Side 77 af 145 FørsteFørste ... 27677475767778798087127 ... SidsteSidste
Viser resultater 1,141 til 1,155 af 2172

Emner: Til- og afgange, sommeren 2018

  1. #1141
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    1,224

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Senest i går udtaler Ståle at vi maks henter 2 spillere , håber dælme ikke det er inkl Santander afløseren. Frygter han bliver stædig nu ala Pavlovic og ikke vil se fakta. Første gang jeg har mistet troen på den kære nordmand er faktisk nu.

  2. #1142
    Tilmeldingsdato
    Dec 2008
    Indlæg
    949

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Link til “kun to spillere” igår .?

  3. #1143
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,623

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Om man har været godt forberedt på et salg af Santander kan vi jo dårligt diskutere nu. Det kommer an på, hvad man lykkes med at hente i stedet.
    Well teoretisk står vi jo igen i en lorte situation, om man vil det eller ej.
    Dertil kommer der at en evt., erstatning skal spilles ind, lærer taktikken, falde til i klubben osv., det kommer vi altså ikke uden om Kasper.
    Så alt i alt, må man vel erkende, at Kenny har ret i sin antagelse, at man ikke virker sådan vildt godt forberedt.

    Så man kan vel fint diskutere om vi er forberedt eller ej, har jo længe virket som om at Santander og Ståle ikke kunne blive enige om en ny kontrakt.
    For hvis ikke man kan snakke, tale, skrive w/e omkring de transfers & mangle på samme som vi pt., ser ske. kan vi jo ligeså godt lukke dette debatforum.

    Dertil mener du helt seriøst, at vi pt., står med en trup der bare er i nærheden af at blive i top3?
    Sidst redigeret af Slush : 20.06.18 kl. 07:05

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #1144
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,623

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af MadsEmil Se meddelelser
    Link til “kun to spillere” igår .?
    Er vel herinde tænker jeg.
    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...aa-en-god-trup

  6. #1145
    Tilmeldingsdato
    Jan 2006
    Indlæg
    440

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Fra tipsbladets artikel:

    - Vi er meget tilfredse med det, vi har. Det er altid sådan, at de, som siger, at vi skal bruge vores unge spillere, er de samme, som nu efterlyser, at vi køber nye spillere. Det er et paradoks. Køber vi, spiller de unge ikke så meget, spiller de unge, køber vi ikke så meget. Sådan er branchen, men vi er fortrøstningsfulde i forhold til, at vi får en god trup, siger FCK-manageren.
    Hvad er nu det for en omgang vås. Når folk skriger på at give de unge en chance, så er det jo når dine dyre indkøb flopper kamp efter kamp. Lige så meget, som man kan holde af Ståle og hans arrogance i medgang, så er han en lille tudeprins i modgang.

  7. De følgende 8 brugere er enige:

  8. #1146
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,623

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Elllers står det her.

    - Jeg tror, at der kommer flere spillere. Måske to. Jeg har god tro på truppen her, men vi mangler måske et par profiler, siger Solbakken til mediet.
    https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...-par-profiler/

    Sgu før jeg godt gad have nogen af de piller som Ståle må spise

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #1147
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Men okay, fair nok. Hvis talenter som Keita, Holse og Wind er store nok, skal de jo også tælles med i regnestykket. Vi gav jo Ariël stor ros for at turde satse på Cornelius i en lignende situation, hvor N'Doye smuttede lige før sæsonstart, og jeg synes personligt i hvertfald, det ville være trist ikke at se mere til eksempelvis Keitas potentiale.

    Men det er et gevaldigt sats, for nu er det jo ikke fiaskosæsonen længere. Nu kommer sæsonen, hvor Ståle har lovet at genvinde guldet. Det bliver yderst spændende!
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  11. De følgende 2 brugere er enige:

  12. #1148
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Jamen vi er jo tilbage til spørgsmålet om bredden igen. Tilføj 2 profiler til det her hold, og vi står med en stærk start 11. Men bredden vil stadig være elendig og være direkte skyld i, at vi ikke vinder guld. Vi vil, selv med 2 profiler tilføjet, være én karantæne eller skade fra at skulle spille med folk ude af position eller med spillere, der er markant dårligere end de spillere, de erstatter.

    Dette hold minus Santander + Ankersen og tilføjet 2 profiler. Hmm, så vil jeg være glad for en 3. plads.

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #1149
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    756

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Men okay, fair nok. Hvis talenter som Keita, Holse og Wind er store nok, skal de jo også tælles med i regnestykket. Vi gav jo Ariël stor ros for at turde satse på Cornelius i en lignende situation, hvor N'Doye smuttede lige før sæsonstart, og jeg synes personligt i hvertfald, det ville være trist ikke at se mere til eksempelvis Keitas potentiale.

    Men det er et gevaldigt sats, for nu er det jo ikke fiaskosæsonen længere. Nu kommer sæsonen, hvor Ståle har lovet at genvinde guldet. Det bliver yderst spændende!
    Tænk, hvis Brøndby stadion efter sæsonen omtales som Holse Park efter han scorer hattrick dernede i tredje sidste runde og sikrer mesterskabet kommer hjem. Det ville da være FANTASTISK.
    Men chancen for at vi bliver nummer 3 efter en rodet sæson er markant større som det ser ud nu.
    To profiler kan dog løse meget - hvis Papa altså virker fra dag 1. En Santander erstatning og en stork stærk dynamisk midtbanespiller, der kan hive de andre op, spille bold og sætte sig igennem fysisk. Albin Ekdal uden skaderne feks. Men for helvede hvor skal der rammes plet hvis vi nøjes med to forstærkninger.

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #1150
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Slush Se meddelelser
    Elllers står det her.

    - Jeg tror, at der kommer flere spillere. Måske to. Jeg har god tro på truppen her, men vi mangler måske et par profiler, siger Solbakken til mediet.
    https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...-par-profiler/

    Sgu før jeg godt gad have nogen af de piller som Ståle må spise
    Ikke at jeg er Ståledefensor overhovedet, men jeg tror man skal læse Ståles udmelding (og alle trænere der gerne vil beholde deres job) lidt anderledes. Jeg tror ikke, du finder een eneste træner, der ikke gerne vil købe flere spillere til sit hold.

    Derfor en lille guide:

    Jeg er tilfreds med truppen = Bestyrelsen har ikke givet mig penge at købe for, og jeg vil ikke gå i mod min bestyrelse i pressen.
    Vi skal have et par forstærkninger = Jeg har lidt penge at købe for
    Vi skal ud at hente nogle seriøse forstærkninger = Jeg har fået mange penge at købe for.

    Og generelt er der mange bundlinjer når trænere udtaler sig. Man kan også risikere at presse prisen op på spillere hvis sælgende klub fra er samme liga + hvis sælgende klub ved at man har mange penge at købe for.

  17. De følgende 10 brugere er enige:

  18. #1151
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    2,326

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg går ud fra, at når Ståle leder efter f.eks. en angriber, så foreslår scoutingafdelingen nogle emner (med styrker og svagheder), som Ståle så kan kigge nærmere på og oftest vælge ud fra. Hvordan kan du være sikkert på, at Højer og co. ikke har forelået andre gode emner, som Ståle og Lange så bare har fravalgt? Det er jo ikke Højer, som vælger, hvem der skal købes eller ej. Han kommer (så vidt jeg ved) med emner og ikke andet.
    Egentlig ved jeg ikke rigtigt, om det her er et forsvar for den påstand, fordi det selvfølgelig kommer an på, hvad man mener om andre klubber og deres evne til at scoute spillere.

    Her kan man læse, hvordan der var klubber fra væsentlig større ligaer efter Michael Lüftner, inden vi hentede ham.

    Her kan man læse, at også andre ville have Uros Matic, før vi slog til.

    Her kan man læse, at større klubber fra blandt andet den italienske, den græske og den portugisiske liga ville have Pavlovic, inden vi købte ham.

    Her kan man læse, hvordan vi er nødt til at hente spillere, før blandt andre Anderlecht, Basel, Salzburg og andre lignende klubber henter de samme spillere.

    Pointen er, at man naturligvis kan pege fingre ad folk hos KBH, der har fejlet i integrationen af flere spillere, men de samme spillere har været attraktive for større klubber fra større ligaer på samme tid, som vi har hentet dem. Selvfølgelig er det kun relevant, hvis man heller ikke bryder sig om de klubbers evner til at finde gode spillere.

    Som jeg nævner, så kan du da sagtens have ret i, at Højer er helt blank. Men lige nu laver du jo ren karaktermord på en mand, som du vel reelt ikke ved, hvad leverer af arbejde til Ståle. Faktisk er det eneste dokumenterede arbejde som Højer har lavet som scout (som jeg kan huske) scoutingen af Santander, og den gik vist rimelig fornuftigt.
    Det er ikke helt rigtigt. Som der står her, var det også Lars Højer, der anbefalede klubben at se nærmere på og i sidste ende købe Dame N’Doye, men sådan er der jo så meget.
    Jeg har været anfører som 2. års gennem alle ungdomsrækker og mener også, at jeg er berettiget til at blive det på førsteholdet en dag, når jeg har fået erfaringen - Thomas Delaney, 2010.
    Gandhi's Avatar

  19. De følgende 4 brugere er enige:

  20. #1152
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,623

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Ikke at jeg er Ståledefensor overhovedet, men jeg tror man skal læse Ståles udmelding (og alle trænere der gerne vil beholde deres job) lidt anderledes. Jeg tror ikke, du finder een eneste træner, der ikke gerne vil købe flere spillere til sit hold.

    Derfor en lille guide:

    Jeg er tilfreds med truppen = Bestyrelsen har ikke givet mig penge at købe for, og jeg vil ikke gå i mod min bestyrelse i pressen.
    Vi skal have et par forstærkninger = Jeg har lidt penge at købe for
    Vi skal ud at hente nogle seriøse forstærkninger = Jeg har fået mange penge at købe for.

    Og generelt er der mange bundlinjer når trænere udtaler sig. Man kan også risikere at presse prisen op på spillere hvis sælgende klub fra er samme liga + hvis sælgende klub ved at man har mange penge at købe for.
    I know, men når jeg så også læser dette her, som står i samme artikel.

    -Manager Ståle Solbakken er nemlig langt hen ad vejen godt tilfreds med sin trup, og derfor kommer der sandsynligvis blot et par justeringer, forklarer han til Ekstra Bladet.
    Så virker det ikke som en træner, der ligefrem presser på for at finde de forstærkninger der henter hhv. 22 og 25 point på nr 1 og 2 fra den netop afsluttede sæson.

    Dertil skal vi stadig spille holdet sammen, bygge op igen med folk der skal lærer taktikken.
    Vi skal finde folk der skal fungere fra dag 1, en opgave man ikke magtede tidligere selvom man havde 1.5 år til at finde afløserne.

  21. #1153
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    [QUOTE=Tops;672766]Ikke at jeg er Ståledefensor overhovedet, men jeg tror man skal læse Ståles udmelding (og alle trænere der gerne vil beholde deres job) lidt anderledes. Jeg tror ikke, du finder een eneste træner, der ikke gerne vil købe flere spillere til sit hold.

    Derfor en lille guide:

    Jeg er tilfreds med truppen = Bestyrelsen har ikke givet mig penge at købe for, og jeg vil ikke gå i mod min bestyrelse i pressen.
    Vi skal have et par forstærkninger = Jeg har lidt penge at købe for
    Vi skal ud at hente nogle seriøse forstærkninger = Jeg har fået mange penge at købe for.

    Og generelt er der mange bundlinjer når trænere udtaler sig. Man kan også risikere at presse prisen op på spillere hvis sælgende klub fra er samme liga + hvis sælgende klub ved at man har mange penge at købe for.[/QUOTE]

    Det her må være én af de største fanskabte skrøner nogensinde. Og det er slet ikke rettet mod dig, fordi mange skriver det, og jeg forstår det simpelthen ikke. I dette tænkte scenarie forudsættes det simpelthen, at de sælgende klubbers professionelle folk med masser af erfaringer og forbindelser overalt i branchen ikke kan gennemskue lidt billigt PR-spin i interviews med Tipsbladet og bold.dk. Medgivet, det giver da ikke mening at gå ud i pressen og sige, "Wooooow, vi har mange penge, vi betaler dyrt". Men sælger vi Santander og efterfølgende banker på døre rundt omkring hos klubber, der har angribere, vi gerne vil købe, så vil de helt automatisk sige: "I har jo lige solgt Santander. Ham fik i mange penge for, og nu mangler I en angriber. I må hoste op"

    I den situation hjælper det nok ikke Ståle meget at kunne fiske en uge gammel BT avis op af tasken og sige: "Nej, se selv. Jeg har jo lige sagt til pressen, at vi ikke vil købe for så meget."

  22. De følgende 8 brugere er enige:

  23. #1154
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,585

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Men de indkøb (og den hylde, de er foretaget fra), som vi skal foretage os den kommende tid, er altså også afhængige af hvad vi har af indtægter fra salg i dette vindue.

    Vi betalte ca. 5 mio. for Robin i sin tid, og han har nok fået ca. 10 mio. kr. i løn i alt i sin tid i FCK. Sælger vi ham for de 20-25 mio. kr., der rygtes pt., har vi både råd til at erstatte ham med en spiller, der økonomisk svarer til hans plads i spillerbudgettet (transfersum + løn), samt et overskud på 10 mio. kr., som eksempelvis kan dække transfersum og løn for en 3. målmand.

    Sælger vi Santander til Bologna for de 45 mio. kr., som der rygtes pt., så dækker det både transfersum på ca. 25 mio. kr., og hans løn på ca. 5 mio. kr. om året i 3 år (15 mio. kr.), plus et overskud på 5 mio. kr. Sammenholdt med den sparede løn for Erik Johansson plus hvad han tilbagebetaler i udbetalt bonus, så er der råd til 2 indkøb med transfersummer på 15 mio. kr. hver, samt løn til begge på samme niveau som Erik og Santander.

    Så går de tre salg hjem til forventet pris (Erik, Robin og Santa), så kan man hente i hvert fald 3 spillere på (næsten) samme niveau, samt en ekstra gardering på målmandsposten, uden at man har rørt ved de penge, Ståle har fået i hånden til spillerindkøb i dette vindue. Men det kræver, at Ståle får penge ind fra nogle salg, før man for alvor kan begynde at agere på transfermarkedet. Og så er det også et spørgsmål, hvilke spillere han vil gå efter og i hvilken rækkefølge.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  24. Den følgende bruger er enig i dette:

  25. #1155
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,623

    Re: Til- og afgange, sommeren 2018

    Så kan Juninho Bacuna, streges fra listen som mulige indkøb ser det ud til.

    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...-league-skifte

  26. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Krystalkugle: Hvordan ender grundspillet 2017/2018
    By tobynator in forum De korte linier
    Svar: 79
    Sidste Meddelelse: 19.03.18, 09:22
  2. FCK Inside - 1. Februar 2018
    By Bakkedal in forum De korte linier
    Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 04.02.18, 01:07
  3. Inside 2018
    By Mgt09 in forum Home & Away
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 01.02.18, 22:17
  4. Træningslejr i Dubai Vinter 2018
    By Frederik in forum De korte linier
    Svar: 126
    Sidste Meddelelse: 01.02.18, 13:36
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •