn forsvinder fra regnskabet, når nu man kender den.

    I øvrigt, som Jooness skriver bliver det næppe et problem med økonomiske midler, hvis man finder den helt rigtige spiller på markedet.
    Jeg har været anfører som 2. års gennem alle ungdomsrækker og mener også, at jeg er berettiget til at blive det på førsteholdet en dag, når jeg har fået erfaringen - Thomas Delaney, 2010.
    Gandhi's Avatar

  13. De følgende 2 brugere er enige:

  14. #1809
    Tilmeldingsdato
    Feb 2004
    Indlæg
    615

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Så bekræfter ståle det også
    https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...ensker/7243072

    Stadig absurd mange penge for en lidt-over-middel målmand. Ståle må grine hele vejen hen til banken efter at have fået små 4 gange hans reele værdi i hus.
    Og held og lykke til robin og tillykke med en forventelig massiv lønforhøjelse
    Messias har givet ordet skandaledommer helt ny betydning!!!!


  15. #1810
    Tilmeldingsdato
    Oct 2007
    Indlæg
    82

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Som jeg læste Ståle, kommer der en central midt hvis vi kommer i Europa League gruppespillet. Ellers tror jeg han er tilfreds med truppen. Hvilket jeg i princippet godt kan forstå.

    Giv Falk 10 kampe i træk på den centrale midtbane, med en masse coaching og jeg tror at vi har superligaen bedste midtbanespiller. Han er for ufarlig på de offensive pladser.

    Mon ikke Luftner ryger inden deadline

  16. De følgende 4 brugere er enige:

  17. #1811
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    64

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Luftner skal nok væk, jeg ser heller ingen grund til at beholde Bengtsson, Gregus, Thomsen, Kadrii og Pieros. Alt for dyre spillere at have siddende på bænken og det viser bare hvor ringe vores indkøbspolitik har været. De vil formentligt allesammen snart være historie, jeg kan ikke rigtig se nogen fremtid for dem i FCK. De vil 100% blive udskiftet med andre spillere indenfor de næste par år. Kodro ligner en nitte, så mon ikke han bliver den nye Pavlovic. Endnu et fuldstændigt latterligt ringe indkøb når vi i forvejen har tusinde høje angribere.

    Vi har sygt meget brug for en central midtbanespiller og en hurtig/driblestærk angriber som kan true bagrummet. Jeg fatter stadig ikke hvad der går gennem Ståles hovede når han gang på gang kan se at Gregus ikke er god nok og at vores angreb ingen mål kan score. To indkøb mere og vi spiller med om mesterskabet som favorit. Hvis vi ikke køber mere ind tror jeg desværre at vi har foræret Brøndby mesterskabet.

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #1812
    Tilmeldingsdato
    Jul 2017
    Indlæg
    39

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Derp Se meddelelser
    Luftner skal nok væk, jeg ser heller ingen grund til at beholde Bengtsson, Gregus, Thomsen, Kadrii og Pieros. Alt for dyre spillere at have siddende på bænken og det viser bare hvor ringe vores indkøbspolitik har været. De vil formentligt allesammen snart være historie, jeg kan ikke rigtig se nogen fremtid for dem i FCK. De vil 100% blive udskiftet med andre spillere indenfor de næste par år. Kodro ligner en nitte, så mon ikke han bliver den nye Pavlovic. Endnu et fuldstændigt latterligt ringe indkøb når vi i forvejen har tusinde høje angribere.

    Vi har sygt meget brug for en central midtbanespiller og en hurtig/driblestærk angriber som kan true bagrummet. Jeg fatter stadig ikke hvad der går gennem Ståles hovede når han gang på gang kan se at Gregus ikke er god nok og at vores angreb ingen mål kan score. To indkøb mere og vi spiller med om mesterskabet som favorit. Hvis vi ikke køber mere ind tror jeg desværre at vi har foræret Brøndby mesterskabet.
    Hvad er der nu galt med Pieros? Manden scorede 14 mål i hans debutsæson? Det synes jeg da er godkendt?


  20. #1813
    Tilmeldingsdato
    Aug 2010
    Indlæg
    93

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Rolig nu Derp. Pieros har altså lige haft en sæson hvor han scorede 14 mål i 33 kampe i superligaen, i sit først år for et svagt spillende hold.
    Er ret sikker på at STåle regner med Pieros tager mere ansvar i denne sæson og er vores 1. angriber

  21. De følgende 11 brugere er enige:

  22. #1814
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    287

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Hvad er status på Pieros egentlig?
    Politiken.dk om Brøndbys krise: - Borgmester Ib Terp fortæller til BT, at klubben har henvendt sig, for at høre om mulighederne for hjælp fra kommunen.

    »Men det har vi desværre ikke kunnet«.

  23. #1815
    Tilmeldingsdato
    May 2008
    Indlæg
    15

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Hvad er status på Pieros egentlig?
    Han trænede stort set fuldt med på 10'eren her for en times tid siden. Så skarp ud. Bjelland så også skarp ud og svinger allerede dirigentstokken

  24. De følgende 5 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Krystalkugle: Hvordan ender grundspillet 2017/2018
    By tobynator in forum De korte linier
    Svar: 79
    Sidste Meddelelse: 19.03.18, 09:22
  2. FCK Inside - 1. Februar 2018
    By Bakkedal in forum De korte linier
    Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 04.02.18, 01:07
  3. Inside 2018
    By Mgt09 in forum Home & Away
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 01.02.18, 22:17
  4. Træningslejr i Dubai Vinter 2018
    By Frederik in forum De korte linier
    Svar: 126
    Sidste Meddelelse: 01.02.18, 13:36
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •