Side 20 af 145 FørsteFørste ... 10171819202122233070120 ... SidsteSidste
Viser resultater 286 til 300 af 2172

Emner: Til- og afgange, sommeren 2018

  1. #286
    Tilmeldingsdato
    Aug 2015
    Indlæg
    457

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Cambiasso Se meddelelser
    Ikke helt korrekt.
    Ikke bare er antallet af berths til mester-kvalrunderne faldet; der er også lande fra højere oppe på ranglisten med nu. Det er, som Albinus1985 nævner det, blevet væsentlige sværere at kvalificere sig. Dog stadigvæk nemmere end i "gamle dage" (Lazio, Benfica, Rangers etc)
    Ja førhen gik alle lande i Top 12 direkte i CHL mens nr 13 som regel kom med også. Nu er det kun top 10 og nr 11 formentlig. Der er altså taget to pladser væk hvoraf den ene er taget fra Champions Route. Holland og Grækenland har som regel altid lagt i top 11 førhen. Det gør man ikke længere. Nu er man bla. Blevet overhalet at Østrig og Belgien. Så det er jo igen hvad man mener er svært. Alt er relativt. Man kan mene at det bliver sværere fordi man nu skal spille mod PSV og Olympiakos i stedet for Anderlecht og Salzburg som førhen. Kort sagt har man pt. Skiftet Holland og Grækenland ud med Østrig og Belgien, men det er jo stadigvæk Tjekkiet, Schweiz, Skotland, Bulgarien, Cypern, Rumænien, Kroatien osv. Vi kæmper med. Det er ikke lige pludselig Portugal eller Tyrkiet der er kommet med Men det er jo hvordan man ser på det. Personligt mener jeg ikke at der er den stor forskel, især ikke hvis man som os er seedet.
    Sidst redigeret af Romme : 22.04.18 kl. 11:30

  2. #287
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,585

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Lokomotiv Luxus Se meddelelser
    Dog vil jeg til sidst sige, at det ikke på nogen måde grønstempler Ståles ageren på transfer-fronten i denne sæson. Især fejler han (og resten af teamet) med at købe spillere, der er castet til vores måde at spille på. Forstår de ikke taktikken? Det falder tilbage på træneren. Kan de ikke klare presset? Det falder tilbage på træneren. Nuvel, det er svært at komme til FCK, men det er vel derfor, at vi køber meget dyrere spillere, end alle de andre klubber?
    Men vi køber dyrere spillere, fordi vi også skal præstere i Europa. Så der ligger afvejningen "Skal vi hente spillere til en høj pris (20+ mio. kr), som kan træde ind på holdet nærmest omgående, eller skal vi hente en billigere og yngre spiller, som vi skal udvikle på, så han kan komme op på det niveau?" Så må man tage de udfald og/eller konsekvenser, som følger med. Men fordi vi har et større budget end de andre danske klubber, er det ikke ensbetydende med at vi har det i forhold til Europa, som jo er vores målsætning.

    Citat Oprindeligt indsendt af Lokomotiv Luxus Se meddelelser
    Her må man igen fremhæve BIFs indkøb, som med Tibling, Halimi, Röcker og Mukhtar formår at hente spillere, der passer til deres taktik, og derfor præsterer fra dag 1. Samtidigt er de noget billigere i drift, hvilket gør det mere imponerende. Hvor mange Tibling'er kan du eksempelvis få for én Matic? (Og så vil jeg i øvrigt ikke rose dem for mere, fordi alt hvad de gør, er absolut ikke godt, og hele deres kommunikation er direkte patetisk).
    Arrrhhh... Af dem, du nævner, ser jeg kun Mukhtar være på niveau med de tilsvarende spillere hos os. Ja, de nævnte spillere kan træde ind og præstere fra dag 1 på det hold, de spiller for. Men hvad er ambitionerne for det hold? Udelukkende at spille nationalt i en liga, som ikke ligefrem kan kaldes for særligt stabil. Ikke at spille europæisk. Jeg tror at disse spillere ville falde igennem i den pulje, vi havnede i i Europa League. Jeg tror ikke på at de havde kunnet holde nullet på hjemmebane i gruppespillet. Jeg tror heller ikke på at eksempelvis Röcker havde været lige så dominerende i luften, som Lüftner var det i gruppespillet. Jeg tror Ståle nævnte efter Vardar-kampene at han nok sagtens kunne finde spillere til en billig pris, som kunne præstere på holdet fra dag 1, og som ville kunne medvirke til at vinde det danske mesterskab. De ville bare ikke kunne præstere særligt godt i Europa.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  3. #288
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,849

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Min drømmesigning, som møder alle de kriterier der er opstillet, er, at Ståle henter Victors gode ved fra Holland og landsholdet, Lasse Shone. Han vil være perfekt ved siden af Zeca, og så vil han have lederevner og kunne fungere som spilfordeler, og være et kæmpe signal om, at FCK ikke har tænkt sig at misse to mesterskaber i træk.

    Før alle spiller realisme kortet, så er det drømmesigningen, og jeg er helt med på den ikke ligger lige for.

  4. #289
    Tilmeldingsdato
    Jun 2015
    Indlæg
    41

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Lasse Schöne er en fremragende midtbanespiller, han er selvfølgelig 32-33 år efterhånden. Men han ville pynte gevaldigt i FCK. Men jeg vil tro, at han bliver i Holland karrieren ud.

    Iøvrigt, kunne Bryan Oviedo være en mulighed efter Sunderland er rykket ned?

  5. De følgende 2 brugere er enige:

  6. #290
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,530

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Min drømmesigning, som møder alle de kriterier der er opstillet, er, at Ståle henter Victors gode ved fra Holland og landsholdet, Lasse Shone. Han vil være perfekt ved siden af Zeca, og så vil han have lederevner og kunne fungere som spilfordeler, og være et kæmpe signal om, at FCK ikke har tænkt sig at misse to mesterskaber i træk.

    Før alle spiller realisme kortet, så er det drømmesigningen, og jeg er helt med på den ikke ligger lige for.
    Fuldstændig enig.. Med hensyn til hvorvidt det er realistisk, så ligger den selvfølgelig ikke lige for lige nu, men der går jo stærke rygter om at Ajax vil hente Mathias Jensen til sommer, hvilket måske kunne skubbe Schöne ud på bænken.. Jeg tror dog at det kommende vindue vil være et vindue eller to for tidligt, desværre, for hold da op han kunne være fanstastisk her..

  7. #291
    Tilmeldingsdato
    Aug 2010
    Indlæg
    284

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Min drømmesigning, som møder alle de kriterier der er opstillet, er, at Ståle henter Victors gode ved fra Holland og landsholdet, Lasse Shone. Han vil være perfekt ved siden af Zeca, og så vil han have lederevner og kunne fungere som spilfordeler, og være et kæmpe signal om, at FCK ikke har tænkt sig at misse to mesterskaber i træk.

    Før alle spiller realisme kortet, så er det drømmesigningen, og jeg er helt med på den ikke ligger lige for.
    Jeg så også godt deres fælles gode ven, Christian Eriksen, iført den (rigtige) hvide trøje. Det ville også være en form for signal at sende.
    Også punkter som kioskdrift, snerydning og andre ting fungerer rigtig godt, fortæller Bjerregaard.

  8. De følgende 2 brugere er enige:

  9. #292
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,585

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Tre tidligere Ajax-spillere på FCKs hold ville da også se ret pænt ud..
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  10. #293
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,849

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Er i øvrigt ret sikker på, at FCK har/er tæt på at hente Jens-Martin Gammelby. Ståles dans om mikrofonen, da han blevspurgt til det efter kampen mod Horsens, virkede påfaldende, han ville hverken bekræfte eller afkræfte noget, og han er ellers sjældent tavs, hvis der intet er om snakken.

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #294
    Tilmeldingsdato
    Aug 2015
    Indlæg
    457

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Jeg elsker Lasse men jeg tror Lasse elsker Holland og Ajax for meget til at ville hjem til FCK. Jeg ved at han og hans familie har tætte FCK bånd, der er i hvert fald visse medlemmer af familien der er FCK fan. Jeg regner med at Lasse stopper karrieren i Ajax eller Holland. Ligesom den tidligere FCK’er Kenneth Perez.

    Hvad angår Jens Martin. Han er en ganske udmærket spiller. Han er hårdt arbejdende og vil sikkert være den mest fysisk stærkeste højreback i FCK nogensinde. Han har i 81 SL kampe lavet 4 assist. En højreback i FCK skal mindst lave dette hver sæson. Er hans indlæg gode nok og har han teknikken. Det er jeg bekymret for. Til sammenligning har Peter lavet 24 assist i 130 kampe og Lars 17 i 111 og Pospech 28 i 108 kampe. Det andet skal han nok klare.
    Sidst redigeret af Romme : 23.04.18 kl. 00:08

  13. #295
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,585

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Romme Se meddelelser
    Han har i 81 SL kampe lavet 4 assist. En højreback i FCK skal mindst lave dette hver sæson. Er hans indlæg gode nok og har han teknikken. Det er jeg bekymret for. Til sammenligning har Peter lavet 24 assist i 130 kampe og Lars 17 i 111 og Pospech 28 i 108 kampe. Det andet skal han nok klare.
    Statistik er som en bikini. Den viser meget, men skjuler det væsentlige. De første sæsoner spillede han midterforsvarer eller defensiv midtbane. Fra den position var han ikke involveret i nogen af de mål, Silkeborg scorede. Siden han kom på højre back, har han været involveret i 11 mål i løbet af de 52 kampe. 7 mål og 4 assists. Altså i over hver 5. kamp havde han en målgivende aktion. I den periode har Silkeborg scoret 63 mål. Altså har han været involveret i næsten hvert 5. mål, Silkeborg har scoret. Både antallet af målgivende aktioner pr. kamp og andelen i holdets mål er højere end eksempelvis Lars Jacobsens. Og ligger relativt tæt på Peter Ankersens.
    Men antallet af assists afhænger jo også i høj grad af kvaliteten af ens medspillere. Og udover Robert Skov er det ikke et højt antal spillere på allerhøjeste kvalitet, Gammelby har spillet med.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)


  14. #296
    Tilmeldingsdato
    Aug 2015
    Indlæg
    457

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Statistik er som en bikini. Den viser meget, men skjuler det væsentlige. De første sæsoner spillede han midterforsvarer eller defensiv midtbane. Fra den position var han ikke involveret i nogen af de mål, Silkeborg scorede. Siden han kom på højre back, har han været involveret i 11 mål i løbet af de 52 kampe. 7 mål og 4 assists. Altså i over hver 5. kamp havde han en målgivende aktion. I den periode har Silkeborg scoret 63 mål. Altså har han været involveret i næsten hvert 5. mål, Silkeborg har scoret. Både antallet af målgivende aktioner pr. kamp og andelen i holdets mål er højere end eksempelvis Lars Jacobsens. Og ligger relativt tæt på Peter Ankersens.
    Men antallet af assists afhænger jo også i høj grad af kvaliteten af ens medspillere. Og udover Robert Skov er det ikke et højt antal spillere på allerhøjeste kvalitet, Gammelby har spillet med.
    Det er selvfølgelig spændende læsning. Jeg ville ikke have noget imod at vi hentede ham. Jeg ser dog et stort udviklingspotentiale i det tekniske hos ham.m, især indlæggene. Noget en FCK back jo skal kunne. Har set en del kampe med ham og det er mere normen end undtagelsen at hans indlæg har været dårlige. Men lad os se hvad der sker.

  15. #297
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Statistik er som en bikini. Den viser meget, men skjuler det væsentlige. De første sæsoner spillede han midterforsvarer eller defensiv midtbane. Fra den position var han ikke involveret i nogen af de mål, Silkeborg scorede. Siden han kom på højre back, har han været involveret i 11 mål i løbet af de 52 kampe. 7 mål og 4 assists. Altså i over hver 5. kamp havde han en målgivende aktion. I den periode har Silkeborg scoret 63 mål. Altså har han været involveret i næsten hvert 5. mål, Silkeborg har scoret. Både antallet af målgivende aktioner pr. kamp og andelen i holdets mål er højere end eksempelvis Lars Jacobsens. Og ligger relativt tæt på Peter Ankersens.
    Men antallet af assists afhænger jo også i høj grad af kvaliteten af ens medspillere. Og udover Robert Skov er det ikke et højt antal spillere på allerhøjeste kvalitet, Gammelby har spillet med.
    Som du selv skriver, så kan man ikke lægge alverden i statistik. Du har ret i, at han har haft dårligere medspillere end Ankersen, hvorfor han måske ikke har så man assists som han kunne have her. Omvendt kan man sikkert også argumentere for, at han som holdets absolutte stjerne (især efter Skovs afsked) måske også har haft friheder, tillid osv til at forsøge mere end ham kommer til her, hvorfor han måske er mere målfarlig i SIF, end Ankersen er her. Vi har jo med egne øjne set forskellen på en Ankersen som stjernen i EFB kontra Ankersen som nederst i hierarkiet her.

    Om Gammelby er god nok til FCK ved jeg helt ærligt ikke. Jeg må bare sige, at de få kampe jeg har set med ham (hovedsaglig mod FCK), der har han været middelmådig og slet ikke domineret i en grad, hvor jeg ser ham som værende interessant her. Jeg ser ham helt ærligt som værende et Johnny Thomsen køb, der er solid i Danmark (Johnny var vel den eneste back som kunne lukke Grønkjær helt ned), men som nok har begrænsninger i topniveau. Jeg tager muligvis helt fejl, og jeg vil som sådan ikke have noget imod et eventuel køb, da jeg som en af de få herinde stadig har lidt tiltro til den sportslige ledelse på det punkt.
    Men nu må vi se - jeg tror stadig på en spiller på en lidt højere hylde. Forøvrigt har Ståle da vist også været ude og stille en smule spørgsmåltegn ved, om vi overhovedet kan sælge Ankersen til sommer.

  16. De følgende 5 brugere er enige:

  17. #298
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Tråden er nu oppe på 19 sider, er der nogen med tid på hænderne som kan lave et resumé af det?

    Hvilke spillere er foreslået aktuelle (evt. m. kontraktlængde), både til og afgange.

    Det ville være værdsat, og kunne evt opdateres og blive gen-opslået engang imellem.

  18. #299
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,585

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Kontraktudløb:
    - Antonsson
    - Toutouh
    - Kim C.
    - Köteles

    Det er dog planen, at der med de to målmænd skal være en dialog om fremtiden.

    Sikre salg:
    - Robin Olsen
    - Peter Ankersen

    Dialog med spilleren om udleje/salg:
    - Matic
    - Pavlovic
    - Kadrii

    Dialog med spilleren om kontraktforlængelse:
    - Santander

    Diskuterede emner herinde vedr. fremtid i klubben:
    - Pierre
    - Thomsen
    - Kvist

    Diskuterede emner vedr. indkøb:
    Højre back:
    - Jens Martin Gammelby
    - Karlo Bartolec

    Midterforsvar:
    - Andreas Bjelland

    Angriber:
    - Nicklas Bendtner
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  19. De følgende 11 brugere er enige:

  20. #300
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Hvis man har en liste med Kvist og Pierre, som spillere brugere fra sidelinien gerne vil have ud, så skal Gregus, Vavro og Luftner vel også med på listen. Nu er det ikke fordi, jeg tror de to sidste er i farezonen (Gregus er mere et spørgsmålstegn), men det tror jeg heller ikke Pierre og slet ikke Kvist er.

  21. De følgende 2 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Krystalkugle: Hvordan ender grundspillet 2017/2018
    By tobynator in forum De korte linier
    Svar: 79
    Sidste Meddelelse: 19.03.18, 09:22
  2. FCK Inside - 1. Februar 2018
    By Bakkedal in forum De korte linier
    Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 04.02.18, 01:07
  3. Inside 2018
    By Mgt09 in forum Home & Away
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 01.02.18, 22:17
  4. Træningslejr i Dubai Vinter 2018
    By Frederik in forum De korte linier
    Svar: 126
    Sidste Meddelelse: 01.02.18, 13:36
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •