Side 14 af 145 FørsteFørste ... 4111213141516172464114 ... SidsteSidste
Viser resultater 196 til 210 af 2172

Emner: Til- og afgange, sommeren 2018

  1. #196
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    754

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Johansson skal nå at komme ind og toppræstere i denne sæson, ellers skal der handles til det centrale forsvar, for jeg vil give dig ret i, at vi ikke kan tåle at starte en ny sæson op med en masse spørgsmålstegn til de positioner.
    Med afgang af Pavlovic, Matic og evt. Gregus, burde der være plads til at gribe dybt i lommen efter en central midtbanespiller, der kan/skal fungere med Zeca.
    Enig, det ligner faktisk at Ståle har gearet os fint til sommeres vindue, så der ikke skal laves for meget og der er penge til de handler der skal laves. Så er spørgsmålet om træfsikkerheden bliver som vinter 17/18 eller som de 2 foregående vinduer...

    Citat Oprindeligt indsendt af MadsEmil Se meddelelser
    Og så erstatter Joronen så Robin skal vi huske
    Det er sandt, men lige den overgang bliver nem. Andersen spiller til Joronen er klar.

  2. #197
    Tilmeldingsdato
    Jan 2006
    Indlæg
    851

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Transferstrategisk bliver det spændende at se hvor meget vi også fremover vil investere i at agere på det sydamerikanske marked. Santander er åbenlyst en succshistorie for klubbens scouting- og indkøbsafdeling. Men man har også brændt nallerne noget så eftertrykkeligt to gange nu, og jeg tror ikke man skal undervurdere hvilke ressourcer, ud over selve transferudgifterne, der var lagt i Mussis og Medina.

  3. Den følgende bruger er enig i dette:

  4. #198
    Tilmeldingsdato
    Jun 2006
    Indlæg
    101

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af tobynator Se meddelelser
    Transferstrategisk bliver det spændende at se hvor meget vi også fremover vil investere i at agere på det sydamerikanske marked. Santander er åbenlyst en succshistorie for klubbens scouting- og indkøbsafdeling. Men man har også brændt nallerne noget så eftertrykkeligt to gange nu, og jeg tror ikke man skal undervurdere hvilke ressourcer, ud over selve transferudgifterne, der var lagt i Mussis og Medina.
    Med hensyn til Jesus Medina, der sidder jeg idag og er glad for vi ikke fik ham.
    Endnu en spiller som med stor sandsynlighed skulle bruge langtid på at vende sig til måden at spille på i Danmark og vejret.

    Istedet for Medina, har vi fået Skov og Fischer, som præstere fra day one. Hvis det stod til mig så holdt vi os fra sydamerikanere og folk fra balkan, og holdt os til 7 danskere i start opstillingen og så supplere op med de bedste svenskere og nordmænd. og så skal vi meget gerne køre minimum 2-3 ungdomspillere igennem om året.
    Jeg synes personligt at Jonas Wind, Carlo Holse og Mads Roerslev, skulle spille meget mere. Smid dem i truppen når man fx møder lyngby, helsingør osv lad dem starte inde i stedet for at give dem de sidste 5min af en kamp.

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #199
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Something Se meddelelser
    Makkeren til Zeca mangler stadig. Jeg kan godt lide Kvist, men han er en bedre reserve for Zeca end han er makker til ham. Jeg tror meningen var Zeca skulle være den dynamiske der kom frem i feltet og satte spillet men sådan var det ikke.
    Det er heller ikke nemt for Zeca, at hans arbejdsopgaver svinger så meget fra makker til makker. Så skal han være skraldemanden når Kvist ikke er der, og når Kvist er der, så skal han være den skabende dynamiske boks-til-boks spiller som Delaney var. Han er trods alt næsten lige startet og jeg er vildt imponeret over hvor godt han er gået ind på holdet med de arbejdsbetingelser. Nuvel har han haft mindre gode kampe, men det må også forventes. Han har været en klassekøb og bliver forhåbentlig kun bedre og bedre!

  7. De følgende 6 brugere er enige:

  8. #200
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,148

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Something Se meddelelser
    Enig, det ligner faktisk at Ståle har gearet os fint til sommeres vindue, så der ikke skal laves for meget og der er penge til de handler der skal laves. Så er spørgsmålet om træfsikkerheden bliver som vinter 17/18 eller som de 2 foregående vinduer...
    Transfervinduet i sommeren 2017 var da helt ok med tilgang af navnlig Zeca, Vavro, Lüftner og Sotiriou. Spillere der alle spiller fast nu, som formentlig kommer til at udgøre en væsentlig del af stammen på holdet fremover, og hvoraf flere har videresalgspotentiale. Bengtsson fik måske en lige lovlig lang kontrakt, men er da en fornuftig reserve for Boilesen.

    Det skuffende har vel nærmere været de spillere, som ikke kom.

  9. #201
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    754

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af DaneX Se meddelelser
    Det er heller ikke nemt for Zeca, at hans arbejdsopgaver svinger så meget fra makker til makker. Så skal han være skraldemanden når Kvist ikke er der, og når Kvist er der, så skal han være den skabende dynamiske boks-til-boks spiller som Delaney var. Han er trods alt næsten lige startet og jeg er vildt imponeret over hvor godt han er gået ind på holdet med de arbejdsbetingelser. Nuvel har han haft mindre gode kampe, men det må også forventes. Han har været en klassekøb og bliver forhåbentlig kun bedre og bedre!
    Det er skam ikke en kritik af Zeca, jeg synes også han er fremragende og har på denne side af jul været ligaens bedste defensive midtbanespiller. Han dækker et gigantisk område og skiller sig generelt godt af med bolden. Uanset hvem hans makker har været, så har han bare ikke lignet en 10'er. Det gjorde han heller ikke på videoer fra Pana og det gør han heller ikke på det græske landshold. Og han ligner heller ikke rigtig en 8'er. Mere en 6'er der god kan spille bold.

  10. De følgende 4 brugere er enige:

  11. #202
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    754

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af LogeLars Se meddelelser
    Transfervinduet i sommeren 2017 var da helt ok med tilgang af navnlig Zeca, Vavro, Lüftner og Sotiriou. Spillere der alle spiller fast nu, som formentlig kommer til at udgøre en væsentlig del af stammen på holdet fremover, og hvoraf flere har videresalgspotentiale. Bengtsson fik måske en lige lovlig lang kontrakt, men er da en fornuftig reserve for Boilesen.

    Det skuffende har vel nærmere været de spillere, som ikke kom.
    De fire spillere du nævner, er gode nu. Men 3,5 af dem var hovedarkitekter bag et efterår der var historisk ringe og er årsagen vil lige nu er på en 4. plads 16 point efter nummer 1 og 2. Det er fint de kunne udvikles, men jeg kunne godt tænke mig man faktisk ramte nogen der kunne performe fra dag 1 næste gang. Ståle hentede forkerte spillere til de gældende omstændigheder.

  12. De følgende 4 brugere er enige:

  13. #203
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,148

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Something Se meddelelser
    De fire spillere du nævner, er gode nu. Men 3,5 af dem var hovedarkitekter bag et efterår der var historisk ringe og er årsagen vil lige nu er på en 4. plads 16 point efter nummer 1 og 2. Det er fint de kunne udvikles, men jeg kunne godt tænke mig man faktisk ramte nogen der kunne performe fra dag 1 næste gang. Ståle hentede forkerte spillere til de gældende omstændigheder.
    De spillere vi henter ind som erstatninger for bærende profiler vil jo altså ofte være noget dårligere spillere, end dem vi lige har solgt. Og de nye spillere skal under alle omstændigheder spilles ind på holdet.

    Vores deltagelse i CL er fantastisk, men den resulterer også i en massiv afgang af profiler og dermed en kvalitetsmæssig tilbagegang. Der er ikke noget dansk hold, der har spillet CL i en sæson og vundet suppen i den efterfølgende sæson. For vores eget vedkommende: Efter CL i sæsonen 2006/2007 blev vi i 2008 nr. 3 i suppen. Efter CL i sæsonen 2010/2011 blev vi i 2012 nr. 2 i suppen(Hej CV) og efter CL i sæsonen 2013/2014 blev vi i 2015 nr. 2 i suppen.

    Efter CL i sidste sæson kæmper vi så nu for overhovedet at få bronze...

    Den igangværende sæson har dog også været ekstrem, navnlig i forhold til antallet af alvorlige skader til profiler, der ellers var udset til at bære holdet igennem efteråret, eksempelvis Johansson der bliver skadet med 2 uger tilbage af transfervinduet. Læg så dertil en vanvittig formnedgang hos Toutouh og en middelmådig bredde som følge af endnu tidligere transfervinduer. Det gør dog ikke transfervinduet i sommeren 2017 dårligt. Der er trods alt også begrænsninger for vores økonomiske formåen.

  14. De følgende 11 brugere er enige:

  15. #204
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    2,326

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af jranja Se meddelelser
    Come on.. Du laver sjov, ikke?
    Kusk fik ufattelig mange chancer og spillede endda også forrygende flere gange, men efter Nicolai Jørgensen blev solgt begyndte Kusk at spille ringere og ringere. Det fungerede godt med ham og Nicolai, men synes han så skidt ud længe efter salget af Nicolai på trods af mange chancer!!! Det klinger hult at give Ståle skylden for det!

    Desuden har Toutouh netop under Ståle udviklet sig rigtig godt, gennem tillid og ros fra Ståle. At Yous så gerne vil videre til en større adresse har igen intet med Ståle at gøre.
    Jeg er skuffet over at Yous ikke har gjort som fx Corner, Delaney og Zanka. De spillede alle ypperligt og blev solgt via. deres præstationer. Yous nåede aldrig den der "vanvittige sæson", hvor han kunne spille/skyde sig selv afsted via. præstationerne på banen. Så come on.. Det er ikke Ståle's fejl, at Yous og Kusk ikke fik de optimale ud af deres tid i København!
    Det skyldes vist bare den hetz, der har været mod Ståle i et stykke tid. Tilsyneladende mener nogen, at alt hvad han gør er forkert. Man skal nok ikke lægge så meget i det.
    Jeg har været anfører som 2. års gennem alle ungdomsrækker og mener også, at jeg er berettiget til at blive det på førsteholdet en dag, når jeg har fået erfaringen - Thomas Delaney, 2010.
    Gandhi's Avatar

  16. De følgende 6 brugere er enige:

  17. #205
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Something Se meddelelser
    Makkeren til Zeca mangler stadig. Jeg kan godt lide Kvist, men han er en bedre reserve for Zeca end han er makker til ham. Jeg tror meningen var Zeca skulle være den dynamiske der kom frem i feltet og satte spillet men sådan var det ikke.
    Hvis Zeca blev købt som en slags playmaker, er det spøjst, for hans mål- og assist-statistik var nærmest lige så ringe som Kvists, da vi hentede ham (postede tallene et eller andet sted, da han blev købt, men kan ikke finde dem). Men som en hårdtarbejdende - og samtidig fremadrettet - bolderobrer ved siden af en mere kreativ type burde han kunne fungere fint.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  18. De følgende 3 brugere er enige:

  19. #206
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    754

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Han har fået trøjenummer 10, og Ståle talte mange gange om ham som en offensiv spiller i starten. Jeg er helt sikker på han var købt som den offensive midtbanespiller. Ståle brugte også efteråret på at tale om hvordan han skulle komme mere frem. Det virker heldigvis til den plan er droppet igen.

  20. #207
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Something Se meddelelser
    Han har fået trøjenummer 10, og Ståle talte mange gange om ham som en offensiv spiller i starten. Jeg er helt sikker på han var købt som den offensive midtbanespiller. Ståle brugte også efteråret på at tale om hvordan han skulle komme mere frem. Det virker heldigvis til den plan er droppet igen.
    Netop, det var det, der var så mærkeligt, når det var så tydeligt, at han aldrig havde været et offensivt omdrejningspunkt i sine tidligere klubber.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

  22. #208
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Netop, det var det, der var så mærkeligt, når det var så tydeligt, at han aldrig havde været et offensivt omdrejningspunkt i sine tidligere klubber.
    Jeg tror man skal anskue det fra den vinkel, at så længe Ståle er chefen, får vi ikke en central midtbanespiller der er meget mere offensiv end Zeca, da han formår at tage de hårde, men nødvendige tilbageløb.

  23. De følgende 3 brugere er enige:

  24. #209
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Jeg tror man skal anskue det fra den vinkel, at så længe Ståle er chefen, får vi ikke en central midtbanespiller der er meget mere offensiv end Zeca, da han formår at tage de hårde, men nødvendige tilbageløb.
    Nej, det er nok det. I Ståles verden er Zeca faktisk en offensiv midtbanespiller. :-)
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  25. Den følgende bruger er enig i dette:
    rsj

  26. #210
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Jeg tror man skal anskue det fra den vinkel, at så længe Ståle er chefen, får vi ikke en central midtbanespiller der er meget mere offensiv end Zeca, da han formår at tage de hårde, men nødvendige tilbageløb.
    Mon ikke det er en sandhed med modifikationer? Så vidt jeg husker, så har Ståle da brugt f.eks. Atiba centralt.
    Men der vel to aspekter i dette:

    1)
    Vi spiller med meget mere offensive backs og kanter end dengang, hvorfor vi er nødt til til at have 2 centrale midtbanespillere, som kan arbejde defensivt.

    2)
    Ståle har næppe noget imod at vores centrale midt kan noget offensivt. Men jeg tror måske, at den type spiller som er rigtig dygtig defensivt (som er nødvendigt i vores sytem pt) men som også kan noget offensivt, er meget svær at finde og nok især til de penge vi kan betale.

    Jeg tror, at Ståle med Zeca er kommet til at sætte sig lidt imellem to stole. Zeca er uden tvivl en rigtig god tovejsspiller, men han er imo ikke dygtig nok til at spille den helt defensive (Kvist) rolle i hvert fald ikke mod bedre hold, ligesom han mangler noget offensivt i at skabe målchancer. Han har derfor nok brug for en anden tovejsspiller ved siden af sig (ala Delaney). Det kunne være Gregus (hvis han kommer i form og er skadesfri) og det kunne måske være Keita, som også har power til begge dele. Det kunne måske også have været Toutouh, hvis han nogensinde havde taget det sidste skridt modenhedsmæssigt til at spille centralt. Men når de to (Gregus/Keita) er skadet / ude af form, så vælger man åbenbart Kvist som makker i stedet for f.eks. Thomsen nok med tanke på, at vi i vores situation hellere spiller safety first og for at holde kontinuitet med en kerne på holdet, som har vendt resultaterne.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 5 users browsing this thread. (0 members and 5 guests)

Lignende emner

  1. Krystalkugle: Hvordan ender grundspillet 2017/2018
    By tobynator in forum De korte linier
    Svar: 79
    Sidste Meddelelse: 19.03.18, 09:22
  2. FCK Inside - 1. Februar 2018
    By Bakkedal in forum De korte linier
    Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 04.02.18, 01:07
  3. Inside 2018
    By Mgt09 in forum Home & Away
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 01.02.18, 22:17
  4. Træningslejr i Dubai Vinter 2018
    By Frederik in forum De korte linier
    Svar: 126
    Sidste Meddelelse: 01.02.18, 13:36
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •