Side 28 af 145 FørsteFørste ... 18252627282930313878128 ... SidsteSidste
Viser resultater 406 til 420 af 2172

Emner: Til- og afgange, sommeren 2018

  1. #406
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,309

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Der har givetvis været en del fejlindkøb fra Østeuropa, men det har næppe skyldes nogle af de generaliseringer som Romme kommer med.

    Listen af fejlindkøb fra Skandinavien er i hvert fald også ganske lang og den bliver betydeligt længere, hvis man mener Sionko var en fejl. Det er naturligvis mere nærliggende for os at købe skandinavere, så derfor er der også både flere fejlindkøb og flere succeser herfra, men med lidt fornemmelse for proportioner og sund fornuft, så undgår man de helt store fejlslutninger.
    Eksempelvis kan det fremhæves, at vores omdømme er bedre i Skandinavien, hvilket kan føre til, at vi kan hente spillere på et højere niveau, ligesom vores scoutingnetværk også må formodes at være bedre. Ligeledes er vi nok også mere attraktive for andre skandinaviske spillere, da sproget ikke er et problem og mange vil ikke være langt fra familien (plus at deres familier nok også har lettere ved, at fungere i København).
    Der er sikkert mange flere faktorer end dem jeg lige hurtigt kan komme på, men de spiller alt sammen ind på hvilke spillere vi potentielt kan hente fra forskellige regioner og hvor stor sandsynligheden for succes er. Rommes ubegavede generaliseringer er dog ikke en faktor.

    Kulturens rolle på et fodboldhold er ret interessant og her har Kiwi tidligere skrevet nogle gode indlæg (men jeg kan ikke lige finde dem frem). At der dannes mindre grupper, tror jeg dog er ganske naturlig til en vis grad og man ser det hos alle klubber (af dem jeg lige er stødt på). Hvis ikke de dannes på baggrund af nationalitet, så bliver de dannet på baggrund af noget andet (her er alder nok også en stor faktor). Om der decideret er tale om en klike ved jeg ikke, men det virker i hvert fald mere som små grupper end egentligt kliker.

  2. De følgende 10 brugere er enige:

  3. #407
    Tilmeldingsdato
    Aug 2015
    Indlæg
    457

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Der er helt sikkert en grund til at man er ved (heldigvis) at komme af med en del ikke skandinaviske spillere. Det gøre mig meget glad at vi fra næste sæson får et mere skandinavisk udtryk. Det klæder FCK. Mere har jeg sådan set ikke at sige til det. Husk hvad jeg skrev, om 12 måneder ;).

  4. #408
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,309

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Romme Se meddelelser
    Ubegavede generaliseringer? Haha. Du sidder lige præcis netop og skriver de samme ting som jeg jeg har gjort. Nemlig kulturelleforskelle og mentalitetsforskelle som to faktorer for at de åbenbart ikke passer ind i FCK.Det spillemæssige er det 3 jeg har nævnt. Du er jo tungnem eller sådan noget.
    Jeg ved godt du ikke har brugt lang tid på læsesale, men du må alligevel gerne læse det, jeg faktisk skriver. Jeg nævner reelt ikke noget om hvorfor de enkelte spillere ikke passer ind i FCK (lad det være kultur, mentalitet, niveau, taktik, etc.). Jeg skrev om de spillere vi potentielt kan hente fra forskellige regioner og hvad der influerer dette.

    Personligt tror jeg ikke på, at kulturen i FCK bliver voldsomt udfordret af, at vi henter et par øst- eller centraleuropæiske spillere og jeg tror sagtens, at spillere fra disse regioner kan tilpasse sig FCK. Deres mentalitet er næppe heller særligt afhængig af deres nationalitet og mentalitet er snarere underlagt voldsom individuel forskelle.

  5. De følgende 2 brugere er enige:

  6. #409
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Jeg ved godt du ikke har brugt lang tid på læsesale, men du må alligevel gerne læse det, jeg faktisk skriver. Jeg nævner reelt ikke noget om hvorfor de enkelte spillere ikke passer ind i FCK (lad det være kultur, mentalitet, niveau, taktik, etc.). Jeg skrev om de spillere vi potentielt kan hente fra forskellige regioner og hvad der influerer dette.

    Personligt tror jeg ikke på, at kulturen i FCK bliver voldsomt udfordret af, at vi henter et par øst- eller centraleuropæiske spillere og jeg tror sagtens, at spillere fra disse regioner kan tilpasse sig FCK. Deres mentalitet er næppe heller særligt afhængig af deres nationalitet og mentalitet er snarere underlagt voldsom individuel forskelle.
    Jeg er enig med dine saglige pointer, men hold debatten sober.

  7. De følgende 3 brugere er enige:

  8. #410
    Tilmeldingsdato
    Aug 2015
    Indlæg
    457

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Jeg ved godt du ikke har brugt lang tid på læsesale, men du må alligevel gerne læse det, jeg faktisk skriver. Jeg nævner reelt ikke noget om hvorfor de enkelte spillere ikke passer ind i FCK (lad det være kultur, mentalitet, niveau, taktik, etc.). Jeg skrev om de spillere vi potentielt kan hente fra forskellige regioner og hvad der influerer dette.

    Personligt tror jeg ikke på, at kulturen i FCK bliver voldsomt udfordret af, at vi henter et par øst- eller centraleuropæiske spillere og jeg tror sagtens, at spillere fra disse regioner kan tilpasse sig FCK. Deres mentalitet er næppe heller særligt afhængig af deres nationalitet og mentalitet er snarere underlagt voldsom individuel forskelle.
    Om skandinaviske spillere: Ligesom at deres FAMILIER nok også har LETTERE ved at fungere i KBH. Ergo du antyder at spillere og deres familier fra andre lande vil have sværere ved det. Ergo kulturforskelle og til dels mentalitetsforskelle. Du må sgu en tur tilbage i LÆSESALEN kammerat.

  9. #411
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,309

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Romme Se meddelelser
    Om skandinaviske spillere: Ligesom at deres FAMILIER nok også har LETTERE ved at fungere i KBH. Ergo du antyder at spillere fra andre lande vil have sværere ved det. Ergo kulturforskelle og til dels mentalitetsforskelle. Du må sgu en tur tilbage i LÆSESALEN kammerat.
    Nej, jeg tænker primært sprogmæssigt og ikke så meget kultur. Man finder mange forskellige kulturer repræsenteret i København, så der burde være lidt af hvert. Men hvis deres familier skal arbejde, så er det nok sværere for dem at komme i arbejde og deltage i samfundet, end det er for en svensker eller nordmand, da de generelt kan tale deres modersmål. Det har dog ikke noget med den enkelte spiller at gøre, da vi efterhånden vel har fået en god del erfaring med at integrere spillere der hverken taler dansk eller engelsk. Tror bare ikke der er mange arbejdspladser hvor sprogundervisning og tolke er så tilgængeligt, men jeg kan naturligvis tage fejl.

  10. #412
    Tilmeldingsdato
    Aug 2015
    Indlæg
    457

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Nej, jeg tænker primært sprogmæssigt og ikke så meget kultur. Man finder mange forskellige kulturer repræsenteret i København, så der burde være lidt af hvert. Men hvis deres familier skal arbejde, så er det nok sværere for dem at komme i arbejde og deltage i samfundet, end det er for en svensker eller nordmand, da de generelt kan tale deres modersmål. Det har dog ikke noget med den enkelte spiller at gøre, da vi efterhånden vel har fået en god del erfaring med at integrere spillere der hverken taler dansk eller engelsk. Tror bare ikke der er mange arbejdspladser hvor sprogundervisning og tolke er så tilgængeligt, men jeg kan naturligvis tage fejl.

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Nej, jeg tænker primært sprogmæssigt og ikke så meget kultur. Man finder mange forskellige kulturer repræsenteret i København, så der burde være lidt af hvert. Men hvis deres familier skal arbejde, så er det nok sværere for dem at komme i arbejde og deltage i samfundet, end det er for en svensker eller nordmand, da de generelt kan tale deres modersmål. Det har dog ikke noget med den enkelte spiller at gøre, da vi efterhånden vel har fået en god del erfaring med at integrere spillere der hverken taler dansk eller engelsk. Tror bare ikke der er mange arbejdspladser hvor sprogundervisning og tolke er så tilgængeligt, men jeg kan naturligvis tage fejl.
    Sprog? Det hele hænger jo sammen. Og det der med at du sidder og beskylder mig for at lave generaliseringer af et helt område er vanvittigt. Det er ikke det jeg siger. Har jeg sagt det var det en fejl eller fordi jeg ikke udtrykt mig godt nok. Jeg skriver om hvad jeg føler og ser der sker i FCK.

    Jeg er i bund og grund ligeglad med hvor vores spillere kommer fra. Men hvorfor i alverden skulle man blive ved med at hente serbiske spillere eller slovakiske spillere til klubben når ingen af de seneste 4 vi har hentet derfra for alvor har slået til? Så er det jeg siger. Glem det og find tilbage til det skandinaviske marked hvor vi trods alt har haft størst succes, også selvom vi skal betale et par millioner kroner ekstra. Det er en lav pris at betale hvis vi kan undgå lignende situationer.

    PS. Forstår iøvrigt ikke hvorfor dig og jeg altid skal skændes. Det er sgu da trættende altså.

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #413
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    1,224

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Bliver interessant om vi henter en ny angriber nu ? Eller tør vi kører på med Wind og Holse som 3/4 valg

  13. De følgende 2 brugere er enige:

  14. #414
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,871

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Sir Lanng Se meddelelser
    Bliver interessant om vi henter en ny angriber nu ? Eller tør vi kører på med Wind og Holse som 3/4 valg
    Med den skadesfrekvens vi holder os, gør Ståle klogt i at hente en ny angriber. Det kommer dog nok til at afhænge af, om vi kommer i endnu et europæisk gruppespil.

  15. De følgende 3 brugere er enige:

  16. #415
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Med den skadesfrekvens vi holder os, gør Ståle klogt i at hente en ny angriber. Det kommer dog nok til at afhænge af, om vi kommer i endnu et europæisk gruppespil.
    Kommer nok an på, om vi kan beholde Santander. I så fald har vi jo Santander, Pieros, Wind og Fischer/Holse. Spørgsmålet bliver jo så, om der mere hentes backup til kanterne.

  17. #416
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    267

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Bash kommer også tilbage og det med flere assists og scoringer

    Der kan man tale om en Deux ex machina ;-)

  18. #417
    Tilmeldingsdato
    Aug 2015
    Indlæg
    457

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Sir Lanng Se meddelelser
    Bliver interessant om vi henter en ny angriber nu ? Eller tør vi kører på med Wind og Holse som 3/4 valg
    Det kunne da i hvert fald være interessant at se Bendtner. Hvad siger du/I?

  19. De følgende 5 brugere er enige:

  20. #418
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    208

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Det ville være så sjovt med bendtner I FCK og han har rutinen fra europæiske kampe og klassen til at performe i disse og virker mere moden end tidligere så det er et klart ja herfra.

  21. De følgende 2 brugere er enige:

  22. #419
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,309

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Romme Se meddelelser
    Sprog? Det hele hænger jo sammen. Og det der med at du sidder og beskylder mig for at lave generaliseringer af et helt område er vanvittigt. Det er ikke det jeg siger. Har jeg sagt det var det en fejl eller fordi jeg ikke udtrykt mig godt nok. Jeg skriver om hvad jeg føler og ser der sker i FCK.

    Jeg er i bund og grund ligeglad med hvor vores spillere kommer fra. Men hvorfor i alverden skulle man blive ved med at hente serbiske spillere eller slovakiske spillere til klubben når ingen af de seneste 4 vi har hentet derfra for alvor har slået til? Så er det jeg siger. Glem det og find tilbage til det skandinaviske marked hvor vi trods alt har haft størst succes, også selvom vi skal betale et par millioner kroner ekstra. Det er en lav pris at betale hvis vi kan undgå lignende situationer.

    PS. Forstår iøvrigt ikke hvorfor dig og jeg altid skal skændes. Det er sgu da trættende altså.
    Nu har vi jo tidligere skrevet om dine holdninger til folk fra Østeuropa og det er også dem, jeg tager udgangspunkt i, men det er da være rart, hvis du er kommet på bedre tanker.
    Jeg er til dels enig i, at vi skal holde os fra den region, hvis vores scouting virkelig ikke er bedre der. Jeg synes dog ikke, at vi skal kappe alle forbindelserne. Verbic havde i hvert fald en fin udvikling i klubben og vi fik angiveligt også en fin pris for ham, så det er ikke en spiller jeg synes vi skal gå glip af.
    Derudover er det jo bestemt ingen garanti for kvalitet bare fordi en spiller kommer fra Skandinavien. Det har der netop også været ganske mange eksempler på og Ailtons liste viser da også fint, at vi sagtens kan satse på det østeuropæiske marked fremover.

    Grunden til at vi så tit er uenige på det her område er ganske enkelt, at jeg ikke mener, at man kan generalisere en hel region, som du gør. Det er meget muligt, at du ikke mener det som generaliserende eller måske udtrykker dig forkert, men når man siger, at spillere fra en hel region ganske enkelt ikke har mentaliteten til at spille her, så generaliserer man (og så har det i øvrigt også vist sig at være forkert).

  23. De følgende 4 brugere er enige:

  24. #420
    Tilmeldingsdato
    Aug 2015
    Indlæg
    457

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Nu har vi jo tidligere skrevet om dine holdninger til folk fra Østeuropa og det er også dem, jeg tager udgangspunkt i, men det er da være rart, hvis du er kommet på bedre tanker.
    Jeg er til dels enig i, at vi skal holde os fra den region, hvis vores scouting virkelig ikke er bedre der. Jeg synes dog ikke, at vi skal kappe alle forbindelserne. Verbic havde i hvert fald en fin udvikling i klubben og vi fik angiveligt også en fin pris for ham, så det er ikke en spiller jeg synes vi skal gå glip af.
    Derudover er det jo bestemt ingen garanti for kvalitet bare fordi en spiller kommer fra Skandinavien. Det har der netop også været ganske mange eksempler på og Ailtons liste viser da også fint, at vi sagtens kan satse på det østeuropæiske marked fremover.

    Grunden til at vi så tit er uenige på det her område er ganske enkelt, at jeg ikke mener, at man kan generalisere en hel region, som du gør. Det er meget muligt, at du ikke mener det som generaliserende eller måske udtrykker dig forkert, men når man siger, at spillere fra en hel region ganske enkelt ikke har mentaliteten til at spille her, så generaliserer man (og så har det i øvrigt også vist sig at være forkert).
    Jeg har det fint med folk fra det man kan betegne som Østeuropa. Jeg bor også selv i den region pt. Det ville jeg nok ikke hvis jeg havde noget imod dem region :) Jeg ønsker bare det bedste for FCK. Men lad nu sådan en diskussion ligge. Jeg tror den er kørt af sporet og ting er blevet misforstået :)

    Vi ønsker begge det bedste for byens hold. Så lad os håbe at vi får et godt vindue til sommer, uanset hvor spillerne måtte hentes henne :)

  25. De følgende 5 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 5 users browsing this thread. (0 members and 5 guests)

Lignende emner

  1. Krystalkugle: Hvordan ender grundspillet 2017/2018
    By tobynator in forum De korte linier
    Svar: 79
    Sidste Meddelelse: 19.03.18, 09:22
  2. FCK Inside - 1. Februar 2018
    By Bakkedal in forum De korte linier
    Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 04.02.18, 01:07
  3. Inside 2018
    By Mgt09 in forum Home & Away
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 01.02.18, 22:17
  4. Træningslejr i Dubai Vinter 2018
    By Frederik in forum De korte linier
    Svar: 126
    Sidste Meddelelse: 01.02.18, 13:36
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •