Side 53 af 145 FørsteFørste ... 3435051525354555663103 ... SidsteSidste
Viser resultater 781 til 795 af 2172

Emner: Til- og afgange, sommeren 2018

  1. #781
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    754

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Wonderboy Se meddelelser
    Helt enig med Kenney. Vi mangler meget bredde +3 (mindst), ellers er truppen simpelthen for skrøbelig.

    Truppen består pt. af 22 spillere inkl. Kim Cleansheet, Joronen og Papa + de 4 ungdomsspillere (Roerslev, Keita, Wind, Holse)
    Eksl. Robin Olsen, Erik Johansson og Bashkim Kadrii.
    jeg synes også vi mangler noget på toppen - så løsningen er vel at hente en profil til hver kæde og dække adgang. Så er det hele sikret. Ønsketænkning i know.

    Vi kunne hente Daniel Wass så han kunne komme tættere på landsholdet ? Badumtji
    Sidst redigeret af Something : 28.05.18 kl. 05:29

  2. #782
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Something Se meddelelser
    Vi kunne hente Daniel Wass så han kunne komme tættere på landsholdet ? Badumtji
    Og Braithwaite!

  3. Den følgende bruger er enig i dette:

  4. #783
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Bigtimebowler Se meddelelser
    Jeg siger ikke ting der ikke passer ;) Fra min tid på Varde kaserne med folk der er inkarnerede EfB fans, så er han den nye Messi!
    Han er sindssygt god, bare se det overskud han spiller med ved 3-0 målet altså og han som sagt kun 20 år gammel

    Dreyer skal komme nu, også selvom han måske er steget med 2-3 millioner kr.
    Hvis han får lov til at spille i superligaen, så henter en af vores konkurrenter ham bare til stor ærgrelse for os.

    Hør evt 1. div. podcast fra Mediano, der bliver han rost til skyerne i hvert program -
    Spørgsmålet er vel, om en stigning på 2-3 mio. kan gøre det, nu hvor Esbjerg med oprykningen har et helt andet økonomisk fundament at afvise bud på. Og et andet spørgsmål er vel, hvor interesseret Dreyer er i at rykke til en anden Superliga-klub, hvor han formentlig ville ryge på bænken til at begynde med, hvis han i Esbjerg kan få chancen som førstevalg i angrebet.

    Dreyer er vel - hvis han altså er så stort et talent, som du påstår ;-) - en spiller, som vi skulle have snuppet for et par år siden.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #784
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    499

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Spørgsmålet er vel, om en stigning på 2-3 mio. kan gøre det, nu hvor Esbjerg med oprykningen har et helt andet økonomisk fundament at afvise bud på. Og et andet spørgsmål er vel, hvor interesseret Dreyer er i at rykke til en anden Superliga-klub, hvor han formentlig ville ryge på bænken til at begynde med, hvis han i Esbjerg kan få chancen som førstevalg i angrebet.

    Dreyer er vel - hvis han altså er så stort et talent, som du påstår ;-) - en spiller, som vi skulle have snuppet for et par år siden.
    Jeg tror, han prismæssigt ligger omkring 7-9 mio. hvor han før lå på måske 4-5 mio. og jo det kan være han ikke er interesseret i at sidde på bænken i en anden superligaklub - bare please ikke kald vores klub "en anden superliga klub" - Vi er ikke bare en anden klub, men den største i Skandinavien. ;-)

    Vi kunne som der er blevet nævnt købe ham, stik ham 5 år og leje ham ud til EfB igen med det samme .

  7. #785
    Tilmeldingsdato
    Dec 2013
    Indlæg
    325

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Man kan se her, at Bremen er i forhandlinger med en klub om Delaney, ligesom det her skrives, at Bremen forlanger 165 millioner for ham. I følge flere kilder, bl.a. her, har vi en videresalgsklausul på 15 %. Antager vi, at det er 15 % udover de 15 mio., (dvs. 150 mio.) som Werder betalte for ham, står vi altså til at kunne tjene 22,5 mio. kr. yderligere på et salg af Delaney denne sommer.

    Forhåbentlig betyder det, at Ståle vil gå lidt mere aggressivt til værks i transfervinduet.
    Vil altid elske Ståle

  8. De følgende 4 brugere er enige:

  9. #786
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Problemet med Dreyer er vel, at selvom han er et kæmpe talent, så er han næppe endnu helt god nok til at gå ind i en startopstilling her. Og da vi ikke rigtig køber udviklingsspillere på den måde (var den sidste Søren Frederiksen ?), så kan jeg ikke se ham som værende aktuel overhovedet. Han ender jo nok med at blive så god, at han bliver for dyr at hente og ryger til udlandet som f.eks. flere af spillerne i FCN, som man kunne se var kæmpe talenter, men som man ikke rykkede på i tide.

    Havde vi været en klub som FCN, OB, AAB eller til dels BIF og FCM og havde vi vores budget, så var det næsten helt sikkert en, som vi ville signe. Nu er vi FCK, hvor kun guld og en solid Europæisk kampagne er god nok, og der er nok desværre ikke plads til at hente en spiller som ham og bruge tiden til at udvikle ham. Forøvrigt har vi Skov på den plads, som er lidt hen af det samme projekt. Han ses nok som vores udviklingsprojekt pt (sammen med Wind og Vavro).
    Dreyer skal nok have et år i ligaen, hvor han skal spille godt, før vi overvejer at forsøge at hente ham.

  10. #787
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Jinx13 Se meddelelser
    ...

    Forhåbentlig betyder det, at Ståle vil gå lidt mere aggressivt til værks i transfervinduet.
    Vi har jo aldrig set FCK handle dyrere pga et salg. FCK handler efter et budget der ikke er afhængigt af salg. Kun hvis der opstår akutte mangler i troppen ser vi handelsbudgettet øget.

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #788
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    754

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Problemet med Dreyer er vel, at selvom han er et kæmpe talent, så er han næppe endnu helt god nok til at gå ind i en startopstilling her. Og da vi ikke rigtig køber udviklingsspillere på den måde (var den sidste Søren Frederiksen ?), så kan jeg ikke se ham som værende aktuel overhovedet. Han ender jo nok med at blive så god, at han bliver for dyr at hente og ryger til udlandet som f.eks. flere af spillerne i FCN, som man kunne se var kæmpe talenter, men som man ikke rykkede på i tide.

    Havde vi været en klub som FCN, OB, AAB eller til dels BIF og FCM og havde vi vores budget, så var det næsten helt sikkert en, som vi ville signe. Nu er vi FCK, hvor kun guld og en solid Europæisk kampagne er god nok, og der er nok desværre ikke plads til at hente en spiller som ham og bruge tiden til at udvikle ham. Forøvrigt har vi Skov på den plads, som er lidt hen af det samme projekt. Han ses nok som vores udviklingsprojekt pt (sammen med Wind og Vavro).
    Dreyer skal nok have et år i ligaen, hvor han skal spille godt, før vi overvejer at forsøge at hente ham.
    Jeg er desværre enig. Skulle Dreyer have været oplagt, skulle vi ikke have hentet Skov. For at det skulle ske, skulle Kusk have været bedre. Nu har omstændighederne sat os i en situation hvor Dreyer ikke rigtig bliver relevant. Han fylder ikke meget defensivt og er ikke angriber endnu. Så han skulle spille kant for os - men det tror jeg ikke han kan. Så uanset hvor fremragende jeg synes han er, så har ejg svært ved at se det gå op.

  13. De følgende 2 brugere er enige:

  14. #789
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    232

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Something Se meddelelser
    Jeg er desværre enig. Skulle Dreyer have været oplagt, skulle vi ikke have hentet Skov. For at det skulle ske, skulle Kusk have været bedre. Nu har omstændighederne sat os i en situation hvor Dreyer ikke rigtig bliver relevant. Han fylder ikke meget defensivt og er ikke angriber endnu. Så han skulle spille kant for os - men det tror jeg ikke han kan. Så uanset hvor fremragende jeg synes han er, så har ejg svært ved at se det gå op.
    Samtidig har vi også Carlo som dækker de samme pladser, og er nogenlunde samme type spiller som Drejer. Carlo er bare et år yngre end Drejer

  15. De følgende 2 brugere er enige:

  16. #790
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Ps. Jeg bleklager, at jeg bruger "Sotte", som jeg egentlig synes lyder åndsvagt. Men jeg orker ikke det lange efternavn og kan ikke stave til fornavnet ;-)
    Ja, skal vi ikke lade være med at overtage svenskernes kælenavn for ham, for som du siger, er det virkelig grimt. Og nu har alle en sommerferie til at lære hans navn - som jo for fornavnets vedkommende næsten er identisk med vores cypriotiske angribers efternavn, så det burde vel kunne lade sig gøre. ;-)

    Ellers kan vi jo kalde ham Papageno og lave en sang på noget fra Tryllefløjten...

    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  17. De følgende 3 brugere er enige:

  18. #791
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    2,326

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Det er helt fint, at du fik hele din pointe med i svaret til mig. Jeg forstår udmærket, at menneskelige faktorer er en stor del, når det handler om mennesker. Jeg kan også godt forstå Eriks perspektiv, omend jeg af åbenlyse årsager nok næppe havde truffet det samme valg. Når det er sagt synes jeg stadig ikke, det er særlig sammenligneligt med dem vi tidligere har hentet.
    Grønkjær havde vist ikke fået fast spilletid i en længere periode og havde vel heller ikke udsigt til det i Stuttgart - især ikke efter han kritiserede træneren.
    Boilesens situation i Ajax var ikke særlig god, hvor han var blevet smidt ned på andetholdet, da han ikke ville forlænge.
    Fischer havde heller ikke set meget fast spilletid de foregående sæsoner før vi hentede ham.
    Zanka havde næsten ingen fast spilletid for PSV, hvor han vist også var nede omkring andetholdet.
    Kvist havde nogle hårde år i Stuttgart og kom dernæst til Wigan, som rykkede ned.
    Cornelius var gået totalt i stå i Cardiff, der tydeligvis fortrød deres køb, hvor klubejeren svinede ham til i pressen.
    Okore havde heller ikke meget spilletid i Aston Villa og havde vist også nogle uoverensstemmelser med træneren.
    Erik selv havde heller ikke udsigt til spilletid i Gent.

    Jeg skal ikke påstå, at jeg har fanget alle nuancer i deres udlandsophold, men jeg synes alligevel der er nogle slående kontraster. Hos mange af spillerne var der også nogle skadesproblematikker, som de havde svært ved at komme tilbage fra og dette er endnu en kontrast til Erik, der fik lavet en dokumentar i forbindelse med sin skadesperiode, ligesom hans startposition aldrig var i fare.
    Selvfølgelig kan vi ikke tvinge folk til at spille her, når de ikke gider og det giver næppe særlig gode præstationer, hvis vi forsøger. Alternativet er, at smide ham ned på reserveholdet og det er trods alt et større spild, end at lade ham gå og slippe for hans løn og måske få lidt penge for det.
    Når det er sagt kan jeg på ingen måde respektere hans valg. Han er i en ekstrem gunstig situation, hvor han spiller i Skandinaviens med afstand største klub, på en kontrakt der vel svarer til at vinde i lotto. Vel at mærke en kontrakt han ikke var for fin til at skrive under på. Derudover har han været skadet i meget lang tid, hvor han har nydt godt af klubbens faciliteter og nu hvor han er tilbage og udset til igen skulle at være en bærende kraft på holdet, vælger han at skride. Ikke fordi han er utilfreds, ikke fordi han bliver dårligt behandlet, ikke fordi han ikke får spilletid, ikke fordi hans kontrakt er dårlig, men udelukkende for at komme tættere på Stockholm, der ikke er længere væk end en time i fly (og det har han rigeligt råd til). Helt ærligt så føler jeg, at han pisser på klubben efter at have malket den og det finder jeg ikke særlig respektabelt.
    Det er bestemt en fair holdning. Min er, at alle de spillere af den ene eller anden årsag har villet hjem, og som du skriver, ved vi ikke rigtig hvorfor. I princippet aner vi ikke, om de ville hjem til kæresten. Som nævnt har jeg i hvert fald meget svært ved at forestille mig, at de ikke kunne have fået mere økonomisk lukrative aftaler andre steder. Som jeg husker det, var det vist efter at have mistet sin mor, at Grønjær ville hjem, for at være nærmere på sin far og søster, og generelt på grund af trygheden ved at komme hjem. Det synes jeg godt kan sidestilles med Johanssons formodet beslutning.

    Vi har set flere eksempler på, at spillere bliver i deres klubber, mere eller mindre for at tjene den løn, som de har skrevet under på, selvom de har været meget langt fra startopstillingen. Det kunne være Jon Dahl Tomasson, det kunne være #32 eller det kunne måske endda være Kris Stadsgaard. Det gætter jeg på har været fordi, at lønnen var deres primære grund til at blive, men jeg ved det selvfølgelig ikke. Selvom det måske ikke direkte kan overføres på de nævnte spillere, så kan det mindst tilnærmelsesvis sammenlignes med også at være en udnyttelse af en klub, at spillere først og fremmest tænker på dem selv, samt at de handlinger netop er forskellige fra den ene til den anden. Som jeg ser det, lister du nogle absolut realistiske muligheder, men det er ikke dem alle.

    Vi kan heller ikke vide, om du har ret i, at Johansson ikke har været utilfreds. Vi ved kun, at han tilsyneladende har spurgt Ståle om det kunne lade sig gøre, at han kom ud af sin kontrakt. KBH er rigtig nok en forretning, som flere har påpeget, men det undrer mig, at man synes, at den mest fordelagtige måde at køre en forretning på, er ved at have medarbejdere, der ikke rigtig gider være der, at man vil risikere at skabe splid i arbejdsgruppen og at man foretrækker, at medarbejderen bliver tvunget til at blive på arbejdspladsen.

    Du har naturligvis ret i, at Johansson bare kunne flyve til København, men der er meget ofte træninger og kamp næsten hver weekend. Det kunne alt andet lige gå udover parforholdet, og da Johansson simpelthen ikke kunne være mere ligeglad med fodbold, når han har fri, har han åbenbart vurderet, at det ikke var besværet værd. Igen vil jeg her pointere, at han så vidt vi ved ikke har truet med noget, ikke har skabt dårlig stemning i truppen og ikke på andre måder har skadet klubben. Man kan argumentere for, at han har udnyttet klubben, men uanset har Ståle tilsyneladende accepteret, at Johansson må få ophævet sin kontrakt. Jeg vælger at tro på, at Ståle har mere indblik og kendskab til den konkrete situation end jeg eller nogen anden fan har.
    Jeg har været anfører som 2. års gennem alle ungdomsrækker og mener også, at jeg er berettiget til at blive det på førsteholdet en dag, når jeg har fået erfaringen - Thomas Delaney, 2010.
    Gandhi's Avatar

  19. #792
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Som sagt før kan jeg sagtens forstå hans beslutning, men jeg kan på ingen måde respektere den. De andre nævnte spillere havde ikke udsigt til spilletid, blev behandlet dårligt og/eller havde skadesforløb, de havde problemer med at komme tilbage fra. Intet af dette er gældende for Erik. Han har en overdådig kontrakt, er forholdsvis tæt på sin familie, har udsigt til masser spilletid og til at blive en bærende kraft på holdet, ligesom det udadtil bestemt virker til, at han er vellidt blandt sine holdkammerater og staben.
    At jeg mener han pisser på klubben skyldes, at han nu i to omgange har skulle være en af de spillere, som holdet skulle bygges op omkring. I det første 1½ år red han på ryggen af Zanka og da han skulle overtage den rolle, blev han uheldigvis skadet. Nu har han haft et langt genoptræningsforløb og er endelig kommet tilbage og så vælger han at skride - alt sammen for at undgå en times pendling. Det har jeg ærlig talt umådelig svært ved at respektere.
    Jeg synes dog, at det er helt fint at lade ham smutte. Det giver ikke meget mening, at holde på spillere der ikke gider være her eller smide dem på andetholdet. At sammenligne med Kris Stadsgaard synes jeg ikke giver helt mening. Han var i sin karrieres efterår, havde været plaget af skader og ønskede ikke at spille fodbold hos andre. Man kan selvfølgelig sige, at han bare kunne rive kontrakten i stykker og gå på 'pension', men det var en kontrakt, vi selv havde indgået med ham og som han reelt honorerede - vel det stikmodsatte af Erik, der står i en væsentlig bedre situation end Kris gjorde. Lige mht. Kris er der for nyligt udgivet en artikel på Spillerforeningens hjemmeside med ham, hvor han brokker sig lidt over at blive degraderet til U19-holdet (at jeg ikke er enig i brokkeriet er en anden sag - hans tid var vel bedst brugt sammen med de unge spillere, hvor han kunne dele ud af sin erfaring, når nu han ikke kunne vende tilbage til topfodbold).

  20. De følgende 4 brugere er enige:

  21. #793
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Som jeg læser historierne om Johansson, er der da ikke noget, der tyder på, at han bare får sin kontrakt revet i stykker? Der forhandles tilsyneladende om en model, hvor Johansson angiveligt skal betale en væsentlig del af sin bonus tilbage, og det virker da oplagt, at Stockholm-klubberne kommer til at byde på ham, så der kommer et eller andet millionbeløb ind på en regulær transfer for ham. Og som andre nævner, virker det helt oplagt, at der indskrives en klausul i Johanssons kommende kontrakt om, at FCK skal have en endog meget høj del af en eventuel fremtidig transfer væk fra Stockholm.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  22. De følgende 6 brugere er enige:

  23. #794
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Men professionelle fodboldspillere har jo taget et aktivt valg om at spinde guld på at blive en handelsvarer. Det er jo ikke nok bare at betale noget af en bonus tilbage og så få en 3. rangs klub til at betale et utilstrækkeligt beløb i transfer. Når FCK investere i at hente en spiller som Erik hjem, så betaler de absurde beløber til dennes nuværende klub, såvel som absurde beløber i sign on fee og løn til spilleren, for at opnå sportslig succes ved at kunne bruge spillerens evner OG for at have udsigt til at kunne sælge spilleren senere med fortjeneste. Erik har ikke været en fiasko og stod derfor til at være en transfermæssig gevinst for FCK. Det kan Erik/DIF eller Erik/AIK ikke matche, medmindre da at de vil sende en spiller som Felix Beijmo med retur, så vi nærmer os en reel handel.

    Erik harvalgt et meget lukrativt liv under disse forudsætninger, det skal ikke komme FCK til last, slet ikke når han tydeligvis stadig gerne vil tjene penge på at spille fodbold, bare en anden klub.

    Det er da helt fair at han gerne vil pleje kærligheden og leve det liv, men ligesom alle os andre dødelige, så har vores valg i livet nogle konsekvenser, som gør at vi til tider må udskyde vores drømme til det bliver muligt at forfølge dem. Det må Erik også indse og så fuldføre det han har forpligte sig til- og modtaget store penge for at fuldføre.
    Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe.

  24. De følgende 8 brugere er enige:

  25. #795
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Problemerne omkring hans 'stop/skifte' er mange. Men for os fans kan det ret hurtigt koges ned til; han skulle få vores forsvar på rette køl i næste sæson. At han smutter nu, og vi igen står med udsigt til et helt nyt forsvar og deraf defensive problemer der har smadret den nuværende sæsonen, gør bare det hele mere betændt. Det økonomiske er mere en principsag end et decideret problem. Det er dog dårligt for klubben som helst skulle tjene på spillerne som står for skud mod de helt store beløb, men igen - problemet er hvem helvede der skal sørge for at holde nullet via zoneforsvar, pumping og styring af midterforsvaret.

    Papa ser fin ud, men hvor langtid skal ham bruge? Vavro er et stort talent, men pt. er han skadet. Hvor langtid skal han bruge på at udvikle sig før han er 'solid', og er han overhovedet fysisk klar fra dag et?
    Hvis ikke.... Så skal Lüftner tilbage, og det kan jeg simpelthen ikke mere. Alternativt skal Boilesen ind, men han er ikke lavet af samme materiale som Hangeland, Antonsson og Zanka. Han er hurtigere med og uden bold, men prisen er tilsvarende også en utilstrækkelig fysik. +det betyder Pierre på kanten (hvilket jeg faktisk har nydt efter Fischer er kommet til).

  26. De følgende 2 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Krystalkugle: Hvordan ender grundspillet 2017/2018
    By tobynator in forum De korte linier
    Svar: 79
    Sidste Meddelelse: 19.03.18, 09:22
  2. FCK Inside - 1. Februar 2018
    By Bakkedal in forum De korte linier
    Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 04.02.18, 01:07
  3. Inside 2018
    By Mgt09 in forum Home & Away
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 01.02.18, 22:17
  4. Træningslejr i Dubai Vinter 2018
    By Frederik in forum De korte linier
    Svar: 126
    Sidste Meddelelse: 01.02.18, 13:36
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •