Side 10 af 145 FørsteFørste ... 789101112132060110 ... SidsteSidste
Viser resultater 136 til 150 af 2172

Emner: Til- og afgange, sommeren 2018

  1. #136
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    1,224

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Jeg har taget udgangs punkt i at han bliver solgt, som jeg forstod det , var det planen sammen med Robin og Peter A

  2. #137
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Sir Lanng Se meddelelser
    Jeg har taget udgangs punkt i at han bliver solgt, som jeg forstod det , var det planen sammen med Robin og Peter A
    Ja det var også planen oprindeligt, men Ståle åbnede ved vinter op for muligheden for et år mere. Det kræver dog nok, at Santander er indforstået med ideen. Men kan jo håbe, at både han og hans manager godt kan se det fornuftige i at tage en sæson mere, hvor han forhåbentlig kan holde sig skadesfri, kan dominere ligaen og dermed komme til en større adressen end mulighederne denne sommer nok giver.

    Alt dette kræver nok som minimum en plads i Europa næste sæson. Ellers kan jeg slet ikke se ideen fra Santanders side. Sniger vi os med i Europa kunne man måske lave Zanka-tricket med et enkelt års forlængelse med indbygget lønforhøjelse og et salg næste sommer. På den måde er det både en fornuftig plan for Santander og os.

  3. De følgende 2 brugere er enige:

  4. #138
    Tilmeldingsdato
    Aug 2017
    Indlæg
    85

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Ja det var også planen oprindeligt, men Ståle åbnede ved vinter op for muligheden for et år mere. Det kræver dog nok, at Santander er indforstået med ideen. Men kan jo håbe, at både han og hans manager godt kan se det fornuftige i at tage en sæson mere, hvor han forhåbentlig kan holde sig skadesfri, kan dominere ligaen og dermed komme til en større adressen end mulighederne denne sommer nok giver.

    Alt dette kræver nok som minimum en plads i Europa næste sæson. Ellers kan jeg slet ikke se ideen fra Santanders side. Sniger vi os med i Europa kunne man måske lave Zanka-tricket med et enkelt års forlængelse med indbygget lønforhøjelse og et salg næste sommer. På den måde er det både en fornuftig plan for Santander og os.

    Ja, det ville være rigtig godt både for os og Santander. Spørgsmålet er bare hvordan løsningen ser ud rent økonomisk, Zanka blev solgt forholdsvist billigt og det virkede til at man havde en "gentlemans agreement" med ham om, at hvis han forlængede, så måtte han smutte til billige penge. Det ville være en skam med Santander, når man tænker på, hvor meget han reelt set kan sælges for, samt at vi har givet en del for ham selv.

  5. #139
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af jranja Se meddelelser
    Ja, det ville være rigtig godt både for os og Santander. Spørgsmålet er bare hvordan løsningen ser ud rent økonomisk, Zanka blev solgt forholdsvist billigt og det virkede til at man havde en "gentlemans agreement" med ham om, at hvis han forlængede, så måtte han smutte til billige penge. Det ville være en skam med Santander, når man tænker på, hvor meget han reelt set kan sælges for, samt at vi har givet en del for ham selv.
    Ja den er lidt tricky. Men han har kontrakt til sommeren 2020, så vi kan jo også bare være hårde og sige, at han ikke skal nogen steder i år. Jeg tror bare ikke, at han er manden man skal gøre sådan noget med, hvis det hele tiden har ligget i kortebe, at sommeren 2018 var hans år - dertil tror jeg han kan blive pigesur og det kan skade mere end det gavner at holde ham.
    Jeg tænker en løsning kunne være, at Ståle falder på sine knæ og siger
    "Kære Santander. Vi ved, at det er din tur til salg i år. Men du er rygraden på vores hold, du har været skadet i meget af sæsonen og vi har som hold ikke præsteret godt, hvorfor et salg er svært. Vi vil gerne have at du tager en sæson mere, da du er helt central i genopbygningen af holdet. Til gengæld giver vi dig en lønstigning som tegn på, at vi værdsætter dig (evt i bytte med en proforma forlængelse på 1 år) og vi lover, at vi næste sommer accepterer bud over 40 mio. næste sommer. Med denne aftale er dine chancer for f.eks. Premier League også meget bedre"

  6. De følgende 3 brugere er enige:

  7. #140
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Måske skal vi indsætte denne "nyhed" i konteksten med Santander: https://www.bt.dk/fodbold/staalsat-b...n-bestemt-klub

    Nu ser jeg det ikke som særligt sandsynligt, at dette skifte sker til sommer. Hvorfor skulle Rosenborg dog være interesseret i dette med mindre han flopper totalt her i foråret. Men skal det ske på et tidspunkt (personligt håber jeg det), så kunne det da ren typemæssigt være en fornuftig erstatning for Santander. Så er der selvfølgelig alt det andet uden for banen (det skal måske ikke diskuteres nu). Det virker dog til, at der er kommet nogenlunde styr på dette element i Trondhjem.

    Det vil samtidig med vores seneste retningsskift med lidt mere fokus på danske spillere (Skov, Fischer) også give mening.

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #141
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Bendtner og Fischer i angrebet? Ja tak. Det må uden sammenligning være det vildeste angreb i dansk klubfodbold historie.

  10. De følgende 12 brugere er enige:

  11. #142
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    813

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Sir Lanng Se meddelelser
    Perfekt at få 2 Meget løntunge spillere væk som ikke er gode nok i vores system.5 -6 spillere forsvinder ud, 2 eller 3 kommer ind. Bare håbe vi rammer rigtigt med højreback samt angriber.
    Skal vi nu ikke lige skyde bjørnen, før vi sælger skindet? Jeg frygter, at vi kan havne i et længere og opslidende forløb med Pavlovic og Matic, hvis situation i klubben desværre er håndteret rigtig skidt.

    Det er meget nemt nu at se for sig, at de er fortid i klubben. Men fra nu og frem til sommer bliver de kun mindre og mindre attraktive, efterhånden som de er helt udeladt af truppen og overhovedet ikke spiller - ligesom de i forvejen stort set intet har vist i 1-1,5 år i klubben.

    Allerede nu står det klart, at vi kommer til at sælge begge spillere for langt under, hvad de er købt for. Reelt vil de for mange klubber være lottokuponer, især Matic som til sommer er 28 år og har haft meget, meget få successæsoner i sin tid som seniorspiller.

    Men der er også tale om to spillere, som til sommer begge har tre år tilbage af formentlig ret pæne kontrakter, som de formentlig ikke opgiver for hvad som helst. Det er desværre lidt opskriften på en ond cirkel, som kan holde spillerne i klubben i længere tid, end hvad man egentlig ønsker, fordi de klubber, som kan honorere dem og os økonomisk, ikke er interesserede i spillerne, mens de klubber, som kunne være interesserede, ikke er i samme økonomiske liga som os (her set bort fra eksotiske destinationer som Kina etc.).

    Jeg krydser fingre for, at det lykkes at lave en pæn afsked med begge til sommer. Og forhåbentlig er det en dyr lærestreg til Ståle og resten af teamet. Når man køber spillere på det pris-/lønniveau, som Matic og Pavlovic er på, så skal de simpelthen præstere - eller givet et velbegrundet håb om meget mere - inden for max ét år. Ellers skal man ud af klappen, inden spillerne, som i dette tilfælde, fryses ude af truppen og kun taber værdi og interesse som dagene går.

  12. De følgende 6 brugere er enige:

  13. #143
    Tilmeldingsdato
    Aug 2017
    Indlæg
    85

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Ja den er lidt tricky. Men han har kontrakt til sommeren 2020, så vi kan jo også bare være hårde og sige, at han ikke skal nogen steder i år. Jeg tror bare ikke, at han er manden man skal gøre sådan noget med, hvis det hele tiden har ligget i kortebe, at sommeren 2018 var hans år - dertil tror jeg han kan blive pigesur og det kan skade mere end det gavner at holde ham.
    Jeg tænker en løsning kunne være, at Ståle falder på sine knæ og siger
    "Kære Santander. Vi ved, at det er din tur til salg i år. Men du er rygraden på vores hold, du har været skadet i meget af sæsonen og vi har som hold ikke præsteret godt, hvorfor et salg er svært. Vi vil gerne have at du tager en sæson mere, da du er helt central i genopbygningen af holdet. Til gengæld giver vi dig en lønstigning som tegn på, at vi værdsætter dig (evt i bytte med en proforma forlængelse på 1 år) og vi lover, at vi næste sommer accepterer bud over 40 mio. næste sommer. Med denne aftale er dine chancer for f.eks. Premier League også meget bedre"

    K@sper du rammer den meget godt, synes jeg, lad os håbe Ståle griber det således an.

    I forhold til Bendtner, så kunne han sagtens erstatte Santander 1:1, spørgsmålet er, hvad vi kan få for Santander til sommer efter en sæson med en del skader, hvad vi skal give for Bendtner, der stadig har en del år tilbage af sin kontrakt i Norge og om det er smartest af afvikle disse to ting til sommer, eller vente et år.

    Til sommer må det se nogenlunde sådan her ud:

    - Santander sælges for +40 mio måske til Benfica, hvis de stadig er interesseret. Hvis en PL klub er interesseret, så er det bare med at presse citronen så meget som muligt. Kan Sørloth gå for x antal mio., så kan Santander også.
    - Bendtner hentes en som erstatning for Santander, hvilket bliver en dyr fornøjelse, da han stadig har en lang kontrakt i Norge, men vi bør kunne hente Bendtner for Santander salget og så stadig have penge i banken efterfølgende!

    Venter vi til sommeren 19:

    Samme scenarie som ovenstående:
    - Så er det positive, at Bendtners kontrakt er blevet kortere.
    - Det negative er, at det samme er Santanders.
    Hvis ikke vi får forlænget med Santander, så hælder jeg mest til at afviklingen kommer til at ske til sommer.


    Noget helt andet: Er der nogle der kan huske priserne for Matic og Pavlovic? Var det ikke hhv. 18 og 20 mio. ?

  14. #144
    David_T er online nu Occasionally wears a hat
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    2,506

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af jranja Se meddelelser
    Noget helt andet: Er der nogle der kan huske priserne for Matic og Pavlovic? Var det ikke hhv. 18 og 20 mio. ?
    Omkring de 16 mio. for Matic og 11-12 mio. for Pavlovic.

    Det er de mest præcise tal der var fremme, men f.eks. havde BT Matic som "i omegnen af €2.5 mio." med noget varians alt efter bonusser, det kan sagtens være den samme pris.

  15. #145
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af jranja Se meddelelser
    K@sper du rammer den meget godt, synes jeg, lad os håbe Ståle griber det således an.

    I forhold til Bendtner, så kunne han sagtens erstatte Santander 1:1, spørgsmålet er, hvad vi kan få for Santander til sommer efter en sæson med en del skader, hvad vi skal give for Bendtner, der stadig har en del år tilbage af sin kontrakt i Norge og om det er smartest af afvikle disse to ting til sommer, eller vente et år.

    Til sommer må det se nogenlunde sådan her ud:

    - Santander sælges for +40 mio måske til Benfica, hvis de stadig er interesseret. Hvis en PL klub er interesseret, så er det bare med at presse citronen så meget som muligt. Kan Sørloth gå for x antal mio., så kan Santander også.
    - Bendtner hentes en som erstatning for Santander, hvilket bliver en dyr fornøjelse, da han stadig har en lang kontrakt i Norge, men vi bør kunne hente Bendtner for Santander salget og så stadig have penge i banken efterfølgende!

    Venter vi til sommeren 19:

    Samme scenarie som ovenstående:
    - Så er det positive, at Bendtners kontrakt er blevet kortere.
    - Det negative er, at det samme er Santanders.
    Hvis ikke vi får forlænget med Santander, så hælder jeg mest til at afviklingen kommer til at ske til sommer.


    Noget helt andet: Er der nogle der kan huske priserne for Matic og Pavlovic? Var det ikke hhv. 18 og 20 mio. ?
    Sommeren 2019 kan vi jf. artiklen lave en forhåndsaftale med Bendtner, da hans kontrakt i Norge udløber d. 31-12-2019.

    https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...-hjem-til-fck/

  16. #146
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    1,224

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Hvis Bendtner ser os som en mulighed fra sommer er det meget intresant, hvis han skal ud og sidde på en bænk et 1 år eller 2 mere først kan det sgu være lige meget.

    Har der været nogle rygter angående højreback ud over Gammelby ? må indrømme jeg håber vi sigter højere.

  17. De følgende 7 brugere er enige:

  18. #147
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    1,224

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Nogen der kender til den kommende u 19 spiller fra Norge ?

  19. #148
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    2,326

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Sir Lanng Se meddelelser
    Hvis Bendtner ser os som en mulighed fra sommer er det meget intresant, hvis han skal ud og sidde på en bænk et 1 år eller 2 mere først kan det sgu være lige meget.
    Det synes jeg faktisk ikke nødvendigvis. For det første synes jeg ikke, at det er så interessant igen, fordi vi mig bekendt kun har Bendtners ord for noget som helst, og det kan jo ikke bruges til ret meget. Jeg vil også gerne spille for KBH, men det bestemmer jeg trods alt ikke selv. Vi har uden tvivl haft flere chancer de senere år for at tilknytte Bendtner.

    Derudover ville jeg faktisk håbe, at han skulle sidde på bænken hos os, hvis vi endte med at hente ham. Forstået på den måde, at jeg ville se det som langt mindre risikabelt, hvis han til at starte med var tredje-fjerdevalg i angrebet. Altså sådan at det kun var i medierne, at den fortabte søn vendte hjem og skulle redde storklubben, og sådan at vi ikke var i store problemer, hvis han floppede. Med tiden kunne han måske spille sig til pladsen som førsteangriber, hvis han var god nok. Det ville sikkert aldrig blive sådan, alene på grund af hans lønkrav og de deraf medfølgende forventninger til ham, men jeg ville føle mig langt mere tryg ved det på den måde.
    Jeg har været anfører som 2. års gennem alle ungdomsrækker og mener også, at jeg er berettiget til at blive det på førsteholdet en dag, når jeg har fået erfaringen - Thomas Delaney, 2010.
    Gandhi's Avatar

  20. #149
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Sir Lanng Se meddelelser
    Nogen der kender til den kommende u 19 spiller fra Norge ?
    Kunne du eventuelt forkæle os uvidende med et navn eller et link? :-)
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

  22. #150
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,363

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Kunne du eventuelt forkæle os uvidende med et navn eller et link? :-)
    "Den 16-årige Trygve Solberg Aarstad fra Vålerenga er med i truppen med status af "prøvespiller". Han spiller i dag for Vålerenga, og til sommer skifter han til F.C. Københavns Talentafdelings U19-trup. Sidste år blev han noteret for seks U15-landskampe for Norge." https://www.fck.dk/nyhed/reserveliga...c-helsingoer-0
    HIC SUNT LEONES

  23. De følgende 5 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Krystalkugle: Hvordan ender grundspillet 2017/2018
    By tobynator in forum De korte linier
    Svar: 79
    Sidste Meddelelse: 19.03.18, 09:22
  2. FCK Inside - 1. Februar 2018
    By Bakkedal in forum De korte linier
    Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 04.02.18, 01:07
  3. Inside 2018
    By Mgt09 in forum Home & Away
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 01.02.18, 22:17
  4. Træningslejr i Dubai Vinter 2018
    By Frederik in forum De korte linier
    Svar: 126
    Sidste Meddelelse: 01.02.18, 13:36
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •