Side 27 af 145 FørsteFørste ... 17242526272829303777127 ... SidsteSidste
Viser resultater 391 til 405 af 2172

Emner: Til- og afgange, sommeren 2018

  1. #391
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,432

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Jinx13 Se meddelelser
    BT skriver at Pavlovic ryger til Rapid Wien for omkring 10 mio kr.

    https://www.bt.dk/superligaen/bt-afs...-her-er-prisen
    Hvis det står til troende, at vi får ca. 10 mio. kr. for Pavlovic, er det ganske udmærket. Hvis jeg ikke tager meget fejl, gav vi omkring 12 mio. kr. for ham i sin tid.

    At vi nogenlunde kommer ud med skindet på næsen ved et salg af Pavlo vil være flot, hans præstationer og indstilling taget i betragtning.

  2. #392
    Tilmeldingsdato
    Aug 2015
    Indlæg
    457

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af okoronkwo Se meddelelser
    Hvad er det helt præcist, der går FCK til en upassende klub for sydøst- og østeuropæere? Når nu der findes dusinvis af succesfulde spillere i f.eks. belgisk fodbold.
    Lad mig spørge på en anden måde. Hvis du som ejer af Shakhtar Donetsk i midten af 00’erne hentede et hav af Sydamerikanere op og du ikke skabte et dynasti som sikrede Ukrainsk dominans og vindere af UEFA Cuppen i 09, var Shakhtar anno 2018 så stadigvæk en klub med en masse sydamerikanere? Sandsynligheden for det er i hvert fald lille.

    Altså. Med andre ord. Hold sig til det der har vist sig at virke og og hold sig fra det der desværre aldrig har virket.
    Chancen for succes er større. Det er simpelt.

  3. #393
    Tilmeldingsdato
    Nov 2008
    Indlæg
    325

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Romme Se meddelelser

    Lad os nævne de ikke danske skandinaviske spillere. Jeg starter gerne.

    Wiland. Olsen. Johansson. Antonsson. Wendt. Bengtsson. Augustinusson. Linderoth. Allbäck. Hangeland. Solbakken. Myhre. Skal jeg fortsætte? Tendensen er klar.
    Würtz. Larsson. Thomsen. Nilsson. Stadsgaard. Gislason. Abdellaoue. Jakobsen. Grindheim. Absalonsen. Frederiksen. Berglund. Saarinen.

    Skandinaviske spillere er heller ikke en garanteret succes. Har spillerene ikke niveau og er de ikke scoutet rigtigt, bliver de ikke en succes. Uagtet hvor de kommer fra.
    ...


  4. #394
    Tilmeldingsdato
    Aug 2015
    Indlæg
    457

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Sarl Se meddelelser
    Würtz. Larsson. Thomsen. Nilsson. Stadsgaard. Gislason. Abdellaoue. Jakobsen. Grindheim. Absalonsen. Frederiksen. Berglund. Saarinen.

    Skandinaviske spillere er heller ikke en garanteret succes. Har spillerene ikke niveau og er de ikke scoutet rigtigt, bliver de ikke en succes. Uagtet hvor de kommer fra.
    Mm. Ikke desto mindre er dem der er lykkedes i klart overtal. Det kan man ikke sige om vores østeuropæiske satsning. 3 af 20. Imponerende ;)

  5. #395
    David_T er offline Occasionally wears a hat
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    2,506

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Romme Se meddelelser
    Mm. Ikke desto mindre er dem der er lykkedes i klart overtal. Det kan man ikke sige om vores østeuropæiske satsning. 3 af 20. Imponerende ;)
    Kan du ikke lige hurtigt sætte navn på alle tyve? Jeg tror mine matematiske evner er i udu.

  6. De følgende 5 brugere er enige:

  7. #396
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Romme Se meddelelser
    Lad mig spørge på en anden måde. Hvis du som ejer af Shakhtar Donetsk i midten af 00’erne hentede et hav af Sydamerikanere op og du ikke skabte et dynasti som sikrede Ukrainsk dominans og vindere af UEFA Cuppen i 09, var Shakhtar anno 2018 så stadigvæk en klub med en masse sydamerikanere? Sandsynligheden for det er i hvert fald lille.
    Vi skal jo ikke vælge mellem at score i Skandinavien eller Østeuropa, begge dele er jo en mulighed.... Som Shakhtar der både scouter i Sydamerika og i Ukraine, da de er bevidste om at der kan dukke guld op begge steder.

    Vi har et talent akademi som har produceret flere 100 danske spillere som vidste sig ikke at være gode nok til FCK, men det betyder jo bare at vi skal scoute bedre ind til akademiet og uddanne dem bedre. En konklusion man gjorde sig da Ståle vendte tilbage og som man i dag ser de første spillere fra (Wind, Roerslev og Holse).

    Du har stadig ikke svaret på hvilke af de spillere jeg nævnte fra Østeuropa der ikke er gode nok til at spille i FCK.

  8. #397
    Tilmeldingsdato
    Aug 2015
    Indlæg
    457

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Wonderboy Se meddelelser
    Vi skal jo ikke vælge mellem at score i Skandinavien eller Østeuropa, begge dele er jo en mulighed.... Som Shakhtar der både scouter i Sydamerika og i Ukraine, da de er bevidste om at der kan dukke guld op begge steder.

    Vi har et talent akademi som har produceret flere 100 danske spillere som vidste sig ikke at være gode nok til FCK, men det betyder jo bare at vi skal scoute bedre ind til akademiet og uddanne dem bedre. En konklusion man gjorde sig da Ståle vendte tilbage og som man i dag ser de første spillere fra (Wind, Roerslev og Holse).

    Du har stadig ikke svaret på hvilke af de spillere jeg nævnte fra Østeuropa der ikke er gode nok til at spille i FCK.
    Vi skal scoute over hele verden hvis vi kan, men JEG synes det primære altid skal være Skandinavien vi skal hente spillere fra. Historien viser at vi har haft størst succes der.

    Hvad angår vores akademi. Ikke gode nok til FCK nej. Men har du set på hvor mange der render rundt og spiller SL eller 1 division?

    Tænker du på de spillere du nævnte igår? Hvis ja. Ville samtlige spillere være fantastiske spillere for FCK. Det er der ingen tvivl om. Det har jeg også svaret dig på tidligere. Jeg har aldrig sagt at Østeuropa eller Balkan ikke laver gode spillere for det gøre de uden tvivl. Bare IKKE til FCK. Hvorfor ved jeg ikke. Jeg ville dog elske hvis vi i Matic havde Den nye Savic eller Pavlovic den nye Kezman. Sådan har det bare aldrig været.

  9. #398
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    499

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018


  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #399
    Tilmeldingsdato
    Mar 2013
    Indlæg
    496

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Jeg er helt enig i, at der kan forekomme flere kulturelle problemer, i takt med, at man henter store mængder spillere fra andre egne end Skandinavien. Har tidligere brokket mig over vores ageren på transfermarkedet, og gør det gerne igen (Det er meget hyggeligt :)

    1. punkt - kultureltilpasning: Det er ikke blot de fodboldmæssige kvaliteter der skal være på plads, men også mentaliteten og kulturen. I det man har en trup, hvor 70% er skandinavere, så bliver det bare meget nemmere at integrere spillere i kulturen, da den allerede er på plads. Sådan er det.

    2. punkt - kvalitet og scouting: Det er her vi fejler alt for ofte. Vi er tydeligvis stadig påvirket af tiden med CV (som egentlig var meget god, taget vores resultater i betragtning), hvorfor vi nu er bange for at hente spillere fra Norge og Sverige (i hvert fald på Sidelinien), men faktum er, at de er væsentlig nemmere at scoute. Jeg vil gerne smide en 10'er på, at hverken Matic, Pavolvic, Vavros, Luftner eller Gregus er scoutet gennem længere tid. Ståle har endda selv udtalt, at de ofte bliver hentet på baggrund af de kampe vi har spillet mod dem. Man opdager en spiller, som man mener vil være interessant, hvorfor man derefter ser lidt video og man når måske også en enkelt kamp live. Det er fandme ikke nok. Man kan selvfølgelig frygte, at hvis vi bruger for lang tid på scouting, så bliver vi overhalet af andre klubber, men hvad så? Vi ender bare med en yderst slasket trup, som bliver hold oppe af ganske få spillere (på trods af de fine resultater) og vi ved egentlig ikke hvad fanden vi skal gøre. Vavro og Luftner er der sikkert masser af potentiale i, men det er ikke lige nu. Erik er fin, men leder er han ikke. Han har desuden været ude tæt på et år, og var forinden sin skade piv elendig. På midten ved vi stadig ikke hvad vi skal gøre. Kvist ud, Falk ind - det lyder alt sammen super delikat (jeg elsker Falk), men det er ikke, og bliver aldrig en solid europæisk konstellation. Og beklageligvis, så er europæisk fodbold FC. Københavns levebrød. Det er altså hele ryggraden af holdet som mangler.

    Vi tuder tit over Brugge, Anderlecht og Ajaxs økonomiske muskler, på trods af, at vi er lysår foran andre Skandinaviske klubber, men alligevel har vi for 2. gang i klubbens historie (seneste efter 10/11) pisset en gylden mulighed for at tage et voldsomt ryk fremad væk. B.la pga. elendig scouting. Jeg ved ikke hvad Lars Højer laver derinde, men måske er tiden til at prøver noget nyt - på trods af han personligt scoutede Santander :) (insiderviden, jaja :)))

  12. De følgende 3 brugere er enige:

  13. #400
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Romme Se meddelelser
    Vi skal scoute over hele verden hvis vi kan, men JEG synes det primære altid skal være Skandinavien vi skal hente spillere fra. Historien viser at vi har haft størst succes der.
    Jamen så vi næsten enige, og vi kan igen droppe diskussioner om hvorvidt vi skal scoute i Østeuropa. Du mener 'hent primært spillere fra Skandinavien', og jeg mener 'hent kompetente spillere'. Den får lov at ligge der.

    Citat Oprindeligt indsendt af Romme Se meddelelser
    Hvad angår vores akademi. Ikke gode nok til FCK nej. Men har du set på hvor mange der render rundt og spiller SL eller 1 division?
    Det er jo fuldstændig ligegyldigt at Frederik Bag spiller for Helsingør... Matic ville sikkert også klare sig fint i OB.

    Citat Oprindeligt indsendt af Romme Se meddelelser
    Tænker du på de spillere du nævnte igår? Hvis ja. Ville samtlige spillere være fantastiske spillere for FCK. Det er der ingen tvivl om. Det har jeg også svaret dig på tidligere. Jeg har aldrig sagt at Østeuropa eller Balkan ikke laver gode spillere for det gøre de uden tvivl. Bare IKKE til FCK. Hvorfor ved jeg ikke. Jeg ville dog elske hvis vi i Matic havde Den nye Savic eller Pavlovic den nye Kezman. Sådan har det bare aldrig været.
    Fedt at du anerkender områdets potentiale!

    Jeg TROR at grunden til at mange af vores flops generelt ikke har slået til er fordi deres kvaliteter i de flestes tilfælde ikke har været der. Det er sjældent at en spiller har floppet hos os, og senere er blevet fast mand på et tilsvarende eller bedre mandskab. Så jeg tror, som nævnt et utal af gange at det er dårlig scouting, og overmodige tanker om potentialet efter integration der er udslagsgivende for de mange fiaskoer.

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #401
    Tilmeldingsdato
    Aug 2015
    Indlæg
    457

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Wonderboy Se meddelelser
    Jamen så vi næsten enige, og vi kan igen droppe diskussioner om hvorvidt vi skal scoute i Østeuropa. Du mener 'hent primært spillere fra Skandinavien', og jeg mener 'hent kompetente spillere'. Den får lov at ligge der.



    Det er jo fuldstændig ligegyldigt at Frederik Bag spiller for Helsingør... Matic ville sikkert også klare sig fint i OB.



    Fedt at du anerkender områdets potentiale!

    Jeg TROR at grunden til at mange af vores flops generelt ikke har slået til er fordi deres kvaliteter i de flestes tilfælde ikke har været der. Det er sjældent at en spiller har floppet hos os, og senere er blevet fast mand på et tilsvarende eller bedre mandskab. Så jeg tror, som nævnt et utal af gange at det er dårlig scouting, og overmodige tanker om potentialet efter integration der er udslagsgivende for de mange fiaskoer.

    Det hat aldrig været et spørgsmål om det områdets generelle niveau til at skabe fodboldspillere, for det er de gode til og måske også bedre end Skandinavien. Det har hele tiden handlet om at når vi i FCK har hentet spillere derfra så har det aldrig været godt med undtagelse af 2 eller 3 spillere. Dette er ikke mange når vi har hentet omkring 20 derfra i klubbens historie. Derfor er min anke sådan set bare at man skal holde sig til det der bevisligt har virket for FCK - nemlig Skandinavien. Havde det f.eks. Været 3 på 20 fra Sydamerika så ville jeg have nøjagtig den samme holding. Det har intet at gøre med et områdes generelle niveaus til at skabe fodboldspillere. Det handler udelukkende om FCK.


    Hvad angår de unge spillere. Så var det egentlig bare for at fortælle at vores akademi producere SL eller 1 divisions spillere når nu de ikke kan være hos os. Det er også en kvalitet. Det er ikke alle klubber der kan det. Det var bare lige en anden point som ikke havde noget at gøre med det vi diskutere her.

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #402
    Tilmeldingsdato
    Aug 2010
    Indlæg
    284

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Bigtimebowler Se meddelelser
    Så er der alligevel noget at fejre denne sæson!
    Også punkter som kioskdrift, snerydning og andre ting fungerer rigtig godt, fortæller Bjerregaard.

  18. De følgende 2 brugere er enige:

  19. #403
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Romme Se meddelelser
    Det hat aldrig været et spørgsmål om det områdets generelle niveau til at skabe fodboldspillere, for det er de gode til og måske også bedre end Skandinavien. Det har hele tiden handlet om at når vi i FCK har hentet spillere derfra så har det aldrig været godt med undtagelse af 2 eller 3 spillere. Dette er ikke mange når vi har hentet omkring 20 derfra i klubbens historie. Derfor er min anke sådan set bare at man skal holde sig til det der bevisligt har virket for FCK - nemlig Skandinavien. Havde det f.eks. Været 3 på 20 fra Sydamerika så ville jeg have nøjagtig den samme holding. Det har intet at gøre med et områdes generelle niveaus til at skabe fodboldspillere. Det handler udelukkende om FCK.
    Men sådan fungere det jo ikke. Det er jo vidt forskellige spillere alle sammen, og de har hver deres mentale goder/udfordringer. Såvel som talenter og mangel på samme. Hvis 100 spillere er dårlige behøver spiller nr. 101 jo ikke nødvendigvis være det, og det er jo derfor vi skal have kyndige folk afsted og gennemføre en perfekt analyse af dem ifht. det vi søger. Det er jo tydeligt at vi på de nuværende spillere har lave store fejl som spænder ben for succes. Lüftner og Vavro var decideret hovmod fra Ståles side, mens Pavlovic og Matic ikke besad de kvaliteter vi søgte. Dog med det forbehold at Matic faktisk er en tovejsspiller med et fint ben, det var hans pasningsspil der haltede, da han har en tendens til at holde på bolden for længe og lave 'tunnel vision'. Anyway, det er scoutingen der skal 'straffes' for deres dårlige arbejde. Spillerne er der, vi skal bare være bedre til at finde dem, og det har vi på trods af nogle flops også været i stand til at gøre.

    Ståle har I øvrigt nævnt ved flere lejligheder at klubberne i Skandinavien får dollartegn i øjnene når fck banker på for at shoppe. Så en af grundene til at vi ikke være haft samme rekruttering indenfor norden i de senere år er dels kvalitet, men eftersigende også at det i mange tilfælde er blevet for dyrt. Samt at spillerne ikke vil have en mellemmand inden udlandseventyret, de vil hellere til tyrkisk, belgisk eller hollandsk fodbold en at tage et år mere i superligaen - og det koster mange penge hver måned at ændre på.

  20. #404
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,871

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Romme Se meddelelser
    Mm. Ikke desto mindre er dem der er lykkedes i klart overtal. Det kan man ikke sige om vores østeuropæiske satsning. 3 af 20. Imponerende ;)
    En ting der er vigtig at huske i denne kontekst er, at frekvensen af skandinaviske spillere, kontra spillere fra Mellem/Østeuropa, er og har været noget hyppigere i vores klub. Deraf er sandsynligheden for skandinaviske spillere der lykkedes, signifikant større. Når alt kommer til alt, holder jeg dog på, at den væsentligste årsag til at en spiller ikke lykkes, er et spørgsmål om manglende kvalitet. En spiller der fra dag ét sætter sit aftryk på et hold, vil også fungere bedre i andre aspekter af sit liv, og heraf vil en integration nemmere lykkes.

  21. De følgende 3 brugere er enige:

  22. #405
    Tilmeldingsdato
    Jul 2008
    Indlæg
    382

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    "Omkring 20". Kan vi få navnene på disse omkring 20 østeuropæere? Og kan vi få en præcisering af hvad der udgør østeuropa, og dermed er udelukket fra vores fremtidige jagtmarker, hvis det stod til dig Romme? Er finland med? Hvad med Baltikum? Og kan Tjekkiet, hvor Prag ligger på ca. samme breddegrad som Bornholm, undgå at gå under betegnelsen?

    Jeg vil gerne hjælpe dig lidt, bare for at i kan snakke ud fra rigtige tal. Nipserstat fortæller mig der har været 14 jeg tror vil passe ind i din kategorisering af "østeuropæer"

    Mikheil Ashvetia - Georgien.
    Jan Gregus - Slovakiet
    Lazlo Köteles - Ungarn
    Michael Lüftner - Tjekkiet
    Uros Matic - Serbien
    Andrija Pavlovic - Serbien
    Zdenek Pospech - Tjekkiet
    Balázs Rabóczki - Ungarn
    Urmas Rooba - Estland
    Mate Sestan - Kroatien
    Libor Sionko - Tjekkiet
    Denis Vavro - Slovakiet
    Donatas Vencevicius - Litauen
    Benjamin Verbic - Slovenien

    5 af disse var fra tider hvor holdet ikke var på det niveau vi kender idag, og bør holdes uden for diskussionen, skal vi ha' et nogenlunde virkelighedstro billede.

    Det efterlader os med Verbic, Pospech, Matic, Pavlo, Gregus, Lüftner, Vavro, Sionko, Koteles.

    Nu diskuter videre...
    "When the seagulls follow the trawler, it is because they think sardines will be thrown into the sea"

  23. De følgende 8 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Krystalkugle: Hvordan ender grundspillet 2017/2018
    By tobynator in forum De korte linier
    Svar: 79
    Sidste Meddelelse: 19.03.18, 09:22
  2. FCK Inside - 1. Februar 2018
    By Bakkedal in forum De korte linier
    Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 04.02.18, 01:07
  3. Inside 2018
    By Mgt09 in forum Home & Away
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 01.02.18, 22:17
  4. Træningslejr i Dubai Vinter 2018
    By Frederik in forum De korte linier
    Svar: 126
    Sidste Meddelelse: 01.02.18, 13:36
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •