Side 25 af 145 FørsteFørste ... 15222324252627283575125 ... SidsteSidste
Viser resultater 361 til 375 af 2172

Emner: Til- og afgange, sommeren 2018

  1. #361
    Tilmeldingsdato
    Aug 2015
    Indlæg
    457

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af scoring Se meddelelser
    Det er jo ikke unormalt med 'kliker' når der er flere fra samme egne som en selv.

    Selv når vi har haft flere svenskere og nordmænd på holdet, har de holdt sig mere til hinanden. Det tror jeg nu er ganske naturligt, og ikke noget man bør lægge særlig meget i. At både Pavlovic og Matic så ikke er gode nok fodboldspillere til FCK, se dét er noget man skal lægge noget i, og også derfor de ikke spiller og skal videre nu.

    Bekymrende hvordan man kan fejlcaste spillere SÅ meget.
    Det er ikke kun bekymrende, det er en skandale af dimensioner. Ståle skal være glad for at han har så meget credit hos FCK. Var dette her sket andre steder så havde han helt sikkert allerede været færdig.

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #362
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Succes og succes. Han har deltaget ved VM for klubhold, hvilket sikkert var en stor oplevelse. Den gode Franco har dog ikke været en del af truppen hos San Lorenzo, siden d. 26. september 2017.

    https://www.transfermarkt.com/franco.../spieler/74821
    Han er skadet, ellers er han fast mand.

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #363
    Tilmeldingsdato
    Apr 2013
    Indlæg
    333

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Romme Se meddelelser
    Jeg ved fra kilder at begge spillere har vist dårlig attituder eller lignende gennem længere tid. Læg dertil at de sportsligt har været ligeså pinlige.

    Personligt er jeg glad for at man slipper af med begge to. Og uden igen at blive kaldt racistisk at man også holder sig fra spillere fra de egne af. Jeg sagde det fra starten af og har gennem kilder i klubben hørt mange forskellige ting. Bla. Om klikedannelser og lignende mellem spillerne fra Balkan/Østeuropa. Alt efter hvad man vil kalde det. Dette duer simpelthen ikke.
    Forhåbentlig har vores manager også indset det nu.
    Jeg kan ikke udtale mig om de indre linjer på 10'eren, og jeg tror nu ikke du er racist. Men at vi helt skal afholde os fra visse markeder eller gøre os selv til et skandinavisk Athletic Bilbao duer simpelthen ikke - dertil er Skandinavien et for lille marked, og vi er en klub med for begrænsede ressourcer.

    Har vi ambitioner om at gøre det godt i Europa, så bliver vi også nødt til at tage chancer ind i mellem og ikke holde os for gode til at ikke rekruttere talenter fra hele verden. For at vi ikke har været gode nok til at integrere de nye spillere, er ikke på grund af deres etnicitet, men kan skyldes 1000 andre faktorer, f.eks. at vi praktiserer "det sværeste system i verden". Og vi har da tidligere kunne få spillere fra den egn til at fungere (Sionko, Pospech, Verbic, Zeca og Gregus).

  6. De følgende 5 brugere er enige:

  7. #364
    David_T er offline Occasionally wears a hat
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    2,506

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Romme Se meddelelser
    Det er ikke kun bekymrende, det er en skandale af dimensioner. Ståle skal være glad for at han har så meget credit hos FCK. Var dette her sket andre steder så havde han helt sikkert allerede været færdig.
    Ah, skal vi nu ikke? Matic var et fejlkøb, Thomas Delaney var skiftet efter måske den stærkeste halvsæson vi har set fra en central midt i FCK og den indkøbte erstatning Jan Gregus var ikke slået igennem som man havde håbet på, så man lukkede øjnene for nogle ellers rimelig åbenlyse advarselslamper og håbede at han kunne fortsætte formen fra den østrigske liga. Decideret fejlkøb, men vi er hverken den første eller den sidste klub der brænder nallerne i forsøget på at finde en dominerende to-vejs midt (se bare på Arsenal).

    Pavlovic slog ikke til, men det er noget andet. Hvis man som FCK har chancen for at købe en 22-årig, 189 cm høj topscorer i den serbiske liga med 18 mål og nylig debut på det serbiske landshold for omkring 12 mio. kroner, så gør man det 10 ud af 10 gange. Han var ikke skolet angriber men omskolet fra fløjen og havde derfor kun den ene sæson med succes på pladsen, men til en plads i truppen bag to etablerede angribere hvor han kunne bruge en sæson på at komme ind i systemet, der kan man ikke sætte en finger på det køb. Problemet er at hans udvikling her i klubben har været stillestående nok til næsten at gå baglæns.

  8. De følgende 11 brugere er enige:

  9. #365
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af David_T Se meddelelser
    Pavlovic slog ikke til, men det er noget andet. Hvis man som FCK har chancen for at købe en 22-årig, 189 cm høj topscorer i den serbiske liga med 18 mål og nylig debut på det serbiske landshold for omkring 12 mio. kroner, så gør man det 10 ud af 10 gange. Han var ikke skolet angriber men omskolet fra fløjen og havde derfor kun den ene sæson med succes på pladsen, men til en plads i truppen bag to etablerede angribere hvor han kunne bruge en sæson på at komme ind i systemet, der kan man ikke sætte en finger på det køb. Problemet er at hans udvikling her i klubben har været stillestående nok til næsten at gå baglæns.
    Og at han slet ikke har de nødvendige færdigheder som tagetman. Han er elendig med ryggen til mål, og tilmed (som tilsyneladende overraskede Ståle) utrolig langsom, samt bange for luftdueller.... Jeg er på dine tal enig i at man skal vise interesse, men han burde være sorteret fra i scoutingen. Pga. hans (manglende) kvaliteter, og ikke fordi han er østeuropæer.

  10. De følgende 4 brugere er enige:

  11. #366
    Tilmeldingsdato
    Aug 2015
    Indlæg
    457

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af David_T Se meddelelser
    Ah, skal vi nu ikke? Matic var et fejlkøb, Thomas Delaney var skiftet efter måske den stærkeste halvsæson vi har set fra en central midt i FCK og den indkøbte erstatning Jan Gregus var ikke slået igennem som man havde håbet på, så man lukkede øjnene for nogle ellers rimelig åbenlyse advarselslamper og håbede at han kunne fortsætte formen fra den østrigske liga. Decideret fejlkøb, men vi er hverken den første eller den sidste klub der brænder nallerne i forsøget på at finde en dominerende to-vejs midt (se bare på Arsenal).

    Pavlovic slog ikke til, men det er noget andet. Hvis man som FCK har chancen for at købe en 22-årig, 189 cm høj topscorer i den serbiske liga med 18 mål og nylig debut på det serbiske landshold for omkring 12 mio. kroner, så gør man det 10 ud af 10 gange. Han var ikke skolet angriber men omskolet fra fløjen og havde derfor kun den ene sæson med succes på pladsen, men til en plads i truppen bag to etablerede angribere hvor han kunne bruge en sæson på at komme ind i systemet, der kan man ikke sætte en finger på det køb. Problemet er at hans udvikling her i klubben har været stillestående nok til næsten at gå baglæns.
    Gennem mit arbejde som scout forhørte jeg mig hos en Serbisk kollega da disse to spillere kom til FCK. Hvad angår Pavlovic var det en spiller der kom ud af ingenting og havde en enkelt god sæson bag sig. En Thomas Dalgaard type der scorer en masse mål og bliver Superliga topscorer fordi ingen rigtig værdigere ham en opdækning og som aldrig er andet end en middel hjemlig spiller. Hvad angår Matic var han meget overrasket over at vi hentede ham da han med hans ord ‘ikke er noget særligt’. Min serbiske var med andre ord skeptisk eller i hvert fald lidt overrasket over at vi hentede de to spillere. Man må sige at han fik ret. Det har jeg respekt for.
    Sidst redigeret af Romme : 28.04.18 kl. 19:55

  12. #367
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,871

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af David_T Se meddelelser
    Ah, skal vi nu ikke? Matic var et fejlkøb, Thomas Delaney var skiftet efter måske den stærkeste halvsæson vi har set fra en central midt i FCK og den indkøbte erstatning Jan Gregus var ikke slået igennem som man havde håbet på, så man lukkede øjnene for nogle ellers rimelig åbenlyse advarselslamper og håbede at han kunne fortsætte formen fra den østrigske liga. Decideret fejlkøb, men vi er hverken den første eller den sidste klub der brænder nallerne i forsøget på at finde en dominerende to-vejs midt (se bare på Arsenal).

    Pavlovic slog ikke til, men det er noget andet. Hvis man som FCK har chancen for at købe en 22-årig, 189 cm høj topscorer i den serbiske liga med 18 mål og nylig debut på det serbiske landshold for omkring 12 mio. kroner, så gør man det 10 ud af 10 gange. Han var ikke skolet angriber men omskolet fra fløjen og havde derfor kun den ene sæson med succes på pladsen, men til en plads i truppen bag to etablerede angribere hvor han kunne bruge en sæson på at komme ind i systemet, der kan man ikke sætte en finger på det køb. Problemet er at hans udvikling her i klubben har været stillestående nok til næsten at gå baglæns.
    Jeg håber ikke at Ståle og staben bare lukker øjnene og håber det bedste. Dertil er vores ressourcer for begrænsede.
    Jeg vil dog karakterisere Pavlovic, Matic og Gregus som nogle flop. Det er tre spillere som burde have budt ind med meget mere, specielt deres alder taget i betragtning (ingen af dem unge talenter). Pris og kvalitet har simpelthen ikke hængt sammen.

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #368
    Tilmeldingsdato
    Aug 2015
    Indlæg
    457

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Wonderboy Se meddelelser
    Og at han slet ikke har de nødvendige færdigheder som tagetman. Han er elendig med ryggen til mål, og tilmed (som tilsyneladende overraskede Ståle) utrolig langsom, samt bange for luftdueller.... Jeg er på dine tal enig i at man skal vise interesse, men han burde være sorteret fra i scoutingen. Pga. hans (manglende) kvaliteter, og ikke fordi han er østeuropæer.
    Problemet er bare at FCK har brændt nallerne på det marked. Hvor mange har været store profiler i FCK? Pospech? Semi Verbic? Nævn venligst ikke Sionko fordi han havde et godt EM 08. Det har intet at gøre med FCK. Han sad for det meste på bænken fordi William skulle spille.
    Ville elske at sige at markedet Balkan/Østeuropa var en mark fuldt at guld. Det er det bare ikke. Af mange grunde. Mentalitetsforskelle og simpelthen bare mangel på niveau er to af dem. Derfor siger jeg at mam burde holde sig derfra som FCK. Det har aldrig været et godt match.

  15. #369
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,871

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Romme Se meddelelser
    Gennem mit arbejde som scout forhørte jeg mig hos en Serbisk kollega da disse to spillere kom til FCK. Hvad angår Pavlovic var det en spiller der kom ud af ingenting og havde en enkelt god sæson bag sig. Hvad angår Matic var han meget overrasket over at vi hentede ham da han med hans ord ‘ikke er noget særligt’. Min serbiske var med andre ord skeptisk eller i hvert fald lidt overrasket over at vi hentede de to spillere. Man må sige at han fik ret. Det har jeg respekt for.
    Ole Tobiasen var heller ikke just imponeret. I bedste fald yderst diplomatisk.

    https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...il-fck/6557311

    Man kan frygte lidt at Matic-indkøbet var en agent tjeneste, efter det lykkedes os at hente Pavlovic foran andre klubber. Pieros benytter i øvrigt samme agentur.

    https://www.transfermarkt.com/more-t...a/berater/2675

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #370
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Romme Se meddelelser
    Problemet er bare at FCK har brændt nallerne på det marked. Hvor mange har været store profiler i FCK? Pospech? Semi Verbic? Nævn venligst ikke Sionko fordi han havde et godt EM 08. Det har intet at gøre med FCK. Han sad for det meste på bænken fordi William skulle spille.
    Ville elske at sige at markedet Balkan/Østeuropa var en mark fuldt at guld. Det er det bare ikke. Af mange grunde. Mentalitetsforskelle og simpelthen bare mangel på niveau er to af dem. Derfor siger jeg at mam burde holde sig derfra.
    Men vi skal jo ikke vælge 3 danskere, 3 svenskere, 1 costaricaner, 1 tysker og 3 serbere. Vi skal vælge 11 spillere som er kompetente, nationaliteten er næsten ligegyldig (det er sjovere at se landsholdet når der er fckspillere med). Så vi skal ikke dele vores scouting 50/50 hvis kvaliteten ikke er der, men vi skal heller ikke negligere et billigt marked som har produceret nogle af Europas bedste spillere igennem tiderne.

  18. De følgende 4 brugere er enige:

  19. #371
    Tilmeldingsdato
    Aug 2015
    Indlæg
    457

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Wonderboy Se meddelelser
    Men vi skal jo ikke vælge 3 danskere, 3 svenskere, 1 costaricaner, 1 tysker og 3 serbere. Vi skal vælge 11 spillere som er kompetente, nationaliteten er næsten ligegyldig (det er sjovere at se landsholdet når der er fckspillere med). Så vi skal ikke dele vores scouting 50/50 hvis kvaliteten ikke er der, men vi skal heller ikke negligere et billigt marked som har produceret nogle af Europas bedste spillere igennem tiderne.
    Nej. Gid de dog bare passede ind hos FCK.

  20. #372
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Romme Se meddelelser
    Nej. Gid de dog bare passede ind hos FCK.
    Mandzukic, Lewandowski, Oblak, Cech, Piszczek, Glik, Hamšik, Modric, Perišić, Rakitić, Milik, Krychowiak, Handanovic, Milinković-Savić, (Nemanja) Matić... Osv... Fantastiske spillere (der er mange flere, og det her er ikke en liste af alle de bedste). Så... Hvem af dem er ikke gode nok til os? Det er absurd at udelukke et billigt marked som producerer verdensstjerner fordi vores unge klub har haft nogle dårlige oplevelser. Scout dem ordentlig, og vær konsekvent i typerne man søger efter - og lad os så få den næste Shevchenko, Nedved eller Hagi.


  21. #373
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Wonderboy Se meddelelser
    Mandzukic, Lewandowski, Oblak, Cech, Piszczek, Glik, Hamšik, Modric, Perišić, Rakitić, Milik, Krychowiak, Handanovic, Milinković-Savić, (Nemanja) Matić... Osv... Fantastiske spillere (der er mange flere, og det her er ikke en liste af alle de bedste). Så... Hvem af dem er ikke gode nok til os? Det er absurd at udelukke et billigt marked som producerer verdensstjerner fordi vores unge klub har haft nogle dårlige oplevelser. Scout dem ordentlig, og vær konsekvent i typerne man søger efter - og lad os så få den næste Shevchenko, Nedved eller Hagi.
    Tror desværre ikke Hagi ville passe ind i Ståle Solbakkens koncept :(

  22. #374
    Tilmeldingsdato
    Aug 2015
    Indlæg
    457

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Wonderboy Se meddelelser
    Mandzukic, Lewandowski, Oblak, Cech, Piszczek, Glik, Hamšik, Modric, Perišić, Rakitić, Milik, Krychowiak, Handanovic, Milinković-Savić, (Nemanja) Matić... Osv... Fantastiske spillere (der er mange flere, og det her er ikke en liste af alle de bedste). Så... Hvem af dem er ikke gode nok til os? Det er absurd at udelukke et billigt marked som producerer verdensstjerner fordi vores unge klub har haft nogle dårlige oplevelser. Scout dem ordentlig, og vær konsekvent i typerne man søger efter - og lad os så få den næste Shevchenko, Nedved eller Hagi.
    Jeg vil da elske at se samtlige af de spillere i FCK. Det er der slet ikke nogen tvivl om. Men hvad hjælper det når vi køber den næste Martin Skrtel, den næste Tomas Ujfalusi eller den næste Mateja Kezman og de så viser sig at være røv og nøgler? Jeg tror ikke du forstår hvad jeg mener. Der er masser af gode spillere men de har har ALDRIG vist sig rigtig at passe ind i FCK med undtagelse af halvanden spiller. Hvorfor så blive ved med at prøve det? Det er ikke et eller andet socialkontor hvor vi henter en masser spillere op øst fra og håber det kommer til at virke. Så må vi satse skandinavisk eller sydamerikansk hvor vi har haft en større succes rate.

    Jeg gider fandeme da ikke sidde og være vidne til et efterår som i 17 en gang til fordi man ikke kan finde ud af at gøre sit arbejde ordenligt. Det er 1 procent af mine penge de spilder på det der lort.

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

  24. #375
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af phillipo Se meddelelser
    Tror desværre ikke Hagi ville passe ind i Ståle Solbakkens koncept :(
    Jeg tror Ståle havde spillet ham alligevel!

    Citat Oprindeligt indsendt af Romme Se meddelelser
    Jeg vil da elske at se samtlige af de spillere i FCK. Det er der slet ikke nogen tvivl om. Men hvad hjælper det når vi køber den næste Martin Skrtel, den næste Tomas Ujfalusi eller den næste Mateja Kezman og de så viser sig at være røv og nøgler? Jeg tror ikke du forstår hvad jeg mener. Der er masser af gode spillere men de har har ALDRIG vist sig rigtig at passe ind i FCK med undtagelse af halvanden spiller. Hvorfor så blive ved med at prøve det? Det er ikke et eller andet socialkontor hvor vi henter en masser spillere op øst fra og håber det kommer til at virke. Så må vi satse skandinavisk eller sydamerikansk hvor vi har haft en større succes rate.

    Jeg gider fandeme da ikke sidde og være vidne til et efterår som i 17 en gang til fordi man ikke kan finde ud af at gøre sit arbejde ordenligt. Det er 1 procent af mine penge de spilder på det der lort.
    Men som du nævner handler det om at gøre sit arbejde rigtigt. Det er jo fuldstændig ligegyldigt om du fokusere på Sudan, Thailand, Spanien, Sverige eller Uruguay hvis du ikke gør din scouting ordentligt. Drop den tåbelige tankegang om at man ikke kan finde, eller integrere spillere fra Østeuropa på et niveau som vores, når du så åbenlyst kan finde spillere som fuldstændig gennemsmadre den logik.

  25. De følgende 10 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Krystalkugle: Hvordan ender grundspillet 2017/2018
    By tobynator in forum De korte linier
    Svar: 79
    Sidste Meddelelse: 19.03.18, 09:22
  2. FCK Inside - 1. Februar 2018
    By Bakkedal in forum De korte linier
    Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 04.02.18, 01:07
  3. Inside 2018
    By Mgt09 in forum Home & Away
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 01.02.18, 22:17
  4. Træningslejr i Dubai Vinter 2018
    By Frederik in forum De korte linier
    Svar: 126
    Sidste Meddelelse: 01.02.18, 13:36
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •