Side 127 af 145 FørsteFørste ... 2777117124125126127128129130137 ... SidsteSidste
Viser resultater 1,891 til 1,905 af 2172

Emner: Til- og afgange, sommeren 2018

  1. #1891
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Req Se meddelelser
    Jeg syntes nu egentlig Berglund var en fornuftig succes. Problemet som jeg så det var, at han var alt for dårlig i Europæisk sammenhæng. Det samme kan også siges om Nordstrand som scorede massere af mål i superligaen, men så snart vi skulle spille europæisk, så faldt han igennem. Santin er også et eksempel på dette.
    Berglund lavede 57 mål i 99 kampe for Esbjerg. Hos os blev han da vist aldrig sådan helt fast mand og måtte nøjes med 7 mål i 29 kampe. Det er da bestemt godkendt og jeg husker også et vigtigt mål mod BIF, men sådan helt fremragende kan det da vist ikke kategoriseres som. Santin er forøvrigt imo i en helt anden liga end Berglund. Han er klubbens alltime topscorer, fremragende de første sæsoner i klubben og stærkt undervurderet i de sidste, hvor han var outstanding til at indgå i spillet, men desværre brændte for meget.
    Citat Oprindeligt indsendt af Req Se meddelelser
    Hvad jeg dog stadig virkelig undres over, er hvorfor Ståle er gået væk fra den formel som virkede så godt i 15/16 og 16/17. Her havde man backs der kom flyvende over kanterne (Ludde og Ankersen), man havde en fysisk stærk centralmidtbane (Delaney/Amartey og Delaney/Kvist), og et angreb bestående af 2 store angribere (Nico/Santa og Santa/Corner). Vi maste alt med vores fysik. Istedet er Ståle nu gået over til backs der ikke passer ind i FCK stilen (Boilesen), Centralemidtbanespillere der ikke har fysikken (Gregus), og angribere som spillemæssigt ikke passer ind (Pavlovic og Kodro).
    Nu er jeg ikke enig i, at ændringen er ret stor. Men den ændring der er sket kan have i hvert fald to årsager:1)En ide om at udvikle holdet, så vi har lidt flere strenge at spille på end udelukkende indlæg.Med indkøb af Pavlovic, Kodro og Pieros bibeholder vi stadig den ene fysisk stærke angriber (Santander / NDoye) men får en makker ind, som både kan fylde i feltet men også deltage lidt mere i spillet, løbe dybt osv. Det tror jeg i hvert fald har været ideen, omend det åbenlyst ikke er blevet forløst ret godt.Det passer også ret godt ind med Boilesen som back, der måske ikke kommer så ofte til indlæg, men som derimod er meget bedre til kombinationsspil.2)Hvad der er af mulige spillere på transfermarkedet.Indkøbet af Boilesen tror jeg indgår i begge punkter, udover at han var et stort navn med stort potentiale. Jeg mener ikke, at han er fejlcastet som back, idet vi i FCK altid har skiftet lidt mellem "tonsere" som Pierre og til dels Wendt og mere kombinationsspillere som Boilesen, Niclas osv formentlig lidt efter, hvad der var bedst blandt de spillere som kunne købes på et givent tidspunkt. Ludde var nok det perfekte mix af en spiller som kunne komme til mange indlæg, men som også var glimrende i indbyrdes relationer.Jeg er heller ikke enig i, at Gregus ikke har fysik. Men det havde Matic bestemt ikke, og det køb var imo meget underligt.Edit:Sidelinien sletter stadig alle mine linjeskift, når jeg poster. Er der nogen som har samme problem?

  2. Den følgende bruger er enig i dette:
    rsj

  3. #1892
    Tilmeldingsdato
    Apr 2015
    Indlæg
    64

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Lüftner er udeladt fra truppen mod AaB i morgen, så spørgsmålet er vel, om vi har set det sidste til ham?https://mobil.bold.dk/fodbold/nyhede...-til-aab-kamp/. Man kan håbe på, at man kan komme ordentligt ud af kontrakten med ham (uden at tabe for meget ifht. indkøbspris), og han kan komme videre til et sted, hvor han kan spille fast - på den måde taber ingen ansigt. Han har gjort det OK for os i nogle kampe, men umiddelbart har det bare aldrig rigtigt fungeret optimalt. Om han er fejlcastet til verdens sværeste 442 er ikke utænkeligt, nu hvor andre relativt store klubber angiveligt har snørren ude efter ham. Hvis han skulle vælge at blive, vil udsigten til spilletid være lang, hvorfor jeg tror det er bedst man skilles nu.
    "Er vi ikke enige om at vi har været nordeuropærisk mester i at lave store udmeldinger de sidste 10 år, hvor vi ikke har kunne følge med [...] "
    - Thomas Frank (Onside, 08-11-2015)

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #1893
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    530

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    UUUUUUUD med ham - jo før jo bedre..! Især hvis vi kan få en mønt for ham nu!!!!!!!! Han er bare for dårlig med fødderne til FCK's spillestil og ser ALT for usikker ud, når det mindste ansvar rammer ham.... Han var bestemt forsøget værd økonomisk men har kostet os dyrt sportsligt....! OG FOR SATAN jeg håber sådan at Bjelland er den rigtige mand til FCK nu - F***ING PLEEEEEEEASE!!!!!

  6. #1894
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,585

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Så kunne man rykke Niklas Vesterlund op i førsteholdstruppen som 4. midterforsvarer. To rutinerede midtstoppere, og to talenter. Tror det ville være fint i truppen.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  7. De følgende 10 brugere er enige:

  8. #1895
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,585

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Det er stadig meget tidligt på sæsonen, men fortsætter de samme tendenser, er det vel på sin plads at sige, at scouting-afdelingen har ramt ret godt i denne omgang. Joronen har været en sikker skanse og været sikker i sine indgreb. Både Bjelland og Papagiannopoulos giver forsvaret mere ro og stabilitet, plus bagkæden kan skubbe længere op. Hvilket gør det defensive arbejde nemmere for vores centrale midtbane, der i højere grad kan koncentrere sig om det fremadrettede spil. N'Doye har stadig evnerne, men mangler ifølge Ståle nok kampform til at kunne spille 90 minutter ad gangen på højt niveau. Kodro mangler stadig lidt, men er vist også afhængig af at resten af holdet fungerer, for at han kan blomstre for alvor. Tror bare, det er vigtigt at man har noget tålmodighed med ham, og at man abstraherer fra at han af udseende minder om Pavlovic. Det er pt. ikke mange brikker, der mangler for at man har et hold, der kan nå langt i Europa igen. Men i første omgang er det mesterskabet, der tæller.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  9. De følgende 2 brugere er enige:

  10. #1896
    Tilmeldingsdato
    Mar 2003
    Indlæg
    137

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Det er stadig meget tidligt på sæsonen, men fortsætter de samme tendenser, er det vel på sin plads at sige, at scouting-afdelingen har ramt ret godt i denne omgang. Joronen har været en sikker skanse og været sikker i sine indgreb. Både Bjelland og Papagiannopoulos giver forsvaret mere ro og stabilitet, plus bagkæden kan skubbe længere op. Hvilket gør det defensive arbejde nemmere for vores centrale midtbane, der i højere grad kan koncentrere sig om det fremadrettede spil. N'Doye har stadig evnerne, men mangler ifølge Ståle nok kampform til at kunne spille 90 minutter ad gangen på højt niveau. Kodro mangler stadig lidt, men er vist også afhængig af at resten af holdet fungerer, for at han kan blomstre for alvor. Tror bare, det er vigtigt at man har noget tålmodighed med ham, og at man abstraherer fra at han af udseende minder om Pavlovic. Det er pt. ikke mange brikker, der mangler for at man har et hold, der kan nå langt i Europa igen. Men i første omgang er det mesterskabet, der tæller.
    Nu kræver det vel ret beset heller ikke ret meget scoutingarbejde at konkludere, at Bjelland er en fantastisk fodboldspiller, at österlund havde en super europæisk kampagne som blandet skyldtes et godt forsvar og Papagiannopoulos, og at JJ på et ret middelmådigt Horsenshold fremstod niveauer bedre end sine holdkammerater.

    Scouting fungerer vel når de finder en Verbic eller Santander ingen havde hørt om, som gør det relativt stærkt over et par sæsoner.

    Vi kan alle købe den den dyreste Audi og glæde os over hvor velkørende den er :)
    Linderoth tilbage!

  11. De følgende 13 brugere er enige:

  12. #1897
    Tilmeldingsdato
    Dec 2013
    Indlæg
    325

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Lige for at vende tilbage til spørgsmålstegnet angående agent Hasan Cetinkayas udtalelser om at et nyt FCK storsalg skulle være på vej, så er han - som det også er skrevet herinde - agent for Mohamed Daramy. Ham der høvler kasser ind på stribe for u19 og reserveholdet, selvom han vist kun er 17 år.Mohamed Daramy lagde i går et billede op på Instagram af Red Bull Salzburg's stadion efterfulgt af en form for hjerte smiley, hvorfor det kunne tyde på, at der er noget på vej.Personligt synes jeg, at det ville være surt at sælge endnu en af vores store talenter. Først Nartey, så Victor Jensen og nu også Daramy. Vi har tjent rigeligt med penge denne sommer. Lad os nu holde fast og lade ham dufte lidt til førsteholdsfodbold.
    Vil altid elske Ståle

  13. De følgende 16 brugere er enige:

  14. #1898
    Tilmeldingsdato
    Jun 2006
    Indlæg
    101

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    FCM solgte Andreas Poulsen til Gladbach for ca. 34mio. Og Victor Jensen røg for 26mio.
    Så kan vi sælge for 35mio med klausuler ved siden af, så siger jeg sælg sælg.

  15. #1899
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,766

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Vi er jo stadig en sælgende klub - hvis vi måler os med hvad en ung angriber kan sælges for efter en succesfuld første sæson, så er det vel Cornelius til ca. 80 mio. hvilket er en ekstraordinær høj pris. Får vi 30+ mio. og videresalgsprocenter som kan få handlen op på 50+ for en 17 årig, så er vi vel bare nødt til at tage chancen? Rent økonomisk er vi i hvert fald ikke langt fra hvad han kunne sælges for senere - det er nok mere den succesfulde spilletid på førsteholdet vi går glip af.
    "Vi i FCK får altid skudt i skoene, at vi er så pokkers arrogante, men faktum er, at vi ikke er nær så arrogante som alle andre ville have været i vores sko" - Niels Christian Holmstrøm

  16. De følgende 2 brugere er enige:

  17. #1900
    Tilmeldingsdato
    Dec 2013
    Indlæg
    325

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af scoring Se meddelelser
    Vi er jo stadig en sælgende klub - hvis vi måler os med hvad en ung angriber kan sælges for efter en succesfuld første sæson, så er det vel Cornelius til ca. 80 mio. hvilket er en ekstraordinær høj pris. Får vi 30+ mio. og videresalgsprocenter som kan få handlen op på 50+ for en 17 årig, så er vi vel bare nødt til at tage chancen? Rent økonomisk er vi i hvert fald ikke langt fra hvad han kunne sælges for senere - det er nok mere den succesfulde spilletid på førsteholdet vi går glip af.
    Enig, men vi ved ret beset ikke hvad der kommer til at ske. Daramy kunne blive Cornelius 2.0 og vi skyder ham afsted for 100 mio., eller han kunne ende som Amankwaa og ryge på en fri transfer til Hearts efter adskillige skadesperioder. Personligt er jeg dog lidt af en romantiker, som gerne ser, at vi fortsat har dygtige, egenudviklede spillere i truppen, hvorfor jeg også er glad for, at Ståle ikke er bleg for at gå denne vej. Efterhånden synes jeg dog at se, at FCK Talent faktisk fungerer rigtig godt, eftersom vores bedste unge spillere ofte bliver plukket af større klubber. Det havde derfor været dejligt, at vi også selv kunne høste de sportslige frugter ind i mellem.
    Vil altid elske Ståle

  18. De følgende 5 brugere er enige:

  19. #1901
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Jeg så også meget gerne, at han bliver også selvom det måske er et 30 mio gamble. Jeg tror egentlig også, at FCK er klar på det gamble, hvis spilleren er god nok som f.eks. Victor Jensen nok var. Problemet er jo, hvis spilleren ikke er indstillet på at blive og hellere vil væk. Så får vi næppe udbytte af vores gamble, ligesom spilleren sikker udfylder sin formentlig forholdsvis korte kontrakt og derefter smutter gratis alligevel.Dette ender nok desværre med et salg, og desværre ser det efterhånden ud til, at såfremt talentet er åbenlyst kæmpe stort, så kan vi som dansk hold ikke længere holde spilleren. Det er trist, men imo tæt på uundgåeligt. Det har dermed også den meget kedelige konsekvens, at de eneste spillere som vi kan beholde, og som der bliver rigtigt gode, er late bloomers. Det kan vi selvfølgelig også have meget glæde af som Delaney og især Corner, men det gør jo nok også, at det bliver sjældent vi får produceret kæmpe profiler til eget hold. Edit:Sidelinien sletter stadig alle mine linjeskift.... :-(
    Sidst redigeret af k@sper : 30.07.18 kl. 11:37

  20. De følgende 7 brugere er enige:

  21. #1902
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    2,309

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Jinx13 Se meddelelser
    Lige for at vende tilbage til spørgsmålstegnet angående agent Hasan Cetinkayas udtalelser om at et nyt FCK storsalg skulle være på vej, så er han - som det også er skrevet herinde - agent for Mohamed Daramy. Ham der høvler kasser ind på stribe for u19 og reserveholdet, selvom han vist kun er 17 år.Mohamed Daramy lagde i går et billede op på Instagram af Red Bull Salzburg's stadion efterfulgt af en form for hjerte smiley, hvorfor det kunne tyde på, at der er noget på vej.
    Angiveligt har Mohamed bare været inde og se en fodboldkamp, så indtil videre er der (forhåbentlig) intet at bekymre sig om. EDIT: Og så alligevel...
    Sidst redigeret af Outpatient : 30.07.18 kl. 14:52

  22. #1903
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Gårsdagens kamp har IMO rejst flere spørgsmål til resten af transfervinduet, for alt efter hvad Ståle vælger at satse på taktisk, virker truppen ret skæv flere steder.

    I forsvaret ser det umiddelbart nogenlunde fornuftigt ud, hvis der ikke kommer pludselige store bud på vores backs. Det eneste problem her er nok, at det er uholdbart at lade Lüftner rådne op som fjerdevalg centralt. Han bliver i hvert fald ikke en bedre spiller af ikke at spille, og han bliver formentlig heller ikke selv mere tilfreds med situationen, som sæsonen skrider frem. Hvis der løber et ungt talent af tilstrækkelig størrelse rundt på reserveholdet eller i en anden klub, ville det være oplagt at skifte Lüftner ud med vedkommende. Især når der angiveligt er interesse for ham fra halvstore klubber.

    På midtbanen afhænger det meget af, om Ståle endegyldigt har droppet tanken om to centrale arbejdsheste, eller om han har set lyset i at lade Falk, Thomsen eller en helt tredje offensiv spiller ligge ved siden af Zeca. I så fald har vi hele fire spillere til den mere defensive midtbaneplads i Zeca, Gregus, Kvist og Keita. Det er mindst en for mange, og her må der givetvis ske noget. Hvis Kvist gad at tage mod tilbuddet om en anden rolle i klubben, ville problemet nærmest løse sig selv. Ellers virker det oplagt at sælge enten Gregus eller Keita (da jeg ikke formoder, at nogen gider smide penge efter Kvist).

    Samtidig er vi for tyndt besat offensivt, hvis Ståle fastholder den offensive midtbanekonstellation. Vi har Fischer, Falk, Skov og Thomsen til de tre resterende midtbanepladser, hvilket er sårbart. Og hvis Fischer ryger op i angrebet, har vi ingen offensive udskiftere på midtbanen. Det så vi jo også i går, hvor de to sidste udskiftninger gav en del rokeringer på holdet, for at kabalen kunne gå op.

    Når vi er fuldtallige i angrebet, er der også her ved at være overbefolket - især hvis Fischer skal spille en af de to pladser. N'Doye, Kodro, Sotiriou (og Wind) i kamp om én plads kommer ikke til at være holdbart i længden. Så Fischers halve brandkamp i angrebet må have givet Ståle nogle hovedbrud. Angrebet så meget mere bevægeligt og farligt ud med kombinationen af en lille hurtig tekniker og en stor fysisk boksspiller, men hvad stiller Ståle så op med overskudslageret af store angribere?

    Nå ja, og Kadrii ser desværre ud til at være helt ude i kulden, så ham er jeg overbevist om, at vi har set det sidste af.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  23. De følgende 3 brugere er enige:

  24. #1904
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Fischer var god i angrebet i går, men ellers har han altså haft nogle lidt sløje kampe deropppe sidste sæson. Jeg synes stadig, han er farligst for os, når han har en lidt fri rolle på venstrekanten. Så jeg håber, han kan fortsætte der.

  25. De følgende 3 brugere er enige:

  26. #1905
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    782

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Håber godt nok ikke klubber sælger en af klubbens størreste angrebstalenter der nogen sinde har været i klubben... han hedder Mohamed Daramy og spiller lige nu for u17 holdet.... var inde og se en kamp med ham imod Brøndby. Damn han er stor og en kanon afslutter. Er HELT sikker på at han vil være en stor gevinst for klubben om nogle år. Og skulle han blive solgt, så vil han indbringe en masse kapital til klubben, så håber de har lidt is i maven og venter med at sende ham afsted, indtil han er afprøvet på 1 holdet. Men kan da godt frygte at han vil blive gaflet til en klub i udlandet.... for dygtig det er han sku.så håber han får chancen og når at prøve sig af på 1.holdet

  27. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 4 users browsing this thread. (0 members and 4 guests)

Lignende emner

  1. Krystalkugle: Hvordan ender grundspillet 2017/2018
    By tobynator in forum De korte linier
    Svar: 79
    Sidste Meddelelse: 19.03.18, 09:22
  2. FCK Inside - 1. Februar 2018
    By Bakkedal in forum De korte linier
    Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 04.02.18, 01:07
  3. Inside 2018
    By Mgt09 in forum Home & Away
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 01.02.18, 22:17
  4. Træningslejr i Dubai Vinter 2018
    By Frederik in forum De korte linier
    Svar: 126
    Sidste Meddelelse: 01.02.18, 13:36
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •