Side 4 af 145 FørsteFørste 12345671454104 ... SidsteSidste
Viser resultater 46 til 60 af 2172

Emner: Til- og afgange, sommeren 2018

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Eller måske skulle vi bare sørge for at få lidt rutine, erfaring og vindermentalitet ind i det forsvar. Han er muligvis et kæmpe talent, men det er slet slet ikke, hvad vi har brug for pt.

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #47
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Eller måske skulle vi bare sørge for at få lidt rutine, erfaring og vindermentalitet ind i det forsvar. Han er muligvis et kæmpe talent, men det er slet slet ikke, hvad vi har brug for pt.
    Jeg er fuldstændig ligeglad med hvor gamle spillerne er i København. Er de gode nok er de gamle nok... Spørgsmålet er jo bare om Ståle tør bringe de unge spillere frem nu hvor spillet slet ikke kører. Men det er en fuldstændig anden snak som ikke skal tages i denne tråd.

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #48
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    ... om Ståle tør bringe de unge spillere frem? Altså, udover Roerslev, Holse og Wind fra årgang 1999, Keita fra årgang 1997 eller Vavro og Skov fra årgang 1996?

    Omend jeg godt kan forstå tanken om at ville prøve noget nyt, skal man ikke "bare" gøre det for handlingens skyld. Det handler ikke om at de næste spillere fra U-19 rækken (Racic og Vesterlund) ikke er klar, for det er de ikke endnu til det niveau. Det handler heller ikke om hvorvidt de har talent, for det har de. Det handler om rutine og lederskab. Noget, der som regel først kommer efter at have spillet flere sæsoner på øverste seniorniveau. På nuværende tidspunkt mangler forsvaret en leder, på samme måde som Zanka var det, og Ragnar var det før ham. Sådan en spiller henter man ikke bare fra egne rækker, de skal have tid til at nå derop.

    Derfor er en Ulrik Laursen/Michael Gravgaard handel nødvendig her til sommer. Det er kortsigtet, men det er hvad truppen har brug for i øjeblikket.

  6. De følgende 9 brugere er enige:

  7. #49
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    ... om Ståle tør bringe de unge spillere frem? Altså, udover Roerslev, Holse og Wind fra årgang 1999, Keita fra årgang 1997 eller Vavro og Skov fra årgang 1996?

    Omend jeg godt kan forstå tanken om at ville prøve noget nyt, skal man ikke "bare" gøre det for handlingens skyld. Det handler ikke om at de næste spillere fra U-19 rækken (Racic og Vesterlund) ikke er klar, for det er de ikke endnu til det niveau. Det handler heller ikke om hvorvidt de har talent, for det har de. Det handler om rutine og lederskab. Noget, der som regel først kommer efter at have spillet flere sæsoner på øverste seniorniveau. På nuværende tidspunkt mangler forsvaret en leder, på samme måde som Zanka var det, og Ragnar var det før ham. Sådan en spiller henter man ikke bare fra egne rækker, de skal have tid til at nå derop.

    Derfor er en Ulrik Laursen/Michael Gravgaard handel nødvendig her til sommer. Det er kortsigtet, men det er hvad truppen har brug for i øjeblikket.
    Men vi ved jo rent sagt ikke om de har niveauet til superligaen, for de bliver aldrig bragt i spil. Tag AC i Chelsea han var fast mand i bundsligaen som 19 årige. FCN køre meget godt i superligaen med deres u-23 hold, samt de har lige bragt en 17 årige Mikkel Damsgaard. Min pointe er bare at hvis man er god nok er man gammel nok. Mener ikke at alder er = kvalitet. Mellberg & Per Nilsson er vel beviser på dette i København. Andreas Granqvist ved vi jo heller ikke om han ville kunne "redde" dette København hold....

  8. De følgende 4 brugere er enige:

  9. #50
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    754

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Hvis vores spillere ikke er klar, når de er 18-19-20, så er det fordi vi er for dårlige til at gøre dem klar til seniorbold. Se på dem FCM hold der slog os. Der var rutinerede spillere, og så var der flere helt unge spillede der blev kastet i ilden, fordi de er gode nok - og fordi man tror på de kan blive virkeligt godt.

  10. #51
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    For mig handler det ikke om, hvorvidt en af vores ynglingespillere kan være god nok, men om, at holdet sejler, og at en 18 årig uden erfaring næppe kan bidrage med noget som helst i den situation.

    I farum kommer de ind på et hold med en klar profil og en klar mission, og holdet sejler ikke. Selv ikke, hvis de taber.

    KÆFT hvor er jeg muggen for tiden.

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #52
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    For mig handler det ikke om, hvorvidt en af vores ynglingespillere kan være god nok, men om, at holdet sejler, og at en 18 årig uden erfaring næppe kan bidrage med noget som helst i den situation.

    I farum kommer de ind på et hold med en klar profil og en klar mission, og holdet sejler ikke. Selv ikke, hvis de taber.

    KÆFT hvor er jeg muggen for tiden.
    Men vi burde da også have en klar profil ned gennem rækkerne, så når et talent kommer op så skal han bare gøre som han plejer og ikke til at lære et helt nyt spillesystem... Eller er det bare mig der er så naiv at tro at vi har en klar defineret profil ned gennem hele klubben????

  13. #53
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,622

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    For mig handler det ikke om, hvorvidt en af vores ynglingespillere kan være god nok, men om, at holdet sejler, og at en 18 årig uden erfaring næppe kan bidrage med noget som helst i den situation.

    I farum kommer de ind på et hold med en klar profil og en klar mission, og holdet sejler ikke. Selv ikke, hvis de taber.

    KÆFT hvor er jeg muggen for tiden.
    Enig i ovenstående, hvilket så igen kan stille spørgsmåltegn ved trænerens fodbold filosofi.
    Men er en anden snak som sagt, ellers er jeg generelt enig med Phillipo.
    Er man god nok, er man gammel nok.

  14. #54
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    885

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Enig i det med en erfaren forsvarsspiller. Kunne så være en idé at udleje enten Vavro og Lüftner aht. at få spilletid og samle erfaring, ellers får vi ingen gavn af nogen af dem, hverken på kort eller langt sigt
    / Erik B.

    DOBBELT Latté, om jeg må be'

  15. De følgende 3 brugere er enige:

  16. #55
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Slush Se meddelelser
    Er man god nok, er man gammel nok.
    Helt enig. Men det hold, vi har, er fuld af gode spillere, og alligevel sejler det. Jeg nægter at tro på, at en rigtig god (kæmpetalent) 17-18 årig vil kunne ændre på holdets ekstremt sørgelige forfatning. Situationen er diametralt modsat, hvis holdet smadrer alt og alle, og en god 17-18 årig kommer ind.

  17. De følgende 3 brugere er enige:

  18. #56
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Jeg siger heller ikke, at alder nødvendigvis er lig med kvalitet. Men det er kun ekstraordinære spillere, som kan have lederegenskaber, eller spille som om de havde 4-5 års erfaring på højeste niveau, selv om de lige er fyldt 20. Og sådanne spillere får mindre klubber i europæisk sammenhæng (såsom FCK) ikke lov til at beholde særligt længe.

    Jeg anfægter på ingen måde princippet om at hvis man er god nok, er man gammel nok. Men man skal også se spillerne som en del af en helhed. Skal de eksempelvis styre en kæde? Er de placeret et sted, hvor fejl har større konsekvenser end andre steder på banen? Tager man sammenligningen med FCN, havde de i efteråret også en rutineret leder i forsvaret i form af Mtiliga, en spiller, de unge kunne læne sig op ad, som varetog en lederrolle og som tog styringen i bagkæden.

    Den lederrolle mangler vi i forsvaret. En leder, der eksempelvis styrer hvornår forsvarskæden skal praktisere pumping på det rigtige tidspunkt, og som kan styre den timing. Atleticos mål til 1-1 mod os var et eksempel på at mekanismen var der, men timingen var der ikke. En del af forsvarskæden trækker frem, mens den anden del hænger, fordi timingen ikke er der, og pludselig står to Atletico-spillere onside og fri, så den ene uhindret kan pande bolden ind til 1-1.

    Lüftner dannede eksempelvis makkerpar med en erfaren camerounesisk landsholdsspiller i Slavia Prag i sidste sæson, mens Vavro også har kunnet læne sig op ad erfarne spillere i sin slovakiske klub. De har i FCK fået for meget ansvar for tidligt, både ift. egne præstationer, men også ift. at fungere som ledere i en bagkæde, hvilket de ikke har været klar til.

    På den korte bane skal der en spiller ind i den bagkæde, som kan bidrage med lederskab og stabilitet. Den rolle er vores unge ikke klar til at løfte endnu.

  19. De følgende 7 brugere er enige:

  20. #57
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Jeg siger heller ikke, at alder nødvendigvis er lig med kvalitet. Men det er kun ekstraordinære spillere, som kan have lederegenskaber, eller spille som om de havde 4-5 års erfaring på højeste niveau, selv om de lige er fyldt 20. Og sådanne spillere får mindre klubber i europæisk sammenhæng (såsom FCK) ikke lov til at beholde særligt længe.

    Jeg anfægter på ingen måde princippet om at hvis man er god nok, er man gammel nok. Men man skal også se spillerne som en del af en helhed. Skal de eksempelvis styre en kæde? Er de placeret et sted, hvor fejl har større konsekvenser end andre steder på banen? Tager man sammenligningen med FCN, havde de i efteråret også en rutineret leder i forsvaret i form af Mtiliga, en spiller, de unge kunne læne sig op ad, som varetog en lederrolle og som tog styringen i bagkæden.

    Den lederrolle mangler vi i forsvaret. En leder, der eksempelvis styrer hvornår forsvarskæden skal praktisere pumping på det rigtige tidspunkt, og som kan styre den timing. Atleticos mål til 1-1 mod os var et eksempel på at mekanismen var der, men timingen var der ikke. En del af forsvarskæden trækker frem, mens den anden del hænger, fordi timingen ikke er der, og pludselig står to Atletico-spillere onside og fri, så den ene uhindret kan pande bolden ind til 1-1.

    Lüftner dannede eksempelvis makkerpar med en erfaren camerounesisk landsholdsspiller i Slavia Prag i sidste sæson, mens Vavro også har kunnet læne sig op ad erfarne spillere i sin slovakiske klub. De har i FCK fået for meget ansvar for tidligt, både ift. egne præstationer, men også ift. at fungere som ledere i en bagkæde, hvilket de ikke har været klar til.

    På den korte bane skal der en spiller ind i den bagkæde, som kan bidrage med lederskab og stabilitet. Den rolle er vores unge ikke klar til at løfte endnu.
    Kunne denne spiller ikke være William Kvist. Han virker pt. for langsom på bolden men han er en god dirigent. Ved at sætte ham i forsvaret ville der komme noget rutine i bagkæden og han ville ikke sænke tempoet på midten hvor Gregus og Zeca ville kunne sætte tempoet. Tvivler på at han ville lave så mange bagudrettede afleveringer som han gør på midten. Han kunne blive vores Lothar Matthaus!!!

  21. De følgende 2 brugere er enige:

  22. #58
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Men har han nærkampsstyrken og styrken i hovedspillet, som skal til i den position? Og er han hurtig nok i en europæisk kamp over for en ung brasiliansk dribler?

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

  24. #59
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Men har han nærkampsstyrken og styrken i hovedspillet, som skal til i den position? Og er han hurtig nok i en europæisk kamp over for en ung brasiliansk dribler?
    Han har ikke luftstyrken men han er jo ikke en lille mus der er bange for at gå ind i nærkampene. Styrken har han men farten har han bestemt ikke, derfor skal han nok bruge hans spilintelligens og være forudseende samt bruge hans erfaring over for den unge brasilianske dribler som superligaen og EL er proppet med :D

    http://lineupbuilder.com/?sk=g0qy1
    Sådan burde vi stille op mod Atl. Madrid, synes jeg

  25. Den følgende bruger er enig i dette:

  26. #60
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    499

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Men har han nærkampsstyrken og styrken i hovedspillet, som skal til i den position? Og er han hurtig nok i en europæisk kamp over for en ung brasiliansk dribler?
    Har Vavro og Luftner det?
    Kvist er trodsalt 184cm så han er jo ikke helt lille

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Krystalkugle: Hvordan ender grundspillet 2017/2018
    By tobynator in forum De korte linier
    Svar: 79
    Sidste Meddelelse: 19.03.18, 09:22
  2. FCK Inside - 1. Februar 2018
    By Bakkedal in forum De korte linier
    Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 04.02.18, 01:07
  3. Inside 2018
    By Mgt09 in forum Home & Away
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 01.02.18, 22:17
  4. Træningslejr i Dubai Vinter 2018
    By Frederik in forum De korte linier
    Svar: 126
    Sidste Meddelelse: 01.02.18, 13:36
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •