Side 104 af 145 FørsteFørste ... 45494101102103104105106107114 ... SidsteSidste
Viser resultater 1,546 til 1,560 af 2172

Emner: Til- og afgange, sommeren 2018

  1. #1546
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    521

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Luffe Se meddelelser
    Ja, Claudemir nåede at brænde ud, mens han var hos os, så ham ser jeg heller ikke som en kvalificeret tilgang. På den anden side har jeg heller ikke hørt rygter, som tyder på, det vil ske?
    Ingen rygter eller antydninger. Læste blot at han var blevet fritstillet.
    En tidligere successpiller - og det betragter jeg Claudemir som - er bare altid interessant i vores sportslige ledelse (der synes i hvert fald at være en tendens især når Ståle skal præstere og have bygget op)
    ["...det er jo FCK, det er ikke en eller anden lille ubetydelig klub..." - Kris Stadsgaard]

    "Martin Retov er ikke nogen ledertype, og det bliver han aldrig. Du kan ikke gøre en Skoda til en Mercedes". Citat: Ole Mørk

  2. #1547
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    2,326

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af jooness Se meddelelser
    Men selv hvis vi så sagde, at Mathias Jensen kom til at koste 30 mio. kr., ville han være et dyrt indkøb for os. Hvis vi nærmede os 40 mio. kr., ville det være urealistisk for os.
    Her er vi så inde på, at man skal tage de prisrygter med et gran salt. Måske koster han 60, måske koster han 30, måske koster han 15.

    Citat Oprindeligt indsendt af jooness Se meddelelser
    Så er der den vinkel, om Mathias Jensen overhovedet ser noget perspektiv i at skulle til et FCK i en genopbygningsfase frem for en interessant klub i udlandet. Det tror jeg ikke, og så er prisen i princippet ligegyldig.
    Det har du selvfølgelig ret i, men det er alt andet lige gætværk.

    Citat Oprindeligt indsendt af jooness Se meddelelser
    Jeg synes ikke, at sammenligningen med Falk derudover helt holder. Falk var 24 år, da han tog til FCK, og var kommet et pænt stykke forbi sin hypefase og faldet i stjerne hos udenlandske klubber. Mathias J-hypen er på sit højeste nu, og så er vi ude af gamet. Lad os vende ham igen om et år, hvis han brænder nallerne i udlandet og tilbringer hele næste sæson på en spansk eller hollandsk bænk ;)
    Mathias Jensen er 22 år Kort efter at være skiftet til KBH, fortalte Falk desuden her, at han havde tilbud fra udenlandske klubber. Så kan man selvfølgelig diskutere og gætte på, om de klubber var attraktive for ham, men økonomisk har de i hvert fald givetvis været.

    Jeg vil lige gentage, at jeg heller ikke tror på, at vi kan købe Mathias Jensen. Der er, som vist, bare ikke rigtig nogle gode argumenter, der taler for, at det skulle være umuligt.
    Jeg har været anfører som 2. års gennem alle ungdomsrækker og mener også, at jeg er berettiget til at blive det på førsteholdet en dag, når jeg har fået erfaringen - Thomas Delaney, 2010.
    Gandhi's Avatar

  3. #1548
    Tilmeldingsdato
    Jul 2016
    Indlæg
    299

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Altså, er jeg den eneste, der mener, at Claudemir kun var rigtig god i efteråret 2010? Det vil være en katastrofe at hive ham hjem.
    Nej, det tror jeg ikke du er. Han spillede Sindsygt fantastisk i efteråret 2010, men efter det blev han bare dårligere, og dårligere. Og på trods af, at manden kun var 26 da han forlod os, lignede han allermest en udbrændt 33-34 årige spiller.


  4. #1549
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Jeg synes i er hårde ved Claudemir, hvis I mener, at han kun var god i et halvt år. Når det er sagt, så er der no chance in hell for at Ståle henter ham tilbage. Han har mange gange fortalt, at Claudemir blev solgt for sent.

    Skal vi endelig kigge på ex-spillere, så har jeg tidligere nævnt Atiba. Han er godt nok gammel, men han står uden klub, har i årevis spillet fast på et langt højere niveau end her, og han ville passe glimrende ind i 1-2 år på den centrale midt ved siden af Zeca. Jeg tror dog bestemt ikke, at det er noget man overvejer.

    Med Ståles sidste udmelding om, at truppen efterhånden er tæt på at være som den skal være, så forventer jeg ikke yderligere aktivitet lige nu. Jeg gætter på, at et eventuelt sidste indkøb falder til sidst i vinduet, hvis vi som sidste år pludselig står med et akut problem, eller hvis der falder en god spiller ned i favnen på os.

    Forøvrigt stadig en anelse bekymrende, at både Wind og Pieros virker til at være ude længe, ligesom at N'Doye og Kodro åbenbart rent fysisk ikke er klar til at spille. Det bliver igen ren overlevelse i starten af sæsonen.

  5. De følgende 2 brugere er enige:

  6. #1550
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,365

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Jeg håber, vi henter Alexander Scholz i Club Brugge.
    Han har godt nok kun spillet der i et halvt år siden skiftet fra Standard i vinter, men det blev kun til fem kampe i foråret, og nu har Brugge forstærket sig med brasilianeren Luan Peres til midterforsvaret og er tæt på at sikre sig lejesvenden Matej Mitrovic fra Besiktas på permanent basis. Dermed står Scholz til at glide endnu længere ned i hierarkiet.
    Scholz nævnes her som en mulig afgang i sommerens transfervindue.

    Han kostede senest 1,5 mio. euro, og han virker som en fornuftig fyr, der måske godt kan acceptere en lønnedgang for at få gang i karrieren igen, så rent økonomisk burde det ikke være helt umuligt.

    Som en udmærket spillende forsvarer ser jeg ham som en god makker til Sotirios. Han er 25, men har allerede masser af rutine og vil stadig kunne sælges videre.
    Køb eller lej ham, og udlej så Lüftner, hvis vi absolut kun skal have 3,5 midterforsvarere :-)
    HIC SUNT LEONES

  7. De følgende 10 brugere er enige:

  8. #1551
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    297

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace Se meddelelser
    Jeg håber, vi henter Alexander Scholz i Club Brugge.
    Han har godt nok kun spillet der i et halvt år siden skiftet fra Standard i vinter, men det blev kun til fem kampe i foråret, og nu har Brugge forstærket sig med brasilianeren Luan Peres til midterforsvaret og er tæt på at sikre sig lejesvenden Matej Mitrovic fra Besiktas på permanent basis. Dermed står Scholz til at glide endnu længere ned i hierarkiet.
    Scholz nævnes her som en mulig afgang i sommerens transfervindue.

    Han kostede senest 1,5 mio. euro, og han virker som en fornuftig fyr, der måske godt kan acceptere en lønnedgang for at få gang i karrieren igen, så rent økonomisk burde det ikke være helt umuligt.

    Som en udmærket spillende forsvarer ser jeg ham som en god makker til Sotirios. Han er 25, men har allerede masser af rutine og vil stadig kunne sælges videre.
    Køb eller lej ham, og udlej så Lüftner, hvis vi absolut kun skal have 3,5 midterforsvarere :-)
    Han kan også vikariere på højre back, hvilket kan være meget vigtigt i Ståles 1½ mandsplaner (Boile)
    I den sammenhæng kunne mand også nævne Frederik Sørensen, som måske nok er lidt dyrere, men har et større videresalgspotentiale.

  9. De følgende 3 brugere er enige:

  10. #1552
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Forøvrigt stadig en anelse bekymrende, at både Wind og Pieros virker til at være ude længe, ligesom at N'Doye og Kodro åbenbart rent fysisk ikke er klar til at spille. Det bliver igen ren overlevelse i starten af sæsonen.
    Ja, det lyder lidt bekymrende som begyndende kroniske problemer med Wind her: https://www.fck.dk/nyhed/staale-goer...entiale-hos-os

    Jeg synes nu ikke, det lyder, som om Kodro og N'Doye ikke er fysisk klar til at spille, men "blot" at de ikke er i samme form som de andre. Derfor håber jeg også, at Ståle smider dem ind mod Kups (og mod CSKA i morgen naturligvis), for de burde selv i ferieform udgøre et farligere angreb end Holse og whoever. Udiver at det jo er den hurtigste måde at få dem i omdrejninger at give dem spilletid.

    Ang. Atiba ville jeg have meget svært ved ikke at glæde mig over hans genkomst - alene fordi han er den, han er. Men jeg ville være skrækslagen for, at det ville blive en fuser. Det ville være synd for hans eftermæle. Men det sker givetvis heller ikke.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #1553
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,555

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Ang. Atiba ville jeg have meget svært ved ikke at glæde mig over hans genkomst - alene fordi han er den, han er. Men jeg ville være skrækslagen for, at det ville blive en fuser. Det ville være synd for hans eftermæle. Men det sker givetvis heller ikke.
    Det er så absolut det værste ved at hente tidligere store spillere hjem. Det gør helt ondt at se Pierre nu når man tænker på hvor god han var første gang. Og det vil gøre endnu mere ondt at se det med Atiba eller Damen... Jeg vil gerne huske alle vores store spillere fra da de var på toppen og ikke for andet....

  13. De følgende 3 brugere er enige:

  14. #1554
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Det er så absolut det værste ved at hente tidligere store spillere hjem. Det gør helt ondt at se Pierre nu når man tænker på hvor god han var første gang. Og det vil gøre endnu mere ondt at se det med Atiba eller Damen... Jeg vil gerne huske alle vores store spillere fra da de var på toppen og ikke for andet....
    Jeg glemmer altså ikke Pierre på toppen pga den dårlige start i anden omgang. Jeg husker også kun alt godt om Niclas Jensen og han endte også på bænken i anden omgang. Holdet mangler vinderattitude og erfaring og det er rigtig fint, at gode spillere også kan blive pensioneret hos os og bringe rutine. Det kan være rigtig svært for en klub som FCK, at have topspillere i alderen 26-30 og de yngre talenter med videresalgspotitientiale må altså gerne have lidt rutine, at læne sig op ad.

  15. De følgende 4 brugere er enige:

  16. #1555
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,506

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Jeg glemmer altså ikke Pierre på toppen pga den dårlige start i anden omgang.
    Måske helt forkert tråd og med fare for at blive kaldt gammel og sur, men Pierre er præcis så god i dag, som han var, da han var her sidst. Han har aldrig kunnet sætte en mand. Hvis han får en motorvej, slår han til tider et udmærket indlæg fra baglinjen. Men det er det. Han er heller ikke, og har aldrig været, et defensivt monster.

    Sympatisk ja, men en 5 årig kontrakt: Helt ude i skoven. Men han kender Ståles system.

  17. De følgende 9 brugere er enige:

  18. #1556
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    813

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Det er så absolut det værste ved at hente tidligere store spillere hjem. Det gør helt ondt at se Pierre nu når man tænker på hvor god han var første gang. Og det vil gøre endnu mere ondt at se det med Atiba eller Damen... Jeg vil gerne huske alle vores store spillere fra da de var på toppen og ikke for andet....
    Det gælder så også begge veje. Zanka kom tilbage og endte med at skrive sig ind som en af de allerbedste, hvis ikke den bedste, midterforsvarer i klubbens historie. Der var han ikke helt efter det første ophold.

    Kvists eftermæle er måske lidt op til revision lige nu, men kom dog tilbage og leverede en god første sæson og en formidabel anden sæson som makker til Delaney.
    Hvis vi går længere tilbage, fik Peter Møller også klart mere ud af andet ophold end det første ophold.

    Faktisk synes jeg, der er gode argumenter for at hente gamle spillere tilbage - de kender kulturen og miljøet og bliver på den måde lettere at køre ind.

    Det er selvfølgelig ikke argument nok for at hente alle gamle spillere tilbage. Claudemir er i den forbindelse naturligvis helt og aldeles uaktuel, og jeg er heller ikke et sekund i tvivl om, at det også er opfattelsen i den sportslige ledelse.

  19. De følgende 10 brugere er enige:

  20. #1557
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,555

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Måske helt forkert tråd og med fare for at blive kaldt gammel og sur, men Pierre er præcis så god i dag, som han var, da han var her sidst. Han har aldrig kunnet sætte en mand. Hvis han får en motorvej, slår han til tider et udmærket indlæg fra baglinjen. Men det er det. Han er heller ikke, og har aldrig været, et defensivt monster.

    Sympatisk ja, men en 5 årig kontrakt: Helt ude i skoven. Men han kender Ståles system.
    Jeg tror langt størstedelen herinde mener der er en verden til forskel på Pierre version 1 og version 2.

    Mht. Zanka som bliver nævnt så kom han også hjem da han stadig var forholdsvis ung og det var vel hele tiden planen at karrieren skulle kickstartes inden den igen stod på udlandsophold.

    Men ja det giver sig selv - Kan vi få en aldrende spiller hjem som løfter holdet er alle vel glade - Jeg er bare nervøs for vi ender med spillere på +30 med dyre kontrakter som ender med at slutte deres karriere på en dårlig måde...

  21. #1558
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,184

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Så sent som i foråret var Atiba altså anfører for de tyrkiske mestre mod Bayern i CL-knockouten. At han skulle være over-the-hill, er jeg ikke overbevist om. Han er gammel, ja, men har spillet masser af kampe for et rigtig godt hold det seneste år.

  22. De følgende 10 brugere er enige:

  23. #1559
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af okoronkwo Se meddelelser
    Så sent som i foråret var Atiba altså anfører for de tyrkiske mestre mod Bayern i CL-knockouten. At han skulle være over-the-hill, er jeg ikke overbevist om. Han er gammel, ja, men har spillet masser af kampe for et rigtig godt hold det seneste år.
    Jeg er nødvendigvis ikke uenig, men med 35 år så må man godt bekymre sig om alderen. Vi mangler egentlig ikke en central midt - rent antalsmæssigt, men vi kunne da godt bruge en kæmpestjerne. Skulle Thomsen, Gregus, Keita blive fundet for dårlige, så Kina Atiba være fyld. Pt har vi dog rigeligt med fyld

  24. #1560
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Jeg er nødvendigvis ikke uenig, men med 35 år så må man godt bekymre sig om alderen. Vi mangler egentlig ikke en central midt - rent antalsmæssigt, men vi kunne da godt bruge en kæmpestjerne. Skulle Thomsen, Gregus, Keita blive fundet for dårlige, så Kina Atiba være fyld. Pt har vi dog rigeligt med fyld
    Jeg er med på, at man kan være bekymret mht alderen. Det er klart, at skriver man med en 35-årig, så skal man ikke give mere end max 2 års kontrakt. Jeg er dog ikke enig i, at Atiba pt vil være fyld. Han vil nok være den bedste centrale midt i truppen.
    Men du har ret i, at vi antalsmæssigt er nok, og jeg tror heller ikke, at vi henter noget til den centrale midt. Og mht det, hvorfor var Keita ikke i truppen i sidste træningskamp? Kunne man forestille sig, at han er på vej ud af klubben som Racic, eller har jeg misset en skade?

  25. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 4 users browsing this thread. (0 members and 4 guests)

Lignende emner

  1. Krystalkugle: Hvordan ender grundspillet 2017/2018
    By tobynator in forum De korte linier
    Svar: 79
    Sidste Meddelelse: 19.03.18, 09:22
  2. FCK Inside - 1. Februar 2018
    By Bakkedal in forum De korte linier
    Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 04.02.18, 01:07
  3. Inside 2018
    By Mgt09 in forum Home & Away
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 01.02.18, 22:17
  4. Træningslejr i Dubai Vinter 2018
    By Frederik in forum De korte linier
    Svar: 126
    Sidste Meddelelse: 01.02.18, 13:36
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •