Side 72 af 145 FørsteFørste ... 22626970717273747582122 ... SidsteSidste
Viser resultater 1,066 til 1,080 af 2172

Emner: Til- og afgange, sommeren 2018

  1. #1066
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    2,326

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Ståle har dog inden for det sidste halve år håbet, at vi kunne vente et år mere. Det har Santander formentlig ikke ville acceptere, så derfor sælger vi nu. Man har nok vurderet, at det sportsligt (harmoni i trup) vil være uklogt at holde på en utilfreds Santander, selvom man selvfølgelig rent kontraktmæssigt har ret til dette.
    Det er åbenbart en større diskussion den slags. Mange herinde mener, at det stik modsatte er den optimale formel på succes.

    Hvad angår indkøb tror jeg der går længere tid i det her vindue, før vi gør noget. Selvom jeg har den største respekt for Midtjyllands evne til, at få deres indkøb til at fungere hos dem, vil jeg påstå, at vi går efter spillere fra en lidt højere hylde. Den slags spillere bliver ret sandsynligt påvirket af VM, enten direkte eller ved at deres nuværende eller potentielt fremtidige arbejdsgiver handler nogle spillere, der er med i VM, til de samme positioner. Vi er alt andet lige lavere i fødekæden end holdene fra de store ligaer, så vi må nok vente på, at det eventuelt kan regne på degnen.

    Helt konkret tror jeg, at vi blandt andet går efter Andreas Bjelland og Albin Ekdal. Måske er det ikke særlig realistisk, at vi kan hente nogen af dem, men jeg tror ikke, at det holder os fra at gøre forsøget.
    Jeg har været anfører som 2. års gennem alle ungdomsrækker og mener også, at jeg er berettiget til at blive det på førsteholdet en dag, når jeg har fået erfaringen - Thomas Delaney, 2010.
    Gandhi's Avatar

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #1067
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,622

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Hvordan er det egentlig vi ved det? Du kan da sagtens have ret, men er det ikke mere en vandrehistorie skabt herinde end egentlig viden? Jeg har i hvert fald ikke set, hvilke spillere han har anbefalet Ståle og venner. Det er formentlig en ret lang liste, og det er vel Ståle, Lange Holmstrøm osv der har ansvaret for hvem af disse man køber.
    Vi må vel gå ud fra at når manden besidder et job som Chef Scout i FCK https://www.fck.dk/node/30544
    At en del af hans job, er at anbefale spillere til Ståle ellers er der vel et eller andet galt i at have den titel som chef scout.
    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...-i-southampton

    Dertil, kan vi jo forstå på Ståle.
    At både ham og Lange tager ud og snakker og ser de spillere, som Lars har anbefalet.
    Ellers er der vel her lidt forklaring på hvordan scouting systemet i FCK fungere https://www.fodbold-transfers.dk/vid...-med-scouting/

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #1068
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Det er jo samme diskussion som altid. Kan man tilgive Ståle for at fejle i sidste vindue eller ej. Situationen med Santander i dette vindue havde ingen jo kunne lave om på. Man har forsøgt en strategi sidste sommer (og lidt inden), hvor man hentede spillere med kæmpe potentiale, som måske ikke var færdigudviklet. Det var åbenlyst en fejl, at man hentede så mange på en gang i sommers, idet truppen havde mistet rygraden og var alvorlig skadesramt. Det er formentlig en strategi som han, Lange, scouts, Holmstrøm og hvad der eller er af sportslig ledelse har truffet sammen bl.a. ud fra forudsætningen om, at vi skal kunne klare os i Europa (hvor danske metervarer ikke er nok) og at der skal være videresalgspotentiale. Det er næppe noget, som man kan hænge ham op på alene. Hvis man ellers bare har lidt tillid til ham, så bør han vel fortsætte. For selvom der er en del navne senest som har floppet, så har der jo også været et utal af succeshistorier i hans tid her. Mon ikke at man har diskuteret strategi og finder på en lidt anden tilgang i denne gang. Og så må man lige huske, at mange ting med indkøb handler om held og timing, og der har vi med Erik og nu Santander måske ikke været sindsygt heldige. Det samme kan siges om ham vi var ved at hente i vinters, som smuttede til en Man City satellit i stedet.
    Det handler ikke om at tilgive, men om at handle. Det er ret åbenlyst, at transferstrategien har fejlet. Man har forsøgt og man har fejlet. Hvilket led i processen der præcist har fejlet, kan vi diskutere længe, men jeg mener ikke, der kan være tvivl om, at resultatet ikke har været godkendt.

    At der er flere, der er blevet enige om strategien, ændrer ikke på at det helt og aldeles er Ståles ansvar. Det er trods alt ham der bestrider managerrollen. Ikke Lange, ikke scouts og ikke Holmstrøm, men udelukkende Ståle. Uanset hvilke råd han får, er det hans job at skelne mellem skidt og kanel. Hvis dem der skal rådgive ham, ikke er tilstrækkeligt kompetente, er det også hans ansvar. Ståle har selv accepteret sin rolle i klubben og dermed også det kæmpe ansvar der hører med og han kan og skal ikke gemme sig bag Lange, scouts eller Holmstrøm. Den hænger udelukkende på ham og han har i min optik ikke løftet opgaven tilstrækkeligt. Så selvom strategien med rettidigt at købe spillere med et umiddelbart stort potentiale på papiret virker rigtig god, så har den i praksis bare ikke fungeret. Uanset hvilke årsager der så kan være til dette og hvilke faktorer der spiller ind, så ser vi jo resultatet nu.

    Måske det slet ikke er muligt at undgå et stort dyk efter et Champions League gruppespil, men så skal strategien tilpasses dette, så vi ikke ender med at smide mange millioner efter spillere, vi ikke får gavn af. Så kan vi lige så godt investere i ”danske metervarer” til mellemsæsonerne og indstille os på langsomt at bygge op igen. Jeg tror nu ikke på, at det er umuligt at undgå de store dyk, men det er naturligvis svært.

    Hele affæren med Erik er ret absurd, men at vi sælger vores bedste angriber i det vindue, han er blevet lovet et salg, har intet med held eller uheld at gøre. Det er en del af transferstrategien.

  6. De følgende 4 brugere er enige:

  7. #1069
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Slush Se meddelelser
    Vi må vel gå ud fra at når manden besidder et job som Chef Scout i FCK https://www.fck.dk/node/30544
    At en del af hans job, er at anbefale spillere til Ståle ellers er der vel et eller andet galt i at have den titel som chef scout.
    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...-i-southampton

    Dertil, kan vi jo forstå på Ståle.
    At både ham og Lange tager ud og snakker og ser de spillere, som Lars har anbefalet.
    Ellers er der vel her lidt forklaring på hvordan scouting systemet i FCK fungere https://www.fodbold-transfers.dk/vid...-med-scouting/
    Jeg er klar over, hvordan en scout fungerer. Men du mangler jo stadig at forklare, hvordan du helt skråsikkert kan konkludere, at Højer er en dårlig en af slagsen. Ved du, hvordan tingene er foregået? Ved du, at Højer ikke finder ordentlige spillere? Har du snakket med andre scouts eller ledere fra topklubber, som har nævnt dette? Hvad er det andet end din fornemmelse og det faktum, at vi har hentet et par fiaskoer senest som gør, at du helt skråsikkert kan svine manden til?

    Det er Ståle og venner som har 100% af ansvaret for indkøb, og så længe Højer kommer med tilpas mange og tilpas gode forslag til Ståle og kommer med en korrekt analyse af deres styrker og svagheder, så er hans ryg vel fri? Og jeg har i hvert fald ikke set en kritik af dette fra klubbens side. Det kan da sagtens være, at snakken om Soler også har noget med scouting at gøre, men så er vi jo i ren gætteri.

    Som jeg har skrevet før, så kan du sagtens have ret. Men lige nu er det jo bare en gratis omgang tilsvining uden nogen form for legitim forklaring, fordi man ikke er tilfreds med de seneste transfervinduer.
    Sidst redigeret af k@sper : 17.06.18 kl. 07:46

  8. De følgende 5 brugere er enige:

  9. #1070
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Det handler ikke om at tilgive, men om at handle. Det er ret åbenlyst, at transferstrategien har fejlet. Man har forsøgt og man har fejlet. Hvilket led i processen der præcist har fejlet, kan vi diskutere længe, men jeg mener ikke, der kan være tvivl om, at resultatet ikke har været godkendt.

    At der er flere, der er blevet enige om strategien, ændrer ikke på at det helt og aldeles er Ståles ansvar. Det er trods alt ham der bestrider managerrollen. Ikke Lange, ikke scouts og ikke Holmstrøm, men udelukkende Ståle. Uanset hvilke råd han får, er det hans job at skelne mellem skidt og kanel. Hvis dem der skal rådgive ham, ikke er tilstrækkeligt kompetente, er det også hans ansvar. Ståle har selv accepteret sin rolle i klubben og dermed også det kæmpe ansvar der hører med og han kan og skal ikke gemme sig bag Lange, scouts eller Holmstrøm. Den hænger udelukkende på ham og han har i min optik ikke løftet opgaven tilstrækkeligt. Så selvom strategien med rettidigt at købe spillere med et umiddelbart stort potentiale på papiret virker rigtig god, så har den i praksis bare ikke fungeret. Uanset hvilke årsager der så kan være til dette og hvilke faktorer der spiller ind, så ser vi jo resultatet nu.

    Måske det slet ikke er muligt at undgå et stort dyk efter et Champions League gruppespil, men så skal strategien tilpasses dette, så vi ikke ender med at smide mange millioner efter spillere, vi ikke får gavn af. Så kan vi lige så godt investere i ”danske metervarer” til mellemsæsonerne og indstille os på langsomt at bygge op igen. Jeg tror nu ikke på, at det er umuligt at undgå de store dyk, men det er naturligvis svært.

    Hele affæren med Erik er ret absurd, men at vi sælger vores bedste angriber i det vindue, han er blevet lovet et salg, har intet med held eller uheld at gøre. Det er en del af transferstrategien.
    Du skriver det ikke handler om at tilgive, men at det hele forøvrigt er Ståles skyld pga strategien. Handler det så ikke lige netop om, at man skal give skylden til en eller anden? Ser man på de vinterens vindue og dette (indrømmet det er en lille datamængde), så tyder det på, at strategien i hvert fald med at kigge på ikke-nordiske spillere er droslet ned. Der er jo netop blevet handlet og ændret, og indkøbsstrategien er jo netop lavet om, hvorfor det er svært at kræve manden hoved på et fad med det argument, at strategien er forkert.

    Mht Santander så er der to ting i dette:

    1)
    Det er med 99% sikkerhed ikke Ståles strategi, at vi nu er en klub der død og pine skal tjene penge på spillere. Det er ledelsens beslutning og et onde, som vores trænere må leve under.

    2)
    Lover man ikke salg indenfor et par år, så kan vi jo aldrig hente spillere af han kaliber.
    Så jo, det er da hans ansvar at der er lovet et salg i dette vindue. Men derfor er det stadig et spørgsmål om held og timing, at et sådan lovet salg kommer lige i det vindue, hvor vi trænger til, at han bliver pga en for de fleste ret overraskende stor nedtur af en sæson.


    Selvfølgelig handler for/imod Ståle mest om man har tillid til manden. Men hvis du har fulgt med på Sidelinien igennem de seneste år, så er der altså folk herinde, hvor denne trang til fyring i den grad handler om hævn og had. Flere er helt blinde for årsager, forhistorik, ændringer i strategi osv og har blot konklusionen "Det er hans skyld - han skal ud", "Havde det været i enhver anden klub, så var han fyret", "4 nederlag til BIF skal give en fyring" osv osv osv. Man mangler næsten bare at høre "Han har en grim frisure - han skal ud". Vi kunne formentlig vinde the Double to år i træk, og de samme mennesker ville stadig kræve ham fyret......
    Sidst redigeret af k@sper : 17.06.18 kl. 07:01

  10. De følgende 4 brugere er enige:

  11. #1071
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,622

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg er klar over, hvordan en scout fungerer. Men du mangler jo stadig at forklare, hvordan du helt skråsikkert kan konkludere, at Højer er en dårlig en af slagsen. Ved du, hvordan tingene er foregået? Ved du, at Højer ikke finder ordentlige spillere? Har du snakket med andre scouts eller ledere fra topklubber, som har nævnt dette? Hvad er det andet end din fornemmelse og det faktum, at vi har hentet et par fiaskoer senest som gør, at du helt skråsikkert kan svine manden til?
    Fiaskoer?
    Det har jo været pinagtig det vi har været vidner til Kasper.


    Det er Ståle og venner som har 100% af ansvaret for indkøb, og så længe Højer kommer med tilpas mange og tilpas gode forslag til Ståle og kommer med en korrekt analyse af deres styrker og svagheder, så er hans ryg vel fri? Og jeg har i hvert fald ikke set en kritik af dette fra klubbens side. Det kan da sagtens være, at snakken om Soler også har noget med scouting at gøre, men så er vi jo i ren gætteri.
    Du synes at det er gåetfint sidenhen for snart 2.5 sæson siden ævlede om fra den mægtige leder Oman var godtforberedt på salg osv?

    Som jeg har skrevet før, så kan du sagtens have ret. Men lige nu er det jo bare en gratis omgang tilsvining uden nogen form for legitim forklaring, fordi man ikke er tilfreds med de seneste transfervinduer.
    Der er vel intet gratis i det, da lange, forklarer hvordan deres scouting fungere.
    Så ja det er klart at Ståle, Lange, Højer osv står for skud, når man fejler når man fucker op så voldsomt som man har gjort. Deraf kommer vores frustrationer også til kende, når man er vidner til hvordan man ene mand kan smadret klub på den måde.

    Er Ståle der har det overordnet ansvar i FCK kan vi vel godt blive enige om, deraf må han også stå for skud.
    Og ja jeg så gerne han blev sparket til Norge, da jeg oprigtig mener det var en fejl at falde tilbage til ham som træner, da man gik tilbage i udviklingen.

    Højer + Lange har om nogen et ligeså stort ansvar, da de sidder med i den sportslige del omkring spiller indkøb, og den succesrate vi har haft virker det ikke ligefrem som om man har gjort snit job godt nok.
    Selvom man død og pine havde 1.5 år til at finde afløserne for den bunke spillere der forsvandt.
    Nu står vi så og skal se de samme mennesker udføre det samme job, på 3 måneder hvilket de på ingen måde magtede på 1.5 år.

  12. De følgende 2 brugere er enige:

  13. #1072
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    688

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    For eller imod Ståle – jeg har selv været bag Ståle hidtil, men jeg tror også at dette er et ’make or break’ vindue for ham.

    En så central person i den sportslige ledelse tror jeg ikke man afskediger pga. af en utilfredsstillende sæson – han bliver afskediget fordi man har mistet tilliden til hans evner til at styre det samlede sportslige setup og der er han havnet i en situation, hvor det i gennem rigtig lang tid er kørt skævt og hvor vi nu står i konsekvenserne af det.

    I min vurdering så har han transfermæssigt ikke gennemført et godt vindue siden sommeren 2015 – det er meget lang tid og eliminerer held og uheld. Resultatmæssigt har han dog skabt gode resultater på det sportslige fundament, der blev skabt frem til sommeren 2015. Økonomisk har han også skabt nogle enormt tilfredsstillende resultater mht. salg af spillere. Problemet er bare at han ikke i den samme periode har formået at have en strategi for indkøb, udvikling og integration af spillere, der har fungeret, og derfor har vi i dag et hold/trup, der formentlig mere hører til i subtoppen end i toppen af dansk fodbold – og det gør sgu’ ondt.

    Ståle realiserer de sportslige aktiver i et tempo som er aftalt med spillerne men som ikke er afstemt med hans evner til at generere nye sportslige aktiver, derfor sidder vi formentlig inden for et par uger tilbage med en trup, som i dette årtusinde vil være historisk uattraktiv økonomisk og sportsligt vil være på et niveau, som hverken matcher de ambitioner nationalt, skandinavisk eller internationalt, som klubben står ved.

    I 2014, da Ståle blev manager blev følgende samtidig meldt ud:

    - Vi skal i 2 ud af 5 år i CL gruppespil
    - Øvrige år skal vi i EL gruppespil
    - For køb og salg ændredes strategien, så en væsentlig del af indtægterne skulle komme fra salg af spillere
    - Budgettet til spillere øges med 10% om året de næste tre år

    Med det in mente giver det ingen mening at afskedige Ståle, han har leveret. Til gengæld med sin indkøbspolitik, manglende udvikling og integration af nye spillere er det også bare tydeligt, at han har minimeret sandsynligheden for fremadrret at kunne honorere kravene – så jeg tror det her vindue er make or break. Vi kan allerede primo august være ude af dette års EL, hvis Erik, Santander og Ankersen er væk, Fischer på ferie og Kvist skadet. Sikke et hold vi kommer til at stille med:-)

    Det er for mig et notorisk dårligt stykke arbejde Ståle har leveret i transfervinduerne siden 2015 – det er dog ikke altid det rigtige at afskedige. I AaB blev Lynge Jacobsen en af de bedste sportsdirektører i DK fordi han brugte sin erfaring fra de store fejl han lavede. Men jeg tror Ståle i dette vindue skal overbevise bestyrelsen om, at han er i stand til at løfte HELE den opgave han fik for fire år siden. For han har hidtil kun løftet trænerdelen.
    Goldbæks Højrefod

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #1073
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Slush Se meddelelser
    Fiaskoer?
    Det har jo været pinagtig det vi har været vidner til Kasper.




    Du synes at det er gåetfint sidenhen for snart 2.5 sæson siden ævlede om fra den mægtige leder Oman var godtforberedt på salg osv?



    Der er vel intet gratis i det, da lange, forklarer hvordan deres scouting fungere.
    Så ja det er klart at Ståle, Lange, Højer osv står for skud, når man fejler når man fucker op så voldsomt som man har gjort. Deraf kommer vores frustrationer også til kende, når man er vidner til hvordan man ene mand kan smadret klub på den måde.

    Er Ståle der har det overordnet ansvar i FCK kan vi vel godt blive enige om, deraf må han også stå for skud.
    Og ja jeg så gerne han blev sparket til Norge, da jeg oprigtig mener det var en fejl at falde tilbage til ham som træner, da man gik tilbage i udviklingen.

    Højer + Lange har om nogen et ligeså stort ansvar, da de sidder med i den sportslige del omkring spiller indkøb, og den succesrate vi har haft virker det ikke ligefrem som om man har gjort snit job godt nok.
    Selvom man død og pine havde 1.5 år til at finde afløserne for den bunke spillere der forsvandt.
    Nu står vi så og skal se de samme mennesker udføre det samme job, på 3 måneder hvilket de på ingen måde magtede på 1.5 år.
    Jeg er helt med på, hvad din holdning er til Ståle, og ja vi er enige om, at det er hovedsagligt er hans ansvar. Ligesom vi er enige om, at den sportslige ledelse som helhed fejlede i sommers.
    Men nu handlede dit oprindelige indlæg udelukkende om Højer, som du mener er en frygtelig dårlig scout. Jeg gentager gerne mit spørgsmål: Hvordan ved du helt konkret, at Højer er en dårlig scout?

    Jeg går ud fra, at når Ståle leder efter f.eks. en angriber, så foreslår scoutingafdelingen nogle emner (med styrker og svagheder), som Ståle så kan kigge nærmere på og oftest vælge ud fra. Hvordan kan du være sikkert på, at Højer og co. ikke har forelået andre gode emner, som Ståle og Lange så bare har fravalgt? Det er jo ikke Højer, som vælger, hvem der skal købes eller ej. Han kommer (så vidt jeg ved) med emner og ikke andet.

    Som jeg nævner, så kan du da sagtens have ret i, at Højer er helt blank. Men lige nu laver du jo ren karaktermord på en mand, som du vel reelt ikke ved, hvad leverer af arbejde til Ståle. Faktisk er det eneste dokumenterede arbejde som Højer har lavet som scout (som jeg kan huske) scoutingen af Santander, og den gik vist rimelig fornuftigt.
    Sidst redigeret af k@sper : 17.06.18 kl. 10:10

  16. De følgende 4 brugere er enige:

  17. #1074
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg er helt med på, hvad din holdning er til Ståle, og ja vi er enige om, at det er hovedsagligt er hans ansvar. Ligesom vi er enige om, at den sportslige ledelse som helhed fejlede i sommers.
    Men nu handlede dit oprindelige indlæg udelukkende om Højer, som du mener er en frygtelig dårlig scout. Jeg gentager gerne mit spørgsmål: Hvordan ved du helt konkret, at Højer er en dårlig scout?

    Jeg går ud fra, at når Ståle leder efter f.eks. en angriber, så foreslår scoutingafdelingen nogle emner (med styrker og svagheder), som Ståle så kan kigge nærmere på og oftest vælge ud fra. Hvordan kan du være sikkert på, at Højer og co. ikke har forelået andre gode emner, som Ståle og Lange så bare har fravalgt? Det er jo ikke Højer, som vælger, hvem der skal købes eller ej. Han kommer (så vidt jeg ved) med emner og ikke andet.

    Som jeg nævner, så kan du da sagtens have ret i, at Højer er helt blank. Men lige nu laver du jo ren karaktermord på en mand, som du vel reelt ikke ved, hvad leverer af arbejde til Ståle. Faktisk er det eneste dokumenterede arbejde som Højer har lavet som scout (som jeg kan huske) scoutingen af Santander, og den gik vist rimelig fornuftigt.
    Jeg synes også der bliver gået for hårdt efter Højer, beslutningerne har i sidste ende været Ståles. Jeg kan til dels godt forstå det, for jeg husker nu også, at Højer blev nævnt i forbindelse med Matic, Pavlovic og Mussis, og er det alene køb som dem man dømmer ham ud fra, ja så ser det skidt ud. Man skal dog huske, at han også var inde over Amartey og Santander, og så bliver billedet lige pludselig noget mere nuanceret. I forhold til Pavlovic mener jeg også, at jeg faktisk godt kan forstå beslutningen om at hente ham, for de fodboldmæssige kvaliteter er der helt åbenlyst. Pavlovic mentale styrker var dog for dårlige til FCK, men det er trods alt et område der er svært at klandre Højer for.

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #1075
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Selvfølgelig er det på sin plads at diskutere en chefscouts medansvar i køb af spillere. Både de gode og de dårlige. Det er mit indtryk, at Lars Højer især bruges, når der kigges på spillere i nye markeder, hvilket han i givet fald ikke har haft stor succes med.

  20. De følgende 3 brugere er enige:

  21. #1076
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Det er helt korrekt, at ingen definitivt kan sige om Højer er dygtig til sit job eller ej.
    Til det, er den del af butikken simpelthen for lukket.

    Mine tanker omkring Højer, har mest været en undren... Transfer-delen er så ekstrem stor en del af fodbolden, og her har jeg bare min tvivl om hvorvidt en fyr der udelukkende har spillet in DK, og ikke stråler af den store netværker, virkelig kan være powerfuld nok sparring til Ståle.
    (Jeg ved det ikke kun er ham, men han bærer alt andet lige titlen som chefscout).

    Jeg tænker bare at en klub som FCK, bør være ret interessant for scouts der kunne trække i flere tråde med noget mere umf end Højer kan...?

    Ligesom alle andre, aner jeg ikke hvad jeg snakker om, og erkender at jeg dømmer udfra et virkelig fattigt grundlag. Men på et debatforum må det være i orden at stille spørgsmålstegn ved, hvor dygtig og grundig man er, når spillere kan falde så voldsomt igennem, som tilfældet er med Matic, Pavlo, Gregus for bare at nævne nogle få.

    Men det er godt nok en svær diskussion, for os dødelige der ikke har gang på kontoret.

    Zan

  22. #1077
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Selvfølgelig kan man diskutere Højer, og mit indtryk af ham som scout er da heller ikke imponerende. Og ja han har med garanti været indeover Pavlovic, Matic og 95% af alle andre indkøb fra udlandet succeser som fiaskoer. Det er nok ofte ham, som ser spillerne live først. Men som jeg skrev, så ved ingen her jo reelt, hvilke anbefalinger og hvilke spillere Højer har haft med til bordet. Hvem ved om han f.eks. har haft en Sørloth med på listen, men Ståle er gået med Pieros. Vi ved det simpelthen ikke.
    Jeg synes derfor, at der gås langt over stregen i kritikken af ham. Ydermere må man gå ud fra, at Ståle og co er tilfredse med hans indsats, ellers var han blevet skiftet ud. Også selvom nogen herinde elsker at pointere, at Ståle jo er for stædig til at rette fejl....

  23. De følgende 8 brugere er enige:

  24. #1078
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,622

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Selvfølgelig kan man diskutere Højer, og mit indtryk af ham som scout er da heller ikke imponerende. Og ja han har med garanti været indeover Pavlovic, Matic og 95% af alle andre indkøb fra udlandet succeser som fiaskoer. Det er nok ofte ham, som ser spillerne live først. Men som jeg skrev, så ved ingen her jo reelt, hvilke anbefalinger og hvilke spillere Højer har haft med til bordet. Hvem ved om han f.eks. har haft en Sørloth med på listen, men Ståle er gået med Pieros. Vi ved det simpelthen ikke.
    Jeg synes derfor, at der gås langt over stregen i kritikken af ham. Ydermere må man gå ud fra, at Ståle og co er tilfredse med hans indsats, ellers var han blevet skiftet ud. Også selvom nogen herinde elsker at pointere, at Ståle jo er for stædig til at rette fejl....

    Så alt du siger er, man må ikke være kritisk omkring fck man skal bare klappe i og se klubben svinde ind til subtop klub.

  25. Den følgende bruger er enig i dette:

  26. #1079
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Slush Se meddelelser
    Så alt du siger er, man må ikke være kritisk omkring fck man skal bare klappe i og se klubben svinde ind til subtop klub.
    Alt hvad jeg siger er, at det måske er dårligt stil at svine en mand, når du reelt ikke ved, om han gør sit arbejde dårligt.

    Du har jo stadig ikke svaret på spørgsmålet, om hvorfor han er dårlig.

  27. #1080
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Alt hvad jeg siger er, at det måske er dårligt stil at svine en mand, når du reelt ikke ved, om han gør sit arbejde dårligt.

    Du har jo stadig ikke svaret på spørgsmålet, om hvorfor han er dårlig.
    Når man ikke arbejder i motorrummet i klubben, og i stedet for opererer på et debatforum, er det jo et umuligt spørgsmål at svare på. Man kan dog konstatere, at der er leveret meget dårligt arbejde, hele vejen rundt i klubben. Lige fra den fysiske stab, med alle skaderne, over scoutingstaben med de mange dårlige indkøb, samt trænerne på bænken, hvor vi sjældent har oplevet så mange nederlag på en sæson. Summen af det hele ville betyde, i mange andre storklubber, at de allesammen var blevet vinket farvel til. Her ville manageren være den første.

  28. De følgende 10 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Krystalkugle: Hvordan ender grundspillet 2017/2018
    By tobynator in forum De korte linier
    Svar: 79
    Sidste Meddelelse: 19.03.18, 09:22
  2. FCK Inside - 1. Februar 2018
    By Bakkedal in forum De korte linier
    Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 04.02.18, 01:07
  3. Inside 2018
    By Mgt09 in forum Home & Away
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 01.02.18, 22:17
  4. Træningslejr i Dubai Vinter 2018
    By Frederik in forum De korte linier
    Svar: 126
    Sidste Meddelelse: 01.02.18, 13:36
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •