Viser resultater 1 til 15 af 2172

Emner: Til- og afgange, sommeren 2018

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,227

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    At budgettet var opbrugt er ikke nødvendigvis det samme som at pengene ikke er der.. Ingen tvivl om at der var likvider til at lave en lejeaftale med en forsvarsspiller for forårssæsonen, hvis man virkelig havde ønsket det og havde vurderet, at en sådan investering ville øge sandsynligheden for europæisk kvalifikation betydeligt (hvilket jeg synes har været tydeligt siden efteråret).. Jeg tror ganske enkelt at Ståle har haft en tro på, at han kunne træne sig ud af det.. Nu står vi efter fire kampe og kan se at det ikke er blevet et hak bedre, og så er det nemmeste selvfølgelig at spille kortet med "opbrugt budget" for ingen er jo i tvivl om at Skov og Fischer er gode investeringer.. Well played Ståle :-)
    Jeg tror altså, at vi har sølvpapirhatten på her. Mon ikke grunden helt reelt har været, at der ikke har været penge til et køb. Om man har overvejet leje ved jeg ikke, men jeg vil tvivle kraftigt. Ikke pga Ståles arrogance eller hvad han nu skydes i skoene i flere indlæg, men pga at det måske giver mere mening at give spilletid til Vavro/luftner for at se, hvad de er lavet af efter en træningsopstart og efter en pause, samt man vil se om Erik kan komme tilbage. Endvidere kan man måske stille spørgsmålstegn ved, hvilke gode skandinaviske forsvarere, man ville kunne hente ind på ½ års leje. De findes sikkert, men jeg kender ikke umiddelbart nogen.

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,565

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg tror altså, at vi har sølvpapirhatten på her. Mon ikke grunden helt reelt har været, at der ikke har været penge til et køb. Om man har overvejet leje ved jeg ikke, men jeg vil tvivle kraftigt. Ikke pga Ståles arrogance eller hvad han nu skydes i skoene i flere indlæg, men pga at det måske giver mere mening at give spilletid til Vavro/luftner for at se, hvad de er lavet af efter en træningsopstart og efter en pause, samt man vil se om Erik kan komme tilbage. Endvidere kan man måske stille spørgsmålstegn ved, hvilke gode skandinaviske forsvarere, man ville kunne hente ind på ½ års leje. De findes sikkert, men jeg kender ikke umiddelbart nogen.
    De fandt da en i Herning? Og jeg er fuldstændig overbevist om at vi kunne have fået ham, hvis vi havde forsøgt..

    Og hvorfor giver det mening at prøve at se hvad Lüftner og Vavro er lavet af? For de fleste er der tydeligt at de ikke har niveau.. Det er simpelthen et voldsomt gamble for mig at se.. Det siger jeg ikke kun i bagklogskab.. Jeg har fastholdt gennem hele januar at en ny centerforsvar burde være første prioritet.. Det har de første 4 kampe jo bare i den grad bekræftet.. Jeg køber at Ståles vurdering har været, at han kunne få den tjekkoslovakiske duo i gang, men forhåbentlig kæber du også, at den vurdering har været forkert? Uanset om de i 2018/2019 skulle blomstre op og nå PL-niveau, så har de været stærkt medvirkende til at vi i år misser top3, hvilket ALDRIG må ske for FCK..

  3. De følgende 3 brugere er enige:

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,227

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    De fandt da en i Herning? Og jeg er fuldstændig overbevist om at vi kunne have fået ham, hvis vi havde forsøgt..

    Og hvorfor giver det mening at prøve at se hvad Lüftner og Vavro er lavet af? For de fleste er der tydeligt at de ikke har niveau.. Det er simpelthen et voldsomt gamble for mig at se.. Det siger jeg ikke kun i bagklogskab.. Jeg har fastholdt gennem hele januar at en ny centerforsvar burde være første prioritet.. Det har de første 4 kampe jo bare i den grad bekræftet.. Jeg køber at Ståles vurdering har været, at han kunne få den tjekkoslovakiske duo i gang, men forhåbentlig kæber du også, at den vurdering har været forkert? Uanset om de i 2018/2019 skulle blomstre op og nå PL-niveau, så har de været stærkt medvirkende til at vi i år misser top3, hvilket ALDRIG må ske for FCK..
    Du har ret mht Sviatchenko. Ham havde jeg glemt. Men han har jo også været ude længe, så det havde vel også været et sats? Synes forøvrigt heller ikke, at han var noget særligt mod os i søndags.

    Ståles vurdering af Vavro og Luftner ser ud til at være anerledes en din. Jeg skal indrømme, at jeg er i tvivl mht deres niveau og udviklingspotentiale. Det er tydeligt, at der ikke er rutine nok, når de spiller sammen. Men som "andenstopper" tror jeg sådan set, at de begge kunne være fremragende, ligesom Luftner imo har udviklingspotentiale til at blive lederen i et forsvar. Vi har bare ikke rigtig haft "førstestopperen" til rådighed, og da han var til rådighed havde han en enorm formnedgang. Du har ret i, at det har været et gamble ikke at hente en mere til vinter, men det har man åbenbart været villig til at tage. Personligt troede jeg det var fordi, man ville hente Granqvist eller lignende til sommer. Nu er jeg mere i tvivl.

    Mht om Ståles vurdering er forkert, så er imo lidt tidligt at drage konklusioner. Jeg synes egentlig, at de langt hen af vejen har forbedret sig, når det kommer til placering og organisering af forsvaret (jeg synes man kan se, at der er trænet på dette), men de individuelle fejl har været grumme og altødelæggende. Men det har de jo også været hos de andre som Boilesen, Pierre og Ankersen, så det er jo ikke fordi Vavro og Luftner har skilt sig væsentlig ud på det område. Madridkampen kan vi nok ikke lægge vildt meget i, men langt hen af ad vejen stod forsvaret rigtigt godt på banen mod FCM. De spiller sig jo ikke frem til noget, før vi satser til sidst. Men det er åbenlyst, at ingen af kombinationerne pt giver tilstrækkelig ro i holdet, og det er et problem. Og det værste er nok, at resten af holdet ikke rigtig stoler på dem, hvilket giver usikkerhed igennem hele holdet.

  5. #4
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    297

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Her kommer en lille besked til Ståle eller hvem der nu står for truppens sammensætning.
    Der er et par interessante transferfriespillere, der kan hjælpe til at vinde nogle kampe inden sommerferien.

    Philipp Wollscheid,
    https://www.transfermarkt.com/philip.../spieler/53173

    Gabriel Paletta
    https://www.transfermarkt.com/gabrie.../spieler/30767

    Sébastien Bassong
    https://www.transfermarkt.com/sebast.../spieler/33951
    https://www.birminghammail.co.uk/spo...rwich-13517492

    Jeg synes det kunne være stort at få en profil som Bassong til FCK. Han taler engelsk, han er er stor, hurtig og stærk.
    Han er venstrefodet, som Ståle også mangler i centerforsvaret. Kort sagt kan man for ca. DKK 2-3 mio. om året plus sign-on løse mange af vores problemer.
    Det vil jeg da håbe giver mening for alle i FCK.


Hybrid View


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Krystalkugle: Hvordan ender grundspillet 2017/2018
    By tobynator in forum De korte linier
    Svar: 79
    Sidste Meddelelse: 19.03.18, 09:22
  2. FCK Inside - 1. Februar 2018
    By Bakkedal in forum De korte linier
    Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 04.02.18, 01:07
  3. Inside 2018
    By Mgt09 in forum Home & Away
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 01.02.18, 22:17
  4. Træningslejr i Dubai Vinter 2018
    By Frederik in forum De korte linier
    Svar: 126
    Sidste Meddelelse: 01.02.18, 13:36
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •