Side 15 af 145 FørsteFørste ... 5121314151617182565115 ... SidsteSidste
Viser resultater 211 til 225 af 2172

Emner: Til- og afgange, sommeren 2018

  1. #211
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Mon ikke det er en sandhed med modifikationer? Så vidt jeg husker, så har Ståle da brugt f.eks. Atiba centralt.
    Men der vel to aspekter i dette:

    1)
    Vi spiller med meget mere offensive backs og kanter end dengang, hvorfor vi er nødt til til at have 2 centrale midtbanespillere, som kan arbejde defensivt.

    2)
    Ståle har næppe noget imod at vores centrale midt kan noget offensivt. Men jeg tror måske, at den type spiller som er rigtig dygtig defensivt (som er nødvendigt i vores sytem pt) men som også kan noget offensivt, er meget svær at finde og nok især til de penge vi kan betale.

    Jeg tror, at Ståle med Zeca er kommet til at sætte sig lidt imellem to stole. Zeca er uden tvivl en rigtig god tovejsspiller, men han er imo ikke dygtig nok til at spille den helt defensive (Kvist) rolle i hvert fald ikke mod bedre hold, ligesom han mangler noget offensivt i at skabe målchancer. Han har derfor nok brug for en anden tovejsspiller ved siden af sig (ala Delaney). Det kunne være Gregus (hvis han kommer i form og er skadesfri) og det kunne måske være Keita, som også har power til begge dele. Det kunne måske også have været Toutouh, hvis han nogensinde havde taget det sidste skridt modenhedsmæssigt til at spille centralt. Men når de to (Gregus/Keita) er skadet / ude af form, så vælger man åbenbart Kvist som makker i stedet for f.eks. Thomsen nok med tanke på, at vi i vores situation hellere spiller safety first og for at holde kontinuitet med en kerne på holdet, som har vendt resultaterne.
    Jeg husker et hav af kampe hvor Atiba blev placeret på kanten, hvilket er en praksis flere andre har været igennem, før de var klar til en central plads på banen. Spillerne skulle først lige have tudet ørerne fulde vedrørende defensiv organisation.

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #212
    Tilmeldingsdato
    Jan 2006
    Indlæg
    851

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Spillerne skulle først lige have tudet ørerne fulde vedrørende defensiv organisation.
    Ja, det er irriterende med en træner, der har et klart og veludviklet system (som i parentes bemærket har givet store resultater). Jeg foretrækker selv "Løb I nu ud og giv den hele armen"-trænertypen.

  4. De følgende 7 brugere er enige:

  5. #213
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af tobynator Se meddelelser
    Ja, det er irriterende med en træner, der har et klart og veludviklet system (som i parentes bemærket har givet store resultater). Jeg foretrækker selv "Løb I nu ud og giv den hele armen"-trænertypen.
    Jeg mente nu ikke det store med det ;-)

    Jeg vil dog gerne rose Ståle for at han er blevet mere offensivt anlagt. Dengang hvor han praktiserede fire centrale midtbanefolk på midtbanen, kunne godt være en tung omgang, uanset resultater.

  6. De følgende 3 brugere er enige:

  7. #214
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    849

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Jeg husker et hav af kampe hvor Atiba blev placeret på kanten, hvilket er en praksis flere andre har været igennem, før de var klar til en central plads på banen. Spillerne skulle først lige have tudet ørerne fulde vedrørende defensiv organisation.
    Hehe; Kvist for eksempel. Han lavede dog en fin assist til Vermaelens mål. ;-)

  8. De følgende 3 brugere er enige:

  9. #215
    Tilmeldingsdato
    Aug 2017
    Indlæg
    85

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Mon ikke det er en sandhed med modifikationer? Så vidt jeg husker, så har Ståle da brugt f.eks. Atiba centralt.
    Men der vel to aspekter i dette:

    1)
    Vi spiller med meget mere offensive backs og kanter end dengang, hvorfor vi er nødt til til at have 2 centrale midtbanespillere, som kan arbejde defensivt.

    2)
    Ståle har næppe noget imod at vores centrale midt kan noget offensivt. Men jeg tror måske, at den type spiller som er rigtig dygtig defensivt (som er nødvendigt i vores sytem pt) men som også kan noget offensivt, er meget svær at finde og nok især til de penge vi kan betale.

    Jeg tror, at Ståle med Zeca er kommet til at sætte sig lidt imellem to stole. Zeca er uden tvivl en rigtig god tovejsspiller, men han er imo ikke dygtig nok til at spille den helt defensive (Kvist) rolle i hvert fald ikke mod bedre hold, ligesom han mangler noget offensivt i at skabe målchancer. Han har derfor nok brug for en anden tovejsspiller ved siden af sig (ala Delaney). Det kunne være Gregus (hvis han kommer i form og er skadesfri) og det kunne måske være Keita, som også har power til begge dele. Det kunne måske også have været Toutouh, hvis han nogensinde havde taget det sidste skridt modenhedsmæssigt til at spille centralt. Men når de to (Gregus/Keita) er skadet / ude af form, så vælger man åbenbart Kvist som makker i stedet for f.eks. Thomsen nok med tanke på, at vi i vores situation hellere spiller safety first og for at holde kontinuitet med en kerne på holdet, som har vendt resultaterne.

    Zeca og Kvist sammen er i mine øjne intetsigende. De er gode til at holde organisationen, men når det kommer til det fremadrettede spil, så bliver det simpelthen for langsomt og der er for lidt kreativitet i dem begge. Men den er også lidt svær, fordi Delaney var så fantastisk god til det han gjorde på pladsen ved siden af Kvist. Han var god i pres, fantastisk defensivt, habil og mere end det offensivt, og så havde han noget jeg savner fra vores nuværende centrale midtbane - løbet ind i feltet. Delaney havde det der løb, som fx Ramsey også er rigtig god til (ikke at de skal sammenlignes). Matic havde tendenserne af det samme, da han erstattede Delaney god med bolden, fint drev og god begge veje, men jeg aner ikke hvad der sket med ham. Han er gået helt i stå.

    Ståle har talt meget om at Atletico i spillestil er et hold vi han gerne vil spejle sig i. De er begyndt at spille med Saul inde centralt, hvilket giver dem ufattelig meget offensivt - specielt i kampe, hvor de skal dominere giver det mening i stedet for at spille med Gabi og Koke fx. Her tænker jeg at Thomsen inde centralt med Zeca ville være ideelt for os, men som andre og du skriver K@sper, så er det vel safety first lige pt, og derfor skal der nok ikke alt for meget "nyt" ind på holdet, men jeg håber at det bliver løsningen fremover. Eller i hvert fald en af løsningerne!

  10. #216
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af jranja Se meddelelser
    Zeca og Kvist sammen er i mine øjne intetsigende. De er gode til at holde organisationen, men når det kommer til det fremadrettede spil, så bliver det simpelthen for langsomt og der er for lidt kreativitet i dem begge. Men den er også lidt svær, fordi Delaney var så fantastisk god til det han gjorde på pladsen ved siden af Kvist. Han var god i pres, fantastisk defensivt, habil og mere end det offensivt, og så havde han noget jeg savner fra vores nuværende centrale midtbane - løbet ind i feltet. Delaney havde det der løb, som fx Ramsey også er rigtig god til (ikke at de skal sammenlignes). Matic havde tendenserne af det samme, da han erstattede Delaney god med bolden, fint drev og god begge veje, men jeg aner ikke hvad der sket med ham. Han er gået helt i stå.

    Ståle har talt meget om at Atletico i spillestil er et hold vi han gerne vil spejle sig i. De er begyndt at spille med Saul inde centralt, hvilket giver dem ufattelig meget offensivt - specielt i kampe, hvor de skal dominere giver det mening i stedet for at spille med Gabi og Koke fx. Her tænker jeg at Thomsen inde centralt med Zeca ville være ideelt for os, men som andre og du skriver K@sper, så er det vel safety first lige pt, og derfor skal der nok ikke alt for meget "nyt" ind på holdet, men jeg håber at det bliver løsningen fremover. Eller i hvert fald en af løsningerne!
    Jeg tror rent faktisk at Thomsen eller Gregus spiller centralt næste sæson. Forsvaret er blevet mere stabilt (og troværdigt), det vil frigøre en mere offensiv plads på den centrale midtbane og Zeca/Kvist kan dele pladsen i de nemmere kampe og spille sammen i de svære. Der e virkelig mange, som glemme balancen når Kvist bliver diskuteret. Vi kan ikke have typer som Falk, Skov, Fischer på fløjene, offensive backer og så en central midt uden defensive kvaliteter. Balancen er udemærket med Kvist og Zeca - men jeg er ikke uenig i at en mere blodsikker spiller og et højere pres vil. Ære interessant.

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #217
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Nå men denne historie er dukket op i går aftes / i dag: https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...og-fcn/7107886

    Hvis straffen bliver lige så hård eller hårdere end klubber som Barca osv, så kan vi ende med købeforbud i et vindue eller to. Men jeg synes måske, at det er en anelse overdrevet, fordi man har tilladt sig at tilbyde en ung dreng 2 kampe i en ligegyldig reserveliga, vel og mærke en dreng som udover træningsophold ikke blev tilknyttet eller flyttet til Danmark før han var 18.

    Samtidig vil det dog passe mig fint, hvis FCN's import af de unge drenge f.eks. Amon på 16 år straffes hårdt :)

  13. #218
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Men så vidt jeg ved med denne sag, så er det ikke FCK, der har gjort noget forkert. Det er DBU, der har fucket det op.

    FCK har indberettet brugen af Keita i en reserveholdskamp til DBU, som de skal gøre. DBU ser ikke reserveholdsturneringen som en officiel turnering, så derfor bringer de ikke rapporten videre til FIFA, som de ellers skal gøre i andre turneringer. Men FIFA ser turneringen som en officiel turnering og deri opstår problemet så.

    Så skal nogen straffes, så er det DBU og ikke FCK.

  14. De følgende 4 brugere er enige:

  15. #219
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af DaneX Se meddelelser
    Men så vidt jeg ved med denne sag, så er det ikke FCK, der har gjort noget forkert. Det er DBU, der har fucket det op.

    FCK har indberettet brugen af Keita i en reserveholdskamp til DBU, som de skal gøre. DBU ser ikke reserveholdsturneringen som en officiel turnering, så derfor bringer de ikke rapporten videre til FIFA, som de ellers skal gøre i andre turneringer. Men FIFA ser turneringen som en officiel turnering og deri opstår problemet så.

    Så skal nogen straffes, så er det DBU og ikke FCK.
    Vil det sige, at brøden ikke består i, at Keita har spillet de kampe, inden han blev 18, men blot at DBU har glemt at fortælle det til FIFA?
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  16. #220
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Vil det sige, at brøden ikke består i, at Keita har spillet de kampe, inden han blev 18, men blot at DBU har glemt at fortælle det til FIFA?
    Både ja og nej... Brøden består i, at DBU åbenbart ikke har været klar over, at FIFA ser reserveholdsturneringen som en officiel turnering. Normalt kunne man måske sige, at det vil være idioti, at DBU ikke skulle være klar over det, men lige når det kommer til DBU, så vil jeg faktisk ikke være så overrasket endda. Jeg kan ikke forestille mig, at DBU bare har glemt at give besked videre til FIFA, for jeg går ud fra, at de skal gøre det for samtlige spillere i samtlige kampe. Ikke kun spillere fra Afrika under 18 år.

    Men som jeg har fået det oplyst, så er det kernen i historien. Ikke at FCK har gjort noget forkert. Men derfor skal FIFA da måske nok finde en måde at straffe FCK på alligevel.

  17. #221
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af DaneX Se meddelelser
    Både ja og nej... Brøden består i, at DBU åbenbart ikke har været klar over, at FIFA ser reserveholdsturneringen som en officiel turnering. Normalt kunne man måske sige, at det vil være idioti, at DBU ikke skulle være klar over det, men lige når det kommer til DBU, så vil jeg faktisk ikke være så overrasket endda. Jeg kan ikke forestille mig, at DBU bare har glemt at give besked videre til FIFA, for jeg går ud fra, at de skal gøre det for samtlige spillere i samtlige kampe. Ikke kun spillere fra Afrika under 18 år.

    Men som jeg har fået det oplyst, så er det kernen i historien. Ikke at FCK har gjort noget forkert. Men derfor skal FIFA da måske nok finde en måde at straffe FCK på alligevel.
    Så det var ulovligt for Keita at deltage i reserveholdsturneringen? Eller måtte han godt spille med, hvis bare FIFA havde fået det oplyst? Undskyld, hvis jeg gentager mig selv - er bare ikke helt på det rene med, hvad historien her er. :-)
    Har du andre, mere fyldestgørende, links til historien, end hvad man umiddelbart kan finde på de danske netmedier?
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #222
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Apropos hele diskussionen med Bendtner, så spillede han en ganske god kamp her i går (jaja norske række og alt det der)

    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/skan...al-af-bomberen

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #223
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    813

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Something Se meddelelser
    Han har fået trøjenummer 10, og Ståle talte mange gange om ham som en offensiv spiller i starten. Jeg er helt sikker på han var købt som den offensive midtbanespiller. Ståle brugte også efteråret på at tale om hvordan han skulle komme mere frem. Det virker heldigvis til den plan er droppet igen.
    Arh hva'? Hvor har du dokumentationen for det? Jeg husker på intet tidspunkt Ståle omtale Zeca som en offensiv spiller.

    I nyheden om hans tilgang beskrives han som "en ledertype", "meget tryg med bolden", "stærk i nærkampene", "god i erobringsfasen" og "dygtig pasningsspiller, der formår at holde sit hold i gang og i højt tempo".

    De samme ord går igen i dette interview med Ståle om Zeca. Han bliver ikke omtalt som nogen offensiv, kreativ spiller med, hvad det indebærer. Meget kan man skyde Ståle i skoene, men det holder ikke at påstå, at Zeca skulle være castet og omtalt som en offensiv midtbanespiller. Det holder ikke.

  22. De følgende 14 brugere er enige:

  23. #224
    Tilmeldingsdato
    Jul 2013
    Indlæg
    108

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af h0ps Se meddelelser
    Apropos hele diskussionen med Bendtner, så spillede han en ganske god kamp her i går (jaja norske række og alt det der)

    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/skan...al-af-bomberen

    Nu ved jeg godt at det kun tager 1 time 35 minutter fra Trondheim med fly, men hvis man følger ham på instagram/snapchat, så er han virkelig meget i København for tiden, lille fun fact, så ser det ud til at han er ved at flytte sammen med Nicki Bille's eks-kæreste den Newzealandske model Reanin Johannink :)

  24. #225
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    558

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Så det var ulovligt for Keita at deltage i reserveholdsturneringen? Eller måtte han godt spille med, hvis bare FIFA havde fået det oplyst? Undskyld, hvis jeg gentager mig selv - er bare ikke helt på det rene med, hvad historien her er. :-)
    Har du andre, mere fyldestgørende, links til historien, end hvad man umiddelbart kan finde på de danske netmedier?
    Problemet/forvirringen opstår formentligt allerede da Reserveholdsturneringen etableres, ønsket er man får en turnering der ikke rigtig er en del af systemet, så man både kan teste prøvespillere, bruge ungdomsspillere og sågar låne spillere i andre klubber, uden at skulle bøvle med spillerlicenser o.lign., teknisk set har man etableret en turnering bestående af venskabskampe. FCK har herefter benyttet Keita i troen at det var okay, uden at være opmærksomme på at FIFA definerer venskabskampe som officielle kampe, hvorefter at vi kommer i problemer med reglen om at man ikke må bruge spillere fra andre lande* der er under 18.

    *Der er så EU/EØS regler om arbejdskraftens fri bevægelighed der gør at vi godt må hente f.eks. svenskere

  25. De følgende 2 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Krystalkugle: Hvordan ender grundspillet 2017/2018
    By tobynator in forum De korte linier
    Svar: 79
    Sidste Meddelelse: 19.03.18, 09:22
  2. FCK Inside - 1. Februar 2018
    By Bakkedal in forum De korte linier
    Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 04.02.18, 01:07
  3. Inside 2018
    By Mgt09 in forum Home & Away
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 01.02.18, 22:17
  4. Træningslejr i Dubai Vinter 2018
    By Frederik in forum De korte linier
    Svar: 126
    Sidste Meddelelse: 01.02.18, 13:36
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •